ziggyziggyziggy | dinsdag 4 november 2014 @ 22:02 |
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ). • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. [ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 04-11-2014 22:26:41 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 november 2014 @ 22:08 |
Plaatje is kapot! | |
Dr_Flash | dinsdag 4 november 2014 @ 22:16 |
Hey, een seinhuisdudetopic | |
Peterselieman | dinsdag 4 november 2014 @ 22:17 |
bedoelde je sijnhuiz? | |
Dr_Flash | dinsdag 4 november 2014 @ 22:19 |
Neej niet die OHIH-klaphark die de vloer mocht dweilen bij McDonalds of wat was het | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 4 november 2014 @ 22:22 |
En nu? | |
James1988 | dinsdag 4 november 2014 @ 22:24 |
Nu zie ik een ontsporende Thomas de stoomloc. Ik vraag me nu af of hij aan het ontsporen is omdat hij te hard reed (en dat probeert te corrigeren), of dat hij juist te hard aan het corrigeren was en daardoor is gaan ontsporen. | |
Fred | dinsdag 4 november 2014 @ 22:24 |
Er zit maar 1 frontsein op... | |
Dr_Flash | dinsdag 4 november 2014 @ 22:25 |
Hoe dan ook. Geen frontseinen | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 4 november 2014 @ 22:26 |
Eén is dus niet genoeg? Moment. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 4 november 2014 @ 22:27 |
Zo. Twee frontseinen. Tevreden? | |
Peterselieman | dinsdag 4 november 2014 @ 22:28 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 4 november 2014 @ 22:28 |
Nee, ze branden niet | |
James1988 | dinsdag 4 november 2014 @ 22:35 |
ziggyziggyziggy | dinsdag 4 november 2014 @ 23:20 |
| |
James1988 | dinsdag 4 november 2014 @ 23:22 |
Ohja, er is vanochtend weer een V250 retour afzender gegaan, de 4815. Die V250 is voor zover mij bekend nooit overgedragen aan NS/NMBS. Er staan nu nog 3 Italiaanse racemonsters op de Watergraafsmeer, als de afvoer op dit tempo blijft doorgaan zijn die waarschijnlijk binnen 2 weken ook vertrokken. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 4 november 2014 @ 23:22 |
Kunnen ze niet naar dezelfde sloper als dat Plan V-schroot? | |
Peterselieman | dinsdag 4 november 2014 @ 23:24 |
mja, zo kom je er ook vanaf toch? En heeft Nederland er nog minder werk van ook | |
James1988 | dinsdag 4 november 2014 @ 23:26 |
Twee geruchten doen de ronde: 1) Trenitalia zou ze willen hebben voor inzet als een soort sprinter op HSL's in Italië 2) De Turken zouden ze willen hebben om alvast HST's te kunnen laten rijden op hun hogesnelheidslijn Scenario 2 lijkt me onwaarschijnlijk, TCDD heeft daarvoor 7 Velaro's besteld. Ik zie het AnsaldoBreda niet lukken om eerder een V250 te hebben rijden met reizigers dan Siemens. | |
JDude | dinsdag 4 november 2014 @ 23:45 |
Ik ga voor scenario 3: Reserve-onderdelen voor Italiaanse magnetrons, auto's en boerenschuurtjes. | |
greavy | dinsdag 4 november 2014 @ 23:48 |
186 007 is ook weer in Nederland | |
Dr_Flash | dinsdag 4 november 2014 @ 23:51 |
plestik slotjes voor kuttopics op fok.it | |
bork | woensdag 5 november 2014 @ 00:01 |
Zondag 26-10-2014 In de ochtendmist met de bus van Kirchberg naar Luxemburg Gare aan de overkant het Europees parlement. Gare de Luxembourg Vertrekstaat met mijn trein op spoor 9 Treintjes op spoor 3 en 4 Vervangende bussen naar België Trein naar Norddeich Mole, deze dienst houdt er mee op wanneer dienstregeling 2015 in gaat, altijd al een keer willen doen dus nu moest ik wel met een smerige TGV ervoor Trein op het spoor ernaast (10) naar Wasserbillig Bivak voor de komende uren, voorste wagon, rest was allemaal (met tafel) gereserveerd, vooral vanaf Keulen. Geen Bordbistro dus goed ingeslagen in de stationshal. Verkeerd Fahrplan (ik had 8.20 op zondag, deze was 6.20 doordeweeks) Schilderijtje in Duitsland Even van rijrichting veranderen in Koblenz Eindbestemmming van deze middag. Zo Labskaus ter versterking van de inwendige mens en daarna bakje koffie en terug naar Utrecht. Helaas liep de terugreis niet zo goed, geen bistro naar Rheine (Keulen eindstation) en in Rheine geen trein naar Amsterdam, die kwam met 65 minuten vertraging en deze ook zonder bistro In Rheine wat drinken en eten gekocht en staan kletsen met een Sloveens stelletje en een Duitse ruimte-onderzoeker uit Leer. Er stond nog wel een gezelschapstrein even tegenover het vertrekperron van de trein naar Amsterdam. Uiteindelijk was ik tegen twaalven thuis | |
greavy | woensdag 5 november 2014 @ 00:05 |
Die Centralbahn-trein op de laatste foto zal de Hetzerather Zuiptrein wel zijn. Die gaat op vrijdag vanuit Rheine naar eoa park langs de Moesel met allemaal feestgangers, en komt zondag weer met die gasten terug. Leuke plaatjes verder. | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 00:06 |
woowoowoo heleboel foto's Heb je nou Luxemburg - Norddeich _ utrecht geredn?? Hoeveel kilometer is dat?? | |
bork | woensdag 5 november 2014 @ 00:09 |
Thx, dankzij een tip van jou op dit forum trouwens Greavy wist ik dat deze dienst ermee zou stoppen. | |
bork | woensdag 5 november 2014 @ 00:10 |
yep , geen idee hoeveel kilometer. | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 00:10 |
Krank. | |
greavy | woensdag 5 november 2014 @ 00:11 |
Oh, daardoor deze IC helemaal uitgezeten? Ik heb 'm 2x tussen Keulen en Luxemburg uitgezeten, 1x Koblenz - Luxemburg en 2x Luxemburg-Trier. Nooit het hele traject gedaan. | |
greavy | woensdag 5 november 2014 @ 00:14 |
Morgen (oké, nu al vandaag) zal er maar één Lint starten in de spits-omloop van Veolia op de Maaslijn. De 237 is vanavond naar Stadler in Blerick gegaan, en zal - als alles meezit - morgenmiddag weer ingezet worden, en anders donderdag. | |
dennistd | woensdag 5 november 2014 @ 00:19 |
Hebben ze de boel nu al weer kapot gemaakt bij Veolia? | |
greavy | woensdag 5 november 2014 @ 00:21 |
Dat zou kunnen. Hij is voor herstel en onderhoud daarheen gebracht. | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 02:03 |
NS heeft wat uit te leggen... Dit kan natuurlijk nooit kloppen: | |
dennistd | woensdag 5 november 2014 @ 02:37 |
Die incheck zal 18.36u moeten zijn denk ik? Met de Benelux naar Rotterdam en dan de IC Defect naar Breda. Blijkbaar voor het tweede weekend op rij de wintertijd ingegaan bij NS.... | |
Toekito | woensdag 5 november 2014 @ 06:25 |
treinen van Dord - Breda liggen plat, dus maar weer eens via Utrecht. | |
_serial_ | woensdag 5 november 2014 @ 08:27 |
Even mijn checkin op die dag gecontroleerd, Recalcitrant poortje in jouw geval ? | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 08:28 |
Ik snap het niet. Wat klopt er niet aan? Behalve dan die tijdstippen (17:36 moet inderdaad 18:36 zijn natuurlijk, of AL die andere een uur vroeger... wintertijd is wel klok achteruit...) | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 november 2014 @ 08:47 |
Het bedrag niet verreisd misschien? | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 08:54 |
Ik heb Dal Vrij, ik heb nu ¤ 12,60 betaald voor een reis die gratis had moeten zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 09:14 |
Aha. Tsja, had je maar niet om 17:36 moeten inchecken NS klantenservice kan natuurlijk niet je HTM transacties zien, dus dat bewijst niks en in het systeem staat 17:36. Doei | |
greavy | woensdag 5 november 2014 @ 09:28 |
Hans Ruijter is sinds een paar dagen bezig om time scans te maken van treinen die zijn lens passeren. Simpel houdt het in dat een voorbijrijdende trein van 150 meter zo'n 1200 foto's bevat, die vervolgens gestitcht worden tot een panorama met een resolutie van een schaal van circa 1:10. Dit is met de apparatuur die hij gebruikt mogelijk tot hooguit 200km/h, maar hoe langzamer de trein rijdt, hoe beter het resultaat kan worden. Een constante snelheid is hierbij wel gewenst. Enkele kunstwerken: En materieelstrips: | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 09:31 |
Geinig | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 09:39 |
Onzin. | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 10:15 |
Moppersmurf. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 5 november 2014 @ 10:20 |
Ik vind het wel aardig. Natuurlijk een oude en beproefde techniek, maar netjes uitgevoerd. | |
Ajaxfan | woensdag 5 november 2014 @ 10:20 |
| |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 10:34 |
Ehh, waarom dat dan? Als er een stroomstoring is op een blokpost kun je ook geen treinen laten rijden, maar dan legt men toch ook niet in het hele land de treindienst stil? | |
Ajaxfan | woensdag 5 november 2014 @ 10:35 |
Je gaat logica zoeken achter beslissingen in België? | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 10:37 |
Goed punt. | |
Peterselieman | woensdag 5 november 2014 @ 10:46 |
Onderhoud aan energiecentrales en nu vrezen ze een stroomtekort. Ze kunnen natuurlijk ook importeren uit bijvoorbeeld Nederland waar enkele grote pasgebouwde centrales slechts op minimumcapaciteit draaien omdat de stroom elders goedkoper te verkrijgen is. Tijdelijke lokale dips kun je hiermee natuurlijk niet voorkomen, maar toch. | |
KomtTijd... | woensdag 5 november 2014 @ 10:51 |
Zouden ze niet beter gewoon een noodstroomvoorziening bij die seinhuizen plaatsen? Mja kost weer geld natuurlijk Er zijn/waren plannen om een kabeltje te spannen naar een centrale in Noord-Braband geloof ik, maar dat zou veel te laat komen. En een bestaande grote importlijn vanuit Frankrijk ligt ook op zijn gat ivm onderhoud of sabotage ofzo, dus ze gaan gewoon een flink probleem hebben. | |
Peterselieman | woensdag 5 november 2014 @ 11:00 |
Dan kun je dat wel stellen ja Het is niet voor niets dat Nederland in de afgelopen jaren juist veel heeft geïnvesteerd in verbindingen met de buurlanden (en ook Noorwegen), naast het circulair maken van het netwerk | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 11:03 |
We herinneren ons Haaksbergen toch nog wel, waar 9 maanden na een grote winterse black-out een babyboom was? | |
Peterselieman | woensdag 5 november 2014 @ 11:07 |
Zou dat soms de opzet van de Belgen zijn? Uitbreiden van de bevolking? | |
Ajaxfan | woensdag 5 november 2014 @ 11:14 |
Originele manier om de vergrijzing in de toekomst op te lossen wel. | |
KomtTijd... | woensdag 5 november 2014 @ 11:42 |
http://afschakelplan.be/ Ze hebben het hele land ingedeeld in zones van 500MW die bij tekorten beurtelings afgeschakeld worden zodat mensen in principe nooit langer dan 2 uur zonder stroom zitten ("rolling blackout"). | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 11:58 |
Ik dacht dat we die tijd wel hadden gehad hier in Europa | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 12:59 |
Dat is op dit moment inderdaad waar NS mee antwoordt. Wordt vervolgd, want het klopt niet. Als ik echt om 17:36 had ingecheckt bij NS en om 18:29 bij HTM, dan had ik nooit om 19:35 kunnen uitchecken in Breda omdat die NS-checkin zou zijn overschreven door die van HTM. | |
b2py | woensdag 5 november 2014 @ 13:15 |
Beantwoording Kamervragen over spoorhinder in Den Bosch en Rosmalen | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 13:16 |
Doe eerst mar eens een bron. Dit zal wel van de Speld zijn of zo. | |
KomtTijd... | woensdag 5 november 2014 @ 13:19 |
Of je gooit de titel even door google: http://nos.nl/artikel/718(...)einen-in-belgie.html | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 13:21 |
volslagen debiel | |
Salatrel | woensdag 5 november 2014 @ 13:22 |
wordt niet overschreven die staat in de historie nog gewoon als checkin... | |
dcm360 | woensdag 5 november 2014 @ 13:25 |
Maar dat maakt de volgorde NS-checkin -> HTM-checkin -> HTM checkout -> NS-checkout nog niet mogelijk. | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 13:26 |
Overschreven had tussen aanhalingstekens gemoeten. Je kunt de oude niet meer uitchecken als er al een nieuwere check-in is. | |
Peterselieman | woensdag 5 november 2014 @ 13:27 |
precies, want het zou dan in Breda een checkin worden of als er daar poortjes zijn zou het een fout opleveren omdat je bij poortjes looprichtingen hebt | |
Litpho | woensdag 5 november 2014 @ 13:27 |
17:36 kán niet 18:36 zijn, want dan heeft hij in -1 minuut naar Hollands Spoor gereden. 59 minuten incl. lichte vertraging klinkt véél plausibeler. En dan mag hij blij zijn dat de trein niet vanwege grote vertraging is opgeheven. | |
Ajaxfan | woensdag 5 november 2014 @ 13:32 |
Was het maar zo'n feest inderdaad. | |
boriq | woensdag 5 november 2014 @ 14:09 |
Die ene sprinter van Apeldoorn naar Enschede (de 7037, vertrekt om 11:51 uit Apeldoorn) die 9 minuten stil gaat staan in Drienerlo? Dat komt door een goederenpad (de lege PON trein uit Leusden aan de dienstregeling op rolandrail te zien) wat vlak achter de ICB zit, daardoor zou er een probleem ontstaan waardoor ervoor is gekozen om de sprinter nu door te laten racen naar Drienerlo. Dat en meer in de adviesaanvragen van NSR aan het LOCOV: Adviesaanvraag wijzigingsblad december 2014 Besluit herfstmaatregelen en wijzigingen dienstregeling najaar 2014 | |
ziggyziggyziggy | woensdag 5 november 2014 @ 14:26 |
"The lamps are going out all over Europe, we shall not see them lit again in our life-time." -- Sir Edward Gray | |
Fred | woensdag 5 november 2014 @ 15:31 |
De Duitsers zijn de Belgen voor met staken:
| |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 15:37 |
Stelletje hoeren. | |
Salatrel | woensdag 5 november 2014 @ 15:39 |
IC berlijn lekker met een virmpje en niet verder dan Hengelo hatseflats. dat was vorige keer ook een enorm succes in amsterdam iedereen dacht dat het verkeerd in het bord stond | |
derLudolf | woensdag 5 november 2014 @ 15:42 |
Nee, bij IC Berlijn verwacht je een comfortabele trein. | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 15:44 |
vroegah was alles betah | |
Ajaxfan | woensdag 5 november 2014 @ 15:46 |
Benelux is ook wel eens een SLT geweest volgens de borden. | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 15:51 |
Ja ik heb ook wel een foto van een Breng Spurtje met een bord waar EuroNight Warszawa op stond. Maar dat telt niet. | |
dennistd | woensdag 5 november 2014 @ 15:53 |
Volgens mij gewoon tot Bad Bentheim met het normale materieel. Het gaat immers om een machinisten-staking, en tot Bentheim zit er gewoon een Nederlandse loc met machinist voor. In Bentheim komt de trein binnen op spoor 2 of 3, de loc loopt om en het spul vertrekt een dik uur later weer naar Amsterdam. | |
dennistd | woensdag 5 november 2014 @ 15:54 |
Een tijd terug in Zutphen: achtereenvolgens een SGM en een SLT als IC naar Roosendaal... | |
Ajaxfan | woensdag 5 november 2014 @ 15:55 |
Duss ik was lekker wakker. | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 16:09 |
Zo heb ik wel eens een CNL naar Moskou zien staan met op de CTA "Stopt op alle tussengelegen stations" | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 16:45 |
Zojuist van NS bevestigd gekregen dat het geld naar me is overgemaakt. | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 16:46 |
Welke bank heet er NS? | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 16:46 |
Toegezegd dan. | |
Peterselieman | woensdag 5 november 2014 @ 16:57 |
mooi dat het opgelost is | |
Litpho | woensdag 5 november 2014 @ 16:59 |
De bank met de S? | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 17:12 |
Niks waard. | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 17:14 |
Mwah, ik heb al eerder via de webcareafdeling geld terug gekregen. | |
bork | woensdag 5 november 2014 @ 17:21 |
Dinsdag moet ik naar Worms, mooie timing die staking (hopelijk gaat het ook zo uitpakken ) | |
GlennQuagmire | woensdag 5 november 2014 @ 18:05 |
Ongeveer 30% van het Fernverkehr zal rijden, 24 uur van tevoren valt te zien om welke treinen het gaat. | |
b2py | woensdag 5 november 2014 @ 20:12 |
Vroeger toen de ICE nog vervangen werd door plan-v? | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 20:15 |
Paar jaar geleden zouden ze ervoor getekend hebben hoor. Toen met dat haarscheurtjesdrama in die assen, dat vrijwel de hele vloot aan de kant moest, hebben ze ALLES ingezet wat rijden kon. Tot en met diesel-railbussen BR650 aan toe. Dus ja, Plan-V? Prima, doen | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 20:19 |
Of op de Berliner S-Bahn, waar zoveel materieel aan de kant moest dat er amper nog wat kon rijden. Het heeft jaren geduurd voordat de dienstverlening weer terug was op het oude niveau... | |
b2py | woensdag 5 november 2014 @ 20:49 |
Het is nog steeds niet op het oude niveau.. | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 20:56 |
Nog steeds niet? [ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 05-11-2014 20:57:18 (Omdat appel.) ] | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 20:57 |
Toen ik er 2 jaar geleden was vond ik het prima de luxe hoor. Berlijn is qua OV 1 van de beste steden waar ik ooit geweest ben. | |
b2py | woensdag 5 november 2014 @ 21:04 |
Toch zijn een verbinding of twee nog steeds niet terug en laat de materieelinzet de wensen over.. | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 21:12 |
Dat zeker, Berlijns OV hoort ook wat mij betreft bij de absolute top. --- Brussel Centraal, ongeveer een uur terug: | |
b2py | woensdag 5 november 2014 @ 21:13 |
'Lokale mist in Brussel treft centrum, treinbestuurders leggen werk neer door gebrek aan zicht op een toekomst.' [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 05-11-2014 21:19:17 ] | |
Peterselieman | woensdag 5 november 2014 @ 21:16 |
Je zou zo mee kunnen doen aan DWHN | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 21:24 |
"Wafel-van-het-ijzer-afhalers staken. Brussel in rook gehuld. Bonden eisen begrip." | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 21:35 |
"Sporen in tunnel te droog: herfstremmen treinen blokkeren. Bonden vragen reizigers op spoorstaven te urineren. Toiletten gesloten. Tarieven toiletgebruik blijven gehandhaafd." | |
boriq | woensdag 5 november 2014 @ 21:36 |
De stroom zal al wel gewoon uit zijn geschakeld in Brussel of er zit ergens een ballon verstopt in een afvoerkanaal | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 21:36 |
"Heel België moet bloeden voor onvermogen bestuurders om "electriciteit aankopen uit het buitenland" te bedenken. Stoomtreinen brengen u voortaan naar uw houtvuurtje." | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 november 2014 @ 22:00 |
Sorry maar de mijnwerkers in Wallonië staken dus er zijn geen kolen. | |
b2py | woensdag 5 november 2014 @ 22:55 |
Beantwoording vragen van de vaste commissie voor Infrastructuur en Milieu over de eerste voortgangsrapportage ERTMS | |
b2py | woensdag 5 november 2014 @ 23:16 |
NS International is bij gaan houden wie waar staakt in de derde wereldlanden om ons heen: https://www.nsinternation(...)tie_ns_international | |
James1988 | woensdag 5 november 2014 @ 23:22 |
Als de Duitsers en Belgen nog even zo doorgaan kan NSI de toko wel sluiten | |
Dr_Flash | woensdag 5 november 2014 @ 23:42 |
Kan het Belgische leger daar niet tegen ingezet worden? Of staken die ook? Ik koester inmiddels wel een tamelijk vurige doodswens voor die neukfouten daar | |
JDude | donderdag 6 november 2014 @ 08:16 |
Natuurlijk joh, 2x Plan V is wel genoeg voor de drukste sprinter Tilburg-Eindhoven van de ochtendspits. | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 08:22 |
Drukte is een emotie, emoties kan je uitschakelen. | |
Duvel | donderdag 6 november 2014 @ 08:38 |
Gezond verstand is een keuze. Doe iets met deze tip. | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 09:14 |
met jouw logica houden we de zorg wel betaalbaar in dit land ja | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 09:15 |
| |
weps | donderdag 6 november 2014 @ 09:36 |
Iets met NS-International onder NS-Reizigers vallen sinds 1-10-2013 enzo. NS-International is geen op zichzelf staande onderneming meer. Dus NSI sluiten gaat lastig. | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 09:41 |
And not a single fuck was given. | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 11:51 |
Eurobahn gaat op Hengelo–Bielefeld rijden Zouden we er nu paaltjes bij gaan krijgen, naast die van NS en Syntus? | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 12:05 |
We hadden toch ook geen extra paaltjes ten tijde van de Grensland? | |
Ajaxfan | donderdag 6 november 2014 @ 12:10 |
Weet je pas wat hier het effect van is op de dag zelf of zal dat daarvoor al bekend zijn? Anders heb ik 24-11 een uitdaging. | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 12:15 |
Dat was een proef van Syntus, dit is iets met een concessie van 15 jaar. | |
JDude | donderdag 6 november 2014 @ 12:16 |
Het zijn Belgen hè. Goeie kans dat er op de dag van de staking alsnog een paar besluiten te gaan barbecuën op een baanvak waar nog gewoon treinen zouden rijden. | |
Ajaxfan | donderdag 6 november 2014 @ 12:16 |
Het autistje in mij word niet vrolijk van dit soort onzekerheid. | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 12:17 |
Ik denk het niet, ik zie de overheid geen miljoenen neerleggen voor wat paaltjes over de hele lijn.. | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 12:17 |
Of dat ze seinhuizen gaan bezetten... | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 12:18 |
Je hebt gelijk. Bovendien bevindt 90% van het traject zich in het buitenland waar je niks hebt aan de OV-chipkaart. | |
JDude | donderdag 6 november 2014 @ 12:21 |
De springer du jour gaat naar Den Haag-Gouda. Een van m'n vrienden zit bij Ypenburg ergens de komende uren naar een Vinexwijk te staren. | |
dennistd | donderdag 6 november 2014 @ 12:40 |
En voor Hengelo-Oldenzaal zou je het ook met NS-paaltjes kunnen doen: die rijdt daar immers toch niet. Aan de andere kant is Syntus-paaltjes gebruiken logischer: zowel Eurobahn als Syntus zijn dochtermaatschappijen van Keolis. Gezien het aantal Nederlanders dat net over de grens woont lijkt het me trouwens ook geen verkeerd idee om in Bentheim ook een paar paaltjes neer te zetten. | |
Hojdhopper | donderdag 6 november 2014 @ 12:58 |
Zit in de voorste coupe van die trein. Toch echt niet chill moet ik bekennen. Dat geluid en gevoel. Overigens geen springer denk ik. Was namelijk bij een overgang dus lijkt me meer iemand die niet op zat te letten. Maar mogen er misschien zo uit op station Zoetermeer. | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 13:07 |
Ze zijn vroeg bij met die storing... http://www.ns.nl/storingen/#prio-201411061238 | |
Ajaxfan | donderdag 6 november 2014 @ 13:07 |
Oh crap... | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 13:34 |
Neukfouten, die Belgen. | |
#ANONIEM | donderdag 6 november 2014 @ 14:22 |
Voordeel is wel dat buitenlandse treinkaartjes dan geen probleem meer zijn voor het OV-chipkaartsysteem. | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 14:24 |
Drie weken lang die melding in mijn scherm.. | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 14:35 |
Om Fles te quoten: neukfouten.
| |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 14:40 |
Ik weet niet of ik het terecht moet vinden.. | |
JDude | donderdag 6 november 2014 @ 14:42 |
| |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 14:51 |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 14:54 |
Gelukkig is de NMBS ook erg lief voor ze: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141106_01361793 | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 14:54 |
En ze krijgen nog korting ook he! | |
Ajaxfan | donderdag 6 november 2014 @ 14:55 |
Ik ga maar gepantserd onderweg dan denk ik.
[ Bericht 16% gewijzigd door Ajaxfan op 06-11-2014 15:27:22 ] | |
Peterselieman | donderdag 6 november 2014 @ 15:41 |
Waar ben je dan mee bezig? Het kantoor van een werkgever bekogelen | |
Ajaxfan | donderdag 6 november 2014 @ 15:43 |
Dat word het trammetje van Centraal naar Diemen nemen. | |
Fiorano | donderdag 6 november 2014 @ 15:51 |
Godverdomme, eerst gaat de IC Amsterdam Centraal - Amersfoort niet, dan maar via Duivendrecht. Gaat ie vanaf daar ook niet, terwijl het in 1e instantie het omreisadvies was. Nu maar via Bijlmer. Edit, op Bijlmer pakken we ook nog even +10 minuten. Edit 2, maak er maar +20 van [ Bericht 11% gewijzigd door Fiorano op 06-11-2014 16:05:02 ] | |
JDude | donderdag 6 november 2014 @ 16:25 |
Gelukkig rijden de treinen in Brabant ( ) naar behoren. *Klopt af. | |
Salatrel | donderdag 6 november 2014 @ 16:29 |
de storing zit bij weesp | |
Fiorano | donderdag 6 november 2014 @ 16:36 |
Joh. | |
Ajaxfan | donderdag 6 november 2014 @ 16:44 |
Dan werkt alleen via Utrecht dus 'soepel'. | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 16:44 |
100 % controle op Den Haag HS net. Ook het sprintertje mocht even vijf minuten aan de kant totdat iedereen gecontroleerd was | |
Fiorano | donderdag 6 november 2014 @ 16:48 |
En zelfs dat is dus moeilijk, ziet Edit 1+2 | |
Peterselieman | donderdag 6 november 2014 @ 16:53 |
In dat soort achtergestelde gebieden is het nodig helaas | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 17:14 |
geen arrestaties gezien. Maar dit mogen ze best vaker doen idd | |
dennistd | donderdag 6 november 2014 @ 17:22 |
Amsterdam Centraal is ook gedeeltelijk ontruimd geweest wegens een verdacht pakketje: http://www.powned.tv/nieu(...)_cs_ontruimd_af.html | |
Yreal | donderdag 6 november 2014 @ 17:30 |
als je daar onder de overgang terecht komt doe je het echt zelf. Die is behoorlijk ruim. | |
dennistd | donderdag 6 november 2014 @ 17:47 |
N.a.v. dit bericht trouwens even wat foto's uitgezocht van 28 september, ook een verdacht pakketje maar dan in Utrecht: | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 17:55 |
Wel een verdacht pakketje maar geen EOD? | |
dennistd | donderdag 6 november 2014 @ 17:56 |
Blijkbaar niet verdacht genoeg | |
ReisT | donderdag 6 november 2014 @ 17:56 |
Ah, vandaar dat ik nu moet staan tussen Amstel en Utrecht. Beetje druk... | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 18:24 |
een beetje verdacht pakketje Maar wacht, eerst reizigers duperen met een groot stuk lint | |
Fred | donderdag 6 november 2014 @ 18:32 |
Die politie mevrouw heeft best een groot achterwerk... of ging het daar niet om? | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 18:43 |
Dat is pas verdacht als ze op je af komt | |
zoem | donderdag 6 november 2014 @ 19:19 |
https://www.facebook.com/video.php?v=612754428834527&pnref=story Conducteur was vergeten de deur op slot te doen | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 19:55 |
Altijd leuk | |
bork | donderdag 6 november 2014 @ 20:35 |
Behalve dat ze niet op de afgesproken perrons stoppen | |
Duvel | donderdag 6 november 2014 @ 20:38 |
Klopt, sux, sterkte. | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 20:40 |
'Duitse spoorstaking kost DB 200 miljoen per dag' | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 20:45 |
Het geld stond vandaag op mijn rekening. Lang leve webcare, vroeger had zoiets minstens 6 weken geduurd en 3x de klantenservice een brief sturen of bellen. | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 20:58 |
Goed. En verder? Want je bent vast niet de enige die op die manier benadeeld is | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 21:02 |
^KJ zou het intern doorgeven om het verder te laten uitzoeken. Hij vond het, net als ik, een 'zeer vreemde case'. Ik heb nog maar even gesuggereerd om proactief te zoeken naar benadeelden en ze te benaderen voor compensatie, dat was 'zeker een goede optie'. | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 21:03 |
Alsof ze dat gaan doen | |
Yreal | donderdag 6 november 2014 @ 21:05 |
Ik heb over het algemeen wel het idee dat de webcare ook echt doet wat ze zeggen... | |
Frozen-assassin | donderdag 6 november 2014 @ 21:22 |
Oef, als ik nog ietsjes langer op school was gebleven was ik flink de sjaak dus.. | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 21:24 |
Want Amsterdam Centraal is het enige station in Amsterdam? | |
Frozen-assassin | donderdag 6 november 2014 @ 21:25 |
Ik moet verder naar het noorden, dan is Centraal vrijwel de enige optie op Sloterdijk na. Maar kom maar eens makkelijk van CS naar Sloterdijk, en dan moet je ook maar wachten of er een machinist is + conducteur + trein of ik moet een bus nemen die door middle of nowhere gaat of zo | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 21:26 |
Ik kan zo uit mijn hoofd al vier redelijk snelle reisroutes bedenken en ik woon er niet eens | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 21:28 |
En kom maar eens lekker van Sloterdijk vandaan als Amsterdam Centraal eruit ligt Sowieso kun je die kant niet op, en alle treinen andere kanten op, hadden er vandaan moeten komen | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 21:31 |
Beantwoording Kamervragen van de leden Hoogland en Van Dekken (beiden PvdA) over het ongeval op de spoorwegovergang in Winsum Beantwoording Kamervragen van het lid De Boer (VVD) over een ongeluk met fatale afloop op een onbeveiligde overgang bij Winsum | |
_JdM_ | donderdag 6 november 2014 @ 21:39 |
Nu kan het zijn dat ik een beetje slaperig wordt, maar volgens mij zie ik niet echt verschil tussen de twee documentjes qua antwoorden en qua vragen. | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 21:48 |
Ah okee, laat maar zitten "ik heb een vriendje in Lansingerland." | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 21:51 |
Als Amsterdam er uit ligt kan ik weinig naar Heerhugo hoor.. | |
Peterselieman | donderdag 6 november 2014 @ 21:52 |
Als het ook Sloterdijk is, dan moet je of Zaandam of Haarlem proberen | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 21:52 |
Wie wil er dan ook naar Heerhugowaard? | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 21:54 |
Inderdaad! | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 21:59 |
je zal er maar wonen | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 22:06 |
Op Het Grote Blote Tietenforum vraagt iemand genaamd Johan V hoe een compensatieregeling werkt. Ik moet me echt enorm inhouden om niet iets te zeggen als 'je hakkelt'. | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 22:07 |
Link? | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 22:08 |
En hoe kom je daar? (Ok, Zaandam is vanaf CS nog best te doen..) | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 22:10 |
In Neukfoutania hadden ze lange tijd een compensatieregeling die werkte met een excelformulier. Als je binnen een half jaar 15 keer meer dan een kwartier vertraging had, kreeg je wat geld of zo of een waardebon voor gratis nog meer ellende. Ja op die manier gaat niemand er op in natuurlijk | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 22:10 |
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=7&t=11766 | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 22:11 |
Dit gaat om 3 uur vertraging en het moeten nemen van taxi's van Cannes naar Marseille. Achja. Twee derdewereldlanden. | |
Peterselieman | donderdag 6 november 2014 @ 22:12 |
Of Hoorn vanaf CS, dat kan ook | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 22:13 |
Hoor-un. | |
James1988 | donderdag 6 november 2014 @ 22:14 |
Ik zie wat je bedoelt. | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 22:14 |
overigens is er aan zijn postgedrag niets bijzonders hoor. Meeste HGBTFers snappen gewoon niet hoe internet werkt. Plus dat ze Belg zijn. | |
Duvel | donderdag 6 november 2014 @ 22:16 |
"Wij moeten u teleurstellen, daar de sneuvragenbeantwoordingsdienst deze eeuw helaas staakt in verband met het vervallen van gouden randjes op onze koffieschoteltjes." | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 22:16 |
Maja, daar heb ik weinig aan nu ik in Enschede woon Enige fijne is dat wat de trein in 7 minuten doet de bus in 18 doet.. (Zoiets toch Jdm?) | |
_JdM_ | donderdag 6 november 2014 @ 22:18 |
Jup. Alhoewel het ook wel eens minder kanzijn. Afhankelijk van het werken van de verkeerslichten | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 22:18 |
Nee heb je helemaal gelijk aan maar ik vond het Johan V. gedeelte best dapper als nickname. Nou is het een Belg dus die hoeven dat niet te weten maar toch. Inside jokes. Met vriendelijke groet, deadlock | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 22:20 |
The Tube plans, wel fapbaar. 36 metro's per uur! http://tfl.gov.uk/cdn/static/cms/documents/fit-for-the-future.pdf | |
Peter | donderdag 6 november 2014 @ 22:25 |
wtf? Treinfapper irl. Naja trein.. metro.. pas je op dat je kwakje niet de derde rail raakt? | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 22:26 |
Hebben ze bij Mythbusters onderzocht, is geen probleem! | |
dennistd | donderdag 6 november 2014 @ 22:26 |
Enschede-Hengelo? Dat kan ook in 12 minuten met de bus hoor als het niet al te druk is. | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 22:27 |
Oh nice, het wordt steeds sneller | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 22:28 |
Ja man, sta dagelijks in weer en wind langs de baan in mijn lange jas. | |
_JdM_ | donderdag 6 november 2014 @ 22:28 |
Enschede-Hengelo kan met de trein ook in 6 minuten, inclusief stop op Drienerlo. Turbo-V (en vertrek in Hengelo van spoor 3B) | |
Peter | donderdag 6 november 2014 @ 22:33 |
Elke 100 seconden een metro. Knappe vent die binnen 100 seconden de rails op klimt, rukt en optijd weer weg is | |
boriq | donderdag 6 november 2014 @ 22:34 |
Nog sneller als men in Hengelo klaar is rond de kruising Kuipersdijk-Enschedesestraat. | |
_JdM_ | donderdag 6 november 2014 @ 22:37 |
DM90 op het zakspoortje op Almelo
[ Bericht 31% gewijzigd door _JdM_ op 06-11-2014 22:42:25 ] | |
dennistd | donderdag 6 november 2014 @ 22:40 |
morgenvroeg (9.10u uit Enschede) zal ik het wel niet redden, dan is het te druk. Maar goed, er staat ook 18 minuten voor op dat soort tijdstippen. | |
dennistd | donderdag 6 november 2014 @ 22:42 |
Dan moeten ze er eerst eens mee beginnen denk ik, voor zover ik weet ik er nog niks an gebeurd. | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 22:44 |
Dan slaap ik nog als een roos hoop ik | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 22:44 |
Ik bel je wakker swa. | |
dennistd | donderdag 6 november 2014 @ 22:47 |
woon je aan een busroute? | |
_JdM_ | donderdag 6 november 2014 @ 22:49 |
Ben ik ff blij dat ik tegen half 9 in de bus moet zitten | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 november 2014 @ 22:50 |
Ik DM je zijn adres wel ffkes. | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 22:51 |
Nee | |
dennistd | donderdag 6 november 2014 @ 22:52 |
Een omweg is altijd mogelijk | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 22:53 |
Dan moet je met de negen wel een flinke omweg maken hoor Ik woon nabij de Oldenzaalsestraat | |
dennistd | donderdag 6 november 2014 @ 22:56 |
Daar kom ik morgenvroeg al overheen. Ik kan ook om 7u wel even toeteren? | |
b2py | donderdag 6 november 2014 @ 22:57 |
Doe maar, ik zal laten weten of het gewerkt heeft | |
Peterselieman | donderdag 6 november 2014 @ 23:03 |
Weer een cargo in Canada ontspoord, ditmaal na een aardverschuiving. De machinist wordt nog vermist http://nos.nl/artikel/718(...)poort-na-lawine.html | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2014 @ 23:14 |
nou en | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 00:04 |
Ohja, over die NS-Traxx die vorige week in België was: Bombardier wilde wat dingen uittesten wat niet in Nederland kon worden gedaan:Een EVC is de ETCS-computer aan boord van de trein. Ik weet alleen niet precies wat 'pakket 27' is, dat zal wel op een deel van het ETCS-datatelegram gaan dat de balises naar de computer sturen. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 00:06 |
Namelijk kijken hoe de loc zich gedraagt in geval van stakend personeel. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 november 2014 @ 07:28 |
Nog iets noemenswaardigsgebeurd de laatste 9 Topics? Ik was op vakantie :p | |
Peterselieman | vrijdag 7 november 2014 @ 09:57 |
op het Nederlandse spoor zijn nog steeds dezelfde problemen, alleen dan een graadje erger dan normaal. En verder rijden in België en Duitsland nauwelijks treinen, zo vaak staken ze daar | |
boriq | vrijdag 7 november 2014 @ 10:11 |
Dat ze in Belgie staken kun je niet eens noemenswaardig noemen. Als iedereen in Belgie aan het werk is, dat is pas echt noemenswaardig. maar goed, dat gaat toch nooit gebeuren | |
dennistd | vrijdag 7 november 2014 @ 11:08 |
De Duitse verslaggevers zijn de staking ook een beetje zat: https://www.ndr.de/fernse(...)richt,extra8448.html | |
b2py | vrijdag 7 november 2014 @ 11:16 |
Ik heb je niet gehoord | |
dennistd | vrijdag 7 november 2014 @ 11:31 |
Ik had een politiewagen achter me rijden, leek me niet zo verstandig om te toeteren dan En ik weet ook niet waar je precies woont, de Oldenzaalsestraat is nogal lang | |
greavy | vrijdag 7 november 2014 @ 11:34 |
Komt dus hierdoor: | |
greavy | vrijdag 7 november 2014 @ 11:41 |
| |
dennistd | vrijdag 7 november 2014 @ 11:50 |
Is dat het bekende ooievaarsnest dat er al jaren zit? | |
b2py | vrijdag 7 november 2014 @ 11:51 |
Ik denk het wel, vraag me af waarom die nu ineens naar beneden zou vallen. Ding heeft meerdere stormen overleefd.. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 november 2014 @ 11:51 |
Lekker dienstje vandaag voor de verandering. Veel lange diensten gedraaid! 13.21 Groningen - Leeuwarden (stoptrein) 14.21 Leeuwarden - Groningen (stoptrein) 15.22 Groningen - Roodeschool 16.28 Roodeschool - Groningen Pauze 17.41 Groningen - Leeuwarden (sneltrein) 18.43 Leeuwarden - Groningen (sneltrein) Nou maar hopen dat er niet weer infra storingen zijn Wij hebben 's middags op doordeweekse avonden één 'rangeerdienst' in Winschoten. Omdat er vanuit Groningen naar Winschoten veel passagiers pendelen, rijden de treinen naar Leer met meerdere bakken. Op Winschoten splitsen ze dan. Als rangeerder loop je daar nog snel door het afgesplitste treinstel heen en dirigeert de reizigers naar de doorgaande trein naar Leer. Als die trein weg is, trek je het afgesplitste treinstel een stukje naar voren. De volgende trein die tot Winschoten gaat, combineert en gaat weer terug. Gisteren had ik die dienst en stond ik de hele tijd te wachten omdat er een infrastoring was bij Waterhuizen. Dat zijn vervelende dingen. Wachten is niet zo erg, maar constant is vervelend. Vandaag gaat alles goed, want het is een korte dienst en ben hierna een dag vrij dus het moet gewoon | |
greavy | vrijdag 7 november 2014 @ 11:53 |
Ja, één van de. Zitten er 2 of 3 dacht ik. Degene het dichtstbij het spoor schijnt los te zitten. | |
greavy | vrijdag 7 november 2014 @ 12:25 |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 12:37 |
kankahbeesten | |
b2py | vrijdag 7 november 2014 @ 14:23 |
Buiten de minutenwijzigingen in dienstregeling 2015 worden er ook vier extra ICD ritten toegevoegd. | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 14:36 |
Dat is mooi | |
JDude | vrijdag 7 november 2014 @ 15:48 |
Iemand enig idee wat er 29 november tussen Breda en Den Haag aan de hand is? Ik krijg nu al reisadviezen via Gouda of Schiphol, maar er staat nog niet bij waarom . Voor m'n terugreis tussen 22:00 en 23:00 krijg ik zelfs vijf reisadviezen die allemaal anders zijn . | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 15:54 |
Zullen wel werkzaamheden zijn vanwege die gekke tunnel bij Delft of zoiets. | |
Maegrim | vrijdag 7 november 2014 @ 15:55 |
| |
b2py | vrijdag 7 november 2014 @ 16:16 |
Spoor- en wisselvernieuwing tussen Delft Aansluiting (Van vier naar twee sporen ten oosten van Rijswijk) en Den Haag Holland Spoor. | |
GlennQuagmire | vrijdag 7 november 2014 @ 16:37 |
Goed nieuws:
| |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 16:38 |
Eigenlijk wel debiel dat Den Haag - Rotterdam niet in zn geheel viersporig is.. | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 16:40 |
Straks is Delft-Zuid - Schiedam het laatste dubbelsporige stukje. Zou moeten kunnen, er liggen geen stations tussen die twee. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 november 2014 @ 16:40 |
Helemaal mee eens en ik vraag me ook serieus af waarom die tunnel (of kankertunnel zoals ze hem in Delft noemen) niet gelijk tot voorbij Delft Zuid gelegd is want daar creëren ze nu de eerstvolgende bottleneck. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 november 2014 @ 16:41 |
Ja is wel zo maar het was gewoon praktisch geweest en dan is geloof ik Dordrecht-Leiden helemaal viersporig. Is ook een stukje bestendigheid en van het onderhoud wat je uitspaart aan de extra wissels kan je die paar rechte stukken wel bouwen | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 16:42 |
Helemaal mee eens hoor | |
JDude | vrijdag 7 november 2014 @ 16:49 |
Nou ja, volgens de reisplanner is Breda-Schiphol (ICd) en dan terug naar Den Haag in ieder geval toegestaan dat weekend. Kom ik daar ook weer eens. | |
b2py | vrijdag 7 november 2014 @ 17:05 |
Als je je toeslag maar betaalt | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 17:20 |
nee, maar wel een natuurgebied (de polder Oost-Kethel), maar ik weet niet of dat beschermd is. | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 17:32 |
Ook op 8 december komt er een nationale staking in België... | |
Frozen-assassin | vrijdag 7 november 2014 @ 17:36 |
Stelletjes werkschuwe neukfouten daar.. Man man man | |
Peterselieman | vrijdag 7 november 2014 @ 17:39 |
wat te denken van de Fransen http://www.dumpert.nl/med(...)sen_protesteren.html | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 november 2014 @ 17:39 |
Ik snap dat Fles hele goede en zinnige opmerkingen maakt. Veel meer dan de gemiddelde bezoeker van deze topic. Maar is het dan echt nodig om zelf niet meer creatief te zijn met beledigingen naar die domme zuidermongolen en gewoon maar wat te papegaaien? | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 17:50 |
Fles is de beste | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 17:50 |
Tevens WEEKEND En wat zat er me toch een snoepje tegenover me in de trein net.. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 17:52 |
Dat is ons niet ontgaan Zie sig | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 november 2014 @ 18:04 |
?? | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 18:12 |
Wie weet ziet ze er over 60 jaar wel zo uit ja | |
bork | vrijdag 7 november 2014 @ 18:27 |
Heb je er aan gelikt? | |
bork | vrijdag 7 november 2014 @ 18:29 |
Het nest van vanmiddag is van: http://www.rtvutrecht.nl/(...)verkeer-utrecht.html | |
bork | vrijdag 7 november 2014 @ 18:31 |
Het hele verhaal over de staking in Duitsland: http://www.deutschebahn.c(...)ifverhandlungen.html filmpje met de uitleg: | |
DeaDLocK2K | vrijdag 7 november 2014 @ 18:36 |
Hahahaha, wat een nonsensfilmpje Alsof het niet mogelijk is om met meerdere bonden één CAO af te spreken die gewoon voor iedereen in een beroepsgroep geldt en alsof een bond hooguit één soort arbeiders kan vertegenwoordigen Wat een stelletje Nationaal Socialisten zeg | |
bork | vrijdag 7 november 2014 @ 18:39 |
EIC (Alstom Pendelino) in Warzsawa Centralna nog wat andere strak livrei vind ik zelf | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 18:56 |
Shit, ik WIST dat ik wat vergeten was... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 november 2014 @ 19:01 |
Wat is dat nou weer dan? Is dat filmpje hier voorbij gekomen | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 19:01 |
Nee op Feestboek | |
ReisT | vrijdag 7 november 2014 @ 19:10 |
begint dan eindelijk een beetje op een gewone IC te lijken. Nu is het nog 32 ritten per dag (gelijk aan de HSL-concessie-eis). | |
Yreal | vrijdag 7 november 2014 @ 19:53 |
De stiltecoupe is echt nooit de rustigste plek in de trein he... het leek wel de huishoudbeurs... | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 19:54 |
Nou inderdaad. Vanochtend ook weer twee van die aidskoeien Echt, als je toch de hele reis met elkaar gaat praten, wat fucking bezielt je dan om je fucking nijlpaardenreet in de fucking fucking stiltefuckingcoupé te fucking planten? Eat shit and die. NOW | |
Yreal | vrijdag 7 november 2014 @ 19:57 |
Ik ben ook maar gewoon weggelopen, als ik er wat van zei had ik ze verrot gescholden. Heen had ik ook al zo'n getrut. Ria, truus, trien, toos, lia, bep en ria 2 komen de stiltecoupe in. "Goh, hee de stilte coupe". Gaan gewoon zitten en beginnen de beppen. Vervolgens trekt truus der bek open. HE MEIDEN HET IS DE STILTE COUPE. Praten zachtjes verder, en ik dacht, achja... En 3 minuten later gaan ze alsnog los. Echt hoor... Het is een fucking DDZ. Daar heb je gewoon banken zodat je lekker met ze alle naast elkaar kan zitten | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 19:58 |
Naar de huishoudbeurs moeten ze gewoon schuifwandwagens inzetten. | |
Yreal | vrijdag 7 november 2014 @ 19:59 |
Wel mooi de best plek kwijt. Richting Den haag CS, voorste coupe, achteruitrijdend en met toegang tot het stopcontact | |
Yreal | vrijdag 7 november 2014 @ 20:05 |
Wat dacht je gewoon van Flevoland laten zinken rond 14.30 gedurende de huishoudbeurs? Zijn we meteen van al die zoekoe ria's af EN flevoland is weg. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 20:07 |
Mongool. Flevoland IS al the bottom of the sea. Daar is weinig zinkbaars aan | |
Yreal | vrijdag 7 november 2014 @ 20:09 |
Kan je nagaan hoe makkelijk het weer onderwater staat... | |
Yreal | vrijdag 7 november 2014 @ 20:10 |
Ik vind het maar maf, die bussen in breda direct naast het spoor. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 20:16 |
Sowieso een donker, kil, hoog, leeg, winderig akelig tochthol geworden. Welke gemeente betaalt een zelfbenoemde "architect" geld voor zoiets KUTS? | |
Peterselieman | vrijdag 7 november 2014 @ 20:30 |
Het brandalarm werkt in ieder geval goed | |
Yreal | vrijdag 7 november 2014 @ 20:40 |
Ik word bewonderd door wat turkse gangsterchicks omdat ik met mijn 3 meter telefoonkabel stroom zit te tappen uit de 1ste. | |
b2py | vrijdag 7 november 2014 @ 20:41 |
Haha, mijn blik had ik je ook gegund hoor! | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 20:44 |
Neuk ze! | |
Yreal | vrijdag 7 november 2014 @ 20:52 |
eerwraak is toch een beetje bonerkill. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 21:41 |
Eerwraak is heel iets anders. Eerwraak is voor zwakzinnigen. | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 21:54 |
Het is beter dan wat er stond. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 21:57 |
misschien. Verklaart nog niet dat je er geld voor moet betalen. | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 22:15 |
We kunnen in de toekomst wel meer van zulke gebouwen verwachten, Van Velsen is inmiddels de hoofdarchitect van Bureau Spoorbouwmeester, het in-house architectenbureau van NS en ProRail. Goh... Winkeliers NS station klagen over gebrek aan klanten | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 22:19 |
Leuk man. Wanneer krijgen we te maken met de in-house reizigersvervoerder van NS? Of is dat te ver van hun core business? | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 22:28 |
Ja dat is geoutsourced aan SouthEastern | |
Litpho | vrijdag 7 november 2014 @ 22:30 |
Amersfoort? | |
Ireyon | vrijdag 7 november 2014 @ 22:32 |
Ik snap niet waarom er niet een tweede set toegangstrappen is aan de oostzijde. Wat is het nut van die gigantische lege ruimte aan die kant? En zijn de fucking urinoirs onderhand weer beschikbaar ? | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 22:33 |
HA HAH HAHAHA Ja wat wou je zeggen over Amersfoort? | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 22:39 |
Wat is er mooi aan Amersfoort? | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 22:41 |
Zonnewjizer Restaurant spoor 4/5 opstelterrein met veel mooi oud spul | |
Litpho | vrijdag 7 november 2014 @ 22:42 |
donker, kil, hoog, leeg, winderig akelig tochthol? | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 22:52 |
Ben je er ooit weleens geweest sowieso | |
James1988 | vrijdag 7 november 2014 @ 22:53 |
grote versie? Sinds 2011 heeft TfL de beschikking over 6 door Stadler gebouwde trams van het type VarioBahn. Deze worden ingezet op de Tramlink-verbinding in het zuiden van Londen, ik kreeg er eentje voor m'n lens die op weg was naar het treinstation Elmers End in de wijk Bromley. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2014 @ 22:56 |
Niet lelijk | |
Litpho | vrijdag 7 november 2014 @ 22:56 |
Tot zes jaar terug vijf dagen in de week. Ook 's avonds. Wat een windtunnel . |