abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160436816
Politie neemt geen risico: voor protest Pegida pakken ze alle vluchtelingen op

De politie zal nu zondag proberen om zo veel mogelijk vluchtelingen in Zeebrugge op te pakken. Ze hopen een confrontatie met de betogers van de anti-islamitische beweging Pegida te voorkomen. Meer dan honderd agenten worden ingezet.

De politie van Brugge zet nu zondag meer dan honderd politiemensen in voor twee betogingen in Zeebrugge. Daar plant zowel de anti-islamitische Pegida beweging als de linkse burgerbeweging Hart boven Hard een betoging. “Het is heel moeilijk om in te schatten hoeveel mensen aanwezig zullen zijn en we willen geen risico's nemen”, zegt korpschef Dirk Van Nuffel.

De vluchtelingenproblematiek in Zeebrugge heeft de afgelopen weken heel wat mensen beroerd. Zowel vanuit rechtse als vanuit linkse hoek komt er dan ook reactie. De extreemrechtse en anti-islamitische beweging Pegida kondigde aan om nu zondag een betoging te organiseren. Als reactie daarop plande Hart boven Hard een tegenbetoging.

De politie wil er zondag dan ook alles aan doen om een confrontatie tussen beide kampen te vermijden. “Iedereen moet het recht hebben om zijn mening te verkondigen”, zegt korpschef Van Nuffel. “Ook in deze kwestie. Maar Pegida zal betogen in de Strandwijk en Hart boven Hard zal dat doen in Zeebrugge-Dorp. Er zullen letterlijk bruggen tussen de twee zijn die we desnoods kunnen ophalen als dat zou moeten.”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160304_02165541
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_160436844
Is het nou zo moeilijk om die twee kampen uit elkaar te houden?
Zonder wrijving geen glans
pi_160436875
Dus Pegida beweging als de linkse burgerbeweging Hart boven Hard gaan demonstreren de vluchtelingen worden opgepakt?
pi_160436889
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Dus Pegida beweging als de linkse burgerbeweging Hart boven Hard gaan demonstreren de vluchtelingen worden opgepakt?
Tja, Belgen
pi_160436905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tja, Belgen
Dacht dat ik het stuk verkeerd begreep... _O-
pi_160436947
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niet met een ophaalbrug ertussen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160437304
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Linkse demonstranten houden zich niet altijd aan de regels, en anders heb je altijd nog de kans dat door een valse bommelding een groep moet verplaatsen en ze alsnog bij elkaar komen. ;)
pi_160437413
Extreemrechts en andere links. Niet extreemlinks?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160437610
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Extreemrechts en andere links. Niet extreemlinks?
Da's een discussie die wel vaker plaats vindt.
Als linkse gekkies er op los beginnen te beuken / camera's bekladden / whatever, dan zijn het gewoon "linkse tegendemonstranten" idd! :Y

Alleen als je op een eilandje ineens een zooi koters omlegt ben je extreemlinks, of als je een nertsenboerderij in de as legt, ben je een linkse terrorist. :)
pi_160438525
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Linkse demonstranten houden zich niet altijd aan de regels, en anders heb je altijd nog de kans dat door een valse bommelding een groep moet verplaatsen en ze alsnog bij elkaar komen. ;)
Wel logisch dat ze dan alle vluchtelingen preventief oppakken
pi_160438596
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeg ik daar iets over? :?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:23:03 #12
356891 Abed
hooggeleid
pi_160438673
Beetje de omgekeerde wereld.
Sowieso Pegida :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_160438678
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Zeg ik daar iets over? :?
Nee hoor, daar verbaas ik me gewoon over
pi_160438724
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee hoor, daar verbaas ik me gewoon over
Ik ook. Ik vind het aan de ene kant erg vreemd dat migranten sowieso vrij rond mogen lopen tot er echt duidelijkheid is over wie het is (dus ook oorlogsmisdadigers hebben hier net zo veel bewegingsvrijheid als ieder ander in het begin), maar om ze allemaal op te pakken voor een demonstratie is wel een heel vreemde keuze.
pi_160439105
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:23 schreef Abed het volgende:
Beetje de omgekeerde wereld.
Sowieso Pegida :')
sowieso marokko :')
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:44:17 #16
356891 Abed
hooggeleid
pi_160439112
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:43 schreef Peachbird het volgende:

[..]

sowieso marokko :')
Goed verhaal ^O^
pi_160439116
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik ook. Ik vind het aan de ene kant erg vreemd dat migranten sowieso vrij rond mogen lopen tot er echt duidelijkheid is over wie het is (dus ook oorlogsmisdadigers hebben hier net zo veel bewegingsvrijheid als ieder ander in het begin), maar om ze allemaal op te pakken voor een demonstratie is wel een heel vreemde keuze.
Omdat dat goed werkt ter verontwaardiging kweken jegens pegida.
-
pi_160439121
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:44 schreef Abed het volgende:

[..]

Goed verhaal ^O^
Jouw verhaal was ook super goed.
-
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:44:58 #19
356891 Abed
hooggeleid
pi_160439122
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:44 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Jouw verhaal was ook super goed.
Bedankt Hans.
pi_160439143
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:44 schreef Abed het volgende:

[..]

Bedankt Hans.
Geen probleem rachid.
-
pi_160448221
Belgen :|W
Protège moi de mes désirs.
pi_160449430
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het artikel spreekt over alle illegale vluchtelingen, niet over alle vluchtelingen. Waarom laat je dat ene woordje consequent weg?
pi_160451516
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het artikel spreekt over alle illegale vluchtelingen, niet over alle vluchtelingen. Waarom laat je dat ene woordje consequent weg?
Ik heb het bericht vanmorgen 1 op 1 overgenomen. Als je goed had gelezen dan had je gezien dat het bericht voor het laatst aangepast is om 19.00 uur.

Verder neem ik het in dit topic juist op voor deze vluchtelingen. Hoewel de politie het volste recht heeft om hun op te pakken, het zijn immers illegalen die weigeren asiel in Belgie aan te vragen omdat ze Engeland prefereren, vind ik het ronduit debiel dat de politie ze om deze reden oppakt.

Je kan beter eerst nadenken voordat je gelijk allerlei ongefundeerde beschuldigingen uit.
pi_160451652
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb het bericht vanmorgen 1 op 1 overgenomen. Als je goed had gelezen dan is het bericht voor het laatst aangepast om 19.00 uur.
Verder neem ik het in dit topic juist op voor deze vluchtelingen. Hoewel de politie het volste recht heeft om hun op te pakken, het zijn immers illegalen die weigeren asiel in Belgie aan te vragen omdat ze Engeland prefereren, vind ik het ronduit debiel dat de politie ze om deze reden oppakt.

Je kan beter eerst nadenken voordat je gelijk allerlei ongefundeerde beschuldigingen uit.
Ik beschuldig helemaal niemand en voor zover je dat interesseert kies ik ook geen partij. Je hoeft je dus ook niet aangevallen te voelen. Je uitleg vind ik overigens heel redelijk.

Het genoemde motief om deze mensen op te pakken vind ik overigens net als jij opvallend: om te voorkomen dat de boel escaleert indien Pegida en deze illegale vluchtelingen elkaar tegenkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2016 22:13:46 ]
pi_160451756
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarom laat je dat ene woordje consequent weg?
Ik heb geen enkel woordje weggelaten. De vlaamse krant heeft verschillende keren hun item aangevuld en aangepast.

Daar had je zelf makkelijk achter kunnen komen.

Maar goed, probleem is bij deze opgehelderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')