Ja dat wel. Neemt niet weg dat ik graag gezien had dat ze er met USA en EU uit waren gekomen. Maar daar gaat het in dit topic ook niet over.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Betreffende user heeft wel degelijk meermaals zowel expliciet als impliciet aangegeven dat de oorlog zou zijn uitgelokt door het Westen (wat een leugen is), dat er afspraken zouden zijn gemaakt over oostwaartse uitbreiding van de NAVO (wat een leugen is) en dat alles de schuld is van Van Baalen, Verhofstadt en “woke EU-liberalen” wie dat ook mogen zijn. En dat Rusland zich bedreigd voelt door de NAVO en daarom moesten ze wel (wat bijzonder is, want de NAVO is een verdedigingsalliantie en heeft nooit op enige wijze gedreigd met
Je stellingen niet maar je loopt de boel wel regelmatig uit te dagen met je getroll.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat wel. Neemt niet weg dat ik graag gezien had dat ze er met USA en EU uit waren gekomen. Maar daar gaat het in dit topic ook niet over.
Probleem is dat je slechts één mening kan verdragen. Zoals gezegd: geneuzel of nazi etc etc wordt al terecht verwijderd. Maar sommige stellingen die niet in jullie straatje passen die ik post zijn echt niet heel controversieel.
Ik kan prima meerdere meningen verdragen. Maar dan moeten die meningen wel fatsoenlijk onderbouwd worden en daar ontbreekt het nogal eens aan. Uiteindelijk kom je dan uit bij de vraag in hoeverre desinformatie en nepnieuws als een mening gezien kunnen worden, en daar verschillen hier de inzichten over.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat wel. Neemt niet weg dat ik graag gezien had dat ze er met USA en EU uit waren gekomen. Maar daar gaat het in dit topic ook niet over.
Probleem is dat je slechts één mening kan verdragen. Zoals gezegd: geneuzel of nazi etc etc wordt al terecht verwijderd. Maar sommige stellingen die niet in jullie straatje passen die ik post zijn echt niet heel controversieel.
Het begint al bij de vraag of iets nepnieuws is, of een mening die ik niet kan verdragen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik kan prima meerdere meningen verdragen. Maar dan moeten die meningen wel fatsoenlijk onderbouwd worden en daar ontbreekt het nogal eens aan. Uiteindelijk kom je dan uit bij de vraag in hoeverre desinformatie en nepnieuws als een mening gezien kunnen worden, en daar verschillen hier de inzichten over.
Zolang een mening op feiten gebaseerd is, geen probleem. Mijn meningen zijn heel fluïde op de meeste gebieden. Users zoals @AchJa en @Isdatzo hebben bijvoorbeeld meerdere keren mijn mening bijgesteld met hun bijdragen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het begint al bij de vraag of iets nepnieuws is, of een mening die ik niet kan verdragen.
Ik heb ook al tig keer bronnen aangevoerd, ook bronnen uit de westerse media outlet. Maar zelfs bronnen op bronnen als de wijk of ad verbrugge wordt door sommigen badinerend op gereageerd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Zolang een mening op feiten gebaseerd is, geen probleem. Mijn meningen zijn heel fluïde op de meeste gebieden. Users zoals @:AchJa en @:Isdatzo hebben bijvoorbeeld meerdere keren mijn mening bijgesteld met hun bijdragen.
Maar het Russische narratief is napraten of zeggen er "begrip" voor te hebben; terwijl dat narratief al tig keer met steekhoudende argumenten totaal onderuit gehaald is; maar vervolgens je verhaal herhalen zonder op die argumenten in te gaan.. Is gewoon irritant en tjah dat mensen dan gaan roepen dat je een trol of Putinoraalbevrediger gaan noemen.. tjah mss ligt dat toch vooral aan jezelf.
Maar laten we niet de discussie hier gaan voeren, maar zoeken naar een manier hoe we als NWS users wel dit soort onderwerpen kunnen bespreken zonder de modjes over de zeik te krijgen.
Je bedoelt de Verbrugge die het steeds heeft over de “agressief uitbreidende NAVO” en meermaals het bestaansrecht van Oekraïne ter discussie heeft gesteld? Goede bron wel. Lekker objectief.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb ook al tig keer bronnen aangevoerd, ook bronnen uit de westerse media outlet. Maar zelfs bronnen op bronnen als de wijk of ad verbrugge wordt door sommigen badinerend op gereageerd.
Ik zit al lang op FOK! En ja, ik ben een vuurvreter soms. Maar zo zout als hier heb ik het nog nooit gehad. Jullie zijn zo volhardend dat zelfs in andere topics indirect reacties krijgt die voortkomen uit het OEK topic.
ingrijpen als iemand uit verveling de zaak komt verzieken onder het mom "ik heb alleen maar een oprechte mening hoor", ipv users met zo'n act vrolijk door laten trollen om te stellen dat men dat maar moet negeren? Anders kan zo'n topic net zo goed permanent dicht. En niet alsof iedereen trolt of mensen meteen weggezet worden als Poetinpijpers.Zat users met verschillende meningen die wel gewoon kunnen discussiëren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Zolang een mening op feiten gebaseerd is, geen probleem. Mijn meningen zijn heel fluïde op de meeste gebieden. Users zoals @:AchJa en @:Isdatzo hebben bijvoorbeeld meerdere keren mijn mening bijgesteld met hun bijdragen.
Maar het Russische narratief is napraten of zeggen er "begrip" voor te hebben; terwijl dat narratief al tig keer met steekhoudende argumenten totaal onderuit gehaald is; maar vervolgens je verhaal herhalen zonder op die argumenten in te gaan.. Is gewoon irritant en tjah dat mensen dan gaan roepen dat je een trol of Putinoraalbevrediger gaan noemen.. tjah mss ligt dat toch vooral aan jezelf.
Maar laten we niet de discussie hier gaan voeren, maar zoeken naar een manier hoe we als NWS users wel dit soort onderwerpen kunnen bespreken zonder de modjes over de zeik te krijgen.
Je verplaatst de doelpalen. Ook als er een bron is (daar vraag je immers om) dan vind jij dat geen goede bron. Nogmaals, figuren als Gietelink, Martijntje Smits, George Houts en verder post ik niet (heb ook niks met di gasten) en wordt verder ook agressief op gemodereerd. Maar ook bronnen die min of meer geaccepteerd zijn vind jij eigenlijk maar fake en desinformatie. Je moet accepteren (net zoals in het echt) dat niet iedereen vindt wat jij vindt, en je kan ook niet verlangen dat jij beschermd wordt tegen meningen en opvattingen die jij afgrijselijk vindt. Ik word ook aldoor op dit forum geconfronteerd met meningen die ik vreselijk vind, maar ik ga niet bij alles het gelijk verbaggeren of de moderatie smeken om die post weg te halen en die user te bannen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je bedoelt de Verbrugge die het steeds heeft over de “agressief uitbreidende NAVO” en meermaals het bestaansrecht van Oekraïne ter discussie heeft gesteld? Goede bron wel. Lekker objectief.
Zo zou ik natuurlijk ook kunnen zeggen dat de Ku Klux Klan helemaal niet diep racistisch is, maar gewoon “een andere kijk op de zaken heeft”. Want dat is natuurlijk ook gewoon maar een mening. Laten we daar toch vooral begrip voor hebben en in gesprek blijven!
Dat ligt niet zonder meer aan je bronnen. Snap je het nou nog niet? Doodleuk weer de bal bij moderatie leggen is heel sneuquote:en wordt verder ook agressief op gemodereerd.
Ik was eigenlijk niet van plan om me er hier in FB mee te bemoeien maar onderstaand antwoord illustreert precies wat er mis is in dat topic:quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:43 schreef The-BFG het volgende:
Er wordt door een aantal lieden amper naar de inhoud van de berichten gekeken er wordt alleen maar naar de persoon gekeken en als de persoon niet het gewenste narratief verkondigt ben je per direct een Kremlintrol, Putinpijper of wat dan ook. Want ook al houdt iemand er een afwijkende mening op na wil dat nog niet zeggen dat betrokken poster per definitie onzin post. Maar omdat persoon X,Y of Z die we toch al een "pro-Russisch troll" vinden het post is het ongeacht de inhoud kut en moet er direct op los gehakt worden en laat men het hele circus weer ontsporen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 01:17 schreef KareldeStoute het volgende:
Daar speelt natuurlijk ook in mee dat hij consequent opkomt voor een van die pro-Russische trollen.
Dat is naar mijn mening ook het beste, echter snap ik dat mods/admins hier heel terughoudend mee zijn. Want waar ligt die grens....quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:27 schreef havanagila het volgende:
[..]
ingrijpen als iemand uit verveling de zaak komt verzieken onder het mom "ik heb alleen maar een oprechte mening hoor", ipv users met zo'n act vrolijk door laten trollen om te stellen dat men dat maar moet negeren? Anders kan zo'n topic net zo goed permanent dicht. En niet alsof iedereen trolt of mensen meteen weggezet worden als Poetinpijpers.Zat users met verschillende meningen die wel gewoon kunnen discussiëren.
Wat lul je nou? Het interesseert me niet dat een ander een afwijkende mening heeft. Anders zat ik niet op een discussieforum. Wat ik aangeef is dat deze figuren allang zijn exposed als verspreiders van desinformatie, op basis van feiten gestaafd met bronnen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verplaatst de doelpalen. Ook als er een bron is (daar vraag je immers om) dan vind jij dat geen goede bron. Nogmaals, figuren als Gietelink, Martijntje Smits, George Houts en verder post ik niet (heb ook niks met di gasten) en wordt verder ook agressief op gemodereerd. Maar ook bronnen die min of meer geaccepteerd zijn vind jij eigenlijk maar fake en desinformatie. Je moet accepteren (net zoals in het echt) dat niet iedereen vindt wat jij vindt, en je kan ook niet verlangen dat jij beschermd wordt tegen meningen en opvattingen die jij afgrijselijk vindt. Ik word ook aldoor op dit forum geconfronteerd met meningen die ik vreselijk vind, maar ik ga niet bij alles het gelijk verbaggeren of de moderatie smeken om die post weg te halen en die user te bannen.
Toch is dat een stuk minder erg dan 3,5 jaar lang iedere paar dagen de oorlog proberen te rechtvaardigen, *zonder bronnen*.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk niet van plan om me er hier in FB mee te bemoeien maar onderstaand antwoord illustreert precies wat er mis is in dat topic:
[..]
Er wordt door een aantal lieden amper naar de inhoud van de berichten gekeken er wordt alleen maar naar de persoon gekeken en als de persoon niet het gewenste narratief verkondigt ben je per direct een Kremlintrol, Putinpijper of wat dan ook. Want ook al houdt iemand er een afwijkende mening op na wil dat nog niet zeggen dat betrokken poster per definitie onzin post. Maar omdat persoon X,Y of Z die we toch al een "pro-Russisch troll" vinden het post is het ongeacht de inhoud kut en moet er direct op los gehakt worden en laat men het hele circus weer ontsporen.
[...]
Wat daarnaast ook meespeelt is is dat elke Oekraiense aanval, nieuwe tactiek, nieuw wapen of wat dan ook meteen als een soort van game changer wordt gepresenteerd en je weer struikelt over de superlatieven. 58 Dit kapot, 40 dat kapot, geen Tu-95 meer over, alle Tu-160's vernietigd, de nucleaire TRIAD bestaat niet meer, in een klap tientallen Su-34's de lucht uit geschoten en weet ik veel wat ik zo nu en dan lees, eea vooral ondersteund met een shitload aan Twitterberichten van de meest schimmige accounts.
Ik ben een tijdje geleden geswitcht van uitgangspunt. Sindsdien discussieer ik niet langer om de ander te overtuigen maar om te proberen diens standpunt te begrijpen. Dat lukt niet altijd maar het maakt het omgaan met dit soort figuren wel een pak makkelijker. Kan het iedereen aanraden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
En wat nou als ik je zeg dat dat een domme mening is, maar dat er best wel wat mensen zijn die die mening toegedaan zijn? Overtuigen ga je elkaar niet. Bronloos geroeptoeter is sowieso niet de bedoeling.
En ja, ik ben me heel bewust van oa php zijn spelletje om te rouleren in onderwerpen die iedereen over de kling jagen. Weet je waarom? Omdat het werkt. Ik verwijder dan nog regelmatig dingen als ''er zijn geen kinderen ontvoerd'' want als je dat roept ben je gewoon bewust aan het stoken.
Ik had niet zo lang geleden een bedrijfsborrel en een van mijn directe collega's begon er ook over. Precies hetzelfde inhoudsloze gelul, ik twijfelde op een gegeven moment zelfs of het niet een van de vaste posters wasik heb hem onderbroken en gezegd dat we er sowieso nooit uit gingen komen en dat was het dan ook.
Ik kan natuurlijk nu ook elke ochtend gaan roepen dat het een mongool is en dat hij er niks van snapt. Ik weet wel wat de sfeer beter ten goede gaat komen..
Ik post hier soms met het oog op de vele lurkers..mensen die wel lezen maar niet posten. Er zijn bijv weinig mensen die voor Israël opkomen, dus het is waardevol om dat te doen, ook al is het anoniem. Maar een andere user overtuigen..de meesten waar ik op reageer vind ik halve zolen, dus dat is kansloosquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje geleden geswitcht van uitgangspunt. Sindsdien discussieer ik niet langer om de ander te overtuigen maar om te proberen diens standpunt te begrijpen. Dat lukt niet altijd maar het maakt het omgaan met dit soort figuren wel een pak makkelijker. Kan het iedereen aanraden.
Dus jouw oplossing is om jouw manier te laten navolgen door 100 (?) internet gebruikers op basis van vrijwilligheid. Ik denk dat je het onmogelijke verwacht. Ik denk niet dat mensen zo werken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
En wat nou als ik je zeg dat dat een domme mening is, maar dat er best wel wat mensen zijn die die mening toegedaan zijn? Overtuigen ga je elkaar niet. Bronloos geroeptoeter is sowieso niet de bedoeling.
En ja, ik ben me heel bewust van oa php zijn spelletje om te rouleren in onderwerpen die iedereen over de kling jagen. Weet je waarom? Omdat het werkt. Ik verwijder dan nog regelmatig dingen als ''er zijn geen kinderen ontvoerd'' want als je dat roept ben je gewoon bewust aan het stoken.
Ik had niet zo lang geleden een bedrijfsborrel en een van mijn directe collega's begon er ook over. Precies hetzelfde inhoudsloze gelul, ik twijfelde op een gegeven moment zelfs of het niet een van de vaste posters wasik heb hem onderbroken en gezegd dat we er sowieso nooit uit gingen komen en dat was het dan ook.
Ik kan natuurlijk nu ook elke ochtend gaan roepen dat het een mongool is en dat hij er niks van snapt. Ik weet wel wat de sfeer beter ten goede gaat komen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |