ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 20-10-2015 20:28:44 ]
Traditie afgeschaft ? Of staat op prijs stellen niet gelijk aan gewoon doen?
Niemand leest de lapo anyway, en je kunt hem ook niet meer editten omdat het topic meteen op slot gaat. Dus wat mij betreft traditie afgeschaft. Stelde toch nooit veel voor.
Niemand leest de lapo anyway, en je kunt hem ook niet meer editten omdat het topic meteen op slot gaat. Dus wat mij betreft traditie afgeschaft. Stelde toch nooit veel voor.
Ik ben tegen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Lijkt me onwaarschijnlijk. heb er niet heel strak op gelet, maar de laatste weken zie ik alleen maar stellen uit de 400-serie. Maar misschien heb je wel gelijk. Het was op 13 oktober jl. de trein van 7:37 naar EdeWag. Moet wel op te snorren zijn welk stelletje dat was lijkt me
Op dinsdag 20 oktober 2015 20:37 schreef James1988 het volgende: Ik heb echt al jaren geen Plan V meer van binnen gezien. Vind ik eigenlijk niet zo erg ook
Op dinsdag 20 oktober 2015 20:37 schreef James1988 het volgende: Ik heb echt al jaren geen Plan V meer van binnen gezien. Vind ik eigenlijk niet zo erg ook
Voila.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Logisch, de gemiddelde reiziger is natuurlijk als de dood dat hij tijdens het controleren van zijn transactiehistorie op het verkeerde knopje drukt en 150 euri armer is.
Lijkt me onwaarschijnlijk. heb er niet heel strak op gelet, maar de laatste weken zie ik alleen maar stellen uit de 400-serie. Maar misschien heb je wel gelijk. Het was op 13 oktober jl. de trein van 7:37 naar EdeWag. Moet wel op te snorren zijn welk stelletje dat was lijkt me
Oh ik dacht dat autist sloeg op trein 929 i een tpoic met hetzelfde nummer
Automatisch opladen is toch die optie waarbij je OV-chipkaart gelijk geblokkeerd wordt als je toevallig teveel geld naar je spaarrekening hebt overgemaakt op het moment dat de onverwachte afboeking van het automatisch opladen komt en geweigerd wordt?
Automatisch opladen is toch die optie waarbij je OV-chipkaart gelijk geblokkeerd wordt als je toevallig teveel geld naar je spaarrekening hebt overgemaakt op het moment dat de onverwachte afboeking van het automatisch opladen komt en geweigerd wordt?
Hey dat had ik vorige maand bij de elektriciteitsrekening, ¤4,- te weinig op mijn betaalrekening. Maar die deden een week later nog een poging, nooit een brief gezien.
Hey dat had ik vorige maand bij de elektriciteitsrekening, ¤4,- te weinig op mijn betaalrekening. Maar die deden een week later nog een poging, nooit een brief gezien.
Automatisch opladen is toch die optie waarbij je OV-chipkaart gelijk geblokkeerd wordt als je toevallig teveel geld naar je spaarrekening hebt overgemaakt op het moment dat de onverwachte afboeking van het automatisch opladen komt en geweigerd wordt?
Ik heb me een keer ingeschreven voor een goed doel. "6 euro per maand kunt u toch wel missen, meneer?" Ja, dat kon ik wel missen. Maar 72 euro voor een heel jaar ineens, afgeboekt een dag voor ik de huur moest betalen, kon ik niet missen. Sindsdien ben ik huiverig voor alles wat onverwacht tientallen euro's van je rekening kan afboeken. En ik kan me dus best voorstellen dat iemand liever af en toe 100 euro op z'n chipkaart zet dan automatisch opwaarderen te activeren.
Zolang ontladen geld kost, is automatisch opladen mijns inziens alleen een optie voor mensen die heel veel op saldo reizen (al lopen die nou juist weer bovengenoemd risico met het net 1 keer niet voldoende geld op de lopende rekening hebben).
Ik heb me een keer ingeschreven voor een goed doel. "6 euro per maand kunt u toch wel missen, meneer?" Ja, dat kon ik wel missen. Maar 72 euro voor een heel jaar ineens, afgeboekt een dag voor ik de huur moest betalen, kon ik niet missen. Sindsdien ben ik huiverig voor alles wat onverwacht tientallen euro's van je rekening kan afboeken. En ik kan me dus best voorstellen dat iemand liever af en toe 100 euro op z'n chipkaart zet dan automatisch opwaarderen te activeren.
Ja goede doelen
Als er een groep 'bedrijven' is die ik niet vertrouw zijn zij het wel
Ik gebruik zelf altijd de optie "Hoeveel saldo moet ik opladen voor een treinreis naar X?".
Van mij kan NS niet genoeg haast maken met dat plan waarmee je straks gewoon met je pinpas kan in- en uitchecken. Moeten ze alleen nog regelen dat automatisch ook je dalurenkorting enzo herkend wordt, maar dan lijkt het me verder echt een top-functionaliteit.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:17 schreef Igen het volgende: Ik gebruik zelf altijd de optie "Hoeveel saldo moet ik opladen voor een treinreis naar X?".
Ha, daar kon je een tijdje terug automaten mee laten crashen
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:17 schreef Igen het volgende: Ik gebruik zelf altijd de optie "Hoeveel saldo moet ik opladen voor een treinreis naar X?".
Van mij kan NS niet genoeg haast maken met dat plan waarmee je straks gewoon met je pinpas kan in- en uitchecken. Moeten ze alleen nog regelen dat automatisch ook je dalurenkorting enzo herkend wordt, maar dan lijkt het me verder echt een top-functionaliteit.
Het lukt NS nu al amper om meerdere reisproducten te combineren op 1 kaart, moet ik dan opeens met meerdere pinpassen rond gaan lopen?
Het lukt NS nu al amper om meerdere reisproducten te combineren op 1 kaart, moet ik dan opeens met meerdere pinpassen rond gaan lopen?
Dat komt omdat de producten op de kaart staan, maar dat moet natuurlijk helemaal niet op deze manier, als je het allemaal IN DE KLAUT bewaart en je doet niets meer dan aan associatie is dat probleem over en kan je tienduizenden producten 'op je kaart' hebben.
Dat komt omdat de producten op de kaart staan, maar dat moet natuurlijk helemaal niet op deze manier, als je het allemaal IN DE KLAUT bewaart en je doet niets meer dan aan associatie is dat probleem over en kan je tienduizenden producten 'op je kaart' hebben.
Ik reis op rekening met Traject Vrij, de berekening van mijn reiskosten gebeurt dus al IN DE KLAUT en alsnog snapt NS er geen hol van.
Dat komt omdat de producten op de kaart staan, maar dat moet natuurlijk helemaal niet op deze manier, als je het allemaal IN DE KLAUT bewaart en je doet niets meer dan aan associatie is dat probleem over en kan je tienduizenden producten 'op je kaart' hebben.
Je hebt tegenwoordig zelfs mobiele pinterminals voor marktkooplui, die via 3G-internet ofzo direct de transactie uitvoeren. Dan moet het NS toch ook wel lukken om bij de poortjes op het station wat gegevens uit de 'KLAUT' te halen ja.
Dat komt omdat de producten op de kaart staan, maar dat moet natuurlijk helemaal niet op deze manier, als je het allemaal IN DE KLAUT bewaart en je doet niets meer dan aan associatie is dat probleem over en kan je tienduizenden producten 'op je kaart' hebben.
Ik vraag me wel af hoe ze dat willen gaan doen als er geen netwerkverbinding is, bijvoorbeeld in de bus. "Offline EMV" is iets wat Nederlandse banken naar mijn weten niet toestaan.
Je hebt tegenwoordig zelfs mobiele pinterminals voor marktkooplui, die via 3G-internet ofzo direct de transactie uitvoeren. Dan moet het NS toch ook wel lukken om bij de poortjes op het station wat gegevens uit de 'KLAUT' te halen ja.
Ook binnen 200 milliseconden? Veel langer kan die reader niet bij de kaart.
Maar die KLAUT rijdt over wissels van TLS, dus zijn de blaadjes op de rails veel gevaarlijker . En het woord 'Innovatie' of erger nog 'Klantgericht' zijn vies.
Ik reis op rekening met Traject Vrij, de berekening van mijn reiskosten gebeurt dus al IN DE KLAUT en alsnog snapt NS er geen hol van.
Dat komt omdat die software uitgerold wordt zonder dat 'ie goed getest is of er over nagedacht is hoe er daadwerkelijk mee gereisd gaat worden. Een product bedenken is heel leuk, maar als het heel anders ingezet wordt (volledig valide verder) dan oorspronkelijk bedoeld dan heb je al gelijk gezeik. Tenminste, ik laat mijn IT-ervaring nu spreken.
Ook binnen 200 milliseconden? Veel langer kan die reader niet bij de kaart.
Kom op zeg, het is 2015! Met al die kennis over Big Data kan NS toch wel voorspellen naar welk station je waarschijnlijk reist en na de check-in alvast pro-actief informatie naar de uitcheckterminals sturen dat er waarschijnlijk een reiziger met abo aan komt.
En als je "afwijkend verdrag" vertoont dan moet je je pinpas dan misschien net iets langer voor het apparaat houden bij het uitchecken, als de lag heel groot is. Is toch ook niet totaal onoverkomelijk?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2015 21:27:28 ]
Ik vraag me wel af hoe ze dat willen gaan doen als er geen netwerkverbinding is, bijvoorbeeld in de bus. "Offline EMV" is iets wat Nederlandse banken naar mijn weten niet toestaan.
Vast niet, maar die apparaten zijn nu ook regelmatig in storing. En de bussen hebben een 3G verbinding allemaal, met 4G wordt het probleem alweer minder. Als actuele reisinformatie bij bussen niet klopt, klopt 9 van de 10 keer het klokje niet, aan de verbinding ligt het bijna nooit.
quote:
Ook binnen 200 milliseconden? Veel langer kan die reader niet bij de kaart.
Kom op zeg, het is 2015! Met al die kennis over Big Data kan NS toch wel voorspellen naar welk station je waarschijnlijk reist en na de check-in alvast pro-actief informatie naar de uitcheckterminals sturen dat er waarschijnlijk een reiziger met abo aan komt.
En als je "afwijkend verdrag" vertoont dan moet je je pinpas dan misschien net iets langer voor het apparaat houden bij het uitchecken, als de lag heel groot is. Is toch ook niet totaal onoverkomelijk?
Dat is een beetje het probleem, het is eigenlijk geen big data maar het moet vanwege de complexe reisbewegingen wel zo benaderd worden en ik vermoed dat dat consequent niet gebeurd. Denk ik. Assumpties. Shoot me, maar ik heb veel IT-projecten op dezelfde manier zien falen. En het nieuwe Idensys, wat DigiD moet vervangen, is een mooie volgende kandidaat. Teveel geld in geïnvesteerd om terug te draaien dus we gaan het doordrukken.
Dat komt omdat die software uitgerold wordt zonder dat 'ie goed getest is of er over nagedacht is hoe er daadwerkelijk mee gereisd gaat worden. Een product bedenken is heel leuk, maar als het heel anders ingezet wordt (volledig valide verder) dan oorspronkelijk bedoeld dan heb je al gelijk gezeik. Tenminste, ik laat mijn IT-ervaring nu spreken.
Ik vrees dat het vooral komt omdat de NS de software door een externe partij laat maken en beroerde specificaties heeft opgesteld, waardoor sommige keuzes door de programmeur zijn gemaakt in plaats van door de NS. Anders kan ik in ieder geval niet verklaren waarom NS liever achteraf bepaalde rekenregels aanpast dan softwarefouten laat oplossen.
Kom op zeg, het is 2015! Met al die kennis over Big Data kan NS toch wel voorspellen naar welk station je waarschijnlijk reist en na de check-in alvast pro-actief informatie naar de uitcheckterminals sturen dat er waarschijnlijk een reiziger met abo aan komt.
Leuk idee, maar...
quote:
En als je "afwijkend verdrag" vertoont dan moet je je pinpas dan misschien net iets langer voor het apparaat houden bij het uitchecken, als de lag heel groot is. Is toch ook niet totaal onoverkomelijk?
Dat is onvoorspelbaar. Soms is de lezer snel, soms is de lezer langzaam? Dat lijkt me verwarrend en er eigenlijk vooral voor te zorgen dat mensen maar bij die lezer blijven staan...
Vast niet, maar die apparaten zijn nu ook regelmatig in storing.
Als die apparaten in storing zijn ligt dat meestal aan niet-werkende plaatsbepaling of een hardwarestoring in de cico-apparatuur. Het in- en uitchecken gebeurt volledig offline, die info gaat later pas naar de vervoerders en TLS.
Dat is ook de reden dat ik nog nooit de omroep "Vanwege een landelijke storing kunnen reizigers momenteel niet in- en uitchecken". Ik heb het wel eens meegemaakt dat het op een bepaald station niet werkt door een stroomstoring, maar nog nooit landelijk.
quote:
Ja.
Dan moet je toch wel een gigantisch goed datamodel hebben en ook een uitmuntende netwerkverbinding.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh jah, dat gebeurt ook vaak. Specs worden opgesteld door managers, komt geen WO'er met een technische achtergrond aan te pas.
Vind deze wel mooi: Intussen is men geloof ik een stuk verder qua computergestuurde beeldherkenning, maar het principe blijft hetzelfde.
Vind deze wel mooi: [ afbeelding ] Intussen is men geloof ik een stuk verder qua computergestuurde beeldherkenning, maar het principe blijft hetzelfde.
Ja. En het probleem is ondertussen getackled niet eens vanwege intelligente computers maar omdat ze het zo vaak doen dat ze instant die hele database kunnen doorzoeken. Alhoewel dat eerste principe ook wel steeds naderbij komt.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh jah, dat gebeurt ook vaak. Specs worden opgesteld door managers, komt geen WO'er met een technische achtergrond aan te pas.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh jah, dat gebeurt ook vaak. Specs worden opgesteld door managers, komt geen WO'er met een technische achtergrond aan te pas.
Ik ben een WO'er met technische achtergrond maar ik zou het echt niet weten hoor.. Of ik ben een kut technische WO student
Ik ben een WO'er met technische achtergrond maar ik zou het echt niet weten hoor.. Of ik ben een kut technische WO student
Ja, je gaat natuurlijk niet een natuurkundige met een specialisme in kosmologie vragen om dit te doen, daar pak je een IT'er voor voor met een WO-achtergrond die niet in leidinggeven is.
Ja, je gaat natuurlijk niet een natuurkundige met een specialisme in kosmologie vragen om dit te doen, daar pak je een IT'er voor voor met een WO-achtergrond die niet in leidinggeven is.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:25 schreef Peter het volgende: Maar die KLAUT rijdt over wissels van TLS, dus zijn de blaadjes op de rails veel gevaarlijker . En het woord 'Innovatie' of erger nog 'Klantgericht' zijn vies.
De wissels zijn niet van TLS. They're all mine. Whuhahaha.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
T is natuurlijk ergens wel belachelijk dat je zo een kaart voor je reis helemaal moet programmeren als je ern wat anders wilt (klasse wissel, samenreiskorting, vrij reizen vrije keuzedag schijnt ook een drama te zijn)
Op dinsdag 20 oktober 2015 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende: T is natuurlijk ergens wel belachelijk dat je zo een kaart voor je reis helemaal moet programmeren als je ern wat anders wilt (klasse wissel, samenreiskorting, vrij reizen vrije keuzedag schijnt ook een drama te zijn)
De dagkaart met korting bestaat niet meer, het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig, dan iedereen die korting opladen, en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal.
De dagkaart met korting bestaat niet meer, het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig, dan iedereen die korting opladen, en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal.
Was nou maar blij dat Hengelo niet al bij duitsland is gevoegd...
De dagkaart met korting bestaat niet meer, het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig, dan iedereen die korting opladen, en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal.
Als je nu in Ede naar Deventer wilt en er lig er weer eens eentje voor in Wolfheze, dan is Plan B kippensmurf x Pimpel @ Amf. maar ja DAN verschillende vervoerders DUS geen GtbV WANT "je hebt er zelf voor gekozen"
Dat zou geen probleem zijn geweest als er een daily cap zou zijn ingevoerd. Dat wat ze in Londen al sinds de Oyster card hebben...
quote:
het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig,
Ook onnodig.
quote:
dan iedereen die korting opladen,
Voor zowel de heen- als voor de terugreis. Nou kan je wel 2x samenreiskorting op je kaart zetten, maar als je 3 reizen maakt (zoals Breda - Amsterdam - Den Bosch - Breda) moet je niet vergeten in Den Bosch weer langs de automaat te gaan, anders maak je de laatste reis vol tarief.
quote:
en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal.
Vervalt samenreiskorting direct bij een uitcheck (en dus ook omcheck naar vervoerder 2)? Lijkt me wel toch? Hoogste tijd om een bom op dat omchecken te gooien.. gedoe
Op dinsdag 20 oktober 2015 23:54 schreef Dr_Flash het volgende: Oh voor de volledigheid, DR_Flash heeft NIET zelf gekozen voor een compleet versplinterd spoornet.
Ik ook niet maar niks mis mee, MITS wij als reiziger niet moeilijk hoeven te doen. Maar daar wordt natuurlijk niet over nagedacht
Op dinsdag 20 oktober 2015 23:55 schreef Prins_Pils het volgende: Vervalt samenreiskorting direct bij een uitcheck (en dus ook omcheck naar vervoerder 2)? Lijkt me wel toch? Hoogste tijd om een bom op dat omchecken te gooien.. gedoe
Nee, 35 minuten na de laatste check-out bij een spoorvervoerder. Ik denk ook wanneer je vervolgens incheckt bij een bus/tram/metro, maar dat weet ik niet zeker.
Die vrije reisdagen voor senioren zijn dat wel. Ik weet niet helemaal hoe het werkt. Maar je hebt vaste vrije reisdagen per jaar en 1 universele. 3 keer raden wat de automaat/paal pakt als je die dingen hebt geladen...
Als je nu in Ede naar Deventer wilt en er lig er weer eens eentje voor in Wolfheze, dan is Plan B kippensmurf x Pimpel @ Amf. maar ja DAN verschillende vervoerders DUS geen GtbV WANT "je hebt er zelf voor gekozen"
Ja zo kan ik het ook
Die is ook irritant ja. Kom ik dus niet meer thuis door de vertraging, pak ik de bus en loop ik 5 km naar huis midden in de nacht, kreeg ik ook een jammer joh, schrijf maar een brief.
Die vrije reisdagen voor senioren zijn dat wel. Ik weet niet helemaal hoe het werkt. Maar je hebt vaste vrije reisdagen per jaar en 1 universele. 3 keer raden wat de automaat/paal pakt als je die dingen hebt geladen...
Nou en, fuck die kutbejaarde. Je reinste leeftijdsdiscriminatie is het.
"ja de OVchipkaart is oke zolang wij er niet moeilijk mee hoeven doen"
ja, dat zal voor best wel 80% van de mensen betekenen dat ze er niet moeilijk voor hoeven te doen. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon een ondoordacht hoerig kutproduct is.
en als alle reizigers zich maar gewoon als willoze schapen naar de halfdoordachte grillen van NS voegen, is er niks aan de hand en DAN is er inderdaad ook echt niks aan de hand
ja, dat zal voor best wel 80% van de mensen betekenen dat ze er niet moeilijk voor hoeven te doen. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon een ondoordacht hoerig kutproduct is.
Vooral als je meerdere keren per dag in een richting gaat naaien ze je hard.
Op dinsdag 20 oktober 2015 23:54 schreef Dr_Flash het volgende: Oh voor de volledigheid, DR_Flash heeft NIET zelf gekozen voor een compleet versplinterd spoornet.
Okee bedoel je hier nou de OVC in het algemeen mee, of het feit dat er tig spoorbedrijven zijn waarbij je elke keer moet omchecken en die ook totaal niet samenwerken om tot een oplossing te komen, op die 'proef' op de Kippensmurf na?
Vooral als je meerdere keren per dag in een richting gaat naaien ze je hard.
En zo zijn er duizend scenario's te bedenken waarin de OV-Chipkaart gewoon een halfdoordacht kutproduct is.
En als ik daar eens wat van zeg hoef ik echt niet een autist of een racist of een fascist of weet ik wat genoemd te worden. Kijk eens niet naar mij. Dat product is gewoon pure kanker. En als ik de enige ben die er wat van zegt, dan is het ZO makkellijk om mij de schuld te geven.
Maar ja, is de Telegraaf schuldig aan de vluchtelingen? Ze berichten erover. En of je de tooon aanstaat, kijk maar. Maar schuldig?
En zo zijn er duizend scenario's te bedenken waarin de OV-Chipkaart gewoon een halfdoordacht kutproduct is.
En als ik daar eens wat van zeg hoef ik echt niet een autist of een racist of een fascist of weet ik wat genoemd te worden. Kijk eens niet naar mij. Dat product is gewoon pure kanker. En als ik de enige ben die er wat van zegt, dan is het ZO makkellijk om mij de schuld te geven.
Maar ja, is de Telegraaf schuldig aan de vluchtelingen? Ze berichten erover. En of je de tooon aanstaat, kijk maar. Maar schuldig?
Waar is het zelf nadenken gebleven?
Eerlijk is eerlijk, ik ben ook blij met de dubbele ov-truc.
En zo zijn er duizend scenario's te bedenken waarin de OV-Chipkaart gewoon een halfdoordacht kutproduct is.
En als ik daar eens wat van zeg hoef ik echt niet een autist of een racist of een fascist of weet ik wat genoemd te worden. Kijk eens niet naar mij. Dat product is gewoon pure kanker. En als ik de enige ben die er wat van zegt, dan is het ZO makkellijk om mij de schuld te geven.
Maar ja, is de Telegraaf schuldig aan de vluchtelingen? Ze berichten erover. En of je de tooon aanstaat, kijk maar. Maar schuldig?
Waar is het zelf nadenken gebleven?
Ga rustig door met je tirade hoor, ik vind ook dat er nog een hoop verbeterd kan worden en ik ben vast niet de enige
Ga rustig door met je tirade hoor, ik vind ook dat er nog een hoop verbeterd kan worden en ik ben vast niet de enige
Dat verbeteren had jaren geleden moeten gebeuren. Nu kun je misschien een paar onvolkomenheden gaan lijmen, maar de fundamentele ontwerpfouten krijg je er niet meer uit.
Die vrije reisdagen voor senioren zijn dat wel. Ik weet niet helemaal hoe het werkt. Maar je hebt vaste vrije reisdagen per jaar en 1 universele. 3 keer raden wat de automaat/paal pakt als je die dingen hebt geladen...
De NS-automaat doet het op zich goed. Bij het ophalen wordt in principe alleen de tijdelijke keuzedag die 2 maanden geldig is opgehaald (tenzij je kiest voor het ophalen van alle gereedstaande bestellingen), bij het inchecken wordt eveneens altijd eerst de tijdelijke keuzedag gepakt.
Het probleem zit hem vooral in de TLS-automaten die een te klein display hebben om fatsoenlijk te presenteren welke bestellingen zullen worden opgehaald. Zo kan het dus dat jij denkt slechts 1 keuzedag op te halen (of bijvoorbeeld alleen je busabonnement) terwijl die automaten direct alle keuzedagen op je kaart zetten. Die situatie is al een paar jaar bekend en nog steeds worden er diverse senioren door gedupeerd, maar NS zegt er niets aan te kunnen doen omdat de automaten van TLS zijn (en dat is echt een heel ander bedrijf waarvan NS slechts oprichter en hoofdaandeelhouder is) en TLS ziet het blijkbaar niet als een probleem.
De dagkaart met korting bestaat niet meer, het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig, dan iedereen die korting opladen, en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal.
De overstap is 11 minuten, is dat te kort voor een klassewissel?
De NS-automaat doet het op zich goed. Bij het ophalen wordt in principe alleen de tijdelijke keuzedag die 2 maanden geldig is opgehaald (tenzij je kiest voor het ophalen van alle gereedstaande bestellingen), bij het inchecken wordt eveneens altijd eerst de tijdelijke keuzedag gepakt.
Het probleem zit hem vooral in de TLS-automaten die een te klein display hebben om fatsoenlijk te presenteren welke bestellingen zullen worden opgehaald. Zo kan het dus dat jij denkt slechts 1 keuzedag op te halen (of bijvoorbeeld alleen je busabonnement) terwijl die automaten direct alle keuzedagen op je kaart zetten. Die situatie is al een paar jaar bekend en nog steeds worden er diverse senioren door gedupeerd, maar NS zegt er niets aan te kunnen doen omdat de automaten van TLS zijn (en dat is echt een heel ander bedrijf waarvan NS slechts oprichter en hoofdaandeelhouder is) en TLS ziet het blijkbaar niet als een probleem.
Dat verbeteren had jaren geleden moeten gebeuren. Nu kun je misschien een paar onvolkomenheden gaan lijmen, maar de fundamentele ontwerpfouten krijg je er niet meer uit.
Er resteert dus slechts één oplossing: de OV-chipkaart moet verwoest worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat verbeteren had jaren geleden moeten gebeuren. Nu kun je misschien een paar onvolkomenheden gaan lijmen, maar de fundamentele ontwerpfouten krijg je er niet meer uit.
Dat verbeteren had gemoeten voordat het goedwerkende papieren basismodel afgeschaft werd. Van mij hadden ze desnoods alleen voor eeuwig reizen op saldo alleen maar aangeboden als de keur aan kaartjes niet weg zou zijn gehaald.
De overstap is 11 minuten, is dat te kort voor een klassewissel?
Er staan geloof ik nog maar 2 kaartautomaten in Hengelo. Maar je kan je toch zelf wel bedenken dat er genoeg plekken zijn waar het 2 tot 5 minuten is? Knopen genoeg door het land.
Aan die nieuwe reisplanner zal ik behoorlijk moeten wennen en de bug dat bij het vanuit de reisplanner kopen van een e-ticket standaard de meest ongunstige route wordt gekozen bij een reis met meerdere vervoerders is zo te zien ook nog niet verholpen.
Er staan geloof ik nog maar 2 kaartautomaten in Hengelo. Maar je kan je toch zelf wel bedenken dat er genoeg plekken zijn waar het 2 tot 5 minuten is? Knopen genoeg door het land.
Het probleem met klassewissel speelt naar mijn idee voornamelijk bij een categorie reiziger, de recreatieve reiziger (Reisdoel is recreatief, bijvoorbeeld dagje shoppen). Voor dit type reiziger is tijd veel minder belangrijk dan voor een forens. Van een forens mag je naar mijn idee verwachten dat hij of zij zelf een kortingskaart heeft en niet dag in dag uit klassewissels hoeft aan te vragen bij een automaat.
Overigens zijn er volgens de plattegrond van Hengelo op ns.nl drie plekken waar je tickets kan kopen uit een automaat, dus zullen er ook minimaal drie machines aanwezig zijn.
in de nacht van maandag op dinsdag rijden er tussen Amsterdam Sloterdijk en Heerhugowaard bussen in plaats van treinen. de laatste reguliere trein gaat om 0:22. vanaf 0:39 gaat de trein tot zaandam en vertrekt aldaar om 1:33 een stopbus richting Heerhugowaard. in Uitgeest kan men overstappen op een snelbus naar Alkmaar.
dit schijnt al lange tijd zo te zijn en een einddatum is onbekend.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ziet er verder wel flitsend uit, die nieuwe site. Dat je de treinroute op een kaart uitgestippeld kan zien enzo. Of het handig is weet ik nog niet, maar mooi en modern enzo is het wel.
Op woensdag 21 oktober 2015 12:07 schreef spectrumanalyser het volgende: in de nacht van maandag op dinsdag rijden er tussen Amsterdam Sloterdijk en Heerhugowaard bussen in plaats van treinen. de laatste reguliere trein gaat om 0:22. vanaf 0:39 gaat de trein tot zaandam en vertrekt aldaar om 1:33 een stopbus richting Heerhugowaard. in Uitgeest kan men overstappen op een snelbus naar Alkmaar.
dit schijnt al lange tijd zo te zijn en een einddatum is onbekend.
Ziet er verder wel flitsend uit, die nieuwe site. Dat je de treinroute op een kaart uitgestippeld kan zien enzo. Of het handig is weet ik nog niet, maar mooi en modern enzo is het wel.
Ik zou het wel handig vinden als bij elke mooi uitgestippelde route ook de juiste prijs getoond kon worden.
Ziet er verder wel flitsend uit, die nieuwe site. Dat je de treinroute op een kaart uitgestippeld kan zien enzo. Of het handig is weet ik nog niet, maar mooi en modern enzo is het wel.
Je moet nog maar hopen dat ze mijn vraag echt begrepen heeft en het goed kan overbrengen.
Ziet er verder wel flitsend uit, die nieuwe site. Dat je de treinroute op een kaart uitgestippeld kan zien enzo. Of het handig is weet ik nog niet, maar mooi en modern enzo is het wel.
Ik vind het niet zo'n toegevoegde waarde, ik heb bij plannen liever een lijstje onder elkaar dan die blokjes met reisopties naast elkaar
Op woensdag 21 oktober 2015 16:45 schreef James1988 het volgende: Voor de liefhebbers, techblog The Verge heeft een fotoserie van de nieuwe Eurostar e320-treinen:
Op woensdag 21 oktober 2015 20:27 schreef b2py het volgende: De eerste gaat specifiek over compensatie tabel over de gehele reis, de tweede alleen over de toeslag. Appels peren
Zoals ik al schreef.....
Op die pagina wordt alleen de toeslag genoemd, op de Algemene GtbV-pagina is er niks te vinden over de 15-29 minuten vertraging-regeling voor de ICd die wél genoemd staat op de 'oude' site.
Oke, hier een lurker die vroeger bij een ns-gerlateerd bedrijf werkte (vandaar mijn trein interesse) en nu in het buitenland woont.
Inhakend op het OVC commentaar zojuist, onlangs waren we op vakantie in Nederland en we hebben een (1) anonieme OV chipkaart. Daar moet dus 20 euro op staan wil je kunnen reizen. Waarom is het niet mogelijk om een kaartje te laden op deze anonieme kaart? (of meerdere als je met een groep reist)
Dat is echt een tekortkoming. De enige uitweg nu is (als je niet je OV chipkaart als bank wilt gebruiken) om een eenmalige OV chipkaart te gebruiken (dus toeslag 1 euro). Een chipkaart moet in staat zijn om zo'n kaartje te laden (of meerdere) en kan dan door de conducteur gecontroleerd worden, het moet zelfs mogelijk zijn om de poortjes een bepaald aantal keren te kunnen openen op het instap en uitstap station. Grmbl
EDIT: en mijn rant wordt dus door bovenstaande link gedeeld!