ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 20-10-2015 20:28:44 ]
Traditie afgeschaft ? Of staat op prijs stellen niet gelijk aan gewoon doen?
Niemand leest de lapo anyway, en je kunt hem ook niet meer editten omdat het topic meteen op slot gaat. Dus wat mij betreft traditie afgeschaft. Stelde toch nooit veel voor.
Niemand leest de lapo anyway, en je kunt hem ook niet meer editten omdat het topic meteen op slot gaat. Dus wat mij betreft traditie afgeschaft. Stelde toch nooit veel voor.
Ik ben tegen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Lijkt me onwaarschijnlijk. heb er niet heel strak op gelet, maar de laatste weken zie ik alleen maar stellen uit de 400-serie. Maar misschien heb je wel gelijk. Het was op 13 oktober jl. de trein van 7:37 naar EdeWag. Moet wel op te snorren zijn welk stelletje dat was lijkt me
Op dinsdag 20 oktober 2015 20:37 schreef James1988 het volgende: Ik heb echt al jaren geen Plan V meer van binnen gezien. Vind ik eigenlijk niet zo erg ook
Op dinsdag 20 oktober 2015 20:37 schreef James1988 het volgende: Ik heb echt al jaren geen Plan V meer van binnen gezien. Vind ik eigenlijk niet zo erg ook
Voila.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Logisch, de gemiddelde reiziger is natuurlijk als de dood dat hij tijdens het controleren van zijn transactiehistorie op het verkeerde knopje drukt en 150 euri armer is.
Lijkt me onwaarschijnlijk. heb er niet heel strak op gelet, maar de laatste weken zie ik alleen maar stellen uit de 400-serie. Maar misschien heb je wel gelijk. Het was op 13 oktober jl. de trein van 7:37 naar EdeWag. Moet wel op te snorren zijn welk stelletje dat was lijkt me
Oh ik dacht dat autist sloeg op trein 929 i een tpoic met hetzelfde nummer
Automatisch opladen is toch die optie waarbij je OV-chipkaart gelijk geblokkeerd wordt als je toevallig teveel geld naar je spaarrekening hebt overgemaakt op het moment dat de onverwachte afboeking van het automatisch opladen komt en geweigerd wordt?
Automatisch opladen is toch die optie waarbij je OV-chipkaart gelijk geblokkeerd wordt als je toevallig teveel geld naar je spaarrekening hebt overgemaakt op het moment dat de onverwachte afboeking van het automatisch opladen komt en geweigerd wordt?
Hey dat had ik vorige maand bij de elektriciteitsrekening, ¤4,- te weinig op mijn betaalrekening. Maar die deden een week later nog een poging, nooit een brief gezien.
Hey dat had ik vorige maand bij de elektriciteitsrekening, ¤4,- te weinig op mijn betaalrekening. Maar die deden een week later nog een poging, nooit een brief gezien.
Automatisch opladen is toch die optie waarbij je OV-chipkaart gelijk geblokkeerd wordt als je toevallig teveel geld naar je spaarrekening hebt overgemaakt op het moment dat de onverwachte afboeking van het automatisch opladen komt en geweigerd wordt?
Ik heb me een keer ingeschreven voor een goed doel. "6 euro per maand kunt u toch wel missen, meneer?" Ja, dat kon ik wel missen. Maar 72 euro voor een heel jaar ineens, afgeboekt een dag voor ik de huur moest betalen, kon ik niet missen. Sindsdien ben ik huiverig voor alles wat onverwacht tientallen euro's van je rekening kan afboeken. En ik kan me dus best voorstellen dat iemand liever af en toe 100 euro op z'n chipkaart zet dan automatisch opwaarderen te activeren.
Zolang ontladen geld kost, is automatisch opladen mijns inziens alleen een optie voor mensen die heel veel op saldo reizen (al lopen die nou juist weer bovengenoemd risico met het net 1 keer niet voldoende geld op de lopende rekening hebben).
Ik heb me een keer ingeschreven voor een goed doel. "6 euro per maand kunt u toch wel missen, meneer?" Ja, dat kon ik wel missen. Maar 72 euro voor een heel jaar ineens, afgeboekt een dag voor ik de huur moest betalen, kon ik niet missen. Sindsdien ben ik huiverig voor alles wat onverwacht tientallen euro's van je rekening kan afboeken. En ik kan me dus best voorstellen dat iemand liever af en toe 100 euro op z'n chipkaart zet dan automatisch opwaarderen te activeren.
Ja goede doelen
Als er een groep 'bedrijven' is die ik niet vertrouw zijn zij het wel
Ik gebruik zelf altijd de optie "Hoeveel saldo moet ik opladen voor een treinreis naar X?".
Van mij kan NS niet genoeg haast maken met dat plan waarmee je straks gewoon met je pinpas kan in- en uitchecken. Moeten ze alleen nog regelen dat automatisch ook je dalurenkorting enzo herkend wordt, maar dan lijkt het me verder echt een top-functionaliteit.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:17 schreef Igen het volgende: Ik gebruik zelf altijd de optie "Hoeveel saldo moet ik opladen voor een treinreis naar X?".
Ha, daar kon je een tijdje terug automaten mee laten crashen
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:17 schreef Igen het volgende: Ik gebruik zelf altijd de optie "Hoeveel saldo moet ik opladen voor een treinreis naar X?".
Van mij kan NS niet genoeg haast maken met dat plan waarmee je straks gewoon met je pinpas kan in- en uitchecken. Moeten ze alleen nog regelen dat automatisch ook je dalurenkorting enzo herkend wordt, maar dan lijkt het me verder echt een top-functionaliteit.
Het lukt NS nu al amper om meerdere reisproducten te combineren op 1 kaart, moet ik dan opeens met meerdere pinpassen rond gaan lopen?
Het lukt NS nu al amper om meerdere reisproducten te combineren op 1 kaart, moet ik dan opeens met meerdere pinpassen rond gaan lopen?
Dat komt omdat de producten op de kaart staan, maar dat moet natuurlijk helemaal niet op deze manier, als je het allemaal IN DE KLAUT bewaart en je doet niets meer dan aan associatie is dat probleem over en kan je tienduizenden producten 'op je kaart' hebben.