greavy | donderdag 7 mei 2015 @ 19:01 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() | |
b2py | donderdag 7 mei 2015 @ 19:03 |
Goeie Foto ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 7 mei 2015 @ 19:03 |
Hij is al op juist formaat gebracht. Had de verkeerde fotolink geplaatst | |
greavy | donderdag 7 mei 2015 @ 19:04 |
SLOWAKIJE 4 Mei 2015 - Deze dag werd de buurtgoederentrein tussen Lubenik en Ple¨ivec gefotografeerd. De trein tussen Lubenik en Ple¨ivec wordt gereden met een Bardotka, maar indien nodig nog voorzien van een opdruklok tussen Hucin en Ple¨ivec. In het station van Hucin werd vandaag de opdruklok geplaatst, omdat de trein voor een solo locomotief de berg opwaarts veel te zwaar zou zijn. Hier arriveert de 752 040 met de buurtgoederentrein, terwijl de 751 125 staat te wachten om zich aan de staart van de trein te mogen vervoegen. SLOWAKIJE 4 Mei 2015 - Na de foto in Hucin werd doorgereden naar een volgende stek, waar helaas de volledige treinlengte + opdruklok niet op de foto pasten. Circa 3 wagens + lok missen hier op de foto. Verderop de lijn is er ook weinig mogelijk, vanwege het bergachtige gebied met weinig wegen. De trein werd dus niet meer achtervolgd. Met veel gebrul klimt de 752 040 met de buurtgoederentrein naar Plesivec, opgedrukt door de Bardotka 751 125, de 3 aanwezige Nederlandse fotografen. | |
b2py | donderdag 7 mei 2015 @ 19:21 |
Buurtgoederentrein. Amen | |
Kansenjongere | donderdag 7 mei 2015 @ 19:23 |
Zelden zulke onzin gezien. GTBV kon voorheen voor abonnementhouders ook online zonder in/uitchecken (sterker nog, het ging toen eenvoudiger want ik hoefde geen 48 uur te wachten). Bij de belastingaangifte of declaratie van reiskosten gaat het om de reisKOSTEN die ik maak, met andere woorden het aanschaffen van het abonnement, niet het zinloze langs een scanner halen van het pasje. Als de vervoerder die transactiegegevens kan gebruiken voor het inzetten van extra voertuigen, waarom loopt de NS iedereen dan door te verwijzen naar die druktemeterapp? | |
derLudolf | donderdag 7 mei 2015 @ 20:05 |
Net als de buurtbus. 3 uur van te voren bellen | |
greavy | donderdag 7 mei 2015 @ 20:13 |
Buurtgoederentreintjes zijn veel leuker dan de treintjes op het hoofdspoor. Dieselen, op diverse plekken op de routes daar wagens uitwisselen, altijd fraaie samenstellingen. Enig nadeel is dat de punctualiteit soms te wensen overlaat, stops overslaat als er niks gewisseld hoeft te worden, en dat men niet rijdt als er geen wagenuitwisseling nodig is. | |
DriekOplopers | vrijdag 8 mei 2015 @ 11:14 |
En waarom lopen er nog steeds van die onderzoekers door de trein die je kaartje willen zien? | |
Yreal | vrijdag 8 mei 2015 @ 11:22 |
die worden boos als je zegt dat je zwart rijdt ![]() | |
dennistd | vrijdag 8 mei 2015 @ 11:23 |
Dat is ook mijn standaard antwoord ![]() Daarmee hoop ik voor elkaar te krijgen dat er meer gecontroleerd gaat worden, want de trefkans is nihil.. | |
Viezze | vrijdag 8 mei 2015 @ 11:25 |
Er werd gisteren bij mij omgeroepen dat er "mensen in burger langskomen die bevoegd zijn om te controleren" en of je je vervoersbewijs even klaar wilde houden. Heb verder niemand gezien, maar vroeg me af of het roodjassen of S&V zouden zijn ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 mei 2015 @ 11:26 |
![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 8 mei 2015 @ 12:38 |
"Wederhoor & verificatie" | |
Salatrel | vrijdag 8 mei 2015 @ 12:41 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 13:20 |
sommigen worden echt boos ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 16:37 |
Sinds er ook doordeweeks gevleugeld wordt tussen Enschede en Den Haag slash Rotterdam, is de capaciteit hier wel prima in orde ![]() | |
b2py | vrijdag 8 mei 2015 @ 16:45 |
Poortjes station Utrecht Overvecht tijdelijk dicht UTRECHT - De poortjes van station Utrecht Overvecht gaan voor een pilot volgende week dicht. Dit gebeurt maandag en dinsdag tijdens de ochtend- en de avondspits. Als deze oefening een succes is, dan zullen de poortjes vanaf woensdag definitief gesloten zijn. De onderdoorgang wordt door veel kinderen gebruikt omdat ze aan de andere kant van het spoor naar school gaan. Daarom ziet Sander van Waveren van het CDA liever dat de poortjes openblijven. "Je ziet daar gezinnetjes lopen en ouders met kinderen. En je kunt je voorstellen dat het niet handig is om dan pasjes te voorschijn te moeten halen. Ik blij er niet blij mee, maar het is een noodzakelijk kwaad om zo de veiligheid in de treinen te verhogen." Van Waveren verwacht dat de oefening als een succes zal worden gezien en dat de poortjes zeker zullen sluiten. | |
Ajaxfan | vrijdag 8 mei 2015 @ 16:52 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 16:53 |
Tsja, waarom dan nog een pilot houden he ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 8 mei 2015 @ 17:55 |
klein stukje verderop ligt een viaduct en kom je bij diezelfde school uit ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 8 mei 2015 @ 17:57 |
Vraag: Ik ben om 15 uur van Den Haag naar Vlaardingen Oost gegaan. Ik heb dal voordeel. Ik ben Vlaardingen Oost uitgegaan en 'vergeten' uit te checken. Ik ben om 17.30u terug gegaan heb uit en ingetjekt op Vlaardingen Oost en ga nu naar breda. Reis ik nog op dalvoordeel? Reis ik nog degressief? Ben ik stout volgens de conducteur? | |
b2py | vrijdag 8 mei 2015 @ 17:59 |
- Geen idee - Volgens mij wel - Dat sowieso | |
Salatrel | vrijdag 8 mei 2015 @ 18:00 |
Volgens mij reis je vol tarief en ben je niet stout ![]() | |
Nattekat | vrijdag 8 mei 2015 @ 18:05 |
Nee, je bent om 17:30 ingecheckt. Ehhhhh... pass. Nee. | |
Tochjo | vrijdag 8 mei 2015 @ 18:05 |
Nee. Je checkt in in een andere tariefperiode, dus geldt het kortingspercentage voor die nieuwe periode. In jouw geval dus vol tarief. Nee, want je checkt in in een andere tariefperiode. Die kan het geen drol schelen. De truc is dat je na aankomst op Vlaardingen Oost uitcheckt en direct weer incheckt, en voor je reis naar Breda niet opnieuw incheckt. Dan heb je ingecheckt in de daluren en reis je nog met korting, en zelfs nog met lange-afstandskorting/degressief tarief. Dat mag eigenlijk niet, want je moet binnen 30 minuten na inchecken gaan reizen volgens de voorwaarden. Ik weet niet hoe een conducteur in zo'n geval zou reageren. Waarschijnlijk zou het hem alsnog geen drol kunnen schelen. | |
tripel7 | vrijdag 8 mei 2015 @ 18:26 |
Niet vergeten dat het de ns is, en de kans dat darkwing horizontaal door een stel s&v'ers de trein uitgehaald wordt ook nog aanwezig is :p | |
Prins_Pils | vrijdag 8 mei 2015 @ 18:28 |
Sowieso is dat hele DalVoordeel ook maar een beetje een wassen neus (heb het zelf ook (DV dus, niet de wassen neus)). Vorige week vrijdag puur toevallig (echt!) om 15:54 ingecheckt om de trein naar Den Haag van 16:02 te halen. De complete spits doorgereisd met korting. Had ik één minuut langzamer naar het station gelopen had ik wel volle mep betaald ![]() | |
b2py | vrijdag 8 mei 2015 @ 18:31 |
Je kan tot 16:05 inchecken met Dal Voordeel ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 8 mei 2015 @ 18:35 |
Oh ik dacht 15:55 omdat het van spits naar dal ook vijf minuten vantevoren is ![]() | |
b2py | vrijdag 8 mei 2015 @ 18:36 |
Je hebt vijf minuten aan beide kanten met alle abonnementen. | |
Zug-Chef | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:02 |
Dat geldt dus neem ik aan ook voor 6:35 inchecken? | |
ReisT | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:07 |
Ik reis nu ook lekker gratis in de trein can 18:28. Conducteur is een beetje in de war, riep net om dat deze trein na Roosendaal verder gaat als stoptrein naar Enkhuizen... | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:09 |
de topografische kennis van het rijdend personeel is over het algemeen om te huilen ja. | |
boriq | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:39 |
Volgende ronde met een instapproef in het kader van ETMET tussen Utrecht en Den Bosch (Alkmaar - Eindhoven eigenlijk, i know).
| |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:45 |
Fijn dat men blijkbaar de materieelomloop en het gedrag van de machinist onder controle heeft. En wie weet krijgen ze binnen een week dat bord nog aan de praat ook! ![]() | |
boriq | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:46 |
Ze zullen wel achter elke machinist op Utrecht - Den Bosch twee S&V'ers hebben gezet met knuppels, en wee z'n gebeente als hij niet bij het juist bordje/lampje stopt. | |
Peterselieman | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:47 |
Daarvoor hebben ze niet genoeg personeel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:48 |
Alsof S&V-ers weten wat het juiste lampje is ![]() | |
boriq | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:48 |
Oh jawel, gewoon wat minder controle rondes lopen en reizigers "helpen" | |
boriq | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:48 |
beter dan machinisten lijkt het soms wel ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:49 |
mja, dat doen ze normaal ook al niet. Die knuppelen eerst en stellen daarna geen vragen | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:53 |
Dat kan niet. | |
boriq | vrijdag 8 mei 2015 @ 20:04 |
want van 0 omlaag wordt lastig? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 20:12 |
Precies. | |
b2py | vrijdag 8 mei 2015 @ 20:57 |
Maak er maar Amsterdam - Eindhoven van ![]() | |
boriq | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:08 |
Uiteindelijk Alkmaar toch? | |
b2py | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:20 |
Ergens halverwege 2020-2030 misschien.. Als het goed per dienstregeling 2017 al Amsterdam - Eindhoven! ![]() | |
boriq | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:25 |
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen dus... ![]() It's something! | |
boriq | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:26 |
Dienstregeling 2017 zal dan wel veel verandering brengen, met ETMET en ook de versnelling van de Roosendaler als het goed is tussen Arnhem en Nijmegen. edit: en de truc met de ICDirect van Den Haag naar Eindhoven | |
b2py | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:32 |
Dienstregeling 2017 wordt de grootste verandering sinds 2007.. | |
boriq | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:40 |
Weet jij dan ook wat ze van plan zijn met de IC's naar Enschede/Deventer? Las laatst dat de IC uit Enschede alleen maar naar Schiphol gaat rijden en niet meer naar Den Haag en Schothorst dus alleen naar Den Haag. | |
Peterselieman | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:48 |
september 2016: extra sprinters tussen Groningen en Assen En dan ook nog in 2017 de extra sprinter tussen Leeuwarden en Meppel | |
Prins_Pils | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:53 |
Altijd geinig, zo dicht aan het spoor wonen dat je met de badkamerlamp kunt knipperen om bekenden te groeten die per trein voorbij stuiven ![]() | |
boriq | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:55 |
en dan ergens in 2018 ook nog de extra sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen. Dat zuiderzeelijn-geld besteden ze goed | |
b2py | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:04 |
Dat is wat er in de ene plannen staat, terwijl in de andere wordt gezegd zoveel mogelijk rechtstreekse verbindingen te bieden. Het gaat iig pas richting 2030 wat jij zegt. Voorlopig zal het alterneren blijven op Den Haag/Schiphol - Enschede. | |
greavy | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:09 |
Door een "foutje" had men te Nieuw Vennep vandaag enkele uren de poortjes op "verlaat direct het station" staan, terwijl er verder niks aan de hand was ![]() | |
Viezze | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:19 |
Nou heb je daar verder ook weinig te zoeken | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:21 |
Aardappels! | |
Prins_Pils | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:22 |
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, aldus een vrind van me op dn feesboek:![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:23 |
"de menselijke poortjes" ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:30 |
Je snapt het best ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:32 |
HOE DAN?? Die komen met 1 voet vooruit aanvliegen ![]() | |
James1988 | vrijdag 8 mei 2015 @ 23:27 |
Zoals jullie wellicht weten ben ik een weekje in Frankrijk om wat treinen te spotten. Vanavond ging ik nog eens een kijkje nemen op Lyon Saint-Paul, vanaf waar tramtreinen vertrekken richting Sain-Bel. Na vertrek van de laatste tram (om 21:15) bleek dat de deur van het station al was gesloten. Via de stationshal naar buiten gaan was geen optie, maar andere uitwegen waren er ook niet. Aan de straatkant van het station staan hoge hekken (2,5 meter met punten bovenop), aan de andere kant is een gigantische rotswand en de vierde kant is een tunneluitgang. Daarom werd er contact gezocht met de veiligheidscentrale van SNCF via de intercom die op het station te vinden was. Het antwoord was redelijk verbazingwekkend: "Loopt u maar door de tunnel naar het volgende station. Er komen geen treinen meer doorheen en het volgende station is 24 uur per dag toegankelijk. Meer kunnen we niet voor u doen momenteel." Dus dankzij SNCF Tunnel Tours ben ik een unieke vakantieervaring rijker. En omdat het moet, foto's: ![]() De spoortunnel richting Saint-Paul ![]() De verplichte selfie! ![]() Bestemming in zicht, bijna 1500 meter verderop. ![]() Het afgelegde traject. Het was niet bepaald hoe ik had verwacht dat mijn avond zou eindigen, maar het was wel eens leuk voor de verandering. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 10-05-2015 00:36:41 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 23:30 |
![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 8 mei 2015 @ 23:35 |
WTF hahaha! | |
Peterselieman | vrijdag 8 mei 2015 @ 23:39 |
Geniaal | |
Yreal | vrijdag 8 mei 2015 @ 23:43 |
Ja echt hoor, je hebt er die dan boos op je worden omdat je stoer loopt te doen. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 mei 2015 @ 23:45 |
Wordt dan überhaupt iets gedaan met de gegevens over zwartrijders die die tellers-in-de-trein verzamelen? | |
Dr_Flash | vrijdag 8 mei 2015 @ 23:47 |
Nee, want "overige" kan dus van alles wezen. Van zwartrijden tot een blindegeleidehontvrijstelling. | |
Yreal | vrijdag 8 mei 2015 @ 23:47 |
Correct | |
Yreal | vrijdag 8 mei 2015 @ 23:56 |
Ik hoop eigenlijk dat ze door mijn checkin + zwart voortaan voor 2 reizigers gaan inplannen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 00:05 |
Geen idee wat je bedoelt, maar ik hoop het ook ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 9 mei 2015 @ 00:10 |
![]() | |
James1988 | zaterdag 9 mei 2015 @ 00:11 |
Dat andere station was nagenoeg verlaten. Er liep 1 persoon richting kaartautomaat op het andere perron, maar die had me niet eens gezien. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 00:17 |
Waarschijnlijk hebben 86 camera';s je wel gezien ![]() | |
James1988 | zaterdag 9 mei 2015 @ 00:19 |
Ongetwijfeld. Maar als het goed is zijn ze daarvan bij SNCF op de hoogte, ze adviseerden tenslotte die route (na onderling overleg aan hun kant ook nog ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 00:21 |
Goed voor mekaar ![]() | |
Kansenjongere | zaterdag 9 mei 2015 @ 00:28 |
Hele bijzondere ervaring moet dat zijn geweest ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 00:48 |
Nou ja het eerste wat ik zie: reproduceerbaar. Je kunt je gewoon daar laten opsluiten en dan is die tunnel only move. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 02:01 |
Oh Kroatië, dan kun je nog weleens tegen het meest onuitspreekbare stationsnaambordje ooit aan lopen. Maar nee, dat ga ik in Wales van je winnen ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 9 mei 2015 @ 06:58 |
James dit is geweldig! Geluk bij een ongeluk zou ik zo zeggen. Je moet maar even op feestboek exact vertellen wat je er ervoor hebt moeten doen, want dit wil ik ook ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 9 mei 2015 @ 07:09 |
Vraagje: was dit jouw fout? Ik bedoel, als je daar niet uitkon, had de trein er ook niet moeten stoppen toch? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 9 mei 2015 @ 08:38 |
Uitgebreide technische informatie over de tunnel waar James doorheen gezwalkt is vind je hier ![]() | |
James1988 | zaterdag 9 mei 2015 @ 08:45 |
Ik was rond 21:00 het perron op gelopen, heb daar wat foto's gemaakt van de tramtreinen en na vertrek van de laatste (21:12) bleek het station te zijn afgesloten. ![]() Tof, eens lezen. ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 9 mei 2015 @ 09:43 |
Het is natuurlijk wel iconisch, op het moment dat de discussie in Nederland over het afsluiten van stations met poortjes zn hoogtepunt bereikt laat jij je insluiten ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 9 mei 2015 @ 09:45 |
Hmmm zo uitgebreid is de pdf nou ook weer niet ![]() Die van de tunnel van Saint Dévot wel... | |
James1988 | zaterdag 9 mei 2015 @ 10:03 |
![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 9 mei 2015 @ 10:27 |
Gaaf Alex! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 mei 2015 @ 10:58 |
Hahahhaa, fucking BAAS ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 9 mei 2015 @ 11:08 |
Bizar idd, James! Maarre, wat nou als je geen frans spreekt. Die camambertvreters kunnen natuurlijk geen engels dus wat dan.. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 mei 2015 @ 11:11 |
112 bellen. | |
James1988 | zaterdag 9 mei 2015 @ 11:22 |
Ze spraken Engels ![]() | |
underground1009 | zaterdag 9 mei 2015 @ 11:22 |
Het gaat even mis op station Grunn nu ![]() ![]() Er is er inmiddels een onderweg ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 9 mei 2015 @ 12:26 |
Das agglomeratie Lyon is er een met heel veel Diversiteit misschien nog wel meer als Paris . Engelssprekende SNCF noodpaalbeantwoorders lijkt me dan ook niet meer dan normaal | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 12:26 |
Nice James! ![]() | |
Duvel | zaterdag 9 mei 2015 @ 12:40 |
Lyon. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 mei 2015 @ 12:41 |
Ik moest lachen. | |
Duvel | zaterdag 9 mei 2015 @ 12:41 |
Excuses. | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 12:44 |
Ik ook ![]() | |
James1988 | zaterdag 9 mei 2015 @ 12:51 |
![]() | |
Duvel | zaterdag 9 mei 2015 @ 13:00 |
Hij is niet eens origineel, slaapkoppen.
| |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 13:01 |
Niemand is hier volgens mij zo scherp als jij | |
Duvel | zaterdag 9 mei 2015 @ 13:02 |
Ik heb wel regelmatig een punthoofd, ik weet niet of je dat bedoelt? | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 13:04 |
Ik snap wel dat je regelmatig een punthoofd hebt als je dit leest | |
Yreal | zaterdag 9 mei 2015 @ 13:45 |
Staken de duitsers nou alweer of nog steeds? | |
Zug-Chef | zaterdag 9 mei 2015 @ 13:59 |
Nog steeds. Morgenochtend 9:00 wordt de staking beëindigd. | |
GlennQuagmire | zaterdag 9 mei 2015 @ 14:22 |
Het kan dus wel, GtbV na 2 weken gestort ![]() | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 14:26 |
Verdacht pakketje op 13/14 te Amsterdam c dus we staan aan perron maar mogen niet de trein uit.. | |
James1988 | zaterdag 9 mei 2015 @ 14:42 |
Noodontgrendeling gebruiken, laat ze lekker de tyfus krijgen. ![]() | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 14:47 |
Geen zin in gezeik eigenlijk, zie het wel. Heb alle tijd ![]() Mooi krantje lezen, heerlijk. Semi-positieve karakter: alleen perron 13/14 is ontruimd. De rest van het treinverkeer gaat wel door. Fijn voor die reizigers. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 15:32 |
En wat is er dan bereikt? Geen ene kut. | |
DriekOplopers | zaterdag 9 mei 2015 @ 16:25 |
Indien pakketje op perron: als de bliksem trein plus reiziger wegrijden. Pakketje in de trein: als de bliksem iedereen eruit. Reizigers opsluiten in de trein die niet wordt weggereden is sowieso fout. ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 9 mei 2015 @ 16:27 |
Trouwens, Voor Beter OV startte een pagina om te laten zien waarom die OV-chipkaart niet het wondermiddel is tegen agressie en ander wangedrag in het OV. Bijdragen zijn meer dan welkom. http://voorbeterov.nl/waar-de-ov-chipkaart-niet-tegen-helpt Thanks. | |
Zug-Chef | zaterdag 9 mei 2015 @ 16:31 |
Klopt, daarom vrees ik binnen een maand een mogelijk nóg langere staking. Wordt tijd dat die Weselsky oprot. Dat hoor je nu ook overal in de media. Men is er wel klaar mee. Je ziet ook steeds meer stakingsbrekers, ook bij de GDL. | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 16:58 |
We werden zo'n 200 meter voor pakketje stilgezet dus we zaten absoluut niet ter hoogte van het pakketje. Overigens betrof het 'pakketje' een grote koffer, zal iemand naar Schiphol wel vergeten zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:00 |
Maar men had er al zo veel verstand van dat de andere perrons niet ontruimd hoefden te worden ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:02 |
Ah, dat scheelt. Hoe lang heb je in die trein moeten zitten? | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:05 |
Stilstaan langs perron duurde een minuut of 30. Heb van mijn aanstaande GtbV claim alvast een kipburger gekocht voor bij het wachten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:10 |
Gefeliciteerd sukkel, wordt vast afgewezen vanwege "overmacht" ![]() | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:11 |
Ik ben nog nooit door NS afgewezen op overmacht, alleen door Thalys. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:13 |
ze zijn de laatste tijd wel strenger geworden met GtbV claims he. | |
daanski82 | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:19 |
is deze klapjosti al gevonden ?
![]() | |
Blistering | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:21 |
Vast 1 van die VIRM-haters uit dit topic ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:24 |
Ik mag hopen van wel en dat hij ook een stevige prent mag verwachten | |
greavy | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:33 |
Geen fotoshop, maar een GTW "naar Bodegraven"![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:34 |
ra ra wat wrdt hier wel bedoeld? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:35 |
En dat op Europapark ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:38 |
In de haven van Zeebrugge is een goederentrein gebotst op een stilstaande goederentrein. Er zijn wat lege autowagens ontspoord http://www.standaard.be/cnt/dmf20150509_01672217 | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:45 |
Oh ziet dat er zo uit tegenwoordig ja? Kon het al niet thuisbrengen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:49 |
Jup. Heeft een titanium stationsoverkapping gekregen | |
Salatrel | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:56 |
bezigheidstherapie ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:56 |
Titanium ja? ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:57 |
Neuh, het staat gewoon mooi | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 17:58 |
zal wel gewoon geborsteld staal zijn denk | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 18:17 |
"In beroep gaan" werkt best aardig ![]() | |
Yreal | zaterdag 9 mei 2015 @ 18:30 |
Fuck de elite met hun elitaire eerste klas. 1 volk ! | |
Anno1982 | zaterdag 9 mei 2015 @ 18:35 |
Ik zou hem ook even delen op Google+ als ik jou was, dan heb je direct dubbel zoveel publiek... | |
Yreal | zaterdag 9 mei 2015 @ 18:37 |
bestaat dat nog? | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 18:38 |
Google+? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 18:39 |
Hyves natuurlijk! ![]() | |
Yreal | zaterdag 9 mei 2015 @ 18:42 |
Die gasten hebben gewoon tig miljoenen gecasht weken voordat dat in elkaar donderden ![]() | |
Anno1982 | zaterdag 9 mei 2015 @ 18:45 |
Op Hyves delen slaat natuurlijk nergens op, de meeste leden daar hadden nog niet de leeftijd bereikt dat ze alleen met de trein mochten. Oh wacht, misschien hing daar dus wel het grootste deel van zijn vrienden rond. ![]() | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 19:09 |
NMBS onderzoekt of personeel hard genoeg werkt De NMBS bekijkt in een grote benchmarking-studie hoe ze het doet in vergelijking met andere Europese spoorbedrijven. De belangrijkste vraag daarbij is of het personeel hard genoeg werkt. Elke categorie bij het personeel, zoals seingevers, machinisten, conducteurs en administratie, wordt afzonderlijk bekeken. Bronnen binnen het bedrijf noemen de productiviteit het grootste pijnpunt. ‘Een belangrijk deel van het personeel zit tot 80 dagen per jaar thuis. Dat is onhoudbaar’, aldus een bron in De Tijd. Daarnaast worden ook tarieven, aantal reizigers per kilometer, beschikbaarheid van materieel en de samenwerking met andere operatoren bekeken. De resultaten van de studie worden al in juni verwacht. In die maand zou ook het moderniseringsplan van minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) klaar moeten zijn. De resultaten van de audit naar de financiële stromen rond de vastgoedfilialen zullen in dat plan opgenomen worden. De Tijd vernam overigens dat hogere tarieven bespreekbaar zouden zijn in het moderniseringsplan, op voorwaarde dat stiptheid, netheid en efficiëntie verbeteren. Personeelstekort Algemeen secretaris Jean Pierre Goossens van de socialistische vakbond ACOD Spoor vindt het ‘schandalig’ dat de NMBS met een studie onderzoekt of haar personeel hard genoeg werkt. ‘En dat terwijl de NMBS nog 70.000 achterstallige compensatiedagen moet aan het personeel, dat om de treinen te laten rijden zeven dagen op rij moet werken en dan maar één dag thuis kan zijn’, zegt hij. Goossens klaagt al langer over een personeelstekort bij de spoorwegen, en de vele overuren die het personeel daardoor moet presteren. ‘Er zijn wel mensen in opleiding, maar zij zien ook dat de verhouding werk-privé bij het spoor niet evident is.’ Volgens Goossens zijn protestacties niet ondenkbaar. ‘Ik kan lang babbelen met de mensen, maar men moet serieus blijven. Mocht deze toestand zich voordoen in een privébedrijf, dan waren er al tien keer meer stakingen geweest.’ Zie ook: NMBS roept gepensioneerde treinbegeleiders terug | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 19:10 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2015 @ 19:21 |
Tussen twee stations door een sudoku maken is ook hard werken ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2015 @ 19:22 |
Niet volgens ProRail ![]() https://www.prorail.nl/ni(...)ark-stoer-en-elegant | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 19:23 |
Oh de conducteurs in België doen hun werk wel. Die zie je tien keer zo vaak als hun soortgenoten in Nederland, zonder overdrijven. Maar lokettisten, man man man wat een verborgen werkloosheid is dat zeg jezus. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 19:25 |
Ik geloof het gewoon niet. Vgs mij is dat echt gruwelijk duur. | |
Peterselieman | zaterdag 9 mei 2015 @ 19:28 |
Ik had het over de Nederlandse HC's en hoe die in die benchmark genoemd zullen worden ![]() Ja, maar toch is het zo. Bovendien is het geen verkeerd idee om het station wat allure te geven, omdat het in de toekomst een belangrijke overstapknoop wordt, naast HS/CS | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 19:28 |
http://www.infomine.com/i(...)/ferro-titanium/all/ | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 19:42 |
een bakkie pleuâh, en een kaneu | |
derLudolf | zaterdag 9 mei 2015 @ 20:50 |
Gvd, gaan er 2 mensen foto's lopen maken ![]() Oja, was dit in een SLeT geweest had ik het wel leuk gevonden ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 9 mei 2015 @ 20:56 |
Denk eens na, dat is kankervolk uit hetzelfde rijtje. | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 21:12 |
Met welk borstgrootte past jouw speelgoudtreintje onder de 'Arc de breast' door? Antwoord in het volgende filmpje: http://www.vkmag.com/maga(...)t_door_borstentunnel | |
derLudolf | zaterdag 9 mei 2015 @ 21:19 |
Dat was een retorische vraag Fles ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 mei 2015 @ 21:30 |
Och, denk dat die zn kop nu ook niet meer laat zien ![]() | |
greavy | zaterdag 9 mei 2015 @ 21:31 |
Gaat de goede kant op in Albanië: Sinds 1 mei 2015 rijdt er weer een planmatige goederentrein![]() | |
b2py | zaterdag 9 mei 2015 @ 21:37 |
Goed gevuld blijkt! ![]() | |
greavy | zaterdag 9 mei 2015 @ 21:39 |
Dat is de lege afvoertrein natuurlijk. Maar grensoverschrijdend wordt er niet gereden. Hij wordt ergens beladen, en rijdt dan een stuk door het land voor weer lossen. | |
Yreal | zaterdag 9 mei 2015 @ 22:08 |
Nou, met een goederentrein ben je er natuurlijk helemaal als land | |
hogeboom | zaterdag 9 mei 2015 @ 22:49 |
Hoi Iedereen! Na een paar weekjes lurken heb ik besloten om ook maar eens mee te doen in dit topic. Laat ik beginnen met mij lof uit te spreken voor de 1ste klas Berlijntrein (/pimpelexpress) | |
ReisT | zaterdag 9 mei 2015 @ 22:51 |
Anders was het vast ook niet genomineerd voor de nationale staalprijs. Het is staal "met een opgedampte titaniumlaag". | |
DeaDLocK2K | zondag 10 mei 2015 @ 01:00 |
Ik haat werkzaamheden (insert gargamel) | |
DeaDLocK2K | zondag 10 mei 2015 @ 01:03 |
Eindelijk door de 'nieuwe' dive under bij Amersfoort, komen we er in tot stilstand. Wauw. | |
Ireyon | zondag 10 mei 2015 @ 01:06 |
Oh die heb ik ook nog niet gehad. Welke trein moet je dan hebben? Schiphol - Enschede? | |
greavy | zondag 10 mei 2015 @ 01:09 |
Berlijner volgens mij sowieso | |
Peterselieman | zondag 10 mei 2015 @ 01:11 |
Die rijdt er als het goed is wel doorheen, maar volgens mij ook alle treinen uit Amsterdam die doorrijden naar Deventer en verder. Zie dat dan de IC richting Zwolle op 2 gepland is en de IC richting Deventer op 1 en de aankomsttijden van beide treinen verschillen één minuut. Dat betekent dat er door de tunnel gereden wordt | |
DeaDLocK2K | zondag 10 mei 2015 @ 01:20 |
Ja die! Ze falen er nog mooi even achteraan. Geen bewegwijzering naar waar er een bus staat. Geen personeel en de conducteur van de trein wist het ook niet. Op het nippertje de bus gehaald. | |
Prins_Pils | zondag 10 mei 2015 @ 02:40 |
Komaan joh die heb IK zelfs al een miljoen keer gehad ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 10 mei 2015 @ 02:46 |
De vorige keer had ik bussen van de achterkant en de keer daarvoor ook en de keer daarvoor mocht ik met iemand meerijden die vage bekenden op kwam halen. De vorige keer stopte die kutbus trouwens in al die gehuchten onderweg, inclusief 't fucking Harde, terwijl de laatste stoptrein ruim 45 minuten eerder vertrokken zou moeten zijn als er een normale dienstregeling was. Waanzin. Er stapte ook echt niemand uit. Deze bus was wél druk en stopte nergens. Ik was ook niet de enige die het niet kon vinden, we hebben vier teams gemaakt met volstrekt onbekenden en zijn de bus gaan zoeken. Die kwam pas twee minuten voor vertrek en vertrok van het verste perron van het busstation voor het station. | |
Prins_Pils | zondag 10 mei 2015 @ 02:56 |
Valt me ook altijd op op Zutphen-Winterswijk, dat er meer bussen dan treinen rijden, een halfuursdienst tot middernacht op zondag ![]() | |
ZwarteKater | zondag 10 mei 2015 @ 10:27 |
Wauw. Zit in de boeken trein van Zwolle RI den Haag via Lelystad. Net over de omroep dat ivm drukverschil mensen met gehoor apparaten ed beter hun oren dicht kunnen zien. Oh. En de 1e klas zit vol met 2e klassers, natuurlijk geen HC te bekennen. | |
b2py | zondag 10 mei 2015 @ 10:39 |
Spoordeelweken much? | |
ZwarteKater | zondag 10 mei 2015 @ 10:42 |
Nee, dat niet eens. Aan de reacties te horen wisten ze dondersgoed dat ze er niet hoorden. Vrouw: Dit is 1e klas. Man: blijf maar gewoon zitten schat. En zo bijna de gehele coupe incl schreeuwende kinderen. | |
Basekid_NZ | zondag 10 mei 2015 @ 11:59 |
Zo, lekker in een lege pimpel van Apeldoorn naar Amersfoort. Telt de gratis 1e klas overgangskaartje daar ook in? Neem aan van wel? | |
DeaDLocK2K | zondag 10 mei 2015 @ 12:07 |
Ja hoor, gewoon binnenlands verkeer. | |
Darkwing_Duck | zondag 10 mei 2015 @ 12:42 |
![]() ![]() Kek filmpje Quizvraag, op welk tijdsbestek rijdt de trein Oostenrijk in ![]() | |
greavy | zondag 10 mei 2015 @ 12:57 |
Dit wekt agressie op bij treinreizigers. De trein van 12:22 uit Den Haag Centraal naar Venlo stond kapot, werd om 12:15 ontdekt door de nieuwe machinist. Er werd servicepersoneel opgeroepen, maar er werd geen trein ontruimd. En om 12:40 nog niet. Personeel stond er maar bij te kijken, en als je vroeg of de trein nog ging rijden was het antwoord overduidelijk NEE. Waarom ze de trein niet ontruimden? Want de trein staat nog niet als opgeheven in de reisplanner ![]() Om 12:47 maakte men pas haast met ontruimen om de reizigers nog in de trein van 12:52 rg Venlo te krijgen.... Ook toen pas verscheen 'Niet Instappen' op de borden op het perron | |
ZwarteKater | zondag 10 mei 2015 @ 14:33 |
Dus ik zit in een virm in Apeldoorn te wachten op vertrek. Kijk opeens naar rechts en zie heel droog een stoomloc voorbij komen. Best raar als je het niet verwacht. | |
dennistd | zondag 10 mei 2015 @ 14:44 |
De VSM rijdt vandaag inderdaad: http://www.stoomtrein.org/rijdagen/index.html | |
bork | zondag 10 mei 2015 @ 15:43 |
Rotterdamse haven gaat geld in spoorlijnen stekenhttp://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nlijn-opzetten.dhtml .Ik kan met deze tablet niet zo mooi links maken, sorry. Geen dagje Luzern vandaag dankzij die staking (opstarten en zo), maar zonnetje maakt veel goed. | |
DeaDLocK2K | zondag 10 mei 2015 @ 16:06 |
Goede zaak dat van Rotterdam maar ik moet nog maar zien of het echt van de grond komt. | |
b2py | zondag 10 mei 2015 @ 16:07 |
B-Logistics doet het ook vanuit Antwerpen, dus dan zal het vanuit Rotterdam ook moeten kunnen met een onderaannemer. | |
bork | zondag 10 mei 2015 @ 16:25 |
Ben aan het inhalen met lezen, dat verhaal van James, meesterlijk ( nu volgen er wat Smiley's). | |
greavy | zondag 10 mei 2015 @ 17:07 |
Treinverkeer Lille-Europe stilgelegd ivm een bommelding. Edit: wordt weer opgestart [ Bericht 19% gewijzigd door greavy op 10-05-2015 17:23:35 ] | |
_JdM_ | zondag 10 mei 2015 @ 18:21 |
Reisje Apeldoorn-Enschede met DDZ en een half uurtje langer, ipv met VIRM. Stiekem best leuk :$ | |
b2py | zondag 10 mei 2015 @ 18:24 |
Hiep hoi wat een lol ![]() | |
greavy | zondag 10 mei 2015 @ 19:13 |
Höhenzollernbrücke bij Köln versperd door een verstoring. Treinverkeer daar ernstig ontregelt, staat ook een ICE al enige tijd - met reizigers - op de brug gestrand | |
b2py | zondag 10 mei 2015 @ 19:25 |
Ah, niets anders dan afgelopen week. Geen treinen ![]() | |
dennistd | zondag 10 mei 2015 @ 19:41 |
Leuk om de verschillen tussen nu en drie jaar terug op Utrecht Centraal te zien: https://www.facebook.com/CU2030/posts/1604193123162433 Vooral als je ze over elkaar heen legt: http://dennistd.nl/temp/tr/utcs/ ![]() Werkt niet in IE, wel in Firefox en Chrome | |
b2py | zondag 10 mei 2015 @ 20:42 |
Ik weet niet wat ik moet zien. | |
dennistd | zondag 10 mei 2015 @ 21:25 |
Onderin zit een schuifbalk, gebruik die eens dan zie je de verschillen wel. | |
b2py | zondag 10 mei 2015 @ 21:28 |
Oh, die zie je ook nauwelijks ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 10 mei 2015 @ 21:40 |
VIRM stel 9565 is op 8 mei 2015 naar de Houtrakpolder overgebracht![]() dit, in verband met commercial-opnames en enkele defecten. de reclame is inmiddels opgenomen en de defecten zijn verholpen, het stel zal dan ook weer snel richting watergraafsmeer worden overgebracht | |
DeaDLocK2K | zondag 10 mei 2015 @ 21:42 |
Wordt greavy's natte droom bewaarheid en worden ze allemaal naar HKS gebracht? ![]() | |
b2py | zondag 10 mei 2015 @ 21:43 |
Nee, is gebruikt voor een nieuwe commercial van NS die op de Houtrakpolder is opgenomen. | |
spectrumanalyser | zondag 10 mei 2015 @ 21:44 |
op 9 mei 2015 was het stel 9565 alweer overgebracht van de houtrakpolder naar de watergraafsmeer. | |
Salatrel | zondag 10 mei 2015 @ 21:44 |
nu ook dubbeldekkerdieselen bij NS? | |
b2py | zondag 10 mei 2015 @ 21:46 |
Je ne sais pas ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 10 mei 2015 @ 21:56 |
ziejenou dat die treinen ook zonder bovenleiding kunnen rijden![]() VIRM on tour | |
Peterselieman | zondag 10 mei 2015 @ 22:04 |
Je ziet m binnenkort wel op tv ![]()
| |
DeaDLocK2K | zondag 10 mei 2015 @ 22:06 |
Gelijk naar Haarlem sturen voor ombouw naar VIRM-Z en inbouw 25KV en ERTMS ![]() | |
Peterselieman | zondag 10 mei 2015 @ 22:09 |
weet niet of ze VIRM wel op de HSL willen hebben ![]() | |
b2py | zondag 10 mei 2015 @ 22:09 |
VIRMzzzzz | |
spectrumanalyser | zondag 10 mei 2015 @ 22:24 |
ben wel benieuwd naar de defecten. als het is wat ik denk dan kan dat nog lang duren voordat ie weer in dienst kan. | |
spectrumanalyser | zondag 10 mei 2015 @ 22:25 |
de opnames van de commercial waren op de Houtrakpolder zelf.![]() | |
Peterselieman | zondag 10 mei 2015 @ 22:28 |
wat denk je dan dat het is? | |
#ANONIEM | zondag 10 mei 2015 @ 22:43 |
Afgelopen donderdag zat ik in de trein van Brussel naar Luik waarbij de trein vanaf Leuven over het "klassieke spoor" werd gestuurd vanwege een "onbekende storing". Na ongeveer een half uur stopte de trein in Borgworm (Waremme) waarbij de conducteur omriep dat er vanwege een seinstoring tussen Ans en Luik-Guillemins een "Retard Indéterminée" was opgetreden en wie het wilde naar buiten kon om een sigaret te gaan roken. Uiteindelijk is de trein via de goederenspoorlijn (lijn 36A) naar Kinkempois gereden, vervolgens dwars door het rangeerterrein en de goederenwagons naar Luik-Guillemins. Voordat die lijn werd afgereden stapte bij de halte Voroux nog een geel hesje in, vanwege wegbekendheid vermoed ik. Die kwam uit een andere trein, liep doodleuk over het spoor en heeft mijn trein het laatste stuk gereden. Uiteindelijk hadden we 'maar' 1.15 uur vertraging, ik vond het toch wel bijzonder creatief opgelost van de NMBS en het is natuurlijk wel leuk om over een spoorlijn te rijden waar nooit passagierstreinen komen. Ik denk niet dat dat bij de NS zou kunnen ![]() | |
Ireyon | zondag 10 mei 2015 @ 22:47 |
De reguliere dienst van die trein Brussel - Luik is bij NS al niet eens mogelijk. | |
Peterselieman | zondag 10 mei 2015 @ 22:55 |
Een passagierstrein zul je niet zo gauw op de Betuweroute zien, hoewel ![]() Voor de rest rijden er weinig Nederlandse passagierstreinen over goederensporen, al kan het bijvoorbeeld nog wel eens op Amersfoort Goederen gebeuren. Ook weet ik dat het bij Arriva na een storing eens is gebeurd dat er over het boogje tussen Waterhuizen en Onnen een passagierstrein is gereden | |
Yreal | zondag 10 mei 2015 @ 22:58 |
Al die somda figuren jaloers.. | |
spectrumanalyser | zondag 10 mei 2015 @ 23:01 |
wat een rotdag voor ns personeel. vandaag een springer bij Heemskerk en ook tussen Uitgeest en Alkmaar. | |
James1988 | zondag 10 mei 2015 @ 23:07 |
SNCF had eergisteren ook zo'n rotdag: een springer op de HSL tussen Avignon en Valence. Alles wat daarlangs moest van/naar zuid-Frankrijk en Spanje werd omgeleid, dat leverde soms vertragingen op van 3 uur. | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 00:17 |
Achja, zo heeft iedereen die werkt wel eens mindere dagen. | |
Yreal | maandag 11 mei 2015 @ 00:28 |
![]() Bijna Amsterdam cs van boven. ![]() | |
bork | maandag 11 mei 2015 @ 00:31 |
Bij deze voorspel ik dat b2py geen glansrijke carriere zal hebben in de (sociale) hulpverlening. | |
derLudolf | maandag 11 mei 2015 @ 00:39 |
Tuurlijk wel, het is maar met waar de cliënt behoefte aan heeft ![]() | |
Fred | maandag 11 mei 2015 @ 07:52 |
Hoe kan het toch dat de leukste treinmeisjes altijd op maandagmorgen in de trein zitten, voor de eerste koffie en ik dus nog niet wakker genoeg ben om er een gesprek mee aan te knopen ![]() | |
Fred | maandag 11 mei 2015 @ 08:00 |
En ligt het aan mij of komen de petjes van de Belgische conducteurs op de Benelux écht uit een "my first railroad" speelset? | |
Prins_Pils | maandag 11 mei 2015 @ 08:30 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door Prins_Pils op 11-05-2015 08:31:06 ] | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 09:03 |
Ik had laatst zo'n typische conducteur met snorretje, brilletje, petje en zo'n giletje. Heel geinig was dat! Ze willen waarschijnlijk ook geen gesprekken hoor, voor hun is het ook maandagochtend ![]() | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 09:37 |
Staken staken staken!! | |
Fred | maandag 11 mei 2015 @ 09:40 |
Die van vanmorgen keek me toch wel een beetje aan met zo'n blik van "zeg eens hoi of zo" | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 09:42 |
Zeg dan gewoon hoi ![]() Dat aanstellerige 'het is maandagochtend koffie ding' heb ik ook nooit begrepen | |
_JdM_ | maandag 11 mei 2015 @ 09:48 |
Inderdaad. De dinsdagochtendkoffie, woensdagochtendkoffie en donderdagochtendkoffie zijn ook belangrijk.
| |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 09:53 |
Treinplasser: het was een geintje
![]() | |
derLudolf | maandag 11 mei 2015 @ 09:59 |
Dgtw Pieter Kuyper staat onder de graffiti in Zutphen. Klootzakken ![]() Ze waren al hard aan het schoonmaken gelukkig. | |
derLudolf | maandag 11 mei 2015 @ 10:08 |
Wow, deze conducteur doet zowaar een 'service rondje' en vraagt of er nog vragen zijn ![]() | |
Duvel | maandag 11 mei 2015 @ 10:40 |
Hufters. | |
boriq | maandag 11 mei 2015 @ 10:48 |
Tussen Enschede en Zwolle vanochtend in de sprinter gewoon 2x gecontroleerd, nogwel door dezelfde conducteur ![]() | |
James1988 | maandag 11 mei 2015 @ 11:14 |
Ik geef Cornu gelijk. | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 11:49 |
![]() | |
_JdM_ | maandag 11 mei 2015 @ 12:00 |
Als de treinbestuurders en treinbegeleiders zo hard werken... Dan blijkt dat toch uit het onderzoek...? | |
derLudolf | maandag 11 mei 2015 @ 13:06 |
http://www.upcoming.nl/m/(...)en-stuk-leuker-maken | |
Dr_Flash | maandag 11 mei 2015 @ 13:23 |
Zie ik daar nou hoogovens op de achtergrond? ![]() | |
James1988 | maandag 11 mei 2015 @ 13:28 |
Precies. | |
DeaDLocK2K | maandag 11 mei 2015 @ 13:28 |
GoPro Master Chef? ![]() ![]() | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 13:32 |
Nee, dat is volgens mij de asfaltfabriek van KWS | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 13:32 |
Zou wat zijn als uit die benchmark komt dat Duitse machinisten het minste werken ![]() | |
MPG | maandag 11 mei 2015 @ 14:34 |
Aangifte NS ondanks 'watergrap' treinplasser | |
Dr_Flash | maandag 11 mei 2015 @ 15:05 |
Moet je bij mijn dochter zijn ![]() | |
Blistering | maandag 11 mei 2015 @ 15:27 |
Ik merk wel dat het NS personeel veel vriendelijker is de laatste tijd, met name met omroepen enzo. Zat net in de IC naar Schothorst, en die gozer had flink wat te vertellen. Herhalen waar je op komt overstappen, denk aan uw eigendommen, vergeet niet uit te checken, namens het voltallige NS personeel bedanken dat we met NS reizen. Daarnaast nog melden dat iedereen vooral van het mooie weer moet genieten, en ook nog een schitterende week toegewenst. Wel verfrissend eigenlijk. | |
JDude | maandag 11 mei 2015 @ 16:02 |
He die trappen naar het busstation op Den Haag Centraal, daar staat toch wel een NS-blieppaal he? | |
Salatrel | maandag 11 mei 2015 @ 16:07 |
vanaf het perron?volgens mij staan daar zelfs al poortjes | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 16:07 |
Ja | |
Mr_Klaasje | maandag 11 mei 2015 @ 16:11 |
Al moet ik wel zeggen dat het soms ook teveel kan zijn.. In een IC uit Zwolle bij aankomst in Amersfoort omroepen dat je kan overstappen op de IC naar Schiphol bijvoorbeeld. Wie zou dat nou willen doen? Als de aansluitingen in Zwolle gehaald worden ben je 26 minuten sneller via Almere. Als je ze niet haalt dan ga je of wachten op Zwolle of je bent een ontzettende nerd. Beide categorieën hebben niets aan zo'n omroepbericht. | |
DriekOplopers | maandag 11 mei 2015 @ 16:32 |
Geen treinen tussen Rolsmalen en Ravenstein door "inzet van de brandweer". Kan iemand zien of het hier een brand in een trein betreft? | |
James1988 | maandag 11 mei 2015 @ 16:37 |
Dat kan ook een bermbrandje zijn, bijvoorbeeld veroorzaakt door vonkvorming tijdens het remmen van een trein. | |
ReisT | maandag 11 mei 2015 @ 16:38 |
´Lekkende wagon´ in Oss blijkt leeg (update) | |
Salatrel | maandag 11 mei 2015 @ 16:42 |
storinginfo zegt treinen rijden met vertraging en ook rijden de treinen app zegt dat treinen wel rijden... zal wel geen trein brand zijn he? | |
DriekOplopers | maandag 11 mei 2015 @ 16:45 |
Bericht op ns.nl is inmiddels ook aangepast. Zei eerst "geen treinen" en later "vertraging 30 tot 60". Zegt inmiddels "langere reistijd". | |
greavy | maandag 11 mei 2015 @ 18:43 |
![]() Zijn weer nieuwe foto's van de "treinplasser" opgedoken. Hij had dus geen flesje in de hand. | |
HaverMoutKoekje | maandag 11 mei 2015 @ 18:45 |
Sneu dat je dan ook nog gaat liegen, wees dan echt stoer | |
Blistering | maandag 11 mei 2015 @ 19:02 |
Wat een kneus ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 mei 2015 @ 19:26 |
Zulk personeel moeten we meer hebben ![]() | |
Kansenjongere | maandag 11 mei 2015 @ 19:30 |
Ik had vanavond iemand die nog net twee of drie richtingen kon afraffelen waarheen je kon overstappen, maar van welk perron of wanneer kon er niet af. Terwijl dat toch net de informatie is die overstappers nodig zullen hebben wanneer hun trein met vijf minuten vertraging aankomt en het originele reisadvies in de prullenmand kan. | |
Peter | maandag 11 mei 2015 @ 19:52 |
Nu: Rail Away, Newcastle (UK) NPO2 Al zal het wel een herhaling zijn, | |
Dos37 | maandag 11 mei 2015 @ 20:16 |
god wat een sukkel ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 11 mei 2015 @ 20:22 |
Serieus, al was het een flesje water, eens kijken hoe hij het vindt om natgegooid te worden midden in de nacht, fucking kutpauper. Weg ermee. Laat het een les zijn voor alle overige idioten. Wat het niet gaat zijn trouwens want het zijn niet voor niets idioten. | |
MPG | maandag 11 mei 2015 @ 20:30 |
Waar heb je die vandaan? | |
DeaDLocK2K | maandag 11 mei 2015 @ 20:38 |
Facebook aan de URL te zien. | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 20:44 |
Die moet dus even gemirrord worden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 mei 2015 @ 20:49 |
stationsverbod ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 11 mei 2015 @ 20:49 |
hij beweerd zichzelf al te hebben gemeld bij de politie, echter was er destijds nog geen aangifte gedaan. In hetzelfde bericht staat dat er geen melding is gekomen van schoonmakers van een bezeken zitting. allemaal niet relevant, denk ik dan. goed van NS om helder te reageren. en hopen dat kopieergedrag uitblijft. | |
Dr_Flash | maandag 11 mei 2015 @ 21:03 |
die rookhond mag ook wel een nekschotje hebben ![]() | |
Ireyon | maandag 11 mei 2015 @ 21:55 |
Ik zat in de IC Nijmegen - Den Bosch van 16:17. Een lekkende ketelwagen bij Oss werd in de trein verteld, mogelijk terugkeer naar Nijmegen maar uiteindelijk met +25 toch doorgereden richting Den Bosch. | |
Dr_Flash | maandag 11 mei 2015 @ 21:58 |
oh was dat het, ik zag al veel vertragingen op de schrootlijn vandaag. | |
Viezze | maandag 11 mei 2015 @ 21:59 |
Mijn trein reed vandaag niet verder dan Utrecht vanwege omstandigheden ![]() ![]() En de reisinformatie op Utrecht ging ook even lekker, borden gaven steeds de verkeerde trein aan. | |
MPG | maandag 11 mei 2015 @ 22:06 |
Nieuwe foto treinplasser: geen flesje | |
Dr_Flash | maandag 11 mei 2015 @ 22:11 |
daar is Spaus Ölf Railways weer hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 11 mei 2015 @ 22:12 |
Het is naar aanleiding van de foto hier toch? Goeie zaak dat er een FP-artikel van wordt gemaakt eigenlijk. Ik denk ook dat het de bedoeling was om te laten zien dat er wat gedaan wordt met informatie die op het forum staat in plaats van KIJK HEY KIJK HIJ PISTE ECHT. Want MPG had niet voor niets al gevraagd waar die foto vandaan kwam. | |
MPG | maandag 11 mei 2015 @ 22:12 |
![]() ![]() | |
MPG | maandag 11 mei 2015 @ 22:12 |
Exact. | |
Dr_Flash | maandag 11 mei 2015 @ 22:13 |
IK ZIE GEEN PIKKIE | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 22:16 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 mei 2015 @ 22:17 |
Nou ja, "bewijs ist bewijs". | |
MPG | maandag 11 mei 2015 @ 22:18 |
Maar ook geen flessie ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 11 mei 2015 @ 22:21 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 11 mei 2015 @ 22:22 |
Die zie je niet vaak meer in Rhenen | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 22:23 |
Foto's met tekst zijn leuker! | |
DeaDLocK2K | maandag 11 mei 2015 @ 22:25 |
En tekst zonder foto's is een reisverslag van Japan. | |
b2py | maandag 11 mei 2015 @ 22:27 |
Mars! | |
Dr_Flash | maandag 11 mei 2015 @ 22:45 |
nee, dat niet ![]() Ik heb het even gevraagd, maar flessie wil hier eigenlijk niks mee te maken hebben ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 mei 2015 @ 22:46 |
Alcoholvrij bier is porno op de radio. | |
DeaDLocK2K | maandag 11 mei 2015 @ 22:48 |
Het nieuws voor doven en slechthorenden, iedere dag op Radio 1. | |
James1988 | dinsdag 12 mei 2015 @ 00:15 |
Ik heb ze ![]() ![]() En dit uitzicht: ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 mei 2015 @ 00:16 |
Gefeliciteerd James ![]() | |
b2py | dinsdag 12 mei 2015 @ 00:18 |
Gefeliciteerd! ![]() | |
James1988 | dinsdag 12 mei 2015 @ 00:56 |
Dankjulliewel ![]() Heugdelijk nieuws van Bombardier, een OMNEO (ook bekend als de SNCF Regio2N) heeft op de testbaan in Velím de snelheid van 200 km/u aangetikt. Hoor ik daar een kandidaat voor de IC NG? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 mei 2015 @ 01:08 |
Ha ha James woont dichter bij het station dan ik ![]() | |
dennistd | dinsdag 12 mei 2015 @ 01:13 |
De laatste IC naar Enschede (aankomst 1.15u) rijdt met slechts 10 bakken VIRM ![]() | |
James1988 | dinsdag 12 mei 2015 @ 01:38 |
Looptijd voordeur - perron, minder dan 1 minuut. ![]() | |
Duvel | dinsdag 12 mei 2015 @ 06:37 |
Voordat ik ging douchen: kapotte bovenleiding Woerden, geen treinverkeer tot 10 uur. Na (Nu dus relaxed) douchen: vertraging 15 minuten. | |
Fred | dinsdag 12 mei 2015 @ 08:33 |
NS blinkt weer uit in duidelijke communicatie: Ze laten de intercity naar Den Haag vertrekken op het spoor en tijdstip dat de intercity naar Rotterdam vertrekt. Zonder omroepbericht en zonder eindbestemming op de koersrol/display. Alleen de CTA gaf info. | |
b2py | dinsdag 12 mei 2015 @ 08:54 |
Je stond in Schubbekutteveen? Altijd prettig ![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 mei 2015 @ 09:15 |
Gefeliciteerd. Ik zou knettergek worden van dat uitzicht ![]() ![]() Maar goed, veel succes en plezier met het inrichten ![]() | |
Duvel | dinsdag 12 mei 2015 @ 09:18 |
O.K. Maar dat uitzicht vind ik wel een beetje gek? | |
Yreal | dinsdag 12 mei 2015 @ 09:29 |
bazig | |
Duvel | dinsdag 12 mei 2015 @ 09:39 |
Daar ging mijn smoes voor het later op m'n werk komen... | |
Duvel | dinsdag 12 mei 2015 @ 09:40 |
Oh, dicht. |