SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 68% gewijzigd door Anne op 30-04-2015 22:25:52 ]Bier.![]()
Das meer een tool voor de popo om je erbij te kunnen naaien.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:04 schreef _JdM_ het volgende:
Net zoals Artikel 5 van de wegenverkeerswet. Als je op de weg dusdanig gedraagt, dat je gevaarlijk weggedrag vertoont, kan je rijbewijs worden ingenomen.![]()
quote:Op donderdag 30 april 2015 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Godverdomme ANNE HELP KAN JE DE OP REPAREREN AANGEZIEN FLES EEN LUDOLFJE DOET?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Jij weet niet hoe BB-code werkt. Als je iets quoted met img's erin dan worden dat URL's BIJVOORBEELD. Probeer eens?quote:Op donderdag 30 april 2015 22:08 schreef b2py het volgende:
Wat een debiel. Citeer de OP uit de vorige post dan zwakzinnigeBier.![]()
Dan haal je toch de quote tags wegquote:Op donderdag 30 april 2015 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jij weet niet hoe BB-code werkt. Als je iets quoted met img's erin dan worden dat URL's BIJVOORBEELD. Probeer eens?
Dat werkt bij mij altijd uitstekend.![]()
Ober grenscontroles... De ene meer dat ik een nachttrein nam kwam de Duitse douane met een hondje door de trein bij iedereen langs. Er werden ook nog 3 mensen uit de trein gehaald. Geen idee of dat altijd zo is dat ze controleren, of dat ze gewoon nu iemand op de korrel hadden
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat zijn standaardcontroles, van de 30 keer dat ik met de nachttrein de grens over ben gegaan zijn er maar vijf keer geen mensen uit de trein gehaald in Duitsland. Andere kant op is het meestal minder. In Denemarken komen ze ook standaard langs en de helft van de keren met honden.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:13 schreef derLudolf het volgende:
Ober grenscontroles... De ene meer dat ik een nachttrein nam kwam de Duitse douane met een hondje door de trein bij iedereen langs. Er werden ook nog 3 mensen uit de trein gehaald. Geen idee of dat altijd zo is dat ze controleren, of dat ze gewoon nu iemand op de korrel haddenBier.![]()
HELP JIJ MIJ DAN EVEN AAN EEN NIEUW FRONTSEIN?quote:Op donderdag 30 april 2015 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Godverdomme ANNE HELP KAN JE DE OP REPAREREN AANGEZIEN FLES EEN LUDOLFJE DOET?![]()
Wie heeft die toelichting bij "anaalplaat" toegevoegd?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Vanaf dit topic staat het erbij:quote:Op donderdag 30 april 2015 22:18 schreef Duvel het volgende:
Wie heeft die toelichting bij "anaalplaat" toegevoegd?
PTA / Het grote treinentopic #879: Dieselen onder de draad
Moet het weg?![]()
Nee hoor, ik was gewoon benieuwd.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Vanaf dit topic staat het erbij:
PTA / Het grote treinentopic #879: Dieselen onder de draad
Moet het weg?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Je hebt al 2 frontseinenquote:Op donderdag 30 april 2015 22:18 schreef Anne het volgende:
[..]
HELP JIJ MIJ DAN EVEN AAN EEN NIEUW FRONTSEIN?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ga ik doen <3quote:Op donderdag 30 april 2015 22:18 schreef Anne het volgende:
[..]
HELP JIJ MIJ DAN EVEN AAN EEN NIEUW FRONTSEIN?Bier.![]()
als we 'rondje om de kerk' nu eens even overal vervangen door 'corridor-rijden' klinkt het gelijk wat minder negatiefquote:Op donderdag 30 april 2015 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Kamer: onderzoek naar 'rondje om de kerk' treinpersoneel![]()
klopt en op de verschillende dagen van de week kan er prima wat variatie zijnquote:Op donderdag 30 april 2015 22:22 schreef boriq het volgende:
[..]
als we 'rondje om de kerk' nu eens even overal vervangen door 'corridor-rijden' klinkt het gelijk wat minder negatiefAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Waarom bemoeit de kamer zich met de inhoud i.p.v. de output?quote:Op donderdag 30 april 2015 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Kamer: onderzoek naar 'rondje om de kerk' treinpersoneel![]()
![]()
Dat hangt van het land af.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:21 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Dan heb je er toch alsnog een extra nodigBier.![]()
omdat de NS het nalaat?quote:Op donderdag 30 april 2015 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom bemoeit de kamer zich met de inhoud i.p.v. de output?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Touché.quote:Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Lief doen tegen Annequote:Op donderdag 30 april 2015 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Godverdomme ANNE HELP KAN JE DE OP REPAREREN AANGEZIEN FLES EEN LUDOLFJE DOET?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Weet iemand wellicht of de ÖBB nog een half jaar offline HAFAS gaat bijmaken
Edit: op Drehscheibe kan ik niks vinden![]()
Hoe zouden wij dat moeten weten, heb je het al aan de ÖBB gevraagd?quote:Op donderdag 30 april 2015 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand wellicht of de ÖBB nog een half jaar offline HAFAS gaat bijmaken
Edit: op Drehscheibe kan ik niks vinden
Op Twitter reageren ze niet vaak, op FB zo te zien wel.![]()
Omdat hier men soms dingen weet waar ik ook met mn pet niet bij komquote:Op vrijdag 1 mei 2015 00:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe zouden wij dat moeten weten, heb je het al aan de ÖBB gevraagd?
Op Twitter reageren ze niet vaak, op FB zo te zien wel.![]()
![]()
Rare lui daar bij de NS.
Gooien ze vandaag de poortjes in Rotterdam dicht, gaan ze in Enschede ineens weer spontaan allemaal open staan...![]()
Maar tegelijk is dat heel wat anders.. In plaats van dat je het overstapprobleem van personeel oplost (wie zegt dat ze dat niet meer doen) maak je een nieuw overstapprobleem voor reizigers.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:22 schreef boriq het volgende:
[..]
als we 'rondje om de kerk' nu eens even overal vervangen door 'corridor-rijden' klinkt het gelijk wat minder negatief![]()
Het idee is toch om personeel meer te laten pendelen, maar materieel zoveel mogelijk als nu te laten rijden? Of willen ze materieel ook laten pendelen.![]()
NS' perspectief is materieel koppelen aan personeel, klant perspectief is precies andersom.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:38 schreef Viezze het volgende:
Het idee is toch om personeel meer te laten pendelen, maar materieel zoveel mogelijk als nu te laten rijden? Of willen ze materieel ook laten pendelen.![]()
Maar materieel aan personeel koppelen betekent dat het alsnog zo kan zijn dat een machinist uit Alkmaar in Maastricht staat, maar niet meer in Amersfoort (noem maar wat). Word je daar nou zoveel beter van? Of gaan ze alle diensten opknippen? Dan kom je zo'n beetje overal weer in de knoop met perroncapaciteit.![]()
We kunnen het land beter indelen in 3 of 4 personeelregio's als je het mij vraagt. Daarbinnen lekker kunnen overstappen, treinen gewoon lekker door laten rijden met ander personeel etc..
Is er een grote storing en is er chaos dan is het terugvalscenario dat de trein met het personeel meekeert op de rand van zo'n gebied. Dan hebben alle gebieden zonder storing geen last en hoeft de bijsturing alleen naar het verstoorde gebied te kijken in plaats van naar heel Nederland.![]()
Op zich is personeel aan materieel koppelen helemaal geen slechte zaak: dan is er in elk geval altijd personeel beschikbaar om de trein ergens heen te rijden, zodat een station niet dichtslibt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:39 schreef b2py het volgende:
[..]
NS' perspectief is materieel koppelen aan personeel, klant perspectief is precies andersom.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:23 schreef Yreal het volgende:
Het heeft de krant nog gehaald
[ afbeelding ]
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
BAM! Daar ging m'n bullsbullshitalarm ff heel hard af!quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik snap de link met veiligheidswinst niet zo. Bovendien lijkt een evacuatie met poortjes mij langzamer gaan.
Ander vraagje? Waarom staan er al ca. 3 weken twee slepen met tank wagons op Deventer Goederen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Maar hoe is het nou gegaan vanochtend met die poortjes? Natuurlijk geloof ik meteen dat het station zo veilig is dat iedereen er in zijn blote kont kan rondlopen, maar was het geen zootje bij de poortjes dan? Ik heb er nog niks over gehoord....Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Blijkbaar is alles gewoon prima verlopenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe is het nou gegaan vanochtend met die poortjes? Natuurlijk geloof ik meteen dat het station zo veilig is dat iedereen er in zijn blote kont kan rondlopen, maar was het geen zootje bij de poortjes dan? Ik heb er nog niks over gehoord....![]()
![]()
Bij een evacuatie openen alle poortjes en is het niet mogelijk om in of uit te checken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:25 schreef derLudolf het volgende:
Bovendien lijkt een evacuatie met poortjes mij langzamer gaan.![]()
Je kunt beter mensen wel laten uitchecken, nu blijft bij een evacuatie iedereen bij de poortjes kloten omdat ze wel willen, maar niet kunnen uitchecken.![]()
Ja had niet anders verwacht. Vakantie en alles.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Blijkbaar is alles gewoon prima verlopenBier.![]()
Bij evacuatie staat er toch op de paaltjes "Verlaat zo snel mogelijk het station"? Lijkt me vrij duidelijkquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:33 schreef Bitlord het volgende:
Je kunt beter mensen wel laten uitchecken, nu blijft bij een evacuatie iedereen bij de poortjes kloten omdat ze wel willen, maar niet kunnen uitchecken.![]()
![]()
Sjongejonge heeft de NS van die mooie schermen boven de perrons hangen blijken de systemen zo inflexibel als een blok beton te zijn.
Vanwege dag van de arbeid rijden de treinen in België een weekenddienstregeling, de trein naar Luik rijdt daardoor op een ander tijdstip in Maastricht. Vervolgens staat er op de borden niet "stoptrein naar Luik" met het andere tijdstip maar "luister naar omroep" en daaronder vertraging +1,30 uurWat een amateurisme, dat moet toch anders te regelen zijn.
Om het feest compleet te maken kan de reisplanner er ook niet mee omgaan, bij een deel van de ritten staat "aangepast reisadvies" en het goeie tijdstip en bij een aantal ritten staat het het normale (en dus foute) tijdstip. Het is echt lachwekkend en triest tegelijk.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 15:59:45 ]![]()
Dit lijkt me inderdaad een heel reëel risicoquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:33 schreef Bitlord het volgende:
Je kunt beter mensen wel laten uitchecken, nu blijft bij een evacuatie iedereen bij de poortjes kloten omdat ze wel willen, maar niet kunnen uitchecken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waarbij wel even aangenomen moet worden dat mensen dat daadwerkelijk lezen. Mijn ervaring is dat dat wat tegenvalt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:39 schreef Viezze het volgende:
[..]
Bij evacuatie staat er toch op de paaltjes "Verlaat zo snel mogelijk het station"? Lijkt me vrij duidelijk![]()
Mocht er een echt noodgeval voordoen zal niemand rouwig zijn om die ¤10 of ¤20 ekkies.. Bij loos alarm kan je vaak het station al weer in voordat je echt weg bent..![]()
![]()
blijft een bijzonder poortje. Als je daar beneden staat zonder saldo kom je namelijk met geen mogelijkheid naar boven
![]()
![]()
genoeg mensen die in levensbedreigende situaties toch hun bezittingen gaan proberen veilig te stellen .quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:30 schreef b2py het volgende:
Mocht er een echt noodgeval voordoen zal niemand rouwig zijn om die ¤10 of ¤20 ekkies.. Bij loos alarm kan je vaak het station al weer in voordat je echt weg bent..![]()
En gratis meereiskaartjes openen de poortjes. Dus ze zijn dicht en vervolgens krijg je gratis een stukje papier om ze te openen![]()
![]()
ik zie een SOS torenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:48 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ] blijft een bijzonder poortje. Als je daar beneden staat zonder saldo kom je namelijk met geen mogelijkheid naar bovenPremier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Je onderschat het effect van conditionering.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:30 schreef b2py het volgende:
Mocht er een echt noodgeval voordoen zal niemand rouwig zijn om die ¤10 of ¤20 ekkies.. Bij loos alarm kan je vaak het station al weer in voordat je echt weg bent..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Inmiddels zijn zo'n beetje alle bloembollen in Noord/Zuid Holland gekopt of gaan gekopt worden de komende dagen. Vorige week donderdag heb ik een bezoek gebracht aan deze prachtige kleurrijke velden rond Hillegom. Hierbij de foto's, gegarandeerd slechts 1 goederentrein...!
Nog voor ik naar Alkmaar afreisde begon de dag zoals altijd in Leeuwarden. Na onderstaande klik kon met lijn 350 over de Afsluitdijk gereden worden.De machinist van trein 37409 zat op de vroege morgen van donderdag 23 april 2015 nog lekker aan de koffie, waardoor treinstel 10303 van Arriva ruim 20 minuten voor vertrek aan het perron stond zoals het door de rangeerder is achtergelaten. Dit treinstel werft voor Wiederline, de treinverbinding tussen Groningen en Leer (D). Op de beide kopbakken is de vlag van Duitsland en Nederland te zien en op de zijkant het Wiederline-logo naast het Arriva-logo. Inzet vindt normaliter alleen plaats tussen Groningen, Winschoten en Leer maar zo af en toe raakt het stel verdwaald in Friesland, meestal vanwege onderhoud in de voormalige Voith, nu Stadler-werkplaats.
VIRM 9561 van NSR passeert als IC 2143 uit Amsterdam naar Den Haag Centraal een veld met gele narcissen even ten zuiden van Hillegom.
Kijkend naar rechts vanuit dezelfde positie als de voorgaande foto heb je zicht op de nog geen 100 jaar geleden gebouwde Heilig Hart van Jezuskerk in het dorpje De Zilk. SLT-treinstel 2450 van NSR is op donderdag 23 april 2015 onderweg als trein 6345 uit Haarlem via Leiden naar Den Haag Centraal.
Het mooie aan de bollenvelden rondom Hillegom zijn de diversiteit van de verschillende kleuren en bloemsoorten. Enkele meters meer naar het noorden is het beeld compleet anders met de fraaie rode, oranje en roze tulpen. Sprinter 6349 in de vorm van stel 2642 maakt de scene compleet.
Weer een paar meter meer naar rechts heb je goed zicht op de superfraaie geel-rode tulpen, die hier nu vol in bloei staan. Op de voorste voorgrond komen de eerste rode tulpen nu uit, maar zoals net al te zien was zijn er ook al stukken waar de rode tulpen volop te zien zijn. Het ligt er maar net aan wanneer wat gepland is, denk ik. NSR 8742 als IC 2149 bij Hillegom op 23 april 2015.
Ook vanuit dit roze tulpenveld heb ik enkele plaatjes gemaakt, waaronder NSR-stel 2643 als sprinter 6351 van Haarlem naar Den Haag Centraal.
's Middags klaarde het steeds meer op waardoor de fraaie blauwe lucht de plaatjes nog meer kleurden. Aan de oostkant van de spoorlijn Haarlem-Leiden liggen ten zuiden van Hillegom ook enkele hyacintenvelden vol in bloei. De roze en witte bloemetjes netjes per kleur gesorteerd. Het fotograferen van zulke zijaanzichten vergen wel een goede conditie want je dient er wel steeds een stuk voor de paadjes in te lopen. Bij de passage van stel 9590 als IC 2236 uit Dordrecht naar Amsterdam Centraal was ik nét ver genoeg doorgelopen om dit treinstel er helemaal op te krijgen.
Omdat de staaltrein via de Oude Lijn ´s ochtends niet reed (vermoedelijk zijn ivm de stakingen in Duitsland de wagens met de Flabaka meegegaan) moest dé cargo van de dag de lege vuiltrein van Locon worden. Sinds december 2014 is de opzet van dit afvalvervoer weer gewijzigd. De wagens uit Noordwijkerhout, Crailoo en Apeldoorn worden gecombineerd tot één trein die naar de vuilverbranding in Wijster rijdt. Onderweg moet de trein dus al naar gelang het de beladen of lege variant betreft, wagens aanhaken of juist afkoppelen. Noordwijkerhout zit aan het begin/eind van de reis en daarmee zijn daglicht foto's hier het gunstigst te maken. Op de heerlijke lenteachtige donderdag 23 april 2015 had de 203 163 van Locon het niet zwaar met 3 lege Slps'n als trein 50085 naar Noordwijkerhout via Leiden Centraal als het hier de zeer fraai gekleurde bollenvelden ten zuiden van Hillegom passeert.
's Middags langs de Zuider Leidsevaart gelopen voor een stek aan de westkant van de spoorlijn Haarlem-Leiden, maar ik kon de ingang er van niet vinden en ook stonden er overal bordjes met "No Work No Enter". Daarom maar voor zekerheid gekozen en teruggelopen naar Vogelenzang waar een fraai veld hyacinten en tulpen het decor vormen voor IC 2163 naar Den Haag Centraal met de VIRM-stellen 9577 en 9557. De boom in de knop, de bloesem en de paardebloemen op de voorgrond maken de lenteplaat af.
Vervolgens nog enkele plaatjes gemaakt tussen de hyacinten. NSR-stel 8646 was mooi schoon en is hier op weg als IC 2167 naar Den Haag Centraal.
Na 18:00 worden alweer snel kortere treinen ingezet in de sprinterdienst 6300 tussen Haarlem en Den Haag Centraal. Vierbaksstel 2467 passeert hier een fraai tulpenveld in wording bij Vogelenzang. Over niet al te veel dagen zal dit veld toch zeker uit gele, paarse en rode tulpen moeten bestaan.
En met VIRM-stellen 9412 en 9402 als IC 2271 naar Dordrecht komt een eind aan deze serie in de prachtige bollenstreek rond Hillegom. Met het aanstaande slechtere weer is het nog maar de vraag of het in 2015 nog een keer gaat lukken, maar wie weet... Gelukkig kon ik op de terugreis naar huis nog genoeg tulpen, hyacinten en narcissen zien want de Qliner naar Leeuwarden kwam in Noord-Holland nog genoeg velden tegen.
![]()
Heel fraai!I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik vind het allemaal nogal gay eigenlijk, al die blommigheid
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het is tenminste beter dan de McDonalds bij Rotterdam Alexanderquote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het allemaal nogal gay eigenlijk, al die blommigheid![]()
![]()
Dat is het al snelquote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:22 schreef boriq het volgende:
[..]
Het is tenminste beter dan de McDonalds bij Rotterdam Alexander
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In het Overijsselse coalitieakkoord tussen de partijen CDA, D66, VVD en CU is een eenmalige uitgave van 61 miljoen euro gereserveerd voor mobiliteit. Ik zou er gezien de mate van actie voeren voor het project door D66 niet van opkijken als een gedeelte hiervan naar de verdubbeling van Olst - Deventer gaat.
Coalitieakkoord (pagina 11)
Daarnaast is op Twitter door de Provincie Overijssel nogmaals onderstreept dat de trein Almelo - Hardenberg écht volgend jaar gaat rijden. Hiervoor moeten er onder andere wat aanpassingen in Marienberg plaatsvinden en zal Geerdijk Hoofdstation gesloten worden...twitter:ProvOverijssel twitterde op woensdag 29-04-2015 om 10:42:06@vincent313 @Arriva_NL @zestienacht Het antwoord: In 2016 rijdt de eerste trein over de rechtstreekse verbinding tussen Almelo en Hardenberg reageer retweet
![]()
En dat is buiten het geld wat al op gaat aan de verdubbeling, electrificering en verHSLing van Zwolle - Wierden?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Jup. De viersporigheid en verhoging van de snelheid naar 350km/h van Zwolle - Wierden (daar zijn we weer!!1!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat is buiten het geld wat al op gaat aan de verdubbeling, electrificering en verHSLing van Zwolle - Wierden?) is bij de vorige coalitie begroot en nu dus al ingecalculeerd
![]()
Mooie platen, Zug
Wist niet dat je het leuk vond om zoveel raampjestreinen te platen
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Doe nou rustig, het genezingsproces is nog heel prilquote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie platen, Zug
Wist niet dat je het leuk vond om zoveel raampjestreinen te platen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Haha!
Dank voor de leuke reacties allemaal.
@Kruidenmannetje: het ging mij meer om de bollen in combinatie met een trein. Er rijden hier bijna geen goederentreinen maar als je iets van trein+bloembol op de foto wil hebben heb je weinig keus vandaar![]()
![]()
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe nou rustig, het genezingsproces is nog heel pril
Bier.![]()
Lachen zeg, zo de laatste overstap halen op den haag cs naar Zoetermeer, van 6 naar 5 in 2 minuten. Terwijl de hele hal overhoop ligt en je dus buitenom moet rennen![]()
![]()
als je denkt dat gtbv claims lang kunnen durenop 20 januari heeft NSR mijn machinistenvergunning aangevraagd bij ILT en met dagtekening 30 april heb ik bericht ontvangen dat die is toegewezen
![]()
![]()
Timo Huges is gisteren niet op komend dagen in het BNR Programma The Friday Move. (Is vervangen door Harry Piekema)![]()
Heerlijk! Oude omatjes die orde houden in de stiltecoupe! Fantastisch! 'U weet dat u zich in de stiltecoupe zit?' 'Nee en bedankt voor het attenderen.' 'Als u zich er nu ook nog aan houdt!'![]()
![]()
![]()
Wauw. Het combineren van de treinen in Deventer is niet gelukt en gereedstaande stel wordt weer weggezet. Staat inmiddels ook al in de appjes dat we met solo zesje doorgaan. Dat is snelle informatievoorziening!![]()
![]()
thanks! Sterk staaltje geldverspilling wel nu brief sturen dat het toegewezen en dat ie binnen een week in de bus ligt... stuur hem dan gelijk mee of laat me een week langer wachtenquote:![]()
blijkbaar was er genoeg twijfel om de vergunning niet meteen toe te wijzenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:00 schreef Salatrel het volgende:
als je denkt dat gtbv claims lang kunnen durenop 20 januari heeft NSR mijn machinistenvergunning aangevraagd bij ILT en met dagtekening 30 april heb ik bericht ontvangen dat die is toegewezen
![]()
Sorry, ik heb echt wat gemist, welk appje gebruik je daarvoor?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:36 schreef b2py het volgende:
Wauw. Het combineren van de treinen in Deventer is niet gelukt en gereedstaande stel wordt weer weggezet. Staat inmiddels ook al in de appjes dat we met solo zesje doorgaan. Dat is snelle informatievoorziening!![]()
![]()
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:46 schreef Maegrim het volgende:
[..]
blijkbaar was er genoeg twijfel om de vergunning niet meteen toe te wijzen![]()
![]()
Rijdendetreinenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Sorry, ik heb echt wat gemist, welk appje gebruik je daarvoor?![]()
Ze konden een nog grotere clown vinden blijkbaarquote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Timo Huges is gisteren niet op komend dagen in het BNR Programma The Friday Move. (Is vervangen door Harry Piekema)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Tevens ontvang ik nu net in de post de deelnemersbrief voor de NVBS-rit van afgelopen maandag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:00 schreef Salatrel het volgende:
als je denkt dat gtbv claims lang kunnen durenop 20 januari heeft NSR mijn machinistenvergunning aangevraagd bij ILT en met dagtekening 30 april heb ik bericht ontvangen dat die is toegewezen
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:00 schreef Salatrel het volgende:
als je denkt dat gtbv claims lang kunnen durenop 20 januari heeft NSR mijn machinistenvergunning aangevraagd bij ILT en met dagtekening 30 april heb ik bericht ontvangen dat die is toegewezen
Overigens heb ik in mijn database 5 GtbV-claims die langer duurden. PR is 230 dagen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zelfde gezeik altijd met het aanvragen van een Taxipas bij ILT + KiWa.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:46 schreef Maegrim het volgende:
[..]
blijkbaar was er genoeg twijfel om de vergunning niet meteen toe te wijzenRegel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Zijn er plannen om de treinverbinding rond Amsterdam volledig te dichten door tussen Zuid en Lelylaan een extra spoor te leggen? Snapte nooit dat dit niet al gedaan is. Je moet dus altijd bovenlangs Amsterdam om naar de kop van NH te reizen.woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.![]()
nee. Is niet interessant en bovendien rijdt de metro er al.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:05 schreef Woods het volgende:
Zijn er plannen om de treinverbinding rond Amsterdam volledig te dichten door tussen Zuid en Lelylaan een extra spoor te leggen? Snapte nooit dat dit niet al gedaan is.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Volgens dit plan uit 2010 zijn er wel degelijk plannen voor eer een extra boog. In het landschap is ook ruimte overgelaten om naast de metrobaan ook een spoobaan aan te leggen.So we just called him Fred![]()
Is het niet al veel te druk op Schiphol - Sloterdijk? Laat staan dat er nog treinen Sloterdijk - Zuid bij moeten..![]()
Er is ook ruimte voor een ruimtebasis in de Kuip maar die komt er ook niet..quote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:36 schreef FredvZ het volgende:
Volgens dit plan uit 2010 zijn er wel degelijk plannen voor eer een extra boog. In het landschap is ook ruimte overgelaten om naast de metrobaan ook een spoobaan aan te leggen.![]()
Het zou moeten kunnen passen. Mochten ze het doen dan zou het eventueel ook een route kunnen zijn voor cargo's die anders door Amsterdam CS moeten. Enige probleem zijn de vele hellingenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:38 schreef Ireyon het volgende:
Is het niet al veel te druk op Schiphol - Sloterdijk? Laat staan dat er nog treinen Sloterdijk - Zuid bij moeten..
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Over Riekerpolder gesproken: er komt nu een éénsporige flyover bij voor de treinen richting Lelylaan. Wordt de tweesporige flyover die er nu nog ligt ook éénsporig voor de treinen van Lelylaan naar Schiphol?![]()
Wat iedereen hierboven al zegt plus dat er geen kat wat te zoeken heeft in de kop van NHquote:Op zaterdag 2 mei 2015 16:05 schreef Woods het volgende:
Zijn er plannen om de treinverbinding rond Amsterdam volledig te dichten door tussen Zuid en Lelylaan een extra spoor te leggen? Snapte nooit dat dit niet al gedaan is. Je moet dus altijd bovenlangs Amsterdam om naar de kop van NH te reizen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Lijkt me wel. Het wordt een dubbele vork aansluitingquote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:01 schreef boriq het volgende:
Over Riekerpolder gesproken: er komt nu een éénsporige flyover bij voor de treinen richting Lelylaan. Wordt de tweesporige flyover die er nu nog ligt ook éénsporig voor de treinen van Lelylaan naar Schiphol?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Jaquote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:01 schreef boriq het volgende:
Over Riekerpolder gesproken: er komt nu een éénsporige flyover bij voor de treinen richting Lelylaan. Wordt de tweesporige flyover die er nu nog ligt ook éénsporig voor de treinen van Lelylaan naar Schiphol?![]()
1 Mei 2015 - Op 1 mei 2015 werd er in Slowakije een fotorit gereden met een Bardotka van de museumclub Prievidzský Parostrojný Spolok, voorheen ingezet door de Slowaakse spoorwegen voor goederentreinen rondom het Slowaakse Prievidza. De achtervolging gebeurde op eigen gelegenheid per auto, tegen betaling van het deelnamebedrag voor beide dagen.
De locomotief mocht op vrijdag 1 mei 2015 en zaterdag 2 mei 2015 met een fraaie goederentrein. Op donderdag 30 april 2015 werd de locomotief voorop(!) een reguliere goederentrein geplaatst voor overbrenging van Prievidza via Novaky en Horná ¦tubňa naar Banská Bystrica. Vanuit Banská Bystrica werd op vrijdag 1 mei 2015 vertrokken richting Brezno en Mlinky en weer terug. Op zaterdag 2 mei 2015 werd er van Diviaky, Čremo¨né, Kremnica, Horná ¦tubňa, Veľké Uherce en het eindpunt Prievidza, wat ook de thuisbasis van de locomotief is.
Op vrijdag 1 mei 2015 werd er onder andere de stek bij Nová Ma¨a bezocht voor een armsein die hier nog aanwezig is.
Met veel gebrul passeert hier de fraaie trein de 24 aanwezige fotografen, en eveneens ook alle 24 de deelnemers.
PS: we hebben ¤130 per dag betaald voor deze fotorit, dus ¤260 voor de 2 dagen. De trein ging meerdere malen stilstaan, zelfs midden op de hoofdbaan, zodat de 21 Duitsers en 3 Nederlanders de trein konden inhalen. Op de eerste dag kwamen wij op een spoorlijn tussen Banská Bystrica en Mlinky terecht waar tussen circa 9 uur en 15u30 geen treinen reden, dus wij de gehele spoorlijn voor onszelf hadden. Het kostte daardoor wel extra, want in die 6 uur zit er op de stations geen wisselwachter, maar ook geen stationschef. Per station moesten er dus 2 man extra betaald worden (één wisselwachter voor 2 wisselstraten en 1 stationschef). De wisselwachter mocht dus steeds van de ene kant van de wissels naar de andere kant van de wissels lopen en/of meeliften met de locomotief.
De lijn heeft ook geen treindienstleider. Pas als de stationschef aangeeft dat de trein mag komen, kan de stationschef in het vorige station het vertrekbevel geven (en indien nodig de instructie aan de wisselwachter in hetzelfde station doorgeven).![]()
Ik vind het echt geweldig dat dit soort dingen gewoon KANquote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:10 schreef greavy het volgende:
we hebben ¤130 per dag betaald voor deze fotorit, dus ¤260 voor de 2 dagen. De trein ging meerdere malen stilstaan, zelfs midden op de hoofdbaan, zodat de 21 Duitsers en 3 Nederlanders de trein konden inhalen. Op de eerste dag kwamen wij op een spoorlijn tussen Banská Bystrica en Mlinky terecht waar tussen circa 9 uur en 15u30 geen treinen reden, dus wij de gehele spoorlijn voor onszelf hadden. Het kostte daardoor wel extra, want in die 6 uur zit er op de stations geen wisselwachter, maar ook geen stationschef. Per station moesten er dus 2 man extra betaald worden (één wisselwachter voor 2 wisselstraten en 1 stationschef). De wisselwachter mocht dus steeds van de ene kant van de wissels naar de andere kant van de wissels lopen en/of meeliften met de locomotief.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gelukkig kan dit ja. En één wisselwachter die beide wisselstraatjes bedient (4 wissels aan elke zijde van het station ofzo) ipv aan elke zijde 1 wisselwachter wat normaal is. Trein reed op die lijn ook maar 30 km/h, want we hadden toch alle tijd. De trein moest enkel optijd terug op Telgárt zijn voor een kruisende trein, de eerste die pas weer ging rijden, ergens rond half 4.
[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 02-05-2015 22:41:46 ]![]()
Zwaaien met flappen mooi dat het kan en werkt of het goed is dat mag je zelf beslissen, ik moet bij dit soort dingen altijd aan Basil van Fawlty Towers denken wanneer zo'n dikke Amerikaan met flappen nog wil eten als de keuken al dicht is.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het echt geweldig dat dit soort dingen gewoon KANI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Altijd fijn die kwaliteit van PostNL...quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens ontvang ik nu net in de post de deelnemersbrief voor de NVBS-rit van afgelopen maandagPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
De vangst van een retourtje Breda-Utrecht; 3x VIRM, 1x SGMm, 1x SLT.
En waarom in wodansnaam een overstap van 50 minuten in Den Bosch. Geen wonder dat dat nachtnet hier geen reet oplevert.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
is het wel via postNL verstuurd? niet gewoon via sandd?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Altijd fijn die kwaliteit van PostNL...![]()
Omroep Amersfoort draait overuren: storingen, omleidingen en de kaartautomaten hebben geen netwerk/pin. Lekkere chaos hier in de stationshal.{content}![]()
Vanavond van Rijswijk naar Deventer, maar om 17 uur zijn de werkzaamheden Utrecht-Amersfoort voorbij dus toch nog rechtstreeks reizen ipv via Amsterdam. Als het goed is tenminste
doei![]()
Matig dat de IC direct niet toeslagvrij is, als je Zwolle - Rotterdam moet doen verwacht je dat eigenlijk wel.![]()
natuurlijk niet johquote:Op zondag 3 mei 2015 11:30 schreef Prins_Pils het volgende:
Vanavond van Rijswijk naar Deventer, maar om 17 uur zijn de werkzaamheden Utrecht-Amersfoort voorbij dus toch nog rechtstreeks reizen ipv via Amsterdam. Als het goed is tenminste![]()
nicequote:Op zondag 3 mei 2015 11:58 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Groetjes uit zuid-Frankrijk!![]()
Jezus, machinst besluit even vol gas Leiden uit te rijden over de wissel. In een virm. De tering zeg![]()
![]()
Gelijk zeeziek?quote:Op zondag 3 mei 2015 13:18 schreef Yreal het volgende:
Jezus, machinst besluit even vol gas Leiden uit te rijden over de wissel. In een virm. De tering zeg
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Yolo!quote:Op zondag 3 mei 2015 13:18 schreef Yreal het volgende:
Jezus, machinst besluit even vol gas Leiden uit te rijden over de wissel. In een virm. De tering zeg![]()
Kapitaalvernietiging noemt men dat.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:54 schreef Viezze het volgende:
Vanavond maar eens gebruik maken van de 2-1 kaartjes. Niet dat je er veel aan hebt in een SLTKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Tuurlijk wel. Lekker in de kop van de trein loeren naar het gepeupelte in de 2dequote:Op zondag 3 mei 2015 13:54 schreef Viezze het volgende:
Vanavond maar eens gebruik maken van de 2-1 kaartjes. Niet dat je er veel aan hebt in een SLT![]()
Alleen een beetje jammer dat deze maand elke gare kutschooier in het land van die pauperkaartjes heeftquote:Op zondag 3 mei 2015 14:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Lekker in de kop van de trein loeren naar het gepeupelte in de 2de
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
zou er over 10 jaar een VIRM-vrijheidstrein komen?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
ik zat net achter twee jengelende kutkinderen met een ipad die boederij spelletjes zaten te spelen met het geluid op de speakers.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat deze maand elke gare kutschooier in het land van die pauperkaartjes heeft
Liet de conducteur ze ook nog zitten op 2 meereiskaartjes en 3x 1ste klas overgang
En dat van Schiphol tot Meppel. Ja doeii.![]()
Ja zal je net zien dat door die kaartjes de 1e klas vol zitquote:Op zondag 3 mei 2015 14:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Lekker in de kop van de trein loeren naar het gepeupelte in de 2de![]()
![]()
Die overgangskaarten, wanneer krijg je die eigenlijk? Heb niets ontvangen hier terwijl de NS wel maandelijks afschrijft van mijn rekening.{content}![]()
Ik heb ze ook niet gehad terwijl ik een abonnement heb, maar mijn ouders (zonder abonnement) kregen ze wel.![]()
Was een reclame drukwerk, dus als je een nee sticker hebt krijg je hem niet. Je kan hem bij de ns alsnog aanvragen. Anders heb ik er ook nog wel een boel.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:08 schreef ZwarteKater het volgende:
Die overgangskaarten, wanneer krijg je die eigenlijk? Heb niets ontvangen hier terwijl de NS wel maandelijks afschrijft van mijn rekening.![]()
Wel lekker hoor, ic naar lw pas vanaf Meppel, dus iedereen moet met de ic naar Groningen mee. Die vanwege het voetbal kijken in de stad al lekker vol zit.
Enkele virm4![]()
![]()
Niets gezien met de reclame mee, maar dat is wel vaker zo als er coupon schoner stickers whatever inzit.
@Yreal: treinstel 9564?{content}![]()
die combinatie slaat natuurlijk sobelso al nergens op want die meereiskaartjes zijn klasseloos en gelijk aan het vervoerbewijs van diegene met wie je meereist..quote:Op zondag 3 mei 2015 14:46 schreef Yreal het volgende:
Liet de conducteur ze ook nog zitten op 2 meereiskaartjes en 3x 1ste klas overgang
Heeft diegene een geldige 1e klas kaart hoef je helemaal geen overgang kaart te gebruiken met je meereiskaart![]()
Bovendien staat er in de voorwaarden dat het gratis overgangskaartje niet geldig is in combinatie met de meereiskaart.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die combinatie slaat natuurlijk sobelso al nergens op want die meereiskaartjes zijn klasseloos en gelijk aan het vervoerbewijs van diegene met wie je meereist..
Heeft diegene een geldige 1e klas kaart hoef je helemaal geen overgang kaart te gebruiken met je meereiskaart![]()
ja maar hoe leg je combineren uit? als jij weekend vrij 2e klas hebt en jij combineert dat met een overgangskaart 2-1 heb jij gewoon een geldige combinatie om in de 1e klas te mogen zitten.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:29 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Bovendien staat er in de voorwaarden dat het gratis overgangskaartje niet geldig is in combinatie met de meereiskaart.
ik reis met jou mee met een meereiskaart die klasseloos is en dus gelijk aan jouw geldige 1e klas kaart. ik combineer dus helemaal niks want dat doe jijhoe diegene met wie ik meereis aan zijn geldige 1e klas vervoerbewijs is gekomen is niet mijn probleem toch?
![]()
Er staat letterlijk op de achterkant van de kaart "de 2-1 overgangskaart mag niet in combinatie met de meereiskaart gebruikt worden". Dus als ik met jou meereis en jij maakt gebruik van die 2-1 overgangskaart, heb ik geen geldige kaart. Want die combinatie is niet toegestaan.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja maar hoe leg je combineren uit? als jij weekend vrij 2e klas hebt en jij combineert dat met een overgangskaart 2-1 heb jij gewoon een geldige combinatie om in de 1e klas te mogen zitten.
ik reis met jou mee met een meereiskaart die klasseloos is en dus gelijk aan jouw geldige 1e klas kaart. ik combineer dus helemaal niks want dat doe jijhoe diegene met wie ik meereis aan zijn geldige 1e klas vervoerbewijs is gekomen is niet mijn probleem toch?
![]()
Mooie verklaring wel. Is er eigenlijk een officieel beleid om daar coulant mee om te gaan?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja maar hoe leg je combineren uit? als jij weekend vrij 2e klas hebt en jij combineert dat met een overgangskaart 2-1 heb jij gewoon een geldige combinatie om in de 1e klas te mogen zitten.
ik reis met jou mee met een meereiskaart die klasseloos is en dus gelijk aan jouw geldige 1e klas kaart. ik combineer dus helemaal niks want dat doe jijhoe diegene met wie ik meereis aan zijn geldige 1e klas vervoerbewijs is gekomen is niet mijn probleem toch?
![]()
Geen idee, zit inmiddels in de trein naar LW. Die volgens mij zo stuk gaat aan de schokken te voelenquote:Op zondag 3 mei 2015 15:20 schreef ZwarteKater het volgende:
Niets gezien met de reclame mee, maar dat is wel vaker zo als er coupon schoner stickers whatever inzit.
@Yreal: treinstel 9564?![]()
![]()
Ik heb er vorig jaar een berg rondgestuurd.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:38 schreef b2py het volgende:
Van wie had ik vorig jaar een berg van die 2-1 kaartjes gekregen?![]()
Vriend van me had meereiskaart gebruikt, niet goed naar de datum gekeken (was nog april) maar je kon er gewoon mee inchecken dus dan denk je zal wel mogen heArriva meneer was niet zo blij, maar geen boete.
Toch vreemd dat je er gewoon met kan inchecken dan.![]()
quote:Op zondag 3 mei 2015 15:18 schreef Yreal het volgende:
Wel lekker hoor, ic naar lw pas vanaf Meppel, dus iedereen moet met de ic naar Groningen mee. Die vanwege het voetbal kijken in de stad al lekker vol zit.
Enkele virm4Kunnen jullie proberen begrijpelijk te praten?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:20 schreef ZwarteKater het volgende:
Niets gezien met de reclame mee, maar dat is wel vaker zo als er coupon schoner stickers whatever inzit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En poortjes openen. Je weet wel, veiligheid enzo.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:52 schreef Viezze het volgende:
Vriend van me had meereiskaart gebruikt, niet goed naar de datum gekeken (was nog april) maar je kon er gewoon mee inchecken dus dan denk je zal wel mogen heArriva meneer was niet zo blij, maar geen boete.
Toch vreemd dat je er gewoon met kan inchecken dan.![]()
Ze worden alleen naar bepaalde postcodes gestuurd. Hier in regio Twente heeft niemand ze gehad voor zover ik heb gehoord...quote:Op zondag 3 mei 2015 15:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Was een reclame drukwerk, dus als je een nee sticker hebt krijg je hem niet. Je kan hem bij de ns alsnog aanvragen. Anders heb ik er ook nog wel een boel.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
geen idee mijn probleem niet meerquote:Op zondag 3 mei 2015 15:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mooie verklaring wel. Is er eigenlijk een officieel beleid om daar coulant mee om te gaan?![]()
![]()
is "coulant" niet per definitie iets dat buiten "officieel beleid" om gaat dan?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mooie verklaring wel. Is er eigenlijk een officieel beleid om daar coulant mee om te gaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dienstregeling 2016 kent geen intercity Hoorn - Haarlem. deze trein, treinserie 3400, is afgeschaft met de reden dat er vooral in de daluren te weinig treinreizigers zijn.
de stoptrein Amsterdam-Haarlem-Uitgeest zal worden verlengd naar Alkmaar en Hoorn.
In de ochtendspits zal er een intercity Alkmaar - Haarlem rijden en in de avondspits in tegenovergestelde richting. De intercity stopt niet meer te Heiloo, Castricum en Uitgeest.
bron: http://www.treinreiziger.(...)inder_treinen-146947
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Treinserie_3400_%282015%29Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Hier in Enschede hebben we ze toch echt ontvangenquote:Op zondag 3 mei 2015 16:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze worden alleen naar bepaalde postcodes gestuurd. Hier in regio Twente heeft niemand ze gehad voor zover ik heb gehoord...![]()
![]()
Zowel mensen uit Hengelo als Losser hebben ze niet gehad. Heb alsnog maar een boekje besteld.quote:Op zondag 3 mei 2015 17:29 schreef boriq het volgende:
[..]
Hier in Enschede hebben we ze toch echt ontvangenPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
De postkoets is nog onderweg. Stuk ongeduld.quote:Op zondag 3 mei 2015 17:34 schreef dennistd het volgende:
Zowel mensen uit Hengelo als Losser hebben ze niet gehad.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
beleid is toch, mag niet > geen kaartje > boete?quote:Op zondag 3 mei 2015 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is "coulant" niet per definitie iets dat buiten "officieel beleid" om gaat dan?![]()
mooie route...quote:Op zondag 3 mei 2015 17:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dienstregeling 2016 kent geen intercity Hoorn - Haarlem. deze trein, treinserie 3400, is afgeschaft met de reden dat er vooral in de daluren te weinig treinreizigers zijn.
de stoptrein Amsterdam-Haarlem-Uitgeest zal worden verlengd naar Alkmaar en Hoorn.
In de ochtendspits zal er een intercity Alkmaar - Haarlem rijden en in de avondspits in tegenovergestelde richting. De intercity stopt niet meer te Heiloo, Castricum en Uitgeest.
bron: http://www.treinreiziger.(...)inder_treinen-146947
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Treinserie_3400_%282015%29
Komt vast weer heel veel volk dat in de verkeerde trein zit van.![]()
valt wel mee in de cta staat ie als SPR Beverwijkquote:Op zondag 3 mei 2015 17:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
mooie route...
Komt vast weer heel veel volk dat in de verkeerde trein zit van.![]()
![]()
Het zal ook geen populaire route worden denk ikquote:Op zondag 3 mei 2015 17:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
mooie route...
Komt vast weer heel veel volk dat in de verkeerde trein zit van.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Die stations verliezen hun enige IC, zo moeilijk is het niet om vlaflip van NS geel te onderscheidenquote:Op zondag 3 mei 2015 17:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
mooie route...
Komt vast weer heel veel volk dat in de verkeerde trein zit van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
nee van die mensen die van sloterdijk naar hoorn willen en dan deze trein met dat ding naar kersenbogaard verwarren. Garantie voor succes!quote:Op zondag 3 mei 2015 18:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die stations verliezen hun enige IC, zo moeilijk is het niet om vlaflip van NS geel te onderscheiden![]()
Het lijkt me toch dat een actie die op 1 mei ingaat en waarvan de eerste mensen het boekje vorige week al hebben ontvangen inmiddels toch wel overal bezorgd zou moeten zijn. NS heeft immers niet voor niets vanaf 1 mei de bestelpagina online staan.quote:Op zondag 3 mei 2015 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De postkoets is nog onderweg. Stuk ongeduld.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
dan weet ik het ook nietquote:Op zondag 3 mei 2015 18:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat een actie die op 1 mei ingaat en waarvan de eerste mensen het boekje vorige week al hebben ontvangen inmiddels toch wel overal bezorgd zou moeten zijn. NS heeft immers niet voor niets vanaf 1 mei de bestelpagina online staan.Ik dacht dat dat gewoon landelijk huis aan huis bezorgd was
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Had iemand nog plannen om een paar dagen Duitsland te doen met de trein? Dan heb je de komende week wel een probleem...
http://www.gdl.de/Aktuell-2015/Telegramm-1430668762![]()
Enschede welquote:Op zondag 3 mei 2015 17:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zowel mensen uit Hengelo als Losser hebben ze niet gehad. Heb alsnog maar een boekje besteld.
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
wat staat er?quote:Op zondag 3 mei 2015 19:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Had iemand nog plannen om een paar dagen Duitsland te doen met de trein? Dan heb je de komende week wel een probleem...
http://www.gdl.de/Aktuell-2015/Telegramm-1430668762![]()
De GDL heeft aangekondigd dat ze hebben opgeroepen om te gaan staken. Voor het goederenverkeer vanaf maandag 4 mei 15 uur tot en met zondag 10 mei 9 uur en voor het personenvervoer vanaf dinsdag 5 mei 2 uur tot en met zondag 10 mei 9 uur.![]()
De Frans-Duitse betrekkingen gaan er op vooruit, zo veel is duidelijk.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:03 schreef Zug-Chef het volgende:
De GDL heeft aangekondigd dat ze hebben opgeroepen om te gaan staken. Voor het goederenverkeer vanaf maandag 4 mei 15 uur tot en met zondag 10 mei 9 uur en voor het personenvervoer vanaf dinsdag 5 mei 2 uur tot en met zondag 10 mei 9 uur.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dat je Google Translate moet leren gebruiken of de makkelijkste 'vreemde' taal moet leren die er voor Nederlanders bestaat.quote:Bier.![]()
Wat een rare Google Translate heb jij! Zover ik kan lezen staat er iets heel anders.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat je Google Translate moet leren gebruiken of de makkelijkste 'vreemde' taal moet leren die er voor Nederlanders bestaat.![]()
Heb je hem wel op deadlockmodus staan dan?quote:Op zondag 3 mei 2015 20:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat een rare Google Translate heb jij! Zover ik kan lezen staat er iets heel anders.Bier.![]()
Is er ook een iets objectiever stuk?quote:Op zondag 3 mei 2015 19:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Had iemand nog plannen om een paar dagen Duitsland te doen met de trein? Dan heb je de komende week wel een probleem...
http://www.gdl.de/Aktuell-2015/Telegramm-1430668762
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het is in het Duits, niet in het Engels.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat je Google Translate moet leren gebruiken of de makkelijkste 'vreemde' taal moet leren die er voor Nederlanders bestaat.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja, vandaag was het vrij matig. Later maar eens kijken wat er te maken valt van de foto's (dit was een phonepic).quote:![]()
Goed genoeg!quote:Op zondag 3 mei 2015 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
@Duvel: voldoet de NOS daarin?
http://nos.nl/artikel/203(...)cordstaking-aan.htmlNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik ben het niet met je eens.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Duits is dan ook de makkelijkst te leren vreemde taal voor Nederlanders flappieNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dit is andersom: Engelse kinders kunnen geen andere taal leren. Ik vind de verwantschap tussen Nederlands en Duits eerder een last dan een zegen. En de grammatica, met z'n naamvallen, is bijzonder afwijkend van het Nederlands en het Engels.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jammer. Wetenschappers gelukkig wel.
http://en.wikipedia.org/w(...)abetic_orthographies
Daarbij: Engels is sowieso makkelijker te leren doordat het in de samenleving veel meer aanwezig is, en die blootstelling helpt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ah, ik ben net op tijd voor het harentrekken zie ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Eerste alinea; nee niet echt, in het Nederlands zijn de naamvallen alleen niet meer echt in gebruik maar als ik een Duitse krant lees dan heb ik met mijn zeer beperkte kennis van de Duitse taal bijna geen moeite om het te ontcijferen.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit is andersom: Engelse kinders kunnen geen andere taal leren. Ik vind de verwantschap tussen Nederlands en Duits eerder een last dan een zegen. En de grammatica, met z'n naamvallen, is bijzonder afwijkend van het Nederlands en het Engels.
Daarbij: Engels is sowieso makkelijker te leren doordat het in de samenleving veel meer aanwezig is, en die blootstelling helpt.
Tweede alinea; Helemaal waar. Voor de jongere generatie lijkt het me trouwens weer moeilijker aangezien er opeens een manie is om heel veel meuk te dubben in plaats van te ondertitelen. Ach jah.
OH JA TREINENTOPIC KIJK EENS WAT EEN GOEIE PLAN-V DIT IS!
Bier.![]()
Het ging over het leren van de taal, toch, niet wat iemand die onder een steen heeft geleefd en alleen Nederlands kan, van een Duitse krant kan maken?quote:Op zondag 3 mei 2015 20:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Eerste alinea; nee niet echt, in het Nederlands zijn de naamvallen alleen niet meer echt in gebruik maar als ik een Duitse krant lees dan heb ik met mijn zeer beperkte kennis van de Duitse taal bijna geen moeite om het te ontcijferen.Deze trend gaat aan mij gelukkig geheel voorbij.quote:Tweede alinea; Helemaal waar. Voor de jongere generatie lijkt het me trouwens weer moeilijker aangezien er opeens een manie is om heel veel meuk te dubben in plaats van te ondertitelen. Ach jah."Over 100 meter, rechtsafslaan."quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ruk je suf, zou ik zeggen.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, ik ben net op tijd voor het harentrekken zie ikNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
30 April 2015 - Voor de overbrenging van de locomotief voor de fotorit op 1 en 2 mei 2015 werd de reguliere goederentrein gekozen tussen Novaky en Horná ¦tubňa en Horná ¦tubňa en Zvolen. Tussen Novaky en Horná ¦tubňa wordt deze trein gepland met 2 Bardotka's van de ZSSK Cargo gereden, maar kon geregeld worden om de fraaie museumloc vooraan de trein te plaatsen. Bij Ráztočno kon de trein gefotografeerd worden, met de 2 ZSSK Cargo-locs erachter. De voorste 2 locs reden in dubbeltractie, en de derde loc reed in opzending mee.![]()
Gerard Joling plant het terug op zijn hoofd.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Van schaamhaar van een meter wordt niemand beter.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Die poortjes stellen ook niks voorquote:Op zondag 3 mei 2015 21:24 schreef Duvel het volgende:
En, surprise surprise...
http://www.rijnmond.nl/ni(...)-lak-aan-poortjes-cs
In Leiden zijn er wel normale poortjes, daar spring je niet zo makkelijk overeen. Dat die beveiligers er niks aan doen maakt het enkel triester...100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Zelden een plan-v in zo'n goede pose gezien.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:OH JA TREINENTOPIC KIJK EENS WAT EEN GOEIE PLAN-V DIT IS!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik snap eigenlijk ook niet waarom die beveiligers niet ingrijpen. In Londen staat er bij elk poortje een beveiliger en die grijpt ook echt in als iemand er over heen of onderdoor klimt. Nu staat die beveiliger er gewoon leuk te zijn.![]()
Maar gelukkig wel weer een enorme hoeveelheid geld door de sloot gespoeld EN gedaan alsof we een probleem aanpakten!quote:Op zondag 3 mei 2015 21:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die poortjes stellen ook niks voor
In Leiden zijn er wel normale poortjes, daar spring je niet zo makkelijk overeen. Dat die beveiligers er niks aan doen maakt het enkel triester...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zouden de beveiligers zich te onveilig hebben gevoeld om iets van het springen te zeggen?quote:Op zondag 3 mei 2015 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar gelukkig wel weer een enorme hoeveelheid geld door de sloot gespoeld EN gedaan alsof we een probleem aanpakten!"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
We weten nu iig dat de zwartrijders die er nog zijn, ook het agressiefst zijn
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik moet zeggen dat het bij mij ook wel kriebelde om eroverheen te springen.. Ik wil godverdomme alleen ff pissen tijdens m'n overstap, waarom moet ik daar in hemelsnaam voor uit- en opnieuw inchecken.
Maar ik ben een mietje dus uiteindelijk wel braaf gedaan zoals het hoort.![]()
Is het trouwens niet iets te snel om nu al conclusies te kunnen trekken over de poortjes op Rotterdam Centraal?Bier.![]()
Dat filmpje ook echt... die beveiligingsman laat dat ventje gewoon springen maar mept wel gelijk op die camera. Duidelijke prioriteiten!![]()
Kun je met duidelijke camerabeelden een mooie databank aan potentiële zwartrijders mee opbouwen. Ze lopen vanzelf tegen de lamp namelijkquote:Op zondag 3 mei 2015 21:24 schreef Duvel het volgende:
En, surprise surprise...
http://www.rijnmond.nl/ni(...)-lak-aan-poortjes-csAltijd onderweg naar het avontuur![]()
De DDR had automatische machinegeweren voor dit soort gevallen.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kun je met duidelijke camerabeelden een mooie databank aan potentiële zwartrijders mee opbouwen. Ze lopen vanzelf tegen de lamp namelijkNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Niet dat ik de zwartrijders/schoonspringers wil goedpraten, maar ik denk dat het systeem nog iets teveel kinderziektes bevat voor de automatische machinegewerenquote:Op zondag 3 mei 2015 21:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
De DDR had automatische machinegeweren voor dit soort gevallen..
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Die poortjes zijn ook precies zo gemaakt dat je je handen op zijkant kan leggen en jezelf opdrukken. In Londen hebben ze bewust gekozen om de poortjes hoger te maken dan de zijkant van de poortjes zodat dit niet kan. Da's wel een design fail.![]()
taalkunde ... Dat is wel echt het laagste van het laagste. Nog net boven rechten zeg maar...quote:Op zondag 3 mei 2015 20:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jammer. Wetenschappers gelukkig wel.
http://en.wikipedia.org/w(...)abetic_orthographies![]()
![]()
Ja. Ik stel voor dat we een proef gaan houden met waarschuwende teksten. Een proef van een jaar of tienquote:Op zondag 3 mei 2015 21:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is het trouwens niet iets te snel om nu al conclusies te kunnen trekken over de poortjes op Rotterdam Centraal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Een bewegingssensor gekoppeld aan een bandje dat roept "Hey jij, niet meer doen hè?".quote:Op zondag 3 mei 2015 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Ik stel voor dat we een proef gaan houden met waarschuwende teksten. Een proef van een jaar of tien
Ik reed gisteren over de tolweg van Lyon naar Perpignan. Lekker gangetje, cruise control aan. Ineens flitse zo'n DRIP op waarop mijn kenteken werd getoond met eronder "Trop vite!". Het werkte wel... (omdat ik kort daarna een camera verwachtte)
![]()
Moet je wel stokbrood kunnen spreken he. Zou geen idee hebben wat het betekend...quote:Op zondag 3 mei 2015 22:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een bewegingssensor gekoppeld aan een bandje dat roept "Hey jij, niet meer doen hè?".
Ik reed gisteren over de tolweg van Lyon naar Perpignan. Lekker gangetje, cruise control aan. Ineens flitse zo'n DRIP op waarop mijn kenteken werd getoond met eronder "Trop vite!". Het werkte wel... (omdat ik kort daarna een camera verwachtte)
![]()
Iets gedetailleerder,quote:Op zondag 3 mei 2015 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
@Duvel: voldoet de NOS daarin?
http://nos.nl/artikel/203(...)cordstaking-aan.html
http://www.sueddeutsche.d(...)i-der-bahn-1.2463368
(Wel in het Duits.)
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Het betekent "Te snel". Ik reed 140 op de tellerquote:Op zondag 3 mei 2015 22:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Moet je wel stokbrood kunnen spreken he. Zou geen idee hebben wat het betekend...![]()
![]()
Mietjes zijn het ook.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het betekent "Te snel". Ik reed 140 op de teller![]()
Wat wel goed is aan de frans snelwegen is dat je er harder mag bij goed weer.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het betekent "Te snel". Ik reed 140 op de teller![]()
Genietenquote:Op zondag 3 mei 2015 22:38 schreef Yreal het volgende:
Kut friese kut intercity. Met zijn stops in Grou, akkrum, wolvega, steenwijk en meppel
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Andersom.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat wel goed is aan de frans snelwegen is dat je er harder mag bij goed weer.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Jij bent echt taaltechnisch uitgedaagd, of niet?quote:Op zondag 3 mei 2015 22:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Moet je wel stokbrood kunnen spreken he. Zou geen idee hebben wat het betekend...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Kies ik het liefste toch voor de echte IC die ietsje harder doorblaastquote:Op zondag 3 mei 2015 22:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vooral als die de andere kant op rijdt. Dan weet je dat je bijna thuis bent
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nederlandse intercities zijn wel grappig idd, stoppen alsnog bijna overal.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Groningen - Zwolle is wel het enige traject in Nederland waar de sprinters met beter mat rijden dan de intercities ben ik achter gekomen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat hoort bij een klein kikkerlandje met een behoorlijke bevolkingsdichtheidquote:Op zondag 3 mei 2015 23:03 schreef Felagund het volgende:
Nederlandse intercities zijn wel grappig idd, stoppen alsnog bijna overal.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Amsterdam > lw > grun met een maglev over de afsluitdijkquote:Op zondag 3 mei 2015 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat hoort bij een klein kikkerlandje met een behoorlijke bevolkingsdichtheid![]()
![]()
over materiaal. 6 uur in een ouwe kut virm vandaagquote:Op zondag 3 mei 2015 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Groningen - Zwolle is wel het enige traject in Nederland waar de sprinters met beter mat rijden dan de intercities ben ik achter gekomen![]()
uhu. En dat voor een jurist...quote:Op zondag 3 mei 2015 22:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij bent echt taaltechnisch uitgedaagd, of niet?![]()
Klopt, maar ik denk dat er best animo is voor treinen die wat meer doorrijden. Al is dat lastig te organiseren, levert hier in Duitsland al vaak problemen op.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat hoort bij een klein kikkerlandje met een behoorlijke bevolkingsdichtheidYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
simpel. Alle stations 4 sporig uitvoeren.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat er best animo is voor treinen die wat meer doorrijden. Al is dat lastig te organiseren, levert hier in Duitsland al vaak problemen op.![]()
Van mij mogen ze, betaal jij het?quote:
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Hier in Nederland is het een behoorlijke knooppunten dienstregeling, dus rond ieder knooppunt wil je wat marge hebben. Dat haalt de Vgem voor een aantal treinen een eind naar beneden.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat er best animo is voor treinen die wat meer doorrijden. Al is dat lastig te organiseren, levert hier in Duitsland al vaak problemen op.
Verder heb je te maken met een zeer druk bereden spoor en infrastructurele knelpunten, waardoor je nooit het maximale er uit zult kunnen halen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Bij Duitsers heeft het weer daar niets mee te maken.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat wel goed is aan de frans snelwegen is dat je er harder mag bij goed weer.
In NL heeft het soms ook met hert weer te maken, getuige de bordjes 'bij nat wegdek 90'. Vraag me af of je bij een rechter je gelijk kunt halen wat nat is en wat niet'Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Als ik me niet vergis zijn dat meestal borden die een snelheidsadvies aangeven, en niet een snelheidslimiet. Ik vermoed dat als je bij een nat wegdek er af glijd bij een hogere snelheid dan dat advies, dat de rechter dan al snel zal zeggen dat dat niet de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder is.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij Duitsers heeft het weer daar niets mee te maken.
In NL heeft het soms ook met hert weer te maken, getuige de bordjes 'bij nat wegdek 90'. Vraag me af of je bij een rechter je gelijk kunt halen wat nat is en wat niet'![]()
Beetje loze bordjes. "glade weg bij vorst". Tja...quote:Op zondag 3 mei 2015 23:57 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zijn dat meestal borden die een snelheidsadvies aangeven, en niet een snelheidslimiet. Ik vermoed dat als je bij een nat wegdek er af glijd bij een hogere snelheid dan dat advies, dat de rechter dan al snel zal zeggen dat dat niet de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder is.![]()
Stomme vraag wellicht maar ik ben niet zo bekend met het ov chipkaart systeem. Maar kan ik als ik ben ingetsjekt een bestelling afhalen?. Want dan hoef ik geen overstap te laten schieten.
In dit geval. In dit geval in een bus van Arriva Brabant inchecken en bij de blauwe automaat dalvoordeel jaar ophalen...
Vraag 2 staat er op Venlo nog steeds een Fahrkartenautomat van de DB waar men NRW schöne tag Fahrkarten ticket kan trekken? (en werkt ie ook)
Werkt ie op Creditcards?![]()
Weinig opties ik heb morgen heel vroeg een ICE van Berlin naar Freiburg, 3 maanden geleden geboekt. Bovendien verwachten de andere Borkjes dat ik op tijd ben om nog iets leuks te gaan doen.quote:
Ben benieuwd hoe het gaat morgen.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Nee dat kan niet vlgs mij.quote:Op maandag 4 mei 2015 07:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stomme vraag wellicht maar ik ben niet zo bekend met het ov chipkaart systeem. Maar kan ik als ik ben ingetsjekt een bestelling afhalen?. Want dan hoef ik geen overstap te laten schieten.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Moet kunnen volgens mijquote:Op maandag 4 mei 2015 07:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stomme vraag wellicht maar ik ben niet zo bekend met het ov chipkaart systeem. Maar kan ik als ik ben ingetsjekt een bestelling afhalen?. Want dan hoef ik geen overstap te laten schieten.
In dit geval. In dit geval in een bus van Arriva Brabant inchecken en bij de blauwe automaat dalvoordeel jaar ophalen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
De S-bahn app geeft voor de komende week al een compleet aangepaste dienstregeling aan ivm de staking. Verder worden al de reizigers geprezen om hun engelengeduld betreffende de afsluiting van de noord-zuidlijn die vannacht na 4 maanden revisie weer in bedrijf is.(Gaat hier over Berlijn)I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ampelmann!quote:Op maandag 4 mei 2015 08:53 schreef bork het volgende:
De S-bahn app geeft voor de komende week al een compleet aangepaste dienstregeling aan ivm de staking. Verder worden al de reizigers geprezen om hun engelengeduld betreffende de afsluiting van de noord-zuidlijn die vannacht na 4 maanden revisie weer in bedrijf is.(Gaat hier over Berlijn)![]()
.quote:De slachtoffers van het treinongeluk in Geleen zijn twee jongens van 14 jaar uit Brunssum en Heerlen. Ze zaten op een scooter en werden gisteravond op een spoorwegovergang geschept door een intercity.
Volgens ooggetuigen reden de jongens, die vanwege hun leeftijd geen scooterrijbewijs hadden, door het rode licht en negeerden ze de slagbomen. Voor de machinist en de tien passagiers van de trein is slachtofferhulp ingeschakeld.
Het treinverkeer tussen Sittard en Heerlen werd na het ongeluk stilgelegd* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Dat je in eerste instantie al zo stom bent om als 14-jarige op een scooter te stappen en dan ook nog eens door gesloten slagbomen gaat rijden.quote:* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Gewoon idioten.
Ik mis m'n ritje in een VIRM trouwens. Woensdag weer.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Woensdag vanuit Twente gewoon met ICM naar het westenquote:Op maandag 4 mei 2015 10:42 schreef Blistering het volgende:
Gewoon idioten.
Ik mis m'n ritje in een VIRM trouwens. Woensdag weer.![]()
![]()
jullie hebben nooit op je 14de baldadig gedaan?quote:Op maandag 4 mei 2015 10:34 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat je in eerste instantie al zo stom bent om als 14-jarige op een scooter te stappen en dan ook nog eens door gesloten slagbomen gaat rijden.![]()
Ik was een nerdje.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
jullie hebben nooit op je 14de baldadig gedaan?![]()
Maar tussen baldadig of een onverantwoord groot risico nemen zit nog een verschil.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Nooit langs gesloten slagbomen gefietst iig, anders had hij hier geen commentaar meer op kunnen geven.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
jullie hebben nooit op je 14de baldadig gedaan?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Heb bij Arriva voor het eerst sinds twee maanden weer eens controle gehad in de trein.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
door de slagboom rijden heb ik nooit gedaan, maar verder?quote:Op maandag 4 mei 2015 11:36 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik was een nerdje.![]()
Maar tussen baldadig of een onverantwoord groot risico nemen zit nog een verschil.![]()
Tussen baldadig en twee jaar te vroeg om middernacht op een scooter rijden - en dus onverzekerd en zonder rijbewijs - zit een verschil. Laat staan dat ik forse verkeersovertredingen deed uithalen.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
jullie hebben nooit op je 14de baldadig gedaan?
Bovenal triest voor de machinist die er hopelijk geen trauma aan overhoudt.Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)![]()
kijk begrijp me niet verkeerd. Het is bijzonder triest het leven te laten door zoiets. Maar scooter rijden op je 14de bijzonder vinden? Neu. Krijgen ze 40¤ boete voor geloof ik.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:07 schreef Eix het volgende:
[..]
Tussen baldadig en twee jaar te vroeg om middernacht op een scooter rijden - en dus onverzekerd en zonder rijbewijs - zit een verschil. Laat staan dat ik forse verkeersovertredingen deed uithalen.
Bovenal triest voor de machinist die er hopelijk geen trauma aan overhoudt.![]()
Ja oke. Maar ik had op die leeftijd 's-maandags gewoon school. Wat doe je dan op zondagnacht op straat?quote:Op maandag 4 mei 2015 12:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
kijk begrijp me niet verkeerd. Het is bijzonder triest het leven te laten door zoiets. Maar scooter rijden op je 14de bijzonder vinden? Neu. Krijgen ze 40¤ boete voor geloof ik.
Vind het een vreemd verhaal.Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)![]()
Mwoah, dat vind ik geen baldadigheid maar gewoon idioteriequote:Op maandag 4 mei 2015 11:36 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik was een nerdje.![]()
Maar tussen baldadig of een onverantwoord groot risico nemen zit nog een verschil.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
het is vakantiequote:Op maandag 4 mei 2015 12:17 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja oke. Maar ik had op die leeftijd 's-maandags gewoon school. Wat doe je dan op zondagnacht op straat?
Vind het een vreemd verhaal.![]()
![]()
Ik reed heel vaak brommer en trekker op m'n 14e, maar zo stom om de lichten te negeren ben ik nooit geweest in ieder gevalquote:Op maandag 4 mei 2015 11:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
jullie hebben nooit op je 14de baldadig gedaan?
Bier.![]()
Tja, hangt er net af van waar je zit natuurlijk. In Rijswijk (of is het net Delft?) ligt er zo ver ik weet 1, terwijl ik me er in de gemeente Middelburg zo al 3 weet te bedenken.![]()
In de omgeving Zwolle? Of heb je daar niet altijd geleefd?quote:Op maandag 4 mei 2015 12:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wij hadden er heel veel maar ja, spoorlijn was volledig kaltgestelltKranplätze müssen verdichtet sein![]()
dat is net Delftquote:Op maandag 4 mei 2015 12:34 schreef dcm360 het volgende:
Tja, hangt er net af van waar je zit natuurlijk. In Rijswijk (of is het net Delft?) ligt er zo ver ik weet 1, terwijl ik me er in de gemeente Middelburg zo al 3 weet te bedenken.![]()
Het pittoreske en gitzwartgereformeerde Heerde op de Veluwe, tussen Zwolle en Apeldoorn in. Born and raised, on the south side is where I spent most of my days.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In de omgeving Zwolle? Of heb je daar niet altijd geleefd?Bier.![]()
Sta je in noord-Spanje op een viaduct langs de LÁV om een AVE te fotograferen, zie je in de verte ineens een naakte meid op en neer gaan achter een auto.
Daar heb ik geen foto van gemaakt (te ver weg), maar deze heb ik wel:
![]()
![]()
Baronnenlijn heet dat toch?quote:Op maandag 4 mei 2015 13:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het pittoreske en gitzwartgereformeerde Heerde op de Veluwe, tussen Zwolle en Apeldoorn in. Born and raised, on the south side is where I spent most of my days.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Heerde-Zuid, das de afrit naar de McDonalds tochquote:Op maandag 4 mei 2015 13:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
on the south side is where I spent most of my days.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Klopt. Fraaie McDonalds. Altijd vriendelijk personeel en je kan er prima zitten.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heerde-Zuid, das de afrit naar de McDonalds toch![]()
Ja maar echt Heerde Zuid was dat niet, dat was meer zo ver buiten Heerde dat je al in Epe was en je kwam dan meer in het westen dan het zuiden van het kutgehucht binnen.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heerde-Zuid, das de afrit naar de McDonalds tochBier.![]()
quote:Op maandag 4 mei 2015 14:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Fraaie McDonalds. Altijd vriendelijk personeel en je kan er prima zitten.Ik ben er dus nog nooit geweest. Het ding is geopend in mijn examenjaar.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Fraaie McDonalds. Altijd vriendelijk personeel en je kan er prima zitten.Bier.![]()
Mijn ICE morgen 6.36 naar Interlaken rijdt wel, de IC naar Amsterdam van 6.30 niet. (Berlijn Hbf).I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Lijkt me logisch, dat ding naar Interlaken verbindt vele grote steden. De Pimpel veel minder..quote:Op maandag 4 mei 2015 15:47 schreef bork het volgende:
Mijn ICE morgen 6.36 naar Interlaken rijdt wel, de IC naar Amsterdam van 6.30 niet. (Berlijn Hbf).![]()
Ik werk mijn kleffe McChickenburger en dito patat weg, ik ga pissen en ga door. Zit nooit lang in een Mcquote:Op maandag 4 mei 2015 14:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Fraaie McDonalds. Altijd vriendelijk personeel en je kan er prima zitten.Vanwege 5 mei? En omdat de ICB onder NSR valt en de ICE onder NSI??quote:Op maandag 4 mei 2015 15:47 schreef bork het volgende:
Mijn ICE morgen 6.36 naar Interlaken rijdt wel, de IC naar Amsterdam van 6.30 niet. (Berlijn Hbf).Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ze hebben daar wel een leuke recreatiepoelquote:Op maandag 4 mei 2015 13:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het pittoreske en gitzwartgereformeerde Heerde op de Veluwe, tussen Zwolle en Apeldoorn in. Born and raised, on the south side is where I spent most of my days.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
ICE Berlin-Interlaken valt niet onder NS hoor...quote:Op maandag 4 mei 2015 15:53 schreef derLudolf het volgende:
Vanwege 5 mei? En omdat de ICB onder NSR valt en de ICE onder NSI??
Amsterdam-Bad Bentheim rijdt wel volgens treinreiziger.nl, daar heb je geen last van stakende Duitse machinisten.
Weer langdurige staking bij Duitse spoorwegen (DB)![]()
Oh ik dacht dat Interlaken een bestemming vanaf NL wasquote:Op maandag 4 mei 2015 16:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
ICE Berlin-Interlaken valt niet onder NS hoor...
Amsterdam-Bad Bentheim rijdt wel volgens treinreiziger.nl, daar heb je geen last van stakende Duitse machinisten.
Weer langdurige staking bij Duitse spoorwegen (DB)
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Das war einmalquote:Op maandag 4 mei 2015 16:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat Interlaken een bestemming vanaf NL was
Bier.![]()
En dan in Bentheim overstappen op de Westfalenbahn om op het eindstation (waarvan men beweert dat het Bielefeld zou zijn) over te stappen op een ICE naar Berlijn.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
ICE Berlin-Interlaken valt niet onder NS hoor...
Amsterdam-Bad Bentheim rijdt wel volgens treinreiziger.nl, daar heb je geen last van stakende Duitse machinisten.
Weer langdurige staking bij Duitse spoorwegen (DB)PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Wat is er kaput?quote:NS online @NS_online 2 min.2 minuten geleden
Amsterdam Zuid-Hoofddorp: er rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden. http://bit.ly/NSinfo #AsdzHfd* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Zo leer je nogeens watquote:Op maandag 4 mei 2015 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, het ligt zelfs niet in Duitsland zie ik zojuist
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Tja, foto's van een Ludolfje kruipend over een Zwitserse camping zijn de enige bewijzen dat ik daar ooit ben geweest
Bovendien gaat nadenken niet echt op het moment. Ze zijn in Wageningen aan het soundchecken voor morgen. Godverdegodver wat een herrie, niet normaal. Geen idee hoe die "muziek" heet, maar de ramen klapperen in het kozijn
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
En een ICE station. Hoog tijd dat Hoogeveen ook die ook krijgt (y)quote:Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Nee, alles kan niet om twee plaatsen draaien. Alles draait namelijk om Geerdijk Centraal en dat zou als eerste in aanmerking moeten komen voor een ICE stationquote:Op maandag 4 mei 2015 16:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En een ICE station. Hoog tijd dat Hoogeveen ook die ook krijgt (y)Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Heerlijke trein verder hoor, Berlijn - Interlaken, heb er in gezeten vanaf Berlin Tief naar Frankfurt Main Hbf.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, het ligt zelfs niet in Duitsland zie ik zojuist
Forum Opties Forumhop: Hop naar: