ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 20-10-2015 20:28:44 ]
Traditie afgeschaft ? Of staat op prijs stellen niet gelijk aan gewoon doen?
Niemand leest de lapo anyway, en je kunt hem ook niet meer editten omdat het topic meteen op slot gaat. Dus wat mij betreft traditie afgeschaft. Stelde toch nooit veel voor.
Niemand leest de lapo anyway, en je kunt hem ook niet meer editten omdat het topic meteen op slot gaat. Dus wat mij betreft traditie afgeschaft. Stelde toch nooit veel voor.
Ik ben tegen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Lijkt me onwaarschijnlijk. heb er niet heel strak op gelet, maar de laatste weken zie ik alleen maar stellen uit de 400-serie. Maar misschien heb je wel gelijk. Het was op 13 oktober jl. de trein van 7:37 naar EdeWag. Moet wel op te snorren zijn welk stelletje dat was lijkt me
Op dinsdag 20 oktober 2015 20:37 schreef James1988 het volgende: Ik heb echt al jaren geen Plan V meer van binnen gezien. Vind ik eigenlijk niet zo erg ook
Op dinsdag 20 oktober 2015 20:37 schreef James1988 het volgende: Ik heb echt al jaren geen Plan V meer van binnen gezien. Vind ik eigenlijk niet zo erg ook
Voila.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Logisch, de gemiddelde reiziger is natuurlijk als de dood dat hij tijdens het controleren van zijn transactiehistorie op het verkeerde knopje drukt en 150 euri armer is.
Lijkt me onwaarschijnlijk. heb er niet heel strak op gelet, maar de laatste weken zie ik alleen maar stellen uit de 400-serie. Maar misschien heb je wel gelijk. Het was op 13 oktober jl. de trein van 7:37 naar EdeWag. Moet wel op te snorren zijn welk stelletje dat was lijkt me
Oh ik dacht dat autist sloeg op trein 929 i een tpoic met hetzelfde nummer
Automatisch opladen is toch die optie waarbij je OV-chipkaart gelijk geblokkeerd wordt als je toevallig teveel geld naar je spaarrekening hebt overgemaakt op het moment dat de onverwachte afboeking van het automatisch opladen komt en geweigerd wordt?
Automatisch opladen is toch die optie waarbij je OV-chipkaart gelijk geblokkeerd wordt als je toevallig teveel geld naar je spaarrekening hebt overgemaakt op het moment dat de onverwachte afboeking van het automatisch opladen komt en geweigerd wordt?
Hey dat had ik vorige maand bij de elektriciteitsrekening, ¤4,- te weinig op mijn betaalrekening. Maar die deden een week later nog een poging, nooit een brief gezien.
Hey dat had ik vorige maand bij de elektriciteitsrekening, ¤4,- te weinig op mijn betaalrekening. Maar die deden een week later nog een poging, nooit een brief gezien.
Automatisch opladen is toch die optie waarbij je OV-chipkaart gelijk geblokkeerd wordt als je toevallig teveel geld naar je spaarrekening hebt overgemaakt op het moment dat de onverwachte afboeking van het automatisch opladen komt en geweigerd wordt?
Ik heb me een keer ingeschreven voor een goed doel. "6 euro per maand kunt u toch wel missen, meneer?" Ja, dat kon ik wel missen. Maar 72 euro voor een heel jaar ineens, afgeboekt een dag voor ik de huur moest betalen, kon ik niet missen. Sindsdien ben ik huiverig voor alles wat onverwacht tientallen euro's van je rekening kan afboeken. En ik kan me dus best voorstellen dat iemand liever af en toe 100 euro op z'n chipkaart zet dan automatisch opwaarderen te activeren.
Zolang ontladen geld kost, is automatisch opladen mijns inziens alleen een optie voor mensen die heel veel op saldo reizen (al lopen die nou juist weer bovengenoemd risico met het net 1 keer niet voldoende geld op de lopende rekening hebben).
Ik heb me een keer ingeschreven voor een goed doel. "6 euro per maand kunt u toch wel missen, meneer?" Ja, dat kon ik wel missen. Maar 72 euro voor een heel jaar ineens, afgeboekt een dag voor ik de huur moest betalen, kon ik niet missen. Sindsdien ben ik huiverig voor alles wat onverwacht tientallen euro's van je rekening kan afboeken. En ik kan me dus best voorstellen dat iemand liever af en toe 100 euro op z'n chipkaart zet dan automatisch opwaarderen te activeren.
Ja goede doelen
Als er een groep 'bedrijven' is die ik niet vertrouw zijn zij het wel
Ik gebruik zelf altijd de optie "Hoeveel saldo moet ik opladen voor een treinreis naar X?".
Van mij kan NS niet genoeg haast maken met dat plan waarmee je straks gewoon met je pinpas kan in- en uitchecken. Moeten ze alleen nog regelen dat automatisch ook je dalurenkorting enzo herkend wordt, maar dan lijkt het me verder echt een top-functionaliteit.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:17 schreef Igen het volgende: Ik gebruik zelf altijd de optie "Hoeveel saldo moet ik opladen voor een treinreis naar X?".
Ha, daar kon je een tijdje terug automaten mee laten crashen
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:17 schreef Igen het volgende: Ik gebruik zelf altijd de optie "Hoeveel saldo moet ik opladen voor een treinreis naar X?".
Van mij kan NS niet genoeg haast maken met dat plan waarmee je straks gewoon met je pinpas kan in- en uitchecken. Moeten ze alleen nog regelen dat automatisch ook je dalurenkorting enzo herkend wordt, maar dan lijkt het me verder echt een top-functionaliteit.
Het lukt NS nu al amper om meerdere reisproducten te combineren op 1 kaart, moet ik dan opeens met meerdere pinpassen rond gaan lopen?
Het lukt NS nu al amper om meerdere reisproducten te combineren op 1 kaart, moet ik dan opeens met meerdere pinpassen rond gaan lopen?
Dat komt omdat de producten op de kaart staan, maar dat moet natuurlijk helemaal niet op deze manier, als je het allemaal IN DE KLAUT bewaart en je doet niets meer dan aan associatie is dat probleem over en kan je tienduizenden producten 'op je kaart' hebben.
Dat komt omdat de producten op de kaart staan, maar dat moet natuurlijk helemaal niet op deze manier, als je het allemaal IN DE KLAUT bewaart en je doet niets meer dan aan associatie is dat probleem over en kan je tienduizenden producten 'op je kaart' hebben.
Ik reis op rekening met Traject Vrij, de berekening van mijn reiskosten gebeurt dus al IN DE KLAUT en alsnog snapt NS er geen hol van.
Dat komt omdat de producten op de kaart staan, maar dat moet natuurlijk helemaal niet op deze manier, als je het allemaal IN DE KLAUT bewaart en je doet niets meer dan aan associatie is dat probleem over en kan je tienduizenden producten 'op je kaart' hebben.
Je hebt tegenwoordig zelfs mobiele pinterminals voor marktkooplui, die via 3G-internet ofzo direct de transactie uitvoeren. Dan moet het NS toch ook wel lukken om bij de poortjes op het station wat gegevens uit de 'KLAUT' te halen ja.
Dat komt omdat de producten op de kaart staan, maar dat moet natuurlijk helemaal niet op deze manier, als je het allemaal IN DE KLAUT bewaart en je doet niets meer dan aan associatie is dat probleem over en kan je tienduizenden producten 'op je kaart' hebben.
Ik vraag me wel af hoe ze dat willen gaan doen als er geen netwerkverbinding is, bijvoorbeeld in de bus. "Offline EMV" is iets wat Nederlandse banken naar mijn weten niet toestaan.
Je hebt tegenwoordig zelfs mobiele pinterminals voor marktkooplui, die via 3G-internet ofzo direct de transactie uitvoeren. Dan moet het NS toch ook wel lukken om bij de poortjes op het station wat gegevens uit de 'KLAUT' te halen ja.
Ook binnen 200 milliseconden? Veel langer kan die reader niet bij de kaart.
Maar die KLAUT rijdt over wissels van TLS, dus zijn de blaadjes op de rails veel gevaarlijker . En het woord 'Innovatie' of erger nog 'Klantgericht' zijn vies.
Ik reis op rekening met Traject Vrij, de berekening van mijn reiskosten gebeurt dus al IN DE KLAUT en alsnog snapt NS er geen hol van.
Dat komt omdat die software uitgerold wordt zonder dat 'ie goed getest is of er over nagedacht is hoe er daadwerkelijk mee gereisd gaat worden. Een product bedenken is heel leuk, maar als het heel anders ingezet wordt (volledig valide verder) dan oorspronkelijk bedoeld dan heb je al gelijk gezeik. Tenminste, ik laat mijn IT-ervaring nu spreken.
Ook binnen 200 milliseconden? Veel langer kan die reader niet bij de kaart.
Kom op zeg, het is 2015! Met al die kennis over Big Data kan NS toch wel voorspellen naar welk station je waarschijnlijk reist en na de check-in alvast pro-actief informatie naar de uitcheckterminals sturen dat er waarschijnlijk een reiziger met abo aan komt.
En als je "afwijkend verdrag" vertoont dan moet je je pinpas dan misschien net iets langer voor het apparaat houden bij het uitchecken, als de lag heel groot is. Is toch ook niet totaal onoverkomelijk?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2015 21:27:28 ]
Ik vraag me wel af hoe ze dat willen gaan doen als er geen netwerkverbinding is, bijvoorbeeld in de bus. "Offline EMV" is iets wat Nederlandse banken naar mijn weten niet toestaan.
Vast niet, maar die apparaten zijn nu ook regelmatig in storing. En de bussen hebben een 3G verbinding allemaal, met 4G wordt het probleem alweer minder. Als actuele reisinformatie bij bussen niet klopt, klopt 9 van de 10 keer het klokje niet, aan de verbinding ligt het bijna nooit.
quote:
Ook binnen 200 milliseconden? Veel langer kan die reader niet bij de kaart.
Kom op zeg, het is 2015! Met al die kennis over Big Data kan NS toch wel voorspellen naar welk station je waarschijnlijk reist en na de check-in alvast pro-actief informatie naar de uitcheckterminals sturen dat er waarschijnlijk een reiziger met abo aan komt.
En als je "afwijkend verdrag" vertoont dan moet je je pinpas dan misschien net iets langer voor het apparaat houden bij het uitchecken, als de lag heel groot is. Is toch ook niet totaal onoverkomelijk?
Dat is een beetje het probleem, het is eigenlijk geen big data maar het moet vanwege de complexe reisbewegingen wel zo benaderd worden en ik vermoed dat dat consequent niet gebeurd. Denk ik. Assumpties. Shoot me, maar ik heb veel IT-projecten op dezelfde manier zien falen. En het nieuwe Idensys, wat DigiD moet vervangen, is een mooie volgende kandidaat. Teveel geld in geïnvesteerd om terug te draaien dus we gaan het doordrukken.
Dat komt omdat die software uitgerold wordt zonder dat 'ie goed getest is of er over nagedacht is hoe er daadwerkelijk mee gereisd gaat worden. Een product bedenken is heel leuk, maar als het heel anders ingezet wordt (volledig valide verder) dan oorspronkelijk bedoeld dan heb je al gelijk gezeik. Tenminste, ik laat mijn IT-ervaring nu spreken.
Ik vrees dat het vooral komt omdat de NS de software door een externe partij laat maken en beroerde specificaties heeft opgesteld, waardoor sommige keuzes door de programmeur zijn gemaakt in plaats van door de NS. Anders kan ik in ieder geval niet verklaren waarom NS liever achteraf bepaalde rekenregels aanpast dan softwarefouten laat oplossen.
Kom op zeg, het is 2015! Met al die kennis over Big Data kan NS toch wel voorspellen naar welk station je waarschijnlijk reist en na de check-in alvast pro-actief informatie naar de uitcheckterminals sturen dat er waarschijnlijk een reiziger met abo aan komt.
Leuk idee, maar...
quote:
En als je "afwijkend verdrag" vertoont dan moet je je pinpas dan misschien net iets langer voor het apparaat houden bij het uitchecken, als de lag heel groot is. Is toch ook niet totaal onoverkomelijk?
Dat is onvoorspelbaar. Soms is de lezer snel, soms is de lezer langzaam? Dat lijkt me verwarrend en er eigenlijk vooral voor te zorgen dat mensen maar bij die lezer blijven staan...
Vast niet, maar die apparaten zijn nu ook regelmatig in storing.
Als die apparaten in storing zijn ligt dat meestal aan niet-werkende plaatsbepaling of een hardwarestoring in de cico-apparatuur. Het in- en uitchecken gebeurt volledig offline, die info gaat later pas naar de vervoerders en TLS.
Dat is ook de reden dat ik nog nooit de omroep "Vanwege een landelijke storing kunnen reizigers momenteel niet in- en uitchecken". Ik heb het wel eens meegemaakt dat het op een bepaald station niet werkt door een stroomstoring, maar nog nooit landelijk.
quote:
Ja.
Dan moet je toch wel een gigantisch goed datamodel hebben en ook een uitmuntende netwerkverbinding.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh jah, dat gebeurt ook vaak. Specs worden opgesteld door managers, komt geen WO'er met een technische achtergrond aan te pas.
Vind deze wel mooi: Intussen is men geloof ik een stuk verder qua computergestuurde beeldherkenning, maar het principe blijft hetzelfde.
Vind deze wel mooi: [ afbeelding ] Intussen is men geloof ik een stuk verder qua computergestuurde beeldherkenning, maar het principe blijft hetzelfde.
Ja. En het probleem is ondertussen getackled niet eens vanwege intelligente computers maar omdat ze het zo vaak doen dat ze instant die hele database kunnen doorzoeken. Alhoewel dat eerste principe ook wel steeds naderbij komt.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh jah, dat gebeurt ook vaak. Specs worden opgesteld door managers, komt geen WO'er met een technische achtergrond aan te pas.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh jah, dat gebeurt ook vaak. Specs worden opgesteld door managers, komt geen WO'er met een technische achtergrond aan te pas.
Ik ben een WO'er met technische achtergrond maar ik zou het echt niet weten hoor.. Of ik ben een kut technische WO student
Ik ben een WO'er met technische achtergrond maar ik zou het echt niet weten hoor.. Of ik ben een kut technische WO student
Ja, je gaat natuurlijk niet een natuurkundige met een specialisme in kosmologie vragen om dit te doen, daar pak je een IT'er voor voor met een WO-achtergrond die niet in leidinggeven is.
Ja, je gaat natuurlijk niet een natuurkundige met een specialisme in kosmologie vragen om dit te doen, daar pak je een IT'er voor voor met een WO-achtergrond die niet in leidinggeven is.
Op dinsdag 20 oktober 2015 21:25 schreef Peter het volgende: Maar die KLAUT rijdt over wissels van TLS, dus zijn de blaadjes op de rails veel gevaarlijker . En het woord 'Innovatie' of erger nog 'Klantgericht' zijn vies.
De wissels zijn niet van TLS. They're all mine. Whuhahaha.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
T is natuurlijk ergens wel belachelijk dat je zo een kaart voor je reis helemaal moet programmeren als je ern wat anders wilt (klasse wissel, samenreiskorting, vrij reizen vrije keuzedag schijnt ook een drama te zijn)
Op dinsdag 20 oktober 2015 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende: T is natuurlijk ergens wel belachelijk dat je zo een kaart voor je reis helemaal moet programmeren als je ern wat anders wilt (klasse wissel, samenreiskorting, vrij reizen vrije keuzedag schijnt ook een drama te zijn)
De dagkaart met korting bestaat niet meer, het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig, dan iedereen die korting opladen, en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal.
De dagkaart met korting bestaat niet meer, het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig, dan iedereen die korting opladen, en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal.
Was nou maar blij dat Hengelo niet al bij duitsland is gevoegd...
De dagkaart met korting bestaat niet meer, het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig, dan iedereen die korting opladen, en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal.
Als je nu in Ede naar Deventer wilt en er lig er weer eens eentje voor in Wolfheze, dan is Plan B kippensmurf x Pimpel @ Amf. maar ja DAN verschillende vervoerders DUS geen GtbV WANT "je hebt er zelf voor gekozen"
Dat zou geen probleem zijn geweest als er een daily cap zou zijn ingevoerd. Dat wat ze in Londen al sinds de Oyster card hebben...
quote:
het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig,
Ook onnodig.
quote:
dan iedereen die korting opladen,
Voor zowel de heen- als voor de terugreis. Nou kan je wel 2x samenreiskorting op je kaart zetten, maar als je 3 reizen maakt (zoals Breda - Amsterdam - Den Bosch - Breda) moet je niet vergeten in Den Bosch weer langs de automaat te gaan, anders maak je de laatste reis vol tarief.
quote:
en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal.
Vervalt samenreiskorting direct bij een uitcheck (en dus ook omcheck naar vervoerder 2)? Lijkt me wel toch? Hoogste tijd om een bom op dat omchecken te gooien.. gedoe
Op dinsdag 20 oktober 2015 23:54 schreef Dr_Flash het volgende: Oh voor de volledigheid, DR_Flash heeft NIET zelf gekozen voor een compleet versplinterd spoornet.
Ik ook niet maar niks mis mee, MITS wij als reiziger niet moeilijk hoeven te doen. Maar daar wordt natuurlijk niet over nagedacht
Op dinsdag 20 oktober 2015 23:55 schreef Prins_Pils het volgende: Vervalt samenreiskorting direct bij een uitcheck (en dus ook omcheck naar vervoerder 2)? Lijkt me wel toch? Hoogste tijd om een bom op dat omchecken te gooien.. gedoe
Nee, 35 minuten na de laatste check-out bij een spoorvervoerder. Ik denk ook wanneer je vervolgens incheckt bij een bus/tram/metro, maar dat weet ik niet zeker.
Die vrije reisdagen voor senioren zijn dat wel. Ik weet niet helemaal hoe het werkt. Maar je hebt vaste vrije reisdagen per jaar en 1 universele. 3 keer raden wat de automaat/paal pakt als je die dingen hebt geladen...
Als je nu in Ede naar Deventer wilt en er lig er weer eens eentje voor in Wolfheze, dan is Plan B kippensmurf x Pimpel @ Amf. maar ja DAN verschillende vervoerders DUS geen GtbV WANT "je hebt er zelf voor gekozen"
Ja zo kan ik het ook
Die is ook irritant ja. Kom ik dus niet meer thuis door de vertraging, pak ik de bus en loop ik 5 km naar huis midden in de nacht, kreeg ik ook een jammer joh, schrijf maar een brief.
Die vrije reisdagen voor senioren zijn dat wel. Ik weet niet helemaal hoe het werkt. Maar je hebt vaste vrije reisdagen per jaar en 1 universele. 3 keer raden wat de automaat/paal pakt als je die dingen hebt geladen...
Nou en, fuck die kutbejaarde. Je reinste leeftijdsdiscriminatie is het.
"ja de OVchipkaart is oke zolang wij er niet moeilijk mee hoeven doen"
ja, dat zal voor best wel 80% van de mensen betekenen dat ze er niet moeilijk voor hoeven te doen. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon een ondoordacht hoerig kutproduct is.
en als alle reizigers zich maar gewoon als willoze schapen naar de halfdoordachte grillen van NS voegen, is er niks aan de hand en DAN is er inderdaad ook echt niks aan de hand
ja, dat zal voor best wel 80% van de mensen betekenen dat ze er niet moeilijk voor hoeven te doen. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon een ondoordacht hoerig kutproduct is.
Vooral als je meerdere keren per dag in een richting gaat naaien ze je hard.
Op dinsdag 20 oktober 2015 23:54 schreef Dr_Flash het volgende: Oh voor de volledigheid, DR_Flash heeft NIET zelf gekozen voor een compleet versplinterd spoornet.
Okee bedoel je hier nou de OVC in het algemeen mee, of het feit dat er tig spoorbedrijven zijn waarbij je elke keer moet omchecken en die ook totaal niet samenwerken om tot een oplossing te komen, op die 'proef' op de Kippensmurf na?
Vooral als je meerdere keren per dag in een richting gaat naaien ze je hard.
En zo zijn er duizend scenario's te bedenken waarin de OV-Chipkaart gewoon een halfdoordacht kutproduct is.
En als ik daar eens wat van zeg hoef ik echt niet een autist of een racist of een fascist of weet ik wat genoemd te worden. Kijk eens niet naar mij. Dat product is gewoon pure kanker. En als ik de enige ben die er wat van zegt, dan is het ZO makkellijk om mij de schuld te geven.
Maar ja, is de Telegraaf schuldig aan de vluchtelingen? Ze berichten erover. En of je de tooon aanstaat, kijk maar. Maar schuldig?
En zo zijn er duizend scenario's te bedenken waarin de OV-Chipkaart gewoon een halfdoordacht kutproduct is.
En als ik daar eens wat van zeg hoef ik echt niet een autist of een racist of een fascist of weet ik wat genoemd te worden. Kijk eens niet naar mij. Dat product is gewoon pure kanker. En als ik de enige ben die er wat van zegt, dan is het ZO makkellijk om mij de schuld te geven.
Maar ja, is de Telegraaf schuldig aan de vluchtelingen? Ze berichten erover. En of je de tooon aanstaat, kijk maar. Maar schuldig?
Waar is het zelf nadenken gebleven?
Eerlijk is eerlijk, ik ben ook blij met de dubbele ov-truc.
En zo zijn er duizend scenario's te bedenken waarin de OV-Chipkaart gewoon een halfdoordacht kutproduct is.
En als ik daar eens wat van zeg hoef ik echt niet een autist of een racist of een fascist of weet ik wat genoemd te worden. Kijk eens niet naar mij. Dat product is gewoon pure kanker. En als ik de enige ben die er wat van zegt, dan is het ZO makkellijk om mij de schuld te geven.
Maar ja, is de Telegraaf schuldig aan de vluchtelingen? Ze berichten erover. En of je de tooon aanstaat, kijk maar. Maar schuldig?
Waar is het zelf nadenken gebleven?
Ga rustig door met je tirade hoor, ik vind ook dat er nog een hoop verbeterd kan worden en ik ben vast niet de enige
Ga rustig door met je tirade hoor, ik vind ook dat er nog een hoop verbeterd kan worden en ik ben vast niet de enige
Dat verbeteren had jaren geleden moeten gebeuren. Nu kun je misschien een paar onvolkomenheden gaan lijmen, maar de fundamentele ontwerpfouten krijg je er niet meer uit.
Die vrije reisdagen voor senioren zijn dat wel. Ik weet niet helemaal hoe het werkt. Maar je hebt vaste vrije reisdagen per jaar en 1 universele. 3 keer raden wat de automaat/paal pakt als je die dingen hebt geladen...
De NS-automaat doet het op zich goed. Bij het ophalen wordt in principe alleen de tijdelijke keuzedag die 2 maanden geldig is opgehaald (tenzij je kiest voor het ophalen van alle gereedstaande bestellingen), bij het inchecken wordt eveneens altijd eerst de tijdelijke keuzedag gepakt.
Het probleem zit hem vooral in de TLS-automaten die een te klein display hebben om fatsoenlijk te presenteren welke bestellingen zullen worden opgehaald. Zo kan het dus dat jij denkt slechts 1 keuzedag op te halen (of bijvoorbeeld alleen je busabonnement) terwijl die automaten direct alle keuzedagen op je kaart zetten. Die situatie is al een paar jaar bekend en nog steeds worden er diverse senioren door gedupeerd, maar NS zegt er niets aan te kunnen doen omdat de automaten van TLS zijn (en dat is echt een heel ander bedrijf waarvan NS slechts oprichter en hoofdaandeelhouder is) en TLS ziet het blijkbaar niet als een probleem.
De dagkaart met korting bestaat niet meer, het hele gezeik met iedereen heeft een OVC nodig, dan iedereen die korting opladen, en als je moet overstappen van Syntus naar NS in Hengelo en je hebt een korte overstap en je reist bijvoorbeeld retour naar Amsterdam of Haarlem, vanaf Hengelo reis je met iemand mee die korting heeft, dan moet je daar dus eerst naar een automaat om daar korting erop te gaan zitten. Dag aansluiting. Vroeger kocht je gewoon twee aparte retourtjes in Oldenzaal.
De overstap is 11 minuten, is dat te kort voor een klassewissel?
De NS-automaat doet het op zich goed. Bij het ophalen wordt in principe alleen de tijdelijke keuzedag die 2 maanden geldig is opgehaald (tenzij je kiest voor het ophalen van alle gereedstaande bestellingen), bij het inchecken wordt eveneens altijd eerst de tijdelijke keuzedag gepakt.
Het probleem zit hem vooral in de TLS-automaten die een te klein display hebben om fatsoenlijk te presenteren welke bestellingen zullen worden opgehaald. Zo kan het dus dat jij denkt slechts 1 keuzedag op te halen (of bijvoorbeeld alleen je busabonnement) terwijl die automaten direct alle keuzedagen op je kaart zetten. Die situatie is al een paar jaar bekend en nog steeds worden er diverse senioren door gedupeerd, maar NS zegt er niets aan te kunnen doen omdat de automaten van TLS zijn (en dat is echt een heel ander bedrijf waarvan NS slechts oprichter en hoofdaandeelhouder is) en TLS ziet het blijkbaar niet als een probleem.
Dat verbeteren had jaren geleden moeten gebeuren. Nu kun je misschien een paar onvolkomenheden gaan lijmen, maar de fundamentele ontwerpfouten krijg je er niet meer uit.
Er resteert dus slechts één oplossing: de OV-chipkaart moet verwoest worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat verbeteren had jaren geleden moeten gebeuren. Nu kun je misschien een paar onvolkomenheden gaan lijmen, maar de fundamentele ontwerpfouten krijg je er niet meer uit.
Dat verbeteren had gemoeten voordat het goedwerkende papieren basismodel afgeschaft werd. Van mij hadden ze desnoods alleen voor eeuwig reizen op saldo alleen maar aangeboden als de keur aan kaartjes niet weg zou zijn gehaald.
De overstap is 11 minuten, is dat te kort voor een klassewissel?
Er staan geloof ik nog maar 2 kaartautomaten in Hengelo. Maar je kan je toch zelf wel bedenken dat er genoeg plekken zijn waar het 2 tot 5 minuten is? Knopen genoeg door het land.
Aan die nieuwe reisplanner zal ik behoorlijk moeten wennen en de bug dat bij het vanuit de reisplanner kopen van een e-ticket standaard de meest ongunstige route wordt gekozen bij een reis met meerdere vervoerders is zo te zien ook nog niet verholpen.
Er staan geloof ik nog maar 2 kaartautomaten in Hengelo. Maar je kan je toch zelf wel bedenken dat er genoeg plekken zijn waar het 2 tot 5 minuten is? Knopen genoeg door het land.
Het probleem met klassewissel speelt naar mijn idee voornamelijk bij een categorie reiziger, de recreatieve reiziger (Reisdoel is recreatief, bijvoorbeeld dagje shoppen). Voor dit type reiziger is tijd veel minder belangrijk dan voor een forens. Van een forens mag je naar mijn idee verwachten dat hij of zij zelf een kortingskaart heeft en niet dag in dag uit klassewissels hoeft aan te vragen bij een automaat.
Overigens zijn er volgens de plattegrond van Hengelo op ns.nl drie plekken waar je tickets kan kopen uit een automaat, dus zullen er ook minimaal drie machines aanwezig zijn.
in de nacht van maandag op dinsdag rijden er tussen Amsterdam Sloterdijk en Heerhugowaard bussen in plaats van treinen. de laatste reguliere trein gaat om 0:22. vanaf 0:39 gaat de trein tot zaandam en vertrekt aldaar om 1:33 een stopbus richting Heerhugowaard. in Uitgeest kan men overstappen op een snelbus naar Alkmaar.
dit schijnt al lange tijd zo te zijn en een einddatum is onbekend.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ziet er verder wel flitsend uit, die nieuwe site. Dat je de treinroute op een kaart uitgestippeld kan zien enzo. Of het handig is weet ik nog niet, maar mooi en modern enzo is het wel.
Op woensdag 21 oktober 2015 12:07 schreef spectrumanalyser het volgende: in de nacht van maandag op dinsdag rijden er tussen Amsterdam Sloterdijk en Heerhugowaard bussen in plaats van treinen. de laatste reguliere trein gaat om 0:22. vanaf 0:39 gaat de trein tot zaandam en vertrekt aldaar om 1:33 een stopbus richting Heerhugowaard. in Uitgeest kan men overstappen op een snelbus naar Alkmaar.
dit schijnt al lange tijd zo te zijn en een einddatum is onbekend.
Ziet er verder wel flitsend uit, die nieuwe site. Dat je de treinroute op een kaart uitgestippeld kan zien enzo. Of het handig is weet ik nog niet, maar mooi en modern enzo is het wel.
Ik zou het wel handig vinden als bij elke mooi uitgestippelde route ook de juiste prijs getoond kon worden.
Ziet er verder wel flitsend uit, die nieuwe site. Dat je de treinroute op een kaart uitgestippeld kan zien enzo. Of het handig is weet ik nog niet, maar mooi en modern enzo is het wel.
Je moet nog maar hopen dat ze mijn vraag echt begrepen heeft en het goed kan overbrengen.
Ziet er verder wel flitsend uit, die nieuwe site. Dat je de treinroute op een kaart uitgestippeld kan zien enzo. Of het handig is weet ik nog niet, maar mooi en modern enzo is het wel.
Ik vind het niet zo'n toegevoegde waarde, ik heb bij plannen liever een lijstje onder elkaar dan die blokjes met reisopties naast elkaar
Op woensdag 21 oktober 2015 16:45 schreef James1988 het volgende: Voor de liefhebbers, techblog The Verge heeft een fotoserie van de nieuwe Eurostar e320-treinen:
Op woensdag 21 oktober 2015 20:27 schreef b2py het volgende: De eerste gaat specifiek over compensatie tabel over de gehele reis, de tweede alleen over de toeslag. Appels peren
Zoals ik al schreef.....
Op die pagina wordt alleen de toeslag genoemd, op de Algemene GtbV-pagina is er niks te vinden over de 15-29 minuten vertraging-regeling voor de ICd die wél genoemd staat op de 'oude' site.
Oke, hier een lurker die vroeger bij een ns-gerlateerd bedrijf werkte (vandaar mijn trein interesse) en nu in het buitenland woont.
Inhakend op het OVC commentaar zojuist, onlangs waren we op vakantie in Nederland en we hebben een (1) anonieme OV chipkaart. Daar moet dus 20 euro op staan wil je kunnen reizen. Waarom is het niet mogelijk om een kaartje te laden op deze anonieme kaart? (of meerdere als je met een groep reist)
Dat is echt een tekortkoming. De enige uitweg nu is (als je niet je OV chipkaart als bank wilt gebruiken) om een eenmalige OV chipkaart te gebruiken (dus toeslag 1 euro). Een chipkaart moet in staat zijn om zo'n kaartje te laden (of meerdere) en kan dan door de conducteur gecontroleerd worden, het moet zelfs mogelijk zijn om de poortjes een bepaald aantal keren te kunnen openen op het instap en uitstap station. Grmbl
EDIT: en mijn rant wordt dus door bovenstaande link gedeeld!
Op woensdag 21 oktober 2015 21:40 schreef boriq het volgende: Met zo'n GTW heb je tussen Vroomshoop en Marienberg zo 4 minuten speling. Net waren we bijna 3 minuten te vroeg op Vroomshoop richting Almelo.
Het mag van mij allemaal wel een tikkie compacter eigenlijk.
Vooral dit. Nu is het net zo'n drama als de nieuwe KNMI-site, vooral veel nutteloze beeldvulling.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 21 oktober 2015 21:23 schreef MrTCP het volgende:Inhakend op het OVC commentaar zojuist, onlangs waren we op vakantie in Nederland en we hebben een (1) anonieme OV chipkaart. Daar moet dus 20 euro op staan wil je kunnen reizen. Waarom is het niet mogelijk om een kaartje te laden op deze anonieme kaart? (of meerdere als je met een groep reist)
En het is in dit geval niet eens een technische beperking (het was een tijdje mogelijk bij jaartrajectkaarten). De mogelijkheid is geblokkeerd omdat NS liever wil dat iedereen op saldo reist...
Weer een typisch voorbeeld van wat ik zie als reizigersonvriendelijk gedrag: intercity Eindhoven - Alkmaar van 7u32 is 3 minuten te laat. Sprinter Eindhoven - Tilburg Universiteit van 7u34 vertrekt stipt op tijd, maar komt een paar honderd meter voor Eindhoven Beukenlaan een rood sein tegen, omdat de eerdergenoemde intercity moet passeren. Gevolg: overstappers missen hun aansluiting.
Ik kan alleen maar redenen bedenken dat die sprinter best kan wachten op station Eindhoven: • de sprinter moet toch wachten op de intercity, dus de sprinter loopt sowieso vertraging op • spoor 3 hoeft niet vrijgemaakt te worden voor een andere trein • je garandeert een overstap van intercity naar sprinter
Mis ik een dwingende reden waarom de sprinter wel stipt op tijd weg moet?
Op donderdag 22 oktober 2015 08:53 schreef lyolyrc het volgende: Weer een typisch voorbeeld van wat ik zie als reizigersonvriendelijk gedrag: intercity Eindhoven - Alkmaar van 7u32 is 3 minuten te laat. Sprinter Eindhoven - Tilburg Universiteit van 7u34 vertrekt stipt op tijd, maar komt een paar honderd meter voor Eindhoven Beukenlaan een rood sein tegen, omdat de eerdergenoemde intercity moet passeren. Gevolg: overstappers missen hun aansluiting.
Ik kan alleen maar redenen bedenken dat die sprinter best kan wachten op station Eindhoven: • de sprinter moet toch wachten op de intercity, dus de sprinter loopt sowieso vertraging op • spoor 3 hoeft niet vrijgemaakt te worden voor een andere trein • je garandeert een overstap van intercity naar sprinter
Mis ik een dwingende reden waarom de sprinter wel stipt op tijd weg moet?
Het heeft onder meer te maken met de bonus/malus, zoals ook de directeur RET het gisteren uitlegde.
Op donderdag 22 oktober 2015 09:13 schreef b2py het volgende: Het is een soort balans tussen punctualiteit van de trein en reizigerspunctualiteit denk ik
Het had een argument kunnen zijn als die trein elke drie minuten zou rijden. Is dat het geval?
Goede vraag. Je moet ook rekening houden met aansluitingen elders in het netwerk. Gevolgvertragingen die het oplevert voor reizigers in andere treinen. Dat hoeft bij de metro niet.
Op donderdag 22 oktober 2015 09:20 schreef b2py het volgende: Goede vraag. Je moet ook rekening houden met aansluitingen elders in het netwerk. Gevolgvertragingen die het oplevert voor reizigers in andere treinen. Dat hoeft bij de metro niet.
Ja. En gebeurt dat? Nee. Zoals Lyo al aangeeft: Die sprinter loopt toch vertraging op.
Nou, ik dacht maar aan aansluitingen in Den Bosch, vertragingen voor sprinters tussen Geldermalsen en Utrecht die door werken naar Den Haag. Aansluitingen in Utrecht zelf etc etc etc
En verder zie ik dat de IC naar Den Haag wel heeft gewacht.
Op donderdag 22 oktober 2015 09:24 schreef b2py het volgende: Nou, ik dacht maar aan aansluitingen in Den Bosch, vertragingen voor sprinters tussen Geldermalsen en Utrecht die door werken naar Den Haag. Aansluitingen in Utrecht zelf etc etc etc
En verder zie ik dat de IC naar Den Haag wel heeft gewacht.
En hoe kan wat dan ook van wat jij noemt, een argument zijn om die sprinter vast half leeg weg te sturen naar het rode sein 500 meter verderop?
Minachting? Mwoah. Denk niet dat er een treindienstleider was die dacht HAH LAAT IK DIE KLANTJES PESTEN maar eerder; 'die trein moet daar weg want het spoor is nodig'. Of het handig was is een ander verhaal.
Op donderdag 22 oktober 2015 09:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: Minachting? Mwoah. Denk niet dat er een treindienstleider was die dacht HAH LAAT IK DIE KLANTJES PESTEN maar eerder; 'die trein moet daar weg want het spoor is nodig'. Of het handig was is een ander verhaal.
Als je enige taak mensen vervoeren is, en je laat zo nadrukkelijk na om daar ook maar aan te denken, dan is dat minachting.
Ja wie weet. Al heeft cargo natuurlijk geen perronspoor nodig. Al heeft cargo natuurlijk net zo goed last van een rood sein waar al een sprintertje vor staat. Maar wie weet ligt er wel ergens een wissel
Op donderdag 22 oktober 2015 10:08 schreef Dr_Flash het volgende: Ja wie weet. Al heeft cargo natuurlijk geen perronspoor nodig. Al heeft cargo natuurlijk net zo goed last van een rood sein waar al een sprintertje vor staat. Maar wie weet ligt er wel ergens een wissel
Cargo gaat in Eindhoven via spoor 6 of 7 (dat ligt buiten de overkapping) en volgt tot vlak voor Boxtel hetzelfde spoor als de intercity richting Den Haag.
Vlak voor Boxtel ligt er een wissel waar de sprinter voor de cargo langs kruist.
Als je enige taak mensen vervoeren is, en je laat zo nadrukkelijk na om daar ook maar aan te denken, dan is dat minachting.
Je hebt duidelijk nog nooit met een trdl meegekeken.
Een aansluiting regelen vereist tijdig ingrijpen van de trdl. Als ergens anders op het emplacement bijvoorbeeld een storing is, kun je het daar zo druk mee hebben dat een aansluiting regelen erbij inschiet, hoe spijtig dat ook is. Het gebeurt nooit met opzet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 22 oktober 2015 11:15 schreef Dr_Flash het volgende: Ja ja, treinen rijden al 200 jaar, maar nu hoor ik ineens dat het een soort raketwetenschap is. Nou, het zal ook wel
De grap is dat het waarschijnlijk handig zou zijn om meer ondersteunende systemen te hebben. Die zijn er niet. Deels omdat ProRail VL het er wel bij wil doen omdat het vaak wel kan maar het tegelijk niet als de core-business ziet en dus geen software wil ontwikkelen voor als het even niet lukt.
Je hebt duidelijk nog nooit met een trdl meegekeken.
Een aansluiting regelen vereist tijdig ingrijpen van de trdl. Als ergens anders op het emplacement bijvoorbeeld een storing is, kun je het daar zo druk mee hebben dat een aansluiting regelen erbij inschiet, hoe spijtig dat ook is. Het gebeurt nooit met opzet.
Stel dat de sprinter in de situatie zoals ik die heb beschreven groen sein heeft, moet die dan vertrekken, of mag het NS-personeel zelfstandig beslissen om nog even te wachten?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Stel dat de sprinter in de situatie zoals ik die heb beschreven groen sein heeft, moet die dan vertrekken, of mag het NS-personeel zelfstandig beslissen om nog even te wachten?
Als ik het goed heb krijgt de machinist na een paar minuten de vraag waarom hij nog niet is vertrokken, ondanks het geopend sein.
Vraag me wel oprecht af waarom een sprinter Eindhoven-Tilburg moet wachten op de IC uit Weert/Roermond. Waarom zou je uit Weert in godsnaam naar Eindhoven Beukenlaan, Best of Boxtel willen? En als die trein in Eindhoven was blijven wachten en achter de IC was aan gestuurd, had je die overstap uberhaupt kunnen halen? Bij Beukenlaan is de snelheid van de IC hoger, dus kan de sprinter daar veel eerder strak achteraan, dan meteen bij Eindhoven. Die minuut die nu gewonnen wordt, kan betekenen dat je in Tilburg de cross-platform overstap op de IC Zwolle->Roosendaal wel kunt halen. Die overstap lijkt me belangrijker (namelijk iedereen van Beukenlaan, Best, Boxtel, Oisterwijk NAAR Breda) dan de overstap in de ochtend uit Limburg naar Beukenlaan, Best, Boxtel en Oisterwijk
Stel dat de sprinter in de situatie zoals ik die heb beschreven groen sein heeft, moet die dan vertrekken, of mag het NS-personeel zelfstandig beslissen om nog even te wachten?
Dan gaat de HC op vertrektijd sleutelen en vertrekt de trein inderdaad gewoon. Treinpersoneel heeft niet altijd het overzicht op al dan niet vertraagde binnenkomende treinen, de trdl wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op Amersfoort hoor je af en toe de plp (procesleider perron) via de portofoon aan het treinpersoneel vragen om even te wachten. Blijkbaar gaat het daar dan toch buiten de treindienstleider om.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan gaat de HC op vertrektijd sleutelen en vertrekt de trein inderdaad gewoon. Treinpersoneel heeft niet altijd het overzicht op al dan niet vertraagde binnenkomende treinen, de trdl wel.
In de gaten houden of die IC waar je achteraan hoort te vertrekken al vertrokken is, dat kan toch wel? Heb je geen overzicht op alle treinen voor nodig.
In de gaten houden of die IC waar je achteraan hoort te vertrekken al vertrokken is, dat kan toch wel? Heb je geen overzicht op alle treinen voor nodig.
Wie de overkant van het perron kan zien, matst gauw een reiziger of tien!
Nederland gewaarschuwd over regelgeving spoorveiligheid Gepubliceerd: 22 oktober 2015 13:01 Laatste update: 22 oktober 2015 13:12
Nederland heeft zijn regelgeving op het gebied van spoorveiligheid niet op orde. Een Europese richtlijn die voorschrijft hoe de Nederlandse Autoriteit voor Spoorveiligheid besluiten moet nemen is nog altijd niet in wetgeving omgezet.
Brussel tikt Nederland daarover donderdag op de vingers.
De voorgeschreven criteria op grond waarvan een onderzoek moet worden ingesteld naar een incident op het spoor heeft Nederland ook nog niet doorgevoerd. Ten slotte voldoen de Autoriteit voor Spoorveiligheid en de Onderzoeksraad voor Veiligheid nog niet aan alle verplichtingen op het gebied van rapportages.
De richtlijn had al in april 2006 in wetgeving moeten zijn omgezet. De Europese Commissie geeft Nederland twee maanden om de regels goed toe te passen. Anders bestaat de kans dat de zaak aan het EU-hof van Justitie wordt voorgelegd, met mogelijke boetes als gevolg.
Door: ANP
Ah wat is 9 1/2 jaar nou qua achterstand.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op donderdag 22 oktober 2015 12:31 schreef _JdM_ het volgende: Vraag me wel oprecht af waarom een sprinter Eindhoven-Tilburg moet wachten op de IC uit Weert/Roermond. Waarom zou je uit Weert in godsnaam naar Eindhoven Beukenlaan, Best of Boxtel willen? En als die trein in Eindhoven was blijven wachten en achter de IC was aan gestuurd, had je die overstap uberhaupt kunnen halen? Bij Beukenlaan is de snelheid van de IC hoger, dus kan de sprinter daar veel eerder strak achteraan, dan meteen bij Eindhoven. Die minuut die nu gewonnen wordt, kan betekenen dat je in Tilburg de cross-platform overstap op de IC Zwolle->Roosendaal wel kunt halen. Die overstap lijkt me belangrijker (namelijk iedereen van Beukenlaan, Best, Boxtel, Oisterwijk NAAR Breda) dan de overstap in de ochtend uit Limburg naar Beukenlaan, Best, Boxtel en Oisterwijk
De sprinter loopt al een minuut of 5 vertraging op door voor een rood sein gezet te worden vlak voor Beukenlaan.
Ik denk dat de sprinter eerder een minuut wint door direct vanaf Eindhoven naar Beukenlaan te kunnen doorrijden, met andere woorden door de intercity eerst te laten vertrekken.
Op donderdag 22 oktober 2015 12:31 schreef _JdM_ het volgende: Vraag me wel oprecht af waarom een sprinter Eindhoven-Tilburg moet wachten op de IC uit Weert/Roermond. Waarom zou je uit Weert in godsnaam naar Eindhoven Beukenlaan, Best of Boxtel willen? En als die trein in Eindhoven was blijven wachten en achter de IC was aan gestuurd, had je die overstap uberhaupt kunnen halen? Bij Beukenlaan is de snelheid van de IC hoger, dus kan de sprinter daar veel eerder strak achteraan, dan meteen bij Eindhoven. Die minuut die nu gewonnen wordt, kan betekenen dat je in Tilburg de cross-platform overstap op de IC Zwolle->Roosendaal wel kunt halen. Die overstap lijkt me belangrijker (namelijk iedereen van Beukenlaan, Best, Boxtel, Oisterwijk NAAR Breda) dan de overstap in de ochtend uit Limburg naar Beukenlaan, Best, Boxtel en Oisterwijk
De overstap Weert - Best is een een stuk belangrijker dan je denkt. Veel werknemers van o.a. Philips (Beukenlaan, Best) wonen namelijk niet in de stad Eindhoven, maar in Geldrop, Heeze of Weert.
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Op donderdag 22 oktober 2015 17:31 schreef boriq het volgende: Ik zie het al. Ook alle DBS 6400'en moeten per 12 december van de baan af, zijn immers zeer onveilig zoals iedereen kan zien.
Ze rijden express in Reservebelgië zodat er nog wat schade veroorzaakt kan worden aldaar.
Stel dat de sprinter in de situatie zoals ik die heb beschreven groen sein heeft, moet die dan vertrekken, of mag het NS-personeel zelfstandig beslissen om nog even te wachten?
Hij moet gewoon op vertrektijd + veilig sein vertrekken. Het overnemen van aansluitingen is de verantwoordelijkheid van de treindienstleider volgens de afspraken die hierover gemaakt zijn tussen NSR en Prorail. De treindienstleider zou in dat geval het sein van de stopper op rood moeten laten staan.
Tussen Amsterdam C. en Breda rijden geen Intercity direct treinen door een gestrande trein. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Trein dendert 19 km ongrijpbaar door Frankrijk donderdag 22 oktober 2015
Een trein heeft in Frankrijk 19 kilometer op hoge snelheid op het traject tussen Abancourt en Rouen in het noordelijke departement Seine-Maritime gereden zonder dat de machinist hem kon stoppen. Het voorval gebeurde nadat de trein twee koeien had aangereden met een snelheid van 140 kilometer per uur. Dat meldt de Frans krant Le Figaro donderdag.
Aan boord van de trein bevonden zich behalve het treinpersoneel zeven passagiers. Niemand raakte gewond.
In de cabine van de machinist bleek na de aanrijding alle elektriciteit uitgevallen. Zodoende kon de machinist niet remmen, maar ook niet communiceren met de verkeersleiding. Ook de noodrem functioneerde niet goed.
Volgens de Franse spoorwegen SNCF is het de eerste keer dat zoiets is gebeurd. De machinist wist met zijn eigen gsm contact te leggen metmet de centrale te leggen. Uiteindelijk kwam de trein door een helling tot stilstand.
Een aanrijding met dieren is niets ongewoons. Dat komt in Frankrijk duizenden keren per jaar voor. Ook in Nederland gebeurd dat met enige regelmaat.
Het KAN onmogelijk om een gestrande trein gaan. Die is na een uurtje, of misschien twee, wel weggesleept. Niet pas na 5 uur. Wij (Voor Beter OV that is) geloven er geen barst van.
Er zijn legio andere mogelijkheden. Zoals werkonderbreking, ingrijpen ILT en nog wat van dat soort.
Het KAN onmogelijk om een gestrande trein gaan. Die is na een uurtje, of misschien twee, wel weggesleept. Niet pas na 5 uur. Wij (Voor Beter OV that is) geloven er geen barst van.
Er zijn legio andere mogelijkheden. Zoals werkonderbreking, ingrijpen ILT en nog wat van dat soort.
Nee. Dat zijn allemaal dingen die je gewoon kunt zeggen. Het is vast iets heel erg beschamends dat ze er blijkbaar over moeten liegen. Een opblaaspop met het gezicht van Simon Snijbloem of zo.
Nee. Dat zijn allemaal dingen die je gewoon kunt zeggen. Het is vast iets heel erg beschamends dat ze er blijkbaar over moeten liegen. Een opblaaspop met het gezicht van Simon Snijbloem of zo.
Inmiddels was dat een asbreuk? Ik kreeg in eerste instantie te horen dat het een lekkende aspot was, echter van zulke hoedanigheid dat ze alle poppetjes uit de kast hebben getrokken/moeten trekken. Ik mocht met mijn trein omrijden via Den Haag en Leiden.
Inmiddels was dat een asbreuk? Ik kreeg in eerste instantie te horen dat het een lekkende aspot was, echter van zulke hoedanigheid dat ze alle poppetjes uit de kast hebben getrokken/moeten trekken. Ik mocht met mijn trein omrijden via Den Haag en Leiden.
Ja. En as we speak staat de benodigde asbreuklorry nog steeds in Amersfoort. 5 uur later.
Meer info op de razend populaire website van Voor Beter OV.
Heb het stukje even gelezen. Thalys heeft de hele avond (net als enkele ic direct treinen) via de oude lijn gereden. Het klopt dus niet dat er één spoor beschikbaar is (dat lijkt me overigens sowieso sterk, ProRail is tegenwoordig van het buitendienst stellen zodra er ook maar iets is).
Enne, ernstige veiligheidsgebreken van ICRmh rijtuigen? Waar haal je dat nu weer vandaan?
Op donderdag 22 oktober 2015 22:54 schreef MTL het volgende: Heb het stukje even gelezen. Thalys heeft de hele avond (net als enkele ic direct treinen) via de oude lijn gereden. Het klopt dus niet dat er één spoor beschikbaar is (dat lijkt me overigens sowieso sterk, ProRail is tegenwoordig van het buitendienst stellen zodra er ook maar iets is).
Hahaha, ProRail wist ons niet eens te vertellen dat Thalys via de oude lijn reed...
Tuurlijk. Eensch. Maar ik verwacht van een woordvoerder dat het klopt wat ik te horen krijg. Lijkt me geen rare gedachte.
Het komt inderdaad niet erg professioneel over, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor het uiterst speculatieve artikel dat je alvast schreef in afwachting van een reactie.
Het komt inderdaad niet erg professioneel over, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor het uiterst speculatieve artikel dat je alvast schreef in afwachting van een reactie.
Voordat wij dat artikel publiceerden, hadden wij NS en ProRail ruim de tijd gegeven om op het concept te reageren. Lauw Loenen. Pas toen het op de site stond en ik nog een paar hoogste bazen PMde via Twitter kwamen ze in beweging.
Voordat wij dat artikel publiceerden, hadden wij NS en ProRail ruim de tijd gegeven om op het concept te reageren. Lauw Loenen. Pas toen het op de site stond en ik nog een paar hoogste bazen PMde via Twitter kwamen ze in beweging.
Dan had je dat toch ook op kunnen schrijven? Bij je huidige rol hoort wat mij betreft een andere toon en inhoud dan die van columnist.
Dan had je dat toch ook op kunnen schrijven? Bij je huidige rol hoort wat mij betreft een andere toon en inhoud dan die van columnist.
Nee, want dan had ik moeten schrijven "ProRail en NS willen niet reageren". Ik weet zeker dat iemand hier in dit forum daar dan wel weer over was gevallen, qua wie ik wel denk dat ik ben, qua Calimnerogedrag of qua Huilie huilie. Wat dat betreft is er hier altijd wel iemand bereid om mij en mijn club even voor de schenen te schoppen.
Dat ik hier nog dingen post, is uitsluitend ten dienste van de goedwillende minderheid.
Ja zag het vanochtend voorbijkomen. Machinist is op bet juiste moment uitgestapt en heeft een wig onder de wielen geplaatst om tr voorkomen dat ie weer achteruit zou rollen (soort reuze schommelschip)
Een aantal machinist heeft gebruikt gemaakt van hun recht (dat is er blijkbaar) om niet meer met dat mat te rijden.... Aldus het nieuws hier....
Ja zag het vanochtend voorbijkomen. Machinist is op bet juiste moment uitgestapt en heeft een wig onder de wielen geplaatst om tr voorkomen dat ie weer achteruit zou rollen (soort reuze schommelschip)
Goed bedacht, maar waar heeft hij dat vandaangehaald?
quote:
Een aantal machinist heeft gebruikt gemaakt van hun recht (dat is er blijkbaar) om niet meer met dat mat te rijden.... Aldus het nieuws hier....
Als treinpersoneel geen vertrouwen heeft in het materieel hebben ze het recht om te weigeren om met de trein te rijden. Dat is hier in Nederland ook zo: als een conducteur op de ICd vindt dat de trein niet veilig is (bijvoorbeeld omdat hij geluiden hoort die hij vreemd vindt) heeft hij het recht om een trein te laten staan.
Ik heb begrepen dat het gaat om een AGC, is dat niet zo'n beetje het standaard TER-materieel in Frankrijk? Toen ik een paar maanden terug in het zuidwesten van Frankrijk was om wat treintjes te spotten zag ik dat spul vaak voorbijkomen, en ook in Lille zag ik het best wel veel.
En,het gevolg van het niet willen rijde van het standaard trein materieel. Ik citeer:
Info trafic : Suite à un incident affectant un certain type de matériel roulant, des agents de conduite de la Région Normande ont fait valoir leur droit de retrait. Le vendredi 23 octobre 2015, le trafic sera perturbé sur les lignes Rouen-Elbeuf, Rouen-Caen, Rouen-Lille, Paris-Evreux-Bernay, Paris-Le Havre et Serqueux-Gisors. Pour toutes informations complémentaires sur ces lignes, nous vous invitons à vous renseigner auprès des téléconseillers blablabla telefoonnummer
Wat dus betekent dat machinisten niet meer met dat mat willen rijden en er dus geen voldoende ander mat is en dus uitval op de trajecten hierboven
Benn benieuwd of het overslaat naar het hele land... Dan heeft Bombardier echt wat uit te leggen
BEA-TT (de Franse onderzoeksraad voor veiligheid) heeft een onderzoek ingesteld naar deze bizarre situatie. Laten we hopen dat er niet iedere dag twee koeien worden geschept door een AGC.
Slightly ontopic: in januari 2015 is er een zeer ernstig incident geweest in een treinstel van het type 458/5 van vervoerder South West Trains. De treinen van het type 458/5 zijn relatief jong: ze zijn ontstaan door rijtuigen van het type 458 (Juniper) te combineren met type 460 (ex-Gatwick Express).
De Railways Accident Investigation Board (RAIB) heeft een rapport gepubliceerd, de directe oorzaak blijkt te zijn dat een monteur van Wabtec een paar dingen niet strak genoeg had vastgedraaid waardoor kabels lostrilden. Dit leidde uiteindelijk tot vlambogen en brand.
Andere 458/5's zijn geïnspecteerd, bij sommige treinstellen bleek dat ook daar de boel niet strak genoeg was vastgedraaid. Het incident had dus vaker kunnen voorkomen, maar Brits treinpersoneel heeft het spul niet laten staan.
Op vrijdag 23 oktober 2015 00:43 schreef James1988 het volgende: BEA-TT (de Franse onderzoeksraad voor veiligheid) heeft een onderzoek ingesteld naar deze bizarre situatie. Laten we hopen dat er niet iedere dag twee koeien worden geschept door een AGC.
Anders moeten ze maar Wadlopers inzetten. Die belanden bij het scheppen van koeien tenminste in de sloot en rijden niet nog 19 kilometer door
De grap is dat het waarschijnlijk handig zou zijn om meer ondersteunende systemen te hebben. Die zijn er niet. Deels omdat ProRail VL het er wel bij wil doen omdat het vaak wel kan maar het tegelijk niet als de core-business ziet en dus geen software wil ontwikkelen voor als het even niet lukt.
Wel zonde, want met ondersteunende software kan het spoor zoveel beter gemaakt worden. Door net even de ene trein een minuutje op te houden zodat de IC er langs kan of niet preventief treinseries in zijn geheel te hoeven ruimen omdat onderweg keren te veel tijd/mankracht kost
Voordat wij dat artikel publiceerden, hadden wij NS en ProRail ruim de tijd gegeven om op het concept te reageren. Lauw Loenen. Pas toen het op de site stond en ik nog een paar hoogste bazen PMde via Twitter kwamen ze in beweging.
Zelfs je medestanders vallen over je heen bij dit soort blunders en je blijft vasthouden aan die werkwijze. Fox/News Of The World van de Reizigersverenigingen, volgens mij zit niemand daar op te wachten...
From other news: Het zou ook om een defecte aspot kunnen gaan. Dat is heel wat minder gevaarlijk maar het betekent wel dat je de asbreuklorrie nodig hebt om af te slepen.
De schade aan de trein van DB Schenker loopt tot in de tonnen. Jelle Rebbers van het bedrijf zei eerder vandaag bij Omroep Zeeland dat de schade zo groot is omdat het geen standaardtrein is: "Het is een heel bijzondere locomotief. Hij mag namelijk ook rijden in België. Daar wordt overgeschakeld naar een nieuw beveiligingssysteem en dit is een van de eerste waar wij dit nieuwe systeem hebben ingebouwd."
Voor de liefhebber de rit van Mercia Charters morgen, van Hoek van Holland via de Rotterdamse haven naar Sloe en terug. De tijden zijn op andere plekken helaas al verwijderd, maar dit is FOK!
edit: Het schijnt dat ons aller vriend ProRail de rit wil verbieden als de dienstregeling online staat Daarom helaas alleen nog wat afgeronde richttijden:
SPOILER: speciaal voor Fles in een spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door dennistd op 23-10-2015 16:20:19 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, morgen Railquiz van de NVBS in Amersfoort. Begint om 13u, het gebouw is vanaf 12u geopend. Je bent van harte welkom om mee te doen, ongeacht je kennisniveau. Er zitten mensen die (erg) weinig weten, en mensen die veel weten, maar niemand (behalve de organisatie) weet alles!
Ook niet-leden zijn natuurlijk welkom
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 23 oktober 2015 15:37 schreef dennistd het volgende: Nee, morgen Railquiz van de NVBS in Amersfoort. Begint om 13u, het gebouw is vanaf 12u geopend. Je bent van harte welkom om mee te doen, ongeacht je kennisniveau. Er zitten mensen die (erg) weinig weten, en mensen die veel weten, maar niemand (behalve de organisatie) weet alles!
Staatssecretaris Mansveld (IenM) stuurt het eindrapport van het externe onderzoek naar de besluitvorming, informatie-uitwisseling en projectbeheersing bij de projecten SAAL KT cluster C en Doorstroomstation Utrecht aan de Tweede Kamer.
En WTF, waarom zou ProRail die rit verbieden als de drgl online staat?
Ik vermoed vanwege het achterlijke gedrag dat sommige spotters vertonen om hun foto te kunnen maken. Zo'n foto die door dertig anderen ook wordt gemaakt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Nee, de dienstregeling zoals die online stond heb ik dus nog gewoon (ik sla ze tegenwoordig altijd op, ze verdwijnen me iets te vaak...). Sterker nog: hij staat in een PDF'je en dat is toch echt digitale media
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ProRail deed uit veiligheidsaspecten moeilijk, ook Locon stelde het niet op prijs. Daarop heb ik in overleg met de organisatie de drgl weer verwijderd. Mercia had het juist wel gezegd dat het mocht
Op vrijdag 23 oktober 2015 15:09 schreef dennistd het volgende: Voor de liefhebber de rit van Mercia Charters morgen, van Hoek van Holland via de Rotterdamse haven naar Sloe en terug. De tijden zijn op andere plekken helaas al verwijderd, maar dit is FOK!
edit: Het schijnt dat ons aller vriend ProRail de rit wil verbieden als de dienstregeling online staat Daarom helaas alleen nog wat afgeronde richttijden:
SPOILER: speciaal voor Fles in een spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap niet dat ze het traject Groningen - Leeuwarden er niet gewoon drie dagen helemaal uitgooien voor werkzaamheden in plaats van twee weekenden achter elkaar, waarbij je de helft met de bus moet en de andere helft met de trein.
Je bent gewoon een flink stuk langer onderweg dan normaal. Doe je alles in een keer dan kun je rechtstreekse bussen laten rijden tussen de beide provinciehoofdsteden via Drachten. Ben je in iets meer dan 50 minuten ter plaatse in plaats van anderhalf uur nu ...
Denk niet dat iemand dat hier weet maar ik kan het altijd proberen.
Ik wil voor een kind een kids vrij abonnement aanvragen. Echter heb ik geen zin in nóg een extra ov-chipkaart in mijn portemonnee dus wil ik hem op mijn (studenten ov) kaart zetten aangezien hij, als hij reist, toch altijd met mij mee gaat. Maar ik vraag mij af: dit kan zeker weer eens niet?
Is handig als je vier kinderen hebt die elk met de trein moet
Oh al antwoord gekregen. Mag wederom dus niet. Leuk.
[ Bericht 3% gewijzigd door Xetran op 23-10-2015 18:04:20 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...