Waarschijnlijk hebben 86 camera';s je wel gezienquote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:11 schreef James1988 het volgende:
Dat andere station was nagenoeg verlaten. Er liep 1 persoon richting kaartautomaat op het andere perron, maar die had me niet eens gezien.
Nou ja het eerste wat ik zie: reproduceerbaar. Je kunt je gewoon daar laten opsluiten en dan is die tunnel only move.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:
Hele bijzondere ervaring moet dat zijn geweest
James dit is geweldig! Geluk bij een ongeluk zou ik zo zeggen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:27 schreef James1988 het volgende:
Zoals jullie wellicht weten ben ik een weekje in Frankrijk om wat treinen te spotten. Vanavond ging ik nog eens een kijkje nemen op Lyon Saint-Paul, vanaf waar tramtreinen vertrekken richting Sain-Bel. Na vertrek van de laatste tram (om 21:15) bleek dat de deur van het station al was gesloten. Via de stationshal naar buiten gaan was geen optie, maar andere uitwegen waren er ook niet. Aan de straatkant van het station staan hoge hekken (2,5 meter met punten bovenop), aan de andere kant is een gigantische rotswand en de vierde kant is een tunneluitgang.
Daarom werd er contact gezocht met de veiligheidscentrale van SNCF via de intercom die op het station te vinden was. Het antwoord was redelijk verbazingwekkend: "Loopt u maar door de tunnel naar het volgende station. Er komen geen treinen meer doorheen en het volgende station is 24 uur per dag toegankelijk. Meer kunnen we niet voor u doen momenteel." Dus dankzij SNCF Tunnel Tours ben ik een unieke vakantieervaring rijker. En omdat het moet, foto's:
[ afbeelding ]
De spoortunnel richting Saint-Paul
[ afbeelding ]
De verplichte selfie!
[ afbeelding ]
Bestemming in zicht, bijna 1500 meter verderop.
[ afbeelding ]
Het afgelegde traject.
Het was niet bepaald hoe ik had verwacht dat mijn avond zou eindigen, maar het was wel eens leuk voor de verandering.
Ik was rond 21:00 het perron op gelopen, heb daar wat foto's gemaakt van de tramtreinen en na vertrek van de laatste (21:12) bleek het station te zijn afgesloten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 07:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagje: was dit jouw fout? Ik bedoel, als je daar niet uitkon, had de trein er ook niet moeten stoppen toch?
Tof, eens lezen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Uitgebreide technische informatie over de tunnel waar James doorheen gezwalkt is vind je hierhttp://www.tunnels-ferroviaires.org/tu69/69123.5.pdf
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het is natuurlijk wel iconisch, op het moment dat de discussie in Nederland over het afsluiten van stations met poortjes zn hoogtepunt bereikt laat jij je insluiten
Ze spraken Engelsquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Bizar idd, James! Maarre, wat nou als je geen frans spreekt. Die camambertvreters kunnen natuurlijk geen engels dus wat dan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |