Even mijn checkin op die dag gecontroleerd,quote:Op woensdag 5 november 2014 02:03 schreef James1988 het volgende:
NS heeft wat uit te leggen... Dit kan natuurlijk nooit kloppen:
[ afbeelding ]
Ik snap het niet. Wat klopt er niet aan? Behalve dan die tijdstippen (17:36 moet inderdaad 18:36 zijn natuurlijk, of AL die andere een uur vroeger... wintertijd is wel klok achteruit...)quote:Op woensdag 5 november 2014 02:03 schreef James1988 het volgende:
NS heeft wat uit te leggen... Dit kan natuurlijk nooit kloppen:
[ afbeelding ]
Aha. Tsja, had je maar niet om 17:36 moeten incheckenquote:Op woensdag 5 november 2014 08:54 schreef James1988 het volgende:
Ik heb Dal Vrij, ik heb nu ¤ 12,60 betaald voor een reis die gratis had moeten zijn.
quote:Geen stroom, geen treinen in België
Toegevoegd: woensdag 5 nov 2014, 10:05
De maatregelen van de Belgische overheid om het stroomtekort tegen te gaan, dreigen het spoornetwerk lam te leggen. Experts van Infrabel, verantwoordelijk voor de landelijke stroomvoorziening, waarschuwen voor een volledige afgelasting van de treinen, meldt de Belgische krant De Morgen.
Als er ergens in België tijdelijk de stroom wordt uitgeschakeld, rijdt er niet alleen in de getroffen zone, maar in heel België geen enkele trein.
De seinhuizen, slagbomen en wissels zijn aangesloten op lokale stroomvoorzieningen. Een trein kan niet rijden zonder seinen of wissel. "Wij adviseren om bij één of meerdere afschakelingen gedurende de hele dag niet te rijden op het hele net. Anders verliezen we het zicht op de treinen", aldus de experts van Infrabel.
Stroomverwachting
De Belgische journaals melden sinds deze week naast de weersverwachting ook de stroomverwachting. Het is een onderdeel van een grootscheepse campagne om het elektriciteitsverbruik komende winter terug te dringen en een gebrek aan stroom te voorkomen. Bij code zwart wordt de stroom daadwerkelijk uitgeschakeld.
De Belgische overheid houdt rekening met een stroomtekort omdat er meerdere kernreactoren zijn uitgevallen vanwege scheurtjes in de wanden. België is voor de stroomvoorziening afhankelijk van de kerncentrales. Nu er een stroomtekort dreigt, luidt onder meer het advies: maak meer eenpansgerechten.
Je gaat logica zoeken achter beslissingen in België?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:34 schreef James1988 het volgende:
Ehh, waarom dat dan?
Als er een stroomstoring is op een blokpost kun je ook geen treinen laten rijden, maar dan legt men toch ook niet in het hele land de treindienst stil?
Goed punt.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:35 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Je gaat logica zoeken achter beslissingen in België?
Zouden ze niet beter gewoon een noodstroomvoorziening bij die seinhuizen plaatsen? Mja kost weer geld natuurlijkquote:
Er zijn/waren plannen om een kabeltje te spannen naar een centrale in Noord-Braband geloof ik, maar dat zou veel te laat komen. En een bestaande grote importlijn vanuit Frankrijk ligt ook op zijn gat ivm onderhoud of sabotage ofzo, dus ze gaan gewoon een flink probleem hebben.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
Onderhoud aan energiecentrales en nu vrezen ze een stroomtekort. Ze kunnen natuurlijk ook importeren uit bijvoorbeeld Nederland waar enkele grote pasgebouwde centrales slechts op minimumcapaciteit draaien omdat de stroom elders goedkoper te verkrijgen is. Tijdelijke lokale dips kun je hiermee natuurlijk niet voorkomen, maar toch.
We herinneren ons Haaksbergen toch nog wel, waar 9 maanden na een grote winterse black-out een babyboom was?quote:Op woensdag 5 november 2014 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
Het is niet voor niets dat Nederland
Zou dat soms de opzet van de Belgen zijn? Uitbreiden van de bevolking?quote:Op woensdag 5 november 2014 11:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
We herinneren ons Haaksbergen toch nog wel, waar 9 maanden na een grote winterse black-out een babyboom was?
Originele manier om de vergrijzing in de toekomst op te lossen wel.quote:Op woensdag 5 november 2014 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou dat soms de opzet van de Belgen zijn? Uitbreiden van de bevolking?
Dat is op dit moment inderdaad waar NS mee antwoordt. Wordt vervolgd, want het klopt niet. Als ik echt om 17:36 had ingecheckt bij NS en om 18:29 bij HTM, dan had ik nooit om 19:35 kunnen uitchecken in Breda omdat die NS-checkin zou zijn overschreven door die van HTM.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aha. Tsja, had je maar niet om 17:36 moeten inchecken
NS klantenservice kan natuurlijk niet je HTM transacties zien, dus dat bewijst niks en in het systeem staat 17:36. Doei
Doe eerst mar eens een bron. Dit zal wel van de Speld zijn of zo.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:35 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Je gaat logica zoeken achter beslissingen in België?
Of je gooit de titel even door google:quote:Op woensdag 5 november 2014 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe eerst mar eens een bron. Dit zal wel van de Speld zijn of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |