Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 20-10-2015 20:28:44 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:13 |
Autism ftw ![]() | |
Duvel | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:21 |
Sorry, te flauw, je hebt gelijk. | |
Duvel | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:21 |
Ja. | |
Anne | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:25 |
Traditie afgeschaft ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:26 |
Gewoon vergeten in de Fles-is-zen-door-81-vakjes-met-nummers-modus denk ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:26 |
Niemand leest de lapo anyway, en je kunt hem ook niet meer editten omdat het topic meteen op slot gaat. Dus wat mij betreft traditie afgeschaft. Stelde toch nooit veel voor. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:27 |
Nee hier is over nagedacht ![]() En Fles is eigenlijk nog ietsje zenner op 64 vakjes met houtjes, maar dat is een ander verhaal ![]() | |
James1988 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:28 |
Lapo editen lukt mij gewoon wel, maar alleen vanaf desktop. Mobiel zit die knop er niet in. Da's waar. De OP is belangrijker ![]() | |
Duvel | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:28 |
Ik ben tegen. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:29 |
Tekst wat passender gemaakt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:29 |
What else is new ![]() | |
Duvel | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:30 |
Ik vind dat anaalplaten juist een mooie plaats verdienen. Iedereen verfoeit die dingen, waar passen ze dan beter dan in een sluitpost? Zo, nog onderbouwd ook. Eat this. | |
derLudolf | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:31 |
Schaken? | |
derLudolf | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:32 |
Die foto is treinstel 929? | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:32 |
Doen ze. Op de bodem van de vuilnisbak. Oh je snapt het WEL ![]() Op de bodem van de vuilnisbak Die kant op. Doei! ![]() | |
Duvel | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:34 |
Gezien de kwaliteit van dit topic, passen ze dus uitstekend in de lapo. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:34 |
ja Lijkt me onwaarschijnlijk. heb er niet heel strak op gelet, maar de laatste weken zie ik alleen maar stellen uit de 400-serie. Maar misschien heb je wel gelijk. Het was op 13 oktober jl. de trein van 7:37 naar EdeWag. Moet wel op te snorren zijn welk stelletje dat was lijkt me ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:34 |
Jankerd ![]() ANNE! Sla hem eens ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:37 |
Ik heb echt al jaren geen Plan V meer van binnen gezien. Vind ik eigenlijk niet zo erg ook ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:37 |
Hee, maar krijg allemaal lekker een vertrekbevel ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:40 |
Ik dit voorjaar nog ![]() | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:40 |
James Bond? Niet Gunners - Rekordmeister? | |
Duvel | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:43 |
Voila. ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:48 |
Logisch, de gemiddelde reiziger is natuurlijk als de dood dat hij tijdens het controleren van zijn transactiehistorie op het verkeerde knopje drukt en 150 euri armer is. | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:50 |
Is ook wel wat voor te zeggen natuurlijk | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:50 |
Gevoelsargumenten! Onzin! Afschaffen! Beton erop! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:51 |
En dat zie je niet nog 15 keer voordat je je pinpas erin steekt. Kijk je nooit wat je moet betalen ofzo? | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:51 |
Zei er iemand beton? | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:51 |
Automatisch opladen, wat is een automaat? | |
Duvel | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:52 |
Je vergeet "generalisatie". | |
derLudolf | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:53 |
Oh ik dacht dat autist sloeg op trein 929 i een tpoic met hetzelfde nummer | |
#ANONIEM | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:54 |
Automatisch opladen is toch die optie waarbij je OV-chipkaart gelijk geblokkeerd wordt als je toevallig teveel geld naar je spaarrekening hebt overgemaakt op het moment dat de onverwachte afboeking van het automatisch opladen komt en geweigerd wordt? | |
Duvel | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:55 |
Gezeik hier.![]() ![]() ![]() En kut google. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:56 |
Hey dat had ik vorige maand bij de elektriciteitsrekening, ¤4,- te weinig op mijn betaalrekening. Maar die deden een week later nog een poging, nooit een brief gezien. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:00 |
Kijk dat is nou handig en goeie service. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:00 |
Nee. Iets zei beton. | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:02 |
Geen ervaring mee | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:06 |
Overigens zorgt automatisch opladen er wel voor dat je nooit gezeik hebt met cashgeld bij de Randstadrail | |
James1988 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:09 |
Automagisch opladen ![]() | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:11 |
Deze man weet | |
#ANONIEM | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:12 |
Ik heb me een keer ingeschreven voor een goed doel. "6 euro per maand kunt u toch wel missen, meneer?" Ja, dat kon ik wel missen. Maar 72 euro voor een heel jaar ineens, afgeboekt een dag voor ik de huur moest betalen, kon ik niet missen. Sindsdien ben ik huiverig voor alles wat onverwacht tientallen euro's van je rekening kan afboeken. En ik kan me dus best voorstellen dat iemand liever af en toe 100 euro op z'n chipkaart zet dan automatisch opwaarderen te activeren. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:14 |
Net als bedrijven die automatische incasso's variëren van datum. WAAROM DAN!? | |
Kansenjongere | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:14 |
Zolang ontladen geld kost, is automatisch opladen mijns inziens alleen een optie voor mensen die heel veel op saldo reizen (al lopen die nou juist weer bovengenoemd risico met het net 1 keer niet voldoende geld op de lopende rekening hebben). | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:16 |
Ja goede doelen ![]() Als er een groep 'bedrijven' is die ik niet vertrouw zijn zij het wel | |
#ANONIEM | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:17 |
Ik gebruik zelf altijd de optie "Hoeveel saldo moet ik opladen voor een treinreis naar X?". Van mij kan NS niet genoeg haast maken met dat plan waarmee je straks gewoon met je pinpas kan in- en uitchecken. Moeten ze alleen nog regelen dat automatisch ook je dalurenkorting enzo herkend wordt, maar dan lijkt het me verder echt een top-functionaliteit. | |
James1988 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:18 |
Ha, daar kon je een tijdje terug automaten mee laten crashen ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:19 |
Het lukt NS nu al amper om meerdere reisproducten te combineren op 1 kaart, moet ik dan opeens met meerdere pinpassen rond gaan lopen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:20 |
Dat komt omdat de producten op de kaart staan, maar dat moet natuurlijk helemaal niet op deze manier, als je het allemaal IN DE KLAUT bewaart en je doet niets meer dan aan associatie is dat probleem over en kan je tienduizenden producten 'op je kaart' hebben. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:21 |
In dat geval kan je ook heel eenvoudig meerdere bankpassen koppelen aan één account. Voor zakelijke klanten ook een makkelijk iets. | |
Kansenjongere | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:21 |
Ik reis op rekening met Traject Vrij, de berekening van mijn reiskosten gebeurt dus al IN DE KLAUT en alsnog snapt NS er geen hol van. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:22 |
![]() Je hebt tegenwoordig zelfs mobiele pinterminals voor marktkooplui, die via 3G-internet ofzo direct de transactie uitvoeren. Dan moet het NS toch ook wel lukken om bij de poortjes op het station wat gegevens uit de 'KLAUT' te halen ja. | |
James1988 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:24 |
Ik vraag me wel af hoe ze dat willen gaan doen als er geen netwerkverbinding is, bijvoorbeeld in de bus. "Offline EMV" is iets wat Nederlandse banken naar mijn weten niet toestaan. Ook binnen 200 milliseconden? Veel langer kan die reader niet bij de kaart. | |
Peter | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:25 |
Maar die KLAUT rijdt over wissels van TLS, dus zijn de blaadjes op de rails veel gevaarlijker ![]() En het woord 'Innovatie' of erger nog 'Klantgericht' zijn vies. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:25 |
Dat komt omdat die software uitgerold wordt zonder dat 'ie goed getest is of er over nagedacht is hoe er daadwerkelijk mee gereisd gaat worden. Een product bedenken is heel leuk, maar als het heel anders ingezet wordt (volledig valide verder) dan oorspronkelijk bedoeld dan heb je al gelijk gezeik. Tenminste, ik laat mijn IT-ervaring nu spreken. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:26 |
Kom op zeg, het is 2015! Met al die kennis over Big Data kan NS toch wel voorspellen naar welk station je waarschijnlijk reist en na de check-in alvast pro-actief informatie naar de uitcheckterminals sturen dat er waarschijnlijk een reiziger met abo aan komt. En als je "afwijkend verdrag" vertoont dan moet je je pinpas dan misschien net iets langer voor het apparaat houden bij het uitchecken, als de lag heel groot is. Is toch ook niet totaal onoverkomelijk? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2015 21:27:28 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:27 |
Vast niet, maar die apparaten zijn nu ook regelmatig in storing. En de bussen hebben een 3G verbinding allemaal, met 4G wordt het probleem alweer minder. Als actuele reisinformatie bij bussen niet klopt, klopt 9 van de 10 keer het klokje niet, aan de verbinding ligt het bijna nooit. Ja. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:28 |
Dat is een beetje het probleem, het is eigenlijk geen big data maar het moet vanwege de complexe reisbewegingen wel zo benaderd worden en ik vermoed dat dat consequent niet gebeurd. Denk ik. Assumpties. Shoot me, maar ik heb veel IT-projecten op dezelfde manier zien falen. En het nieuwe Idensys, wat DigiD moet vervangen, is een mooie volgende kandidaat. Teveel geld in geïnvesteerd om terug te draaien dus we gaan het doordrukken. | |
Kansenjongere | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:29 |
Ik vrees dat het vooral komt omdat de NS de software door een externe partij laat maken en beroerde specificaties heeft opgesteld, waardoor sommige keuzes door de programmeur zijn gemaakt in plaats van door de NS. Anders kan ik in ieder geval niet verklaren waarom NS liever achteraf bepaalde rekenregels aanpast dan softwarefouten laat oplossen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:30 |
Oh jah, dat gebeurt ook vaak. Specs worden opgesteld door managers, komt geen WO'er met een technische achtergrond aan te pas. | |
James1988 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:32 |
Leuk idee, maar... Dat is onvoorspelbaar. Soms is de lezer snel, soms is de lezer langzaam? Dat lijkt me verwarrend en er eigenlijk vooral voor te zorgen dat mensen maar bij die lezer blijven staan... Als die apparaten in storing zijn ligt dat meestal aan niet-werkende plaatsbepaling of een hardwarestoring in de cico-apparatuur. Het in- en uitchecken gebeurt volledig offline, die info gaat later pas naar de vervoerders en TLS. Dat is ook de reden dat ik nog nooit de omroep "Vanwege een landelijke storing kunnen reizigers momenteel niet in- en uitchecken". Ik heb het wel eens meegemaakt dat het op een bepaald station niet werkt door een stroomstoring, maar nog nooit landelijk. Dan moet je toch wel een gigantisch goed datamodel hebben en ook een uitmuntende netwerkverbinding. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:33 |
Vind deze wel mooi: ![]() Intussen is men geloof ik een stuk verder qua computergestuurde beeldherkenning, maar het principe blijft hetzelfde. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:35 |
wel grappig, een spionagefilm voor achtjarigen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:38 |
Ja. En het probleem is ondertussen getackled niet eens vanwege intelligente computers maar omdat ze het zo vaak doen dat ze instant die hele database kunnen doorzoeken. Alhoewel dat eerste principe ook wel steeds naderbij komt. | |
Peterselieman | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:40 |
ja, daar gaat het al mis | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:54 |
Ik ben een WO'er met technische achtergrond maar ik zou het echt niet weten hoor.. Of ik ben een kut technische WO student ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:56 |
Ja, je gaat natuurlijk niet een natuurkundige met een specialisme in kosmologie vragen om dit te doen, daar pak je een IT'er voor voor met een WO-achtergrond die niet in leidinggeven is. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:57 |
ik weet er ook geen kut van ![]() | |
b2py | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:57 |
Ja, daarom vraag ik het even ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:19 |
De wissels zijn niet van TLS. They're all mine. Whuhahaha. | |
Peter | dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:21 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:25 |
wissels van TLS. Moeniegekkerwodde ![]() | |
Duvel | dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:38 |
Railinfratrust. Jij mag er alleen mee spelen. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:56 |
Laat me nou in de waan. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:17 |
Morgen hoor ik dat de locomotieven onder Kiosk vallen. Met uitgestreken smoel. "Hoezo, dat vind je raar? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:31 |
T is natuurlijk ergens wel belachelijk dat je zo een kaart voor je reis helemaal moet programmeren als je ern wat anders wilt (klasse wissel, samenreiskorting, vrij reizen vrije keuzedag schijnt ook een drama te zijn) | |
Yreal | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:32 |
Hoe is meereiskorting een drama? | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:32 |
Reizigersgemak staat op 997, 998 en 999. Reizigers moeten gewoon doekoes afstorten en vooral hun bek houden, want zonder reizigers is Het Systeem al moeilijk genoeg. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:43 |
De dagkaart met korting bestaat niet meer, het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig, dan iedereen die korting opladen, en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal. | |
Yreal | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:48 |
Was nou maar blij dat Hengelo niet al bij duitsland is gevoegd... | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:52 |
Als je nu in Ede naar Deventer wilt en er lig er weer eens eentje voor in Wolfheze, dan is Plan B kippensmurf x Pimpel @ Amf. maar ja DAN verschillende vervoerders DUS geen GtbV WANT "je hebt er zelf voor gekozen" Ja zo kan ik het ook ![]() | |
James1988 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:52 |
Dat zou geen probleem zijn geweest als er een daily cap zou zijn ingevoerd. Dat wat ze in Londen al sinds de Oyster card hebben... Ook onnodig. Voor zowel de heen- als voor de terugreis. Nou kan je wel 2x samenreiskorting op je kaart zetten, maar als je 3 reizen maakt (zoals Breda - Amsterdam - Den Bosch - Breda) moet je niet vergeten in Den Bosch weer langs de automaat te gaan, anders maak je de laatste reis vol tarief. Ook onzin, inderdaad. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:54 |
Oh voor de volledigheid, DR_Flash heeft NIET zelf gekozen voor een compleet versplinterd spoornet. | |
Prins_Pils | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:55 |
Vervalt samenreiskorting direct bij een uitcheck (en dus ook omcheck naar vervoerder 2)? Lijkt me wel toch? Hoogste tijd om een bom op dat omchecken te gooien.. gedoe | |
Prins_Pils | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:56 |
Ik ook niet maar niks mis mee, MITS wij als reiziger niet moeilijk hoeven te doen. Maar daar wordt natuurlijk niet over nagedacht ![]() | |
James1988 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:56 |
Nee, 35 minuten na de laatste check-out bij een spoorvervoerder. Ik denk ook wanneer je vervolgens incheckt bij een bus/tram/metro, maar dat weet ik niet zeker. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:57 |
meereiskorting is niet zo een groot drama. Die vrije reisdagen voor senioren zijn dat wel. Ik weet niet helemaal hoe het werkt. Maar je hebt vaste vrije reisdagen per jaar en 1 universele. 3 keer raden wat de automaat/paal pakt als je die dingen hebt geladen... | |
Yreal | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:00 |
Die is ook irritant ja. Kom ik dus niet meer thuis door de vertraging, pak ik de bus en loop ik 5 km naar huis midden in de nacht, kreeg ik ook een jammer joh, schrijf maar een brief. | |
Dr_Flash | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:01 |
![]() Nee ik vind ook niks mis met de Holocaust zolang ik nog maar gewoon met joden een potje kan ganzeborden. I mean, this is NOT OK. And not "almost" OK. | |
Yreal | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:01 |
Nou en, fuck die kutbejaarde. Je reinste leeftijdsdiscriminatie is het. | |
Prins_Pils | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:03 |
Wat is dit nou weer voor vergelijking ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:04 |
Ja wat snap je er niet aan dan? | |
Dr_Flash | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:06 |
"ja de OVchipkaart is oke zolang wij er niet moeilijk mee hoeven doen" ja, dat zal voor best wel 80% van de mensen betekenen dat ze er niet moeilijk voor hoeven te doen. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon een ondoordacht hoerig kutproduct is. | |
Dr_Flash | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:07 |
en als alle reizigers zich maar gewoon als willoze schapen naar de halfdoordachte grillen van NS voegen, is er niks aan de hand ![]() ![]() | |
Yreal | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:08 |
Vooral als je meerdere keren per dag in een richting gaat naaien ze je hard. | |
Prins_Pils | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:09 |
Okee bedoel je hier nou de OVC in het algemeen mee, of het feit dat er tig spoorbedrijven zijn waarbij je elke keer moet omchecken en die ook totaal niet samenwerken om tot een oplossing te komen, op die 'proef' op de Kippensmurf na? | |
Dr_Flash | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:13 |
En zo zijn er duizend scenario's te bedenken waarin de OV-Chipkaart gewoon een halfdoordacht kutproduct is. En als ik daar eens wat van zeg hoef ik echt niet een autist of een racist of een fascist of weet ik wat genoemd te worden. Kijk eens niet naar mij. Dat product is gewoon pure kanker. En als ik de enige ben die er wat van zegt, dan is het ZO makkellijk om mij de schuld te geven. Maar ja, is de Telegraaf schuldig aan de vluchtelingen? Ze berichten erover. En of je de tooon aanstaat, kijk maar. Maar schuldig? Waar is het zelf nadenken gebleven? | |
Yreal | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:13 |
Zweden ![]() | |
Yreal | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:14 |
Eerlijk is eerlijk, ik ben ook blij met de dubbele ov-truc. | |
Yreal | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:15 |
Goedkoopste vliegticket van Arlanda naar Gardamoon is 50 euro, eerste klas met de trein 30 euro. Boem ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:16 |
Ga rustig door met je tirade hoor, ik vind ook dat er nog een hoop verbeterd kan worden en ik ben vast niet de enige ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:25 |
Neuh, als ik zo af en toe eens zeg wt me niet zint dan is dat wel genoeg ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:28 |
Dat verbeteren had jaren geleden moeten gebeuren. Nu kun je misschien een paar onvolkomenheden gaan lijmen, maar de fundamentele ontwerpfouten krijg je er niet meer uit. | |
Kansenjongere | woensdag 21 oktober 2015 @ 00:37 |
De NS-automaat doet het op zich goed. Bij het ophalen wordt in principe alleen de tijdelijke keuzedag die 2 maanden geldig is opgehaald (tenzij je kiest voor het ophalen van alle gereedstaande bestellingen), bij het inchecken wordt eveneens altijd eerst de tijdelijke keuzedag gepakt. Het probleem zit hem vooral in de TLS-automaten die een te klein display hebben om fatsoenlijk te presenteren welke bestellingen zullen worden opgehaald. Zo kan het dus dat jij denkt slechts 1 keuzedag op te halen (of bijvoorbeeld alleen je busabonnement) terwijl die automaten direct alle keuzedagen op je kaart zetten. Die situatie is al een paar jaar bekend en nog steeds worden er diverse senioren door gedupeerd, maar NS zegt er niets aan te kunnen doen omdat de automaten van TLS zijn (en dat is echt een heel ander bedrijf waarvan NS slechts oprichter en hoofdaandeelhouder is) en TLS ziet het blijkbaar niet als een probleem. | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 07:33 |
De overstap is 11 minuten, is dat te kort voor een klassewissel? | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 oktober 2015 @ 07:42 |
Hangt er vanaf hoeveel automaten er buiten gebruik zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 oktober 2015 @ 07:45 |
Ja, klopt. Dat was t verhaal! | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:06 |
Ik heb geen idee hoeveel automaten er in Hengelo staan | |
Dr_Flash | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:16 |
Wauw. Toch weer op werk gearriveerd. Geen idee hoe ik dat geflikt heb. Treinen reden op tijd iig ![]() | |
Duvel | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:23 |
Ik heb mijn ouders zo'n kaart cadeau gedaan en nu kunnen ze tenminste op bezoek komen! | |
Duvel | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:25 |
Er resteert dus slechts één oplossing: de OV-chipkaart moet verwoest worden. | |
Dr_Flash | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:36 |
samen met die roodhemden | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:25 |
Dat verbeteren had gemoeten voordat het goedwerkende papieren basismodel afgeschaft werd. Van mij hadden ze desnoods alleen voor eeuwig reizen op saldo alleen maar aangeboden als de keur aan kaartjes niet weg zou zijn gehaald. | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:27 |
Er staan geloof ik nog maar 2 kaartautomaten in Hengelo. Maar je kan je toch zelf wel bedenken dat er genoeg plekken zijn waar het 2 tot 5 minuten is? Knopen genoeg door het land. | |
stbabylon | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:35 |
http://www2.ns.nl een nieuwe webzijde | |
Kansenjongere | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:43 |
Aan die nieuwe reisplanner zal ik behoorlijk moeten wennen en de bug dat bij het vanuit de reisplanner kopen van een e-ticket standaard de meest ongunstige route wordt gekozen bij een reis met meerdere vervoerders is zo te zien ook nog niet verholpen. | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:00 |
Het probleem met klassewissel speelt naar mijn idee voornamelijk bij een categorie reiziger, de recreatieve reiziger (Reisdoel is recreatief, bijvoorbeeld dagje shoppen). Voor dit type reiziger is tijd veel minder belangrijk dan voor een forens. Van een forens mag je naar mijn idee verwachten dat hij of zij zelf een kortingskaart heeft en niet dag in dag uit klassewissels hoeft aan te vragen bij een automaat. Overigens zijn er volgens de plattegrond van Hengelo op ns.nl drie plekken waar je tickets kan kopen uit een automaat, dus zullen er ook minimaal drie machines aanwezig zijn. | |
dennistd | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:01 |
Ik kan geen afkortingen gebruiken ![]() | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:02 |
Geen actuele spoorkaart ![]() | |
Ireyon | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:03 |
http://www2.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:04 |
Lijkt in de verste verte niet op dit: http://www.ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart Ik wil graag even per station kunnen klikken voor een AV. | |
ReisT | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:05 |
"Vul minimaal 3 karakters in" ![]() | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:13 |
![]() ![]() Ben benieuwd. | |
Dr_Flash | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:27 |
Lisette is de baas van Eva ![]() | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:32 |
Toen ik begon was ik al even bang dat het een geautomatiseerd gesprek zou worden | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:51 |
Hahahaha, ja dat dacht ik ook ![]() | |
James1988 | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:56 |
Ik dacht ook al "Hebben ze die domme koe een nieuwe naam gegeven?" maar Lisette blijkt dus wél echt te zijn ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 21 oktober 2015 @ 12:07 |
in de nacht van maandag op dinsdag rijden er tussen Amsterdam Sloterdijk en Heerhugowaard bussen in plaats van treinen. de laatste reguliere trein gaat om 0:22. vanaf 0:39 gaat de trein tot zaandam en vertrekt aldaar om 1:33 een stopbus richting Heerhugowaard. in Uitgeest kan men overstappen op een snelbus naar Alkmaar. dit schijnt al lange tijd zo te zijn en een einddatum is onbekend. | |
#ANONIEM | woensdag 21 oktober 2015 @ 12:15 |
![]() Ziet er verder wel flitsend uit, die nieuwe site. Dat je de treinroute op een kaart uitgestippeld kan zien enzo. Of het handig is weet ik nog niet, maar mooi en modern enzo is het wel. ![]() | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 12:30 |
Al sinds ingang dienstregeling 2014 ja | |
Yreal | woensdag 21 oktober 2015 @ 13:09 |
dus omdat ze 60 zijn hoeven ze minder voor dalvrij te betalen. Why?? | |
ReisT | woensdag 21 oktober 2015 @ 13:25 |
Ik zou het wel handig vinden als bij elke mooi uitgestippelde route ook de juiste prijs getoond kon worden. | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 13:28 |
Je moet nog maar hopen dat ze mijn vraag echt begrepen heeft en het goed kan overbrengen. | |
HaverMoutKoekje | woensdag 21 oktober 2015 @ 13:33 |
Ik vind het niet zo'n toegevoegde waarde, ik heb bij plannen liever een lijstje onder elkaar dan die blokjes met reisopties naast elkaar | |
Ajaxfan | woensdag 21 oktober 2015 @ 15:40 |
Afkortingen gaan ze ook aan werken zag ik. Het mag van mij allemaal wel een tikkie compacter eigenlijk. | |
boriq | woensdag 21 oktober 2015 @ 15:49 |
Jup. Er is een LINT kapot, GTW 261 in de sprinter Almelo - Marienberg | |
James1988 | woensdag 21 oktober 2015 @ 16:45 |
Voor de liefhebbers, techblog The Verge heeft een fotoserie van de nieuwe Eurostar e320-treinen: http://www.theverge.com/2(...)rain-design-pictures | |
Darkwing_Duck | woensdag 21 oktober 2015 @ 17:35 |
Hij heeft een punt: https://forum.ns.nl/#!/ov(...)egwerpchipkaart-3724 | |
Peterselieman | woensdag 21 oktober 2015 @ 17:45 |
In Winterswijk komt een nieuw ov-museum te staan. Een van de zaken die er te zien zal zijn is de enig overgebleven kop van een SM'90 http://www.transitoost.nl(...)efinitief-van-start/ | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 18:13 |
Nice | |
James1988 | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:24 |
Hm, deze is leuk. Op de oude NS-website staat dat je bij 15-29 minuten vertraging met Intershitty defect 50% van de prijs van je ticket terugkrijgt:![]() Maar op de nieuwe NS-website staat dat je bij 15-29 minuten vertraging met de ICd 50% van de prijs van je toeslag terugkrijgt: ![]() Maar op de GtbV-pagina staat niks over de regeling zoals op de oude pagina. Lekker is dat. | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:27 |
De eerste gaat specifiek over compensatie tabel over de gehele reis, de tweede alleen over de toeslag. Appels peren | |
James1988 | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:31 |
Zoals ik al schreef..... Op die pagina wordt alleen de toeslag genoemd, op de Algemene GtbV-pagina is er niks te vinden over de 15-29 minuten vertraging-regeling voor de ICd die wél genoemd staat op de 'oude' site. | |
b2py | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:33 |
Er ontbreekt wel meer ben ik inmiddels achtergekomen.. | |
Duvel | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:10 |
Omdat cadeau doen anders wel erg duur wordt. Damn, pindabrein. ![]() | |
Duvel | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:12 |
Niet meer? | |
James1988 | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:20 |
Die URL werkt niet. Sloop #! eruit en hij doet het weer wel... https://forum.ns.nl/ov-ch(...)egwerpchipkaart-3724 | |
MrTCP | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:23 |
Oke, hier een lurker die vroeger bij een ns-gerlateerd bedrijf werkte (vandaar mijn trein interesse) en nu in het buitenland woont. Inhakend op het OVC commentaar zojuist, onlangs waren we op vakantie in Nederland en we hebben een (1) anonieme OV chipkaart. Daar moet dus 20 euro op staan wil je kunnen reizen. Waarom is het niet mogelijk om een kaartje te laden op deze anonieme kaart? (of meerdere als je met een groep reist) Dat is echt een tekortkoming. De enige uitweg nu is (als je niet je OV chipkaart als bank wilt gebruiken) om een eenmalige OV chipkaart te gebruiken (dus toeslag 1 euro). Een chipkaart moet in staat zijn om zo'n kaartje te laden (of meerdere) en kan dan door de conducteur gecontroleerd worden, het moet zelfs mogelijk zijn om de poortjes een bepaald aantal keren te kunnen openen op het instap en uitstap station. Grmbl EDIT: en mijn rant wordt dus door bovenstaande link gedeeld! | |
Duvel | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:35 |
Bovenstaande rant is volkomen waar, maar is slechts één argument van de vele die onderbouwen dat de OV-chipkaart verwoest moet worden. | |
boriq | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:40 |
Met zo'n GTW heb je tussen Vroomshoop en Marienberg zo 4 minuten speling. Net waren we bijna 3 minuten te vroeg op Vroomshoop richting Almelo. | |
James1988 | woensdag 21 oktober 2015 @ 22:20 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 oktober 2015 @ 22:26 |
niet dat de Lint er echt doorrijdt ![]() | |
James1988 | woensdag 21 oktober 2015 @ 22:50 |
![]() Ik keur 'm goed ![]() | |
Adrie072 | donderdag 22 oktober 2015 @ 02:13 |
Die happer en de bovenleiding? https://mobile.twitter.co(...)445077721088/photo/1 | |
Duvel | donderdag 22 oktober 2015 @ 07:38 |
De bovenleiding van het laadspoor is aan de kant geschoven. | |
JDude | donderdag 22 oktober 2015 @ 07:51 |
Vooral dit. Nu is het net zo'n drama als de nieuwe KNMI-site, vooral veel nutteloze beeldvulling. | |
ReisT | donderdag 22 oktober 2015 @ 08:10 |
En het is in dit geval niet eens een technische beperking (het was een tijdje mogelijk bij jaartrajectkaarten). De mogelijkheid is geblokkeerd omdat NS liever wil dat iedereen op saldo reist... | |
lyolyrc | donderdag 22 oktober 2015 @ 08:53 |
Weer een typisch voorbeeld van wat ik zie als reizigersonvriendelijk gedrag: intercity Eindhoven - Alkmaar van 7u32 is 3 minuten te laat. Sprinter Eindhoven - Tilburg Universiteit van 7u34 vertrekt stipt op tijd, maar komt een paar honderd meter voor Eindhoven Beukenlaan een rood sein tegen, omdat de eerdergenoemde intercity moet passeren. Gevolg: overstappers missen hun aansluiting. Ik kan alleen maar redenen bedenken dat die sprinter best kan wachten op station Eindhoven: • de sprinter moet toch wachten op de intercity, dus de sprinter loopt sowieso vertraging op • spoor 3 hoeft niet vrijgemaakt te worden voor een andere trein • je garandeert een overstap van intercity naar sprinter Mis ik een dwingende reden waarom de sprinter wel stipt op tijd weg moet? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:02 |
Lekker 4 bakjes ipv 10 tussen Nijmegen en Alkmaar. Lachejonge. | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:05 |
Het heeft onder meer te maken met de bonus/malus, zoals ook de directeur RET het gisteren uitlegde. http://www.metronieuws.nl(...)st-niet-meer-op-tijd | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:11 |
Is dat een "dwingende reden" tegenwoordig ja? ![]() | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:13 |
Het is een soort balans tussen punctualiteit van de trein en reizigerspunctualiteit denk ik | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:17 |
Het had een argument kunnen zijn als die trein elke drie minuten zou rijden. Is dat het geval? | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:20 |
Goede vraag. Je moet ook rekening houden met aansluitingen elders in het netwerk. Gevolgvertragingen die het oplevert voor reizigers in andere treinen. Dat hoeft bij de metro niet. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:21 |
Ja. En gebeurt dat? Nee. Zoals Lyo al aangeeft: Die sprinter loopt toch vertraging op. | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:24 |
Nou, ik dacht maar aan aansluitingen in Den Bosch, vertragingen voor sprinters tussen Geldermalsen en Utrecht die door werken naar Den Haag. Aansluitingen in Utrecht zelf etc etc etc En verder zie ik dat de IC naar Den Haag wel heeft gewacht. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:26 |
En hoe kan wat dan ook van wat jij noemt, een argument zijn om die sprinter vast half leeg weg te sturen naar het rode sein 500 meter verderop? | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:26 |
Treinpunctualiteit Of gewoon personeel op de trein dat bij groen fluit en vertrekt. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:32 |
Juist. Onwil, systeemautisme en klantminachting dus. Dank je ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:39 |
Minachting? Mwoah. Denk niet dat er een treindienstleider was die dacht HAH LAAT IK DIE KLANTJES PESTEN maar eerder; 'die trein moet daar weg want het spoor is nodig'. Of het handig was is een ander verhaal. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:44 |
Als je enige taak mensen vervoeren is, en je laat zo nadrukkelijk na om daar ook maar aan te denken, dan is dat minachting. | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:46 |
Als het spoor nodig is waardoor anders nog meer mensen hun aansluiting zouden missen echt niet. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:51 |
Maar dat was dus niet zo.
| |
DeaDLocK2K | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:53 |
Solide bewijs inderdaad! | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:57 |
Dat misschien niet, maar het was een randvoorwaarde uit de opgave. Aangezien ik het niet beter weet, is dat waar ik vanuit moet gaan. Of hoe maakte jij vroegah je tentamens? ![]() | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:05 |
Je zou kunnen indenken in cargo oid | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:08 |
Ja wie weet. Al heeft cargo natuurlijk geen perronspoor nodig. Al heeft cargo natuurlijk net zo goed last van een rood sein waar al een sprintertje vor staat. Maar wie weet ligt er wel ergens een wissel ![]() | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:11 |
Ga jij nou maar kookfilmpjes maken met een GoPro op je tang ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:13 |
Homo ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:14 |
Djeeez, go get a room you guys ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:21 |
Ik ga aan het "werk" ![]() | |
derLudolf | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:32 |
Nou van dat kotsomelet vlammetjesomelet kreeg iktoch echt een bescheiden culinair orgasme | |
lyolyrc | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:54 |
Cargo gaat in Eindhoven via spoor 6 of 7 (dat ligt buiten de overkapping) en volgt tot vlak voor Boxtel hetzelfde spoor als de intercity richting Den Haag. Vlak voor Boxtel ligt er een wissel waar de sprinter voor de cargo langs kruist. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 22 oktober 2015 @ 11:03 |
Je hebt duidelijk nog nooit met een trdl meegekeken. Een aansluiting regelen vereist tijdig ingrijpen van de trdl. Als ergens anders op het emplacement bijvoorbeeld een storing is, kun je het daar zo druk mee hebben dat een aansluiting regelen erbij inschiet, hoe spijtig dat ook is. Het gebeurt nooit met opzet. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 11:15 |
Ja ja, treinen rijden al 200 jaar, maar nu hoor ik ineens dat het een soort raketwetenschap is. Nou, het zal ook wel ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 22 oktober 2015 @ 11:26 |
Herfstvakantie he, dan reist er niemand met de trein ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 11:29 |
Is het vakantie? | |
Prins_Pils | donderdag 22 oktober 2015 @ 11:34 |
Ja, las ik ergens. Volg het verder ook niet meer ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 22 oktober 2015 @ 11:51 |
De grap is dat het waarschijnlijk handig zou zijn om meer ondersteunende systemen te hebben. Die zijn er niet. Deels omdat ProRail VL het er wel bij wil doen omdat het vaak wel kan maar het tegelijk niet als de core-business ziet en dus geen software wil ontwikkelen voor als het even niet lukt. | |
lyolyrc | donderdag 22 oktober 2015 @ 12:00 |
Stel dat de sprinter in de situatie zoals ik die heb beschreven groen sein heeft, moet die dan vertrekken, of mag het NS-personeel zelfstandig beslissen om nog even te wachten? | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 12:09 |
Goed meneer. ![]() Ik hoorde trouwens dat er in Nijmegen geen extra stel van het opstelterrein kon komen vanwege wisselstoring. En het werd keurig omgeroepen in Arnhem "De trein die zomedalek binnenkomt op spoor 11 is korter dan normaal". Dat dan weer wel. Edoch: Sardientjes in een tonnetje is het en blijft het. | |
bork | donderdag 22 oktober 2015 @ 12:15 |
Herfstvakantie en zo, groetjes uit Palma ![]() | |
James1988 | donderdag 22 oktober 2015 @ 12:23 |
Als ik het goed heb krijgt de machinist na een paar minuten de vraag waarom hij nog niet is vertrokken, ondanks het geopend sein. | |
_JdM_ | donderdag 22 oktober 2015 @ 12:31 |
Vraag me wel oprecht af waarom een sprinter Eindhoven-Tilburg moet wachten op de IC uit Weert/Roermond. Waarom zou je uit Weert in godsnaam naar Eindhoven Beukenlaan, Best of Boxtel willen? En als die trein in Eindhoven was blijven wachten en achter de IC was aan gestuurd, had je die overstap uberhaupt kunnen halen? Bij Beukenlaan is de snelheid van de IC hoger, dus kan de sprinter daar veel eerder strak achteraan, dan meteen bij Eindhoven. Die minuut die nu gewonnen wordt, kan betekenen dat je in Tilburg de cross-platform overstap op de IC Zwolle->Roosendaal wel kunt halen. Die overstap lijkt me belangrijker (namelijk iedereen van Beukenlaan, Best, Boxtel, Oisterwijk NAAR Breda) dan de overstap in de ochtend uit Limburg naar Beukenlaan, Best, Boxtel en Oisterwijk | |
ziggyziggyziggy | donderdag 22 oktober 2015 @ 12:41 |
Dan gaat de HC op vertrektijd sleutelen en vertrekt de trein inderdaad gewoon. Treinpersoneel heeft niet altijd het overzicht op al dan niet vertraagde binnenkomende treinen, de trdl wel. | |
dennistd | donderdag 22 oktober 2015 @ 12:51 |
Op Amersfoort hoor je af en toe de plp (procesleider perron) via de portofoon aan het treinpersoneel vragen om even te wachten. Blijkbaar gaat het daar dan toch buiten de treindienstleider om. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 12:54 |
bijsturing kan in voorkomende gevallen de trdl overrulen ja ![]() ![]() | |
ReisT | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:01 |
In de gaten houden of die IC waar je achteraan hoort te vertrekken al vertrokken is, dat kan toch wel? Heb je geen overzicht op alle treinen voor nodig. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:06 |
Wie de overkant van het perron kan zien, matst gauw een reiziger of tien! | |
Ajaxfan | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:20 |
Ah wat is 9 1/2 jaar nou qua achterstand. ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:22 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:39 |
Oh jee, boetes ![]() Fuckit, toch maar reizigers/belastinbetalers-geld ![]() | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:46 |
Ah weten we dat ook weer ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:48 |
Ik heb net een busritje gemaakt, ga ik nu dood? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:49 |
nee dalek pas ![]() | |
_JdM_ | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:50 |
Was de bus wit-blauw? | |
Prins_Pils | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:55 |
Nee helemaal blauw.. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:59 |
de ME? ![]() | |
_JdM_ | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:23 |
Dan overleef je het wel ![]() | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:28 |
Jezus, trein glibbert en glijdt alle kanten op bij vertrek. My God. | |
lyolyrc | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:29 |
De sprinter loopt al een minuut of 5 vertraging op door voor een rood sein gezet te worden vlak voor Beukenlaan. Ik denk dat de sprinter eerder een minuut wint door direct vanaf Eindhoven naar Beukenlaan te kunnen doorrijden, met andere woorden door de intercity eerst te laten vertrekken. | |
MPG | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:34 |
De overstap Weert - Best is een een stuk belangrijker dan je denkt. Veel werknemers van o.a. Philips (Beukenlaan, Best) wonen namelijk niet in de stad Eindhoven, maar in Geldrop, Heeze of Weert. | |
boriq | donderdag 22 oktober 2015 @ 16:25 |
In Zeeuws-Vlaanderen is bij Axel een cargo ontspoord na een aanrijding met een vrachtwagen, meer via omroep zeeland Dit is in elk geval niet hoe een DBS 6400 hoort te staan ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 22 oktober 2015 @ 17:10 |
Wat een zooitje.![]() ![]() | |
boriq | donderdag 22 oktober 2015 @ 17:31 |
Ik zie het al. Ook alle DBS 6400'en moeten per 12 december van de baan af, zijn immers zeer onveilig zoals iedereen kan zien. | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 oktober 2015 @ 18:17 |
Ze rijden express in Reservebelgië zodat er nog wat schade veroorzaakt kan worden aldaar. | |
AIex | donderdag 22 oktober 2015 @ 18:37 |
Hij moet gewoon op vertrektijd + veilig sein vertrekken. Het overnemen van aansluitingen is de verantwoordelijkheid van de treindienstleider volgens de afspraken die hierover gemaakt zijn tussen NSR en Prorail. De treindienstleider zou in dat geval het sein van de stopper op rood moeten laten staan. | |
James1988 | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:26 |
Pardon? 23 uur 30? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:53 |
Precies 3 minuten nadat de laatste zou zijn vertrokken. Eigenlijk zijn ze stiekem tot morgenochtend bezig ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:04 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-half-miljard.dhtml Ladieda. Met extragratis tunnelstoringen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:07 |
Wat een verrassing, Adriaan. Ha ha ha. Ha ha ha. | |
Prins_Pils | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:18 |
De trekschuit van 17:40 vertrekt van spoor 6 ![]() | |
James1988 | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:34 |
Van treinreiziger.nl What the fuck ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:47 |
Vreemd verhaal. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:50 |
Koeien acuut afschaffen. Levensgevaarlijk ![]() | |
Nattekat | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:51 |
De film Unstoppable in het echt ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:51 |
Hebben die beesten geen treinenvangers dan? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:00 |
Nee, te duur. Revisietermijn bla bla. De frikandellenmolen moet ook draaien. Hup, weg ermee ![]() | |
derLudolf | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:13 |
Denken dat er rundvlees in frikadellen zit ![]() Beter schaf je alle paarden dan af (hun bezitters ook direct) | |
DriekOplopers | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:38 |
Het KAN onmogelijk om een gestrande trein gaan. Die is na een uurtje, of misschien twee, wel weggesleept. Niet pas na 5 uur. Wij (Voor Beter OV that is) geloven er geen barst van. Er zijn legio andere mogelijkheden. Zoals werkonderbreking, ingrijpen ILT en nog wat van dat soort. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:41 |
Nee. Dat zijn allemaal dingen die je gewoon kunt zeggen. Het is vast iets heel erg beschamends dat ze er blijkbaar over moeten liegen. Een opblaaspop met het gezicht van Simon Snijbloem of zo. | |
DriekOplopers | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:20 |
Asbreuk en een hoop logistiek gefaal. Later meer. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:28 |
Dat sowieso. En honden ook, while you're at it. | |
Dr_Flash | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:28 |
krijg er een zakbreuk van ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:29 |
![]() | |
MTL | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:40 |
Inmiddels was dat een asbreuk? Ik kreeg in eerste instantie te horen dat het een lekkende aspot was, echter van zulke hoedanigheid dat ze alle poppetjes uit de kast hebben getrokken/moeten trekken. Ik mocht met mijn trein omrijden via Den Haag en Leiden. | |
DriekOplopers | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:47 |
Ja. En as we speak staat de benodigde asbreuklorry nog steeds in Amersfoort. 5 uur later. ![]() Meer info op de razend populaire website van Voor Beter OV. | |
MTL | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:54 |
Heb het stukje even gelezen. Thalys heeft de hele avond (net als enkele ic direct treinen) via de oude lijn gereden. Het klopt dus niet dat er één spoor beschikbaar is (dat lijkt me overigens sowieso sterk, ProRail is tegenwoordig van het buitendienst stellen zodra er ook maar iets is). Enne, ernstige veiligheidsgebreken van ICRmh rijtuigen? Waar haal je dat nu weer vandaan? | |
derLudolf | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:56 |
Met jou kan ik praten ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:58 |
Hahaha, ProRail wist ons niet eens te vertellen dat Thalys via de oude lijn reed... | |
mschol | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:58 |
honden ![]() schaf dan de baasjes af die hun hond niet africhten | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 oktober 2015 @ 23:21 |
Dat is al sinds begin van de storing zo. Dat een woordvoerder dat niet kan vertellen betekent niet dat ProRail het niet weet.... | |
DriekOplopers | donderdag 22 oktober 2015 @ 23:35 |
Tuurlijk. Eensch. Maar ik verwacht van een woordvoerder dat het klopt wat ik te horen krijg. Lijkt me geen rare gedachte. ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 22 oktober 2015 @ 23:42 |
Het komt inderdaad niet erg professioneel over, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor het uiterst speculatieve artikel dat je alvast schreef in afwachting van een reactie. | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 oktober 2015 @ 23:42 |
Als ze het niet weet dan weet ze het niet, wat kan daar niet aan kloppen? | |
Peter | donderdag 22 oktober 2015 @ 23:50 |
Als je iets roept zonder te controleren of het kopt is dat minder slim.. | |
DriekOplopers | donderdag 22 oktober 2015 @ 23:56 |
Voordat wij dat artikel publiceerden, hadden wij NS en ProRail ruim de tijd gegeven om op het concept te reageren. Lauw Loenen. Pas toen het op de site stond en ik nog een paar hoogste bazen PMde via Twitter kwamen ze in beweging. | |
b2py | donderdag 22 oktober 2015 @ 23:57 |
Och och, die Rikus, die heeft alle pionnen rondom het spoor in zijn macht *tikt nog een biertje weg* | |
DriekOplopers | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:01 |
Nee, ik leg uit, hoe het is gegaan. Dat betrokkenen vooraf de gelegenheid hebben gekregen om te reageren. Proost! ![]() | |
Kansenjongere | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:01 |
Dan had je dat toch ook op kunnen schrijven? Bij je huidige rol hoort wat mij betreft een andere toon en inhoud dan die van columnist. | |
DriekOplopers | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:07 |
Nee, want dan had ik moeten schrijven "ProRail en NS willen niet reageren". Ik weet zeker dat iemand hier in dit forum daar dan wel weer over was gevallen, qua wie ik wel denk dat ik ben, qua Calimnerogedrag of qua Huilie huilie. Wat dat betreft is er hier altijd wel iemand bereid om mij en mijn club even voor de schenen te schoppen. Dat ik hier nog dingen post, is uitsluitend ten dienste van de goedwillende minderheid. *nu slapen gaat* | |
James1988 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:13 |
Een asbreuk tijdens een rit aan 160 km/u? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:22 |
Ja zag het vanochtend voorbijkomen. Machinist is op bet juiste moment uitgestapt en heeft een wig onder de wielen geplaatst om tr voorkomen dat ie weer achteruit zou rollen (soort reuze schommelschip) Een aantal machinist heeft gebruikt gemaakt van hun recht (dat is er blijkbaar) om niet meer met dat mat te rijden.... Aldus het nieuws hier.... | |
James1988 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:26 |
Goed bedacht, maar waar heeft hij dat vandaangehaald? ![]() Als treinpersoneel geen vertrouwen heeft in het materieel hebben ze het recht om te weigeren om met de trein te rijden. Dat is hier in Nederland ook zo: als een conducteur op de ICd vindt dat de trein niet veilig is (bijvoorbeeld omdat hij geluiden hoort die hij vreemd vindt) heeft hij het recht om een trein te laten staan. Ik heb begrepen dat het gaat om een AGC, is dat niet zo'n beetje het standaard TER-materieel in Frankrijk? Toen ik een paar maanden terug in het zuidwesten van Frankrijk was om wat treintjes te spotten zag ik dat spul vaak voorbijkomen, en ook in Lille zag ik het best wel veel. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:28 |
Dat schijnt hier standaard in iedere trein te zitten... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:33 |
En,het gevolg van het niet willen rijde van het standaard trein materieel. Ik citeer: Info trafic : Suite à un incident affectant un certain type de matériel roulant, des agents de conduite de la Région Normande ont fait valoir leur droit de retrait. Le vendredi 23 octobre 2015, le trafic sera perturbé sur les lignes Rouen-Elbeuf, Rouen-Caen, Rouen-Lille, Paris-Evreux-Bernay, Paris-Le Havre et Serqueux-Gisors. Pour toutes informations complémentaires sur ces lignes, nous vous invitons à vous renseigner auprès des téléconseillers blablabla telefoonnummer Wat dus betekent dat machinisten niet meer met dat mat willen rijden en er dus geen voldoende ander mat is en dus uitval op de trajecten hierboven Benn benieuwd of het overslaat naar het hele land... Dan heeft Bombardier echt wat uit te leggen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:38 |
Nieuwsitem waarin men uitlegt dat er een 'wig' (La Cale in het Frans) geplaatst werd http://www.bfmtv.com/medi(...)ur-19-km-668981.html | |
James1988 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:43 |
BEA-TT (de Franse onderzoeksraad voor veiligheid) heeft een onderzoek ingesteld naar deze bizarre situatie. Laten we hopen dat er niet iedere dag twee koeien worden geschept door een AGC. ![]() Slightly ontopic: in januari 2015 is er een zeer ernstig incident geweest in een treinstel van het type 458/5 van vervoerder South West Trains. De treinen van het type 458/5 zijn relatief jong: ze zijn ontstaan door rijtuigen van het type 458 (Juniper) te combineren met type 460 (ex-Gatwick Express). De Railways Accident Investigation Board (RAIB) heeft een rapport gepubliceerd, de directe oorzaak blijkt te zijn dat een monteur van Wabtec een paar dingen niet strak genoeg had vastgedraaid waardoor kabels lostrilden. Dit leidde uiteindelijk tot vlambogen en brand. Andere 458/5's zijn geïnspecteerd, bij sommige treinstellen bleek dat ook daar de boel niet strak genoeg was vastgedraaid. Het incident had dus vaker kunnen voorkomen, maar Brits treinpersoneel heeft het spul niet laten staan. | |
Peterselieman | vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:26 |
Anders moeten ze maar Wadlopers inzetten. Die belanden bij het scheppen van koeien tenminste in de sloot en rijden niet nog 19 kilometer door | |
Peterselieman | vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:28 |
Wel zonde, want met ondersteunende software kan het spoor zoveel beter gemaakt worden. Door net even de ene trein een minuutje op te houden zodat de IC er langs kan of niet preventief treinseries in zijn geheel te hoeven ruimen omdat onderweg keren te veel tijd/mankracht kost | |
dennistd | vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:33 |
Misschien kunnen we ze ook nog wel wat Plan V slijten voor in het zuiden ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:23 |
Zelfs je medestanders vallen over je heen bij dit soort blunders en je blijft vasthouden aan die werkwijze. Fox/News Of The World van de Reizigersverenigingen, volgens mij zit niemand daar op te wachten... | |
Mr_Klaasje | vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:19 |
From other news: Het zou ook om een defecte aspot kunnen gaan. Dat is heel wat minder gevaarlijk maar het betekent wel dat je de asbreuklorrie nodig hebt om af te slepen. | |
b2py | vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:33 |
In München willen ze een nieuw Hbuf maken.. http://www.sueddeutsche.d(...)-und-stahl-1.2700443 [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 23-10-2015 11:50:23 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:15 |
Hebben ze niet genoeg aan een gebouw waar je een fucking marathon omheen kan lopen. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:50 |
wanneer komt die maglev naar die airport nou van ze? ![]() | |
boriq | vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:59 |
Kostte ze teveel reichsmark en is dus geschrapt | |
Dr_Flash | vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:02 |
Nou en. Die IC-stop in Karl-Mastwijk-Stadt is ook al 27 keer geschrapt. Gaat ook maar niet weg ![]() | |
Bitlord | vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:24 |
Kruistte mij net de Koninklijke trein in Boxtel? | |
b2py | vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:25 |
Tsja, aan het ontwerp ligt het niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:01 |
http://nos.nl/artikel/206(...)twagenchauffeur.html
| |
Peterselieman | vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:02 |
Als je de werkwijze van DVIS kent dan is het inderdaad een bijzondere loc ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:05 |
Volgens somda wel.
| |
dennistd | vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:09 |
Voor de liefhebber de rit van Mercia Charters morgen, van Hoek van Holland via de Rotterdamse haven naar Sloe en terug. De tijden zijn op andere plekken helaas al verwijderd, maar dit is FOK! ![]() edit: Het schijnt dat ons aller vriend ProRail de rit wil verbieden als de dienstregeling online staat ![]() Daarom helaas alleen nog wat afgeronde richttijden:
[ Bericht 9% gewijzigd door dennistd op 23-10-2015 16:20:19 ] | |
b2py | vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:26 |
Geinig ![]() Ga je er achteraan? | |
dennistd | vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:37 |
Nee, morgen Railquiz van de NVBS in Amersfoort. Begint om 13u, het gebouw is vanaf 12u geopend. Je bent van harte welkom om mee te doen, ongeacht je kennisniveau. Er zitten mensen die (erg) weinig weten, en mensen die veel weten, maar niemand (behalve de organisatie) weet alles! Ook niet-leden zijn natuurlijk welkom | |
b2py | vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:39 |
Geen tijd helaas | |
Dr_Flash | vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:01 |
Goed zo. | |
James1988 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:34 |
Ik ben er morgen wel ![]() En WTF, waarom zou ProRail die rit verbieden als de drgl online staat? ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:37 |
Kun je net zo goed alle treinen verbieden ![]() | |
b2py | vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:47 |
Kamerbrief over toezegging wijze van rapporteren grote projecten Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over de toekomstige vormgeving van de informatievoorziening over grote spoorprojecten. Aanbiedingsbrief bij onderzoeksrapport evaluatie OV SAAL KT cluster C en Doorstroomstation Utrecht[' Staatssecretaris Mansveld (IenM) stuurt het eindrapport van het externe onderzoek naar de besluitvorming, informatie-uitwisseling en projectbeheersing bij de projecten SAAL KT cluster C en Doorstroomstation Utrecht aan de Tweede Kamer. | |
dennistd | vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:47 |
![]() Uit angst voor het gevaar dat sommige mensen veroorzaken als er wat bijzonders langs komt... | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:47 |
Ik vermoed vanwege het achterlijke gedrag dat sommige spotters vertonen om hun foto te kunnen maken. Zo'n foto die door dertig anderen ook wordt gemaakt. | |
b2py | vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:53 |
Ik vind het ook wel mooi dat op Somda staat 'De dienstregeling is op verzoek van de organisatie verwijderd op alle digitale media.' The internet never forgets | |
dennistd | vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:59 |
Nee, de dienstregeling zoals die online stond heb ik dus nog gewoon (ik sla ze tegenwoordig altijd op, ze verdwijnen me iets te vaak...). Sterker nog: hij staat in een PDF'je en dat is toch echt digitale media ![]() | |
Maegrim | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:25 |
als je me een treinnummertje geeft zoek ik em zo op ![]() | |
greavy | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:34 |
ProRail deed uit veiligheidsaspecten moeilijk, ook Locon stelde het niet op prijs. Daarop heb ik in overleg met de organisatie de drgl weer verwijderd. Mercia had het juist wel gezegd dat het mocht | |
dennistd | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:38 |
O.a. de 13483 (dan is het toch te donker voor foto's ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:47 |
![]() Geen afkortingen gebruikt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:50 |
Ik snap niet dat ze het traject Groningen - Leeuwarden er niet gewoon drie dagen helemaal uitgooien voor werkzaamheden in plaats van twee weekenden achter elkaar, waarbij je de helft met de bus moet en de andere helft met de trein. Je bent gewoon een flink stuk langer onderweg dan normaal. Doe je alles in een keer dan kun je rechtstreekse bussen laten rijden tussen de beide provinciehoofdsteden via Drachten. Ben je in iets meer dan 50 minuten ter plaatse in plaats van anderhalf uur nu ... | |
Xetran | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:56 |
Denk niet dat iemand dat hier weet maar ik kan het altijd proberen. Ik wil voor een kind een kids vrij abonnement aanvragen. Echter heb ik geen zin in nóg een extra ov-chipkaart in mijn portemonnee dus wil ik hem op mijn (studenten ov) kaart zetten aangezien hij, als hij reist, toch altijd met mij mee gaat. Maar ik vraag mij af: dit kan zeker weer eens niet? Is handig als je vier kinderen hebt die elk met de trein moet ![]() Oh al antwoord gekregen. Mag wederom dus niet. Leuk. [ Bericht 3% gewijzigd door Xetran op 23-10-2015 18:04:20 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:03 |
Weekend ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:17 |
Weer een "kroeg" op Utrecht CS![]() http://www.duic.nl/nieuws(...)op-utrecht-centraal/ | |
Duvel | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:18 |
Ah! Leuk! | |
Dr_Flash | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:19 |
Met "bier" zie ik ![]() | |
derLudolf | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:27 |
Verkeerde merk in een hip flesje, zal wel wat kosten dan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:29 |
"wat". Het zal ook wel onder die Servex-opvolger vallen dus ik gok Scandinavische prijzen. ![]() | |
derLudolf | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:55 |
Dolle pret, bier drinken in een drukke bouwput. Ik zit lekker met mijn flesje coca cola van 67ct/L bij de kachel. Goed weekend ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:27 |
doe je goed man ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:54 |
Tijd om 'm weer eens in dit topic te gooien: het Nieuwjaarsrondje. Aanmeldingen op dit moment: Wil je mee? Geef dan hier even aan wanneer. | |
James1988 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:55 |
En dit topic is vol.![]() |