ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Echt niet... Met +8 aangekomen op spoor 2, terwijl de trein naar Enschede op spoor 9 zou staan. Zugbegleiterin zou hem wel laten wachten op mij. Maar toen ik de tunnel inliep stond ie ineens op spoor 4 aangekondigd. Dat bleek ook echt die naar Enschede te zijn, stapte er 10 seconden na de oorspronkelijke vertrektijd in. Uiteindelijk met +4 vertrokken uit Münster Hbf, en nu bij het prachtige station Münster Zentrum/Nord.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Is Münster nog steeds zo'n griebusbouwput met dat ongure tunneltje naar de voorkant?
De beide perrontunnels lopen dood aan de voorkant, je moet via de achterkant en dan door een autotunnel waar nu geen auto's mogen komen dacht ik. Maar ik kom eigenlijk nooit buiten het station daar
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 11 juni 2016 22:17 schreef dennistd het volgende: Echt niet... Met +8 aangekomen op spoor 2, terwijl de trein naar Enschede op spoor 9 zou staan. Zugbegleiterin zou hem wel laten wachten op mij. Maar toen ik de tunnel inliep stond ie ineens op spoor 4 aangekondigd. Dat bleek ook echt die naar Enschede te zijn, stapte er 10 seconden na de oorspronkelijke vertrektijd in. Uiteindelijk met +4 vertrokken uit Münster Hbf, en nu bij het prachtige station Münster Zentrum/Nord.
Op zaterdag 11 juni 2016 22:23 schreef Prins_Pils het volgende: Ja dat was een half jaar geleden ook zo inderdaad... Sinds wanneer zijn er trouwens twéé perrontunnels?
Ik weet niet anders. Je hebt de grote tunnel die midden in de stationshal uitkwam, en de smalle noordtunnel die via een dwarsgang in de stationshal kwam. Die tunnel heeft trouwens ook een atoomkelder
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Jawel, maar je hebt culture shocks en culture shocks. Ik ging van Sri Lanka naar India en ik wist bij mijn eerste paar uur in India niet wat ik zag. Stapte 's nachts om 4 uur uit het vliegveld. Ben op een willekeurige trein gestapt zonder kaartje op weg naar het centrum. Leuk dacht ik, een soort s-bahn zonder deuren. Eerst nog verkeerd gereden maar uiteindelijk toch beland bij het hoofdstation van Chennai. Zat daar in de volle stationshal een gast openlijk aan z'n lul te trekken terwijl hij in z'n stront lag, z'n benen helemaal eronder. Ik dacht welkom in India.
Diezelfde dag nog met geluk zonder vooraf gereserveerde treinen 500 kilometer kunnen reizen naar Mysore via Bangalore. Ik was wel kaput toen ik aankwam.
Brrr. Mag ik vragen hoe je dan erbij komt dat het in China net zo'n bende is? Daar zijn de couchettes gewoon schoon en hygiënisch.
Daar vind ik veel mensen gewoon onbeschoft bij het instapproces. En ik kon niet wennen aan dat geslurp van kippenvoetjes terwijl ik 's ochtends wakker werd. Dat was dan in couchettes. Ik heb helaas ook 20 uur doorgebracht op zo'n stoel/bank met een zithoek van 90 graden. Dan zie je iedereen ook kris kras in het gangpad of zelfs in de bagagerekken slapen. In China had ik telkens het idee dat problemen nog wel zijn op te lossen als de mensen eens normaal zouden doen terwijl India natuurlijk gewoon door en door verrot is en dat je je daar gewoon op instelt.
Daar vind ik veel mensen gewoon onbeschoft bij het instapproces.
Oh. Blijkbaar verschilt het erg per regio. Toen we van Pingyao met de trein terug wilden, moesten we op het perron al netjes in rijtjes gaan staan waar de treindeuren zouden komen. Op de goeie plek natuurlijk, bij het goeie soort wagon. Wij moesten naar het uiteinde van het perron, en omdat het nog lang geen vertrektijd was slenterden / zwalkten we langzaam die kant op. Werd de perronopzichter gelijk boos over ons onbeschaafde gedrag.
In de trein was het dan wel aso dat het hartstikke vol was, echt sardientjesvervoer, en dat dan gewoon mensen in het treinbalkon gingen roken. Terwijl er ook nog een hoop kinderen bij waren. Maar ja, daarover klagen is wel een beetje first-world-problems, of niet?
quote:
En ik kon niet wennen aan dat geslurp van kippenvoetjes terwijl ik 's ochtends wakker werd. Dat was dan in couchettes. Ik heb helaas ook 20 uur doorgebracht op zo'n stoel/bank met een zithoek van 90 graden. Dan zie je iedereen ook kris kras in het gangpad of zelfs in de bagagerekken slapen. In China had ik telkens het idee dat problemen nog wel zijn op te lossen als de mensen eens normaal zouden doen terwijl India natuurlijk gewoon door en door verrot is en dat je je daar gewoon op instelt.
Eerlijk gezegd zou ik mezelf geen 20 uur zitplaats 2e klas willen aandoen.
Heb je in india tenminste de nood-optie om een duur eersteklas-ticket te kopen en dan wel een beetje netjes te reizen?
Oh. Blijkbaar verschilt het erg per regio. Toen we van Pingyao met de trein terug wilden, moesten we op het perron al netjes in rijtjes gaan staan waar de treindeuren zouden komen. Op de goeie plek natuurlijk, bij het goeie soort wagon. Wij moesten naar het uiteinde van het perron, en omdat het nog lang geen vertrektijd was slenterden / zwalkten we langzaam die kant op. Werd de perronopzichter gelijk boos over ons onbeschaafde gedrag.
In de trein was het dan wel aso dat het hartstikke vol was, echt sardientjesvervoer, en dat dan gewoon mensen in het treinbalkon gingen roken. Terwijl er ook nog een hoop kinderen bij waren. Maar ja, daarover klagen is wel een beetje first-world-problems, of niet?
[..]
Eerlijk gezegd zou ik mezelf geen 20 uur zitplaats 2e klas willen aandoen.
Heb je in india tenminste de nood-optie om een duur eersteklas-ticket te kopen en dan wel een beetje netjes te reizen?
Dat strikte instapproces heb ik precies zo meegemaakt in Pingyao. Was ook wel eens grappig om te ondergaan natuurlijk. Treinen in China zijn best duur natuurlijk. Wij gebruikten een cut-off van ongeveer 12/13 uur om te gaan voor een stoel of couchette alleen bij die laatste rit moesten we per se een vliegtuig halen. Dus toen maar gaan zitten voor langer. Dat was ook de enige keer dat het ook redelijk druk werd. Ze blijven natuurlijk kaartjes doorverkopen als de stoelen op zijn. Nog zo'n gek fenomeen. Duurdere tickets zijn in India wel beter beschikbaar vermoed ik. Desnoods regel je op de eerste dag al je reizen bij een travelbureau ter plaatse. Kun je rustig de opties doornemen en betaal je voor die service een paar euro extra.
Op zondag 12 juni 2016 00:10 schreef MCH het volgende: Ze blijven natuurlijk kaartjes doorverkopen als de stoelen op zijn. Nog zo'n gek fenomeen.
Maar dat wordt wel aangegeven als je het kaartje koopt. Normaal gesproken staat er iets op zoals 02车09C号 (wagon 2, plek 9c) maar als alle zitplaatsen zijn uitverkocht dan krijg je alleen 02车无座 (wagon 2, geen zitplaats). Op internet en op de grote borden in de stations waarop het aantal beschikbare plaatsen per trein wordt aangegeven, wordt ook uitgesplitst hoeveel plekken er nog met danwel zonder zitplaats zijn. En die staanplaats-kaartjes zijn ook niet onbeperkt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2016 00:30:46 ]
ja, want die gaan langs de hoofdingang, ipv de westingang
Oh okee. Nou ja, laat ik het zo zeggen, als dat een optie geweest was, was dat heus wel vermeld geworden Achteraf hebben we er in elk geval niets meer aan natuurlijk.
Ik heb werkelijk geen idee. Materieelinstructie is doorgaans 2 dagen. Ervoor rijd je er mee met iemand er nog naast zit. Maar omdat het nieuw is en het testritten worden, gaan we het wel zien. 1 Juli kennismakingsgesprek en dan krijgen we alle informatie.
Oh okee. Nou ja, laat ik het zo zeggen, als dat een optie geweest was, was dat heus wel vermeld geworden Achteraf hebben we er in elk geval niets meer aan natuurlijk.
is geen normale optie, omdat de frequenties van die bussen op zaterdag 1x per uur is
Ik heb werkelijk geen idee. Materieelinstructie is doorgaans 2 dagen. Ervoor rijd je er mee met iemand er nog naast zit. Maar omdat het nieuw is en het testritten worden, gaan we het wel zien. 1 Juli kennismakingsgesprek en dan krijgen we alle informatie.
Matinstructie zou geloof ik 1 werkweek zijn, maar dat is inclusief twee ā tweeëneenhalve dag rijden met het spul.
Edit: en ik neem aan dat je ook nog wat wegbekendheid op moet doen? Ik neem tenminste niet aan dat ze tussen Groningen en Leeuwarden het spul testen
Er komt dit jaar trouwens echt geen pest terecht van de kilometers bij mij sta nu op 5180 voor het hele jaar. Er waren tijden dat ik dat in een week reed
Op zondag 12 juni 2016 14:19 schreef Dr_Flash het volgende: Er komt dit jaar trouwens echt geen pest terecht van de kilometers bij mij sta nu op 5180 voor het hele jaar. Er waren tijden dat ik dat in een week reed
Ja maar daar had je na een vrij korte periode ook wel redelijk tabak van
Nee dat was geen 5k in een week hoor. Daarvoor heb ik een rondje door Zuid-Zweden gemaakt. Misschien ook nog wel een idee voor een Travelsnackie trouwens.
Op zondag 12 juni 2016 14:19 schreef Dr_Flash het volgende: Er komt dit jaar trouwens echt geen pest terecht van de kilometers bij mij sta nu op 5180 voor het hele jaar. Er waren tijden dat ik dat in een week reed
Ik zit nu op 16911 voor dit jaar Waarvan 2608 in mij Oostenrijk-tripje, en 3038 in mijn Schwarzwald-vakantie. Maar de Koningsdagrit was ook al 689, en op 4 juni (Panorama Rail en Mat'46) heb ik er zelfs 753 gemaakt. Binnen Nederland tariefkilometers trouwens, daarbuiten echte kilometers.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee dat was geen 5k in een week hoor. Daarvoor heb ik een rondje door Zuid-Zweden gemaakt. Misschien ook nog wel een idee voor een Travelsnackie trouwens.
Heb jij enig idee hoeveel echte kilometers het van Zwolle naar Hengelo is? Ik kan mijn kilometersheet niet vinden en heb er 102 retourtjes opzitten dit jaar.
Heb jij enig idee hoeveel echte kilometers het van Zwolle naar Hengelo is? Ik kan mijn kilometersheet niet vinden en heb er 102 retourtjes opzitten dit jaar.
Heb jij enig idee hoeveel echte kilometers het van Zwolle naar Hengelo is? Ik kan mijn kilometersheet niet vinden en heb er 102 retourtjes opzitten dit jaar.
Nee is reclame voor lezen. NS werkt samen met de boekenbranche. Ze reiken ook elk jaar de NS-publieksprijs uit en zo. Plus dat je met het boekenweekgeschenk altijd in Maart een dag gratis met de trein mag, dat soort dingen.
Het is een promotrein voor de boekenweek maar die stickers zitten er al vrij lang op en vroeg me af of ze die er voor eeuwigop laten zitten of dat ze er ooit nog afgaan..
Op zondag 12 juni 2016 14:41 schreef Dr_Flash het volgende: Nee is reclame voor lezen. NS werkt samen met de boekenbranche. Ze reiken ook elk jaar de NS-publieksprijs uit en zo. Plus dat je met het boekenweekgeschenk altijd in Maart een dag gratis met de trein mag, dat soort dingen.
Er liggen dus geen weggeef/meeneemboeken in zoals in de boekenbeurs(bus met achterin een rij boeken)
Ik heb me wel een als jurylid aangemeld maar ben nooit uitgekozen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Op zondag 12 juni 2016 14:41 schreef b2py het volgende: Het is een promotrein voor de boekenweek maar die stickers zitten er al vrij lang op en vroeg me af of ze die er voor eeuwigop laten zitten of dat ze er ooit nog afgaan..
Ik ben toch wekelijks(weekendaboreiziger) in de trein maar nog nooit gezien deze
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Op zondag 12 juni 2016 14:41 schreef b2py het volgende: Het is een promotrein voor de boekenweek maar die stickers zitten er al vrij lang op en vroeg me af of ze die er voor eeuwigop laten zitten of dat ze er ooit nog afgaan..
Enschede Schiphol 174 Schiphol Paris Nord 420 Paris Est Frankfurt Hbf 489 Frankfurt Hbf Münster Hbf 391 Münster Hbf Gronau 57
Tot Rotterdam zijn het tariefkilometers, daarna echte kilometers op basis van wikipedia (tot Saarbrücken) en DB Trassenpreiskalkulator.
Is Schiphol - Parijs écht maar zo'n kippeneindje? Ik heb altijd het gevoel dat dat meer tegen de 600 aanloopt.. maar goed, ik ben dan ook nooit in Parijs geweest. Wel in Euro Dusnie maar dat was met een bus Berlijn is 565 vanaf hier, dacht ook altijd dat dat meer was..
Is Schiphol - Parijs écht maar zo'n kippeneindje? Ik heb altijd het gevoel dat dat meer tegen de 600 aanloopt.. maar goed, ik ben dan ook nooit in Parijs geweest. Wel in Euro Dusnie maar dat was met een bus Berlijn is 565 vanaf hier, dacht ook altijd dat dat meer was..
Dat is omdat je tot Brussel ingehaald wordt door alle torren slakken en schildpadden die er in België te vinden zijn
is wel langer dan die 420 km. Een bijna rechte lijn tussen die twee is al 450 km. Dus dan moet je er nog iets bij optellen om aan het correcte aantal te komen
Op zondag 12 juni 2016 15:49 schreef Dr_Flash het volgende: Schiphol - Rotterdam is 48 (en niet 67) Rotterdam - Antwerpen 100 Antwerpen - Brussel 50 Brussel - Parijs 322
520 dus.
Ja, ergens zit een rekenfout... Die 67 klopt wel met mijn rekenmethode, ik ga binnen Nederland namelijk altijd uit van tariefkilometers (dus ook op Schiphol-Rotterdam). Volgens Google Maps kom ik op 1719km totaal
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Arnhem heet vanaf vandaag Arnhem Centraal, ja, maar enkel in de dynamische reisinfo (schermen e.d.). De statistische reisinfo (gele borden) worden pas eind dit jaar aangepast.
Op zondag 12 juni 2016 17:36 schreef MTL het volgende: Arnhem heet vanaf vandaag Arnhem Centraal, ja, maar enkel in de dynamische reisinfo (schermen e.d.). De statistische reisinfo (gele borden) worden pas eind dit jaar aangepast.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Je kunt bij de CNL ook kiezen voor een ligplaats of een slaapplaats. Die ligplaatsen zijn couchettes. Slaapplaats is met wastafeltje, stopcontact, vaak een verrassingspakketje (frisheidsdoekjes, pepermuntjes, oordopjes, flesje water) en ontbijt in de ochtend.
Op zondag 12 juni 2016 20:15 schreef Dr_Flash het volgende: Je kunt bij de CNL ook kiezen voor een ligplaats of een slaapplaats. Die ligplaatsen zijn couchettes. Slaapplaats is met wastafeltje, stopcontact, vaak een verrassingspakketje (frisheidsdoekjes, pepermuntjes, oordopjes, flesje water) en ontbijt in de ochtend.
Ik had bij plank met stof ook een verrassingspakket?
Op zondag 12 juni 2016 20:15 schreef Dr_Flash het volgende: Je kunt bij de CNL ook kiezen voor een ligplaats of een slaapplaats. Die ligplaatsen zijn couchettes. Slaapplaats is met wastafeltje, stopcontact, vaak een verrassingspakketje (frisheidsdoekjes, pepermuntjes, oordopjes, flesje water) en ontbijt in de ochtend.
Croissants? De laatste keer dat ik met de nachttrein (CNL) ging kreeg ik een heel menu voor mijn kiezen van broodjes met beleg als Nutella, jam, honing, met zowel koffie als thee en een flesje sinaasappelsap, en nog wat andere dingen. Dat was een paar jaar geleden. Is het allemaal zo erg bezuinigd? Overigens vond ik de optie van de ÖBB handiger: je kreeg gewoon een menukaart en kon de avond er voor gewoon opgeven wat je wilde hebben en je mocht een x aantal items kiezen.
Edit: ik bedenk me nu: dat waren beide keren wel single deluxe coupé-reizen, dus met eigen douche en toilet.
Edit 2: overigens vond ik de slaaprijtuigen van Noorwegen nog altijd de meest prettige om te slapen. Weliswaar geen ontbijt of eigen douche en toilet, maar die bedden waren gewoon goed en door de brede rijtuigen waren de bedden tenminste een beetje van fatsoenlijke lengte.
In Bussen en Treinen zit toch geen water meer in de plee, eerder zo een chemisch goedje...
Stel je voor dat je op het toilet zit van de bus. De bus moet plotseling remmen waardoor jij schrikt en je ergens aan vastgrijpt wat de doorspoelknop is. Heb je mooi een weggezogen fallus.
Stel je voor dat je op het toilet zit van de bus. De bus moet plotseling remmen waardoor jij schrikt en je ergens aan vastgrijpt wat de doorspoelknop is. Heb je mooi een weggezogen fallus.
auw
Zegmaar t Rugzak met metrodeur verhaal, maar dan met je Fallus...
Ik ga zaterdag zeer waarschijnlijk een treinrit vanuit Manchester maken.
Zit nog te twijfelen tussen een rit naar Liverpool. Daar een netwerkkaart a 5 pond kopen die je helemaal tot Chester brengt (ligt tegen de grens met Wales)
Of als het niet te hard regent (er wordt wel regen verwacht) naar het Peak District om precies te zijn Edale. Met de trein de natuur in om te hiken.
Laatste optie maar waarschijnlijk niet. Naar Blackpool (soort Scheveningen alleen dan met Engelse tokkies) en daar de kusttram afrijden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2016 16:01:45 ]
Op maandag 13 juni 2016 16:00 schreef MCH het volgende: Laatste optie maar waarschijnlijk niet. Naar Blackpool (soort Scheveningen alleen dan met Engelse tokkies) en daar de kusttram afrijden.
Station Blackpool Pleasure Beach
Een van mn eerste treinspotterfilmpjes heb ik daar gemaakt
Op maandag 13 juni 2016 16:00 schreef MCH het volgende: Ik ga zaterdag zeer waarschijnlijk een treinrit vanuit Manchester maken.
Zit nog te twijfelen tussen een rit naar Liverpool. Daar een netwerkkaart a 5 pond kopen die je helemaal tot Chester brengt (ligt tegen de grens met Wales)
Of als het niet te hard regent (er wordt wel regen verwacht) naar het Peak District om precies te zijn Edale. Met de trein de natuur in om te hiken.
Laatste optie maar waarschijnlijk niet. Naar Blackpool (soort Scheveningen alleen dan met Engelse tokkies) en daar de kusttram afrijden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 13 juni 2016 23:21 schreef b2py het volgende: Over die boekenVIRM, schijnt dat er nu een ander stel (8707) rond gaat rijden met stickers na de verbouwing
Op dinsdag 14 juni 2016 08:49 schreef ReisT het volgende: Zou raar zijn, ze moderniseren nu alleen de 9400 en 8600 serie, daar horen de boekenVIRMs niet bij.
Zul je zien dat ze er PDF-virms van maken. Met allemaal diskettes en downloadicoontjes en Adobe-logo's op de zijkant.
Op dinsdag 14 juni 2016 08:49 schreef ReisT het volgende: Zou raar zijn, ze moderniseren nu alleen de 9400 en 8600 serie, daar horen de boekenVIRMs niet bij.
Zul je zien dat ze er PDF-virms van maken. Met allemaal diskettes en downloadicoontjes en Adobe-logo's op de zijkant.
#dijenkletser
En dan wil je op het eindpunt de bestemmingsaanduiding veranderen maar dat kan dan helemaal niet want het is een PDF- trein .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar hij gaat er met drie jaar toch echt uit; de overweg bij station Diemen
quote:
De overweg aan de Ouddiemerlaan bij station Diemen gaat plaats maken voor een spooronderdoorgang. De eerste werkzaamheden door ProRail zullen vanaf 2018 voor het publiek merkbaar zijn. De aanleg vergt minstens drie jaar.
Goede stap Met het weghalen van de overweg verdwijnt er een stevig obstakel in een belangrijke verbindingsroute. Regio directeur Cees de Vries van ProRail ziet de komst van de onderdoorgang als de juiste stap: ‘Door de weg onder het spoor door te laten lopen, kan het treinverkeer ongehinderd doorgaan en dat is voor de regionale bereikbaarheid erg belangrijk. De onderdoorgang zorgt er ook voor dat gevaarlijke situaties tot het verleden behoren.’
Landelijk Verbeterprogramma Overwegen Met de overeenkomst is een bedrag gemoeid van ¤30 miljoen excl. BTW. Daarvan brengt het ministerie de helft op vanuit het Landelijk Verbeterprogramma Overwegen. De andere helft wordt via de gemeente Diemen bijgedragen door Diemen zelf, de Stadsregio Amsterdam en de provincie Noord-Holland.
Op dinsdag 14 juni 2016 13:52 schreef ReisT het volgende: Bij station Bilthoven hebben ze voor 13 miljoen een tunnel gebouwd. Is de situatie in Diemen echt zo veel complexer?!
Op dinsdag 14 juni 2016 13:52 schreef ReisT het volgende: Bij station Bilthoven hebben ze voor 13 miljoen een tunnel gebouwd. Is de situatie in Diemen echt zo veel complexer?!
Ik gok dat de fasering een stuk complexer is dan in Bitlhoven waar je de ruimte had om bij bouw van 1 tunnel de overweg open kon laten, dat kan hier niet. Je hebt veel slappere grond waardoor je extra zal moeten funderen en misschien zettingsvrije platen moet toepassen. Bajonetligging helpt ook niet met alternatieve loop- en fietsroutes.
Ik gok dat de fasering een stuk complexer is dan in Bitlhoven waar je de ruimte had om bij bouw van 1 tunnel de overweg open kon laten, dat kan hier niet.
Voor voetgangers leg je een tijdelijke brug aan, voor fietsers die niet over die brug willen stel je een pendelbus in die elk half uur omrijdt. Probleem opgelost lijkt me. Desnoods leg je een tijdelijke overweg 20 meter oostelijk van de huidige overweg neer. Perron moet daar dan wel iets ingekort worden, maar kan aan de oostkant met steigers verlengd worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voor voetgangers leg je een tijdelijke brug aan, voor fietsers die niet over die brug willen stel je een pendelbus in die elk half uur omrijdt. Probleem opgelost lijkt me.
Een pendelbus die helemaal moet omrijden over de A10 en A1?
Voor voetgangers leg je een tijdelijke brug aan, voor fietsers die niet over die brug willen stel je een pendelbus in die elk half uur omrijdt. Probleem opgelost lijkt me. Desnoods leg je een tijdelijke overweg 20 meter oostelijk van de huidige overweg neer. Perron moet daar dan wel iets ingekort worden, maar kan aan de oostkant met steigers verlengd worden.
Dat idee hadden wij (Mdj & ik) ook, je zou een tijdelijk perron kunnen maken aan de Weesper zijde om vanuit daar ruimte te creëeren. Overweg verplaatsen kan ook wel maar dat kost dus best veel geld enzo. Zo'n tijdelijke perron zal je ook wel moeten funderen vanwege dat moeras daar.
Voor voetgangers leg je een tijdelijke brug aan, voor fietsers die niet over die brug willen stel je een pendelbus in die elk half uur omrijdt. Probleem opgelost lijkt me. Desnoods leg je een tijdelijke overweg 20 meter oostelijk van de huidige overweg neer. Perron moet daar dan wel iets ingekort worden, maar kan aan de oostkant met steigers verlengd worden.
Het zijn fietsers. En Amsterdam. Die fietsen dus gewoon die voetgangersbrug over.
[..] Overweg verplaatsen kan ook wel maar dat kost dus best veel geld enzo.
Waarom zou een overweg 20m opzij leggen zoveel moeten kosten? Die 20m maakt voor de aankondiging ook niet zoveel uit met een baanvaksnelheid van 130km/h, je moet alleen bij de overweg zelf even wat lassen verplaatsen.
Waarom zou een overweg 20m opzij leggen zoveel moeten kosten? Die 20m maakt voor de aankondiging ook niet zoveel uit met een baanvaksnelheid van 130km/h, je moet alleen bij de overweg zelf even wat lassen verplaatsen.
Weg asfalteren, verplaatsen fietsenstallingen, kabels & leidingen, geluidsschermen, veiligheidsmaatregelen. Treinverkeer dat niet kan rijden
Waarom zou een overweg 20m opzij leggen zoveel moeten kosten? Die 20m maakt voor de aankondiging ook niet zoveel uit met een baanvaksnelheid van 130km/h, je moet alleen bij de overweg zelf even wat lassen verplaatsen.
[..]
Nou ja, het is een optie. Als je daarmee 2 miljoen bespaard lijkt het me nog een prima optie ook (en tevens werk voor buschauffeurs )
Een bus elk half uur rijden over normale dagen gedurende 3 jaar. 110 [euro per uur] * 2 [bussen per uur] * 18 [uur per dag] * 365 [dagen per jaar] * 3 [jaar] = 4 en een beetje miljoen.
Overigens wil ik nog aangeven dat het contract nog aanbesteed moet worden en dat dit de prijs is die verwacht wordt. Wellicht komt de aannemer met enorm innovatieve constructies waardoor de fasering simpeler en sneller kan en dus uiteindelijk goedkoper.
Ik vroeg me trouwens af... Met al die nieuwe lage treinen, de installaties komen dan toch op het dak? Heeft dat geen nadelige consequenties voor het zwaartepunt?
Op dinsdag 14 juni 2016 14:29 schreef derLudolf het volgende: Ik vroeg me trouwens af... Met al die nieuwe lage treinen, de installaties komen dan toch op het dak? Heeft dat geen nadelige consequenties voor het zwaartepunt?
Ik vermoed dat dat gecompenseerd wordt doordat de constructie zelf bij balkons etc ook lager ligt en het frame van de trein de grootste massa is.
Waren er bij het Eisenbahn-Bundesamt niet geregeld allerlei strubbelingen met de goedkeuring van materieel? Ik las laatst dat eind april de technische peiler van het Vierde Spoorwegpakket is goedgekeurd, een van de nieuwe regels daarin is is dat spoorwegbedrijven kunnen kiezen of ze hun materieel laten goedkeuren door het Europees Spoorwegbureau of door de nationale certificeringsorganisatie; zou dat tot flinke veranderingen gaan leiden in Duitsland?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2016 15:11:23 ]
Kan maar zo. Draaistellen zijn ook kleiner lijkt me? Das ook een flink gewicht natuurlijk.
En echt zware trafo's, zitten die nog wel in moderne treinen, veel zal ook wel met elektronica worden geregeld?
Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
Nee ik bedoel meer dat een (motor) draaistel een zwaar onderdeel is.
En met al die lightrail meuk neemt de relatieve massa juist toe?
Hoe kom je erbij dat dat zwaarder zou worden? Het gaat om de belasting per as en die wordt de laatste jaren alleen maar flink minder vanwege nieuwe lichtere materialen.
...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt?
Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
...niet als je het over het zwaartepunt hebt. Maar sja, definieer "nadelige consequenties". Zolang je trein niet onwijs gaat schommelen of omgaat, maakt het dan uit hoe hoog het zwaartepunt ligt?
Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
SLT is maar iets zwaarder dan Plan T leeg, 500KG verschil.
Daarnaast denk ik dat de asdruk van het nieuwe sprintermaterieel (daar hebben we het over?) met jacobsdraaistellen toch wel aanzienlijk hoger is dan met klassieke draaistellen.
SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t.
Valt me nog mee dat het niet (bijna) 2x zo hoog is. Hebben ze toch een aardig stukje gewicht bespaard. Maar de bakken zijn ook wel een stuk korter bedenk ik me nu, dat scheelt natuurlijk ook.
Maar watvoor "nadelige gevolgen" zou een hoger zwaartepunt met zich meebrengen in een trein? Ik bedoel, met wegligging heb je weinig te maken...
SLeT 6 en Plan T hebben 14 resp 16 assen en wegen 176t resp 163t.
Aslast is dus hoger
Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen.
Aslast wordt bepaald door de gelijkmatige belasting + moment (kracht keer arm). Een SLT moet je beschouwen als ligger op 7 steunpunten, een plan T als 4 liggers op 2 steunpunten. Dus je kan niet op basis van deze informatie dit concluderen.
Waarom kun je SLT als één ligger beschouwen? Omdat het jacobsdraaistellen heeft?
Boze forenzen hebben vanavond geprotesteerd in het station van Brighton, nadat ze al weken herhaaldelijk worden geconfronteerd met korte, vertraagde of uitgevallen treinen. Ze willen het vertrek van Southern/GTR, dat al weken onder vuur ligt.
Het protest ging later van start dan gepland, dit vanwege vertraagde treinen.
Vakbond RMT heeft een nieuwe staking aangekondigd.
Op dinsdag 14 juni 2016 20:22 schreef dennistd het volgende: Een DDZ-zesje in de sprinter Enschede-Apeldoorn. Dat is toch wel een beetje overkill...
Vooral omdat het eerst inviel voor een VIRM6je van Deventer naar Enschede. Op de terugweg combineert het DDZ in Deventer lastig met VIRM, dus de VIRM maakte de reis af (VIRM-4). Die DDZ keerde in 5 minuten weer naar Enschede, maar nu in plaats van een DDAR in de sprinter.
Andersom was handiger... DDZ als IC door naar Utrecht/Den Haag. VIRM4 in plaats van de DDAR...
Op dinsdag 14 juni 2016 16:20 schreef ReisT het volgende: Bij SLT is dat gewicht verdeeld over 7 draaistellen in plaats van 8 bij Plan T.
Ja, ik bedoelde dus dat Plan T (lichtste treinen per zitplaats bij de introductie) per as 10,5ton is en SLT6 11 ton per as. Dat is echt bijna een afrondingsfout zo klein, de marges zijn zowat vier keer hoger.
Als die hoerenlopers in de Gazellefabriek eindelijk De Enige Juiste Unieke Velg gevonden hebben voor mijn onverwoestbare fiets van 53 jaar oud, en hem ook gemonteerd hebben, dan is het voorlopig weer afgelopen met de busserij. Maar nu dus nog even niet helaas.
Ik wil bij deze de nabestaanden van Dhr Ferdinand Les alvast mijn oprechte meeleven doen toekomen. Hij was een fijne vent, maar wij begrijpen dat jullie gekozen hebben voor euthanasie nadat Fer zijn traumatische buservaring nooit te boven is gekomen.
Ik kom net thuis van piekuurtje op café. Terwijl ik rond 0:40 de voordeur openmaakte kwam er iets westbound langsrijden, een raampjestrein die ik niet kon plaatsen. NSB-ding? Flirt? Wat?
Over die onderdoorgang in Amsterdam-Diemen gesproken trouwens: ik lees bij de concurrent dat er vier woningen gesloopt gaan worden voor een tijdelijke overweg. Misschien dat daar die 30 miljoen vandaan komt?
Op woensdag 15 juni 2016 00:46 schreef Prins_Pils het volgende: Ik kom net thuis van piekuurtje op café. Terwijl ik rond 0:40 de voordeur openmaakte kwam er iets westbound langsrijden, een raampjestrein die ik niet kon plaatsen. NSB-ding? Flirt? Wat?
Kan ook nog de Eurostar zijn, die reed vanavond tussen Utrecht en Arnhem, terug via Deventer-Amersfoort naar de Watergraafsmeer zou kunnen natuurlijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wel gunstig voor je dieselverbruik Of is daar geen onderlinge 'wedstrijd' in bij jullie?
Nee, ik heb geen idee wat ik verbruik. Natuurlijk wel of ik enigszins zuinig rij of juist niet, maar dat is puur op rijstijl. Exacte cijfers weet ik niet, is ook lastig als je vijf bussen op een dag hebt en een bus op een dag makkelijk tien verschillende chauffeurs heeft.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zijn er eigenlijk nog websites/openbare platformen waarop je de NS-diensten kan bekijken voor machinisten? Gezien ik wel benieuwd ben naar het aanbod van mijn toekomstige standplaats... Ns4ns is m gepeerd zag ik
We hebben het er hier al wel eens over gehad en het lijkt per december 2016 ook te gebeuren, de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) rijdt vanaf dan als het aan NS ligt alleen in de spits door naar Enschede (ipv. de hele dag tot 20:00)
ALMELO - De Nederlandse Spoorwegen zet het mes in het aantal stoptreinen in Twente. Buiten de spits zitten er veel te weinig reizigers in de stoptreinen op het traject Almelo-Enschede. Daarom wil NS op 12 december, als de nieuwe dienstregeling 2017 ingaat, de stoptreindienst op het genoemde traject buiten de spits beëindigen. Volgens woordvoerder Corien Koetsier van de NS gaat het om circa 32 ritten per werkdag die geschrapt zouden worden.
Op woensdag 15 juni 2016 00:52 schreef Prins_Pils het volgende: Over die onderdoorgang in Amsterdam-Diemen gesproken trouwens: ik lees bij de concurrent dat er vier woningen gesloopt gaan worden voor een tijdelijke overweg. Misschien dat daar die 30 miljoen vandaan komt?
Op dinsdag 14 juni 2016 23:47 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik wil bij deze de nabestaanden van Dhr Ferdinand Les alvast mijn oprechte meeleven doen toekomen. Hij was een fijne vent, maar wij begrijpen dat jullie gekozen hebben voor euthanasie nadat Fer zijn traumatische buservaring nooit te boven is gekomen.
Kan ook nog de Eurostar zijn, die reed vanavond tussen Utrecht en Arnhem, terug via Deventer-Amersfoort naar de Watergraafsmeer zou kunnen natuurlijk.
Het is toch de bedoeling dat Eurostar Amsterdam-Londen gaat doen, waarom dan zulke uitstapjes? Utrecht en Den Haag kan ik nog we snappen als back-up traject, maar oostelijker dan dat vind ik raar.
Het is toch de bedoeling dat Eurostar Amsterdam-Londen gaat doen, waarom dan zulke uitstapjes? Utrecht en Den Haag kan ik nog we snappen als back-up traject, maar oostelijker dan dat vind ik raar.
Tussen Maarn en Driebegen-Zeist is een vaste meetapparatuuropstelling ingebouwd in de baan.
Het is toch de bedoeling dat Eurostar Amsterdam-Londen gaat doen, waarom dan zulke uitstapjes? Utrecht en Den Haag kan ik nog we snappen als back-up traject, maar oostelijker dan dat vind ik raar.
Omdat er ook ruimte moet zijn in de dienstregeling. De Hanzelijn is daarom een dankbaar object bijvoorbeeld. Niet omdat de Eurostar naar Zwolle gaat doorrijden of omdat het er gaat stikken van de Flirts, maar simpelweg omdat er ruimte is. Echt superraar inderdaad.
Omdat er ook ruimte moet zijn in de dienstregeling. De Hanzelijn is daarom een dankbaar object bijvoorbeeld. Niet omdat de Eurostar naar Zwolle gaat doorrijden of omdat het er gaat stikken van de Flirts, maar simpelweg omdat er ruimte is. Echt superraar inderdaad.
Ah, het is hier een tweede somda geworden. Alleen echte treinfappers welkom. Gewoon een vraag stellen als je geen linnentasje met opschrijfboekje voor treinnummers hebt mag niet meer.
Ah, het is hier een tweede somda geworden. Alleen echte treinfappers welkom. Gewoon een vraag stellen als je geen linnentasje met opschrijfboekje voor treinnummers hebt mag niet meer.
Duidelijk.
Nee hoor, het is hier absoluut geen somda en het is best vreemd dat jij iets raar mag vinden wat ik met een beetje logisch nadenken zo kan verklaren zonder dat ik ingevoerd ben in hoe die meuk daadwerkelijk getest moet worden. En raar dat ik dat dan niet meer raar mag vinden. RAAR.
Deadlock, jij kunt bent toch in staat meer te beredeneren dan de gemiddelde forens, door best veel feitenkennis. Ik waardeer je inbreng zeer, maar een vraag van iemand die hier even langs komt, als raar/dom te bestempelen vind ik niet zo lief
Voyages SNCF de distributeur voor tickets van uiteraard de SNCF Thalys, Lyria en wat DB treinen verkocht al tickets voor de Ouibus (Filiaal van de SNCF° maar gaan nu ook tickets verkopen van Transdev (Eurolines Izilignes)
Ja, hallo. Aan lapo hunten ga ik niet doen. Daarom maar een plaatje van een trein.
En nog een raadplaatje (moet geen moeilijke zijn, toch?).
Waar vinden we dit ongelooflijk hippe bestemmingsbord? (en voor je het je afvraagt: ja, deze foto is gisteren gemaakt, dus ik neem aan dat deze ook vandaag de dag nog altijd op het betreffende perron te vinden is )
(en voor je het je afvraagt: ja, deze foto is gisteren gemaakt, dus ik neem aan dat deze ook vandaag de dag nog altijd op het betreffende perron te vinden is )
Jees, staat dat daar nog steeds?
Dat het ondertussen niet aan godbonken is verbaasd me, zeker daar!
Op woensdag 15 juni 2016 07:47 schreef boriq het volgende: We hebben het er hier al wel eens over gehad en het lijkt per december 2016 ook te gebeuren, de sprinter Apeldoorn - Almelo ( - Enschede) rijdt vanaf dan als het aan NS ligt alleen in de spits door naar Enschede (ipv. de hele dag tot 20:00)
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het is een loc serie 16/17/1800 aan de ruit te zien. Het zou DDAR in de stopper naar Ede kunnen zijn, maar iets internationaals is waarschijnlijker. Ik gok dan ook op Utrecht C.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Welnee joh, ben je gek. Vooruit, zal ik het maar zeggen : Gewoon Ede-Wageningen dus. Dit was destijds met een 1700 + 9 ICRM + BDs in de intercity van Nijmegen naar Schiphol