abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:47:37 #1
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160336306
DEN HAAG -
De begeleiding van minderjarige vreemdelingen kost honderden miljoenen. Het ministerie van Veiligheid en Justitie moet momenteel diep in de buidel tasten omdat de kosten daarvoor enorm stijgen. Het departement ziet zich gedwongen bijna 150 miljoen euro extra aan het onderwerp uit te geven.

In de begroting voor 2015 stond oorspronkelijk een subsidie van 161 miljoen euro voor Stichting Nidos. Daarmee moet de organisatie onder meer de voogdij voor minderjarige vreemdelingen bekostigen. Die kosten lopen echter fors op door de hogere asielinstroom en de 161 miljoen blijkt lang niet genoeg.
Het departement moet daarom voor afgelopen jaar nog eens 148 miljoen euro bijplussen. De totale kosten komen dus boven de 300 miljoen euro uit.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_kost_fortuin__.html

Kost wat maar dan heb je ook wat.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:52:45 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160336393
Dat gaan ze later ruimschoots goedmaken dmv de goedbetaalde baan die ze ooit krijgen..
pi_160336496
INB4: Grenzen dicht.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 12:06:08 #4
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160336659
Oh ik zie het wel weer. Half bijstand Nederland is weer bijeen om geld van anderen weg te geven.

Lijkt me juist dat de mensen die werken recht van spreken hebben. De rest krijgt toch al gratis geld. Lutsers.
pi_160336701
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:06 schreef BarryOSeven het volgende:
Oh ik zie het wel weer. Half bijstand Nederland is weer bijeen om geld van anderen weg te geven.

Lijkt me juist dat de mensen die werken recht van spreken hebben. De rest krijgt toch al gratis geld. Lutsers.
Hoeveel werk jij dan? Aangezien je de hele dag op FOK! rond kan dwalen?

[ Bericht % gewijzigd door yvonne op 01-03-2016 12:28:41 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_160336740
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:06 schreef BarryOSeven het volgende:

Censuskiesrecht? Valt zeker wat voor te zeggen.
pi_160336950
Ach dat komt wel goed als ze eenmaal aan het werk zijn.
pi_160337027
Eerst heetten zij "kansenparels", maar inmiddels worden het wegens de hoge kosten "kansendiamanten".
Eens kijken of de belastingbetalers en de fors gekorte uitkeringstrekkers bij prinsjesdag nog zo enthousiast zijn over onze cultuurverrijkers :N
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_160337107
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:24 schreef Oud_student het volgende:
Eerst heetten zij "kansenparels", maar inmiddels worden het wegens de hoge kosten "kansendiamanten".
Eens kijken of de belastingbetalers en de fors gekorte uitkeringstrekkers bij prinsjesdag nog zo enthousiast zijn over onze cultuurverrijkers :N
Wij werkenden betalen sinds dit jaar juist minder belasting. Zie dus geen reden om het kabinet te straffen. Hoewel de belasting natuurlijk altijd verder omlaag mag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Admin dinsdag 1 maart 2016 @ 12:34:43 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_160337277
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_160337824
En wie gaat dat allemaal betalen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_160338991
stichting Nidos? OWG?
Mijn haren gaan overeind staan als ik de website www.nidos.nl bekijk.
Waar gaat dat geld heen? Geen idee, allemaal vaag gelul.

Inspectie Jeugdzorg heeft Nidos enkele jaren geleden 'onderzocht', en kwam tot de volgende conclusie:

quote:
Het oordeel van de inspectie luidt dat Nidos er matig in slaagt om systematisch en zorgvuldig te
zorgen voor de veiligheid van kinderen in opvang- en woongezinnen
.
Dit oordeel van de inspectie is gebaseerd op de beoordeling van de volgende drie thema’s:
 screening van de opvang- en woongezinnen;
 matching van het kind en het opvang- en woongezin;
 het toezicht op de veiligheid van het kind in het opvang- en woongezin
De inspectie verwacht dat Nidos ervoor zorgt dat zij voor alle onderzochte indicatoren beleid heeft
dat bij medewerkers bekend is en in de dagelijkse praktijk consequent wordt gehanteerd.
Dit is bij dertien indicatoren het geval en bij tien deels. Naast sterke punten in de uitvoering van
de opvang van kinderen door Nidos in opvang- en woongezinnen, zijn ook verbeterpunten
gesignaleerd. Hierdoor komt de inspectie tot het oordeel ‘matig’.
Zie het hele rapport: https://www.inspectiejeug(...)en%20van%20Nidos.pdf

...en daar gaat nou 300 miljoen per jaar heen? Dat is bijna wat er in 2015 op zorg is bezuinigd!!

Ach, iig kunnen ze er een leuk HQ van onderhouden:
pi_160339097
Haha grappig, Pim Fortuin hier nog slinks bij betrekken.

NIET DUS.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:56:24 #14
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_160339395
Ja het kost wat, maar je krijgt er zoveel voor terug, hè?
pi_160340363
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:41 schreef myShizzle het volgende:
Waar gaat dat geld heen? Geen idee, allemaal vaag gelul.
Het staat er toch redelijk duidelijk.
quote:
Voor minderjarige asielzoekers/vreemdelingen die zonder ouders in Nederland aankomen moet volgens de Nederlandse wet de voogdij worden geregeld. Nidos vraagt bij de rechter de voogdij aan. De rechter beslist over de voogdij en of Nidos de voogd wordt.

De voogd is de wettelijk vertegenwoordiger voor alleenstaande minderjarige asielzoekers/vreemdelingen, is verantwoordelijk voor hun welzijn en heeft tot taak de jongeren te beschermen. Bij Nidos werken ongeveer 180 mensen die de taak van voogd hebben. Daarnaast zijn er mensen in ondersteunende functies werkzaam, o.a. op de voogdijadministratie, de juridische afdeling en de afdeling ICT. Deze mensen ondersteunen de voogden in hun werk en zorgen ervoor dat alles goed loopt binnen de organisatie.
http://www.nidos.nl/home/organisatie-en-medewerkers/
pi_160340507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:52 schreef Woelwater het volgende:
Dat gaan ze later ruimschoots goedmaken dmv de goedbetaalde baan die ze ooit krijgen..
Volgens mij mist er een letter n in je reactie...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 14:36:11 #17
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160340581
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volgens mij mist er een letter n in je reactie...
Scherp :+
pi_160341038
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wij werkenden betalen sinds dit jaar juist minder belasting. Zie dus geen reden om het kabinet te straffen. Hoewel de belasting natuurlijk altijd verder omlaag mag.
Dus jij gelooft echt dat de belastingen in 2017 niet omhoog gaan en de uitkeringen verder naar beneden (en de zorgpremie omhoog + gemeentelijke belastingen enz) :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:30:57 #19
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_160342048
Zo lang deze jonge "vluchtelingen" maar niet samen met homo's zitten vind ik het allemaal wel best.
pi_160342777
Het is toch niet zo raar dat de totale kosten omhoog gaan als het aantal vluchtelingen toe neemt? En om 150 miljoen nou 'een fortuin' te noemen vind ik ook een beetje overdreven. Verder is het erg belangrijk dat deze AMV's goede begeleiding en opvang krijgen.
pi_160342905
Nederland weet altijd wel ergens geld vandaan te sprokkelen. Hoe? Geen idee, maar dit kunstje flikken ze al sinds jaar en dag (kijk naar alle voorzieningen die we al decennia hebben). Dat we nog geld overhouden aan het eind van de maand is toch wel een knap staaltje werk van Den Haag.

Kortom, komt wel goed. :)
Why stay small, if you can grow big..
pi_160342940
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Censuskiesrecht? Valt zeker wat voor te zeggen.
Alleen als je de (overigens gigantisch foute) aanname doet dat degenen die, volgens wat voor criteria dan ook, kiesrecht verdienen dat ook verstandig zullen inzetten voor het algemeen belang.
pi_160343037
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:00 schreef Stranger het volgende:
Het is toch niet zo raar dat de totale kosten omhoog gaan als het aantal vluchtelingen toe neemt? En om 150 miljoen nou 'een fortuin' te noemen vind ik ook een beetje overdreven. Verder is het erg belangrijk dat deze AMV's goede begeleiding en opvang krijgen.
De migrantenstroom zou volgens de hoge heren de economie een flinke positieve impuls moeten geven. :P
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:15:03 #24
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_160343115
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:00 schreef Stranger het volgende:
Dus dat!
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
pi_160343706
ruim 300 miljoen voor, in 2014, een groep van 18k importlijers waar niks van terecht gaat komen.
Da's een klein modaal inkomen per stuk. Ieder jaar weer. Om vervolgens in de bijstand te geraken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')