abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160195802
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 06:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan intens domme haatkoppies die heilig hun eigen doemwensdenken propageren en zo onderdeel zijn van het probleem in plaats van een oplossing.

Types die heel graag een gezamenlijke vijand willen creëeren en daarbij systematisch bevolkingsgroepen dehumaniseren.
Dat je daarbij je ogen sluit voor de daadwerkelijke problematiek neem je maar voor lief begrijp ik uit je woorden ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160195953
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:16 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat vind je dan van de verkrachtingsepidemie, massa-aanrandingen, bezwijken onder de sociale lasten van de vluchtelingencrisis en steden als Malmö?
Precies wat er in mijn quote staat: natuurlijk zijn er problemen, maar er wordt hier soms gedaan alsof Zweden het kalifaat van Noord-Europa is en dat is bullshit. In het algemeen is Zweden een erg prettig land, en zijn er problemen. Maar je moet niet doen alsof Zweden alleen maar hel en verdoemenis is want dat is gewoon niet waar.

[ Bericht 23% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2016 10:23:45 ]
pi_160195962
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wacht even, je bent er wel eens geweest dus zijn de media berichten pertinent niet waar? Uh, oké.
Als je nou wat beter zou lezen zou je geweten hebben dat ik net even iets anders schreef.
pi_160195963
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Precies wat er in mijn quote staat: natuurlijk zijn er problemen, maar er wordt hier soms gedaan alsof Zweden het kalifaat van Noord-Europa is en dat is bullshit. In het algemeen is Zweden een erg prettig land, en zijn er problemen. Maar je moet niet doen alsof Zweden alleen maar hel en verdoemenis is want dat is gewoon niet waar.
Volgens mij snapt iedereen dat op dit moment Zweden niet een hel is.

Wel probeert men te zeggen dat Zweden hard op weg is een hel te worden.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 25-02-2016 10:23:50 ]
pi_160195992
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:43 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Volgens mij snapt iedereen dat op dit moment Zweden niet een hel is.

Wel probeert men te zeggen dat Zweden hard op weg is een hel te worden.
Dat doemdenken duurt intussen al jaren en Zweden is nog steeds geen kalifaat. Ook al schrijven sommige mensen dit

[ Bericht 29% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2016 10:24:29 ]
pi_160196017
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat doemdenken duurt intussen al jaren en Zweden is nog steeds geen kalifaat. Ook al schrijven sommige mensen dit:

[..]

Bangmakerij die nergens op gestoeld is.
Nergens op gestoeld? Wat dacht je van de relatief gigantische opname van Islamieten in 2015 en waarschijnlijk dit jaar weer? Er bestaat een reden voor het feit dat elk Islamitisch land verschrikkelijk is en die reden importeren zij massaal.

Het doemdenken is gegrond. Islam begint steeds meer voet aan de grond te krijgen in Zweden (en in Europa).
pi_160196039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nergens op gestoeld? Wat dacht je van de relatief gigantische opname van Islamieten in 2015 en waarschijnlijk dit jaar weer? Er bestaat een reden voor het feit dat elk Islamitisch land verschrikkelijk is en die reden importeren zij massaal.

Het doemdenken is gegrond. Islam begint steeds meer voet aan de grond te krijgen in Zweden (en in Europa).
Bangmakerij dus.
pi_160196052
Is Zweden al ingestort?

Heerlijk om te zien, gewoon jezelf omleggen en daar ook trots op zijn en zeggen dat andere Europese landen dan ook moeten doen. _O-
pi_160196062
Ik zal die user met die lastig te onthouden naam nog maar even citeren, want die had wel een punt:

quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 07:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik erger me niet zozeer aan de berichtgeving want ik snap ook wel dat er problemen zijn. Ik erger me aan dit soort topics.

Fok! is een soort parodie op zichzelf aan het worden. Een beetje zoals "They took ur jubs"' in South Park. Het is bijna niet meer mogelijk het nieuwsgedeelte hier serieus te nemen. Dat was ooit anders.
pi_160196433
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Bangmakerij dus.
Gegronde bangmakerij.
pi_160196457
quote:
Wat vind je dan van de verkrachtingsepidemie, massa-aanrandingen, bezwijken onder de sociale lasten van de vluchtelingencrisis en steden als Malmö?
Ik woon in Stockholm, en ik herken er helemaal niets van. De verkrachtingsepidemie is er niet in de mate die soms voorgesteld wordt. Zweden heeft echt een heel andere manier van tellen dan andere landen (er gaat meer de boeken in als verkrachting en als er binnen een relatie een jaar lang dagelijks niet 100% vrijwillige seks is geweest gaat dat de boeken in als 365 verkrachtingen in plaats van als 1 zaak). Er zijn wijken waar ik niet blij zou zijn als mijn vrouw er 's avonds alleen zou lopen, maar die zijn er in Nederland ook. Er komen meer vluchtelingen dan het land op het moment aan kan, omdat men zich aan de verdragen probeert te houden waar ook andere landen voor getekend hebben. Nu probeert men gaten in de wetgeving te herstellen. Het is hier in Zweden denk ik redelijk vergelijkbaar met Nederland in de jaren 90 (met misschien Malmö als uitzondering, waar het bijvoorbeeld voor Joden niet erg prettig is, wat je nu in sommige gebieden in Nederland ook ziet).
  donderdag 25 februari 2016 @ 09:41:55 #162
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_160196567
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:08 schreef firefly3 het volgende:
Het enige wat er veranderd is dat vrouwen misschien begeleid naar huis moeten fietsen omdat ze anders aangerand kunnen worden.
Ooooo! Niets aan de hand dus.
pi_160196670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:31 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Ik woon in Stockholm, en ik herken er helemaal niets van. De verkrachtingsepidemie is er niet in de mate die soms voorgesteld wordt. Zweden heeft echt een heel andere manier van tellen dan andere landen (er gaat meer de boeken in als verkrachting en als er binnen een relatie een jaar lang dagelijks niet 100% vrijwillige seks is geweest gaat dat de boeken in als 365 verkrachtingen in plaats van als 1 zaak). Er zijn wijken waar ik niet blij zou zijn als mijn vrouw er 's avonds alleen zou lopen, maar die zijn er in Nederland ook. Er komen meer vluchtelingen dan het land op het moment aan kan, omdat men zich aan de verdragen probeert te houden waar ook andere landen voor getekend hebben. Nu probeert men gaten in de wetgeving te herstellen. Het is hier in Zweden denk ik redelijk vergelijkbaar met Nederland in de jaren 90 (met misschien Malmö als uitzondering, waar het bijvoorbeeld voor Joden niet erg prettig is, wat je nu in sommige gebieden in Nederland ook ziet).
De verkrachtingsepidemie is een interessante aangelegendheid en het tegenargument is inderdaad vaak dat de legale definitie breder is dan andere landen en dat elke gedraging als aparte zaak gezien wordt. Dus als tijdens een verkrachting ook ongewenst gezoend wordt zijn dat twee aparte zaken als ik het goed heb. Dit kan inderdaad leiden tot een opgeblazen verkrachtingscijfer en het is daarom niet 100% duidelijk of gerechtvaardigd gesproken kan worden van een verkrachtingsepidemie.

Wel is duidelijk dat er grote problemen zijn met de relatie tussen immigratie en verkrachtingen. Mensen in het buitenland geboren zijn 5.5 keer vaker aangeklaagd als verkrachter. Dit komt overeen met Nederlandse cijfers, waar ook uit blijken dat niet-Westerse allochtonen sterk oververtegenwoordigd zijn in aangiftes voor zedendelicten.

Ook hadden immigranten tussen 1985 en 1989 met 61% een gigantisch disproportioneel aandeel in alle verkrachtingszaken.

Ik vind het daarom gerechtvaardigd om te zeggen dat bij een grote influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur het logisch is dat zedendelicten omhoog schieten. In die zin is Zweden hard op weg zichzelf kapot te maken.

Je geeft zelf al aan dat er wijken bestaan waar een vrouw niet normaal veilig meer kan rondlopen. Dit is onacceptabel, toch? Hoeveel van dit soort wijken waren er 50 jaar geleden? Ik vind het aannemelijk dat dit aantal wijken toeneemt naarmate de influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur aan blijft houden.

De kern van het verhaal is grote influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur. Deze groep mensen is misschien wel de grootste risicogroep qua criminaliteit en (andere) sociale kosten. Hoe groter de influx van deze groep, hoe minder prettig de samenleving wordt.

Dus ik begrijp daarom niet helemaal waarom je je niet herkent in de gedachte dat Zweden hard op weg is zichzelf kapot te maken. Als de influx uit 2015 in dezelfde mate door blijft zetten de komende paar jaar is het een ander land, mocht dat nu al niet het geval zijn. Datzelfde geldt overigens voor Duitsland.
pi_160196719
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

De verkrachtingsepidemie is een interessante aangelegendheid en het tegenargument is inderdaad vaak dat de legale definitie breder is dan andere landen en dat elke gedraging als aparte zaak gezien wordt. Dus als tijdens een verkrachting ook ongewenst gezoend wordt zijn dat twee aparte zaken als ik het goed heb. Dit kan inderdaad leiden tot een opgeblazen verkrachtingscijfer en het is daarom niet 100% duidelijk of gerechtvaardigd gesproken kan worden van een verkrachtingsepidemie.

Wel is duidelijk dat er grote problemen zijn met de relatie tussen immigratie en verkrachtingen. Mensen in het buitenland geboren zijn 5.5 keer vaker aangeklaagd als verkrachter. Dit komt overeen met Nederlandse cijfers, waar ook uit blijken dat niet-Westerse allochtonen sterk oververtegenwoordigd zijn in aangiftes voor zedendelicten.

Ook hadden immigranten tussen 1985 en 1989 met 61% een gigantisch disproportioneel aandeel in alle verkrachtingszaken.

Ik vind het daarom gerechtvaardigd om te zeggen dat bij een grote influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur het logisch is dat zedendelicten omhoog schieten. In die zin is Zweden hard op weg zichzelf kapot te maken.

Je geeft zelf al aan dat er wijken bestaan waar een vrouw niet normaal veilig meer kan rondlopen. Dit is onacceptabel, toch? Hoeveel van dit soort wijken waren er 50 jaar geleden? Ik vind het aannemelijk dat dit aantal wijken toeneemt naarmate de influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur aan blijft houden.

De kern van het verhaal is grote influx van niet-Westerse allochtonen die in slechte economische omstandigheden verkeren met een dominante cultuur. Deze groep mensen is misschien wel de grootste risicogroep qua criminaliteit en (andere) sociale kosten. Hoe groter de influx van deze groep, hoe minder prettig de samenleving wordt.

Dus ik begrijp daarom niet helemaal waarom je je niet herkent in de gedachte dat Zweden hard op weg is zichzelf kapot te maken. Als de influx uit 2015 in dezelfde mate door blijft zetten de komende paar jaar is het een ander land. Datzelfde geldt overigens voor Duitsland.
Hoewel Zweden een ruime definitie aanhoudt zijn allochtonen alsnog, inderdaad (sterk) oververtegenwoordigd;

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160196744
quote:

Dus ik begrijp daarom niet helemaal waarom je je niet herkent in de gedachte dat Zweden hard op weg is zichzelf kapot te maken. Als de influx uit 2015 in dezelfde mate door blijft zetten de komende paar jaar is het een ander land, mocht dat nu al niet het geval zijn. Datzelfde geldt overigens voor Duitsland.
Goede post. Ik denk dat men vaak niet in staat is om een trend door te trekken tot lange termijn.
pi_160196758
quote:

[..]

Dus ik begrijp daarom niet helemaal waarom je je niet herkent in de gedachte dat Zweden hard op weg is zichzelf kapot te maken. Als de influx uit 2015 in dezelfde mate door blijft zetten de komende paar jaar is het een ander land. Datzelfde geldt overigens voor Duitsland.
Er gaan dingen mis. Ik geloof ook dat een man die is opgegroeid in het Zweedse systeem zich rot zou schamen als hij wordt aangesproken op een seksistische opmerking en dat er inderdaad veel meer problemen zijn met allochtonen dan met autochtonen. Net zoals in veel andere landen. Het is echter niet erger dan in Nederland, Belgie, Frankrijk of Engeland. Sterker nog ik heb het idee dat de problemen veroorzaakt door allochtonen hier minder zijn dan in Nederland. Nog steeds iets om je zorgen over te maken, maar Zweden is niet de hel.
pi_160196849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:57 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Er gaan dingen mis. Ik geloof ook dat een man die is opgegroeid in het Zweedse systeem zich rot zou schamen als hij wordt aangesproken op een seksistische opmerking en dat er inderdaad veel meer problemen zijn met allochtonen dan met autochtonen. Net zoals in veel andere landen. Het is echter niet erger dan in Nederland, Belgie, Frankrijk of Engeland. Sterker nog ik heb het idee dat de problemen veroorzaakt door allochtonen hier minder zijn dan in Nederland. Nog steeds iets om je zorgen over te maken, maar Zweden is niet de hel.
Mijn punt is vooral dat landen met een grotere proportionele influx van die risicogroep het zwaarder te verduren krijgen.

Het is dus inderdaad niet alleen Zweden, maar wel vooral Zweden (en Hongarije). Landen als de UK en Frankrijk zitten ver onder het Europese gemiddelde en zullen dus in het licht van de vluchtelingencrisis relatief minder problemen ervaren; die landen zijn minder snel op weg naar de hel (alhoewel beide landen nu ook al een vrij stevige proportie niet-Westerse allochtonen hebben).

[ Bericht 1% gewijzigd door KrappeAuto op 25-02-2016 10:11:18 ]
pi_160197087
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:04 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Mijn punt is vooral dat landen met een grotere proportionele influx van die risicogroep het zwaarder te verduren krijgen.

[ afbeelding ]

Het is dus inderdaad niet alleen Zweden, maar wel vooral Zweden (en Hongarije). Landen als de UK en Frankrijk zitten ver onder het Europese gemiddelde en zullen dus in het licht van de vluchtelingencrisis relatief minder problemen ervaren; die landen zijn minder snel op weg naar de hel (alhoewel beide landen nu ook al een vrij stevige proportie niet-Westerse allochtonen hebben).
Maar de situatie in Zweden is m.i. nog altijd beter dan in zeg Frankrijk, Belgie en Engeland (en Nederland). Misschien is Zweden op weg een vergelijkbaar land te worden wat betreft criminaliteit en veiligheid, maar maak het niet erger dan dat.
  donderdag 25 februari 2016 @ 10:33:01 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160197317
Ach in Zweden spreekt men nog over een 'incident'. Het zal dus allemaal wel meevallen daar.
pi_160197627
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie dat de aanstelleritis ernstig heerst onder Fokkers
Geen Zweed is nog veilig.
  donderdag 25 februari 2016 @ 10:54:38 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160197711
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:19 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Maar de situatie in Zweden is m.i. nog altijd beter dan in zeg Frankrijk, Belgie en Engeland (en Nederland). Misschien is Zweden op weg een vergelijkbaar land te worden wat betreft criminaliteit en veiligheid, maar maak het niet erger dan dat.
Zweden is ontzettend groot en dunbevolkt. De probleemgevallen zitten in een paar wijken in de grote steden, daar lijdt het hele land niet echt onder.
pi_160198516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:04 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

In Frankrijk (met name rond Parijs) was het al veel langer raak met de migranten daar, nog voor de massale instroom vanuit oorlogsgebieden, waar NÓG meer gelukszoekers me kwamen liften:

Misschien is het niet goed om alleen te focussen op de vluchtelingenstroom, maar meer te kijken naar de toename van moslims in Europa an sich, aangezien ook over Keulen vaal al geroepen wordt: "Haha, domme rechtse Fokkertjes met jullie onderbuikgevoelens; het grootste deel van d verkrachtingen en berovingen werd niet gedaan door NIEUWE migranten, maar door moslims die daar al LANGER wonen! Sta je mooi te kijken met je onderbuikgevoelens he! Er is dus niks aan de hand met de instroom van nieuwe moslims!"
pi_160198583
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:34 schreef ToT het volgende:

[..]

In Frankrijk (met name rond Parijs) was het al veel langer raak met de migranten daar, nog voor de massale instroom vanuit oorlogsgebieden, waar NÓG meer gelukszoekers me kwamen liften:

[ afbeelding ]
In Frankrijk is de relatie met immigranten een volstrekt andere dan in Zweden, Denemarken, Duitsland of België. Frankrijk heeft een 'prachtig' koloniaal verleden - en dat laat tot op de dag van vandaag nog littekens achter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_160198602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In Frankrijk is de relatie met immigranten een volstrekt andere dan in Zweden, Denemarken, Duitsland of België. Volstrekt onvergelijkbaar.
Illegalen van Calais proberen al naar België te komen.
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:38:13 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160198628
Hallo heren, kan dit weer gewoon over Zweden gaan?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160198640
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Illegalen van Calais proberen al naar België te komen.
Omdat de route naar Engeland geblokkeerd wordt. Dat heeft verder niks met de verhouding te maken tussen Frankrijk en de immigranten die daar al decennialang wonen (en waarvan jij zojuist een foto plaatste).
Allah Al Watan Al Malik
pi_160198696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:38 schreef Mutant01 het volgende:

Omdat de route naar Engeland geblokkeerd wordt. Dat heeft verder niks met de verhouding te maken tussen Frankrijk en de immigranten die daar al decennialang wonen (en waarvan jij zojuist een foto plaatste).
Nou, jij brengt de stelling erg algemeen dat hoe het in Frankrijk aan toe gaat niet vergelijkbaar is. Anderen zien het als 1 van de gevaren die zich naar de rest van Europa kan spreiden.

Die foto ging idd over wat er al langer speelt met migranten daar, maar het is wel meteen een mooie waarschuwing, Calais is een ander probleem dat ÓÓK in Frankrijk afspeelt, en daar reageerde ik even mee op jouw bewering.
pi_160198718
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:38 schreef Leandra het volgende:
Hallo heren, kan dit weer gewoon over Zweden gaan?!
Sure. :)

Alleen moet je het ook wel in het hele plaatje zin, maar daar zijn uiteraard wel meer topics over.
pi_160198749
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou, jij brengt de stelling erg algemeen dat hoe het in Frankrijk aan toe gaat niet vergelijkbaar is. Anderen zien het als 1 van de gevaren die zich naar de rest van Europa kan spreiden.

Die foto ging idd over wat er al langer speelt met migranten daar, maar het is wel meteen een mooie waarschuwing, Calais is een ander probleem dat ÓÓK in Frankrijk afspeelt, en daar reageerde ik even op.
Ja, maar dat zijn twee verschillende dingen. Dáár reageer ik dan weer op. Je kan wel van alles op één hoop gooien, maar de ene problematiek is de andere niet. Sowieso is de wijze van deelname van migranten in Frankrijk aan de maatschappij volstrekt anders dan in Nederland bijvoorbeeld. Je betrekt er in mijn ogen dingen bij die er niets mee te maken hebben (waaronder dus de protesten destijds in Frankrijk).
Allah Al Watan Al Malik
pi_160198824
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar dat zijn twee verschillende dingen. Dáár reageer ik dan weer op. Je kan wel van alles op één hoop gooien, maar de ene problematiek is de andere niet. Sowieso is de wijze van deelname van migranten in Frankrijk aan de maatschappij volstrekt anders dan in Nederland bijvoorbeeld. Je betrekt er in mijn ogen dingen bij die er niets mee te maken hebben (waaronder dus de protesten destijds in Frankrijk).
Het heeft er alles mee te maken: een massale hoeveelheid migranten bij elkaar zorgt voor sociale onlusten, ZÉKER als die migranten erg kansarm zijn en verbitterd raken omdat zij in "armoede" zouden leven hier. Dat die ellende meer en meer in Zweden in opmars is, is dan ook niet verwonderlijk.
pi_160199195
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:41 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ooooo! Niets aan de hand dus.
No idea, zal misschien bij asielzoekercentra zijn, moeten ze wel wat aan doen. Maar om daar als nederlander emo van te worden...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:02:44 #182
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_160199280
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

No idea, zal misschien bij asielzoekercentra zijn, moeten ze wel wat aan doen. Maar om daar als nederlander emo van te worden...
Klopt.

Maar om er nou als Nederlander lekker over te downplayen? Ik vind het nogal wat dat vrouwen onder begeleiding over straat moeten fietsen sinds de komst van deze Migranten.
pi_160199642
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:04 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ja? En wat heeft dat met mijn reactie te maken?
Dat men het drama blijkbaar nogal graag overdrijft.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:43:09 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:18:42 #184
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160199673
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat men het drama blijkbaar nogal graag overdrijft.
Ik wens je een huis in Zweden toe.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:43:11 ]
pi_160199687
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:18 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Graag.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-02-2016 10:43:13 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:20:19 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160199722
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Sure. :)

Alleen moet je het ook wel in het hele plaatje zin, maar daar zijn uiteraard wel meer topics over.
Inwoners van banlieues van Parijs die uit voormalige Franse kolonies komen hebben er iig weinig mee te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160199872
quote:

[..]

nou ik hoef daar nu echt niet naartoe te gaan hoor op dit moment.
pi_160199891
quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Graag.
Dat zou ik ook wel willen inderdaad.

[ Bericht % gewijzigd door Leandra op 25-02-2016 13:03:00 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160199929
quote:

[..]

Nice.
pi_160200159
ik zou nu niet graag in stockholm wiilen zijn hoor.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:41:13 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160200221
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:38 schreef matthias24 het volgende:
Wat een onzin. Check anders even een topic zoals dit

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1068579&page=332

Echt, mensen doen net alsof heel stockholm onder de sharia staat ofzo.

Ongetwijfeld zijn er problemen in een aantal buitenwijken op rond bepaalde spots, echter is het grootste deel (verruit) gewoon zoals het altijd was.

Mijn god, wat ziet dat er vreselijk uit! Wat moeten deze mensen in angst leven!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_160200253
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat een onzin. Check anders even een topic zoals dit

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1068579&page=332

Echt, mensen doen net alsof heel stockholm onder de sharia staat ofzo.
ja maar ik ben bang. bovendien heb ik ook nog familie daar wonen.
pi_160200279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:38 schreef matthias24 het volgende:
Je kan ook overdrijven hoor. De problemen die er zijn spelen zich waarschijnlijk voornamelijk in de achterstandswijken af. Durf jij Amsterdam ook niet in?
pi_160200321
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:02 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Klopt.

Maar om er nou als Nederlander lekker over te downplayen? Ik vind het nogal wat dat vrouwen onder begeleiding over straat moeten fietsen sinds de komst van deze Migranten.
Misschien praten we wel over 3 incidenten in een klein straatje over een half jaar tijd door dezelfde vier gasten. Jij en ik hebben geen idee over hoe waar en hoe uitgebreid dit is.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_160200426
Wel eng hier inderdaad.

pi_160200512
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn god, wat ziet dat er vreselijk uit! Wat moeten deze mensen in angst leven!
Op die foto is het hoogzomer, bij een of andere toeristische plek.
Niet echt goed vergelijkingsmateriaal.
pi_160200584
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Op die foto is het hoogzomer, bij een of andere toeristische plek.
Niet echt goed vergelijkingsmateriaal.
Ik heb een foto gevonden van het asielzoekerscentrum in Stockholm.

pi_160200667
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:42 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar ik ben bang. bovendien heb ik ook nog familie daar wonen.
En je gaat niet bij ze langs om ze te helpen?
pi_160200763
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 06:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit soort topics zijn er juist om te laten zien dat er gewoon wel degelijk een probleem is met een volslagen andere cultuur ongelimiteerd in Europa te verwelkomen. Een cultuur die heel anders omgaat met seksualiteit, andersgelovigen, mensen met een andere geaardheid enz.
De instromende groep bestaat uit zowel mensen die echt voor een oorlog vluchten als mensen die echt alleen komen parasiteren, wat soms op de meest extreme manieren gebeurt zoals in Calais. Ook tussen de mensen die uit oorlogslanden komen zitten helaas regelmatig extremisten, of mensen die denken hier de boel naar de standaarden van hun geloof te moeten zetten.

Er is niets mis met je ogen open te houden voor wat er met deze massale instroom allemaal in Europa gebeurt.
Dit is iets radicaal anders dan wat de rest van de users hier propageert. Daarbij is het niet zo dat er niet voldoende wordt bericht over misstanden in deze crisis, iets wat hier ook constant wordt gepropageerd.

Dit zijn geen normale discussies over vluchtelingenproblematiek en geloofwaardige oplossingen, maar een grote beerput van gekanker op een generaliseerde groep die collectief voor vergrijpen van een enkel wordt veroordeelt. Heel veel domme boosheid vooral.

De enige nuance die jij nu aanbrengt ontbreekt volledig in de rest van de discussie en men wordt gelijk bestempeld tot "welkom-welkom" Gutmensch als er een van de vele boute uitspraken worden rechtgetrokken.
pi_160200852
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 08:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Dat je daarbij je ogen sluit voor de daadwerkelijke problematiek neem je maar voor lief begrijp ik uit je woorden ?
Je wil me niet begrijpen dus.

De slachtofferrol geeft je geenszins een monopolie op het aankaarten van de bestaande problematiek.

Echter is de problematiek die hier steeds wordt aangehaald niet gegrond in de realiteit. Er zijn geen rondtrekkende bende verkrachters en moordenaars die hier alleen komen om blanke vrouwen te onderdrukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')