Mart Smeets (69) neemt na 42 jaar afscheid van de NOS. Zijn allerlaatste klusje worden de Olympische Spelen komende zomer in Rio de Janeiro.![Mart+Smeets+]()
NOS Sport-hoofdredacteur Maarten Nooter spreekt van ’de beste presentator die dit land heeft gekend’ en noemt het een afscheid op het ’allerhoogste niveau’.
Smeets zegt desgevraagd dat hij ’helemaal akkoord’ is met zijn vertrek. ,,Ik ga echt in goed onderling overlegd en zonder problemen. Ik kan terugkijken op een prachtige loopbaan, die ik werkend beëindig. Ik ben tevreden en wie dat kan dat nou zeggen? Om tevreden mensen te vinden moet je tegenwoordig buiten Nederland zoeken”, klinkt het op z’n Smeets.
![220px-Mart_Smeets.png]()
Hij benadrukt, net als de NOS in het persbericht over zijn vertrek, dat er geen recepties en toespraken komen, want daar heeft hij ’geen zin in’. Maarten Nooter voegt daar nog aan toe: ,,De enige manier om gepast afscheid te nemen is door hem te laten werken. Zo zit hij in elkaar. Een mooie laatste klus, een stevige job en ook nog eens op het grootste en mooiste sportpodium van de wereld: Mart gaat voor ons commentaar geven bij het Olympisch basketbaltoernooi. Elke dag, op een vaste tijd, de beste wedstrijd en helemaal aan het eind - live - de finale.”
In de aanloop naar zijn afscheid maakt Smeets ook nog een aantal reportages en geeft hij een paar keer commentaar geven bij het wielrennen. De Amstel Gold Race in april wordt zijn afscheid van de wielverslaggeving.
![Mart-Smeets.jpg]()
Smeets bereikte in 2012 de pensioengerechtigde leeftijd, maar bleef als freelancer aan de NOS verbonden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Mart_Smeets__.htmlDag Mart......
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !