Dienstregeling 2017 wordt de grootste verandering sinds 2007..quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:26 schreef boriq het volgende:
Dienstregeling 2017 zal dan wel veel verandering brengen, met ETMET en ook de versnelling van de Roosendaler als het goed is tussen Arnhem en Nijmegen.
edit: en de truc met de ICDirect van Den Haag naar Eindhoven
Weet jij dan ook wat ze van plan zijn met de IC's naar Enschede/Deventer? Las laatst dat de IC uit Enschede alleen maar naar Schiphol gaat rijden en niet meer naar Den Haag en Schothorst dus alleen naar Den Haag.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Dienstregeling 2017 wordt de grootste verandering sinds 2007..
en dan ergens in 2018 ook nog de extra sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
september 2016: extra sprinters tussen Groningen en Assen
En dan ook nog in 2017 de extra sprinter tussen Leeuwarden en Meppel
Dat is wat er in de ene plannen staat, terwijl in de andere wordt gezegd zoveel mogelijk rechtstreekse verbindingen te bieden. Het gaat iig pas richting 2030 wat jij zegt. Voorlopig zal het alterneren blijven op Den Haag/Schiphol - Enschede.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:40 schreef boriq het volgende:
[..]
Weet jij dan ook wat ze van plan zijn met de IC's naar Enschede/Deventer? Las laatst dat de IC uit Enschede alleen maar naar Schiphol gaat rijden en niet meer naar Den Haag en Schothorst dus alleen naar Den Haag.
Nou heb je daar verder ook weinig te zoekenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:09 schreef greavy het volgende:
Door een "foutje" had men te Nieuw Vennep vandaag enkele uren de poortjes op "verlaat direct het station" staan, terwijl er verder niks aan de hand was
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ze tikken dan gewoon overig aan op het scherm en gaan verder held
Ja echt hoor, je hebt er die dan boos op je worden omdat je stoer loopt te doen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
sommigen worden echt boos dat zijn van die overcomplete buurtbuschauffeurs zeg maar.
Wordt dan überhaupt iets gedaan met de gegevens over zwartrijders die die tellers-in-de-trein verzamelen?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is ook mijn standaard antwoord
Daarmee hoop ik voor elkaar te krijgen dat er meer gecontroleerd gaat worden, want de trefkans is nihil..
Nee, want "overige" kan dus van alles wezen. Van zwartrijden tot een blindegeleidehontvrijstelling.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Wordt dan überhaupt iets gedaan met de gegevens over zwartrijders die die tellers-in-de-trein verzamelen?
Correctquote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat geldt dus neem ik aan ook voor 6:35 inchecken?
Ik hoop eigenlijk dat ze door mijn checkin + zwart voortaan voor 2 reizigers gaan inplannenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, want "overige" kan dus van alles wezen. Van zwartrijden tot een blindegeleidehontvrijstelling.
Men op andere station keken vast raar op toen je daaruit kwam? Of was er daar ook niemandquote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:27 schreef James1988 het volgende:
Zoals jullie wellicht weten ben ik een weekje in Frankrijk om wat treinen te spotten. Vanavond ging ik nog eens een kijkje nemen op Lyon Saint-Paul, vanaf waar tramtreinen vertrekken richting Sain-Bel. Na vertrek van de laatste tram (om 21:15) bleek dat de deur van het station al was gesloten. Via de stationshal naar buiten gaan was geen optie, maar andere uitwegen waren er ook niet. Aan de straatkant van het station staan hoge hekken (2,5 meter met punten bovenop), aan de andere kant is een gigantische rotswand en de vierde kant is een tunneluitgang.
Daarom werd er contact gezocht met de veiligheidscentrale van SNCF via de intercom die op het station te vinden was. Het antwoord was redelijk verbazingwekkend: "Loopt u maar door de tunnel naar het volgende station. Er komen geen treinen meer doorheen en het volgende station is 24 uur per dag toegankelijk. Meer kunnen we niet voor u doen momenteel." Dus dankzij SNCF Tunnel Tours ben ik een unieke vakantieervaring rijker. En omdat het moet, foto's:
[ afbeelding ]
De spoortunnel richting Saint-Paul
[ afbeelding ]
De verplichte selfie!
[ afbeelding ]
Bestemming in zicht, bijna 1500 meter verderop.
[ afbeelding ]
Het afgelegde traject.
Het was niet bepaald hoe ik had verwacht dat mijn avond zou eindigen, maar het was wel eens leuk voor de verandering.
Waarschijnlijk hebben 86 camera';s je wel gezienquote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:11 schreef James1988 het volgende:
Dat andere station was nagenoeg verlaten. Er liep 1 persoon richting kaartautomaat op het andere perron, maar die had me niet eens gezien.
Nou ja het eerste wat ik zie: reproduceerbaar. Je kunt je gewoon daar laten opsluiten en dan is die tunnel only move.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:
Hele bijzondere ervaring moet dat zijn geweest
James dit is geweldig! Geluk bij een ongeluk zou ik zo zeggen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:27 schreef James1988 het volgende:
Zoals jullie wellicht weten ben ik een weekje in Frankrijk om wat treinen te spotten. Vanavond ging ik nog eens een kijkje nemen op Lyon Saint-Paul, vanaf waar tramtreinen vertrekken richting Sain-Bel. Na vertrek van de laatste tram (om 21:15) bleek dat de deur van het station al was gesloten. Via de stationshal naar buiten gaan was geen optie, maar andere uitwegen waren er ook niet. Aan de straatkant van het station staan hoge hekken (2,5 meter met punten bovenop), aan de andere kant is een gigantische rotswand en de vierde kant is een tunneluitgang.
Daarom werd er contact gezocht met de veiligheidscentrale van SNCF via de intercom die op het station te vinden was. Het antwoord was redelijk verbazingwekkend: "Loopt u maar door de tunnel naar het volgende station. Er komen geen treinen meer doorheen en het volgende station is 24 uur per dag toegankelijk. Meer kunnen we niet voor u doen momenteel." Dus dankzij SNCF Tunnel Tours ben ik een unieke vakantieervaring rijker. En omdat het moet, foto's:
[ afbeelding ]
De spoortunnel richting Saint-Paul
[ afbeelding ]
De verplichte selfie!
[ afbeelding ]
Bestemming in zicht, bijna 1500 meter verderop.
[ afbeelding ]
Het afgelegde traject.
Het was niet bepaald hoe ik had verwacht dat mijn avond zou eindigen, maar het was wel eens leuk voor de verandering.
Ik was rond 21:00 het perron op gelopen, heb daar wat foto's gemaakt van de tramtreinen en na vertrek van de laatste (21:12) bleek het station te zijn afgesloten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 07:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagje: was dit jouw fout? Ik bedoel, als je daar niet uitkon, had de trein er ook niet moeten stoppen toch?
Tof, eens lezen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Uitgebreide technische informatie over de tunnel waar James doorheen gezwalkt is vind je hier http://www.tunnels-ferroviaires.org/tu69/69123.5.pdf
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het is natuurlijk wel iconisch, op het moment dat de discussie in Nederland over het afsluiten van stations met poortjes zn hoogtepunt bereikt laat jij je insluiten
Ze spraken Engelsquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Bizar idd, James! Maarre, wat nou als je geen frans spreekt. Die camambertvreters kunnen natuurlijk geen engels dus wat dan..
Lyon.quote:
Excuses.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |