ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 04-11-2014 22:26:41 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Nu zie ik een ontsporende Thomas de stoomloc. Ik vraag me nu af of hij aan het ontsporen is omdat hij te hard reed (en dat probeert te corrigeren), of dat hij juist te hard aan het corrigeren was en daardoor is gaan ontsporen.
Ohja, er is vanochtend weer een V250 retour afzender gegaan, de 4815. Die V250 is voor zover mij bekend nooit overgedragen aan NS/NMBS.
Er staan nu nog 3 Italiaanse racemonsters op de Watergraafsmeer, als de afvoer op dit tempo blijft doorgaan zijn die waarschijnlijk binnen 2 weken ook vertrokken.
Op dinsdag 4 november 2014 23:22 schreef James1988 het volgende: Ohja, er is vanochtend weer een V250 retour afzender gegaan, de 4815. Die V250 is voor zover mij bekend nooit overgedragen aan NS/NMBS.
Er staan nu nog 3 Italiaanse racemonsters op de Watergraafsmeer, als de afvoer op dit tempo blijft doorgaan zijn die waarschijnlijk binnen 2 weken ook vertrokken.
Kunnen ze niet naar dezelfde sloper als dat Plan V-schroot?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
1) Trenitalia zou ze willen hebben voor inzet als een soort sprinter op HSL's in Italië 2) De Turken zouden ze willen hebben om alvast HST's te kunnen laten rijden op hun hogesnelheidslijn
Scenario 2 lijkt me onwaarschijnlijk, TCDD heeft daarvoor 7 Velaro's besteld. Ik zie het AnsaldoBreda niet lukken om eerder een V250 te hebben rijden met reizigers dan Siemens.
Ik ga voor scenario 3: Reserve-onderdelen voor Italiaanse magnetrons, auto's en boerenschuurtjes.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 4 november 2014 23:45 schreef JDude het volgende: Ik ga voor scenario 3: Reserve-onderdelen voor Italiaanse magnetrons, auto's en boerenschuurtjes.
In de ochtendmist met de bus van Kirchberg naar Luxemburg Gare aan de overkant het Europees parlement.
Gare de Luxembourg
Vertrekstaat met mijn trein op spoor 9
Treintjes op spoor 3 en 4
Vervangende bussen naar België
Trein naar Norddeich Mole, deze dienst houdt er mee op wanneer dienstregeling 2015 in gaat, altijd al een keer willen doen dus nu moest ik wel met een smerige TGV ervoor
Trein op het spoor ernaast (10) naar Wasserbillig
Bivak voor de komende uren, voorste wagon, rest was allemaal (met tafel) gereserveerd, vooral vanaf Keulen. Geen Bordbistro dus goed ingeslagen in de stationshal.
Verkeerd Fahrplan (ik had 8.20 op zondag, deze was 6.20 doordeweeks)
Schilderijtje in Duitsland
Even van rijrichting veranderen in Koblenz
Eindbestemmming van deze middag.
Zo Labskaus ter versterking van de inwendige mens en daarna bakje koffie en terug naar Utrecht.
Helaas liep de terugreis niet zo goed, geen bistro naar Rheine (Keulen eindstation) en in Rheine geen trein naar Amsterdam, die kwam met 65 minuten vertraging en deze ook zonder bistro In Rheine wat drinken en eten gekocht en staan kletsen met een Sloveens stelletje en een Duitse ruimte-onderzoeker uit Leer. Er stond nog wel een gezelschapstrein even tegenover het vertrekperron van de trein naar Amsterdam.
Uiteindelijk was ik tegen twaalven thuis
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die Centralbahn-trein op de laatste foto zal de Hetzerather Zuiptrein wel zijn. Die gaat op vrijdag vanuit Rheine naar eoa park langs de Moesel met allemaal feestgangers, en komt zondag weer met die gasten terug.
Op woensdag 5 november 2014 00:05 schreef greavy het volgende: Die Centralbahn-trein op de laatste foto zal de Hetzerather Zuiptrein wel zijn. Die gaat op vrijdag vanuit Rheine naar eoa park langs de Moesel met allemaal feestgangers, en komt zondag weer met die gasten terug.
Leuke plaatjes verder.
Thx, dankzij een tip van jou op dit forum trouwens Greavy wist ik dat deze dienst ermee zou stoppen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 5 november 2014 00:06 schreef Dr_Flash het volgende: woowoowoo heleboel foto's Heb je nou Luxemburg - Norddeich _ utrecht geredn?? Hoeveel kilometer is dat??
yep , geen idee hoeveel kilometer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Thx, dankzij een tip van jou op dit forum trouwens Greavy
Oh, daardoor deze IC helemaal uitgezeten? Ik heb 'm 2x tussen Keulen en Luxemburg uitgezeten, 1x Koblenz - Luxemburg en 2x Luxemburg-Trier. Nooit het hele traject gedaan.
Morgen (oké, nu al vandaag) zal er maar één Lint starten in de spits-omloop van Veolia op de Maaslijn. De 237 is vanavond naar Stadler in Blerick gegaan, en zal - als alles meezit - morgenmiddag weer ingezet worden, en anders donderdag.
Ik snap het niet. Wat klopt er niet aan? Behalve dan die tijdstippen (17:36 moet inderdaad 18:36 zijn natuurlijk, of AL die andere een uur vroeger... wintertijd is wel klok achteruit...)
Hans Ruijter is sinds een paar dagen bezig om time scans te maken van treinen die zijn lens passeren. Simpel houdt het in dat een voorbijrijdende trein van 150 meter zo'n 1200 foto's bevat, die vervolgens gestitcht worden tot een panorama met een resolutie van een schaal van circa 1:10. Dit is met de apparatuur die hij gebruikt mogelijk tot hooguit 200km/h, maar hoe langzamer de trein rijdt, hoe beter het resultaat kan worden. Een constante snelheid is hierbij wel gewenst.
Geen stroom, geen treinen in België Toegevoegd: woensdag 5 nov 2014, 10:05 De maatregelen van de Belgische overheid om het stroomtekort tegen te gaan, dreigen het spoornetwerk lam te leggen. Experts van Infrabel, verantwoordelijk voor de landelijke stroomvoorziening, waarschuwen voor een volledige afgelasting van de treinen, meldt de Belgische krant De Morgen.
Als er ergens in België tijdelijk de stroom wordt uitgeschakeld, rijdt er niet alleen in de getroffen zone, maar in heel België geen enkele trein.
De seinhuizen, slagbomen en wissels zijn aangesloten op lokale stroomvoorzieningen. Een trein kan niet rijden zonder seinen of wissel. "Wij adviseren om bij één of meerdere afschakelingen gedurende de hele dag niet te rijden op het hele net. Anders verliezen we het zicht op de treinen", aldus de experts van Infrabel.
Stroomverwachting De Belgische journaals melden sinds deze week naast de weersverwachting ook de stroomverwachting. Het is een onderdeel van een grootscheepse campagne om het elektriciteitsverbruik komende winter terug te dringen en een gebrek aan stroom te voorkomen. Bij code zwart wordt de stroom daadwerkelijk uitgeschakeld.
De Belgische overheid houdt rekening met een stroomtekort omdat er meerdere kernreactoren zijn uitgevallen vanwege scheurtjes in de wanden. België is voor de stroomvoorziening afhankelijk van de kerncentrales. Nu er een stroomtekort dreigt, luidt onder meer het advies: maak meer eenpansgerechten.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Als er een stroomstoring is op een blokpost kun je ook geen treinen laten rijden, maar dan legt men toch ook niet in het hele land de treindienst stil?
Als er een stroomstoring is op een blokpost kun je ook geen treinen laten rijden, maar dan legt men toch ook niet in het hele land de treindienst stil?
Je gaat logica zoeken achter beslissingen in België?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Onderhoud aan energiecentrales en nu vrezen ze een stroomtekort. Ze kunnen natuurlijk ook importeren uit bijvoorbeeld Nederland waar enkele grote pasgebouwde centrales slechts op minimumcapaciteit draaien omdat de stroom elders goedkoper te verkrijgen is. Tijdelijke lokale dips kun je hiermee natuurlijk niet voorkomen, maar toch.
Zouden ze niet beter gewoon een noodstroomvoorziening bij die seinhuizen plaatsen? Mja kost weer geld natuurlijk
quote:
Op woensdag 5 november 2014 10:46 schreef Peterselieman het volgende: Onderhoud aan energiecentrales en nu vrezen ze een stroomtekort. Ze kunnen natuurlijk ook importeren uit bijvoorbeeld Nederland waar enkele grote pasgebouwde centrales slechts op minimumcapaciteit draaien omdat de stroom elders goedkoper te verkrijgen is. Tijdelijke lokale dips kun je hiermee natuurlijk niet voorkomen, maar toch.
Er zijn/waren plannen om een kabeltje te spannen naar een centrale in Noord-Braband geloof ik, maar dat zou veel te laat komen. En een bestaande grote importlijn vanuit Frankrijk ligt ook op zijn gat ivm onderhoud of sabotage ofzo, dus ze gaan gewoon een flink probleem hebben.
Het is niet voor niets dat Nederland in de afgelopen jaren juist veel heeft geīnvesteerd in verbindingen met de buurlanden (en ook Noorwegen), naast het circulair maken van het netwerk
http://afschakelplan.be/ Ze hebben het hele land ingedeeld in zones van 500MW die bij tekorten beurtelings afgeschakeld worden zodat mensen in principe nooit langer dan 2 uur zonder stroom zitten ("rolling blackout").
Aha. Tsja, had je maar niet om 17:36 moeten inchecken
NS klantenservice kan natuurlijk niet je HTM transacties zien, dus dat bewijst niks en in het systeem staat 17:36. Doei
Dat is op dit moment inderdaad waar NS mee antwoordt. Wordt vervolgd, want het klopt niet. Als ik echt om 17:36 had ingecheckt bij NS en om 18:29 bij HTM, dan had ik nooit om 19:35 kunnen uitchecken in Breda omdat die NS-checkin zou zijn overschreven door die van HTM.
Dat is op dit moment inderdaad waar NS mee antwoordt. Wordt vervolgd, want het klopt niet. Als ik echt om 17:36 had ingecheckt bij NS en om 18:29 bij HTM, dan had ik nooit om 19:35 kunnen uitchecken in Breda omdat die NS-checkin zou zijn overschreven door die van HTM.
wordt niet overschreven die staat in de historie nog gewoon als checkin...
Maar dat maakt de volgorde NS-checkin -> HTM-checkin -> HTM checkout -> NS-checkout nog niet mogelijk.
precies, want het zou dan in Breda een checkin worden of als er daar poortjes zijn zou het een fout opleveren omdat je bij poortjes looprichtingen hebt
Ik snap het niet. Wat klopt er niet aan? Behalve dan die tijdstippen (17:36 moet inderdaad 18:36 zijn natuurlijk, of AL die andere een uur vroeger... wintertijd is wel klok achteruit...)
17:36 kán niet 18:36 zijn, want dan heeft hij in -1 minuut naar Hollands Spoor gereden. 59 minuten incl. lichte vertraging klinkt véél plausibeler. En dan mag hij blij zijn dat de trein niet vanwege grote vertraging is opgeheven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Die ene sprinter van Apeldoorn naar Enschede (de 7037, vertrekt om 11:51 uit Apeldoorn) die 9 minuten stil gaat staan in Drienerlo? Dat komt door een goederenpad (de lege PON trein uit Leusden aan de dienstregeling op rolandrail te zien) wat vlak achter de ICB zit, daardoor zou er een probleem ontstaan waardoor ervoor is gekozen om de sprinter nu door te laten racen naar Drienerlo.
Staking Duitsland van donderdag tot maandag Woensdag 5 November 12:12 Oorzaak Door een staking is er zeer beperkt treinverkeer naar, vanuit en binnen Duitsland mogelijk. Verwachting Dit duurt naar verwachting van donderdag 6 november 02:00 uur tot en met maandag 04:00 uur Reisadvies Kijk op voor meer informatie op www.nsinternational.nl
IC berlijn lekker met een virmpje en niet verder dan Hengelo hatseflats. dat was vorige keer ook een enorm succes in amsterdam iedereen dacht dat het verkeerd in het bord stond
Op woensdag 5 november 2014 15:39 schreef Salatrel het volgende: IC berlijn lekker met een virmpje en niet verder dan Hengelo hatseflats. dat was vorige keer ook een enorm succes in amsterdam iedereen dacht dat het verkeerd in het bord stond
Benelux is ook wel eens een SLT geweest volgens de borden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 5 november 2014 15:39 schreef Salatrel het volgende: IC berlijn lekker met een virmpje en niet verder dan Hengelo hatseflats. dat was vorige keer ook een enorm succes in amsterdam iedereen dacht dat het verkeerd in het bord stond
Volgens mij gewoon tot Bad Bentheim met het normale materieel. Het gaat immers om een machinisten-staking, en tot Bentheim zit er gewoon een Nederlandse loc met machinist voor. In Bentheim komt de trein binnen op spoor 2 of 3, de loc loopt om en het spul vertrekt een dik uur later weer naar Amsterdam.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dinsdag moet ik naar Worms, mooie timing die staking (hopelijk gaat het ook zo uitpakken )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vroeger toen de ICE nog vervangen werd door plan-v?
Paar jaar geleden zouden ze ervoor getekend hebben hoor. Toen met dat haarscheurtjesdrama in die assen, dat vrijwel de hele vloot aan de kant moest, hebben ze ALLES ingezet wat rijden kon. Tot en met diesel-railbussen BR650 aan toe. Dus ja, Plan-V? Prima, doen
Paar jaar geleden zouden ze ervoor getekend hebben hoor. Toen met dat haarscheurtjesdrama in die assen, dat vrijwel de hele vloot aan de kant moest, hebben ze ALLES ingezet wat rijden kon. Tot en met diesel-railbussen BR650 aan toe. Dus ja, Plan-V? Prima, doen
Of op de Berliner S-Bahn, waar zoveel materieel aan de kant moest dat er amper nog wat kon rijden.
Het heeft jaren geduurd voordat de dienstverlening weer terug was op het oude niveau...
Op woensdag 5 november 2014 20:57 schreef Dr_Flash het volgende: Toen ik er 2 jaar geleden was vond ik het prima de luxe hoor. Berlijn is qua OV 1 van de beste steden waar ik ooit geweest ben.
Dat zeker, Berlijns OV hoort ook wat mij betreft bij de absolute top.
Op woensdag 5 november 2014 21:13 schreef b2py het volgende: 'Lokale mist in Brussel treft centrum, treinbestuurders leggen we neer door gebrek aan zicht op een toekomst.'
"Heel België moet bloeden voor onvermogen bestuurders om "electriciteit aankopen uit het buitenland" te bedenken. Stoomtreinen brengen u voortaan naar uw houtvuurtje."
Kan het Belgische leger daar niet tegen ingezet worden? Of staken die ook? Ik koester inmiddels wel een tamelijk vurige doodswens voor die neukfouten daar
Natuurlijk joh, 2x Plan V is wel genoeg voor de drukste sprinter Tilburg-Eindhoven van de ochtendspits.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Als de Duitsers en Belgen nog even zo doorgaan kan NSI de toko wel sluiten
Iets met NS-International onder NS-Reizigers vallen sinds 1-10-2013 enzo. NS-International is geen op zichzelf staande onderneming meer. Dus NSI sluiten gaat lastig.
Iets met NS-International onder NS-Reizigers vallen sinds 1-10-2013 enzo. NS-International is geen op zichzelf staande onderneming meer. Dus NSI sluiten gaat lastig.
Weet je pas wat hier het effect van is op de dag zelf of zal dat daarvoor al bekend zijn? Anders heb ik 24-11 een uitdaging.
Het zijn Belgen hč. Goeie kans dat er op de dag van de staking alsnog een paar besluiten te gaan barbecuën op een baanvak waar nog gewoon treinen zouden rijden.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het zijn Belgen hč. Goeie kans dat er op de dag van de staking alsnog een paar besluiten te gaan barbecuën op een baanvak waar nog gewoon treinen zouden rijden.
Het autistje in mij word niet vrolijk van dit soort onzekerheid.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Het zijn Belgen hč. Goeie kans dat er op de dag van de staking alsnog een paar besluiten te gaan barbecuën op een baanvak waar nog gewoon treinen zouden rijden.
De springer du jour gaat naar Den Haag-Gouda. Een van m'n vrienden zit bij Ypenburg ergens de komende uren naar een Vinexwijk te staren.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Je hebt gelijk. Bovendien bevindt 90% van het traject zich in het buitenland waar je niks hebt aan de OV-chipkaart.
En voor Hengelo-Oldenzaal zou je het ook met NS-paaltjes kunnen doen: die rijdt daar immers toch niet. Aan de andere kant is Syntus-paaltjes gebruiken logischer: zowel Eurobahn als Syntus zijn dochtermaatschappijen van Keolis.
Gezien het aantal Nederlanders dat net over de grens woont lijkt het me trouwens ook geen verkeerd idee om in Bentheim ook een paar paaltjes neer te zetten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 6 november 2014 12:21 schreef JDude het volgende: De springer du jour gaat naar Den Haag-Gouda. Een van m'n vrienden zit bij Ypenburg ergens de komende uren naar een Vinexwijk te staren.
Zit in de voorste coupe van die trein. Toch echt niet chill moet ik bekennen. Dat geluid en gevoel. Overigens geen springer denk ik. Was namelijk bij een overgang dus lijkt me meer iemand die niet op zat te letten. Maar mogen er misschien zo uit op station Zoetermeer.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Gezond verstand is een keuze. Doe iets met deze tip.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
NS online @NS_online 5 min.5 minuten geleden De situatie is momenteel daar erg complex. We kijken of er treinen kunnen rijden tussen Asd en Diemen, maar 't wordt lastig ^KJ
Dat word het trammetje van Centraal naar Diemen nemen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Godverdomme, eerst gaat de IC Amsterdam Centraal - Amersfoort niet, dan maar via Duivendrecht. Gaat ie vanaf daar ook niet, terwijl het in 1e instantie het omreisadvies was. Nu maar via Bijlmer.
Edit, op Bijlmer pakken we ook nog even +10 minuten.
Edit 2, maak er maar +20 van
[ Bericht 11% gewijzigd door Fiorano op 06-11-2014 16:05:02 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Gelukkig rijden de treinen in Brabant ( ) naar behoren.
*Klopt af.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef Fiorano het volgende: Godverdomme, eerst gaat de IC Amsterdam Centraal - Amersfoort niet, dan maar via Duivendrecht. Gaat ie vanaf daar ook niet, terwijl het in 1e instantie het omreisadvies was. Nu maar via Bijlmer.
Edit, op Bijlmer pakken we ook nog even +10 minuten.
Op donderdag 6 november 2014 16:44 schreef Dr_Flash het volgende: 100 % controle op Den Haag HS net. Ook het sprintertje mocht even vijf minuten aan de kant totdat iedereen gecontroleerd was
In dat soort achtergestelde gebieden is het nodig helaas
Zit in de voorste coupe van die trein. Toch echt niet chill moet ik bekennen. Dat geluid en gevoel. Overigens geen springer denk ik. Was namelijk bij een overgang dus lijkt me meer iemand die niet op zat te letten. Maar mogen er misschien zo uit op station Zoetermeer.
als je daar onder de overgang terecht komt doe je het echt zelf. Die is behoorlijk ruim.
Behalve dat ze niet op de afgesproken perrons stoppen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zit in de voorste coupe van die trein. Toch echt niet chill moet ik bekennen. Dat geluid en gevoel. Overigens geen springer denk ik. Was namelijk bij een overgang dus lijkt me meer iemand die niet op zat te letten. Maar mogen er misschien zo uit op station Zoetermeer.
Klopt, sux, sterkte.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Goed. En verder? Want je bent vast niet de enige die op die manier benadeeld is
^KJ zou het intern doorgeven om het verder te laten uitzoeken. Hij vond het, net als ik, een 'zeer vreemde case'. Ik heb nog maar even gesuggereerd om proactief te zoeken naar benadeelden en ze te benaderen voor compensatie, dat was 'zeker een goede optie'.
Ik moet verder naar het noorden, dan is Centraal vrijwel de enige optie op Sloterdijk na. Maar kom maar eens makkelijk van CS naar Sloterdijk, en dan moet je ook maar wachten of er een machinist is + conducteur + trein of ik moet een bus nemen die door middle of nowhere gaat of zo
Op Het Grote Blote Tietenforum vraagt iemand genaamd Johan V hoe een compensatieregeling werkt. Ik moet me echt enorm inhouden om niet iets te zeggen als 'je hakkelt'.
Op donderdag 6 november 2014 22:06 schreef DeaDLocK2K het volgende: Op Het Grote Blote Tietenforum vraagt iemand genaamd Johan V hoe een compensatieregeling werkt. Ik moet me echt enorm inhouden om niet iets te zeggen als 'je hakkelt'.
In Neukfoutania hadden ze lange tijd een compensatieregeling die werkte met een excelformulier. Als je binnen een half jaar 15 keer meer dan een kwartier vertraging had, kreeg je wat geld of zo of een waardebon voor gratis nog meer ellende. Ja op die manier gaat niemand er op in natuurlijk
In Neukfoutania hadden ze lange tijd een compensatieregeling die werkte met een excelformulier. Als je binnen een half jaar 15 keer meer dan een kwartier vertraging had, kreeg je wat geld of zo of een waardebon voor gratis nog meer ellende. Ja op die manier gaat niemand er op in natuurlijk
Dit gaat om 3 uur vertraging en het moeten nemen van taxi's van Cannes naar Marseille. Achja. Twee derdewereldlanden.
Op donderdag 6 november 2014 22:14 schreef Dr_Flash het volgende: overigens is er aan zijn postgedrag niets bijzonders hoor. Meeste HGBTFers snappen gewoon niet hoe internet werkt. Plus dat ze Belg zijn.
"Wij moeten u teleurstellen, daar de sneuvragenbeantwoordingsdienst deze eeuw helaas staakt in verband met het vervallen van gouden randjes op onze koffieschoteltjes."
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 6 november 2014 22:14 schreef Dr_Flash het volgende: overigens is er aan zijn postgedrag niets bijzonders hoor. Meeste HGBTFers snappen gewoon niet hoe internet werkt. Plus dat ze Belg zijn.
Nee heb je helemaal gelijk aan maar ik vond het Johan V. gedeelte best dapper als nickname. Nou is het een Belg dus die hoeven dat niet te weten maar toch. Inside jokes.
Ohja, over die NS-Traxx die vorige week in België was: Bombardier wilde wat dingen uittesten wat niet in Nederland kon worden gedaan:
quote:
ze wouden echte de functies van de EVC testen, het ging niet om een homologatierit bij mijn weten. In dit geval wou Bombardier vooral de verwerking van pakket 27 met verschillende treincategoriën onderzoeken. En zo geavanceerd is de ETCS in NL niet ontworpen
Een EVC is de ETCS-computer aan boord van de trein. Ik weet alleen niet precies wat 'pakket 27' is, dat zal wel op een deel van het ETCS-datatelegram gaan dat de balises naar de computer sturen.
Op vrijdag 7 november 2014 00:04 schreef James1988 het volgende: Ohja, over die NS-Traxx die vorige week in België was: Bombardier wilde wat dingen uittesten wat niet in Nederland kon worden gedaan:
Namelijk kijken hoe de loc zich gedraagt in geval van stakend personeel.
Dat ze in Belgie staken kun je niet eens noemenswaardig noemen. Als iedereen in Belgie aan het werk is, dat is pas echt noemenswaardig. maar goed, dat gaat toch nooit gebeuren
Ik had een politiewagen achter me rijden, leek me niet zo verstandig om te toeteren dan En ik weet ook niet waar je precies woont, de Oldenzaalsestraat is nogal lang
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Rotterdam C.-Gouda Vrijdag 7 November 11:18 Oorzaak Tussen Rotterdam C. en Rotterdam Noord rijden geen treinen door inzet van de brandweer. Gebruik de tram tussen Rotterdam C. en Rotterdam Noord. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:30 uur verholpen. Reisadvies Reizigers tussen Utrecht C. en Rotterdam C. kunnen omreizen via Den Haag C.
Reizigers tussen Rotterdam C. en Amersfoort kunnen omreizen via Schiphol.
Lekker dienstje vandaag voor de verandering. Veel lange diensten gedraaid! 13.21 Groningen - Leeuwarden (stoptrein) 14.21 Leeuwarden - Groningen (stoptrein)
Nou maar hopen dat er niet weer infra storingen zijn Wij hebben 's middags op doordeweekse avonden één 'rangeerdienst' in Winschoten. Omdat er vanuit Groningen naar Winschoten veel passagiers pendelen, rijden de treinen naar Leer met meerdere bakken. Op Winschoten splitsen ze dan. Als rangeerder loop je daar nog snel door het afgesplitste treinstel heen en dirigeert de reizigers naar de doorgaande trein naar Leer. Als die trein weg is, trek je het afgesplitste treinstel een stukje naar voren. De volgende trein die tot Winschoten gaat, combineert en gaat weer terug.
Gisteren had ik die dienst en stond ik de hele tijd te wachten omdat er een infrastoring was bij Waterhuizen. Dat zijn vervelende dingen. Wachten is niet zo erg, maar constant is vervelend. Vandaag gaat alles goed, want het is een korte dienst en ben hierna een dag vrij dus het moet gewoon
Iemand enig idee wat er 29 november tussen Breda en Den Haag aan de hand is? Ik krijg nu al reisadviezen via Gouda of Schiphol, maar er staat nog niet bij waarom .
Voor m'n terugreis tussen 22:00 en 23:00 krijg ik zelfs vijf reisadviezen die allemaal anders zijn .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 7 november 2014 14:23 schreef b2py het volgende: Buiten de minutenwijzigingen in dienstregeling 2015 worden er ook vier extra ICD ritten toegevoegd.
Op vrijdag 7 november 2014 15:48 schreef JDude het volgende: Iemand enig idee wat er 29 november tussen Breda en Den Haag aan de hand is? Ik krijg nu al reisadviezen via Gouda of Schiphol, maar er staat nog niet bij waarom .
Voor m'n terugreis tussen 22:00 en 23:00 krijg ik zelfs vijf reisadviezen die allemaal anders zijn .
Spoor- en wisselvernieuwing tussen Delft Aansluiting (Van vier naar twee sporen ten oosten van Rijswijk) en Den Haag Holland Spoor.
De staking van Duitse treinmachinisten eindigt zaterdag om 18.00 uur. Daardoor kunnen mensen zondag naar Berlijn reizen voor de herdenking van de val van de Berlijnse Muur.
De Duitse treinen zouden tot maandagochtend 4.00 uur niet rijden, maar dat heeft de machinistenvakbond vrijdag met 34 uur teruggebracht.
Zondag wordt in de Duitse hoofdstad herdacht dat het 25 jaar geleden is dat de Berlijnse Muur viel.
Eerder vrijdag werd al bekend dat de staking gewoon mag doorgaan. Een rechtbank in Frankfurt verwierp het hoger beroep dat de spoorwegen hadden ingesteld tegen een beslissing van een lagere rechter, die de acties ook toestond.
Helemaal mee eens en ik vraag me ook serieus af waarom die tunnel (of kankertunnel zoals ze hem in Delft noemen) niet gelijk tot voorbij Delft Zuid gelegd is want daar creëren ze nu de eerstvolgende bottleneck.
Straks is Delft-Zuid - Schiedam het laatste dubbelsporige stukje. Zou moeten kunnen, er liggen geen stations tussen die twee.
Ja is wel zo maar het was gewoon praktisch geweest en dan is geloof ik Dordrecht-Leiden helemaal viersporig. Is ook een stukje bestendigheid en van het onderhoud wat je uitspaart aan de extra wissels kan je die paar rechte stukken wel bouwen
Nou ja, volgens de reisplanner is Breda-Schiphol (ICd) en dan terug naar Den Haag in ieder geval toegestaan dat weekend. Kom ik daar ook weer eens.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 7 november 2014 16:49 schreef JDude het volgende: Nou ja, volgens de reisplanner is Breda-Schiphol (ICd) en dan terug naar Den Haag in ieder geval toegestaan dat weekend. Kom ik daar ook weer eens.
Ik snap dat Fles hele goede en zinnige opmerkingen maakt. Veel meer dan de gemiddelde bezoeker van deze topic. Maar is het dan echt nodig om zelf niet meer creatief te zijn met beledigingen naar die domme zuidermongolen en gewoon maar wat te papegaaien?
En wat zat er me toch een snoepje tegenover me in de trein net..
Heb je er aan gelikt?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hahahaha, wat een nonsensfilmpje Alsof het niet mogelijk is om met meerdere bonden één CAO af te spreken die gewoon voor iedereen in een beroepsgroep geldt en alsof een bond hooguit één soort arbeiders kan vertegenwoordigen Wat een stelletje Nationaal Socialisten zeg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 7 november 2014 14:23 schreef b2py het volgende: Buiten de minutenwijzigingen in dienstregeling 2015 worden er ook vier extra ICD ritten toegevoegd.
Op vrijdag 7 november 2014 19:53 schreef Yreal het volgende: De stiltecoupe is echt nooit de rustigste plek in de trein he... het leek wel de huishoudbeurs...
Nou inderdaad. Vanochtend ook weer twee van die aidskoeien Echt, als je toch de hele reis met elkaar gaat praten, wat fucking bezielt je dan om je fucking nijlpaardenreet in de fucking fucking stiltefuckingcoupé te fucking planten? Eat shit and die. NOW
Nou inderdaad. Vanochtend ook weer twee van die kankerkoeien Echt, als je toch de hele reis met elkaar gaat praten, wat fucking bezielt je dan om je fucking nijlpaardenreet in de fucking fucking stiltefuckingcoupé te fucking planten? Eat shit and die. NOW
Ik ben ook maar gewoon weggelopen, als ik er wat van zei had ik ze verrot gescholden. Heen had ik ook al zo'n getrut.
Ria, truus, trien, toos, lia, bep en ria 2 komen de stiltecoupe in. "Goh, hee de stilte coupe". Gaan gewoon zitten en beginnen de beppen. Vervolgens trekt truus der bek open. HE MEIDEN HET IS DE STILTE COUPE.
Praten zachtjes verder, en ik dacht, achja...
En 3 minuten later gaan ze alsnog los. Echt hoor... Het is een fucking DDZ. Daar heb je gewoon banken zodat je lekker met ze alle naast elkaar kan zitten
Op vrijdag 7 november 2014 20:16 schreef Dr_Flash het volgende: Sowieso een donker, kil, hoog, leeg, winderig akelig tochthol geworden. Welke gemeente betaalt een zelfbenoemde "architect" geld voor zoiets KUTS?
Op vrijdag 7 november 2014 20:40 schreef Yreal het volgende: Ik word bewonderd door wat turkse gangsterchicks omdat ik met mijn 3 meter telefoonkabel stroom zit te tappen uit de 1ste.
Op vrijdag 7 november 2014 20:16 schreef Dr_Flash het volgende: Sowieso een donker, kil, hoog, leeg, winderig akelig tochthol geworden. Welke gemeente betaalt een zelfbenoemde "architect" geld voor zoiets KUTS?
misschien. Verklaart nog niet dat je er geld voor moet betalen.
We kunnen in de toekomst wel meer van zulke gebouwen verwachten, Van Velsen is inmiddels de hoofdarchitect van Bureau Spoorbouwmeester, het in-house architectenbureau van NS en ProRail.
We kunnen in de toekomst wel meer van zulke gebouwen verwachten, Van Velsen is inmiddels de hoofdarchitect van Bureau Spoorbouwmeester, het in-house architectenbureau van NS en ProRail.
Leuk man. Wanneer krijgen we te maken met de in-house reizigersvervoerder van NS? Of is dat te ver van hun core business?
Op vrijdag 7 november 2014 20:16 schreef Dr_Flash het volgende: Sowieso een donker, kil, hoog, leeg, winderig akelig tochthol geworden. Welke gemeente betaalt een zelfbenoemde "architect" geld voor zoiets KUTS?
Amersfoort?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
We kunnen in de toekomst wel meer van zulke gebouwen verwachten, Van Velsen is inmiddels de hoofdarchitect van Bureau Spoorbouwmeester, het in-house architectenbureau van NS en ProRail.
Sinds 2011 heeft TfL de beschikking over 6 door Stadler gebouwde trams van het type VarioBahn. Deze worden ingezet op de Tramlink-verbinding in het zuiden van Londen, ik kreeg er eentje voor m'n lens die op weg was naar het treinstation Elmers End in de wijk Bromley.