abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160367730
quote:
MOSCOW — A Russian faces up to a year in prison for saying "there is no God" during an argument on social media, his lawyers said Wednesday.

Viktor Krasnov also wrote the "Bible is a collection of Jewish fairy tales" during the discussion on European social networking site Vk.com in 2014, lawyer and human-rights activist Pavel Chikov posted on his Facebook page.
Meer bij NBC.

Nee, strafrechtelijke vervolging wegens uitgesproken atheïsme is niet iets wat alleen in islamitische landen voorkomt. Evenmin is het iets wat in christelijke kringen uitsluitend tot het verre verleden behoort.

Dit gebeurt er dus als macht religieuze trekjes krijgt. En daarom zou ieder beschaafd land er heel verstandig aan doen om de afstand tussen overheid en religie zo groot als mogelijk te houden.

Wat betreft de genoemde 5 jaar: hier.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 15:14:25 ]
pi_160368101
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Meer bij NBC.

Nee, strafrechtelijke vervolging wegens uitgesproken atheïsme is niet iets wat alleen in islamitische landen voorkomt. Evenmin is het iets wat in christelijke kringen uitsluitend tot het verre verleden behoort.

Dit gebeurt er dus als macht religieuze trekjes krijgt. En daarom zou ieder beschaafd land er heel verstandig aan doen om de afstand tussen overheid en religie zo groot als mogelijk te houden.

Wat betreft de genoemde 5 jaar: hier.
Dat is in het Rusland wel eens anders geweest.
Volgens mij kreeg je in de Sovjet periode een flinke duw als je het tegendeel beweerde. Althans toen ome Joe nog de baas was.

Maar goed, zeer slechte zaak dus en onbegrijpelijk...........
Had er evenwel niet eerder van gehoord dat dit tegenwoordig strafbaar is in Rusland.
I´m back.
pi_160368193
Aanklacht is: "offending believers' feelings".
Dus niet zozeer dat atheïsme verboden is, denk ik, meer dat je de gelovigen niet mag beledigen door daar commentaren over op sociale media te zetten.
I´m back.
pi_160368203
Dan zijn de Chinezen zo gek nog niet.
pi_160368215
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
Dus niet zozeer dat atheïsme verboden is, denk ik, meer dat je de gelovigen niet mag beledigen door daar commentaren over op sociale media te zetten.
Vreemd dat dat niet mag eigenlijk. Je zou toch zeggen dat een almachtige zich prima zelf kan verdedigen als dat nodig zou zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160368293
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vreemd dat dat niet mag eigenlijk. Je zou toch zeggen dat een almachtige zich prima zelf kan verdedigen als dat nodig zou zijn.
Blijft moeilijk om in het hoofd van gelovigen te koekeloeren. De aangeklaagde schijnt geschreven te hebben dat de bijbel een verzameling van joodse sprookjes is. Ik begrijp niet goed wat daar beledigend aan zou kunnen zijn...
I´m back.
pi_160368300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:25 schreef Odaiba het volgende:
Want?
I´m back.
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:31:29 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160368324
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:25 schreef Odaiba het volgende:
Ja, lekker mensen onderdrukken en vermoorden omdat ze wél ergens in geloven, dat is veel beter dan dit.
Laffe huichelaar
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:32:00 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160368342
quote:
Zelfs dat verbaast me in Rusland.... die hebben het over het algemeen niet zo op het beschermen van tere zieltjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160368353
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zelfs dat verbaast me in Rusland.... die hebben het over het algemeen niet zo op het beschermen van tere zieltjes.
Het marxisme heeft hen niet bepaald fijngevoeliger gemaakt idd.
I´m back.
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:33:55 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160368385
quote:
Dus je mag wel niet in God geloven, je mag het alleen niet uitspreken om de tere zieltjes te beschermen :')

Klinkt een beetje als het standpunt van het Christendom mbt homoseksualiteit. Je mag wel homoseksuele gevoelens hebben, er alleen niet naar handelen.

Rare logica allemaal
Laffe huichelaar
pi_160368399
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus je mag wel niet in God geloven, je mag het alleen niet uitspreken om de tere zieltjes te beschermen :')

Klinkt een beetje als het standpunt van het Christendom mbt homoseksualiteit. Je mag wel homoseksuele gevoelens hebben, er alleen niet naar handelen.

Rare logica allemaal
Ja, zoiets is het denk ik.
I´m back.
pi_160368400
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kerk heeft daar tegenwoordig weer een flinke vinger in de pap zoals je ziet :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:35:08 #14
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_160368421
Geloof :r
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:39:17 #15
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_160368546
Het draait hier om het onzalige verbond dat Putin heeft gesloten met de Oosters Orthodoxe Kerk. Het verbod op "homo-propaganda" komt uit hetzelfde straatje.

Allemaal even walgelijk.
Op het scherp van de snede.
pi_160368660
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja, lekker mensen onderdrukken en vermoorden omdat ze wél ergens in geloven, dat is veel beter dan dit.
Je kunt prima geloven in China, zolang je de staat maar niet uitdaagt.
pi_160368704
quote:
Dat houdt dus in dat je niet uit mag komen voor je atheïsme.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Blijft moeilijk om in het hoofd van gelovigen te koekeloeren. De aangeklaagde schijnt geschreven te hebben dat de bijbel een verzameling van joodse sprookjes is. Ik begrijp niet goed wat daar beledigend aan zou kunnen zijn...
Nou ja, het is een verzameling joodse verhalen plus een soort van vervolgbundel. De term 'sprookjes' zou je heel goed beledigend kunnen vinden, maar eigenlijk betekent dat niets meer dan dat het verzonnen verhalen zijn waarin je natuurlijk niet gelooft. Lijkt me geen wereldschokkende opvatting.
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:47:43 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_160368759
Volgens mij heeft Poetin de banden met de russisch-orthodoxe kerk flink aangehaald.

Dit zal daar wel een uitvloeisel van zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_160368798
Mensen die niet in het _O_ Vliegend Spaghettimonster _O_ geloven :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160368802
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat houdt dus in dat je niet uit mag komen voor je atheïsme.

[..]
Ja, dat denk ik idd. Op zich wordt-ie niet voor atheïsme aangeklaagd nl.
quote:
Nou ja, het is een verzameling joodse verhalen plus een soort van vervolgbundel. De term 'sprookjes' zou je heel goed beledigend kunnen vinden, maar eigenlijk betekent dat niets meer dan dat het verzonnen verhalen zijn waarin je natuurlijk niet gelooft. Lijkt me geen wereldschokkende opvatting.
Sprookjes hebben de connotatie van verzonnen verhaaltjes idd itt een legende, waar een kern van waarheid in zit. Maar volgens mij zou je best kunnen beargumenteren waarom de meeste verhaaltjes in de bijbel verzonnen zijn. Verder hebben sprookjes vaak een moralistische boodschap, dat hebben de verhalen in de bijbel ook. Dus an sich vind ik niet dat die bewering onjuist is.
Laat maar voorkomen, zou ik zeggen.
Want dan zijn mensen dus beledigd door een stelling die niet onjuist c.q. onwaar is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 02-03-2016 16:02:03 ]
I´m back.
pi_160368809
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef EdvandeBerg het volgende:
Volgens mij heeft Poetin de banden met de russisch-orthodoxe kerk flink aangehaald.

Dit zal daar wel een uitvloeisel van zijn.
Klopt. Kerk en staat zijn hele goede vrienden zins Poetin aan de macht is gekomen.
pi_160368831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:43 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Prima geloven in China? Er zijn plekken waar je inderdaad je geloof uit kunt dragen, Hong Kong en Macau bijvoorbeeld. Verder ook nog Taiwan (indien je dat tot China rekent) en daar houdt het op.
pi_160368860
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:43 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik weet niet of het echt handig is om te zeggen dat je die oude Confucius weer aanhangt hoor, in China.
I´m back.
pi_160368875
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:39 schreef DuizendGezichten het volgende:
Het draait hier om het onzalige verbond dat Putin heeft gesloten met de Oosters Orthodoxe Kerk. Het verbod op "homo-propaganda" komt uit hetzelfde straatje.

Allemaal even walgelijk.
Klopt idd, het is de achterban van Poetin.
I´m back.
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:55:42 #25
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160368923
Gekke Russen.

Maar wel terecht. Het is tenslotte godslastering, en daarover is de Bijbel (oude testament) heel duidelijk: dat dient bestraft te worden met de dood. Want we moeten zien te voorkomen dat de Satan door de mensen vrijelijk heen mag spreken met het verspreiden van zijn gif in de vorm van losbandigheid, ongeloof en dat soort zaken. Dat vergiftigt samenlevingen!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')