Enschede-Hengelo? Dat kan ook in 12 minuten met de bus hoor als het niet al te druk is.quote:Op donderdag 6 november 2014 22:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Maja, daar heb ik weinig aan nu ik in Enschede woon
Enige fijne is dat wat de trein in 7 minuten doet de bus in 18 doet..
(Zoiets toch Jdm?)
Oh nice, het wordt steeds snellerquote:Op donderdag 6 november 2014 22:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Hengelo? Dat kan ook in 12 minuten met de bus hoor als het niet al te druk is.
Ja man, sta dagelijks in weer en wind langs de baan in mijn lange jas.quote:Op donderdag 6 november 2014 22:25 schreef Peter het volgende:
[..]
wtf? Treinfapper irl.
Naja trein.. metro.. pas je op dat je kwakje niet de derde rail raakt?
Enschede-Hengelo kan met de trein ook in 6 minuten, inclusief stop op Drienerlo. Turbo-V (en vertrek in Hengelo van spoor 3B)quote:Op donderdag 6 november 2014 22:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Hengelo? Dat kan ook in 12 minuten met de bus hoor als het niet al te druk is.
Elke 100 seconden een metro. Knappe vent die binnen 100 seconden de rails op klimt, rukt en optijd weer weg isquote:Op donderdag 6 november 2014 22:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hebben ze bij Mythbusters onderzocht, is geen probleem!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door _JdM_ op 06-11-2014 22:42:25 ]Bij twijfel: gebruik beton.
morgenvroeg (9.10u uit Enschede) zal ik het wel niet redden, dan is het te druk. Maar goed, er staat ook 18 minuten voor op dat soort tijdstippen.quote:
Dan moeten ze er eerst eens mee beginnen denk ik, voor zover ik weet ik er nog niks an gebeurd.quote:Op donderdag 6 november 2014 22:34 schreef boriq het volgende:
[..]
Nog sneller als men in Hengelo klaar is rond de kruising Kuipersdijk-Enschedesestraat.
Dan slaap ik nog als een roos hoop ikquote:Op donderdag 6 november 2014 22:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
morgenvroeg (9.10u uit Enschede) zal ik het wel niet redden, dan is het te druk. Maar goed, er staat ook 18 minuten voor op dat soort tijdstippen.
Ik bel je wakker swa.quote:Op donderdag 6 november 2014 22:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan slaap ik nog als een roos hoop ik
woon je aan een busroute?quote:Op donderdag 6 november 2014 22:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan slaap ik nog als een roos hoop ik
Ik DM je zijn adres wel ffkes.quote:
Een omweg is altijd mogelijkquote:
Daar kom ik morgenvroeg al overheen. Ik kan ook om 7u wel even toeteren?quote:Op donderdag 6 november 2014 22:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan moet je met de negen wel een flinke omweg maken hoorIk woon nabij de Oldenzaalsestraat
Een EVC is de ETCS-computer aan boord van de trein. Ik weet alleen niet precies wat 'pakket 27' is, dat zal wel op een deel van het ETCS-datatelegram gaan dat de balises naar de computer sturen.quote:ze wouden echte de functies van de EVC testen, het ging niet om een homologatierit bij mijn weten.
In dit geval wou Bombardier vooral de verwerking van pakket 27 met verschillende treincategoriën onderzoeken. En zo geavanceerd is de ETCS in NL niet ontworpen
Namelijk kijken hoe de loc zich gedraagt in geval van stakend personeel.quote:Op vrijdag 7 november 2014 00:04 schreef James1988 het volgende:
Ohja, over die NS-Traxx die vorige week in België was: Bombardier wilde wat dingen uittesten wat niet in Nederland kon worden gedaan:
op het Nederlandse spoor zijn nog steeds dezelfde problemen, alleen dan een graadje erger dan normaal.quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog iets noemenswaardigsgebeurd de laatste 9 Topics?![]()
Ik was op vakantie :p
Ik heb je niet gehoordquote:Op donderdag 6 november 2014 22:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar kom ik morgenvroeg al overheen. Ik kan ook om 7u wel even toeteren?
Komt dus hierdoor:quote:Rotterdam C.-Gouda
Vrijdag 7 November 11:18
Oorzaak
Tussen Rotterdam C. en Rotterdam Noord rijden geen treinen door inzet van de brandweer.
Gebruik de tram tussen Rotterdam C. en Rotterdam Noord.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:30 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht C. en Rotterdam C. kunnen omreizen via Den Haag C.
Reizigers tussen Rotterdam C. en Amersfoort kunnen omreizen via Schiphol.
twitter:rahimspoor twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 10:59:33#NSRICentraal ivm het verwijderen v/e ooievaarsnest is het treinverkeer tussen R'dam en Rotterdam Noord/Gouda versperd. prognose: onbekend reageer retweet
twitter:raymondvk twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 11:08:48@rahimspoor hopelijk niet allemaal, vind het erg leuk om er langs te rijden. Is er soms eentje eraf gewaaid? reageer retweet
twitter:rahimspoor twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 11:09:40@raymondvk 1 nest hangt los en dreigt naar beneden te vallen, brandweer is ter plaatse en gaat deze verwijderen reageer retweet
Ja, één van de. Zitten er 2 of 3 dacht ik. Degene het dichtstbij het spoor schijnt los te zitten.quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:50 schreef dennistd het volgende:
Is dat het bekende ooievaarsnest dat er al jaren zit?
quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:23 schreef b2py het volgende:
Buiten de minutenwijzigingen in dienstregeling 2015 worden er ook vier extra ICD ritten toegevoegd.
[ afbeelding ]
Spoor- en wisselvernieuwing tussen Delft Aansluiting (Van vier naar twee sporen ten oosten van Rijswijk) en Den Haag Holland Spoor.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:48 schreef JDude het volgende:
Iemand enig idee wat er 29 november tussen Breda en Den Haag aan de hand is? Ik krijg nu al reisadviezen via Gouda of Schiphol, maar er staat nog niet bij waarom.
Voor m'n terugreis tussen 22:00 en 23:00 krijg ik zelfs vijf reisadviezen die allemaal anders zijn.
quote:De staking van Duitse treinmachinisten eindigt zaterdag om 18.00 uur. Daardoor kunnen mensen zondag naar Berlijn reizen voor de herdenking van de val van de Berlijnse Muur.
De Duitse treinen zouden tot maandagochtend 4.00 uur niet rijden, maar dat heeft de machinistenvakbond vrijdag met 34 uur teruggebracht.
Zondag wordt in de Duitse hoofdstad herdacht dat het 25 jaar geleden is dat de Berlijnse Muur viel.
Eerder vrijdag werd al bekend dat de staking gewoon mag doorgaan. Een rechtbank in Frankfurt verwierp het hoger beroep dat de spoorwegen hadden ingesteld tegen een beslissing van een lagere rechter, die de acties ook toestond.
Straks is Delft-Zuid - Schiedam het laatste dubbelsporige stukje. Zou moeten kunnen, er liggen geen stations tussen die twee.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Eigenlijk wel debiel dat Den Haag - Rotterdam niet in zn geheel viersporig is..
Helemaal mee eens en ik vraag me ook serieus af waarom die tunnel (of kankertunnel zoals ze hem in Delft noemen) niet gelijk tot voorbij Delft Zuid gelegd is want daar creëren ze nu de eerstvolgende bottleneck.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Eigenlijk wel debiel dat Den Haag - Rotterdam niet in zn geheel viersporig is..
Ja is wel zo maar het was gewoon praktisch geweest en dan is geloof ik Dordrecht-Leiden helemaal viersporig. Is ook een stukje bestendigheid en van het onderhoud wat je uitspaart aan de extra wissels kan je die paar rechte stukken wel bouwenquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Straks is Delft-Zuid - Schiedam het laatste dubbelsporige stukje. Zou moeten kunnen, er liggen geen stations tussen die twee.
Als je je toeslag maar betaaltquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:49 schreef JDude het volgende:
Nou ja, volgens de reisplanner is Breda-Schiphol (ICd) en dan terug naar Den Haag in ieder geval toegestaan dat weekend. Kom ik daar ook weer eens.
nee, maar wel een natuurgebied (de polder Oost-Kethel), maar ik weet niet of dat beschermd is.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Straks is Delft-Zuid - Schiedam het laatste dubbelsporige stukje. Zou moeten kunnen, er liggen geen stations tussen die twee.
Stelletjes werkschuwe neukfouten daar.. Man man manquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:32 schreef James1988 het volgende:
Ook op 8 december komt er een nationale staking in België...
wat te denken van de Fransenquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Stelletjes werkschuwe neukfouten daar.. Man man man
Dat is ons niet ontgaanquote:Op vrijdag 7 november 2014 07:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog iets noemenswaardigsgebeurd de laatste 9 Topics?![]()
Ik was op vakantie :p
quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens WEEKEND![]()
En wat zat er me toch een snoepje tegenover me in de trein net..![]()
Heb je er aan gelikt?quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens WEEKEND![]()
En wat zat er me toch een snoepje tegenover me in de trein net..![]()
Shit, ik WIST dat ik wat vergeten was...quote:
begint dan eindelijk een beetje op een gewone IC te lijken. Nu is het nog 32 ritten per dag (gelijk aan de HSL-concessie-eis).quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:23 schreef b2py het volgende:
Buiten de minutenwijzigingen in dienstregeling 2015 worden er ook vier extra ICD ritten toegevoegd.
[ afbeelding ]
Nou inderdaad. Vanochtend ook weer twee van die aidskoeienquote:Op vrijdag 7 november 2014 19:53 schreef Yreal het volgende:
De stiltecoupe is echt nooit de rustigste plek in de trein he... het leek wel de huishoudbeurs...
Ik ben ook maar gewoon weggelopen, als ik er wat van zei had ik ze verrot gescholden. Heen had ik ook al zo'n getrut.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Vanochtend ook weer twee van die kankerkoeienEcht, als je toch de hele reis met elkaar gaat praten, wat fucking bezielt je dan om je fucking nijlpaardenreet in de fucking fucking stiltefuckingcoupé te fucking planten? Eat shit and die. NOW
Wat dacht je gewoon van Flevoland laten zinken rond 14.30 gedurende de huishoudbeurs? Zijn we meteen van al die zoekoe ria's af EN flevoland is weg.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Naar de huishoudbeurs moeten ze gewoon schuifwandwagens inzetten.
[ afbeelding ]
Mongool. Flevoland IS al the bottom of the sea. Daar is weinig zinkbaars aanquote:Op vrijdag 7 november 2014 20:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat dacht je gewoon van Flevoland laten zinken rond 14.30 gedurende de huishoudbeurs? Zijn we meteen van al die zoekoe ria's af EN flevoland is weg.
Kan je nagaan hoe makkelijk het weer onderwater staat...quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mongool. Flevoland IS al the bottom of the sea. Daar is weinig zinkbaars aan
Het brandalarm werkt in ieder geval goedquote:Op vrijdag 7 november 2014 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso een donker, kil, hoog, leeg, winderig akelig tochthol geworden. Welke gemeente betaalt een zelfbenoemde "architect" geld voor zoiets KUTS?
Neuk ze!quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:40 schreef Yreal het volgende:
Ik word bewonderd door wat turkse gangsterchicks omdat ik met mijn 3 meter telefoonkabel stroom zit te tappen uit de 1ste.
Het is beter dan wat er stond.quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso een donker, kil, hoog, leeg, winderig akelig tochthol geworden. Welke gemeente betaalt een zelfbenoemde "architect" geld voor zoiets KUTS?
misschien. Verklaart nog niet dat je er geld voor moet betalen.quote:
We kunnen in de toekomst wel meer van zulke gebouwen verwachten, Van Velsen is inmiddels de hoofdarchitect van Bureau Spoorbouwmeester, het in-house architectenbureau van NS en ProRail.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
misschien. Verklaart nog niet dat je er geld voor moet betalen.
Leuk man. Wanneer krijgen we te maken met de in-house reizigersvervoerder van NS? Of is dat te ver van hun core business?quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
We kunnen in de toekomst wel meer van zulke gebouwen verwachten, Van Velsen is inmiddels de hoofdarchitect van Bureau Spoorbouwmeester, het in-house architectenbureau van NS en ProRail.
Ja dat is geoutsourced aan SouthEasternquote:Op vrijdag 7 november 2014 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Of is dat te ver van hun core business?
Amersfoort?quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso een donker, kil, hoog, leeg, winderig akelig tochthol geworden. Welke gemeente betaalt een zelfbenoemde "architect" geld voor zoiets KUTS?
Ik snap niet waarom er niet een tweede set toegangstrappen is aan de oostzijde. Wat is het nut van die gigantische lege ruimte aan die kant?quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
We kunnen in de toekomst wel meer van zulke gebouwen verwachten, Van Velsen is inmiddels de hoofdarchitect van Bureau Spoorbouwmeester, het in-house architectenbureau van NS en ProRail.
Goh... Winkeliers NS station klagen over gebrek aan klanten
HA HAH HAHAHAquote:
donker, kil, hoog, leeg, winderig akelig tochthol?quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HA HAH HAHAHA
Ja wat wou je zeggen over Amersfoort?
Ben je er ooit weleens geweest sowiesoquote:Op vrijdag 7 november 2014 22:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
donker, kil, hoog, leeg, winderig akelig tochthol?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |