Meer bij NBC.quote:MOSCOW — A Russian faces up to a year in prison for saying "there is no God" during an argument on social media, his lawyers said Wednesday.
Viktor Krasnov also wrote the "Bible is a collection of Jewish fairy tales" during the discussion on European social networking site Vk.com in 2014, lawyer and human-rights activist Pavel Chikov posted on his Facebook page.
Dat is in het Rusland wel eens anders geweest.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Meer bij NBC.
Nee, strafrechtelijke vervolging wegens uitgesproken atheïsme is niet iets wat alleen in islamitische landen voorkomt. Evenmin is het iets wat in christelijke kringen uitsluitend tot het verre verleden behoort.
Dit gebeurt er dus als macht religieuze trekjes krijgt. En daarom zou ieder beschaafd land er heel verstandig aan doen om de afstand tussen overheid en religie zo groot als mogelijk te houden.
Wat betreft de genoemde 5 jaar: hier.
Vreemd dat dat niet mag eigenlijk. Je zou toch zeggen dat een almachtige zich prima zelf kan verdedigen als dat nodig zou zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
Aanklacht is: "offending believers' feelings".
Dus niet zozeer dat atheïsme verboden is, denk ik, meer dat je de gelovigen niet mag beledigen door daar commentaren over op sociale media te zetten.
Blijft moeilijk om in het hoofd van gelovigen te koekeloeren. De aangeklaagde schijnt geschreven te hebben dat de bijbel een verzameling van joodse sprookjes is. Ik begrijp niet goed wat daar beledigend aan zou kunnen zijn...quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vreemd dat dat niet mag eigenlijk. Je zou toch zeggen dat een almachtige zich prima zelf kan verdedigen als dat nodig zou zijn.
Ja, lekker mensen onderdrukken en vermoorden omdat ze wél ergens in geloven, dat is veel beter dan dit.quote:
Zelfs dat verbaast me in Rusland.... die hebben het over het algemeen niet zo op het beschermen van tere zieltjes.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
Dus niet zozeer dat atheïsme verboden is, denk ik, meer dat je de gelovigen niet mag beledigen door daar commentaren over op sociale media te zetten.
Het marxisme heeft hen niet bepaald fijngevoeliger gemaakt idd.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs dat verbaast me in Rusland.... die hebben het over het algemeen niet zo op het beschermen van tere zieltjes.
Dus je mag wel niet in God geloven, je mag het alleen niet uitspreken om de tere zieltjes te beschermenquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, zoiets is het denk ik.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus je mag wel niet in God geloven, je mag het alleen niet uitspreken om de tere zieltjes te beschermen
Klinkt een beetje als het standpunt van het Christendom mbt homoseksualiteit. Je mag wel homoseksuele gevoelens hebben, er alleen niet naar handelen.
Rare logica allemaal
De kerk heeft daar tegenwoordig weer een flinke vinger in de pap zoals je zietquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs dat verbaast me in Rusland.... die hebben het over het algemeen niet zo op het beschermen van tere zieltjes.
Je kunt prima geloven in China, zolang je de staat maar niet uitdaagt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja, lekker mensen onderdrukken en vermoorden omdat ze wél ergens in geloven, dat is veel beter dan dit.
Dat houdt dus in dat je niet uit mag komen voor je atheïsme.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, het is een verzameling joodse verhalen plus een soort van vervolgbundel. De term 'sprookjes' zou je heel goed beledigend kunnen vinden, maar eigenlijk betekent dat niets meer dan dat het verzonnen verhalen zijn waarin je natuurlijk niet gelooft. Lijkt me geen wereldschokkende opvatting.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Blijft moeilijk om in het hoofd van gelovigen te koekeloeren. De aangeklaagde schijnt geschreven te hebben dat de bijbel een verzameling van joodse sprookjes is. Ik begrijp niet goed wat daar beledigend aan zou kunnen zijn...
Ja, dat denk ik idd. Op zich wordt-ie niet voor atheïsme aangeklaagd nl.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat houdt dus in dat je niet uit mag komen voor je atheïsme.
[..]
Sprookjes hebben de connotatie van verzonnen verhaaltjes idd itt een legende, waar een kern van waarheid in zit. Maar volgens mij zou je best kunnen beargumenteren waarom de meeste verhaaltjes in de bijbel verzonnen zijn. Verder hebben sprookjes vaak een moralistische boodschap, dat hebben de verhalen in de bijbel ook. Dus an sich vind ik niet dat die bewering onjuist is.quote:Nou ja, het is een verzameling joodse verhalen plus een soort van vervolgbundel. De term 'sprookjes' zou je heel goed beledigend kunnen vinden, maar eigenlijk betekent dat niets meer dan dat het verzonnen verhalen zijn waarin je natuurlijk niet gelooft. Lijkt me geen wereldschokkende opvatting.
Klopt. Kerk en staat zijn hele goede vrienden zins Poetin aan de macht is gekomen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef EdvandeBerg het volgende:
Volgens mij heeft Poetin de banden met de russisch-orthodoxe kerk flink aangehaald.
Dit zal daar wel een uitvloeisel van zijn.
Prima geloven in China? Er zijn plekken waar je inderdaad je geloof uit kunt dragen, Hong Kong en Macau bijvoorbeeld. Verder ook nog Taiwan (indien je dat tot China rekent) en daar houdt het op.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:43 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Je kunt prima geloven in China, zolang je de staat maar niet uitdaagt.
Ik weet niet of het echt handig is om te zeggen dat je die oude Confucius weer aanhangt hoor, in China.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:43 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Je kunt prima geloven in China, zolang je de staat maar niet uitdaagt.
Klopt idd, het is de achterban van Poetin.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:39 schreef DuizendGezichten het volgende:
Het draait hier om het onzalige verbond dat Putin heeft gesloten met de Oosters Orthodoxe Kerk. Het verbod op "homo-propaganda" komt uit hetzelfde straatje.
Allemaal even walgelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |