ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Echt niet... Met +8 aangekomen op spoor 2, terwijl de trein naar Enschede op spoor 9 zou staan. Zugbegleiterin zou hem wel laten wachten op mij. Maar toen ik de tunnel inliep stond ie ineens op spoor 4 aangekondigd. Dat bleek ook echt die naar Enschede te zijn, stapte er 10 seconden na de oorspronkelijke vertrektijd in. Uiteindelijk met +4 vertrokken uit Münster Hbf, en nu bij het prachtige station Münster Zentrum/Nord.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Is Münster nog steeds zo'n griebusbouwput met dat ongure tunneltje naar de voorkant?
De beide perrontunnels lopen dood aan de voorkant, je moet via de achterkant en dan door een autotunnel waar nu geen auto's mogen komen dacht ik. Maar ik kom eigenlijk nooit buiten het station daar
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 11 juni 2016 22:17 schreef dennistd het volgende: Echt niet... Met +8 aangekomen op spoor 2, terwijl de trein naar Enschede op spoor 9 zou staan. Zugbegleiterin zou hem wel laten wachten op mij. Maar toen ik de tunnel inliep stond ie ineens op spoor 4 aangekondigd. Dat bleek ook echt die naar Enschede te zijn, stapte er 10 seconden na de oorspronkelijke vertrektijd in. Uiteindelijk met +4 vertrokken uit Münster Hbf, en nu bij het prachtige station Münster Zentrum/Nord.
Op zaterdag 11 juni 2016 22:23 schreef Prins_Pils het volgende: Ja dat was een half jaar geleden ook zo inderdaad... Sinds wanneer zijn er trouwens twéé perrontunnels?
Ik weet niet anders. Je hebt de grote tunnel die midden in de stationshal uitkwam, en de smalle noordtunnel die via een dwarsgang in de stationshal kwam. Die tunnel heeft trouwens ook een atoomkelder
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Jawel, maar je hebt culture shocks en culture shocks. Ik ging van Sri Lanka naar India en ik wist bij mijn eerste paar uur in India niet wat ik zag. Stapte 's nachts om 4 uur uit het vliegveld. Ben op een willekeurige trein gestapt zonder kaartje op weg naar het centrum. Leuk dacht ik, een soort s-bahn zonder deuren. Eerst nog verkeerd gereden maar uiteindelijk toch beland bij het hoofdstation van Chennai. Zat daar in de volle stationshal een gast openlijk aan z'n lul te trekken terwijl hij in z'n stront lag, z'n benen helemaal eronder. Ik dacht welkom in India.
Diezelfde dag nog met geluk zonder vooraf gereserveerde treinen 500 kilometer kunnen reizen naar Mysore via Bangalore. Ik was wel kaput toen ik aankwam.
Brrr. Mag ik vragen hoe je dan erbij komt dat het in China net zo'n bende is? Daar zijn de couchettes gewoon schoon en hygiënisch.
Daar vind ik veel mensen gewoon onbeschoft bij het instapproces. En ik kon niet wennen aan dat geslurp van kippenvoetjes terwijl ik 's ochtends wakker werd. Dat was dan in couchettes. Ik heb helaas ook 20 uur doorgebracht op zo'n stoel/bank met een zithoek van 90 graden. Dan zie je iedereen ook kris kras in het gangpad of zelfs in de bagagerekken slapen. In China had ik telkens het idee dat problemen nog wel zijn op te lossen als de mensen eens normaal zouden doen terwijl India natuurlijk gewoon door en door verrot is en dat je je daar gewoon op instelt.
Daar vind ik veel mensen gewoon onbeschoft bij het instapproces.
Oh. Blijkbaar verschilt het erg per regio. Toen we van Pingyao met de trein terug wilden, moesten we op het perron al netjes in rijtjes gaan staan waar de treindeuren zouden komen. Op de goeie plek natuurlijk, bij het goeie soort wagon. Wij moesten naar het uiteinde van het perron, en omdat het nog lang geen vertrektijd was slenterden / zwalkten we langzaam die kant op. Werd de perronopzichter gelijk boos over ons onbeschaafde gedrag.
In de trein was het dan wel aso dat het hartstikke vol was, echt sardientjesvervoer, en dat dan gewoon mensen in het treinbalkon gingen roken. Terwijl er ook nog een hoop kinderen bij waren. Maar ja, daarover klagen is wel een beetje first-world-problems, of niet?
quote:
En ik kon niet wennen aan dat geslurp van kippenvoetjes terwijl ik 's ochtends wakker werd. Dat was dan in couchettes. Ik heb helaas ook 20 uur doorgebracht op zo'n stoel/bank met een zithoek van 90 graden. Dan zie je iedereen ook kris kras in het gangpad of zelfs in de bagagerekken slapen. In China had ik telkens het idee dat problemen nog wel zijn op te lossen als de mensen eens normaal zouden doen terwijl India natuurlijk gewoon door en door verrot is en dat je je daar gewoon op instelt.
Eerlijk gezegd zou ik mezelf geen 20 uur zitplaats 2e klas willen aandoen.
Heb je in india tenminste de nood-optie om een duur eersteklas-ticket te kopen en dan wel een beetje netjes te reizen?
Oh. Blijkbaar verschilt het erg per regio. Toen we van Pingyao met de trein terug wilden, moesten we op het perron al netjes in rijtjes gaan staan waar de treindeuren zouden komen. Op de goeie plek natuurlijk, bij het goeie soort wagon. Wij moesten naar het uiteinde van het perron, en omdat het nog lang geen vertrektijd was slenterden / zwalkten we langzaam die kant op. Werd de perronopzichter gelijk boos over ons onbeschaafde gedrag.
In de trein was het dan wel aso dat het hartstikke vol was, echt sardientjesvervoer, en dat dan gewoon mensen in het treinbalkon gingen roken. Terwijl er ook nog een hoop kinderen bij waren. Maar ja, daarover klagen is wel een beetje first-world-problems, of niet?
[..]
Eerlijk gezegd zou ik mezelf geen 20 uur zitplaats 2e klas willen aandoen.
Heb je in india tenminste de nood-optie om een duur eersteklas-ticket te kopen en dan wel een beetje netjes te reizen?
Dat strikte instapproces heb ik precies zo meegemaakt in Pingyao. Was ook wel eens grappig om te ondergaan natuurlijk. Treinen in China zijn best duur natuurlijk. Wij gebruikten een cut-off van ongeveer 12/13 uur om te gaan voor een stoel of couchette alleen bij die laatste rit moesten we per se een vliegtuig halen. Dus toen maar gaan zitten voor langer. Dat was ook de enige keer dat het ook redelijk druk werd. Ze blijven natuurlijk kaartjes doorverkopen als de stoelen op zijn. Nog zo'n gek fenomeen. Duurdere tickets zijn in India wel beter beschikbaar vermoed ik. Desnoods regel je op de eerste dag al je reizen bij een travelbureau ter plaatse. Kun je rustig de opties doornemen en betaal je voor die service een paar euro extra.
Op zondag 12 juni 2016 00:10 schreef MCH het volgende: Ze blijven natuurlijk kaartjes doorverkopen als de stoelen op zijn. Nog zo'n gek fenomeen.
Maar dat wordt wel aangegeven als je het kaartje koopt. Normaal gesproken staat er iets op zoals 02车09C号 (wagon 2, plek 9c) maar als alle zitplaatsen zijn uitverkocht dan krijg je alleen 02车无座 (wagon 2, geen zitplaats). Op internet en op de grote borden in de stations waarop het aantal beschikbare plaatsen per trein wordt aangegeven, wordt ook uitgesplitst hoeveel plekken er nog met danwel zonder zitplaats zijn. En die staanplaats-kaartjes zijn ook niet onbeperkt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2016 00:30:46 ]
ja, want die gaan langs de hoofdingang, ipv de westingang
Oh okee. Nou ja, laat ik het zo zeggen, als dat een optie geweest was, was dat heus wel vermeld geworden Achteraf hebben we er in elk geval niets meer aan natuurlijk.
Ik heb werkelijk geen idee. Materieelinstructie is doorgaans 2 dagen. Ervoor rijd je er mee met iemand er nog naast zit. Maar omdat het nieuw is en het testritten worden, gaan we het wel zien. 1 Juli kennismakingsgesprek en dan krijgen we alle informatie.
Oh okee. Nou ja, laat ik het zo zeggen, als dat een optie geweest was, was dat heus wel vermeld geworden Achteraf hebben we er in elk geval niets meer aan natuurlijk.
is geen normale optie, omdat de frequenties van die bussen op zaterdag 1x per uur is