ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 68% gewijzigd door Anne op 30-04-2015 22:25:52 ]
Op donderdag 30 april 2015 22:04 schreef _JdM_ het volgende: Net zoals Artikel 5 van de wegenverkeerswet. Als je op de weg dusdanig gedraagt, dat je gevaarlijk weggedrag vertoont, kan je rijbewijs worden ingenomen.
Das meer een tool voor de popo om je erbij te kunnen naaien.
Ober grenscontroles... De ene meer dat ik een nachttrein nam kwam de Duitse douane met een hondje door de trein bij iedereen langs. Er werden ook nog 3 mensen uit de trein gehaald. Geen idee of dat altijd zo is dat ze controleren, of dat ze gewoon nu iemand op de korrel hadden
Op donderdag 30 april 2015 22:13 schreef derLudolf het volgende: Ober grenscontroles... De ene meer dat ik een nachttrein nam kwam de Duitse douane met een hondje door de trein bij iedereen langs. Er werden ook nog 3 mensen uit de trein gehaald. Geen idee of dat altijd zo is dat ze controleren, of dat ze gewoon nu iemand op de korrel hadden
Dat zijn standaardcontroles, van de 30 keer dat ik met de nachttrein de grens over ben gegaan zijn er maar vijf keer geen mensen uit de trein gehaald in Duitsland. Andere kant op is het meestal minder. In Denemarken komen ze ook standaard langs en de helft van de keren met honden.
als we 'rondje om de kerk' nu eens even overal vervangen door 'corridor-rijden' klinkt het gelijk wat minder negatief
Maar tegelijk is dat heel wat anders.. In plaats van dat je het overstapprobleem van personeel oplost (wie zegt dat ze dat niet meer doen) maak je een nieuw overstapprobleem voor reizigers.
Het idee is toch om personeel meer te laten pendelen, maar materieel zoveel mogelijk als nu te laten rijden? Of willen ze materieel ook laten pendelen.
Op vrijdag 1 mei 2015 10:38 schreef Viezze het volgende: Het idee is toch om personeel meer te laten pendelen, maar materieel zoveel mogelijk als nu te laten rijden? Of willen ze materieel ook laten pendelen.
NS' perspectief is materieel koppelen aan personeel, klant perspectief is precies andersom.
Maar materieel aan personeel koppelen betekent dat het alsnog zo kan zijn dat een machinist uit Alkmaar in Maastricht staat, maar niet meer in Amersfoort (noem maar wat). Word je daar nou zoveel beter van? Of gaan ze alle diensten opknippen? Dan kom je zo'n beetje overal weer in de knoop met perroncapaciteit.
We kunnen het land beter indelen in 3 of 4 personeelregio's als je het mij vraagt. Daarbinnen lekker kunnen overstappen, treinen gewoon lekker door laten rijden met ander personeel etc..
Is er een grote storing en is er chaos dan is het terugvalscenario dat de trein met het personeel meekeert op de rand van zo'n gebied. Dan hebben alle gebieden zonder storing geen last en hoeft de bijsturing alleen naar het verstoorde gebied te kijken in plaats van naar heel Nederland.
NS' perspectief is materieel koppelen aan personeel, klant perspectief is precies andersom.
Op zich is personeel aan materieel koppelen helemaal geen slechte zaak: dan is er in elk geval altijd personeel beschikbaar om de trein ergens heen te rijden, zodat een station niet dichtslibt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven