abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152164706


danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.



[ Bericht 68% gewijzigd door Anne op 30-04-2015 22:25:52 ]
Bier.
pi_152164766
Godverdomme ANNE HELP KAN JE DE OP REPAREREN AANGEZIEN FLES EEN LUDOLFJE DOET?
Bier.
pi_152164780
Wat een debiel. Citeer de OP uit de vorige post dan zwakzinnige :r
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 22:08:52 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152164793
Wat is friet voor barbaars woord?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152164795
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:04 schreef _JdM_ het volgende:
Net zoals Artikel 5 van de wegenverkeerswet. Als je op de weg dusdanig gedraagt, dat je gevaarlijk weggedrag vertoont, kan je rijbewijs worden ingenomen.
Das meer een tool voor de popo om je erbij te kunnen naaien.
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 22:09:21 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152164810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Godverdomme ANNE HELP KAN JE DE OP REPAREREN AANGEZIEN FLES EEN LUDOLFJE DOET?
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152164830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:08 schreef b2py het volgende:
Wat een debiel. Citeer de OP uit de vorige post dan zwakzinnige :r
Jij weet niet hoe BB-code werkt. Als je iets quoted met img's erin dan worden dat URL's BIJVOORBEELD. Probeer eens?
Bier.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:10:20 #8
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152164850
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:
Wat is friet voor barbaars woord?
doei
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 april 2015 @ 22:10:30 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152164895
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Jij weet niet hoe BB-code werkt. Als je iets quoted met img's erin dan worden dat URL's BIJVOORBEELD. Probeer eens?
Dan haal je toch de quote tags weg :')

Dat werkt bij mij altijd uitstekend.
pi_152164908
Dan heb je toch de OP niet terug varken :D
Bier.
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 22:13:31 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152164980
Ober grenscontroles... De ene meer dat ik een nachttrein nam kwam de Duitse douane met een hondje door de trein bij iedereen langs. Er werden ook nog 3 mensen uit de trein gehaald. Geen idee of dat altijd zo is dat ze controleren, of dat ze gewoon nu iemand op de korrel hadden ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152164982
Nou b2py ik heb alle URL's vervangen door IMG tags. Werkt perfect die CTRL-H functie!
Bier.
pi_152165014
Ik zie het, ik weet niet waarom het eerst wel werkte.
pi_152165034
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:13 schreef derLudolf het volgende:
Ober grenscontroles... De ene meer dat ik een nachttrein nam kwam de Duitse douane met een hondje door de trein bij iedereen langs. Er werden ook nog 3 mensen uit de trein gehaald. Geen idee of dat altijd zo is dat ze controleren, of dat ze gewoon nu iemand op de korrel hadden ;)
Dat zijn standaardcontroles, van de 30 keer dat ik met de nachttrein de grens over ben gegaan zijn er maar vijf keer geen mensen uit de trein gehaald in Duitsland. Andere kant op is het meestal minder. In Denemarken komen ze ook standaard langs en de helft van de keren met honden.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 april 2015 @ 22:15:03 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152165043
op dit soort momenten mis ik de modrechten die ik vroeger had :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152165130
Pfiew, iemand heeft ingegrepen, ik was al opweg maar het is veel werk.
Bier.
pi_152165149
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Godverdomme ANNE HELP KAN JE DE OP REPAREREN AANGEZIEN FLES EEN LUDOLFJE DOET?
HELP JIJ MIJ DAN EVEN AAN EEN NIEUW FRONTSEIN?
  donderdag 30 april 2015 @ 22:18:29 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_152165168
Wie heeft die toelichting bij "anaalplaat" toegevoegd?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_152165237
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:18 schreef Duvel het volgende:
Wie heeft die toelichting bij "anaalplaat" toegevoegd?
Vanaf dit topic staat het erbij:

PTA / Het grote treinentopic #879: Dieselen onder de draad

Moet het weg?
  donderdag 30 april 2015 @ 22:20:29 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_152165263
quote:
3s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:19 schreef Anne het volgende:

[..]

Vanaf dit topic staat het erbij:

PTA / Het grote treinentopic #879: Dieselen onder de draad

Moet het weg?
Nee hoor, ik was gewoon benieuwd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 22:20:38 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152165274
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:18 schreef Anne het volgende:

[..]

HELP JIJ MIJ DAN EVEN AAN EEN NIEUW FRONTSEIN?
Je hebt al 2 frontseinen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152165294
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:18 schreef Anne het volgende:

[..]

HELP JIJ MIJ DAN EVEN AAN EEN NIEUW FRONTSEIN?
Ga ik doen <3
Bier.
pi_152165302
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je hebt al 2 frontseinen :P
Dan heb je er toch alsnog een extra nodig :D
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:22:26 #25
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152165346
quote:
als we 'rondje om de kerk' nu eens even overal vervangen door 'corridor-rijden' klinkt het gelijk wat minder negatief
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 april 2015 @ 22:27:23 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152165535
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:22 schreef boriq het volgende:

[..]

als we 'rondje om de kerk' nu eens even overal vervangen door 'corridor-rijden' klinkt het gelijk wat minder negatief
klopt en op de verschillende dagen van de week kan er prima wat variatie zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 april 2015 @ 22:27:52 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152165555
quote:
Waarom bemoeit de kamer zich met de inhoud i.p.v. de output? :?
pi_152165623
Omdat, als er geen resultaat komt, de kamer zich dat recht best mag toe-eigenen.
Bier.
pi_152165637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:21 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Dan heb je er toch alsnog een extra nodig :D
Dat hangt van het land af.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 april 2015 @ 22:31:41 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152165725
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom bemoeit de kamer zich met de inhoud i.p.v. de output? :?
omdat de NS het nalaat?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152166255
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

omdat de NS het nalaat?
Touché.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_152166387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Godverdomme ANNE HELP KAN JE DE OP REPAREREN AANGEZIEN FLES EEN LUDOLFJE DOET?
Lief doen tegen Anne }:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 april 2015 @ 22:46:48 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152166388
Weet iemand wellicht of de ÖBB nog een half jaar offline HAFAS gaat bijmaken :)

Edit: op Drehscheibe kan ik niks vinden
pi_152166514
quote:
16s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lief doen tegen Anne }:|
Ik doe lief tegen Anne!
Bier.
pi_152166664
Anne heeft een roze avatar. Daar kan je nooit tegenop. Gewoon zo in je face.
Bier.
pi_152166827
Momentje, even broekpoepen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 00:05:01 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152169206
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand wellicht of de ÖBB nog een half jaar offline HAFAS gaat bijmaken :)

Edit: op Drehscheibe kan ik niks vinden
Hoe zouden wij dat moeten weten, heb je het al aan de ÖBB gevraagd? :P

Op Twitter reageren ze niet vaak, op FB zo te zien wel.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 07:20:00 #38
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152171845
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 00:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoe zouden wij dat moeten weten, heb je het al aan de ÖBB gevraagd? :P

Op Twitter reageren ze niet vaak, op FB zo te zien wel.
Omdat hier men soms dingen weet waar ik ook met mn pet niet bij kom :P
pi_152173578
Rare lui daar bij de NS.
Gooien ze vandaag de poortjes in Rotterdam dicht, gaan ze in Enschede ineens weer spontaan allemaal open staan...
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:04:16 #40
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_152173770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:22 schreef boriq het volgende:

[..]

als we 'rondje om de kerk' nu eens even overal vervangen door 'corridor-rijden' klinkt het gelijk wat minder negatief
Maar tegelijk is dat heel wat anders.. In plaats van dat je het overstapprobleem van personeel oplost (wie zegt dat ze dat niet meer doen) maak je een nieuw overstapprobleem voor reizigers.
pi_152174478
Het idee is toch om personeel meer te laten pendelen, maar materieel zoveel mogelijk als nu te laten rijden? Of willen ze materieel ook laten pendelen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:39:12 #42
256146 b2py
Beton!
pi_152174505
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:38 schreef Viezze het volgende:
Het idee is toch om personeel meer te laten pendelen, maar materieel zoveel mogelijk als nu te laten rijden? Of willen ze materieel ook laten pendelen.
NS' perspectief is materieel koppelen aan personeel, klant perspectief is precies andersom.
pi_152174616
Maar materieel aan personeel koppelen betekent dat het alsnog zo kan zijn dat een machinist uit Alkmaar in Maastricht staat, maar niet meer in Amersfoort (noem maar wat). Word je daar nou zoveel beter van? Of gaan ze alle diensten opknippen? Dan kom je zo'n beetje overal weer in de knoop met perroncapaciteit.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:54:12 #44
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_152174909
We kunnen het land beter indelen in 3 of 4 personeelregio's als je het mij vraagt. Daarbinnen lekker kunnen overstappen, treinen gewoon lekker door laten rijden met ander personeel etc..

Is er een grote storing en is er chaos dan is het terugvalscenario dat de trein met het personeel meekeert op de rand van zo'n gebied. Dan hebben alle gebieden zonder storing geen last en hoeft de bijsturing alleen naar het verstoorde gebied te kijken in plaats van naar heel Nederland.
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 11:11:54 #45
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_152175384
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:39 schreef b2py het volgende:

[..]

NS' perspectief is materieel koppelen aan personeel, klant perspectief is precies andersom.
Op zich is personeel aan materieel koppelen helemaal geen slechte zaak: dan is er in elk geval altijd personeel beschikbaar om de trein ergens heen te rijden, zodat een station niet dichtslibt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 1 mei 2015 @ 12:23:44 #46
258802 Yreal
henk..!
pi_152177037
Het heeft de krant nog gehaald :')

  Moderator vrijdag 1 mei 2015 @ 12:33:31 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152177248
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:23 schreef Yreal het volgende:
Het heeft de krant nog gehaald :')

[ afbeelding ]
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:17:53 #48
256146 b2py
Beton!
pi_152178459


En blij dat ze allemaal zijn..
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:24:35 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_152178643
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:17 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

En blij dat ze allemaal zijn..
BAM! Daar ging m'n bullsbullshitalarm ff heel hard af!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 1 mei 2015 @ 13:25:08 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152178660
Ik snap de link met veiligheidswinst niet zo. Bovendien lijkt een evacuatie met poortjes mij langzamer gaan.

Ander vraagje? Waarom staan er al ca. 3 weken twee slepen met tank wagons op Deventer Goederen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:17:30 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152180187
Maar hoe is het nou gegaan vanochtend met die poortjes? Natuurlijk geloof ik meteen dat het station zo veilig is dat iedereen er in zijn blote kont kan rondlopen, maar was het geen zootje bij de poortjes dan? Ik heb er nog niks over gehoord....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:33:09 #52
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_152180624
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe is het nou gegaan vanochtend met die poortjes? Natuurlijk geloof ik meteen dat het station zo veilig is dat iedereen er in zijn blote kont kan rondlopen, maar was het geen zootje bij de poortjes dan? Ik heb er nog niks over gehoord....
Blijkbaar is alles gewoon prima verlopen :)
pi_152180829
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:25 schreef derLudolf het volgende:
Bovendien lijkt een evacuatie met poortjes mij langzamer gaan.
Bij een evacuatie openen alle poortjes en is het niet mogelijk om in of uit te checken.
pi_152182210
Je kunt beter mensen wel laten uitchecken, nu blijft bij een evacuatie iedereen bij de poortjes kloten omdat ze wel willen, maar niet kunnen uitchecken.
pi_152182297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Blijkbaar is alles gewoon prima verlopen :)
Ja had niet anders verwacht. Vakantie en alles.
Bier.
pi_152182375
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:33 schreef Bitlord het volgende:
Je kunt beter mensen wel laten uitchecken, nu blijft bij een evacuatie iedereen bij de poortjes kloten omdat ze wel willen, maar niet kunnen uitchecken.
Bij evacuatie staat er toch op de paaltjes "Verlaat zo snel mogelijk het station"? Lijkt me vrij duidelijk :P
pi_152182960
Sjongejonge heeft de NS van die mooie schermen boven de perrons hangen blijken de systemen zo inflexibel als een blok beton te zijn.

Vanwege dag van de arbeid rijden de treinen in België een weekenddienstregeling, de trein naar Luik rijdt daardoor op een ander tijdstip in Maastricht. Vervolgens staat er op de borden niet "stoptrein naar Luik" met het andere tijdstip maar "luister naar omroep" en daaronder vertraging +1,30 uur :') Wat een amateurisme, dat moet toch anders te regelen zijn.

Om het feest compleet te maken kan de reisplanner er ook niet mee omgaan, bij een deel van de ritten staat "aangepast reisadvies" en het goeie tijdstip en bij een aantal ritten staat het het normale (en dus foute) tijdstip. Het is echt lachwekkend en triest tegelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 15:59:45 ]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:00:04 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152183018
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:33 schreef Bitlord het volgende:
Je kunt beter mensen wel laten uitchecken, nu blijft bij een evacuatie iedereen bij de poortjes kloten omdat ze wel willen, maar niet kunnen uitchecken.
Dit lijkt me inderdaad een heel reëel risico :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_152183800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:39 schreef Viezze het volgende:

[..]

Bij evacuatie staat er toch op de paaltjes "Verlaat zo snel mogelijk het station"? Lijkt me vrij duidelijk :P
Waarbij wel even aangenomen moet worden dat mensen dat daadwerkelijk lezen. Mijn ervaring is dat dat wat tegenvalt.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:30:49 #60
256146 b2py
Beton!
pi_152183880
Mocht er een echt noodgeval voordoen zal niemand rouwig zijn om die ¤10 of ¤20 ekkies.. Bij loos alarm kan je vaak het station al weer in voordat je echt weg bent..
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:48:40 #61
258802 Yreal
henk..!
pi_152184365
blijft een bijzonder poortje. Als je daar beneden staat zonder saldo kom je namelijk met geen mogelijkheid naar boven :')
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:49:35 #62
258802 Yreal
henk..!
pi_152184383
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:30 schreef b2py het volgende:
Mocht er een echt noodgeval voordoen zal niemand rouwig zijn om die ¤10 of ¤20 ekkies.. Bij loos alarm kan je vaak het station al weer in voordat je echt weg bent..
genoeg mensen die in levensbedreigende situaties toch hun bezittingen gaan proberen veilig te stellen .
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:56:51 #63
258802 Yreal
henk..!
pi_152184587
En gratis meereiskaartjes openen de poortjes. Dus ze zijn dicht en vervolgens krijg je gratis een stukje papier om ze te openen _O_
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:02:17 #64
67174 Dos37
Come on Twente
pi_152184702
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:48 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ] blijft een bijzonder poortje. Als je daar beneden staat zonder saldo kom je namelijk met geen mogelijkheid naar boven :')
ik zie een SOS toren
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:30:07 #65
258802 Yreal
henk..!
pi_152185224
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:02 schreef Dos37 het volgende:

[..]

ik zie een SOS toren
gaat het poortje zijn doel ook wel wat voorbij he? :P
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:39:27 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152185436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:30 schreef b2py het volgende:
Mocht er een echt noodgeval voordoen zal niemand rouwig zijn om die ¤10 of ¤20 ekkies.. Bij loos alarm kan je vaak het station al weer in voordat je echt weg bent..
Je onderschat het effect van conditionering.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_152185510
Inmiddels zijn zo'n beetje alle bloembollen in Noord/Zuid Holland gekopt of gaan gekopt worden de komende dagen. Vorige week donderdag heb ik een bezoek gebracht aan deze prachtige kleurrijke velden rond Hillegom. Hierbij de foto's, gegarandeerd slechts 1 goederentrein...!

Nog voor ik naar Alkmaar afreisde begon de dag zoals altijd in Leeuwarden. Na onderstaande klik kon met lijn 350 over de Afsluitdijk gereden worden.

De machinist van trein 37409 zat op de vroege morgen van donderdag 23 april 2015 nog lekker aan de koffie, waardoor treinstel 10303 van Arriva ruim 20 minuten voor vertrek aan het perron stond zoals het door de rangeerder is achtergelaten. Dit treinstel werft voor Wiederline, de treinverbinding tussen Groningen en Leer (D). Op de beide kopbakken is de vlag van Duitsland en Nederland te zien en op de zijkant het Wiederline-logo naast het Arriva-logo. Inzet vindt normaliter alleen plaats tussen Groningen, Winschoten en Leer maar zo af en toe raakt het stel verdwaald in Friesland, meestal vanwege onderhoud in de voormalige Voith, nu Stadler-werkplaats.

VIRM 9561 van NSR passeert als IC 2143 uit Amsterdam naar Den Haag Centraal een veld met gele narcissen even ten zuiden van Hillegom.

Kijkend naar rechts vanuit dezelfde positie als de voorgaande foto heb je zicht op de nog geen 100 jaar geleden gebouwde Heilig Hart van Jezuskerk in het dorpje De Zilk. SLT-treinstel 2450 van NSR is op donderdag 23 april 2015 onderweg als trein 6345 uit Haarlem via Leiden naar Den Haag Centraal.

Het mooie aan de bollenvelden rondom Hillegom zijn de diversiteit van de verschillende kleuren en bloemsoorten. Enkele meters meer naar het noorden is het beeld compleet anders met de fraaie rode, oranje en roze tulpen. Sprinter 6349 in de vorm van stel 2642 maakt de scene compleet.

Weer een paar meter meer naar rechts heb je goed zicht op de superfraaie geel-rode tulpen, die hier nu vol in bloei staan. Op de voorste voorgrond komen de eerste rode tulpen nu uit, maar zoals net al te zien was zijn er ook al stukken waar de rode tulpen volop te zien zijn. Het ligt er maar net aan wanneer wat gepland is, denk ik. NSR 8742 als IC 2149 bij Hillegom op 23 april 2015.

Ook vanuit dit roze tulpenveld heb ik enkele plaatjes gemaakt, waaronder NSR-stel 2643 als sprinter 6351 van Haarlem naar Den Haag Centraal.

's Middags klaarde het steeds meer op waardoor de fraaie blauwe lucht de plaatjes nog meer kleurden. Aan de oostkant van de spoorlijn Haarlem-Leiden liggen ten zuiden van Hillegom ook enkele hyacintenvelden vol in bloei. De roze en witte bloemetjes netjes per kleur gesorteerd. Het fotograferen van zulke zijaanzichten vergen wel een goede conditie want je dient er wel steeds een stuk voor de paadjes in te lopen. Bij de passage van stel 9590 als IC 2236 uit Dordrecht naar Amsterdam Centraal was ik nét ver genoeg doorgelopen om dit treinstel er helemaal op te krijgen.

Omdat de staaltrein via de Oude Lijn ´s ochtends niet reed (vermoedelijk zijn ivm de stakingen in Duitsland de wagens met de Flabaka meegegaan) moest dé cargo van de dag de lege vuiltrein van Locon worden. Sinds december 2014 is de opzet van dit afvalvervoer weer gewijzigd. De wagens uit Noordwijkerhout, Crailoo en Apeldoorn worden gecombineerd tot één trein die naar de vuilverbranding in Wijster rijdt. Onderweg moet de trein dus al naar gelang het de beladen of lege variant betreft, wagens aanhaken of juist afkoppelen. Noordwijkerhout zit aan het begin/eind van de reis en daarmee zijn daglicht foto's hier het gunstigst te maken. Op de heerlijke lenteachtige donderdag 23 april 2015 had de 203 163 van Locon het niet zwaar met 3 lege Slps'n als trein 50085 naar Noordwijkerhout via Leiden Centraal als het hier de zeer fraai gekleurde bollenvelden ten zuiden van Hillegom passeert.

's Middags langs de Zuider Leidsevaart gelopen voor een stek aan de westkant van de spoorlijn Haarlem-Leiden, maar ik kon de ingang er van niet vinden en ook stonden er overal bordjes met "No Work No Enter". Daarom maar voor zekerheid gekozen en teruggelopen naar Vogelenzang waar een fraai veld hyacinten en tulpen het decor vormen voor IC 2163 naar Den Haag Centraal met de VIRM-stellen 9577 en 9557. De boom in de knop, de bloesem en de paardebloemen op de voorgrond maken de lenteplaat af.

Vervolgens nog enkele plaatjes gemaakt tussen de hyacinten. NSR-stel 8646 was mooi schoon en is hier op weg als IC 2167 naar Den Haag Centraal.

Na 18:00 worden alweer snel kortere treinen ingezet in de sprinterdienst 6300 tussen Haarlem en Den Haag Centraal. Vierbaksstel 2467 passeert hier een fraai tulpenveld in wording bij Vogelenzang. Over niet al te veel dagen zal dit veld toch zeker uit gele, paarse en rode tulpen moeten bestaan.

En met VIRM-stellen 9412 en 9402 als IC 2271 naar Dordrecht komt een eind aan deze serie in de prachtige bollenstreek rond Hillegom. Met het aanstaande slechtere weer is het nog maar de vraag of het in 2015 nog een keer gaat lukken, maar wie weet... Gelukkig kon ik op de terugreis naar huis nog genoeg tulpen, hyacinten en narcissen zien want de Qliner naar Leeuwarden kwam in Noord-Holland nog genoeg velden tegen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:43:56 #68
258802 Yreal
henk..!
pi_152185556
Mooie platen :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:12:07 #69
256146 b2py
Beton!
pi_152186091
Prachtige foto's, genot om te bekijken!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:33:30 #70
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_152186685
Heel fraai!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:08:03 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152187675
Ik vind het allemaal nogal gay eigenlijk, al die blommigheid :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:20:22 #72
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152188054
Mooie foto's!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:22:03 #73
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152188107
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het allemaal nogal gay eigenlijk, al die blommigheid :@
Het is tenminste beter dan de McDonalds bij Rotterdam Alexander ;)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:27:39 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152188275
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:22 schreef boriq het volgende:

[..]

Het is tenminste beter dan de McDonalds bij Rotterdam Alexander ;)
Dat is het al snel :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:38:45 #75
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152188624
In het Overijsselse coalitieakkoord tussen de partijen CDA, D66, VVD en CU is een eenmalige uitgave van 61 miljoen euro gereserveerd voor mobiliteit. Ik zou er gezien de mate van actie voeren voor het project door D66 niet van opkijken als een gedeelte hiervan naar de verdubbeling van Olst - Deventer gaat.
Coalitieakkoord (pagina 11)

Daarnaast is op Twitter door de Provincie Overijssel nogmaals onderstreept dat de trein Almelo - Hardenberg écht volgend jaar gaat rijden. Hiervoor moeten er onder andere wat aanpassingen in Marienberg plaatsvinden en zal Geerdijk Hoofdstation gesloten worden...
ProvOverijssel twitterde op woensdag 29-04-2015 om 10:42:06 @vincent313 @Arriva_NL @zestienacht Het antwoord: In 2016 rijdt de eerste trein over de rechtstreekse verbinding tussen Almelo en Hardenberg reageer retweet
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:44:38 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152188825
En dat is buiten het geld wat al op gaat aan de verdubbeling, electrificering en verHSLing van Zwolle - Wierden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:45:49 #77
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_152188861
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat is buiten het geld wat al op gaat aan de verdubbeling, electrificering en verHSLing van Zwolle - Wierden?
Jup. De viersporigheid en verhoging van de snelheid naar 350km/h van Zwolle - Wierden (daar zijn we weer!!1! :D) is bij de vorige coalitie begroot en nu dus al ingecalculeerd
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 19:58:09 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152189230
Mooie platen, Zug ^O^

Wist niet dat je het leuk vond om zoveel raampjestreinen te platen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 mei 2015 @ 20:05:11 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152189412
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie platen, Zug ^O^

Wist niet dat je het leuk vond om zoveel raampjestreinen te platen :P
Doe nou rustig, het genezingsproces is nog heel pril :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_152189751
Haha!

Dank voor de leuke reacties allemaal.

@Kruidenmannetje: het ging mij meer om de bollen in combinatie met een trein. Er rijden hier bijna geen goederentreinen maar als je iets van trein+bloembol op de foto wil hebben heb je weinig keus vandaar :)
pi_152189809
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe nou rustig, het genezingsproces is nog heel pril :o
:D
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 20:20:05 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152189880
@Zug: je mag er gerust voor uitkomen hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152198837
Lachen zeg, zo de laatste overstap halen op den haag cs naar Zoetermeer, van 6 naar 5 in 2 minuten. Terwijl de hele hal overhoop ligt en je dus buitenom moet rennen :')
pi_152199165
Dan neemt ge toch de tram?
pi_152202741
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:41 schreef b2py het volgende:
Dan neemt ge toch de tram?
oh hebt het wel gehaald. Maar het is niet chill om dan ineens zo'n sprint te moeten trekken :P
pi_152203205
als je denkt dat gtbv claims lang kunnen duren :') op 20 januari heeft NSR mijn machinistenvergunning aangevraagd bij ILT en met dagtekening 30 april heb ik bericht ontvangen dat die is toegewezen :')
pi_152203374
gefeliciteerd!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 2 mei 2015 @ 11:15:50 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152203456
Timo Huges is gisteren niet op komend dagen in het BNR Programma The Friday Move. (Is vervangen door Harry Piekema)
pi_152203781
Heerlijk! Oude omatjes die orde houden in de stiltecoupe! Fantastisch! 'U weet dat u zich in de stiltecoupe zit?' 'Nee en bedankt voor het attenderen.' 'Als u zich er nu ook nog aan houdt!' :D _O_
pi_152203848
Wauw. Het combineren van de treinen in Deventer is niet gelukt en gereedstaande stel wordt weer weggezet. Staat inmiddels ook al in de appjes dat we met solo zesje doorgaan. Dat is snelle informatievoorziening! :Y
pi_152203868
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
gefeliciteerd!
thanks! Sterk staaltje geldverspilling wel nu brief sturen dat het toegewezen en dat ie binnen een week in de bus ligt... stuur hem dan gelijk mee of laat me een week langer wachten
pi_152204037
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:00 schreef Salatrel het volgende:
als je denkt dat gtbv claims lang kunnen duren :') op 20 januari heeft NSR mijn machinistenvergunning aangevraagd bij ILT en met dagtekening 30 april heb ik bericht ontvangen dat die is toegewezen :')
blijkbaar was er genoeg twijfel om de vergunning niet meteen toe te wijzen
  zaterdag 2 mei 2015 @ 11:47:35 #94
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152204058
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:36 schreef b2py het volgende:
Wauw. Het combineren van de treinen in Deventer is niet gelukt en gereedstaande stel wordt weer weggezet. Staat inmiddels ook al in de appjes dat we met solo zesje doorgaan. Dat is snelle informatievoorziening! :Y
Sorry, ik heb echt wat gemist, welk appje gebruik je daarvoor? :)
pi_152204113
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:46 schreef Maegrim het volgende:

[..]

blijkbaar was er genoeg twijfel om de vergunning niet meteen toe te wijzen
:(
pi_152204180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Sorry, ik heb echt wat gemist, welk appje gebruik je daarvoor? :)
Rijdendetreinen
  zaterdag 2 mei 2015 @ 12:55:47 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152205404
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Timo Huges is gisteren niet op komend dagen in het BNR Programma The Friday Move. (Is vervangen door Harry Piekema)
Ze konden een nog grotere clown vinden blijkbaar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 2 mei 2015 @ 12:56:22 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152205419
Tevens ontvang ik nu net in de post de deelnemersbrief voor de NVBS-rit van afgelopen maandag 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 mei 2015 @ 13:25:08 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152205986
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:00 schreef Salatrel het volgende:
als je denkt dat gtbv claims lang kunnen duren :') op 20 januari heeft NSR mijn machinistenvergunning aangevraagd bij ILT en met dagtekening 30 april heb ik bericht ontvangen dat die is toegewezen :')
Gefeliciteerd *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 2 mei 2015 @ 13:27:06 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152206032
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:00 schreef Salatrel het volgende:
als je denkt dat gtbv claims lang kunnen duren :') op 20 januari heeft NSR mijn machinistenvergunning aangevraagd bij ILT en met dagtekening 30 april heb ik bericht ontvangen dat die is toegewezen :')
Gefeliciteerd ^O^

Overigens heb ik in mijn database 5 GtbV-claims die langer duurden. PR is 230 dagen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')