Game on.quote:Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen-joden zijn kut' en 'Obama moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonne je dan bant, neemt zienderogen toe
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modpieten
quote:Op woensdag 24 februari 2016 03:41 schreef SuperHartje het volgende:
Hoi.
Ik heb gisteren een account gemaakt en dus best nieuw hier.
Doen mensen hier altijd alsof je een kloon ben als je nieuw ben?
Best heel irritant.
Jaagt nieuwe gebruikers alleen maar weg, zeg maar.
Niet echt uitnodigend.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:20 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Bedankt voor de reactie.
Ik heb geprobeerd het aan een moderator van Nieuws te vragen om te bevestigen dat ik dat niet ben. Nou heb ik vooral in de Nieuws SC gezeten, dat leek mij wel gezellig.
Tot het gisternacht toch een beetje uit de hand liep.
Ik had een leuk gesprek met een bepaalde user en dat werd verbroken door een andere user.
Kan ik dit nu alsnog in het Nieuws Feedback Topic gooien?
Zal even hier antwoorden.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik hoop op een moderator die vooral persoonlijke aanvallen aanpakt. M.i. is het prima dat het soms grof wordt, binnen de grenzen van de wet moet alles gezegd kunnen worden. Maar andere users persoonlijk aanvallen bij gebrek aan inhoudelijke argumenten begint onderhand erg vervelend te worden.
Dit soort gedrag he ...quote:
quote:Op donderdag 25 februari 2016 08:56 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nou, citeer jij even een andere user, kerel. Het is je gelukt, gefeliciteerd!
quote:Op donderdag 25 februari 2016 09:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Waarom zou ik inhoudelijk reageren op die reactie? Vervelend voor hem dat hij dat vindt, dus laat hem lekker weggaan. Bij joop.nl zullen ze vast heel blij met hem zijn.
Een beetje raar dat je dit weggehaald hebt, Frutsel. Dat eerste, oké, dat kan natuurlijk best naar zijn voor iemand zo braaf, lief en onschuldig als ..-._---_-.-, die zelf nóóit andere users afserveert op politieke kleur, bijvoorbeeld door hen als "tokkies" weg te zetten.quote:
De eerste alinea zegt juist dat het tweede om prima redenen is weggehaaldquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:47 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een beetje raar dat je dit weggehaald hebt, Frutsel. Dat eerste, oké, dat kan natuurlijk best naar zijn voor iemand zo braaf, lief en onschuldig als ..-._---_-.-, die zelf nóóit andere users afserveert op politieke kleur, bijvoorbeeld door hen als "tokkies" weg te zetten.
Maar dat tweede weghalen slaat echt nergens op.
Kap nou eens met dat persoonlijke gedoe man. Je verpest een prima forum voor anderen. Ik zit ook niet te wachten op dit soort natrapperij in feedback, want dat is net zo goed ad hominem. Overigens heb je helemaal gelijk dat ik nooit iemand als "tokkie" weg zet. Dat is mijn stijl niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:47 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
dat kan natuurlijk best naar zijn voor iemand zo braaf, lief en onschuldig als ..-._---_-.-, die zelf nóóit andere users afserveert op politieke kleur, bijvoorbeeld door hen als "tokkies" weg te zetten.
Hoor wie het zegt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Kap nou eens met dat persoonlijke gedoe man.
Moet je horen wie het zegt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Kap nou eens met dat persoonlijke gedoe man.
Dan zet je maar een TR ofzo als je zoiets ziet. Zo hoort hetquote:
Jou werd niets gevraagd volgens mij. Dat voegt ook niets toe, reageer dan aub nietquote:
Eens. Sommige mensen hebben lange tenen en reageren erg agressief en op de persoon gericht op het moment dat een inhoudelijke mening hen niet bevalt. Dat kan je missen als kiespijn als je een op een goede manier wil discussiëren. Ik begrijp het sowieso niet waarom mensen zichzelf kunnen opfokken over een mening, grow up denk ik dan.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik hoop op een moderator die vooral persoonlijke aanvallen aanpakt.
Je kan dan natuurlijk ook gewoon erop wijzen dat die cijfers twijfelachtig zijn etc. en het daar bij laten. Een van de redenen dat ik aanraad om Lyrebird te verzoeken om hier moderator te worden is dat ik hem in de jaren dat ik hier kom nooit op de persoon heb zien spelen. De andere reden is dat hij inhoudelijk sterk is, hij is een zeer intelligente jongeman die veel van de wereld heeft gezien.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zal even hier antwoorden.
Twijfelachtige cijfers gebruiken om aan te tonen hoe ongewenst moslims en Afrikanen zijn heeft met een discussie niks te maken. Als jij die vorm gebruikt om je gelijk aan te tonen kunnen mensen je ook op die vorm aanvallen.
Jij kan helemaal niet voor heel FOK spreken joh.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:28 schreef ExTec het volgende:
Hallo hardwerkende vrijwilligers.
Zouden jullie deze ombuig poging tot joden bashen in de kiem kunnen smoren?
Heel Fok! zou jullie heel dankbaar zijn
Jawel,quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:34 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jij kan helemaal niet voor heel FOK spreken joh.
De reden dat ik kutbronnen moet gebruiken is omdat Zweden nog 10 keer politiekcorrecter dan Nederland is. Zeg maar Nederland in de jaren 80 toen het buiten de grote steden voor veel mensen onbekend was wat er zich in de grote steden afspeelde. In een tijd dat de meerderheid van Nederland zich zorgen maakt waar het naar toegaat met deze vluchtelingenstroom vind ik de ontwikkelingen in Zweden toch bijzonder interessant.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:46 schreef Frutsel het volgende:
Nou het is wel weer genoeg met nieuws uit Zweden voorlopig...
Eens kijken of ik tijd en zin heb om er nog eens doorheen te bladeren maar schijnbaar doet iedereen zijn best om zijn gelijk te halen over de rug van anderen of kutbronnen of men doet zijn uiterste best om het topic om zeep te helpen door anderen belachelijk te maken. Usual suspects.
Nee, ik heb er nog niet naar gekeken, er moet sowieso een hele voorraad zooi weg voor hij weer open gaat.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:31 schreef superniger het volgende:
NWS / OM: Biddende moslim weigeren mag #2
Mag deze weer open?
jammer. Had nog een paar leuke oneliners willen posten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik heb er nog niet naar gekeken, er moet sowieso een hele voorraad zooi weg voor hij weer open gaat.
Edit: het nog even bekeken, maar dat gaat m niet meer worden wat mij betreft.
Zo dan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:27 schreef tong80 het volgende:
De 9 in de TT moet een ( zijn.
NWS / Shoot van man met bruidje (12) choqueert....
Ge zeit te goed veur deze wereld.quote:
Jammer hoor, vond het een interessant topic voordat het verkloot werd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik heb er nog niet naar gekeken, er moet sowieso een hele voorraad zooi weg voor hij weer open gaat.
Edit: het nog even bekeken, maar dat gaat m niet meer worden wat mij betreft.
Persoonlijk gedoe verwijderd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
NWS / Jundullaah (ISIS knokploeg/shariapolitie) opgericht in Noorwegen. Gaat na de OP lichtelijk off-topic. Of liever: Gaat na de OP over alles, behalve over waar dit topic schijnbaar over moet gaan. Geen idee wat dat is, want de OP bestaat alleen uit een paar linkjes en een one-liner.
Mart is groot genoeg voor NWS.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mag NWS / Mart Smeets neemt definitief afscheid van de NOS/NPO..... overigens naar TV of zo?
Klopt, dat had ik inderdaad beter kunnen doenquote:Op donderdag 25 februari 2016 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan dan natuurlijk ook gewoon erop wijzen dat die cijfers twijfelachtig zijn etc. en het daar bij laten.
Dan verdient Mart ook een beter topic en zeer zeker een betere TS.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mart is groot genoeg voor NWS.
Dat siert je.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, dat had ik inderdaad beter kunnen doen.
In alle eerlijkheid, ik vind dat jood-lobby en antijood-lobby gezever in NWS nogal vermoeiend. Niemand interesseert het iets, op wat mensen van deze lobbygroeperingen na.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:28 schreef ExTec het volgende:
Hallo hardwerkende vrijwilligers.
Zouden jullie deze ombuig poging tot joden bashen in de kiem kunnen smoren?
Heel Fok! zou jullie heel dankbaar zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Niks daarvan!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mart is groot genoeg voor NWS.
Gaan jullie ook nog iets doen tegen de naam van die user? Of zijn usernamen met vage verwijzingen naar Hitler tegenwoordig toegelaten? Want dan ga ik snel kijken of DerFührer88 nog vrij is (verwijst uiteraard naar de berggids van mijn Zwitserse bergverkansie in 1988, niet naar Hitler).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Persoonlijk gedoe verwijderd.
Ja, vroeger was NWS een forum waar je een OP moest afleveren en een discussie-insteek. Tegenwoordig mag je met 4 links en een one-liner een topic openen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:48 schreef sp3c het volgende:
nieuws is meer dan alleen oorlog en immigranten natuurlijk
Is een prima topic en ik zou niet weten waarom dat dicht of weg moet omdat de TS je niet bevalt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan verdient Mart ook een beter topic en zeer zeker een betere TS.
Maar het hoort niet in NWS.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Is een prima topic en ik zou niet weten waarom dat dicht of weg moet omdat de TS je niet bevalt.
Man, wees blij dat er nog topics over andere onderwerpen zijn dan vluchtelingen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar het hoort niet in NWS.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gaan jullie ook nog iets doen tegen de naam van die user?
Kan prima in NWS, is weer eens iets anders.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar het hoort niet in NWS.
Buut'nloanders zijn kut. Slotje.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, vroeger was NWS een forum waar je een OP moest afleveren en een discussie-insteek. Tegenwoordig mag je met 4 links en een one-liner een topic openen.
Ja, sorry. Ik weet eigenlijk ook wel dat Tong80 onschendbaar is en mag openen waar en wat hij wil en dat het mods op straffe des doods verboden is, daar iets tegen te doen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kan prima in NWS, is weer eens iets anders.
Of je lult even geen onzin.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, sorry. Ik weet eigenlijk ook wel dat Tong80 onschendbaar is en mag openen waar en wat hij wil en dat het mods op straffe des doods verboden is, daar iets tegen te doen.
Ik ben er een voorstander van dat we ook aandacht besteden aan de marge van het nieuws maar laten we daar dan eens een aparte draad voor oprichten (ik heb het al geprobeerd, het sloeg niet aan). Wel zo handig.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:48 schreef sp3c het volgende:
nieuws is meer dan alleen oorlog en immigranten natuurlijk
Leuk, een "Hart van Nederland"-reeks. Past prima in NWS.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben er een voorstander van dat we ook aandacht besteden aan de marge van het nieuws maar laten we daar dan eens een aparte draad voor oprichten (ik heb het al geprobeerd, het sloeg niet aan). Wel zo handig.
nou dat was dan voor mijn tijd denk ikquote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, vroeger was NWS een forum waar je een OP moest afleveren en een discussie-insteek. Tegenwoordig mag je met 4 links en een one-liner een topic openen.
hoe had je dat gezien?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben er een voorstander van dat we ook aandacht besteden aan de marge van het nieuws maar laten we daar dan eens een aparte draad voor oprichten (ik heb het al geprobeerd, het sloeg niet aan). Wel zo handig.
En wat voor posts verwacht je van iemand die met Hitler sympathiseert?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
Hij wordt net als iedereen beoordeeld op zijn posts.
Dat dacht ik ook. Maar helaas, het pakte niet. Als een mod de aftrap zou geven en er een sticky van zou maken dan geef ik het een goede kans van slagen. Al het randnieuws kan daarin gebundeld worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Leuk, een "Hart van Nederland"-reeks. Past prima in NWS.
Jawel maar het krijgt een ander podium, net als het lollige nieuws wat weinig actualiteitswaarde heeft (zoals een schattig welpje wat met fles gevoed moet worden).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:45 schreef sp3c het volgende:
wereldnieuws is wel nieuws maar nieuws uit Benthuizen niet?
Is al vaker geprobeerd en daarna doodgebloed.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Maar helaas, het pakte niet. Als een mod de aftrap zou geven en er een sticky van zou maken dan geef ik het een goede kans van slagen. Al het randnieuws kan daarin gebundeld worden.
Twee voordelen: al het luchtige nieuws bij elkaar (leuk voor de mensen die ervan houden) en het subforum is overzichtelijker.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:29 schreef BarryOSeven het volgende:
En hier wordt iemand opgepakt die een vlag heeft waar een hakenkruis en isis vlag wordt weggegooid. In Noorwegen lopen ze in vol jihadi tenue over straat.
Meteen de gaskamer in met die debielen. Voor je het weet rollen de koppen over de kinderkopjes.
Dan zou je de OP wel eens mogen upodaten:quote:
Maar we kunnen toch niet verwachten dat er voor ieder lichtgetint straatschoffie een uitgebreide OP wordt getypt? In sommige gevallen gaat kwantiteit gewoon boven kwaliteit.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan zou je de OP wel eens mogen upodaten:
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
De PVV mag toch ook worden verheerlijkt?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:20 schreef Szura het volgende:
Waarom is het toejuichen van ISIS toegestaan?
Dat merken we wel als het gepost is.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En wat voor posts verwacht je van iemand die met Hitler sympathiseert?
Ik vind dat een bizarre keuze, maar goed.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat merken we wel als het gepost is.
Gaat het te ver kun je het melden.
Mag dit?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:31 schreef Grems het volgende:
Zou Breivik voor zijn 21 jaar erop zit nog een standbeeld krijgen of duurt het nog iets langer?
Wat is er zo erg aan mijn opmerking dan?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En
NWS / Nederlanders vermist in Noorwegen
En dan wordt mijn posting wel weggetyft.
Iemand de dood gunnen gaat wel meer-dan-iets verder dan de post van Perrin.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
Vrij weinig lijkt me, de PI is duidelijk.
Máár mijn posting die wel iets verder gaat wordt natuurlijk wel weggetyft en in het Noorwegen topic staat nauwelijks een ander geluid. Selectieve onzin weer
Het is ook maar net wat de mods toevallig wel en niet op tijd zien.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
Vrij weinig lijkt me, de PI is duidelijk.
Máár mijn posting die wel iets verder gaat wordt natuurlijk wel weggetyft en in het Noorwegen topic staat nauwelijks een ander geluid. Selectieve onzin weer
Het had geen bal met "niet leuk vinden te maken", ten eerste kon een groot deel van het topic genote worden, ten tweede was het gros van het gros van het topic off-topic.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:25 schreef Jigzoz het volgende:
Op verzoek hier:
Kan er iets terughoudender gemodereerd worden? Topics sluiten omdat een mod ze niet leuk vindt schiet niet echt op en kost na verloop van tijd behoorlijk wat aan totale forumactiviteit.
Ik bedoel niet eens zo zeer dat topic en wat je wil noten moet je vooral noten. De moderatiestijl van 'dit is niet leuk meer, dus dicht' schiet niet op. Modereren is iets anders dan simpelweg topics sluiten omdat een gesprek uit de klauwen loopt.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het had geen bal met "niet leuk vinden te maken", ten eerste kon een groot deel van het topic genote worden, ten tweede was het gros van het gros van het topic off-topic.
Ik sluit geen topic omdat het niet "leuk" meer is, er was amper een on-topic post te vinden tussen het persoonlijk geneuzel.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik bedoel niet eens zo zeer dat topic en wat je wil noten moet je vooral noten. De moderatiestijl van 'dit is niet leuk meer, dus dicht' schiet niet op. Modereren is iets anders dan simpelweg topics sluiten omdat een gesprek uit de klauwen loopt.
En als ik dan toch op de klaagstoel zit: vergeet niet dat je ook maar gewoon een user bent.
Tuurlijk. Als mensen lijfstraffen voor (a)theïsme al in de eerste paar posts gaan toejuichen, dan kun je een fatsoenlijk gesprek daarna wel vergeten.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik sluit geen topic omdat het niet "leuk" meer is, er was amper een on-topic post te vinden tussen het persoonlijk geneuzel.
Zwarte Piet 2014/2015, dat werd op een gegeven moment gesloten omdat "het welletjes was geweest".quote:Op zondag 28 februari 2016 15:05 schreef sp3c het volgende:
nee 'ik vind het niet leuk' is op FOK! en in NWS nooit een reden om een topic te sluiten
dat klopt gewoon niet
nu zeg je letterlijk en figuurlijk wat andersquote:Op maandag 29 februari 2016 14:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zwarte Piet 2014/2015, dat werd op een gegeven moment gesloten omdat "het welletjes was geweest".
En het bijvoeglijk naamwoord is 'Nederlandse'...quote:Op maandag 29 februari 2016 18:08 schreef 99.999 het volgende:
Wellicht is het goed om hier even te gaan vegen. Het gaat echt helemaal nergens meer over NWS / Acht Nederlanders terroristen geëxecuteerd door IS
Wel een mooo topicje, niks mis mee.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:08 schreef 99.999 het volgende:
Wellicht is het goed om hier even te gaan vegen. Het gaat echt helemaal nergens meer over NWS / Acht Nederlandse terroristen geëxecuteerd door IS
Aangepast.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:02 schreef Elfletterig het volgende:
NWS / Hema verkoopt al jaren verstopeieren #2
Kan een lief NWS-modje deze TT even aanpassen?
En kan de dienstdoende FA dergelijk gedrag even toetsen aan deze richtlijnen? MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie
Bedankt alvast.
quote:Op maandag 29 februari 2016 20:02 schreef Elfletterig het volgende:
NWS / Hema verkoopt al jaren verstopeieren #2
Kan een lief NWS-modje deze TT even aanpassen?
En kan de dienstdoende FA dergelijk gedrag even toetsen aan deze richtlijnen? MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie
Bedankt alvast.
Lees het nog eens naquote:Dat alles omdat wij - de FOK!kers én de crew - vinden dat FOK! te veel een plek is waar flamen, trollen, zuigen, drammen, zeuren en het verzieken van topics inmiddels gemeengoed is geworden en verre van stimulerend werkt.
Dit betekent dat het ongewenst is om offtopic op een openingspost te reageren, met name in serieuze forums. Een reactie als "tl;dr", "TS is een homo", "rot eens op met die baggertopics", "wat zei X toe je belde", "1988 belde" of "" zal veelal ongewenst zijn. Dergelijke posts zullen door de mods verwijderd en genote worden en de kans dat je een ban oploopt is aanzienlijk.
Hetzelfde geldt voor het doelbewust flamen in topics of forums die niet jouw interesse hebben. Ga niet in een forum over haken roepen dat haken voor mietjes is. Gun ieder z'n eigen interesse en verziek het niet doelbewust voor anderen.
Ook het doelbewust openen van onzintopics - waarbij de beoordeling ligt bij onze crewleden - is natuurlijk ongewenst in serieuze forums. Voor onzin hebben we een specifiek forum en net zoals mensen daar hun gang kunnen gaan moeten mensen in alle andere forums dat ook kunnen.
Dan is er nog het flamen.
Persoonlijke aanvallen, het belachelijk maken van anderen, namecalling e.d. is natuurlijk niet de bedoeling. Een discussie kun je voeren op argumenten, niet door de ander verrot te schelden.
Het zou ook beter zijn dit soort users te bannen om het verstorende gedrag, bannen om iemand mening heb ik nooit zo goed begrepen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:34 schreef yvonne het volgende:
NWS / Begeleiding jonge vreemdeling kost fortuin
Hierin flink geruimd,
het zal best dat users constant hetzelfde onderwerp posten.
Dan laat je het gewoon links ( no pun intended) liggen en houdt je het leuk voor crew en user.
Dank jullie
[..]
Lees het nog eens na
MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie
Je wordt hier niet zo snel gebanned om een mening hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het zou ook beter zijn dit soort users te bannen om het verstorende gedrag, bannen om iemand mening heb ik nooit zo goed begrepen.
Ik was serieus. Het langst lopende topic is nu dicht, onder verwijzing naar datzelfde dichte topic.quote:
Zoals gewoonlijkquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:34 schreef sp3c het volgende:
volgens mij ook, ik was te druk met lachen om mijn eigen hilariteiten
Ja, het navrante is dan weer dat Palestijnen ongeveer hetzelfde is voor de gemiddelde Arabier als joden waren voor de gemiddelde nazi, minderwaardig ras. Maar ja, om ze dan weer te gebruiken als symbool van hun woede tav het westen, dat kan weer wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:00 schreef Mani89 het volgende:
Het zijn wel aardige jongens hoor, die moslims, maar zodra het over "joden" of "zionisme" gaat krijgen ze allemaal een waas voor hun ogen en kunnen ze niks zinnigs meer uitbrengen.
Staat hierboven ook ergens.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:34 schreef Hathor het volgende:
Word er helemaal niks maar gedaan aan topics met alleen een link en een copy/paste bericht zonder dat de TS er een eigen mening over heeft? Ik dacht dat dat soort linkdumps niet gewaardeerd werden hier?
Ik heb anders topics wel eens op slot zien gaan onder het simpele mom van "linkdump".quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Staat hierboven ook ergens.
Eigen mening erbij zetten is niet verplicht maar geeft een topic wel meer kans van slagen.
Gebeurt ook soms.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb anders topics wel eens op slot zien gaan onder het simpele mom van "linkdump".
Dan modereer je daar toch op? Dus andere bron gebruiken, anders slotje.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:08 schreef Leandra het volgende:
Het vervelende is natuurlijk wel dat je bij een artikel uit Trouw of Volkskrant dan letterlijk alleen een linkdump krijgt, en dat maakt het allemaal niet aantrekkelijker.
TS moet dan misschien maar een ouderwetsch uittreksel van het artikel schrijven om het nog een beetje leuk te makenquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:10 schreef sp3c het volgende:
of TS moet er zelf een heel goed verhaal bij verzinnen, dan kan het open blijven
zou wat zijn als dat verplicht isquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Staat hierboven ook ergens.
Eigen mening erbij zetten is niet verplicht maar geeft een topic wel meer kans van slagen.
Er is natuurlijk wel verschil tussen dat soort nieuws en een topic over het doorvoeren van een regel over de registratie van je religie bij de gemeente bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zou wat zijn als dat verplicht is![]()
als er nieuws is dat er een gebouw instort en je post dat,
moet je er dan meteen een mening over hebben ?
blijft toch uitkijkenquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel verschil tussen dat soort nieuws en een topic over het doorvoeren van een regel over de registratie van je religie bij de gemeente bijvoorbeeld.
Ik snap je redenering welquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:52 schreef Leandra het volgende:
Ik bedoelde vooral qua eigen mening geven.... dat je bij een ingestort gebouw, wat breaking news is, geen mening geeft lijkt me wat anders dan bij nieuws dat niet breaking is.
Bij een topic over bijvoorbeeld de registratie van je religie door de gemeente mag je wat mij betreft best de moeite nemen je mening in de OP te zetten ipv alleen maar een linkdump, want kennelijk heb je er voldoende mening over om er een topic over te openen.
Dan wacht je even met het openen van een topic tot je er een mening over hebt?quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik snap je redenering wel
Maar soms kom je iets tegen wat op zich wel nieuws is of lijkt en dan heb je er pas na enige tijd een mening over.
Er bestaan mensen die zich eerst willen verdiepen in bepaalde zaken voordat ze een mening in het openbaar willen ventileren.
Ik ben voor meer regionaal nieuws
Specularium :quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan wacht je even met het openen van een topic tot je er een mening over hebt?
Waarom moet er anders direct een topic over geopend worden?
Prima, maar als het topic dan niet loopt is het ook weinig zinvol om er nog 36 tweets en opiniestukjes van nobodies in te gaan posten om het maar vol te krijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:14 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Specularium :
Eh... Half NWS staat vol met AD-artikelen. Meestal zelfs niet eens ingekort. Moet daar niet heel stevig gestofkamd worden voor het AD er zelf achterkomt?quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:42 schreef StaceySinger het volgende:
Je mag dus maximaal 50 woorden uit hun artikelen citeren en een volledige bronvermelding is noodzakelijk.
Uit het nieuwsbericht van RTL valt op te maken dat een zelfde regel geldt voor de artikelen van uitgeverij de Persgroep (AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool).
Ik heb "je reet kom likken" idd uit je post verwijderd, en al die reacties daarop ook.quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:11 schreef Drinky het volgende:
Wtf is dit nou weer. Nu wordt de term 'tokkie' uit mijn post gecensureerd?? En 'reet lukken' ook? Enerzijds wordt er van alles toegestaan van extreemrechtse stormfront gastjes die zich hier aanmelden en met termen strooien maar dit wordt dan weer gecensureerd in een onderbouwde post?
Ik ben klaar met NWS. Aan de ene kant willen jullie dat fok niet met bepaalde dingen geassocieerd wordt maar aan de andere kant werken jullie daar zelf net zo hard aan mee![]()
NWS / Huis asielzoekers beklad.
Die werkt bij Bruynzeel wrs.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
NWS / Onrust over opvang na potloodventer in duinen.
Had gewoon hierin gekund:
NWS / Asielzoeker Duinrell aangehouden voor schennispleging.
(N.B.: zelfde TS)
Danny heeft geld zatquote:Op woensdag 2 maart 2016 13:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Half NWS staat vol met AD-artikelen. Meestal zelfs niet eens ingekort. Moet daar niet heel stevig gestofkamd worden voor het AD er zelf achterkomt?
Ik zat er al bovenop, en het nieuwste topic heeft dus het loodje gelegdquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:07 schreef Atak het volgende:
Iran fanboys verzieken de boel weer door op de man te spelen in het Syriëtopic.
NWS / [Centraal] Crisis in Syrië #361: Staakt het vuren.. behalve voor AQ
Wat zei je, grote vriend?quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Als je niet tegen een tweet kan dan hoor jij sowieso niet thuis op FOK. Het is niet klein-Iran hier.
Niet alleen Atak. En ik heb nu al een paar keer een TR gedaan, word niets mee gedaan. Blijkbaar is dit gewoon deel van het nieuwe beleid. Prima visitekaartje wel, als de AIVD je klandizie is.quote:
Inderdaad. Hij ziet gewoon ISIS te steunen en wanneer je iets tegen spreekt bij hem ben je een Iran loverquote:Op woensdag 2 maart 2016 23:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet alleen Atak. En ik heb nu al een paar keer een TR gedaan, word niets mee gedaan. Blijkbaar is dit gewoon deel van het nieuwe beleid. Prima visitekaartje wel, als de AIVD je klandizie is.
Afwijkende meningen zijn goed, dat is juist het hele doel van een forum. Discussiëren. Daar is nu echt helemaal geen sprake meer van. Het is persoonlijk geneuzel, desinformatie-spam en geweldsverheerlijking.
Je vergeet de ultra nationalistische turken met hun blinde haat naar alles wat ook maar Koerdisch(gelieerd) is.quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:18 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij ziet gewoon ISIS te steunen en wanneer je iets tegen spreekt bij hem ben je een Iran lover
En het ergste is nog dat hij niet eens Turks isquote:Op woensdag 2 maart 2016 23:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je vergeet de ultra nationalistische turken met hun blinde haat naar alles wat ook maar Koerdisch(gelieerd) is.
De mening opzich is het probleem niet, het is hoe het gebracht word.
Zoals ik al aanhaalde: een van die users juichte openlijk de dood van onschuldige Koerdische kinderen toe, omdat ze zodoende geen PKK'ers konden worden. Dat mag allemaal probleemloos hier schijnbaar.quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je vergeet de ultra nationalistische turken met hun blinde haat naar alles wat ook maar Koerdisch(gelieerd) is.
Precies mijn punt. Is dat wat je wil uitdragen als community?quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Zoals ik al aanhaalde: een van die users juichte openlijk de dood van onschuldige Koerdische kinderen toe, omdat ze zodoende geen PKK'ers konden worden. Dat mag allemaal probleemloos hier schijnbaar.
Z'n afkomst zal mij een worst zijn. Afkomst sowieso.. maar voor dat soort mensen is dat blijkbaar een halszaak van hier tot gunter.quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:21 schreef vigen98 het volgende:
[..]
En het ergste is nog dat hij niet eens Turks isHij is zo'n jaloerse Azeri.
Je bent aan het trollen Atak !quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:07 schreef Atak het volgende:
Had niet gezien dat het over hetzelfde voorval ging, opende hem eigenlijk naar aanleiding van een ander topic wat net daarvoor werd geopend waarin iedereen die bezwaar tegen een azc had maar weer domweg als tokkie werd weggezet.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Prima, kappen de Iraniers met hun Iraanse troep, doe jij dat met je Turkse bagger.quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:41 schreef Atak het volgende:
Mods kunnen gewoon zelf zien dat ik niet aan het trollen was. Ik was alleen tweets aan het posten. Best wel vermakelijk dat de Iraniërs andersdenkende weg proberen te pesten. Eigenlijk vind ik het gewoon zielig. Dit gebeurd in Iran maar FOK is gelukkig geen forum uit Iran. Ik zou het op prijs stellen als de mods de Iraanse kliek een keertje aanpakt. Vooral straatcommando loopt de boel te verzieken (en de mods lastig te vallen) door steeds aan de bel te trekken wanneer hij een tweet voorbij ziet komen die hem niet aan staat. Als hij niet tegen een tweet kan hoort hij dan thuis op FOK? Wat hij op z'n minst moet leren is dat hij andersdenkende leert te respecteren.
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/quote:Het citeren van een kort gedeelte van een werk is geen inbreuk op het auteursrecht, als dat overgenomen stukje echt nodig is voor je kritiek, bespreking of aankondiging van het werk. Bronvermelding is altijd verplicht.
Door ICT-jurist Arnoud Engelfriet (blog, contact).
Het citeren van een kort gedeelte van een boek of artikel is geen inbreuk op het auteursrecht. Essentieel is dat de bron en de maker van het werk worden vermeld, niet meer wordt geciteerd dan strikt nodig voor het doel, en dat het citaat getrouw is (liefst letterlijk). Citeren kan bijvoorbeeld om te vertellen over het werk of om er kritiek op te leveren.
Er is geen harde regel over het deel dat je over mag nemen van het origineel. Dat kan ook niet, want het gaat bij citeren om de vraag of je wat je overneemt, ook echt nodig hebt voor het doel van je citaat. Soms zijn honderd regels nodig, en soms zijn tien regels al te veel. Zie Hoe veel mag je citeren voor een voorbeeld.
Cruciaal bij citeren is wel de juiste bronvermelding. Citeren of parafraseren zonder bronvermelding heet plagiaat. Dit kan inbreuk op het auteursrecht zijn. Bij wetenschappelijke publicaties is plagiaat een doodzonde.
Je beseft dat er wordt betaald voor het gebrek van materiaal van het ANP of Reuters? En wanneer buitenlandse media worden geciteerd, wordt altijd de bron vermeld.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een vraagje aan de mods, in het bijzonder Leandra. Hoe ver gaan jullie met het niet toestaan van citaten uit krantjes? Citeren is namelijk toegestaan zolang je het niet ovedrijft.
[..]
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/
Bovendien gaat het in 9 op de 10 gevallen ook nog eens om copypastewerk van het ANP, Reuters, een buitenlandse krant of iets dergelijks.
Straatcommando is juist een van de users die het minst actief is.quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:41 schreef Atak het volgende:
Mods kunnen gewoon zelf zien dat ik niet aan het trollen was. Ik was alleen tweets aan het posten. Best wel vermakelijk dat de Iraniërs andersdenkende weg proberen te pesten. Eigenlijk vind ik het gewoon zielig. Dit gebeurd in Iran maar FOK is gelukkig geen forum uit Iran. Ik zou het op prijs stellen als de mods de Iraanse kliek een keertje aanpakt. Vooral straatcommando loopt een tweet voorbij ziet komen die hem niet aan staat. Als hij niet tegen een tweet kan hoort hij dan thuis op FOK? Wat hij op z'n minst moet leren is dat hij andersdenkende leert te respecteren.de boel te verzieken (en de mods lastig te vallen) door steeds aan de bel te trekken wanneer hij
Ja, het blijft ordinair copypastewerk waarbij het krantje in kwestie niets toevoegt en wat je op tientallen andere plaatsen kan lezen. Niet iets om over te zeuren als krantje. Het is anders wanneer het om origineel werk gaat.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat er wordt betaald voor het gebrek van materiaal van het ANP of Reuters?
Nee hoor, ik heb heel veel artikelen in Nederlandse krantjes gelezen die duidelijk 1 op 1 werden gekopiëerd (vertaald naar het Nederlands) van buitenlandse kranten. Bij sommige artikelen valt dat direct op, even googelen en je ziet dat je hetzelfde artikel in bekende kranten uit met namen Engelstalige landen ziet staan.quote:En wanneer buitenlandse media worden geciteerd, wordt altijd de bron vermeld.
Koos, ik heb volgens mij heel erg duidelijk aangegeven dat het niet de bedoeling is om hele stukken neer te plempen - als het krantje in kwestie hier moeilijk over doet (gratis reclame is toch ook niet verkeerd maar dat is geen discussie voor hier) - maar dat je wel relevante citaten mag gebruiken en ik heb dit juridisch gestaafd, nu ja, juridisch laten staven.quote:Je plempt gewoon geen hele stukken hier neer. Klaar.
Israël vs. Palestinia, Iran vs. GodAllah weet wat , kunnen de mensen die alles zo politiek willen maken dit niet bij POL doen?quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:40 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Straatcommando is juist een van de users die het minst actief is.
Het zit toch wel diep bij jou, dat anti Iran gevoel. Ook hier begin je weer over Iraniërs terwijl we het gewoon hebben over mensen die jouw mening niet delen, en juist dat dat is een Nederlands discussieforum.
In de Volkskrant, om maar een krant te noemen, staat voornamelijk eigen kopij. En wanneer materiaal van een persbureau wordt gebruikt, dan wordt dat duidelijk vermeld. Kopij van buitenlandse kranten kom ik zelden tegen, en als dat gebeurt dan wordt de bron vermeld. De VK heeft overigens wel een samenwerking met de New York Times, waardoor er soms opiniestukken 1-op-1 worden vertaald.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, het blijft ordinair copypastewerk waarbij het krantje in kwestie niets toevoegt en wat je op tientallen andere plaatsen kan lezen. Niet iets om over te zeuren als krantje. Het is anders wanneer het om origineel werk gaat.
[..]
Nee hoor, ik heb heel veel artikelen in Nederlandse krantjes gelezen die duidelijk 1 op 1 werden gekopiëerd (vertaald naar het Nederlands) van buitenlandse kranten. Bij sommige artikelen valt dat direct op, even googelen en je ziet dat je hetzelfde artikel in bekende kranten uit met namen Engelstalige landen ziet staan.
[..]
Koos, ik heb volgens mij heel erg duidelijk aangegeven dat het niet de bedoeling is om hele stukken neer te plempen - als het krantje in kwestie hier moeilijk over doet (gratis reclame is toch ook niet verkeerd maar dat is geen discussie voor hier) - maar dat je wel relevante citaten mag gebruiken en ik heb dit juridisch gestaafd, nu ja, juridisch laten staven.
Ik wil even weten of dat het fair gebruik maken van citaten wel wordt toegestaan.
Ik heb hier dan ook direct de proef op de som genomen, dan weten we waar we aan toe zijn.
NWS / Tweede Kamer maakt gehakt van PVV's Zwarte Piet wet.
Volgens mij valt dat duidelijk onder het 'faircitaatrecht'.
Eens !quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Israël vs. Palestinia, Iran vs. GodAllah-weet-wat , kunnen de mensen die alles zo politiek willen maken dit niet bij POL doen?
Ze betalen er dus voor om die stukjes te kopiëren. Interessant. De VK is zeker niet de enige Nederlandse/Belgische krant die dat doet. Je ziet het bij de andere kranten ook regelmatig.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:47 schreef KoosVogels het volgende:
De VK heeft overigens wel een samenwerking met de New York Times, waardoor er soms opiniestukken 1-op-1 worden vertaald.
Dat begrijp ik Koos. Het is aan FOK om te bepalen welk risico ze wel en niet willen nemen. Vandaar dat ik nu eens even aftast of dat ze er ook moeite mee hebben als er overduidelijk gebruik is gemaakt van 'fair-citaat-recht' waar ik naar verwees. Bij twijfelgevallen kan ik me voorstellen dat ze het voorzichtig spelen omdat ze geen zin hebben in onnodige juridische advocaatkosten. Maar wat als het om citaatjes gaat waarbij het overduidelijk een kansloze zaak zou zijn als het krantje er een zaak voor zou willen aanspannen?quote:En verder heb jij niet zo veel te willen. Jij mag krantenstukken plaats wat je wil, het is FOK! die daar gezeik mee krijgt, niet jij.
Je plaatst maar gewoon lekker niks. Of je verwijst naar de website van de betreffende krant met een linkje of je herschrijft het citaat in je eigen woorden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze betalen er dus voor om die stukjes te kopiëren. Interessant. De VK is zeker niet de enige Nederlandse/Belgische krant die dat doet. Je ziet het bij de andere kranten ook regelmatig.
[..]
Dat begrijp ik Koos. Het is aan FOK om te bepalen welk risico ze wel en niet willen nemen. Vandaar dat ik nu eens even aftast of dat ze er ook moeite mee hebben als er overduidelijk gebruik is gemaakt van 'fair-citaat-recht' waar ik naar verwees. Bij twijfelgevallen kan ik me voorstellen dat ze het voorzichtig spelen omdat ze geen zin hebben in onnodige juridische advocaatkosten. Maar wat als het om citaatjes gaat waarbij het overduidelijk een kansloze zaak zou zijn als het krantje er een zaak voor zou willen aanspannen?
Volgens mij is 90% van de mensen uit de Syrië topics niet Iraans. Ik vind je nogal bevooroordeelt en zelfs bijna eng gefocust op Iran.quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:41 schreef Atak het volgende:
Mods kunnen gewoon zelf zien dat ik niet aan het trollen was. Ik was alleen tweets aan het posten. Best wel vermakelijk dat de Iraniërs andersdenkende weg proberen te pesten. Eigenlijk vind ik het gewoon zielig. Dit gebeurd in Iran maar FOK is gelukkig geen forum uit Iran. Ik zou het op prijs stellen als de mods de Iraanse kliek een keertje aanpakt.
Ik verwijder alle quotes van Trouw en Volkskrant, het zal best dat er regels voor zijn, maar Trouw en Volkskrant staan er om bekend dat ze behoorlijk actief zijn als het gaat om de copyrights.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een vraagje aan de mods, in het bijzonder Leandra.
Volgens mij is het Syriëtopic een kleine weergave van wat er in Syrië mis is.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Volgens mij is 90% van de mensen uit de Syrië topics niet Iraans. Ik vind je nogal bevooroordeelt en zelfs bijna eng gefocust op Iran.
Volgens mij ben je of geobsedeerd voor Iran of bang. Of wellicht beiden.
Ik bedoelde Iraanse fanboys. Soms lijkt het wel klein-Iran in het Syriëtopic. Je kan nog geen eens een tweet posten en je krijgt al die fanboys over je heen die je persoonlijk aanvallen. Ik heb er vaak genoeg een melding over gedaan omdat ze mensen die niet pro-Iran zijn weg proberen te pesten. Blijkbaar is het moeilijk voor sommige mensen om zich bij de feiten te houden. Als ze bijv een tweet niet mogen dan gaan ze gelijk op de man spelen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Volgens mij is 90% van de mensen uit de Syrië topics niet Iraans.
Dat is zo'n onzin. Jij quote tweets van mensen die als terrorist worden gezien en mensen reageren daar op. Als je geen reacties wilt moet je gewoon normale dingen posten.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik bedoelde Iraanse fanboys. Soms lijkt het wel klein-Iran in het Syriëtopic. Je kan nog geen eens een tweet posten en je krijgt al die fanboys over je heen die je persoonlijk aanvallen. Ik heb er vaak genoeg een melding over gedaan. Blijkbaar is het moeilijk voor sommige mensen om zich bij de feiten te houden. Als ze bijv een tweet niet mogen dan gaan ze gelijk op de man spelen.
Ik citeer nooit terroristen. De MEK is gewoon een seculaire beweging. Daar is niks mis mee zeker niet als je het vergelijkt met wat de Iraanse fanboys ondersteunen. Hezbollah is gewoon een terroristische organisatie voor de hele beschaafde wereld maar in het Syriëtopic heb je bomvol Iraanse fanboys die openlijk lopen te cheerleaden voor Hezbollah.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is zo'n onzin. Jij quote tweets van mensen die als terrorist worden gezien en mensen reageren daar op. Als je geen reacties wilt moet je gewoon normale dingen posten.
Seculiere "Mujahedin" jaquote:Op donderdag 3 maart 2016 12:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik citeer nooit terroristen. De MEK is gewoon een seculaire beweging. Daar is niks mis mee zeker niet als je het vergelijkt met wat de Iraanse fanboys ondersteunen. Hezbollah is gewoon een terroristische organisatie voor de hele beschaafde wereld maar in het Syriëtopic heb je bomvol Iraanse fanboys die openlijk lopen te cheerleaden voor Hezbollah.
Flikker dan ook op met die kutdiscussie hierquote:Op donderdag 3 maart 2016 12:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Seculiere "Mujahedin" ja? Ze hebben niet voor niks op de lijst van terroristische organisaties gezeten. Jij quote een tweet van de vrouw van de leider van die club. Mensen reageren daar op. Hoezo is het hier dan "klein-Iran"? Het quoten van die vrouw voegt echt 0,0 aan dit topic toe.
Ik kan ook wel roepen dat het hier klein-Turkije is, door al die Erdoturk fappers, maar dat voegt echt niks toe aan het topic.
Een duidelijk antwoord.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwijder alle quotes van Trouw en Volkskrant, het zal best dat er regels voor zijn, maar Trouw en Volkskrant staan er om bekend dat ze behoorlijk actief zijn als het gaat om de copyrights.
Overigens meld ik het bij de TS meestal wel even per DM, ook waarom ik het verwijderd heb, het gros wist niet dat we geen quotes uit Trouw en Volkskrant wilden hebben, en gebruikt de volgende keer dat ze een topic openen gewoon een andere bron.
Als ik bij ieder topic ook nog eens moet gaan uitzoeken welke zinnen uit Trouw of Volkskrant wel zouden mogen blijven staan en welke niet, of daar zelf een selectie van moet gaan maken om een beknopt stukje te hebben, dan zul je net zien dat de TS niet blij is met de keuze die een ander daarin voor hem/haar maakt, daarbij is het geen doen als er van ieder artikel uitgezocht moet worden of het een ANP copy/paste is of een eigen stuk.
Overigens is het gros van de topics met een Volkskrant OP idd een eigen stuk, de topics met chocoladeletterheadlines zijn dan al gepost met een artikel uit de Telegraaf of het AD.
Als het ANP de bron is wel, ze nemen ook stukken over uit buitenlandse kranten, in ieder geval de NYT.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:04 schreef Leandra het volgende:
Overigens is het gros van de topics met een Volkskrant OP idd een eigen stuk, de topics met chocoladeletterheadlines zijn dan al gepost met een artikel uit de Telegraaf of het AD.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ja of jullie als mods kijken eens wat vaker mee en grijpen in, lekker makkelijk die laatste zin van je. Er zit genoeg interessants aan de reeks, nimmer was een oorlog zo makkelijk vanuit je huis te volgen en al dat nieuws in 1 thread is erg handig. Door al het geneuzel wat al is aangehaald sneeuwen die positieve kanten echter volledig onder.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is het Syriëtopic een kleine weergave van wat er in Syrië mis is.
Zelfs als ze dezelfde vijand hebben zijn ze zo druk met elkaar afmaken dat dat ze niet eens de tijd en kracht hebben om de gezamenlijke vijand te verslaan.
Het is prima mogelijk om het land en het topic weer op de rit te krijgen, maar het gros van de partijen lijkt dat helemaal niet te willen. Wat mij betreft mag het hele Syriëtopic gewoon dicht.
Het is makkelijk vingertje wijzen naar ons als mods zijnde. Als je het volgt dan weet je dat er al heel vaak gevraagd en gestuurd is, er zijn regels opgesteld en gevraagd om zich daar aan te houden er is al heel vaak een clubje verwijderd, er is al vaak een slotje gezet (vorige week nog dacht ik) .quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja of jullie als mods kijken eens wat vaker mee en grijpen in, lekker makkelijk die laatste zin van je. Er zit genoeg interessants aan de reeks, nimmer was een oorlog zo makkelijk vanuit je huis te volgen en al dat nieuws in 1 thread is erg handig. Door al het geneuzel wat al is aangehaald sneeuwen die positieve kanten echter volledig onder.
Niemand vraagt om een ban en niemand vraagt om censuur.. Zoals ik al zei, verschillende meningen zijn juist wat een forum een forum maakt, met gezonde discussie. Ik word gelijk weggezet als Iran fanboy en troll omdat ik terecht opmerk dat xx zit te zuigen en te trollen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het is makkelijk vingertje wijzen naar ons als mods zijnde. Als je het volgt dan weet je dat er al heel vaak gevraagd en gestuurd is, er zijn regels opgesteld en gevraagd om zich daar aan te houden er is al heel vaak een clubje verwijderd, er is al vaak een slotje gezet (vorige week nog dacht ik) .
Punt is dat het selectieve gezelschap zichzelf zo geweldig vind dat we niet meer open staan voor posts, kritiek of meningen van een ander. Oh het is Atak, dan is het al weer een kutpost, oh het is Fir3fly dus het zijn kutbronnen, of het is Primakov en dus is het weer een trollreactie. Niemand kan meer wat van elkaar hebben lijkt het wel.
Lok elkaar gewoon niet uit. Zet een TR of kom hier. Maar als je je zin niet krijgt wil dat niet krijgen dat we gelijk voor "het andere kamp zijn" en sorry dat Atak of wie dan ook niet gelijk een ban krijgt omdat iemand dat graag zou willen. Reageer gewoon niet op elkaar als een stel kippen zonder kop omdat het toevallig weer diezelfde user is waarvan je denkt te weten hoe die in elkaar zit. Accepteer gewoon eens dat meningen verschillen en probeer in hemelsnaam bepaalde onderbuikreacties te vermijden en dan mag/kan een pittige discussie best.
Positief: Ja ik mag het graag lezen/volgen ook al snap ik het niet altijd. En er zit volgens mij bij diverse users uitgebreide kennis van zaken al dan niet vanuit zijn eigen perspectief, geloof of achtergrond. Wat dat betreft is dat topic, zoals Leandra het zegt, best een spiegel van hoe het er daar aan toe gaat.
Let wel: Bovenstaande is niet alleen aan jou gericht Szura maar kan je op een ieder die daar zit projecteren. We zullen het met zijn allen moeten doen maar als dat niet werkt dan gaat er toch weer een (tijdelijk?) slotje op of moeten we weer harder doorpakken voor een selectief groepje.
quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:07 schreef Atak het volgende:
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Die 'specialere' hebben ze al gebruikt bij jouw landgenootjes op de MH017 .
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Vanwege zijn botox met zonnebril en dat hij uren voor de spiegel staat voor zijn baard om fanboys op te winden?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:37 schreef Atak het volgende:
Als Rusland de wapenstilstand niet respecteert dan zie ik niet waarom andere dat moeten doen. Gewoon paffen op YPG en beweren dat je ISIS beschiet. Dat zou ik doen.En dit soort troep komt gvd uit één topic. Dat heeft niets meer met inhoudelijk discussiëren te maken. En dat gebeurt van beide kanten.. echt niet alleen van ''pro rebellen'' of anti rebellen kant.. het is gewoon een peuterspeelzaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:27 schreef firefly3 het volgende:
Iedereen schijnt te vergeten dat rusland een Nederlands vliegtuig heeft neergeschoten en een deel van oekraine heeft veroverd. "Maarjaaa ongeluk, maaarjaa geschiedenis zegt, maarjaaa assads positie heeft prioriteit, maarjaaa slecht weer, maarjaaa de turken die, maarjaaa al nusra"
Verantwoordelijkheid afschuiven?
Ik wil hiermee niet zeggen dat alleen de users die ik hier quote dat doen, ik heb het vast ook gedaan en anderen ook. Het is een wisselwerking die niet stopt als er niet ingegrepen word met als toppunt die complete pisdebiel die de dood van kinderen aan het toejuichen was.
[ Bericht 20% gewijzigd door Straatcommando. op 03-03-2016 20:07:24 ]''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Het is al typisch dat als je een iets aankaart wat Turkije niet goed aanpakt je gelijk een fanboy bent. Het heeft echt helemaal niks met fan zijn van ofzo. Alsof ik een Solejman poster op mn kamer heb ofzo.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik bedoelde Iraanse fanboys. Soms lijkt het wel klein-Iran in het Syriëtopic. Je kan nog geen eens een tweet posten en je krijgt al die fanboys over je heen die je persoonlijk aanvallen. Ik heb er vaak genoeg een melding over gedaan omdat ze mensen die niet pro-Iran zijn weg proberen te pesten. Blijkbaar is het moeilijk voor sommige mensen om zich bij de feiten te houden. Als ze bijv een tweet niet mogen dan gaan ze gelijk op de man spelen.
Beter worden er gewoon helemaal geen krantenartikelen meer 1-op-1 geplaatst op het forum. Een link volstaat.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een duidelijk antwoord.
Is het dan niet verstandig om strengere eisen te stellen aan de openingsreacties als een van deze twee krantjes erbij is betrokken? Idem voor reacties waarbij een van deze twee krantjes is betrokken. Anders krijg je een asymmetrische discussie: 10% of zo kan het artikel lezen en de rest niet. Niet echt handig. Ofwel bij zulke reacties de inhoud van het artikel volledig ofwel de reactie verwijderen of de discussie sluiten.
Ik denk echt dat er mensen zijn die elkaars post al afmaken omdat het "die ander is". Ik heb alleen geen namen genoemd, ik zeg ook niet dat het voor iedereen telt.quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niemand vraagt om een ban en niemand vraagt om censuur.. Zoals ik al zei, verschillende meningen zijn juist wat een forum een forum maakt, met gezonde discussie. Ik word gelijk weggezet als Iran fanboy en troll omdat ik terecht opmerk dat xx zit te zuigen en te trollen.
Dat betekent niet dat ik xx niet wil zien posten in het Syrië topic, integendeel. Een tegengeluid is altijd goed, maar het verheerlijken van geweld, mensen belachelijk maken en continu op de man spelen is dat niet. Dat verneukt een verder zeer informatief topic.
Je gaat er nu van uit dat iemand bij het lezen van de naam al meteen een post afschrijft. Dat is niet zo en dat lijkt me niet de bedoeling, je wordt afgerekend op de inhoud van een post.
En dit soort troep komt gvd uit één topic. Dat heeft niets meer met inhoudelijk discussiëren te maken. En dat gebeurt van beide kanten.. echt niet alleen van ''pro rebellen'' of anti rebellen kant.. het is gewoon een peuterspeelzaal.
Ik wil hiermee niet zeggen dat alleen de users die ik hier quote dat doen, ik heb het vast ook gedaan en anderen ook. Het is een wisselwerking die niet stopt als er niet ingegrepen word met als toppunt die complete pisdebiel die de dood van kinderen aan het toejuichen was.
Is aangepast.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zou een modje de TT van mijn topic in NWS kunnen aanpassen, per ongeluk de link van mijn bron als titel gebruikt.
Bedankt.quote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoezo is het topic over Koen Everink dicht?
De link met Badr is echt niet zo ver gezocht?
Dit
Neem daarbij de bedreigingen uit de hoek van de Badr freunden en je hebt een verdachte. Maar ik lees ook op GeenStijl dat de buurt het heeft over een overval. Afwachten
is toch gewoon ontopic?
Eensquote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:24 schreef Leandra het volgende:
Hij kan wel weer open maar dan zonder allerlei persoonlijk geneuzel en geleuter over wat Badr Hari allemaal wel of niet heeft uitgehaald.
Het kan prima zijn dat Badr Hari hierbij betrokken is, maar al z'n andere misdaden hebben nog helemaal niets in het topic te zoeken zolang hij niet eens verdachte is.
Al die andere misdaden over Badr is juist reden om aan te nemen dat hij hier misschien ook wel betrokken is. Tenminste voor sommige mensen?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:24 schreef Leandra het volgende:
Hij kan wel weer open maar dan zonder allerlei persoonlijk geneuzel en geleuter over wat Badr Hari allemaal wel of niet heeft uitgehaald.
Het kan prima zijn dat Badr Hari hierbij betrokken is, maar al z'n andere misdaden hebben nog helemaal niets in het topic te zoeken zolang hij niet eens verdachte is.
Enige wat we weten is dat die dood is. Meer niet...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:26 schreef Leandra het volgende:
Dus, als het over de dood van Koen Everink kan gaan, prima, als het dan toch weer een Badr dit dat topic wordt dan is het gewoon off-topic.
Nee, "al die andere misdaden" niet specifiek, hoogstens de zaak tussen Badr en Everink, maar het ging ondertussen nagenoeg alleen maar over "al die andere misdaden" van Badr Hari, en die hebben in een topic over de dood van Koen Everink voorlopig niets te zoeken.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Al die andere misdaden over Badr is juist reden om aan te nemen dat hij hier misschien ook wel betrokken is. Tenminste voor sommige mensen?
Mooi, dan houden we het daarbij, dat is namelijk geen reden om er een wild speculatietopic over de misdaden van Badr Hari van te maken.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Enige wat we weten is dat die dood is. Meer niet...
Zo is dat.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, "al die andere misdaden" niet specifiek, hoogstens de zaak tussen Badr en Everink, maar het ging ondertussen nagenoeg alleen maar over "al die andere misdaden" van Badr Hari, en die hebben in een topic over de dood van Koen Everink voorlopig niets te zoeken.
Zoals ik net al zei: als er gewoon on-topic gepost kan worden kan het topic weer open, als dat niet kan en het het zoveelste "Badr is Bad, Badr, Worse" topic wordt dan heeft het weinig zin om het topic over de dood van Koen Everink weer te openen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Mogen we dan hier eventuele updates plaatsen als er meer bekend wordt?
Nee niet hier... als jullie on-topic in het Everink-topic kunnen posten dan wil ik het wel weer opengooien maar anders niet.quote:
Niemand kent de man dus de kans op inhoudelijk is 0.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee niet hier... als jullie on-topic in het Everink-topic kunnen posten dan wil ik het wel weer opengooien maar anders niet.
Dus zeg het maar.
Om FB niet verder te vervuilen zou i kdat doenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee niet hier... als jullie on-topic in het Everink-topic kunnen posten dan wil ik het wel weer opengooien maar anders niet.
Dus zeg het maar.
Ja we kunnen toch niet alleen maar blijven beamen dat hij dood is?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus zeg het maar.
Waarom is die dicht dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus zeg het maar.
Okee, en mag je nu wel of niet naar Badr verwijzen dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:47 schreef Leandra het volgende:
Hij is weer open, als het niet on-topic kan blijven gaat hij gewoon weer dicht.
En nee, updates hoeven hier dan niet te worden gepost.
Godzijdank. Engel.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:47 schreef Leandra het volgende:
Hij is weer open, als het niet on-topic kan blijven gaat hij gewoon weer dicht.
En nee, updates hoeven hier dan niet te worden gepost.
Van mij mag je Badr verdenken en dat ook roepen, maar als dat vervolgens met hele verhandelingen over de handel en wandel van Badr gepaard gaat dan is dat idd off-topic.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, en mag je nu wel of niet naar Badr verwijzen dan?
Ik geloof dat heel NL wel zo ongeveer denkt dat die brave borst er achter zit nl. Lijkt me dus moeilijk te vermeiden te zijn.
Okee, maar dan weet je wel hoe dat gaat verlopen hè.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van mij mag je Badr verdenken en dat ook roepen, maar als dat vervolgens met hele verhandelingen over de handel en wandel van Badr gepaard gaat dan is dat idd off-topic.
En als je die verdenking tig keer herhaalt is het ook off-topic.
Het is een topic over de dood van Koen Everink, vooralsnog is er geen enkele andere reden om aan te nemen dat hij er bij betrokken is dan het feit dat het een vijand van Everink was.
Nou, dat is bij de eerste post alweer een succes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van mij mag je Badr verdenken en dat ook roepen, maar als dat vervolgens met hele verhandelingen over de handel en wandel van Badr gepaard gaat dan is dat idd off-topic.
En als je die verdenking tig keer herhaalt is het ook off-topic.
Het is een topic over de dood van Koen Everink, vooralsnog is er geen enkele andere reden om aan te nemen dat hij er bij betrokken is dan het feit dat het een vijand van Everink was.
die vraag is toch al beantwoord?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, en mag je nu wel of niet naar Badr verwijzen dan?
Ik geloof dat heel NL wel zo ongeveer denkt dat die brave borst er achter zit nl. Lijkt me dus moeilijk te vermeiden te zijn.
Lijkt me niet, iedere keer als ik tegen zo'n mafkees zegt dat 'ie op moet rotten met z'n vreemdelingenhaat en dat er psychologen zijn die je van je minderwaardigheidscomplex af kunnen helpen worden die posts verwijderd. Posten dat al die vreemdelingen moeten oprotten naar hun eigen land omdat het allemaal gelukszoekers zijn blijft daar en tegen gewoon staan.quote:
Dat was dus off-topic en op de man.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:02 schreef zeer het volgende:
[..]
Lijkt me niet, iedere keer als ik tegen zo'n mafkees zegt dat 'ie op moet rotten met z'n vreemdelingenhaat en dat er psychologen zijn die je van je minderwaardigheidscomplex af kunnen helpen worden die posts verwijderd. Posten dat al die vreemdelingen moeten oprotten naar hun eigen land omdat het allemaal gelukszoekers zijn blijft daar en tegen gewoon staan.
Lijkt me dat 'wie mag dit allemaal gaan betalen' ook aardig offtopic is eigenlijk. Sowieso is het niks meer dan een insinuatie. Discuseieren met insinuaties op een forum als NWS lijkt me erg onwenselijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was dus off-topic en op de man.
Je lijkt me scherp genoeg om gewoon on-topic en op argumenten te discussieren, daar heb je helemaal net dat soort posts voor nodig.
Ik ben asielzoeker, word helemaal gestoord van al die mensen die me het land uit willen hebben omdat er in Duitsland vluchtelingen zijn die films kijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:07 schreef sp3c het volgende:
als een asielzoeker begint te fok!ken en mensen roepen vervolgens dat hij op moet rotten dan mag dat ook niet
zie je de nuance?
Ja ik vind ook een heleboel dingen niet leuk.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:10 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik ben asielzoeker, word helemaal gestoord van al die mensen die me het land uit willen hebben omdat er in Duitsland vluchtelingen zijn die films kijken.
Vreemdelingenhaat is gewoon strafbaar, beter haal je het weg.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja ik vind ook een heleboel dingen niet leuk.
Als iemand tegen jou persoonlijk zegt dat je op moet rotten dan halen we het weg.
Het zijn steeds dezelfde mensen die het Syriëtopic willen omtoveren tot een klein-Iran cheerleadingclub. Iedereen die daar niet aan meedoet is een trol, is ongewenst of wat dan ook. Het is zo erg geworden dat je nog geen eens een tweet kan posten en je krijgt 10 fanboys over je heen. Het ergste is nog dat ze bepaalde mensen willen wegpesten. En de mods steeds lastig vallen totdat ze hun zin krijgen. Ik vind dat dit niet toegelaten moet worden. Als je mods steeds lastig valt en valse beschuldigingen richting de mods maakt dan moet dat niet getolereerd worden, en zeker niet van een groepje die Hezbollah constant verheerlijkt (Hezbollah is terroristische organisatie voor de beschaafde wereld).quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het is makkelijk vingertje wijzen naar ons als mods zijnde. Als je het volgt dan weet je dat er al heel vaak gevraagd en gestuurd is, er zijn regels opgesteld en gevraagd om zich daar aan te houden er is al heel vaak een clubje verwijderd, er is al vaak een slotje gezet (vorige week nog dacht ik) .
Waar komt toch die bizarre misvatting vandaan? Denk je nou werkelijk dat het omgekeerd niet gebeurt? Als je ook maar een beetje kritisch bent over de huidige situatie met asielzoekers dan ben je meteen een xenofoob, vreemdelingenhater, racist, enzovoort.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:59 schreef zeer het volgende:
Hoe komt het toch dat die users met vluchtelingen boehoeohe mantra's altijd overal hun kortzichtige vreemdelingenhaat mogen posten maar daar niet op gereageerd mag worden? Beide dienen geen enkel inhoudelijk doel namelijk.
Vervang in deze reactie het woord "rechts" door "links" en je hebt een uitspraak die minstens net zo waar is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Toch blijf ik me erover verbazen dat NWS zo graag een podium wil bieden aan een corps rechtsextremisten.
Ok duidelijk, kortzichtige onelines mogen mits ze generaliserend richting één groep worden uitgesproken maar niet op de man.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja ik vind ook een heleboel dingen niet leuk.
Als iemand tegen jou persoonlijk zegt dat je op moet rotten dan halen we het weg.
mja als jij je zo wilt profileren dan kan dat I suppose ...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:55 schreef zeer het volgende:
[..]
Ok duidelijk, kortzichtige onelines mogen mits ze generaliserend richting één groep worden uitgesproken maar niet op de man.
Helemaal eens. Het lijkt wel Stormfront.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Toch blijf ik me erover verbazen dat NWS zo graag een podium wil bieden aan een corps rechtsextremisten.
Een, dat blijft toch een apart fenomeen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
we bieden iedereen een podiumquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Hou toch op, anders zaten we al aan off-topic #6 en was het werkelijke nieuws over de zaak met een vergrootglas zelfs niet te vinden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:08 schreef superniger het volgende:
Gooi het Koen Everink topic maar op slot.
Is helemaal kapot gemod.
Dit is wel een nobel streven.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
we bieden iedereen een podium
extrem rechts, extreem links, de mariniers, gelly en fanatieke hooligans
iedereen, maar er zijn wel regels over hoe we met elkaar omgaan
Ja. Soms is dat verbijsterend.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:15 schreef Abed het volgende:
[..]
Dit is wel een nobel streven.
Het is alleen vaak nogal schrikken van de haat jegens en minachting voor vluchtelingen.
Die levens worden neergezet als buitengewoon minderwaardig, en dat zal dan wel semi grappig bedoeld zijn maar dat is het niet.
Geef aan waar je vandaan komt. Misschien ken ik hetquote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:15 schreef Abed het volgende:
[..]
Het is alleen vaak nogal schrikken van de haat jegens en minachting voor vluchtelingen.
Die levens worden neergezet als buitengewoon minderwaardig, en dat zal dan wel semi grappig bedoeld zijn maar dat is het niet.
ik ken het probleem maar iedereen schrikt wel van iets anders ... daar kunnen we onmogelijk een forum op laten draaienquote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:15 schreef Abed het volgende:
[..]
Ik ben toch erg benieuwd waar dat krampachtig verdedigen van het toelaten van al dat xenofobe geneuzel vandaan komt. Is het echt zo moeilijk om toe te geven, dat dit de kant is die Fok op wil?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ken het probleem maar iedereen schrikt wel van iets anders ... daar kunnen we onmogelijk een forum op laten draaien
Het valt reuze mee met Fok.nl. Xenofobie? Kijk eens naar ander fora.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben toch erg benieuwd waar dat krampachtig verdedigen van het toelaten van al dat xenofobe geneuzel vandaan komt. Is het echt zo moeilijk om toe te geven, dat dit de kant is die Fok op wil?
ik wil het best toegeven maar ik weet simpelweg van nixquote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben toch erg benieuwd waar dat krampachtig verdedigen van het toelaten van al dat xenofobe geneuzel vandaan komt. Is het echt zo moeilijk om toe te geven, dat dit de kant is die Fok op wil?
Ik begrijp best dat als je alle meningen een kans wil geven dat je alleen nog op inhoud kan modereren als het strafbaar is, of als er op de persoon wordt gespeeld. Wat mij betreft vind ik het prima als iemand met een abjecte mening die kan uiten. Waar ik veel meer moeite mee heb is het uitentreure uitspelen van bijna trollerige oneliners en eindeloos herhalen van dezelfde grijgedraaide plaat. Wat mij betreft mogen niets meer bijdragende posts als 'ies koeltoer' en 'je verwacht het niet' vanaf nu gelijk weg. Hetzelfde geldt voor posts waarin medestanders wordt verteld dat ze maar niet meer met Fok!ker x in discussie moeten gaan omdat die 'policor linkse hippie'/'extreem rechtse PVV-tokkie' toch al reddeloos is verloren. Dat soort posts voegt namelijk inhoudelijk niets toe en verziekt wel de sfeer. En met het uiten van een mening hebben ze ook niets te maken.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het zijn dingen die gebeuren. Daar baal ik ook van. Maar het gewoon een uiting van gevoelens. Hier valt het erg mee. Geef aan waar jij het normaler vindt?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat als je alle meningen een kans wil geven dat je alleen nog op inhoud kan modereren als het strafbaar is, of als er op de persoon wordt gespeeld. Wat mij betreft vind ik het prima als iemand met een abjecte mening die kan uiten. Waar ik veel meer moeite mee heb is het uitentreure uitspelen van bijna trollerige oneliners en eindeloos herhalen van dezelfde grijgedraaide plaat. Wat mij betreft mogen niets meer bijdragende posts als 'ies koeltoer' en 'je verwacht het niet' vanaf nu gelijk weg. Hetzelfde geldt voor posts waarin medestanders wordt verteld dat ze maar niet meer met Fok!ker x in discussie moeten gaan omdat die 'policor linkse hippie'/'extreem rechtse PVV-tokkie' toch al reddeloos is verloren. Dat soort posts voegt namelijk inhoudelijk niets toe en verziekt wel de sfeer. En met het uiten van een mening hebben ze ook niets te maken.
Hoe het er op andere fora aan toe gaat verandert niets aan mijn mening.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het zijn dingen die gebeuren. Daar baal ik ook van. Maar het gewoon een uiting van gevoelens. Hier valt het erg mee. Geef aan waar jij het normaler vindt?
Klopt, dat is een echte afknapper.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Oh nee, ik snap best dat het niet zo zwart-wit is en dat je niet gaat turven. Dat hoeft ook niet. Ik zou wel graag zien dat er ook wat meer op sfeer gemod wordt. Ik denk dat iedereen, ongeacht zijn overtuigingen, best zijn zegje kan doen op een normale manier. Waar het nu bijvoorbeeld nog wel eens mis gaat is in de bekende "lichtgetinten"-topics. Als daar binnen drie of vier posts alweer het standaardzinnetje "je verwacht het niet" verschijnt, dan is het sfeertje meteen alweer bepaald en dan weet ik zeker dat er een hoop mensen zijn die gelijk weer wegklikken. Het is misschien niet tegen de letter van de policy, maar het voegt ook niets anders toe dan dat de toon gezet is.
Let wel: het gaat me niet specifiek om die opmerking, maar ik geef 'm als voorbeeld omdat ik denk dat ie herkenbaar is.
Bij mij wel. En ik ken er aardig wat.Waar gaat het er beter aan toe?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoe het er op andere fora aan toe gaat verandert niets aan mijn mening.
Die "buitenlanderbash" speelt zich alleen in jouw hoofd af. Waarom zou ik "buitenlanders bashen"? Ik heb helemaal geen hekel aan buitenlanders.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was off-topic en niets meer dan een buitenlanderbash.
Ook goed, de post was ook dan nog steeds off-topic.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Die "buitenlanderbash" speelt zich alleen in jouw hoofd af. Waarom zou ik "buitenlanders bashen"? Ik heb helemaal geen hekel aan buitenlanders.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:29 schreef Abed het volgende:
[..]
Je poging om grappig te zijn faalt.
Zadel ons niet op met je haat na dit positieve bericht in de OP.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:41 schreef Abed het volgende:
[..]![]()
Of je bent nog heel jong, of gewoon heel dom.
Ik hoop voor jou het eerste.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:50 schreef Abed het volgende:
[..]
Denk dat je snel van mening veranderd en de menselijke kant ziet wanneer je daadwerkelijk een keer een vluchteling gezien of gesproken zou hebben zoals de jongen in kwestie. Je roept maar wat uit angst.
trollen, trollen, trollen, trollenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:00 schreef Abed het volgende:
[..]
Dus die ouderen hebben barrelbombs op hun hoofd gekregen en brandwonden en granaatscherven in hun ledematen zoals de kinderen in Syrie?
Makkelijk he, stemming maken.
Dat zijn louter reacties terug op mensen zonder enige sympathie voor hun medemens.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:31 schreef sp3c het volgende:
als je normaal op andere users kunt reageren mag je een nieuwe openen
dus zoals je in dat topic doet maar dan het tegenovergestelde als het ware
daarnaast moet je geen pm's hiernaartoe quoten, zeker niet als je er dingen aan toe gaat voegen
ter verduidelijking, dit van jou op voor mij eerste pagina
[..]
[..]
[..]
[..]
trollen, trollen, trollen, trollen
het is 1 grote Abed show
Misschien moet je dan wat op je taalgebruik letten, iedereen die maar een iets wat rechtse mening heeft zet je weg als tokkie, je kan zelf ook proberen om normaal in discussie te gaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:58 schreef Abed het volgende:
[..]
Dat zijn louter reacties terug op mensen zonder enige sympathie voor hun medemens.
Ik snap dat het makkelijk is om alles open te laten wat rechts is, aangezien dat de overgrote meerderheid hier is, dus de minste weerstand, maar beticht me iig niet van trollen zeg
Je kunt niet structureel topics gaan slopen omdat jij vindt dat jij zo mag reageren op een ander.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:58 schreef Abed het volgende:
[..]
Dat zijn louter reacties terug op mensen zonder enige sympathie voor hun medemens.
Ik snap dat het makkelijk is om alles open te laten wat rechts is, aangezien dat de overgrote meerderheid hier is, dus de minste weerstand, maar beticht me iig niet van trollen zeg
Ok, point taken.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je kunt niet structureel topics gaan slopen omdat jij vindt dat jij zo mag reageren op een ander.
Volgens mij heb jij dat ook helemaal niet nodig want je kunt prima discussiëren verder.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:13 schreef Abed het volgende:
[..]
Ok, point taken.
Ik zal het niet meer zo aanpakken.
Topic hoeft wat mij betreft ook niet meer open, ging me meer om de achterliggende redenatie, maar dat is helder nu. Excuus.
Posts weggemod na nummertje 300 volgens mij. Ik wil wel een nieuwe openen, maar die moet dan even handmatig gereekst worden met de rest.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:27 schreef 99.999 het volgende:
Waarom is dat topic over Islamitisch onderwijs dicht?
Aha, dan zal dat het zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Posts weggemod na nummertje 300 volgens mij. Ik wil wel een nieuwe openen, maar die moet dan even handmatig gereekst worden met de rest.
Je hebt nu zelf gelapood. Open je dan ook zelf een nieuw deel?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:37 schreef Leandra het volgende:
Ik heb hem even heropend, als iemand de lapo doet kan er direct een volgend topic aangemaakt worden....
Nee, ga je gang.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt nu zelf gelapood. Open je dan ook zelf een nieuw deel?
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ga je gang.
En ik heb m gelapood omdat ie weer automagisch op slot leek te gaan
Nee hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:57 schreef 99.999 het volgende:
Poging om een topic maar weer eens te laten ontsporen
NWS / Soms achterhalen Wim de Bie en Kees van Kooten de werkelijkheid
Dat het belachelijk is dat er in Utrecht geld wordt uitgegeven aan dergelijke symboolmaatregelen die acceptatie moeten bevorderen terwijl echte discriminatie nauwelijks wordt aangepakt.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is dan wel het doel achter die off-topic opmerking?
Wellicht was het goed dat je dat dan had geschreven in plaats van de opmaat geven naar weer een topic uit de categorie die eerder dit FB-topic uitgebreid is besproken.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat het belachelijk is dat er in Utrecht geld wordt uitgegeven aan dergelijke symboolmaatregelen die acceptatie moeten bevorderen terwijl echte discriminatie nauwelijks wordt aangepakt.
Zie niet wat er offtopic aan is.
Nee, maar als ik dat topic zo bekijk ben jij sowieso Oostindisch offtopic blind. Of zijn de oneliners van de TS in dat topic zulke briljante bijdragen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat het belachelijk is dat er in Utrecht geld wordt uitgegeven aan dergelijke symboolmaatregelen die acceptatie moeten bevorderen terwijl echte discriminatie nauwelijks wordt aangepakt.
Heb je hem weer met zijn tonghaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, maar als ik dat topic zo bekijk ben jij sowieso Oostindisch offtopic blind. Of zijn de oneliners van de TS in dat topic zulke briljante bijdragen?
Heb het aangepast maar zag dat je er in het topic ook al uitgekomen bent met TS.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 21:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
NWS / Pegida demonstreert: iedere illegale vluchteling preventief opgepakt
TT klopt niet helemaal. Als je het bronartikel leest gaat het om alle illegale vluchtelingen.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht was het goed dat je dat dan had geschreven in plaats van de opmaat geven naar weer een topic uit de categorie die eerder dit FB-topic uitgebreid is besproken.
De sarcasme is best wel duidelijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, dat had ik al gevraagd. Maar dan ben je een tonghater. Tong mag dit. All hail Tong80!quote:Op zondag 6 maart 2016 09:58 schreef Jigzoz het volgende:
Mag dit topic een normale titel? Iets wat de lading dekt of zo?
Je kunt topics met zulke nietszeggende titels toch gewoon negeren? Als iemand geen moeite doet om een normale TT te verzinnen ben ik ook minder geneigd het te gaan bekijken.quote:Op zondag 6 maart 2016 09:58 schreef Jigzoz het volgende:
Mag dit topic een normale titel? Iets wat de lading dekt of zo?
Ik vind het onderwerp wel leuk, eigenlijk.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je kunt topics met zulke nietszeggende titels toch gewoon negeren? Als iemand geen moeite doet om een normale TT te verzinnen ben ik ook minder geneigd het te gaan bekijken.
Ja, daar lijkt het helaas wel op.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:37 schreef freako het volgende:
Is dit een nieuwe trend? Een topic over iets dat in het buitenland speelt voorzien van een TT waar dat niet uit blijkt?
NWS / Migranten krijgen boete voor downloaden - Duitsland
NWS / 'Vrouwen stenigen mag, zei de imam.' - Denemarken
NWS / Geen homo's meer op tv - China
NWS / Bendes verdrijven homo's - Indonesië
NWS / 'God bestaat niet' - Mogelijk 5 jaar cel - Rusland
Jawel maar het stond er enigszins onduidelijk in de allerlaatste tekens van het bericht.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:19 schreef hoink581 het volgende:
Mijn topic wordt gesloten, maar dit artikel heeft ook geen bronvermelding.![]()
NWS / Wikipedia voegt 'vrouwelijke' artikelen toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |