1 Mei 2015 - Op 1 mei 2015 werd er in Slowakije een fotorit gereden met een Bardotka van de museumclub Prievidzský Parostrojný Spolok, voorheen ingezet door de Slowaakse spoorwegen voor goederentreinen rondom het Slowaakse Prievidza. De achtervolging gebeurde op eigen gelegenheid per auto, tegen betaling van het deelnamebedrag voor beide dagen.
De locomotief mocht op vrijdag 1 mei 2015 en zaterdag 2 mei 2015 met een fraaie goederentrein. Op donderdag 30 april 2015 werd de locomotief voorop(!) een reguliere goederentrein geplaatst voor overbrenging van Prievidza via Novaky en Horná ¦tubňa naar Banská Bystrica. Vanuit Banská Bystrica werd op vrijdag 1 mei 2015 vertrokken richting Brezno en Mlinky en weer terug. Op zaterdag 2 mei 2015 werd er van Diviaky, Čremo¨né, Kremnica, Horná ¦tubňa, Veľké Uherce en het eindpunt Prievidza, wat ook de thuisbasis van de locomotief is.
Op vrijdag 1 mei 2015 werd er onder andere de stek bij Nová Ma¨a bezocht voor een armsein die hier nog aanwezig is.
Met veel gebrul passeert hier de fraaie trein de 24 aanwezige fotografen, en eveneens ook alle 24 de deelnemers.
PS: we hebben ¤130 per dag betaald voor deze fotorit, dus ¤260 voor de 2 dagen. De trein ging meerdere malen stilstaan, zelfs midden op de hoofdbaan, zodat de 21 Duitsers en 3 Nederlanders de trein konden inhalen. Op de eerste dag kwamen wij op een spoorlijn tussen Banská Bystrica en Mlinky terecht waar tussen circa 9 uur en 15u30 geen treinen reden, dus wij de gehele spoorlijn voor onszelf hadden. Het kostte daardoor wel extra, want in die 6 uur zit er op de stations geen wisselwachter, maar ook geen stationschef. Per station moesten er dus 2 man extra betaald worden (één wisselwachter voor 2 wisselstraten en 1 stationschef). De wisselwachter mocht dus steeds van de ene kant van de wissels naar de andere kant van de wissels lopen en/of meeliften met de locomotief.
De lijn heeft ook geen treindienstleider. Pas als de stationschef aangeeft dat de trein mag komen, kan de stationschef in het vorige station het vertrekbevel geven (en indien nodig de instructie aan de wisselwachter in hetzelfde station doorgeven).