abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 10:26:23 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_160225225
Wat zou jij doen als naast je een 65-jarige man voor bruidsfoto's poseert met een kindbruidje van slechts 12 jaar oud. Om aandacht te vragen voor kindhuwelijken besloot de Amerikaanse YouTuber Coby Persin dat uit te zoeken met een sociaal experiment. De uitkomst hiervan plaatste hij een paar dagen geleden op YouTube. De video werd al ruim1.2 miljoen keer bekeken.

Aan het begin van de video legt Persin uit waarom hij het experiment uitvoert. Recentelijk kwam hij erachter dat kindhuwelijken in een aantal Amerikaanse staten gewoon legaal zijn. ,,Met de minimale leeftijd van 12 jaar.'' Hij wil het probleem aan de kaak stellen door uit te zoeken wat er gebeurt als mensen zoiets met hun eigen ogen zien.

Gewapend met een fotocamera, de 65-jarige man in pak en het 12-jarig meisje in een bruidsjurk wordt er op Times Square in New York een bruidsshoot geënsceneerd. Zodra het 'echtpaar' op de bekende trap op het hartje van het plein gaat zitten, kijken omstanders verbaasd en gechoqueerd.

Wegtrekken
Er komen verschillende fragmenten in de video voorbij. Zo probeert een vrouw het meisje weg te trekken van de man en vragen verschillende omstanders hoe oud het kind is en of zoiets wel mag. Op een gegeven moment wordt de man tegen een muur aangeduwd terwijl zijn 'vrouw' wordt meegetrokken.

De video eindigt met de tekst: 'Elke dag trouwen 30.000 meisjes. Hen wordt het recht op onderwijs en de kans op een jeugd ontzegd. Geen kind zou dit moeten meemaken.'

Video in de link.....

http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)York-choqueert.dhtml

Valt me mee dat ze niet op hem insloegen. Er waren omstanders die op het punt stonden denk ik. Er werd dan op tijd ingegrepen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_160225397
Wat krankzinnig goed!
Laten ze dit vaker opvoeren in grote steden, dit is normaal in Saoedie Arabie en dus ook in enkele staten van Amerika - wat echt ongelooflijk is.
pi_160225445
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:26 schreef tong80 het volgende:
met een sociaal experiment
|:(

Er gaat een moment komen dat mensen niet meer ingrijpen, omdat ze denken dat het weer zo'n 'sociaal experiment' is.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 10:39:47 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_160225482
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
Wat krankzinnig goed!
Laten ze dit vaker opvoeren in grote steden, dit is normaal in Saoedie Arabie en dus ook in enkele staten van Amerika - wat echt ongelooflijk is.
Of het normaal is in de VS weet ik niet. Het is wel zo dat het in sommige staten legaal is. :{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 februari 2016 @ 10:40:23 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_160225490
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:37 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Er gaat een moment komen dat mensen niet meer ingrijpen, omdat ze denken dat het weer zo'n 'sociaal experiment' is.
Doet dat geen pijn ?

pi_160225545
Dit was zeker in het kader van beter goed gejat dan slecht bedacht. Laatst (+/- 2 maanden geleden?) ook al zoiets voorbij zien komen maar dan in een stad in het Midden-Oosten. Daar werd het ook niet echt gewaardeerd door de meesten.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160225576
Tja als het mag van de wet.
Ура для россии
  vrijdag 26 februari 2016 @ 11:09:58 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160226073
When apples are green, they're ripe for plucking... when girls are thirteen.... eh. twelve... oh wacht.. je wil nog een beetje daten voor je gaat trouwen toch? ... eleven :9
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160226171
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:43 schreef H.FR het volgende:
Dit was zeker in het kader van beter goed gejat dan slecht bedacht. Laatst (+/- 2 maanden geleden?) ook al zoiets voorbij zien komen maar dan in een stad in het Midden-Oosten. Daar werd het ook niet echt gewaardeerd door de meesten.
Linkje?
pi_160226366
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:14 schreef Strugglemaster het volgende:

[..]

Linkje?
Dit is een vergelijkbaar iets (zelf toen niet meegekregen):
http://www.demorgen.be/bu(...)et-geir-37-be760dd7/

Dit is hem:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)realiteit-zien.dhtml

Er wordt trouwens wisselend gereageerd, niet alleen afkeurend zoals ik dacht.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160226606
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:37 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

alsof er nu al zoveel helden zijn die daadwerkelijk ingrijpen, die tijd is allang gevlogen :)
pi_160226618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Of het normaal is in de VS weet ik niet. Het is wel zo dat het in sommige staten legaal is. :{

en in NL natuurlijk want ja geloof ditdat :')
pi_160226637
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

in utah bv is het normaal: http://www.volkskrant.nl/(...)de-taliban~a4250915/

er zijn wel meer vage sekten in de vs waar zulke shit 'gewoon' is.

en deze is natuurlijk vrij bekend; gewoon je nichtje van 13 trouwen:
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_160227612
:') Is toch al vaker gedaan
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_160227665
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:31:58 #16
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_160227975
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 10:26 schreef tong80 het volgende:
kindhuwelijken in een aantal Amerikaanse staten gewoon legaal zijn.
In Nederland is het iets anders geregeld. Hier is een huwelijk met een kind legaal, wanneer het 'stel' in een land getrouwd is, waar dat legaal is. Er zijn tal van kinderen in verschillende opvangcentra die in het weekend meegenomen worden door hun 'man' om het huwelijk 'te consumeren'. De Nederlandse staat maakt dit mogelijk en draagt zelfs in beperkte mate financieel bij.
Daar is nog geen filmpje van gemaakt helaas...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_160228136
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:31 schreef goed_volk het volgende:

[..]

In Nederland is het iets anders geregeld. Hier is een huwelijk met een kind legaal, wanneer het 'stel' in een land getrouwd is, waar dat legaal is. Er zijn tal van kinderen in verschillende opvangcentra die in het weekend meegenomen worden door hun 'man' om het huwelijk 'te consumeren'. De Nederlandse staat maakt dit mogelijk en draagt zelfs in beperkte mate financieel bij.
Daar is nog geen filmpje van gemaakt helaas...
Nee hoor, sinds kort zijn kindhuwelijken niet meer geldig in Nederland. Oftewel het is illegaal.
pi_160228145
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 11:22 schreef H.FR het volgende:

[..]

Dit is een vergelijkbaar iets (zelf toen niet meegekregen):
http://www.demorgen.be/bu(...)et-geir-37-be760dd7/

Dit is hem:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)realiteit-zien.dhtml

Er wordt trouwens wisselend gereageerd, niet alleen afkeurend zoals ik dacht.
Thanks!
  Forum Admin vrijdag 26 februari 2016 @ 12:42:49 #19
35723 crew  GGMM
pi_160228288
Ah weer zo'n youtuber die views probeert te krijgen. :O
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_160228420
quote:
De video eindigt met de tekst: 'Elke dag trouwen 30.000 meisjes. Hen wordt het recht op onderwijs en de kans op een jeugd ontzegd. Geen kind zou dit moeten meemaken.'
Ik vermoed dat dit in de VS vooral gebeurt in kringen waarin (religieus) thuisonderwijs de norm is en ik denk dat het dus ook verder geen (negatieve) invloed heeft op het onderwijs dat ze volgen.

Ik vind het wat lastig. In mijn optiek is 12 echt te jong, maar het is echt niet zo lang dat dat hier de algemeen geaccepteerde visie is, dus om nu zó verontwaardigd te zijn en mensen smerig te vinden die het wel vinden kunnen, komt op mij ook altijd wat vreemd over.

Als we nu zouden besluiten dat je op je 24e pas volwassen bent (waar wat voor te zeggen valt) is een 65-jarige man die met een 18-jarige wil trouwen over 50 jaar straks ook ziek in zijn hoofd.
pi_160251128
Onzin video. Kindhuwelijken vinden veel mensen hedendaags niet normaal en dat is compleet begrijpelijk om duidelijke redenen. Deze abnormaliteit wordt ook duidelijk medegedeeld in de cultuur waarin wij opgroeien en deze kindhuwelijken komen daardoor ook amper nog voor.

Maar waarom moet dit dan maar verboden worden? Het is allereerst een zeer selecte groep en het gaat dus maar een klein deel van de bevolking aan. En dan is de 'schade' die zo'n kind ondervindt van zo'n kindhuwelijk zeer beperkt.
Je moet begrijpen dat zo'n kind opgroeit in een bepaalde familie met een bepaalde cultuur. Zo'n kindhuwelijk hoort daar dan bij en wordt als normaal gezien. Het is niet iets vreemds of geks en je wordt juist gek aangekeken door je eigen familie als je opeens onder invloed van buiten een andere gedachte over zo'n kindhuwelijk hebt. Ik snap als je dit als overheid niet toe wilt juichen, maar om het te gaan verbieden dat is echt absurd naar mijn mening.
Wij zijn allemaal zo blij hier in Nederland dat we homo(huwelijken) nu zo goed accepteren en respect hebben voor elkaars verschillen. Dat is in het geval van kindhuwelijk ook op zijn plaats. Doe niet alsof het leven een of andere Hollywood film is en deze kinderen hun 'droomprins op het paard' door dit kindhuwelijk nooit zullen tegenkomen. Zo werkt de wereld nou eenmaal niet en ik geloof dat die mensen er veel gelukkiger op zullen worden als ze geaccepteerd worden in onze maatschappij.
pi_160251435
Als er Amerikaanse staten zijn die kindhuwelijken vanaf 12 jaar tolereren, dan stelt deze video meer dan terecht een probleem aan de kaak. Het is zaak dat de wetgever kinderen hiertegen beschermt, net zoals kinderen ook wettelijk worden beschermd tegen seks met volwassenen.

De leeftijd om te trouwen moet omhoog naar 18 jaar.
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 februari 2016 @ 12:23:03 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_160255499
Geweldig dit weer. Val the messanger aan :D Ha ha ha ha.

pi_160255549
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 12:23 schreef tong80 het volgende:
Geweldig dit weer. Val the messanger aan :D Ha ha ha ha.

messenger*
pi_160255647
Sommige mensen proberen haar gewoon te kidnappen voor zichzelf.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')