abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159853053
Eight teens suspected of child rape in Sweden.
http://www.thelocal.se/20(...)-gang-rape-in-sweden

Swedish court detains 'terror plot' suspect.
http://www.thelocal.se/20(...)-terror-plot-suspect

dat land is hard op weg naar de afgrond.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:31:30 ]
  vrijdag 12 februari 2016 @ 06:31:28 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_159853098
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 06:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat het ook is, dat land is hard op weg naar de afgrond.
In ieder land zijn er zedendelicten en zijn er terroristische organisaties. Hoewel dat allemaal niet tof is, is 'hard op weg naar de afgrond' wellicht een tikkeltje overdreven.
pi_159853102
Gaat lekker daar.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 12 februari 2016 @ 06:48:01 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159853124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 06:31 schreef zeer het volgende:

[..]

In ieder land zijn er zedendelicten en zijn er terroristische organisaties. Hoewel dat allemaal niet tof is, is 'hard op weg naar de afgrond' wellicht een tikkeltje overdreven.
FOK!ers hopen dat het de afgrond is, zodat ze kunnen zeggen 'Zie je wel'. Dit is wat er van komt. "En nu alle grenzen sluiten!"

Feit is dat een land wat duizenden jaren al heeft bestaan, niet de afgrond in gaat door een paar immigranten.

FOK!ers zijn over het algemeen de ultieme dramaqueens en voorspellen bij elke scheet het einde van de wereld of een bepaald land. Ze hopen altijd op een bepaald 'BAM' moment waarop er een revolutie oid ontstaan. Een soort doem-wensdenken.Feit is dat zulke momenten zeldzaam zijn en bepaalde scenario's langzaam komen en weer langzaam verdwijnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_159853141
Laat me raden :O
International
pi_159853150
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 06:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

FOK!ers hopen dat het de afgrond is, zodat ze kunnen zeggen 'Zie je wel'. Dit is wat er van komt. "En nu alle grenzen sluiten!"

Feit is dat een land wat duizenden jaren al heeft bestaan, niet de afgrond in gaat door een paar immigranten.

FOK!ers zijn over het algemeen de ultieme dramaqueens en voorspellen bij elke scheet het einde van de wereld of een bepaald land. Ze hopen altijd op een bepaald 'BAM' moment waarop er een revolutie oid ontstaan. Een soort doem-wensdenken.Feit is dat zulke momenten zeldzaam zijn en bepaalde scenario's langzaam komen en weer langzaam verdwijnen.
Zweden is al ten onder.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 07:02:45 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159853163
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 06:57 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Zweden is al ten onder.
Ja joh? Hele steden worden kapot gebombardeerd toch? De halve hoofdstad is ontoegankelijk en er worden duizenden mensen per dag gestegnigd.

Het enige wat er veranderd is dat vrouwen misschien begeleid naar huis moeten fietsen omdat ze anders aangerand kunnen worden.

Erg? ja. En daar moet iets aan gedaan worden. Het einde van Zweden? Hardly :') wat een ontiegelijke dramaqueens hier.

Beetje zeuren, beetje klagen op een forum. En straks als er maatregelen genomen worden in nederland jezelf zeker op de borst kloppen omdat je bijgedragen hebt aan het 'openen van de ogen' oid. Man man man, 99% van de FOK!ers hier doet geen reet behalve topcis openen zodat ze hun onderbuik gevoel telkens kunnen bevestigen aan elkaar.

Dit is ook weer zo'n "ik pleur wat links neer die mijn gevoel bevestigen" topic. Het hele rideltje kan je nu wel opnoemen:

Reactie A: "Laat me raden"

Reactie B "De grenzen sluiten!!1einz"

Reactie C "blah blah"

En over een uurtje of 6 weer precies hetzelfde.

Ik vraag me wel eens af of er nog mensen op dit forum zitten of dat het alleen robots zijn die geenstijl en dergelijke napraten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 12-02-2016 07:08:14 ]
pi_159853184
Jij leest selectief, vulkaan
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 12 februari 2016 @ 07:30:49 #9
438758 zeer
Opritsjniki
pi_159853234
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja joh? Hele steden worden kapot gebombardeerd toch? De halve hoofdstad is ontoegankelijk en er worden duizenden mensen per dag gestegnigd.

Het enige wat er veranderd is dat vrouwen misschien begeleid naar huis moeten fietsen omdat ze anders aangerand kunnen worden.

Erg? ja. En daar moet iets aan gedaan worden. Het einde van Zweden? Hardly :') wat een ontiegelijke dramaqueens hier.

Beetje zeuren, beetje klagen op een forum. En straks als er maatregelen genomen worden in nederland jezelf zeker op de borst kloppen omdat je bijgedragen hebt aan het 'openen van de ogen' oid. Man man man, 99% van de FOK!ers hier doet geen reet behalve topcis openen zodat ze hun onderbuik gevoel telkens kunnen bevestigen aan elkaar.

Dit is ook weer zo'n "ik pleur wat links neer die mijn gevoel bevestigen" topic. Het hele rideltje kan je nu wel opnoemen:

Reactie C "blah blah"

Ik vraag me wel eens af of er nog mensen op dit forum zitten of dat het alleen robots zijn die geenstijl en dergelijke napraten.
wow ben jij zweden of zo ;s
pi_159853334
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Reactie C "blah blah"

Bovendien is zeker 3/4 van dit soort nieuws overduidelijk nep. Dan staat er een compleet achterlijk verhaal, wat wereldnieuws zou zijn als ook maar de helft waar gebeurd is, gevonden op één of andere gare nieuwswebsite (hln.be bijvoorbeeld) en dan gaat weer iedereen los op
"de vluchtelingen".
pi_159853365
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:52 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Bovendien is zeker 3/4 van dit soort nieuws overduidelijk nep. Dan staat er een compleet achterlijk verhaal, wat wereldnieuws zou zijn als ook maar de helft waar gebeurd is, gevonden op één of andere gare nieuwswebsite (hln.be bijvoorbeeld) en dan gaat weer iedereen los op
"de vluchtelingen".
ja klopt, dat maakt de discussie ook makkelijker als je pro vluchtelingenstroom bent en het zorgt ervoor dat inhoudelijk weerwoord niet nodig is
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 12 februari 2016 @ 07:57:05 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159853367
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:30 schreef zeer het volgende:

[..]

wow ben jij zweden of zo ;s
Ben jij Nederland?

Ik erger me niet zozeer aan de berichtgeving want ik snap ook wel dat er problemen zijn. Ik erger me aan dit soort topics.

Fok! is een soort parodie op zichzelf aan het worden. Een beetje zoals "They took ur jubs"' in South Park. Het is bijna niet meer mogelijk het nieuwsgedeelte hier serieus te nemen. Dat was ooit anders.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 07:57:38 #13
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159853371
IKEA is ook al vrij matig. En dat is dan hét bedrijf van Zweden.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159853399
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ben jij Nederland?

Ik erger me niet zozeer aan de berichtgeving want ik snap ook wel dat er problemen zijn. Ik erger me aan dit soort topics.

Fok! is een soort parodie op zichzelf aan het worden. Een beetje zoals "They took ur jubs"' in South Park. Het is bijna niet meer mogelijk het nieuwsgedeelte hier serieus te nemen. Dat was ooit anders.
Dit is helaas een vrij rake typering...
Er komen zoveel overduidelijke nepbrrichten voorbij en zeker de helft van de topics dient er enkel toe om te kunnen kankeren over buitenlanders.

Door dit soort onzin neemt niemand het nog serieus. Terwijl er zeker problemen zijn die het waard zijn om over te praten.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:19:13 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159853485
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Welnee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159853523
Zweden heeft het aan zichzelf te danken, dat land is allang niet meer te redden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159853549
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:24 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Zweden heeft het aan zichzelf te danken, dat land is allang niet meer te redden.
Niet meer te redden zelfs? Kan je dat ook onderbouwen?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:29:34 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_159853558
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet meer te redden zelfs? Kan je dat ook onderbouwen?
Ze laten vluchtelingen binnen!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2016 @ 08:29:37 #19
137949 Disana
pi_159853559
quote:

[..]

Je hoeft alleen maar naar de bronnen te kijken om te weten dat het enkel bedacht is om te stoken tegen buitenlanders. Toch trappen hele legioenen er steeds weer in en wordt men steeds ongeruster.
pi_159853610
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze laten vluchtelingen binnen!
Vrouwelijke maatschappij! Heel Stockholm is oorlogsgebied inmiddels! Politie durft nergens meer te komen! In 70% van Zweden geldt inmiddels de Sharia!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:54:56 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159853787
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is helaas een vrij rake typering...
Er komen zoveel overduidelijke nepbrrichten voorbij en zeker de helft van de topics dient er enkel toe om te kunnen kankeren over buitenlanders.

Door dit soort onzin neemt niemand het nog serieus. Terwijl er zeker problemen zijn die het waard zijn om over te praten.
Dit is ook een goed punt inderdaad, vervuiling van de discussie.

En voordat ik weer in een hokje gestopt wordt (ook een probleem hier), ja dat gebeurd aan beide kanten van de discussie. Om een voorbeeld te geven; Op Facebook zie ik veel dat drone filmpje langskomen van verwoeste steden in Syrie met als bijschrift iets in de richting van "Deze mensen kun je toch niet weigeren?" Wat eigenlijk net zo'n dooddoener is als "We moeten de grenzen nu sluiten!".
pi_159853831
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 06:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als het zo door blijft gaan gaat het wel de afgrond in ja. Of moet er eerst letterlijk een bom vallen voordat er iets gedaan moet worden?

Met zulke gedachtengangen komen we er wel.. Wegkijken en doen alsof moslim immigranten geen probleem veroorzaken op grote schaal. Net als in Brussel, allemaal incidentjes toch? En die broeinesten hier in marokkaanse probleemwijken ook maar laten gaan? Valt allemaal mee toch, gewoon wat extra zakgeld geven, een kopje thee met ze drinken en gratis sportabonnementen geven, dan komt het allemaal goed. Er zijn gewoon problemen, als je dat ontkent maak je jezelf echt belachelijk.

Het is gewoon een groot probleem. En sowieso, waarom gaan moslim immigranten helemaal naar zweden, heel andere cultuur, klimaat etc, gewoon gelukszoekers. Ze kunnen beter poolse migranten gebruiken die werken tenminste en terroriseren niet de straten.
pi_159853862
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:58 schreef trippleh het volgende:

[..]

Het is gewoon een groot probleem. En sowieso, waarom gaan moslim immigranten helemaal naar zweden, heel andere cultuur, klimaat etc, gewoon gelukszoekers. Ze kunnen beter poolse migranten gebruiken die werken tenminste en terroriseren niet de straten.
Voor Polen is er anders een heel meldpunt uit de grond gestampt door onze grote blonde vriend. Die moeten we dus ook niet hebben.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:06:26 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159853939
quote:

[..]

Als het zo door blijft gaan gaat het wel de afgrond in ja. Of moet er eerst letterlijk een bom vallen voordat er iets gedaan moet worden?

Met zulke gedachtengangen komen we er wel.. Wegkijken en doen alsof moslim immigranten geen probleem veroorzaken op grote schaal. Net als in Brussel, allemaal incidentjes toch? En die broeinesten hier in marokkaanse probleemwijken ook maar laten gaan? Valt allemaal mee toch, gewoon wat extra zakgeld geven, een kopje thee met ze drinken en gratis sportabonnementen geven, dan komt het allemaal goed. Er zijn gewoon problemen, als je dat ontkent maak je jezelf echt belachelijk.

Ik ontken het dan ook niet. Ik zeg alleen dat de discussie hier een soort parodie begint te worden. De afgelopen 3 jaar zijn er misschien wel meer dan 1000 topics geopend over immigranten, en telkens lijkt het niveau een tikje lager te worden.

Iedereen zit vast in hun hokje nu. Iedereen komt telkens met dezelfde argumenten en er lijken nog maar 2 groepen mensen te bestaan. Volgens mij staat niemand meer open voor een goede genuanceerde discussie.

Het enige wat ik zie gebeuren is een confrontatie tussen links en rechts Nederland. De problemen met immigranten worden alleen nog maar gebruikt om de andere groep Nederlanders weg te zetten (zowel links en rechts doen dit). Maar niemand lijkt meer een goede discussie over dit onderwerp zelf te kunnen hebben, bijvoorbeeld over de oorzaken van deze hele immigratie golf, en vanuit het oogpunt van immigranten zelf. (alleen in de topics van user Digi2 zie ik bijvoorbeeld nog goede punten hierover voorbij komen)
pi_159853978
er is ook iemand gestruikeld over een papiertje gisteren. einde zweden.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:16:37 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159854054
quote:

[..]

Moslims kunnen vaak onderling al niet goed met elkaar door 1 deur. Het aantal moslims op (hoge) maatschappelijke en bestuurlijke functies is ook nog steeds minimaal. Zelfs op lokaal niveau en bij verenigingen zie je ze nauwelijks in verantwoordelijke functies. Zolang dat zo blijft zou ik me nog maar niet al teveel zorgen maken over 'sharia wetgeving' en dat soort zaken.
pi_159854103
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ontken het dan ook niet. Ik zeg alleen dat de discussie hier een soort parodie begint te worden. De afgelopen 3 jaar zijn er misschien wel meer dan 1000 topics geopend over immigranten, en telkens lijkt het niveau een tikje lager te worden.

Iedereen zit vast in hun hokje nu. Iedereen komt telkens met dezelfde argumenten en er lijken nog maar 2 groepen mensen te bestaan. Volgens mij staat niemand meer open voor een goede genuanceerde discussie.
Maar jij maakt je toch net zo schuldig aan die parodie...Kijk naar je eerste post:
quote:
Daar zit echt alles in wat je nu bekritiseert.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159854377
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ja klopt, dat maakt de discussie ook makkelijker als je pro vluchtelingenstroom bent en het zorgt ervoor dat inhoudelijk weerwoord niet nodig is
Ik snap niet wat je bedoelt?

Maar als je de bron uit de OP bekijkt is het al direct duidelijk aan de koppen van andere "nieuws"berichten op dezelfde site; "THIS THING YOU WOULD'NT BELIEVE BLABLA". Dit is overduidelijk een website die alleen maar uit is op zoveel mogelijk views, zeer zeker niet op juiste berichtgeving.

Als er ook maar iets van waarheid in dit nieuws zou zitten, zat bijvoorbeeld de Telegraaf er echt wel bovenop.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:43:16 #29
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159854382
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 06:31 schreef zeer het volgende:

[..]

Niet weten dat Zweden finaal op z'n islamitisch verdorven is door de zelfhaat politiek. :')
pi_159854497
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:57 schreef Heilwasser het volgende:
IKEA is ook al vrij matig. En dat is dan hét bedrijf van Zweden.
Zelfs dat is niet meer het geval. Het is een Nederlands bedrijf. Einde komt nabij voor Zweden.
pi_159854543
En hoe staat het met Volvo?
pi_159854965
quote:
Verschil is wel dat wij NL'ers dit zien als pedo's, viezeriken en laffe dwazen. moslims vinden het heel normaal om met een 8 jarig meisje te trouwen.... Die berichten komen hier in het nieuws omdat het absoluut niet normaal is, maar uit de moslim landen hoor je dit soort gesmeerpijperij niet, omdat het de normaalste zaak van de wereld is je op te dringen aan minderjarige en hun leven te verneuken met 'uithuwelijken'.

Dus even dimmen graag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_159854992
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:20 schreef Red_85 het volgende:
Verschil is wel dat wij NL'ers dit zien als pedo's, viezeriken en laffe dwazen.
Vreemd dan dat er zoveel gevallen zijn, blijkbaar zijn Nederlanders het niet eens.
pi_159855044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vreemd dan dat er zoveel gevallen zijn, blijkbaar zijn Nederlanders het niet eens.
Euh, wel. Het komt juist in het nieuws omdat het als absoluut absurd beschouwd wordt om kinderen te misbruiken. In tegenstelling tot in de islam waar het normaal is te trouwen met minderjarigen.
Dat jij dat niet ziet of wil zien, prima. Ligt meer aan jou bevooroordeelde houding richting de Westerse wereld.
1947-2016
pi_159855082
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Euh, wel. Het komt juist in het nieuws omdat het als absoluut absurd beschouwd wordt om kinderen te misbruiken. In tegenstelling tot in de islam waar het normaal is te trouwen met minderjarigen.
Dat jij dat niet ziet of wil zien, prima. Ligt meer aan jou bevooroordeelde houding richting de Westerse wereld.
Blijft vreemd dat er zoveel gevallen zijn, blijkbaar zijn niet alle Nederlanders het met je eens.
pi_159855204
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Blijft vreemd dat er zoveel gevallen zijn, blijkbaar zijn niet alle Nederlanders het met je eens.
Kan je jezelf wel herhalen. Maar zoek eens op hoe 'normale' mensen tegen het clubje als martijn staan. Dan leer je wel dat het als gore gasten worden gezien.

In tegenstelling tot de moslim die zijn lul steekt in een uitgehuwelijkt 8-jarig meisje. Denk daar maar eens over na. En vooral waarom dat niet in het nieuws komt.

Waarom quote je me eigenlijk selectief en reageer je niet op mijn hele post? Is het lastig dat spiegeltje wat ik je voor zet?
1947-2016
pi_159855312
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kan je jezelf wel herhalen. Maar zoek eens op hoe 'normale' mensen tegen het clubje als martijn staan. Dan leer je wel dat het als gore gasten worden gezien.

In tegenstelling tot de moslim die zijn lul steekt in een uitgehuwelijkt 8-jarig meisje. Denk daar maar eens over na. En vooral waarom dat niet in het nieuws komt.

Waarom quote je me eigenlijk selectief en reageer je niet op mijn hele post? Is het lastig dat spiegeltje wat ik je voor zet?
Ik reageer op het deel dat ik relevant vind. Wat andere landen doen staat volgens mij los van de problemen hier. Verder kun je herhalen dat men het heel erg vindt en verwerpelijk maar dan blijft het probleem dat veel Nederlanders het desondanks wel doen, blijkbaar zijn een behoorlijk aantal het niet met je eens.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:01:44 #39
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159855575
quote:

[..]

Reactie C "blah blah"

Wat voor afkomst denk jij dat de daders (MEESTAL) hebben? En wat moet er aan gedaan worden? Meer subsidie naar die gasten? Ik kan jouw gedachten lezen he.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:04:10 #40
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159855606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Och, bij een topic "ondertussen in Zweden" dacht ik dat het wel gepast was om wat Nederlands nieuws te plaatsen. Dat er daarna reacties komen over moslims is niet mijn schuld maar dat past inderdaad bij "hullie doen het ook".
Maar wat gaan jullie zeggen om kindhuwelijken goed te praten? Immers daar kunnen jullie niet zeggen; maar Nederlanders doen het ook. Toch? Iets met respect voor cultuur ofzo?

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:35:35 ]
pi_159855691
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:04 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Maar wat gaan jullie zeggen om kindhuwelijken goed te praten? Immers daar kunnen jullie niet zeggen; maar Nederlanders doen het ook. Toch? Iets met respect voor cultuur ofzo?
Wie zijn "jullie"?

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:35:36 ]
pi_159855721
quote:

[..]

Maar wat gaan jullie zeggen om kindhuwelijken goed te praten?
Wie heeft daar behoefte aan dan?

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:35:38 ]
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:11:33 #43
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159855740
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Wie heeft daar behoefte aan dan?
ik, want ik moet weer gerustgesteld worden dat alles wel goed zit.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:35:41 ]
pi_159855779
quote:

[..]

Overigens deden Nederlanders het vroeger ook. Het schijnt iets te maken te hebben met de bescherming van kinderen.
https://www.plannederland.nl/actueel/weblog/kindhuwelijken

Het is vrij tragisch dat het nu nog steeds voorkomt.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:13:36 #45
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159855787
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Overigens deden Nederlanders het vroeger ook. Het schijnt iets te maken te hebben met de bescherming van kinderen.
https://www.plannederland.nl/actueel/weblog/kindhuwelijken

Het is vrij tragisch dat het nu nog steeds voorkomt.
Kijk, zo ken ik je weer.
pi_159855827
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:12 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Maar jij zegt toch ook dingen als: maar Nederlanders doen het ook. Toch?
Dat is niet goedpraten hoor een daad van meneer A wordt niet minder erg als meneer B het ook doet. Dat het vaak wel als goedpraten wordt uitgelegd komt doordat die mensen het dan willen focussen op een bepaalde groep daders en dan is wijzen op andere daders onwenselijk in hun ogen.
pi_159855849
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:13 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Kijk, zo ken ik je weer.
De feiten ken ik inderdaad redelijk vaak en ik zoek ook naar bronnen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:20:52 #48
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159855965
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is niet goedpraten hoor een daad van meneer A wordt niet minder erg als meneer B het ook doet. Dat het vaak wel als goedpraten wordt uitgelegd komt doordat die mensen het dan willen focussen op een bepaalde groep daders en dan is wijzen op andere daders onwenselijk in hun ogen.
Weet je wat me echt vet lijkt? Als je ook eens het tegenovergestelde zou doen. Dat ik bijvoorbeeld in het topic over die Utrechtse serieverkrachter iets post als: die vieze Nederlanders ook allemaal.

En dat jij met een post komt als: ja maar allochtonen doen dit ook hoor ( met natuurlijk de juiste linkjes).

Zullen we dit doen?
pi_159856019
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:20 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Weet je wat me echt vet lijkt? Als je ook eens het tegenovergestelde zou doen. Dat ik bijvoorbeeld in het topic over die Utrechtse serieverkrachter iets post als: die vieze Nederlanders ook allemaal.

En dat jij met een post komt als: ja maar allochtonen doen dit ook hoor ( met natuurlijk de juiste linkjes).

Zullen we dit doen?
Jij hebt wel een fixatie op de afkomst van mensen hoe komt dat zo?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:25:03 #50
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159856089
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij hebt wel een fixatie op de afkomst van mensen hoe komt dat zo?
Valt wel mee hoor. Kan ik niks aan doen, zijn mijn hersenen, Als ik berichten lees over aanrandingen en andere delicten tegen voornamelijk vrouwen dan zeggen mijn hersenen: heee alweer een lichtgetinte.

Maar zullen we die actie uitvoeren? Dat zou echt vet zijn.
pi_159856133
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik reageer op het deel dat ik relevant vind.
Selectief omdat ik gelijk heb en jij je daar niet onder uit kunt lullen.
quote:
Wat andere landen doen staat volgens mij los van de problemen hier.
Huh? Hier? We hebben het hier in een topic over Zweden en jij komt met nieuwsberichten van viespeuken uit NL. Puur uit selectiviteit omdat je een tyfushekel hebt aan alles wat Westers is. 'Jamaaaaar zij doen het ook' gehalte over 9000. Hoezo offtopic? Jij betrekt hier alles naar NL toe en denkt dat het als normaal beschouwd wordt, maar daar maak je een grote denkfout in je doorgeschoten selectiviteit.
quote:
Verder kun je herhalen dat men het heel erg vindt en verwerpelijk maar dan blijft het probleem dat veel Nederlanders het desondanks wel doen, blijkbaar zijn een behoorlijk aantal het niet met je eens.
Iedere viespeuk die met zijn vingers aan minderjarigen zit, is er 1 te veel. Maar denk absoluut niet dat het hier geaccepteerd wordt. In tegenstelling tot wat moslims vinden.

In jou ogen waarschijnlijk omdat je ernstig bevooroordeeld bent en denkt dat het hier als normaal beschouwd wordt.
1947-2016
pi_159856167
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:25 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Kan ik niks aan doen, zijn mijn hersenen, Als ik berichten lees over aanrandingen en andere delicten tegen voornamelijk vrouwen dan zeggen mijn hersenen: heee alweer een lichtgetinte.

Dan is het maar goed dat ik je af en toe eens wijs op de onjuistheid daarvan al heeft dat blijkbaar vrij weinig nut.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 11:32:05 #53
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159856262
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat ik je af en toe eens wijs op de onjuistheid daarvan al heeft dat blijkbaar vrij weinig nut.
Kom plaats eens een opmerking van de andere kant. Ik heb een opmerking gemaakt over vieze Nederlanders.

NWS / Utrechtse serieverkrachter krijgt 16 jaar cel
pi_159856290
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Selectief omdat ik gelijk heb en jij je daar niet onder uit kunt lullen.

[..]

Huh? Hier? We hebben het hier in een topic over Zweden en jij komt met nieuwsberichten van viespeuken uit NL. Puur uit selectiviteit omdat je een tyfushekel hebt aan alles wat Westers is. 'Jamaaaaar zij doen het ook' gehalte over 9000. Hoezo offtopic? Jij betrekt hier alles naar NL toe en denkt dat het als normaal beschouwd wordt, maar daar maak je een grote denkfout in je doorgeschoten selectiviteit.

[..]

Iedere viespeuk die met zijn vingers aan minderjarigen zit, is er 1 te veel. Maar denk absoluut niet dat het hier geaccepteerd wordt. In tegenstelling tot wat moslims vinden.

In jou ogen waarschijnlijk omdat je ernstig bevooroordeeld bent en denkt dat het hier als normaal beschouwd wordt.
Als je nu eens begint met lezen wat ik schrijf en niet zelf gaat bedenken wat ik zou denken dan bestaat de kans dat er een normale discussie mogelijk is.
Verder heb ik inderdaad bij een topic "ondertussen in zweden" gereageerd met "ondertussen in Nederland". Als in de OP een conclusie wordt getrokken dat het land naar de afgrond gaat ben ik benieuwd wat het nieuws uit Nederland dan betekent.
pi_159856450
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij wil je niet focussen op moslims en kinderhuwelijken. Daar tegenover kom je wel 'NL'ers deden het vroegah ook'. 1 verschil, NL'ers misschien vroeger, moslims nog steeds in het nu. Realiseer je dat even.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je nu eens begint met lezen wat ik schrijf en niet zelf gaat bedenken wat ik zou denken dan bestaat de kans dat er een normale discussie mogelijk is.
Verder heb ik inderdaad bij een topic "ondertussen in zweden" gereageerd met "ondertussen in Nederland". Als in de OP een conclusie wordt getrokken dat het land naar de afgrond gaat ben ik benieuwd wat het nieuws uit Nederland dan betekent.
In plaats dat je je nu eens realiseert wat voor een enorme hypocriet je bent, dan valt er misschien nog eens een fatsoenlijke discussie op te zetten.

Met je 'jamaar zij doen het ook'. Als je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 terug.
1947-2016
pi_159856482
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vrouwelijke maatschappij! Heel Stockholm is oorlogsgebied inmiddels! Politie durft nergens meer te komen! In 70% van Zweden geldt inmiddels de Sharia!
Een kennis van een oom van een vriendin van een collega is laatst in Stockholm gewond geraakt toen er weer eens een ter dood veroordeelde homo van een flat werd gegooid. Je moet goed uitkijken (en omhoog kijken!) tegenwoordig in Zweden.
pi_159856507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij wil je niet focussen op moslims en kinderhuwelijken. Daar tegenover kom je wel 'NL'ers deden het vroegah ook'. 1 verschil, NL'ers misschien vroeger, moslims nog steeds in het nu. Realiseer je dat even.

[..]

In plaats dat je je nu eens realiseert wat voor een enorme hypocriet je bent, dan valt er misschien nog eens een fatsoenlijke discussie op te zetten.

Met je 'jamaar zij doen het ook'. Als je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 terug.
Ik begrijp ook niet wat kindhuwelijken met dit topic te maken hebben en ben er al genoeg op in gegaan. Verder blijkt uit wat ik schreef al dat ik me realiseer dat het elders nog veel voorkomt, ook onder niet moslims (oei dat mag ik natuurlijk niet zeggen).
pi_159856542
Natuurlijk doet afkomst er wel toe. Bij sommige groepen komen verkrachtingen vaker voor dan bij anderen en als je het probleem wil aanpakken moet je wel weten waar het zit.

Daarnaast zijn 'vluchtelingen' gasten. De verblijfsvergunning is vrijblijvend en geen absoluut recht zoals dat bij een staatsburger wel is. Dus als een vluchteling iets flikt is dat ernstiger omdat ze een lagere status hebben en niet meer dan een uitgenodigde gast is.

Zie het zo, als een familielid iets flikt blijft het je familie . Doet een buitenstaander iets zet je hem bij het grof vuil.
pi_159856574
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet wat kindhuwelijken met dit topic te maken hebben en ben er al genoeg op in gegaan.
Ik begrijp al niet wat jij kwam doen met wat NL'se nieuwsberichten in een topic over Zweden.
quote:
Verder blijkt uit wat ik schreef al dat ik me realiseer dat het elders nog veel voorkomt,

Ja, waar dan? Jij neemt het stukje iedere keer niet mee en wijst mij continu op viezeriken uit NL ipv Zweden en komt met gedateerde rommel.

quote:
ook onder niet moslims (oei dat mag ik natuurlijk niet zeggen).
Inderdaad. Omdat die het patent er op hebben in de wereld op dit moment.
1947-2016
pi_159856627
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ook in Nederland http://www.trouw.nl/tr/nl(...)r-in-Nederland.dhtml
Vreemd dat het zoveel gevallen zijn ;(
Dat is toch niet vreemd, ik vind het een logisch gevolg van het feit dat het elders veel voorkomt.
pi_159856756
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt, maar nu de hamvraag. Zijn dat ook Westerse meisjes die moeten trouwen, of is dat import uit moslimlanden?

Ik denk dat ik het antwoord al weet.
Dat zullen mensen uit andere landen zijn. Natuurlijk niet alleen moslim landen dat zou het probleem bagatelliseren tot een te beperkt deel van de wereld:
https://www.plannederland(...)lijken-facts-figures

Door de aantallen kinderen in India komen daar erg veel kindbruiden voor:
https://www.oneworld.nl/love/een-op-drie-kindbruidjes-woont-india
pi_159856930
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:48 schreef Wespensteek het volgende:
Dat is toch niet vreemd, ik vind het een logisch gevolg van het feit dat het elders veel voorkomt.
Je komt met 7 berichtjes over Nederlanders en noemt dat veel, hoe noem je dit dan?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159856984
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je komt met 7 berichtjes over Nederlanders en noemt dat veel, hoe noem je dit dan?
Nee, het veel was een reactie op een andere tekst. Veel sloeg op het aantal ontuchtzaken met minderjarigen.
Verder kan ik niet beoordelen of dit veel of weinig is, persoonlijk vind ik elk kinderhuwelijk één teveel of dat nu in Nederland of elders is.
pi_159862203
quote:
De bronnen worden echt treuriger en treuriger :')

quote:
Some 30 Muslim men thought that the woman was in violation of Islamic sharia law, by being in Sweden unaccompanied by a man. They thought that she should therefore be raped and her teenage son killed.
yeah right
pi_159866331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:07 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

De bronnen worden echt treuriger en treuriger :')

[..]

yeah right
lol.
Ik wilde nog toevoegen; verwachte reactie = ''gatestoneinstitute :') ''
Maar dat vond ik dan weer een beetje flauw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Some 30 Muslim men thought that the woman was in violation of Islamic sharia law, by being in Sweden unaccompanied by a man. They thought that she should therefore be raped and her teenage son killed.

Natuurlijk complete nonsens. Moslims doen zoiets niet. Ook echt een compleet ongeloofwaardig bericht op zich. Net zoals bijvoorbeeld massa aanrandingen door immigranten gelijktijdig in verschillende europese steden. Dat gelooft toch ook geen hond?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159869281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 19:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

lol.
Ik wilde nog toevoegen; verwachte reactie = ''gatestoneinstitute :') ''
Maar dat vond ik dan weer een beetje flauw.

SPOILER

Natuurlijk complete nonsens. Moslims doen zoiets niet. Ook echt een compleet ongeloofwaardig bericht op zich. Net zoals bijvoorbeeld massa aanrandingen door immigranten gelijktijdig in verschillende europese steden. Dat gelooft toch ook geen hond?

SPOILER
Mooi voorbeeld, gezien de media-aandacht voor die zaak buiten gekke websitejes om.

Ik zeg niet dat er niets aan de hand is of dat er geen problemen zijn, ik zeg alleen dat 3/4 van het hier geposte nieuws uit zeer discutabele bronnen komt én dat als ook maar een fractie van dat nieuws waar is er veel meer bronnen moeten zijn, vooral ook vanuit goede, betrouwbare en gevestigde nieuwssites.

De Telegraaf bijvoorbeeld smult van zulke berichten, sterker; die leven van zulk soort berichtgeving en daar staat vrijwel nooit dit soort achterlijk nieuws op.

Daarnaast is jouw reactie op mijn reactie bijzonder vreemd; als jij mijn reactie al verwacht had, wellicht zit er dan misschien wel een ietsje pietsje van waarheid achter het wantrouwen in de bronnen die je aanhaald.
pi_159871956
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:45 schreef JoPiDo het volgende:
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:45 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld, gezien de media-aandacht voor die zaak buiten gekke websitejes om.

Ik zeg niet dat er niets aan de hand is of dat er geen problemen zijn, ik zeg alleen dat 3/4 van het hier geposte nieuws uit zeer discutabele bronnen komt én dat als ook maar een fractie van dat nieuws waar is er veel meer bronnen moeten zijn, vooral ook vanuit goede, betrouwbare en gevestigde nieuwssites.

De Telegraaf bijvoorbeeld smult van zulke berichten, sterker; die leven van zulk soort berichtgeving en daar staat vrijwel nooit dit soort achterlijk nieuws op.

Daarnaast is jouw reactie op mijn reactie bijzonder vreemd; als jij mijn reactie al verwacht had, wellicht zit er dan misschien wel een ietsje pietsje van waarheid achter het wantrouwen in de bronnen die je aanhaald.
Ik probeer alleen het topic een beetje weer de richting in te sturen waar het hier over behoort te gaan, namelijk; de problemen in Zweden. En niet het makkelijke en voorspelbare onderlinge gezwetst tussen de fokkers hier.

Ik ben me er van bewust dat je niet alles moet geloven wat je leest. Ik zeg niet dat je nu gewoon er van uit moet gaan dat dit voorbeeld daadwerkelijk is gebeurt, echter als je je een beetje verdiept kun je niet ontkennen dat Zweden zorgwekkende problemen heeft.

Het linkje wat ik plaatste gaf een beeld daarvan. Het gaf een flink aantal voorbeelden van problematische situaties, in één maand tijd. Maar zoals ik zelf al verwachte kwam er niet echt een inhoudelijke reactie, maar een gemakkelijke en voor de hand liggende reactie. Één die typisch past met de huidige flauwe gemakzuchtige tendens die hier op fok helaas heerst. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijzelf hier ook wel eens schuldig aan maak.

Als je bijvoorbeeld met een linkje was gekomen die het tegendeel aankaart/bewijst vind ik dat je een beter en mooier aandeel had gehad wat meer waardevol was geweest in de discussie hier.
pi_159879051
Acht asiel allochtone jongeren gearresteerd - verdenking van ernstige kind verkrachting - UPDATE met namen en documenten. (vertaald)
http://www.exponerat.net/(...)ppvaldtakt-mot-barn/

Oke, de bron is misschien een beetje twijfelachtig maar het document ziet er wel echt uit.
pi_159879955

Mohammed krijgt geen asiel in Zweden. Mohammed verkracht een 14-jarige en krijgt 2,5 jaar gevangenisstraf. In de gevangenis bekeert hij zich tot het christendom en vraagt weer asiel aan. Krijgt nu permanent asiel omdat hij als christen gevaar loopt in zijn thuisland terwijl hij de simpelste vragen over het christendom niet kan beantwoorden.

Rip Zweden. 8)7
pi_159902226
Dode bij vechtpartij in Zweeds asielcentrum.

Bij een vechtpartij in een asielcentrum in Ljusne aan de oostkust van Zweden is een dode gevallen, meldt de politie zaterdag.
Volgens Zweedse media waren bij de vechtpartij vier bewoners betrokken en raakte het slachtoffer gewond door een scherp voorwerp.

De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht. Vorige maand werd in een Zweedse asielcentrum voor minderjarigen een 22-jarige medewerkster doodgestoken.

Opendeurbeleid
In Zweden kwamen vorig jaar 163.000 asielzoekers aan. Eind vorig jaar besloot de regering het opendeurbeleid los te laten en werden ook weer grens- en identiteitscontroles ingevoerd. De regering overweegt verdere maatregelen om de instroom te beperken als dat nodig mocht zijn.

http://www.nu.nl/bootvluc(...)ds-asielcentrum.html
pi_159928116
Ik probeer deze pagina (met "Vertalen in het Nederlands") te lezen. Als je dit zo lees dan is dat land er nog veel erger aan toe dan we denken.

https://www.flashback.org/aktuella-amnen

[ Bericht 0% gewijzigd door Braindead2000 op 15-02-2016 03:45:03 ]
pi_159928124
Als ik het goed begrijp heeft die terrorisme-verdachte iets te maken met Grijze Wolven en Koerden. Die strijd zal in dit land ook wel een keer losbarsten door de acties van onze grote vriend Erdogan.
pi_159928126
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:08 schreef slashdotter3 het volgende:
#ExtreemRechtsInDeKaartSpeelTopic
Tegenwoordig lopen journalisten een extra lijst af waar ze dingen moeten afchecken of ze Wilders niet in de kaart spelen.

Want dat moeten de journalisten niet willen met z'n allen, want dan verliezen ze o.a. de betaalde snoepreisjes van de EU :')
pi_159928130
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 03:28 schreef Braindead2000 het volgende:
Als ik het goed begrijp heeft die terrorisme-verdachte iets te maken met Grijze Wolven en Koerden. Die strijd zal in dit land ook wel een keer losbarsten door de acties van onze grote vriend Erdogan.
Ik kwam wel eerder op de dag (gisteren) dit tegen:

TerreurMonitor twitterde op zondag 14-02-2016 om 18:10:59 Man roept "Lang leve #ISIS" en schiet op Koerdische demonstranten in Fittja, #Zweden:https://t.co/veZyPKDF6x https://t.co/YsbcS4JnTQ reageer retweet
Doel je op dit "incident"?
pi_159928132
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 03:28 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Tegenwoordig lopen journalisten een extra lijst af waar ze dingen moeten afchecken of ze Wilders niet in de kaart spelen.

Want dat moeten de journalisten niet willen met z'n allen, want dan verliezen ze o.a. de betaalde snoepreisjes van de EU :')
En in Zweden is dat nog eens 10 keer erger met een "Groenlinks"-regering en een grotendeels "Groenlinks"-bevolking.
pi_159928138
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 03:30 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

TerreurMonitor twitterde op zondag 14-02-2016 om 18:10:59 Man roept "Lang leve #ISIS" en schiet op Koerdische demonstranten in Fittja, #Zweden:https://t.co/veZyPKDF6x https://t.co/YsbcS4JnTQ reageer retweet
Dat zal wel weer een ander "incident" zijn. Ik had het over een linkje in mijn OP. Die is opgepakt voordat hij wat kon doen.

http://www.thelocal.se/20(...)-terror-plot-suspect
pi_159928154
Hide yo kids
Zie!
pi_159928164
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 03:30 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Daar hebben ze het ook over in dat forum.
https://www.flashback.org/t2686426

Via dat forum heb ik dit linkje.
http://www.expressen.se/n(...)att-skjuta-oss-alla/
pi_159928321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:25 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Altijd als ik dit soort reacties lees denk ik. Kijk daar heb je weer zo'n sloeber die afgeeft op anderen omdat ze zelf het afvoerputje van de maatschappij niet uitkomen. Kan er niets aan doen, is een soort automatisme.
  maandag 15 februari 2016 @ 09:38:45 #82
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159929482
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 04:39 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Altijd als ik dit soort reacties lees denk ik. Kijk daar heb je weer zo'n sloeber die afgeeft op anderen omdat ze zelf het afvoerputje van de maatschappij niet uitkomen. Kan er niets aan doen, is een soort automatisme.
Het is jammer dat bij bepaalde mensen, als het over gevoelige onderwerpen gaat zoals criminaliteit onder allochtonen, krampachtig dichtslaan. Ze zijn dan voor geen enkel argument vatbaar en gaan krampachtig mensen aanvallen, en dat is jammer want zolang men in een dergelijke staat blijft komt er nooit een oplossing.

Wie wil er nou geen samenleving waar je veilig over straat kan. Wie wil er nou geen samenleving waar je dochters veilig naar het zwembad kunnen. Iedereen toch, jij toch ook? Probeer dan niet krampachtig de problemen te ontkennen. Pak die mensen, die het voor de rest verpest keihard aan zodat de rest er niet op wordt aangekeken. Ik beweer nergens dat alle allochtonen crimineel zijn, er zitten er zat tussen die niemand kwaad doen. Je gelooft het misschien niet maar ik heb zat allochtone vrienden, en die denken er net zo over.

Laten we samen tot een oplossing komen. Maar dat kan alleen als we dit taboe laten varen en het beestje bij de naam durven noemen. Ik realiseer me dat dit waarschijnlijk niet zal gebeuren.
pi_159929559
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 05:12 schreef Braindead2000 het volgende:

Mohammed krijgt geen asiel in Zweden. Mohammed verkracht een 14-jarige en krijgt 2,5 jaar gevangenisstraf. In de gevangenis bekeert hij zich tot het christendom en vraagt weer asiel aan. Krijgt nu permanent asiel omdat hij als christen gevaar loopt in zijn thuisland terwijl hij de simpelste vragen over het christendom niet kan beantwoorden.

Rip Zweden. 8)7
Dit gebeurt hier ook. Een bekering is heel lastig niet-aannemelijk te maken. Hordes Iranezen en Afrikanen krijgen hier permanent asiel.

Dat en LHBT gevallen zijn de grootste loopholes in het systeem.
pi_160003389
quote:

[..]

Reactie C "blah blah"

Ondertussen in Zweden; -ik pleur hier even een link neer als je het niet erg vind.

De Zweedse politiecommissaris in Stockholm, Lars Alvarsjö, heeft in een opiniestuk in Svenska Dgabladet gewaarschuwd voor het instorten van de Zweedse rechtstaat door de aanhoudende druk van vluchtelingen en terreurdreiging.

“In veel Zweedse voorsteden de criminele bendes inmiddels de spelregels bepalen. Op deze plekken is het voor agenten inmiddels normaal om te worden bekogeld met stenen of molotovcocktails, te worden bedreigd of met andere vormen van geweld te worden geconfronteerd. Er is onlangs een handgranaat gegooid naar een politiewagen, brandweerlieden en ambulancemedewerkers die hun werk willen doen worden bedreigd en er vinden regelmatig vuurgevechten plaats tussen criminele bendes”.

“Het gaat om criminelen die een levenslange criminele carrière hebben en om buitenlandse criminelen die naar Zweden reizen om hier hun misdaden te plegen. Deze groepen lijken inmiddels immuun voor straf. Het OM kan de enorme hoeveelheid werk die deze criminelen oplevert niet meer aan. Inplaats van het oppakken en vastzetten van criminelen worden er steeds meer criminelen voorwaardelijk vrijgelaten of krijgen een belachelijk lage boete. Alleen in uitzonderlijke gevallen krijgen ze een gevangenisstraf terwijl de dader dan ook nog eens na tweederde van zijn straf te hebben uitgezeten vrij komt.''

Niks aan de hand joh. Groetjes dramaqueen. :W
pi_160003726
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:39 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ondertussen in Zweden; -ik pleur hier even een link neer als je het niet erg vind.

De Zweedse politiecommissaris in Stockholm, Lars Alvarsjö, heeft in een opiniestuk in Svenska Dgabladet gewaarschuwd voor het instorten van de Zweedse rechtstaat door de aanhoudende druk van vluchtelingen en terreurdreiging.

“In veel Zweedse voorsteden de criminele bendes inmiddels de spelregels bepalen. Op deze plekken is het voor agenten inmiddels normaal om te worden bekogeld met stenen of molotovcocktails, te worden bedreigd of met andere vormen van geweld te worden geconfronteerd. Er is onlangs een handgranaat gegooid naar een politiewagen, brandweerlieden en ambulancemedewerkers die hun werk willen doen worden bedreigd en er vinden regelmatig vuurgevechten plaats tussen criminele bendes”.

“Het gaat om criminelen die een levenslange criminele carrière hebben en om buitenlandse criminelen die naar Zweden reizen om hier hun misdaden te plegen. Deze groepen lijken inmiddels immuun voor straf. Het OM kan de enorme hoeveelheid werk die deze criminelen oplevert niet meer aan. Inplaats van het oppakken en vastzetten van criminelen worden er steeds meer criminelen voorwaardelijk vrijgelaten of krijgen een belachelijk lage boete. Alleen in uitzonderlijke gevallen krijgen ze een gevangenisstraf terwijl de dader dan ook nog eens na tweederde van zijn straf te hebben uitgezeten vrij komt.''

niks aan de hand? straks onploft zweden ter plekke. :o
pi_160003834
quote:
13s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Echt he, hoe lang gaan die policor types nog door met schreeuwen dat er niks aan de hand is? Naïeve kutten, begin eens na te denken.
Zolang er niet massaal extreme dingen gebeuren, schijnen we niet te mogen piepen. Zelfs als het allemaal meer en meer uit de klauwen loopt; zolang het maar in het buitenland is en je in je eigen woonplaats er niet direct dagelijks overlast van ondervindt, heb je totaal geen recht om te klagen. En pas als het echt zo ver is en dat je in je eigen woonplaats niet meer veilig bent: "Ja maar zij zijn nu in de meerderheid he! Wat verwacht je anders? We moeten ons gewoon aanpassen, dat is democratie!"
pi_160003868
Is er nog nieuws in Zweden? Al een tijdje rustig in Nederland. Duitsland dan? Iemand?
pi_160003871
Ik weet niet hoeveel volk er autochtoon is maar daar hadden ze dus 20.000 man voor nodig om het eigen volk koest te houden. Nu zijn er een paar dozijn allochtonen bijgekomen en er zijn opeens 10.000 extra politieagenten nodig.

Ach het zal wel :D

Edit: dat is dan extra voor de begroting van Zweden: 10.000x 35.000. 350 miljoen :)
pi_160003979
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit gebeurt hier ook. Een bekering is heel lastig niet-aannemelijk te maken. Hordes Iranezen en Afrikanen krijgen hier permanent asiel.

Dat en LHBT gevallen zijn de grootste loopholes in het systeem.
In 77 landen is homoseksualiteit strafbaar. (http://www.volkskrant.nl/(...)strafbaar~a3604494/)

Als je ervan uitgaat dat 5% van de mensen homoseksueel is (conservatieve schatting), dan mag je als Nederland nog heel wat verblijfsvergunningen verschaffen.

Natuurlijk zullen homovervolgingen niet in al die landen even erge vormen aannemen, maar je hebt het dan gemakkelijk over tientallen miljoenen mensen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:57:08 #90
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160004018
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:39 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat is die niet-westerse import toch een zegen voor een land. Elk land in Europa ondervindt dezelfde prachtige culturele verrijking.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160004080
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Zolang er niet massaal extreme dingen gebeuren, schijnen we niet te mogen piepen. Zelfs als het allemaal meer en meer uit de klauwen loopt; zolang het maar in het buitenland is en je in je eigen woonplaats er niet direct dagelijks overlast van ondervindt, heb je totaal geen recht om te klagen. En pas als het echt zo ver is en dat je in je eigen woonplaats niet meer veilig bent: "Ja maar zij zijn nu in de meerderheid he! Wat verwacht je anders? We moeten ons gewoon aanpassen, dat is democratie!"
ja maar wat valt er aan te passen? ik bedoel ik vind dit eng worden straks vliegt heel zweden nog de lucht in ofzo. :')
pi_160004172
Europa is zwak.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_160004309
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:00 schreef HSG het volgende:
Europa is zwak.
ja klopt europa moet wat harder worden. :Y)
pi_160008533

Interview met iemand over het immigratiebeleid van Zweden. Politieke correctheid is sterk aanwezig en zal doorbroken moeten worden om een eerlijk debat te hebben wat betreft immigratie. Wat hij bij 6:20 zegt klopt als een bus en geldt ook voor Nederland.
pi_160034563
Immigrant boy kicked out of Swedish football team.
http://www.thelocal.se/20(...)wedish-football-team

Wat een ziek land is dat ook hè. Ik heb al tientallen "incidentjes" voorbij zien komen op deze Zweedse site en nooit wordt de etniciteit van de dader vermeld maar als het om een ongetwijfeld autochtone voetbalclub gaat die een immigrant eruit zet dan krijg je dat gelijk in hoofdletters te zien.
pi_160034744
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 04:02 schreef Braindead2000 het volgende:

Wat een ziek land is dat ook hè. Ik heb al tientallen "incidentjes" voorbij zien komen op deze Zweedse site en nooit wordt de etniciteit van de dader vermeld maar als het om een ongetwijfeld autochtone voetbalclub gaat die een immigrant eruit zet dan krijg je dat gelijk in hoofdletters te zien.
Als een site je irriteert, kun je altijd een andere site bezoeken. Er zijn maar weinig mensen die een mapje hebben bij favorieten "sites die het bloed onder mijn nagels vandaan halen"

Wellicht kan het je dagelijkse humeur wat bevorderen.
pi_160034756
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 06:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als een site je irriteert, kun je altijd een andere site bezoeken. Er zijn maar weinig mensen die een mapje hebben bij favorieten "sites die het bloed onder mijn nagels vandaan halen"

Wellicht kan het je dagelijkse humeur wat bevorderen.
Ik wil weten wat er in Zweden gebeurt en aangezien het nog makkelijker is om objectief nieuws in Noord-Koreaanse kranten te lezen dan in Zweedse kranten moet ik het hier maar mee doen (en wat sites die onder de radar van de Zweedse gedachte-politie blijven).
pi_160035524
Je kan ook gewoon iets van je leven maken, maar dat is natuurlijk eng enzo.
pi_160035531
Beter je op internet druk maken om verzonnen en aangedikte berichtjes uit Zweden.
pi_160035620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 04:02 schreef Braindead2000 het volgende:

Dat zijn geen hoofdletters. Dat zijn grote letters omdat het een kop is. Hoofdletters zijn die extra grote letters die je krijgt als je caps-lock aanzet of shift indrukt terwijl je aan het typen bent.
pi_160035676
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
Beter je op internet druk maken om verzonnen en aangedikte berichtjes uit Zweden.
Het is al winst dat er per land een topic lijkt te komen, zodat niet elke draai om de oren die een asielzoeker uitdeelt cq incasseert per topic uitgemeten hoeft te worden, inclusief de steeds terugkerende one liners.
pi_160062032
Kijk naar Zweden en je weet wat ons te wachten staat. Elk conflict in de wereld importeren we en zal hier uitgevochten worden. Koerden-Turken, gelovigen-ongelovigen, moslims-joden, westerse cultuur-niet-westerse cultuur. En maar blijven roepen "dat is geen oplossing". |:(
pi_160062042
Swedish Turks and Kurds fear revenge violence.
http://www.thelocal.se/20(...)e-violence-in-sweden

Hier begint het ook al.

'Ruitgooiers zeker weten Turken'
De kapotte ramen in een Koerdisch centrum in Den Haag zijn zeker weten het werk van Turken, denken de bezoekers. Daarmee lijkt het conflict tussen de Turken en de Koerden ook zichtbaar in ons land. De politie is extra alert.
http://www.telegraaf.nl/t(...)weten_Turken___.html
pi_160062092
quote:
Als de politiecommissaris van Stockholm zich openlijk grote zorgen maakt, wie ben jij dan precies om de gebeurtenissen daar te relativeren? Met welke autoriteit spreek jij? Welke deskundigheid of kennis heb jij in huis die de politiecommissaris van Stockholm niet heeft?
pi_160062126
quote:
Zoals jij nu dus aan het doen bent.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_160062159
Lekkere Zweedse sletjes
pi_160063006
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 03:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als de politiecommissaris van Stockholm zich openlijk grote zorgen maakt, wie ben jij dan precies om de gebeurtenissen daar te relativeren? Met welke autoriteit spreek jij? Welke deskundigheid of kennis heb jij in huis die de politiecommissaris van Stockholm niet heeft?
Als ik internet moet geloven is deze man zowel commissaris, agent en woordvoerder van de politie. Tenminste, die rol krijgt hij in artikelen die er over gaan. Ik weet dus niet welke het echt is.
pi_160138062
Herinnert u zich deze nog?

Man jailed over Stockholm subway attack on mum.

http://www.thelocal.se/20(...)ack-on-stockholm-mum

2 maanden cel in een 4-sterrenhotel. DAT ZAL HEM LEREN. :|W
pi_160138066
Disclosure: The Four ”Swedes” in Custody For Gang Rape Are Somali Citizens.

http://www.nyatider.nu/di(...)are-somali-citizens/
pi_160138104
Het is nu -2 in Zweden en het wordt weer een zonnige dag met +4

http://www.accuweather.co(...)ther-forecast/314929

:D
  dinsdag 23 februari 2016 @ 06:50:30 #113
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160138142
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 05:52 schreef Braindead2000 het volgende:

Goh, normaal zo'n voorbeeldig volk. ;(
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160139206
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 05:40 schreef Braindead2000 het volgende:
Herinnert u zich deze nog?

Man jailed over Stockholm subway attack on mum.

http://www.thelocal.se/20(...)ack-on-stockholm-mum

2 maanden cel in een 4-sterrenhotel. DAT ZAL HEM LEREN. :|W
En vermoedelijk daarna het land uitgezet (Ja dat doen ze in Zweden ook)
pi_160140027
en het dan raar vinden dat steeds meer mensen , ongezien, een schurft aan ze hebben.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_160142195
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 05:52 schreef Braindead2000 het volgende:

Damn, soms wordt het op juridische gronden nog een beetje verdraaid (zodra iemand een Nederlands paspoort heeft gekregen mag/moet je hem gewoon een Nederlander noemen, zoals die tokkie die in het vliegtuig doorgedraaid was maar duidelijk een donkere huidskleur had), maar hier gaat het dus om glasharde leugens?!? :X
pi_160167237
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Damn, soms wordt het op juridische gronden nog een beetje verdraaid (zodra iemand een Nederlands paspoort heeft gekregen mag/moet je hem gewoon een Nederlander noemen, zoals die tokkie die in het vliegtuig doorgedraaid was maar duidelijk een donkere huidskleur had), maar hier gaat het dus om glasharde leugens?!? :X
Zweden is wat betreft propaganda, doofpot en liegen nog 10 keer erger dan Nederland.
pi_160167271
Met Google vertaald in het Nederlands.

Vluchteling jongen werd verkracht op de weg.
Diezelfde maand werd hij nerbrottad op een modderig veld - en verkracht door twee andere jongens uit dezelfde accommodatie vluchteling.

Op een persconferentie op donderdag kondigde de officier van justitie Emma Berge, dat de twee verdachten zijn aanzienlijk ouder dan de 15 jaar die zij eerder had beweerd. Een tandheelkundige X-ray blijkt dat een van de mannen is 18-19 jaar oud en de andere man de leeftijd is nog onbekend, hij zal wel ouder zijn dan 18 jaar, volgens de officier van justitie. Volgens zijn account op Facebook zal hij 45 jaar oud zijn. 8)7 Er schrijft hij dat hij werkte als automonteur in Dubai.

http://www.expressen.se/k(...)v-valdtagen-pa-aker/
http://www.svt.se/nyheter(...)en-ljog-om-sin-alder
pi_160170265
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 02:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Met Google vertaald in het Nederlands.

Vluchteling jongen werd verkracht op de weg.
Diezelfde maand werd hij nerbrottad op een modderig veld - en verkracht door twee andere jongens uit dezelfde accommodatie vluchteling.

Op een persconferentie op donderdag kondigde de officier van justitie Emma Berge, dat de twee verdachten zijn aanzienlijk ouder dan de 15 jaar die zij eerder had beweerd. Een tandheelkundige X-ray blijkt dat een van de mannen is 18-19 jaar oud en de andere man de leeftijd is nog onbekend, hij zal wel ouder zijn dan 18 jaar, volgens de officier van justitie. Volgens zijn account op Facebook zal hij 45 jaar oud zijn. 8)7 Er schrijft hij dat hij werkte als automonteur in Dubai.

http://www.expressen.se/k(...)v-valdtagen-pa-aker/
http://www.svt.se/nyheter(...)en-ljog-om-sin-alder
Ja maar Zweedse mannen zullen af en toe ook heus wel eens zoiets doen hoor! :X / Alsof verkrachtingen voor de migratiestroom nooit gebeurden. / Procentueel zal het allemaal heus wel meevallen. / Als je je focust op elk berichtje van wat een vluchteling doet lijkt het natuurlijk altijd meer als je je niet ook evenveel focust op wat autochtonen doen enz enz enz enz enz.

Ik vind dit wel een fijn topic. Afwachten hoe lang mensen die bovenstaande bullshit nog kunnen blijven roepen.
pi_160170292
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:12 schreef MisterCe het volgende:
Maar jij zegt toch ook dingen als: maar Nederlanders doen het ook. Toch?
Dat heeft werkelijk waar niets te maken met het al dan niet goed praten van gedrag.

Dat jij het zo graag op vat is een andere zaak.
pi_160170338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:35 schreef MisterCe het volgende:
Dan was mijn vermoeden juist. Jij komt alleen maar allochtonen verdedigen. Ik ben hier niet degene met een fixatie op afkomst.
Je vraagt Wespensteek uitdrukkelijk te vermelden dat allochtonen het ook doen, omdat afkomst wel vermeld moet worden. :')
pi_160170339
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:24 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze niet. Want dit ongedierte zal wel een vergunning hebben en hem uitzetten zal wel tegen het martelingsverbod zijn. Hoogstens vergunning ingetrokken maar ook dat zal wel meevallen gezien de fopstraf.
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:05:03 #123
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_160170382
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 03:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Kijk naar Zweden en je weet wat ons te wachten staat. Elk conflict in de wereld importeren we en zal hier uitgevochten worden. Koerden-Turken, gelovigen-ongelovigen, moslims-joden, westerse cultuur-niet-westerse cultuur. En maar blijven roepen "dat is geen oplossing". |:(
Ik heb eigenlijk geen problemen met Turken en Joden waar woon jij? En het beeld van hordes barbaren die met knuppels en geweren door de Nederlands straten marcheren zie ik ook niet echt voor me?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_160170445
Bij barbaren importeren hoort nou eenmaal barbarisme.
pi_160170461
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Jouw UI blijft een pareltje.
pi_160170478
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:24 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Niet als de dader zegt minderjarig te zijn. |:(
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:12:44 #127
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_160170522
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Welke barbaren?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_160170592
quote:
Zweden komt nog bij van de vluchtelingenstroom van vorig jaar

De aantallen immigranten die Zweden bereiken zijn drastisch gedaald sinds de instelling van grenscontroles, maar het land is nog aan het bijkomen van vorig jaar.
[...]
Bron
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_160170649
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Welke barbaren?
De afstammelingen van bv de barbary states.
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:20:58 #130
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_160170705
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De afstammelingen van bv de barbary states.
De barbaren van Europa zijn toch verhuist naar de VS en Australië?
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:21:57 #131
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160170722
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:03 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Je vraagt Wespensteek uitdrukkelijk te vermelden dat allochtonen het ook doen, omdat afkomst wel vermeld moet worden. :')
ik denk dat jij de situatie niet snapt.
pi_160170758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:21 schreef MisterCe het volgende:
ik denk dat jij de situatie niet snapt.
Wat bedoel je dan.
pi_160170846
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

De barbaren van Europa zijn toch verhuist naar de VS en Australië?
Voornamelijk naar de veengronden aan de grens met Duitsland.
Maar dat zijn natuurlijk andere barbaren.
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:29:26 #134
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_160170880
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Voornamelijk naar de veengronden aan de grens met Duitsland.
Maar dat zijn natuurlijk andere barbaren.
Wellicht krijgt Willem nog een briefje voor dat die weer langskomen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:37:39 #135
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160171058
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:23 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan.
lees het topic nog maar eens door, ik ga het hier niet nog een keer uitleggen.
pi_160171412
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:37 schreef MisterCe het volgende:
lees het topic nog maar eens door, ik ga het hier niet nog een keer uitleggen.
Lekker makkelijk vent. Ik ga niet nog eens al dat apocalyptische wensgeblaat teruglezen puur en alleen omdat jij last hebt van cognitieve dissonantie.
pi_160194941
Norway’s Prime Minister Warns Sweden Is About To Collapse, Seals Borders.

The Norwegian Prime Minister Erna Solberg has warned that Sweden is about to collapse due to the overwhelming influx of refugees in the country.

“Norway is now preparing to denounce the Geneva Convention and to secure the border with Sweden by force – without letting people apply for asylum.”

http://yournewswire.com/n(...)lapse-seals-borders/
pi_160194988
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 03:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Je kan het het Goed(gelovig)volk ook niet kwalijk nemen. Het is niet makkelijk het verschil te zien tussen een 45-jarige man en en 15-jarige jongen. :|W

http://www.dailymail.co.u(...)filming-assault.html
Dat vind ik wel een mooi dingetje aan de Islam: liegen mag, sterker nog, het wordt binnen veel Islamitische stromingen actief gestimuleerd! Takiyya noemt men dat.

Dus je begint gewoon aan je 2de (of 3de, 4de enz.) jeugd wanneer je daar zin in hebt! Een beetje studeren en stufi trekken (maximaal lenen uiteraard), een beetje zuipen en achter de blonde meiden aan. Die laatsten vinden dat natuurlijk wel interessant, zo'n jongeman met een doorleefd gezicht en een lange baard, die véél meer te melden heeft dan zijn leeftijdsgenoten.

En wie maakt je wat? Helemaal niemand!
pi_160194997
quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2016 03:48 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een mooi dingetje aan de Islam: liegen mag, sterker nog, het wordt binnen veel Islamitische stromingen actief gestimuleerd! Takiyya noemt men dat.

Dus je begint gewoon aan je 2de (of 3de, 4de enz.) jeugd wanneer je daar zin in hebt! Een beetje studeren en stufi trekken (maximaal lenen uiteraard), een beetje zuipen en achter de blonde meiden aan. Die laatsten vinden dat natuurlijk wel interessant, zo'n jongeman met een doorleefd gezicht en een lange baard, die véél meer te melden heeft dan zijn leeftijdsgenoten.

En wie maakt je wat? Helemaal niemand!
Geen wonder dat er in bijna elk islamitisch land grote problemen zijn. Gelukkig zien sommigen dat zelf ook in.

http://vidmax.com/video/1(...)othing-to-the-world-
pi_160195010
Ondertussen op het Stratumseind weer een paar meiden aangerand en een paar kaken gebroken, man man man.

Wat triest dit!
pi_160195018
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 04:09 schreef PSVCL het volgende:
Ondertussen op het Stratumseind weer een paar meiden aangerand en een paar kaken gebroken, man man man.

Wat triest dit!
Triest dat de vernieling van dit land en Zweden niet snel genoeg gaat voor je?
pi_160195022
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 04:09 schreef PSVCL het volgende:

Wat triest dit!
Het Stratumseind, dat ligt zeker in Aleppo?
pi_160195287
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 04:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een kutvolk zijn die Nederlanders he? Hoe hou je het hier uit?
Dat vraag ik me ook af met dit soort types die zo'n schurfthekel aan autochtone Nederlanders hebben.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 25-02-2016 10:22:32 ]
pi_160195303
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 06:27 schreef ToT het volgende:
Dat vraag ik me ook af met dit soort types die zo'n schurfthekel aan autochtone Nederlanders hebben.
Ik heb een hekel aan intens domme haatkoppies die heilig hun eigen doemwensdenken propageren en zo onderdeel zijn van het probleem in plaats van een oplossing.

Types die heel graag een gezamenlijke vijand willen creëeren en daarbij systematisch bevolkingsgroepen dehumaniseren.
pi_160195315
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 06:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan intens domme haatkoppies die heilig hun eigen doemwensdenken propageren en zo onderdeel zijn van het probleem in plaats van een oplossing.

Types die heel graag een gezamenlijke vijand willen creëeren en daarbij systematisch bevolkingsgroepen dehumaniseren.
En hoe verklaar je dan dat het in Zweden fout gaat? Zweden, een land met een Groenlinks-bevolking en een Groenlinks-regering met de hoogste uitkeringen in de hele wereld.
pi_160195316
quote:

[..]

Dit soort topics zijn er juist om te laten zien dat er gewoon wel degelijk een probleem is met een volslagen andere cultuur ongelimiteerd in Europa te verwelkomen. Een cultuur die heel anders omgaat met seksualiteit, andersgelovigen, mensen met een andere geaardheid enz.
De instromende groep bestaat uit zowel mensen die echt voor een oorlog vluchten als mensen die echt alleen komen parasiteren, wat soms op de meest extreme manieren gebeurt zoals in Calais. Ook tussen de mensen die uit oorlogslanden komen zitten helaas regelmatig extremisten, of mensen die denken hier de boel naar de standaarden van hun geloof te moeten zetten.

Er is niets mis met je ogen open te houden voor wat er met deze massale instroom allemaal in Europa gebeurt.
pi_160195499
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 06:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En hoe verklaar je dan dat het in Zweden fout gaat? Zweden, een land met een Groenlinks-bevolking en een Groenlinks-regering met de hoogste uitkeringen in de hele wereld.
Er zijn best problemen in Zweden, maar dat land is niet zo erg naar de knoppen als hier regelmatig wordt beweerd. Ik kom er zeer regelmatig en ik vind het er altijd erg prettig toeven. De beeldvorming bij sommige lieden komt uit de onderbuik, door roddels voor waar aan te nemen, misstanden die er wel zijn enorm uit te vergroten, en elkaar luidruchtig na te praten zonder zelf kritisch na te denken. Oftewel: overdrijven is een kunst.
pi_160195697
quote:

[..]

Reactie C "blah blah"

Haha _O- ja, veel reageren hier met hun emoties en zoeken hier naar zelfverzekerdheid door bevestiging te zoeken van lotgenoten die zich ook concentreren op dezelfde emo nieuwsitems.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_160195761
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 07:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Er zijn best problemen in Zweden, maar dat land is niet zo erg naar de knoppen als hier regelmatig wordt beweerd. Ik kom er zeer regelmatig en ik vind het er altijd erg prettig toeven. De beeldvorming bij sommige lieden komt uit de onderbuik, door roddels voor waar aan te nemen, misstanden die er wel zijn enorm uit te vergroten, en elkaar luidruchtig na te praten zonder zelf kritisch na te denken. Oftewel: overdrijven is een kunst.
Wat vind je dan van de verkrachtingsepidemie, massa-aanrandingen, bezwijken onder de sociale lasten van de vluchtelingencrisis en steden als Malmö?
pi_160195791
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 07:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wacht even, je bent er wel eens geweest dus zijn de media berichten pertinent niet waar? Uh, oké.
pi_160195802
quote:

[..]

Dat je daarbij je ogen sluit voor de daadwerkelijke problematiek neem je maar voor lief begrijp ik uit je woorden ?
pi_160195953
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:16 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat vind je dan van de verkrachtingsepidemie, massa-aanrandingen, bezwijken onder de sociale lasten van de vluchtelingencrisis en steden als Malmö?
Precies wat er in mijn quote staat: natuurlijk zijn er problemen, maar er wordt hier soms gedaan alsof Zweden het kalifaat van Noord-Europa is en dat is bullshit. In het algemeen is Zweden een erg prettig land, en zijn er problemen. Maar je moet niet doen alsof Zweden alleen maar hel en verdoemenis is want dat is gewoon niet waar.

[ Bericht 23% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2016 10:23:45 ]
pi_160195962
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wacht even, je bent er wel eens geweest dus zijn de media berichten pertinent niet waar? Uh, oké.
Als je nou wat beter zou lezen zou je geweten hebben dat ik net even iets anders schreef.
pi_160195963
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Precies wat er in mijn quote staat: natuurlijk zijn er problemen, maar er wordt hier soms gedaan alsof Zweden het kalifaat van Noord-Europa is en dat is bullshit. In het algemeen is Zweden een erg prettig land, en zijn er problemen. Maar je moet niet doen alsof Zweden alleen maar hel en verdoemenis is want dat is gewoon niet waar.
Volgens mij snapt iedereen dat op dit moment Zweden niet een hel is.

Wel probeert men te zeggen dat Zweden hard op weg is een hel te worden.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 25-02-2016 10:23:50 ]
pi_160195992
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:43 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Volgens mij snapt iedereen dat op dit moment Zweden niet een hel is.

Wel probeert men te zeggen dat Zweden hard op weg is een hel te worden.
Dat doemdenken duurt intussen al jaren en Zweden is nog steeds geen kalifaat. Ook al schrijven sommige mensen dit

[ Bericht 29% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2016 10:24:29 ]
pi_160196017
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat doemdenken duurt intussen al jaren en Zweden is nog steeds geen kalifaat. Ook al schrijven sommige mensen dit:

[..]

Bangmakerij die nergens op gestoeld is.
Nergens op gestoeld? Wat dacht je van de relatief gigantische opname van Islamieten in 2015 en waarschijnlijk dit jaar weer? Er bestaat een reden voor het feit dat elk Islamitisch land verschrikkelijk is en die reden importeren zij massaal.

Het doemdenken is gegrond. Islam begint steeds meer voet aan de grond te krijgen in Zweden (en in Europa).
pi_160196039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nergens op gestoeld? Wat dacht je van de relatief gigantische opname van Islamieten in 2015 en waarschijnlijk dit jaar weer? Er bestaat een reden voor het feit dat elk Islamitisch land verschrikkelijk is en die reden importeren zij massaal.

Het doemdenken is gegrond. Islam begint steeds meer voet aan de grond te krijgen in Zweden (en in Europa).
Bangmakerij dus.
pi_160196052
Is Zweden al ingestort?

Heerlijk om te zien, gewoon jezelf omleggen en daar ook trots op zijn en zeggen dat andere Europese landen dan ook moeten doen. _O-
pi_160196062
Ik zal die user met die lastig te onthouden naam nog maar even citeren, want die had wel een punt:

quote:

[..]

pi_160196433
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Bangmakerij dus.
Gegronde bangmakerij.
pi_160196457
quote:
Ik woon in Stockholm, en ik herken er helemaal niets van. De verkrachtingsepidemie is er niet in de mate die soms voorgesteld wordt. Zweden heeft echt een heel andere manier van tellen dan andere landen (er gaat meer de boeken in als verkrachting en als er binnen een relatie een jaar lang dagelijks niet 100% vrijwillige seks is geweest gaat dat de boeken in als 365 verkrachtingen in plaats van als 1 zaak). Er zijn wijken waar ik niet blij zou zijn als mijn vrouw er 's avonds alleen zou lopen, maar die zijn er in Nederland ook. Er komen meer vluchtelingen dan het land op het moment aan kan, omdat men zich aan de verdragen probeert te houden waar ook andere landen voor getekend hebben. Nu probeert men gaten in de wetgeving te herstellen. Het is hier in Zweden denk ik redelijk vergelijkbaar met Nederland in de jaren 90 (met misschien Malmö als uitzondering, waar het bijvoorbeeld voor Joden niet erg prettig is, wat je nu in sommige gebieden in Nederland ook ziet).
  donderdag 25 februari 2016 @ 09:41:55 #162
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_160196567
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:08 schreef firefly3 het volgende:
Ooooo! Niets aan de hand dus.
pi_160196670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:31 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Ik woon in Stockholm, en ik herken er helemaal niets van. De verkrachtingsepidemie is er niet in de mate die soms voorgesteld wordt. Zweden heeft echt een heel andere manier van tellen dan andere landen (er gaat meer de boeken in als verkrachting en als er binnen een relatie een jaar lang dagelijks niet 100% vrijwillige seks is geweest gaat dat de boeken in als 365 verkrachtingen in plaats van als 1 zaak). Er zijn wijken waar ik niet blij zou zijn als mijn vrouw er 's avonds alleen zou lopen, maar die zijn er in Nederland ook. Er komen meer vluchtelingen dan het land op het moment aan kan, omdat men zich aan de verdragen probeert te houden waar ook andere landen voor getekend hebben. Nu probeert men gaten in de wetgeving te herstellen. Het is hier in Zweden denk ik redelijk vergelijkbaar met Nederland in de jaren 90 (met misschien Malmö als uitzondering, waar het bijvoorbeeld voor Joden niet erg prettig is, wat je nu in sommige gebieden in Nederland ook ziet).
De verkrachtingsepidemie is een interessante aangelegendheid en het tegenargument is inderdaad vaak dat de legale definitie breder is dan andere landen en dat elke gedraging als aparte zaak gezien wordt. Dus als tijdens een verkrachting ook ongewenst gezoend wordt zijn dat twee aparte zaken als ik het goed heb. Dit kan inderdaad leiden tot een opgeblazen verkrachtingscijfer en het is daarom niet 100% duidelijk of gerechtvaardigd gesproken kan worden van een verkrachtingsepidemie.

Wel is duidelijk dat er grote problemen zijn met de relatie tussen immigratie en verkrachtingen. Mensen in het buitenland geboren zijn 5.5 keer vaker aangeklaagd als verkrachter. Dit komt overeen met Nederlandse cijfers, waar ook uit blijken dat niet-Westerse allochtonen sterk oververtegenwoordigd zijn in aangiftes voor zedendelicten.

Ook hadden immigranten tussen 1985 en 1989 met 61% een gigantisch disproportioneel aandeel in alle verkrachtingszaken.

Ik vind het daarom gerechtvaardigd om te zeggen dat bij een grote influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur het logisch is dat zedendelicten omhoog schieten. In die zin is Zweden hard op weg zichzelf kapot te maken.

Je geeft zelf al aan dat er wijken bestaan waar een vrouw niet normaal veilig meer kan rondlopen. Dit is onacceptabel, toch? Hoeveel van dit soort wijken waren er 50 jaar geleden? Ik vind het aannemelijk dat dit aantal wijken toeneemt naarmate de influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur aan blijft houden.

De kern van het verhaal is grote influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur. Deze groep mensen is misschien wel de grootste risicogroep qua criminaliteit en (andere) sociale kosten. Hoe groter de influx van deze groep, hoe minder prettig de samenleving wordt.

Dus ik begrijp daarom niet helemaal waarom je je niet herkent in de gedachte dat Zweden hard op weg is zichzelf kapot te maken. Als de influx uit 2015 in dezelfde mate door blijft zetten de komende paar jaar is het een ander land, mocht dat nu al niet het geval zijn. Datzelfde geldt overigens voor Duitsland.
pi_160196719
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

De verkrachtingsepidemie is een interessante aangelegendheid en het tegenargument is inderdaad vaak dat de legale definitie breder is dan andere landen en dat elke gedraging als aparte zaak gezien wordt. Dus als tijdens een verkrachting ook ongewenst gezoend wordt zijn dat twee aparte zaken als ik het goed heb. Dit kan inderdaad leiden tot een opgeblazen verkrachtingscijfer en het is daarom niet 100% duidelijk of gerechtvaardigd gesproken kan worden van een verkrachtingsepidemie.

Wel is duidelijk dat er grote problemen zijn met de relatie tussen immigratie en verkrachtingen. Mensen in het buitenland geboren zijn 5.5 keer vaker aangeklaagd als verkrachter. Dit komt overeen met Nederlandse cijfers, waar ook uit blijken dat niet-Westerse allochtonen sterk oververtegenwoordigd zijn in aangiftes voor zedendelicten.

Ook hadden immigranten tussen 1985 en 1989 met 61% een gigantisch disproportioneel aandeel in alle verkrachtingszaken.

Ik vind het daarom gerechtvaardigd om te zeggen dat bij een grote influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur het logisch is dat zedendelicten omhoog schieten. In die zin is Zweden hard op weg zichzelf kapot te maken.

Je geeft zelf al aan dat er wijken bestaan waar een vrouw niet normaal veilig meer kan rondlopen. Dit is onacceptabel, toch? Hoeveel van dit soort wijken waren er 50 jaar geleden? Ik vind het aannemelijk dat dit aantal wijken toeneemt naarmate de influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur aan blijft houden.

De kern van het verhaal is grote influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur. Deze groep mensen is misschien wel de grootste risicogroep qua criminaliteit en (andere) sociale kosten. Hoe groter de influx van deze groep, hoe minder prettig de samenleving wordt.

Dus ik begrijp daarom niet helemaal waarom je je niet herkent in de gedachte dat Zweden hard op weg is zichzelf kapot te maken. Als de influx uit 2015 in dezelfde mate door blijft zetten de komende paar jaar is het een ander land. Datzelfde geldt overigens voor Duitsland.
Hoewel Zweden een ruime definitie aanhoudt zijn allochtonen alsnog, inderdaad (sterk) oververtegenwoordigd;

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160196744
quote:

Dus ik begrijp daarom niet helemaal waarom je je niet herkent in de gedachte dat Zweden hard op weg is zichzelf kapot te maken. Als de influx uit 2015 in dezelfde mate door blijft zetten de komende paar jaar is het een ander land, mocht dat nu al niet het geval zijn. Datzelfde geldt overigens voor Duitsland.
Goede post. Ik denk dat men vaak niet in staat is om een trend door te trekken tot lange termijn.
pi_160196758
quote:

[..]

Dus ik begrijp daarom niet helemaal waarom je je niet herkent in de gedachte dat Zweden hard op weg is zichzelf kapot te maken. Als de influx uit 2015 in dezelfde mate door blijft zetten de komende paar jaar is het een ander land. Datzelfde geldt overigens voor Duitsland.
Er gaan dingen mis. Ik geloof ook dat een man die is opgegroeid in het Zweedse systeem zich rot zou schamen als hij wordt aangesproken op een seksistische opmerking en dat er inderdaad veel meer problemen zijn met allochtonen dan met autochtonen. Net zoals in veel andere landen. Het is echter niet erger dan in Nederland, Belgie, Frankrijk of Engeland. Sterker nog ik heb het idee dat de problemen veroorzaakt door allochtonen hier minder zijn dan in Nederland. Nog steeds iets om je zorgen over te maken, maar Zweden is niet de hel.
pi_160196849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:57 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Er gaan dingen mis. Ik geloof ook dat een man die is opgegroeid in het Zweedse systeem zich rot zou schamen als hij wordt aangesproken op een seksistische opmerking en dat er inderdaad veel meer problemen zijn met allochtonen dan met autochtonen. Net zoals in veel andere landen. Het is echter niet erger dan in Nederland, Belgie, Frankrijk of Engeland. Sterker nog ik heb het idee dat de problemen veroorzaakt door allochtonen hier minder zijn dan in Nederland. Nog steeds iets om je zorgen over te maken, maar Zweden is niet de hel.
Mijn punt is vooral dat landen met een grotere proportionele influx van die risicogroep het zwaarder te verduren krijgen.

Het is dus inderdaad niet alleen Zweden, maar wel vooral Zweden (en Hongarije). Landen als de UK en Frankrijk zitten ver onder het Europese gemiddelde en zullen dus in het licht van de vluchtelingencrisis relatief minder problemen ervaren; die landen zijn minder snel op weg naar de hel (alhoewel beide landen nu ook al een vrij stevige proportie niet-Westerse allochtonen hebben).

[ Bericht 1% gewijzigd door KrappeAuto op 25-02-2016 10:11:18 ]
pi_160197087
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:04 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Mijn punt is vooral dat landen met een grotere proportionele influx van die risicogroep het zwaarder te verduren krijgen.

[ afbeelding ]

Het is dus inderdaad niet alleen Zweden, maar wel vooral Zweden (en Hongarije). Landen als de UK en Frankrijk zitten ver onder het Europese gemiddelde en zullen dus in het licht van de vluchtelingencrisis relatief minder problemen ervaren; die landen zijn minder snel op weg naar de hel (alhoewel beide landen nu ook al een vrij stevige proportie niet-Westerse allochtonen hebben).
Maar de situatie in Zweden is m.i. nog altijd beter dan in zeg Frankrijk, Belgie en Engeland (en Nederland). Misschien is Zweden op weg een vergelijkbaar land te worden wat betreft criminaliteit en veiligheid, maar maak het niet erger dan dat.
  donderdag 25 februari 2016 @ 10:33:01 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160197317
Ach in Zweden spreekt men nog over een 'incident'. Het zal dus allemaal wel meevallen daar.
pi_160197627
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie dat de aanstelleritis ernstig heerst onder Fokkers
Geen Zweed is nog veilig.
  donderdag 25 februari 2016 @ 10:54:38 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160197711
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:19 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Maar de situatie in Zweden is m.i. nog altijd beter dan in zeg Frankrijk, Belgie en Engeland (en Nederland). Misschien is Zweden op weg een vergelijkbaar land te worden wat betreft criminaliteit en veiligheid, maar maak het niet erger dan dat.
Zweden is ontzettend groot en dunbevolkt. De probleemgevallen zitten in een paar wijken in de grote steden, daar lijdt het hele land niet echt onder.
pi_160198516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:04 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

In Frankrijk (met name rond Parijs) was het al veel langer raak met de migranten daar, nog voor de massale instroom vanuit oorlogsgebieden, waar NÓG meer gelukszoekers me kwamen liften:

Misschien is het niet goed om alleen te focussen op de vluchtelingenstroom, maar meer te kijken naar de toename van moslims in Europa an sich, aangezien ook over Keulen vaal al geroepen wordt: "Haha, domme rechtse Fokkertjes met jullie onderbuikgevoelens; het grootste deel van d verkrachtingen en berovingen werd niet gedaan door NIEUWE migranten, maar door moslims die daar al LANGER wonen! Sta je mooi te kijken met je onderbuikgevoelens he! Er is dus niks aan de hand met de instroom van nieuwe moslims!"
pi_160198583
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:34 schreef ToT het volgende:

[..]

In Frankrijk (met name rond Parijs) was het al veel langer raak met de migranten daar, nog voor de massale instroom vanuit oorlogsgebieden, waar NÓG meer gelukszoekers me kwamen liften:

[ afbeelding ]
In Frankrijk is de relatie met immigranten een volstrekt andere dan in Zweden, Denemarken, Duitsland of België. Frankrijk heeft een 'prachtig' koloniaal verleden - en dat laat tot op de dag van vandaag nog littekens achter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_160198602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In Frankrijk is de relatie met immigranten een volstrekt andere dan in Zweden, Denemarken, Duitsland of België. Volstrekt onvergelijkbaar.
Illegalen van Calais proberen al naar België te komen.
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:38:13 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160198628
Hallo heren, kan dit weer gewoon over Zweden gaan?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160198640
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Illegalen van Calais proberen al naar België te komen.
Omdat de route naar Engeland geblokkeerd wordt. Dat heeft verder niks met de verhouding te maken tussen Frankrijk en de immigranten die daar al decennialang wonen (en waarvan jij zojuist een foto plaatste).
Allah Al Watan Al Malik
pi_160198696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:38 schreef Mutant01 het volgende:

Omdat de route naar Engeland geblokkeerd wordt. Dat heeft verder niks met de verhouding te maken tussen Frankrijk en de immigranten die daar al decennialang wonen (en waarvan jij zojuist een foto plaatste).
Nou, jij brengt de stelling erg algemeen dat hoe het in Frankrijk aan toe gaat niet vergelijkbaar is. Anderen zien het als 1 van de gevaren die zich naar de rest van Europa kan spreiden.

Die foto ging idd over wat er al langer speelt met migranten daar, maar het is wel meteen een mooie waarschuwing, Calais is een ander probleem dat ÓÓK in Frankrijk afspeelt, en daar reageerde ik even mee op jouw bewering.
pi_160198718
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:38 schreef Leandra het volgende:
Sure. :)

Alleen moet je het ook wel in het hele plaatje zin, maar daar zijn uiteraard wel meer topics over.
pi_160198749
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou, jij brengt de stelling erg algemeen dat hoe het in Frankrijk aan toe gaat niet vergelijkbaar is. Anderen zien het als 1 van de gevaren die zich naar de rest van Europa kan spreiden.

Die foto ging idd over wat er al langer speelt met migranten daar, maar het is wel meteen een mooie waarschuwing, Calais is een ander probleem dat ÓÓK in Frankrijk afspeelt, en daar reageerde ik even op.
Ja, maar dat zijn twee verschillende dingen. Dáár reageer ik dan weer op. Je kan wel van alles op één hoop gooien, maar de ene problematiek is de andere niet. Sowieso is de wijze van deelname van migranten in Frankrijk aan de maatschappij volstrekt anders dan in Nederland bijvoorbeeld. Je betrekt er in mijn ogen dingen bij die er niets mee te maken hebben (waaronder dus de protesten destijds in Frankrijk).
Allah Al Watan Al Malik
pi_160198824
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar dat zijn twee verschillende dingen. Dáár reageer ik dan weer op. Je kan wel van alles op één hoop gooien, maar de ene problematiek is de andere niet. Sowieso is de wijze van deelname van migranten in Frankrijk aan de maatschappij volstrekt anders dan in Nederland bijvoorbeeld. Je betrekt er in mijn ogen dingen bij die er niets mee te maken hebben (waaronder dus de protesten destijds in Frankrijk).
Het heeft er alles mee te maken: een massale hoeveelheid migranten bij elkaar zorgt voor sociale onlusten, ZÉKER als die migranten erg kansarm zijn en verbitterd raken omdat zij in "armoede" zouden leven hier. Dat die ellende meer en meer in Zweden in opmars is, is dan ook niet verwonderlijk.
pi_160199195
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:41 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ooooo! Niets aan de hand dus.
No idea, zal misschien bij asielzoekercentra zijn, moeten ze wel wat aan doen. Maar om daar als nederlander emo van te worden...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:02:44 #182
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_160199280
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

No idea, zal misschien bij asielzoekercentra zijn, moeten ze wel wat aan doen. Maar om daar als nederlander emo van te worden...
Klopt.

Maar om er nou als Nederlander lekker over te downplayen? Ik vind het nogal wat dat vrouwen onder begeleiding over straat moeten fietsen sinds de komst van deze Migranten.
pi_160199642
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:04 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ja? En wat heeft dat met mijn reactie te maken?
Dat men het drama blijkbaar nogal graag overdrijft.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:43:09 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:18:42 #184
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160199673
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat men het drama blijkbaar nogal graag overdrijft.
Ik wens je een huis in Zweden toe.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:43:11 ]
pi_160199687
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:18 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Graag.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:43:13 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:20:19 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160199722
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Sure. :)

Alleen moet je het ook wel in het hele plaatje zin, maar daar zijn uiteraard wel meer topics over.
Inwoners van banlieues van Parijs die uit voormalige Franse kolonies komen hebben er iig weinig mee te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160199872
quote:

[..]

nou ik hoef daar nu echt niet naartoe te gaan hoor op dit moment.
pi_160199891
quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Graag.
Dat zou ik ook wel willen inderdaad.

[ Bericht % gewijzigd door Leandra op 25-02-2016 13:03:00 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160199929
quote:

[..]

Nice.
pi_160200159
ik zou nu niet graag in stockholm wiilen zijn hoor.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:41:13 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160200221
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:38 schreef matthias24 het volgende:
Wat een onzin. Check anders even een topic zoals dit

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1068579&page=332

Echt, mensen doen net alsof heel stockholm onder de sharia staat ofzo.

Ongetwijfeld zijn er problemen in een aantal buitenwijken op rond bepaalde spots, echter is het grootste deel (verruit) gewoon zoals het altijd was.

Mijn god, wat ziet dat er vreselijk uit! Wat moeten deze mensen in angst leven!
pi_160200253
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

ja maar ik ben bang. bovendien heb ik ook nog familie daar wonen.
pi_160200279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:38 schreef matthias24 het volgende:
Je kan ook overdrijven hoor. De problemen die er zijn spelen zich waarschijnlijk voornamelijk in de achterstandswijken af. Durf jij Amsterdam ook niet in?
pi_160200321
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:02 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Klopt.

Maar om er nou als Nederlander lekker over te downplayen? Ik vind het nogal wat dat vrouwen onder begeleiding over straat moeten fietsen sinds de komst van deze Migranten.
Misschien praten we wel over 3 incidenten in een klein straatje over een half jaar tijd door dezelfde vier gasten. Jij en ik hebben geen idee over hoe waar en hoe uitgebreid dit is.
pi_160200426
Wel eng hier inderdaad.

pi_160200512
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]

Op die foto is het hoogzomer, bij een of andere toeristische plek.
Niet echt goed vergelijkingsmateriaal.
pi_160200584
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Op die foto is het hoogzomer, bij een of andere toeristische plek.
Niet echt goed vergelijkingsmateriaal.
Ik heb een foto gevonden van het asielzoekerscentrum in Stockholm.

pi_160200667
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:42 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar ik ben bang. bovendien heb ik ook nog familie daar wonen.
En je gaat niet bij ze langs om ze te helpen?
pi_160200763
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 06:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit soort topics zijn er juist om te laten zien dat er gewoon wel degelijk een probleem is met een volslagen andere cultuur ongelimiteerd in Europa te verwelkomen. Een cultuur die heel anders omgaat met seksualiteit, andersgelovigen, mensen met een andere geaardheid enz.
De instromende groep bestaat uit zowel mensen die echt voor een oorlog vluchten als mensen die echt alleen komen parasiteren, wat soms op de meest extreme manieren gebeurt zoals in Calais. Ook tussen de mensen die uit oorlogslanden komen zitten helaas regelmatig extremisten, of mensen die denken hier de boel naar de standaarden van hun geloof te moeten zetten.

Er is niets mis met je ogen open te houden voor wat er met deze massale instroom allemaal in Europa gebeurt.
Dit is iets radicaal anders dan wat de rest van de users hier propageert. Daarbij is het niet zo dat er niet voldoende wordt bericht over misstanden in deze crisis, iets wat hier ook constant wordt gepropageerd.

Dit zijn geen normale discussies over vluchtelingenproblematiek en geloofwaardige oplossingen, maar een grote beerput van gekanker op een generaliseerde groep die collectief voor vergrijpen van een enkel wordt veroordeelt. Heel veel domme boosheid vooral.

De enige nuance die jij nu aanbrengt ontbreekt volledig in de rest van de discussie en men wordt gelijk bestempeld tot "welkom-welkom" Gutmensch als er een van de vele boute uitspraken worden rechtgetrokken.
pi_160200852
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Dat je daarbij je ogen sluit voor de daadwerkelijke problematiek neem je maar voor lief begrijp ik uit je woorden ?
Je wil me niet begrijpen dus.

De slachtofferrol geeft je geenszins een monopolie op het aankaarten van de bestaande problematiek.

Echter is de problematiek die hier steeds wordt aangehaald niet gegrond in de realiteit. Er zijn geen rondtrekkende bende verkrachters en moordenaars die hier alleen komen om blanke vrouwen te onderdrukken.
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:07:45 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160200943
Hier, keuze uit tig webcams.... het ziet er idd allemaal vreselijk uit in Zweden :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160201013
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:57 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

En je gaat niet bij ze langs om ze te helpen?
ja maar wat kan ik dan voor nutigs doen voor mijn oom tante en nichtjes daar. bovendien ben ik een tijdje terug een keer wezen logeren bij hun een twee weken later ben ik het huis uit geschopt en kreeg ik een vliegticket in me hand geduwd met de mededeling dat ze voorlopig wel genoeg van me hebben. :') dus ik denk niet dat ze staan te wachten op een bezoek van mij nu. ;(
pi_160201033
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik heb een foto gevonden van het asielzoekerscentrum in Stockholm.

[ afbeelding ]
_O- hihihi
pi_160201105
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Je wil me niet begrijpen dus.

De slachtofferrol geeft je geenszins een monopolie op het aankaarten van de bestaande problematiek.

Echter is de problematiek die hier steeds wordt aangehaald niet gegrond in de realiteit. Er zijn geen rondtrekkende bende verkrachters en moordenaars die hier alleen komen om blanke vrouwen te onderdrukken.
Daar zullen we nog op moeten wachten. Voorlopig is het een horde parasieten waar wij en de Zweden voor opdraaien.
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:15:12 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160201118
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:10 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar wat kan ik dan voor nutigs doen voor mijn oom tante en nichtjes daar. bovendien ben ik een tijdje terug een keer wezen logeren bij hun een twee weken later ben ik het huis uit geschopt en kreeg ik een vliegticket in me hand geduwd met de mededeling dat ze voorlopig wel genoeg van me hebben. :') dus ik denk niet dat ze staan te wachten op een bezoek van mij nu. ;(
Mooi, zo groot is het "probleem" daar dus niet, dat ze sowieso een extra man in huis moesten hebben ter bescherming van de tere deernes.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160201179
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooi, zo groot is het "probleem" daar dus niet, dat ze sowieso een extra man in huis moesten hebben ter bescherming van de tere deernes.
oke gelukig maar. als ik al die foto's zo bekijk ziet het er idd ook niet gevaarlijk uit daar. gek ik ben er zelf geweest maar op die foto's ziet het er allemaal toch anders uit dan dat ik het gezien heb toen ik daar was.
pi_160201186
quote:

[..]

Ongetwijfeld zijn er problemen in een aantal buitenwijken op rond bepaalde spots, echter is het grootste deel (verruit) gewoon zoals het altijd was.

[ afbeelding ]

Ik vind die blote benen in februari toch wel reden voor angst. Weliswaar voor de klimaatverandering maar toch :P
pi_160201269
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Daar zullen we nog op moeten wachten. Voorlopig is het een horde parasieten waar wij en de Zweden voor opdraaien.
Parasieten, ongedierte dus, is dat hoe je mensen tegenwoordig omschrijft? Wat is je volgende kwalificatie als je weer een tikje verder radicaliseert?
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:27:51 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160201455
quote:
15s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Parasieten, ongedierte dus, is dat hoe je mensen tegenwoordig omschrijft? Wat is je volgende kwalificatie als je weer een tikje verder radicaliseert?
Bepaalde personen denken daadwerkelijk dat het een soort evil wizards zijn die gniffelend ons geld komen jatten :D en dan denken, ohoeheh, nu zullen ze pissed zijn!

De realiteit is dat het gewoon mensen zijn die mensendingen doen, namelijk zoveel mogelijk uit het leven proberen te halen.

En, natuurlijk is het slecht voor onze samenleving als er hordes mensen van een totaal andere cultuur hierheen komen, maar het blijven wel gewoon mensen. En ik snap ook dat er dan mensen opstaan om tegen deze immigratie in actie te komen, want ook dat is een hele menselijke eigenschap.

Dat zie ik, dat zie jij (waarschijnlijk), alleen de politiek lijkt het niet te zien. Als het zo door gaat kan je gewoon meer en meer geweld verwachten, van beide kanten trouwens. Maar de politiek lijkt soms te denken dat het allemaal perfect op rolletjes gaat lopen.
pi_160201633
Ieder mag van mij zoveel mogelijk uit zijn eigen leven halen, maar dan niet op de kosten van een ander, en dan ook niet ongevraagd en illegaal (ze volgens immers niet de normale weg van visumaanvraag en werkvergunning)
pi_160201855
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Ieder mag van mij zoveel mogelijk uit zijn eigen leven halen, maar dan niet op de kosten van een ander, en dan ook niet ongevraagd en illegaal (ze volgens immers niet de normale weg van visumaanvraag en werkvergunning)
Volgens mij ben je niet zo illegaal bezig als je in Zweden of Nederland in de procedure komt.
pi_160201897
Sweden has not yet learned how to be multicultural. And I think we are going to be part of the throes of that transformation, which must take place. Sweden is not going to be the monolithic society that it once was in the last century. We are going to be at the center of that. It’s a huge transformation for Sweden to make. They are now going into a multicultural mode, and we will be resented because of our leading role. But without that leading role, and without that transformation, Sweden will not survive.

Lekker voor jullie, Zweden. *O*
pi_160201949
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:43 schreef berko13 het volgende:
Sweden has not yet learned how to be multicultural. And I think we are going to be part of the throes of that transformation, which must take place. Sweden is not going to be the monolithic society that it once was in the last century. We are going to be at the center of that. It’s a huge transformation for Sweden to make. They are now going into a multicultural mode, and we will be resented because of our leading role. But without that leading role, and without that transformation, Sweden will not survive.

Lekker voor jullie, Zweden. *O*
Zweden zal van alles weer eens niet overleven. Wat een gehuil en gedoempredik weer.
pi_160202020
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij ben je niet zo illegaal bezig als je in Zweden of Nederland in de procedure komt.
Zal allemaal wel dat er procedure`s voor asielzoekers en vluchtelingen zijn, maar lui die hier komen voor "een beter leven" en economische migranten zijn, zouden de gebruikelijke weg moeten volgen.
Visum en werkvergunning aanvragen in je thuisland dus, dan komen ze er niet in natuurlijk, want ze hebben niets te bieden.

Probeer maar een een buitenlandse vrouw/vriendin binnen te krijgen zodat die bij je kan wonen, gaat niet zo makkelijk hoor.
Nee, die heb ik niet, voordat iemand daarover begint.
pi_160202086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Zal allemaal wel dat er procedure`s voor asielzoekers en vluchtelingen zijn, maar lui die hier komen voor "een beter leven" en economische migranten zijn, zouden de gebruikelijke weg moeten volgen.
Visum en werkvergunning aanvragen in je thuisland dus, dan komen ze er niet in natuurlijk, want ze hebben niets te bieden.

Probeer maar een een buitenlandse vrouw/vriendin binnen te krijgen zodat die bij je kan wonen, gaat niet zo makkelijk hoor.
Nee, die heb ik niet, voordat iemand daarover begint.
En als je het op de verkeerde manier probeert, dan kom je in de procedure en word je afgewezen.
pi_160205264
Het einde van zweden zoals we dat nu kennen. Eerst ontstaan de bosbranden. Het zal daarna fysiek zinken door het enorme aantal immigranten en losweken van het vaste continent Europa.

R.i.p. zwedenaren.
pi_160205678
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Leugens! Leugens! Alle Zweedse vrouwen worden verkracht waar je bijstaat en de policor Gutpolitie doet niks want ze zijn pro sharia!!!111!
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:48 schreef firefly3 het volgende:
Wel eng hier inderdaad.

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Echter is de problematiek die hier steeds wordt aangehaald niet gegrond in de realiteit
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie dat de aanstelleritis ernstig heerst onder Fokkers
quote:
quote:

[..]

[quote]14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Door dit soort onzin neemt niemand het nog serieus.
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:38 schreef Leandra het volgende:
Maar natuurlijk.

2005;
"EVERYONE is welcome here," says Bejzat Becirov to a non-Muslim visitor. Becirov runs the Islamic Center of Malmö, on the outskirts of Sweden's third-largest city. When Becirov immigrated from his native Macedonia in 1962, Swedes used to say that kind of thing, too. But in the last two decades, Malmö has acquired a population that is almost 40 percent foreign. Most of the students in its public schools are of foreign parentage. Some immigrant neighborhoods in the city have (official) unemployment rates exceeding 50 percent. Malmö's mayor, Ilmar Reepalu, has pleaded for immigrants to be settled in other parts of Sweden. This has made Reepalu popular in Malmö, but not in those other parts of Sweden. Others uneasy about immigration are too impatient to work through official channels. Much of the Islamic Center was destroyed by a fire of suspicious origin in 2003.

2006;
In one such attack, which extreme Leftists were later openly bragging about on the Internet, around 30 members of the Sweden Democrats were attending a private party outside the town of Växjö. “To clearly demonstrate that the Sweden Democrats are not welcome in our area, about 20 anti-Fascists chose to attack the party.” “The Sweden Democrats were attacked with knives, axes, iron bars and other weapons. After that, their cars were destroyed.” The brave Leftists then smashed the windows and threw tear gas into the building, forcing people outside, where they were again attacked and beaten with iron bars and axes.

2010;
Hier in deze Zuid-Zweedse stad staken een paar jaar geleden jonge, opstandige immigranten containers in brand. Ze bekogelden bussen en brandweerauto's met stenen. Buschauffeurs gaan sindsdien de wijk niet meer in en zetten hun passagiers af aan de rand. De brandweer komt er alleen nog onder politiebegeleiding. In deze wijk is 97 procent van de bewoners van buitenlandse komaf.

2013;
De rellen in Zweden hebben zich vannacht, voor de vijfde keer, uitgebreid in een grotere ring rondom Stockholm. Behalve auto’s werden nu ook twee scholen en een politiebureau in brand gestoken. Brandweer kon in een aantal gevallen niet in actie komen, omdat die bekogeld werd met stenen. Rellen waren er ook in een zo op het oog landelijk stadje tien kilometer buiten de hoofdstad, waar al eerder problemen met migranten waren. Daar lezen we overigens niet over in de Nederlandse media.

2014;
In Sweden, gangs of Muslims have taken over entire areas and implemented Sharia law, and according to Investor’s Business Daily, Swedish police have released a report identifying 55 “no-go-zones” dominated by Muslim gangs. Apparently, the violence is focused beyond law enforcement onto any outsiders who venture into the neighborhood. Even postmen and delivery drivers have been attacked. There are reports of rock throwing and bricks dropped onto windshields from overpasses. People are shot or attacked with machetes and knives. The gangs don’t wait for intruders to arrive—they invite them in. Cars and schools are routinely set on fire to draw in firefighters who are then attacked when they arrive to help. According to the Stockholm News, 457 Swedish schools caught fire in 2009 on top of the 512 in 2008, a world record.

Mocht u denken dat het in Nederland de verkeerd kant uitgaat met immigranten, kijkt u dan eens naar Zweden. Daar zijn de opties inmiddels verkeken om de chaos nog via een democratische weg op te lossen. Daar rest slechts de weg van het geweld. Volgens de mensen van de denktank MPI hebben de Zweden grote fouten gemaakt. Het onderwerp ‘islam’ komt in hun analyse niet voor.

HUNDREDS of cars set on fire, a school in flames and angry youths hurling stones at the police. This is not the banlieue in France but suburbs in supposedly peaceful Sweden. Six nights of arson and violence in Stockholm’s poorer suburbs, where a majority of residents are immigrants, have shaken the Nordic country and created international headlines.

Februari 2015;
Across Sweden, three mosques were firebombed in the span of a month.
"Every time I wake up, I'm very afraid to check my telephone to see that something happened during the night," says Omar Mustafa, president of the Islamic Association of Sweden.

April 2015;
Zweden heeft jarenlang de deuren uitnodigend opengezet voor migranten uit Afrika en het Midden Oosten, en doet dat nog steeds. Hierdoor veranderde het vroeger zo kalme land van een natie met percentueel één van de laagste verkrachtingscijfers ter wereld, naar een met het op één na hoogste, net achter Zuid Afrika. Het aantal verkrachtingen steeg met maar liefst 1472%, en in bijna alle gevallen blijken immigranten uit moslimlanden de daders te zijn.

Juli 2015;
De explosieve week past in een 'hete' zomer vol schietpartijen, explosies en brandstichtingen in de derde stad van Zweden. De politie schaalde onlangs de aanwezigheid op straat op, maar luidt nu andermaal de noodklok. De agenten zeggen geen raad meer te weten met het geweld en roepen de hulp van collega's in uit andere delen van het land.
Het epicentrum van het geweld lijkt zich te concentreren in de migrantenwijk Rosengård. Deze wijk heeft een reputatie van geweld op straat door criminele bendes die in gevecht zijn met elkaar. Volgens politie-chef Stefan Sintéus zijn de explosies van deze week een vergelding voor een bomaanslag in Rosengård op Kerstavond.

(En toen kwam de grote ''vluchtelingen'' stroom op gang...)

Tis net Nederland daar..

SPOILER
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Maar dat Zweden problemen heeft die groter zijn dan Nederland, en waar hier een beetje wegwuiverig lacherig over word gedaan, daar hoeven we hier heus niet zo nonchalant over te doen.
pi_160207158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Maar natuurlijk.

2005;
"EVERYONE is welcome here," says Bejzat Becirov to a non-Muslim visitor. Becirov runs the Islamic Center of Malmö, on the outskirts of Sweden's third-largest city. When Becirov immigrated from his native Macedonia in 1962, Swedes used to say that kind of thing, too. But in the last two decades, Malmö has acquired a population that is almost 40 percent foreign. Most of the students in its public schools are of foreign parentage. Some immigrant neighborhoods in the city have (official) unemployment rates exceeding 50 percent. Malmö's mayor, Ilmar Reepalu, has pleaded for immigrants to be settled in other parts of Sweden. This has made Reepalu popular in Malmö, but not in those other parts of Sweden. Others uneasy about immigration are too impatient to work through official channels. Much of the Islamic Center was destroyed by a fire of suspicious origin in 2003.

2006;
In one such attack, which extreme Leftists were later openly bragging about on the Internet, around 30 members of the Sweden Democrats were attending a private party outside the town of Växjö. “To clearly demonstrate that the Sweden Democrats are not welcome in our area, about 20 anti-Fascists chose to attack the party.” “The Sweden Democrats were attacked with knives, axes, iron bars and other weapons. After that, their cars were destroyed.” The brave Leftists then smashed the windows and threw tear gas into the building, forcing people outside, where they were again attacked and beaten with iron bars and axes.

2010;
Hier in deze Zuid-Zweedse stad staken een paar jaar geleden jonge, opstandige immigranten containers in brand. Ze bekogelden bussen en brandweerauto's met stenen. Buschauffeurs gaan sindsdien de wijk niet meer in en zetten hun passagiers af aan de rand. De brandweer komt er alleen nog onder politiebegeleiding. In deze wijk is 97 procent van de bewoners van buitenlandse komaf.

2013;
De rellen in Zweden hebben zich vannacht, voor de vijfde keer, uitgebreid in een grotere ring rondom Stockholm. Behalve auto’s werden nu ook twee scholen en een politiebureau in brand gestoken. Brandweer kon in een aantal gevallen niet in actie komen, omdat die bekogeld werd met stenen. Rellen waren er ook in een zo op het oog landelijk stadje tien kilometer buiten de hoofdstad, waar al eerder problemen met migranten waren. Daar lezen we overigens niet over in de Nederlandse media.

2014;
In Sweden, gangs of Muslims have taken over entire areas and implemented Sharia law, and according to Investor’s Business Daily, Swedish police have released a report identifying 55 “no-go-zones” dominated by Muslim gangs. Apparently, the violence is focused beyond law enforcement onto any outsiders who venture into the neighborhood. Even postmen and delivery drivers have been attacked. There are reports of rock throwing and bricks dropped onto windshields from overpasses. People are shot or attacked with machetes and knives. The gangs don’t wait for intruders to arrive—they invite them in. Cars and schools are routinely set on fire to draw in firefighters who are then attacked when they arrive to help. According to the Stockholm News, 457 Swedish schools caught fire in 2009 on top of the 512 in 2008, a world record.

Mocht u denken dat het in Nederland de verkeerd kant uitgaat met immigranten, kijkt u dan eens naar Zweden. Daar zijn de opties inmiddels verkeken om de chaos nog via een democratische weg op te lossen. Daar rest slechts de weg van het geweld. Volgens de mensen van de denktank MPI hebben de Zweden grote fouten gemaakt. Het onderwerp ‘islam’ komt in hun analyse niet voor.

HUNDREDS of cars set on fire, a school in flames and angry youths hurling stones at the police. This is not the banlieue in France but suburbs in supposedly peaceful Sweden. Six nights of arson and violence in Stockholm’s poorer suburbs, where a majority of residents are immigrants, have shaken the Nordic country and created international headlines.

Februari 2015;
"Every time I wake up, I'm very afraid to check my telephone to see that something happened during the night," says Omar Mustafa, president of the Islamic Association of Sweden.

April 2015;
Zweden heeft jarenlang de deuren uitnodigend opengezet voor migranten uit Afrika en het Midden Oosten, en doet dat nog steeds. Hierdoor veranderde het vroeger zo kalme land van een natie met percentueel één van de laagste verkrachtingscijfers ter wereld, naar een met het op één na hoogste, net achter Zuid Afrika. Het aantal verkrachtingen steeg met maar liefst 1472%, en in bijna alle gevallen blijken immigranten uit moslimlanden de daders te zijn.

Juli 2015;
De explosieve week past in een 'hete' zomer vol schietpartijen, explosies en brandstichtingen in de derde stad van Zweden. De politie schaalde onlangs de aanwezigheid op straat op, maar luidt nu andermaal de noodklok. De agenten zeggen geen raad meer te weten met het geweld en roepen de hulp van collega's in uit andere delen van het land.
Het epicentrum van het geweld lijkt zich te concentreren in de migrantenwijk Rosengård. Deze wijk heeft een reputatie van geweld op straat door criminele bendes die in gevecht zijn met elkaar. Volgens politie-chef Stefan Sintéus zijn de explosies van deze week een vergelding voor een bomaanslag in Rosengård op Kerstavond.

Tis net Nederland daar..

SPOILER
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Maar dat Zweden problemen heeft die groter zijn dan Nederland, en waar hier een beetje wegwuiverig lacherig over word gedaan, daar hoeven we hier heus niet zo nonchalant over te doen.
'' ''
''Tis wat he''
''Nou nou''
''bangmakerij ''
''Hoelang ben je hier eigenlijk nu mee bezig geweest?''
'' ''
''Ja paar zeer geloofwaardige linkjes plempen, je hebt me overtuigd!''
''ZWEDEN TEN ONDERRRR!!!!!!''
''Godverdomme man ''
''Ik zie dat er nog steeds aanstellerites heerst onder de Fokkers!''
''Overdrijven is ook echt een vak apart he''
''ok''
pi_160208073
Ach hou toch op!
Als die meisjes gewoon een armlengte afstand hadden gehouden was er niets aan de hand geweest!
Zij hebben er duidelijk voor gekozen om dat dus niet te doen! De gevolgen hiervan komen voor eigen rekening!
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_160208354
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Maar natuurlijk.

2005;

2006;

2010;

2013;

2014;

Februari 2015;

April 2015;

Juli 2015;

Tis net Nederland daar..

SPOILER
Zweden heeft traditioneel meer geweldadige groepen zowel aan de fascistische als de anti-fascistische kant dan Nederland. Al werd in Nederland bijvoorbeeld al in 1986 een anti-fascistische aanslag gepleegd op de Centrum Democraten. In Zweden heb je groepen rechts van Sverige Demokraterna die er zo af en toe op uit gaan om wat mensen met Afrikaans of Aziatisch uiterlijk te meppen. In Zweden houdt men ook niet van een flinke heftige discussie, waardoor er veel meer over elkaar gezegd wordt (of men wil gaan verbieden) dan dat er overleg komt tussen partijen die vrij ver uitelkaar staan. Dit is een groot probleem.

In 2013 was ik al in Stockholm. Er waren inderdaad rellen. Dat was ernstig, al moet ook gezegd worden dat al vrij snel "bezorgde migranten moeders" zich organiseerden en probeerden hun zonen van de straat te halen.

Het eerste bericht uit 2014 geloof ik niet zo veel van.

Ik kan trouwens nog aan het rijtje toevoegen de 2009 Davis cup match tussen Zweden en Israel in Malmö. Malmö is inderdaad een verhaal apart. Ik blijf er verder bij dat ik liever door de slechte wijken van Stockholm loop dan door zeg Kanaleneilanden in Utrecht.
pi_160208406
Zweden profiteert met volle teugen van de verrijking. O+
pi_160211147
quote:
Maar natuurlijk.

2010;

Februari 2015;

Juli 2015;

Tis net Nederland daar..

Ik heb even de grote schoonmaak door je bronnen heen gehaald, want jij weet net zo goed als ik dat sites die zichzelf adverteren als "70% CONSERVATIST", Zionistische Anti-Moslim sites en 'vrijdenkers' zoals de typisten van Xandernieuws en Joost Niemoller net zo betrouwbaar zijn als de autoverkoper van Garage Liekendiek.

Dan gaan we nu even kijken wat er over die problematiek gezegd wordt:
quote:
e werkloosheid onder immigranten is hoog, in Rosengard zit bijna de helft van de immigranten zonder werk, terwijl het gemiddelde werkloosheidspercentage in Zweden 7 procent is. In sommige wijken haalt 70 procent van de kinderen hun basisschooldiploma niet. Zij zien hun ouders niet naar hun werk gaan. Deze kinderen zijn de link tussen hun ouders en de Zweedse samenleving, zonder dat ze zelf een voorbeeld krijgen hoe de maatschappij in Zweden werkt.'
De Volkskrant. Dan staat er inderdaad nog een voxpop met een juwelenverkoper die bang is voor radicale moslims die niet willen dat hij gouden kruisjes verkoopt.
Ik zie geen tekens van radicale moslims die Sharia willen en de staat omver willen werpen?

Je npro link gaat over de opkomst van rechts-radicalen in Zweden die genoeg hebben gehad van het aantal moslim immigranten, buiten een regel over geweld tegen Joden door moslims zie ik nog steeds niet over het cultureel verval van een land.

Dan hebben we nog Elsevier
quote:
Het epicentrum van het geweld lijkt zich te concentreren in de migrantenwijk Rosengård. Deze wijk heeft een reputatie van geweld op straat door criminele bendes die in gevecht zijn met elkaar.

[...]

Volgens de Zweedse hoogleraar Sociologie Adrian Groglopo speelt dit allemaal mee in de problemen in de stad. 'Mensen die opgroeien in verschillende gebieden, die etnisch en economisch gescheiden zijn, proberen hun eigen "business" en hun eigen leefgebied te beschermen en soms leidt dat tot een zeer gewelddadig klimaat,' zegt de socioloog tegen Russia Today.
Dat verschillende minderheden die in hun eigen omgeving al op gespannen voet met elkaar staan dit zeker zullen hebben in een uitzichtloze buurt zonder een zinvol leven, daar kun je donder op zeggen.

Alsnog problematiek die moet worden aangepakt en het is ook zeker goed dat asiel beleid wordt ingeperkt als het blijkt dat de nieuwkomers nergens terecht kunnen om een leven op te bouwen.

Echter gaat dit vooralsnog over een achterstandswijk in een hoofdstad. Ik zie nog steeds geen hel en verdoemenis en shariajurken die de Zweedse regering willen omverwerpen om over de blanke bevolking te heersen.
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:58:06 #223
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160212521
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Van wat ik hoor van Zweedse vrienden is het inderdaad lange na niet zo erg als hier op Fok! beweerd wordt, gelukkig maar.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160212734
Xander nieuws, TPO en Elsevier.

Juist.
pi_160212819
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Van wat ik hoor van Zweedse vrienden is het inderdaad lange na niet zo erg als hier op Fok! beweerd wordt, gelukkig maar.
gelukig maar. dat is een pak van mijn hart.
pi_160221345
Wat is dezen?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 00:57:29 #227
427108 flufffy
totò schillaci
pi_160221460
quote:

[..]

Zolang ze nog Zlatan, knäckebröd, abba en ikea hebben zal het wel meevallen ja :')
pi_160222098
18-jarige Gemepte en sloeg de politie.
De patrouille probeerde de menigte te stoppen van het krijgen in een huis waar medische staf reanimatie aan het doen was.
18-jarige werd later omschreven als zeer agressief, de vrouwelijke politie meerdere malen geraakt in het gezicht.
Hij roept dit aan de politie, varkens moeten betalen. We zullen een hel te krijgen, zei een van de andere agenten ter plaatse

Aftonbladet heeft eerder geschreven over hoe de politie in sommige gebieden in Zweden zijn blootgesteld aan haat, stenen gooien en geweld in hun werk .

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22329345.ab
pi_160222121
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:48 schreef firefly3 het volgende:
Wel eng hier inderdaad.

[ afbeelding ]
Nou, nou, wat is het vreselijk in Syrië. :o

pi_160223225
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 01:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nou, nou, wat is het vreselijk in Syrië. :o

[ afbeelding ]
Wij lieten het gemiddelde straatbeeld zien. Jouw plaatje is niet het gemiddelde in syrie _O-
pi_160223347
quote:

[..]

Hoe erg is het dan wel??
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:21:27 #232
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160223397
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:16 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Hoe erg is het dan wel??
Eigenlijk helemaal niet erg. :X

Zoals eerder iemand hier ook al schreef die in Zweden woont en een andere persoon die er regelmatig komt, alleen bepaalde gebieden van bepaalde steden kan je beter vermijden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160223499
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 01:41 schreef Braindead2000 het volgende:
18-jarige Gemepte en sloeg de politie.
De patrouille probeerde de menigte te stoppen van het krijgen in een huis waar medische staf reanimatie aan het doen was.
18-jarige werd later omschreven als zeer agressief, de vrouwelijke politie meerdere malen geraakt in het gezicht.
Hij roept dit aan de politie, varkens moeten betalen. We zullen een hel te krijgen, zei een van de andere agenten ter plaatse

Aftonbladet heeft eerder geschreven over hoe de politie in sommige gebieden in Zweden zijn blootgesteld aan haat, stenen gooien en geweld in hun werk .

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22329345.ab
Wat zeg je, krijgt politie nu ook al met geweld te maken in hun werk? Die moslims toch.
pi_160223514
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat zeg je, krijgt politie nu ook al met geweld te maken in hun werk? Die moslims toch.
En als er geen moslims zouden wonen, zou de politie en brandweer dan ook zo vaak tegengewerkt en gemolesteerd worden?
pi_160223523
Ik kan me niet herinneren dat 30 jaar geleden ambulancebroeders, politieagenten en brandweermannen in mijn buurt in elkaar geslagen werden.
pi_160223561
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:36 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat 30 jaar geleden ambulancebroeders, politieagenten en brandweermannen in mijn buurt in elkaar geslagen werden.

Zo\n 30 jaar geleden.
pi_160223572
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo\n 30 jaar geleden.
Ja, maar dat waren weer van die linkson!!!! Links staat er om bekend graag geweld te willen gebruiken!! Niet voor niets kwam de kogel van links!!1111 :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160223604
quote:

[..]

Prima verwoord. Ik heb het idee dat heel veel fokkers een kut leven hebben en het op deze manier een vorm kunnen geven.
  Moderator vrijdag 26 februari 2016 @ 08:46:50 #239
8781 crew  Frutsel
pi_160223611
Nou het is wel weer genoeg met nieuws uit Zweden voorlopig...
Eens kijken of ik tijd en zin heb om er nog eens doorheen te bladeren maar schijnbaar doet iedereen zijn best om zijn gelijk te halen over de rug van anderen of kutbronnen of men doet zijn uiterste best om het topic om zeep te helpen door anderen belachelijk te maken. Usual suspects.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')