DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 18:20 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 18:21 | |
Onzin dat heet het inkopen van diensten, doet adam ook met lijn 66. Ns krijgt geen dubbeltje subsidie van onze roverheid en dat weet je best. | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 18:24 | |
Euh, dat is dus zeg maar de definitie van subsidie.... | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 18:24 | |
Deadlock je bent zelf een zure stroom. icloud net zo goed trouwens. En verder zal het me aan m'n reet roesten of Huges hier mee lurkt of niet. Hij zou er best wat van op kunnen steken. Ik heb gewoon geen zin in ruzie maken, dat is alles ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 18:25 | |
Op Google Images leek die TEE toch echt sluitseinen te hebben. Hmpf. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 18:25 | |
Van 18 t/m 22 augustus gaat NS International gratis ijsjes uitdelen op een aantal ICdefect-treinen. Waarom is me een raadsel, maar de Railcatering Utrecht heeft de opdracht daarvoor gekregen. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 18:26 | |
Nee als ik betaal voor iets en ik krijg er iets voor terug, dan koop ik een dienst, subsidie is het tegen beter weten rendabel maken van een niet rendable dienstuitvoering.(in de spoorwereld dan) De jaarlijks subsidie die de ns vroeger kreeg werd gewoon jaarlijks over de schutting gesmeten zonder enige vorm van eisen of controle. Ik zou zeggen ga eens een potje janken en daarna naar bedje toe ![]() ![]() ![]() | ||
Salatrel | zondag 10 augustus 2014 @ 18:27 | |
krijg je tenminste nog wat voor je 2,30 | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 18:32 | |
Ja maar dat is dus precies wat er gebeurt met bepaalde treinen. Ze zijn niet rendabel maar de gemeenten of provincies vinden het belangrijk omdat er een maatschappelijke functie aan kleeft en daarom leggen ze het geld bij omdat NS anders de trein niet rijdt. Dt is dus gewoon subsidie. Om nog maar te zwijgen van de 900 miljoen per jaar die NS indirect krijgt omdat ProRail het onderhoud onder de kostprijs doet. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 18:35 | |
onzin dat is inkopen, betaal je niet dan gebeurt het niet. onzin prorail is al jaren een zelfstandig bedrijf en maakt zelfstandig haar beslissingen, ns is gewoon een klant, zij profiteren ervan als prorail goedkoper haar diensten levert maar omdat nu subsidie voor de ns te noemen dat is onzin. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 18:38 | |
Of 3 voor de klas. De reden waarom men het gaat uitdelen, weet ik echter niet ... | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 18:38 | |
Nee het is subsidie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Subsidie Basisschool wel afgemaakt? Lees jij ooit jaarverslagen? Wtf gast ![]() | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 18:42 | |
lees het artikel eens, of ga pitten en vertel mij morgen dat ik gelijk heb. dit is totale onzin, dit soort besparingen kun je niet als subsidie toeschrijven aan de vervoersmaatschappijen, nog los van het feit dat veolia arriva en syntus ook gewoon meeprofiteren, het is simpelweg een lagere inkoopsprijs geen subsidie. | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 18:46 | |
Gelezen en je bent nog steeds een domme mongool! Als ik jou was zou ik geen financieel beroep kiezen jochie. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 18:47 | |
Dat zeg ik ga pitten, en bied morgen je excuses aan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 18:48 | |
Het is kwart voor zeven en ik ben aan het werk idioot ![]() | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 18:49 | |
Weekend ervoor van de 16 en 17e rijdt de ICD niet, misschien daarom als 'compensatie'? | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 18:49 | |
Eigenlijk ook dom van me om op de PTA-troll in te gaan. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 18:50 | |
Dat zien we niet aan jouw posts , je reageerd op twee verschillende mensen als een jankende kleuter die moe is en dringend naar bed moet, Dus ik zou zeggen optiefen. | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 18:52 | |
ProRail is weliswaar een BV die zelfstandig haar beslissingen kan maken, maar wordt weldegelijk aangestuurd door de Nederlandse overheid. Jaarlijks gaat er een flinke zak met geld naar ProRail zodat de infraheffing laag kan blijven. Enkele jaren terug heeft Schultz de kraan een beetje dichtgedraaid (ik meen me te herinneren dat het om 160 miljoen per jaar gaat), gevolg is dat de infraheffing omhoog ging. Zie ook Engeland: Network Rail ontvangt in principe geen belastinggeld voor instandhouding van de status quo, die kosten worden gedragen door de gebruikers (reizigers en cargo). De Britse overheid trekt wel de portemonnee voor grote projecten zoals uitbreidingen en vernieuwingen van stations. ![]() | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 18:54 | |
Volgens ontkent er niemand dat prorail een subsidiespons is, maar daarmee kun je niet zeggen dat de vervoersmaatschaapijen daarmee ook automatisch (indirect) subsidie krijgen, ze profiteren alleen daarvan doordat ze een lagere inkoopsprijs(infraheffing) betalen. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 18:55 | |
Beetje raar, eigenlijk. En gelijk een week lang, en alleen de maandag-vrijdag. Dat lijkt mijzelf de reden niet echt. | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 18:56 | |
En zoiets heet dus een indirecte subsidie. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 18:57 | |
Ik hoor het wel als het harentrekken voorbij is h schoolpleinwijffies? ![]() | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 18:57 | |
Het resultaat daarvan is toch hetzelfde? | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 18:58 | |
Onzin, mijn bedrijf koopt al jaren in bij de licom, voor een kostprijs die ze in china niet kunnen bieden, krijg ik daarmee indirect subsidie? Natuurlijk niet rot toch op. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 18:58 | |
Ja maar het blijft geen subsidie bij de ns. | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 19:00 | |
Ik noemde ook maar iets wat mij een beetje logisch leek, maar we zullen het wel zien de 18e. ![]() | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 19:01 | |
Dat werd ook niet beweerd. NS profiteert van de subsidie die ProRail krijgt om haar werk te doen. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:02 | |
Wanneer komen de nieuwe traxx in dienst? Ik neem aan dat die maar een zeer korte testperiode krijgen? | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 19:02 | |
Als een overheid meebetaalt zodat het goedkoper ingekocht kan worden wel, als het pure private markt is niet. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:03 | |
Dead beweerde dat ns subsidie krijgt en via prorail nog eens indirect subsidie en dat is feitelijk niet waar, ze profiteren er wel van maar geen subsidie. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:03 | |
De wozl/licom maakt alles met miljoenen subsidie van de gemeente, hou toch op ik profiteer er van maar meer ook niet. | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 19:05 | |
Hij gaat komende tijd eerst wat slagen Deventer doen als hij hier is, zal waarschijnlijk nog wel even duren. Misschien dat anderen hier wat meer weten over wanneer hij echt gaat rijden ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 19:06 | |
Oh nee dan. Oh jah. Okay. Is goed hoor. Je past er zo tussen in ieder geval. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:07 | |
Voor de laatste keer mijn advies, het word tijd voor je bed, morgen schaam je je voor alles wat je hier heb gepost ![]() ![]() ![]() | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:08 | |
Hij is toch volledig gelijk aan de bestaande traxx van alpha trains? Dus lijkt me dat zo testperiode razendsnel afgelopen kan zijn. | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 19:09 | |
NS ontvangt wel subsidie hoor, bijvoorbeeld voor het laten rijden van nachttreinen in Brabant of voor meer treinen tussen Leeuwarden en Meppel. Het basis-HRN rijdt zonder subsidie, maar voor alle extra's wordt de portemonnee getrokken door een overheid. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 19:09 | |
Niet alleen Deventer. Hij gaat aanstaande week ook al naar Tilburg via de HSL, maar de dienstregelingen in de plansystemen conflicteren met elkaar: De loc zou volgens de plansystemen op 2 plekken tegelijk moeten zijn, en dat kan dus niet. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren dus. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:10 | |
Ik ben van mening en met mij de overheid, dat extra treinen in het noorden of het nachtnet im braboland geen subsidie is(want het is best economisch rendabel) maar juist het inkopen is van extra diensten boven op de basis hrn. | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 19:10 | |
Nee dat zie je verkeerd, dat is simpelweg inkoop! | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 19:11 | |
![]() is al bekend wanneer hij (ongeveer) echt in dienst gaat? | ||
Bitlord | zondag 10 augustus 2014 @ 19:11 | |
Oeps, de machinist van de Intercity Rotterdam-Utrecht vergeet dat ie moet stoppen op Woerden en rijdt met anderhalve bak het perron voorbij..![]() | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 19:14 | |
Die trein hoort niet te stoppen in Woerden, dus terecht ![]()
| ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 19:15 | |
Geplande testritten met de eerste geel blauwe traxx (tijden onder voorbehoud, bron: Op de Rails)
| ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 19:17 | |
Zie, dat bedoel ik nu. NS heeft maar wat paden aangevraagd, en ze kijken wel hoe hun pet staat. Of ze de HSL pakken, of juist naar Deventer hobbelen, dat weet nog niemand. Zelfs bij NSI niet. Het enige wat ze wel weten, is dat ze dinsdag alleen naar Deventer hobbelen. Of er woensdag ook naar de HSL gereden wordt, dat wordt woensdag pas beslist, en dan kan een rit naar Deventer uitvallen. Als men voor Deventer gaat, valt dus een HSL-rit uit. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:17 | |
Weet iemand trouwens wat er op het stationsplein in ehv te doen is? Flink wat ambu's en een traumahelicopter. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 19:19 | |
Persoon onder een trein gekomen om 19:01, oorzaak is nog onbekend. Ook (een deel van) het treinverkeer wordt stilgelegd en perrons worden momenteel ontruimd. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:20 | |
Als je dan toch zelfmoord wilt plegen spring dan van de brug af pffff | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 19:21 | |
Ik zeg toch, er is nog niet bekend of het zelfmoord is. Schijnt bij een vertrekkende trein uit stilstand iemand onder gekomen te zijn. Kan ook van het perron gevallen zijn, of wat dan ook. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:22 | |
Hoe vaak val jij of word jij van het perron af geduuwd? | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 19:24 | |
Het gebeurt wel eens hoor. Je weet niet wat hier de oorzaak van is. En zolang dat niet echt duidelijk is, zal ik niet roepen over zelfmoord. | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 19:25 | |
Hoe vaak pleeg jij zelfmoord. Stel geen vragen als je het antwoord niet wil horen. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:25 | |
Ik wel, daar heb je geen inspector gadget voor nodig om een tekeningetje te maken. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:26 | |
Was jij niet zogenaamd heel hard aan het werk | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 19:26 | |
Geld verdienen gaat met losse handen als je in semioverheidsdienst bent. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:27 | |
Jaja ![]() ![]() ![]() Een netwerkbeheerder met losse handen die op zondag avond bezig is , i get him | ||
Kentekenplaat | zondag 10 augustus 2014 @ 19:29 | |
Zeg Waldorf en Statler, houden jullie nog eens op of wat? | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 19:36 | |
Ik ben nog niet dood dus tja. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:41 | |
-weg-, hij staat op de negeerstand zoveel onzin. [ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 10-08-2014 20:22:41 ] | ||
Kentekenplaat | zondag 10 augustus 2014 @ 19:44 | |
Van mij mag jij naar een psycholoog, zoveel woede en frustratie is voor niemand gezond. | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 19:45 | |
Beloofd is beloofd! | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:46 | |
Ik ben niet woedend, ik zit heel relax 24 kitchen te kijken, ik laat me niet op de kast jagen. | ||
Frozen-assassin | zondag 10 augustus 2014 @ 19:48 | |
Gozer alsjeblieft.. Laten we nou niet bij voorbaat aannames maken.. Het is treurig dat dit gebeurt, klaar.. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 19:48 | |
Het zijn geen aannames maar gezond verstand. | ||
Frozen-assassin | zondag 10 augustus 2014 @ 19:49 | |
Okee.. Laat maar | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 19:50 | |
Doen jullie beide eens effe normaal joh. Of zijn jullie kleine kindertjes van 3 jaar? ![]() ![]() ![]() | ||
Peter | zondag 10 augustus 2014 @ 19:51 | |
Kap dan maar ff tot de PTA-modjes de boel hebben opgeruimd. | ||
Anne | zondag 10 augustus 2014 @ 20:22 | |
En weer open. Als ik het goed heb begrepen staan jullie bij elkaar op negeer of hebben jullie inmiddels geleerd om niet op elkaar in te gaan. Dus opgelost, slotje.
Maar bij deze wel een waarschuwing. Een grote. Gezien jullie historie hier. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 20:23 | |
Joepie, we kunnen weer ![]() "Den Haag", zo sprak een woerd, "is blijkbaar per trein uit Utrecht onbereikbaar! Want telkens als ik het probeer begint een goudgebiesde heer zijn longen vol met lucht te happen en roept dan: "Woerden! Overstappen!"." (van Kees Stip) Lekker toepasselijk dit weekend ![]() | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 20:26 | |
Hij wacht eens even wie scheld er hier met mongool en sukkel? vriendjespolitiek. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 20:26 | |
Hou er nu maar gewoon over op he. Nu. | ||
Anne | zondag 10 augustus 2014 @ 20:27 | |
Je mag blij zijn dat je niet wr een ban aan je broek hebt hangen. Ontopic of je meldt je maar in het feedbacktopic, je weet de weg te vinden. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 20:28 | |
Wat een drukte gister op het eiland Borkum ![]() Weinig kilometers spoor, maar ook het treintje is wel leuk. Treintje of bus zitten tussen de haven en het dorp bij de prijs inbegrepen. Als je nog andere extra ritten met de lijnbus(jawel, n reguliere lijn gereden door een gelede bus) wil maken, moet je wel bijbetalen. Met de 2 reguliere treinen kon men de drukte in de middag niet meer aan, en werd de stoomtrein van stal gehaald ![]() Met die extra trein was het zelfs nog overladen vol in elke trein ![]() Straks volgt wel een fotootje of 2 ofzo. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 20:28 | |
Ja doe ff wat foto's hee dat willen we zien ![]() | ||
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 20:31 | |
Graag. Ben benieuwd ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zondag 10 augustus 2014 @ 21:00 | |
Het is zo schattig: zeven kilometer aan smalspoor op een eiland kleiner dan Schiermonnikoog. Overigens heeft Schier ook een spoorlijn gehad, volgens mij ooit aangelegd door de Duitsers. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:03 | |
Inderdaad: http://www.nieuwschiertje.nl/tweedewe.html Nooit van gehoord, ff lezen ![]() | ||
spectrumanalyser | zondag 10 augustus 2014 @ 21:05 | |
ook van OpdeRails geleend:![]() | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:07 | |
Gaaf! | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:07 | |
Lelijk. | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 21:08 | |
Ik vind 'm wel mooi! | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:08 | |
Ja ![]() ![]() | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:10 | |
Niet niet niet!!! | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:10 | |
Ja, er ontbreekt een deel van de info idd. | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 21:11 | |
Het is beter dan dat grijs/groene van de NMBS en de rode Fyra kleuren. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:12 | |
Dat zeker. Dat gifgroene vind ik echt niks. Voor een reizigerstrein kom op zeg. | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 21:13 | |
enige opmerking van mijn kant is dat ze van die twee kleine logo's n grote hadden moeten maken. ![]() | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:15 | |
De blauwe band had niet als een soort gesmolten blob op de zijkant moeten hangen... | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:16 | |
En zo'n chromen logo op de neus waar veel mensen het al over hadden ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:16 | |
En die sneeuwploeg is natuurlijk helemaal de bom. Geen smoesjes meer in de winter ![]() | ||
Ireyon | zondag 10 augustus 2014 @ 21:17 | |
Het is alleen zo jammer dat deze kans op een leuk fris nieuw kleurenschema wordt verpest door nog meer eenheidsworst het spoor op te gooien ![]() | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:20 | |
Daarnaast had het gewoon de 1901 moeten zijn natuurlijk. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:21 | |
Ja, het nummerschema van de moffen hoeven we niet over te nemen. | ||
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 21:22 | |
Donkerblauw met gele accenten was veel mooier geweest | ||
derLudolf | zondag 10 augustus 2014 @ 21:22 | |
Lol, hier wordt een zeelt ook en slei genoemd | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 21:22 | |
en dan bij de aerospace afdeling wat Rolls Royce's lenen uit de vliegtuigen. blazen maar met die handel. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:24 | |
Geen idee wat ook maar n van die woorden betekent ![]() | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 21:24 | |
Krijg je straks ook, met zo'n stam waarin 3 geel/blauwe rijtuigen zitten en 4 zuurstok en dan allemaal door elkaar heen. ![]() | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:25 | |
Idd. Die Belgen plakken er ook gewoon hun eigen nummers op. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 21:25 | |
btw, station Eindhoven was alweer deels vrijgegeven vanavond: sporen 4, 5 en 6 konden beperkt treinen vertrekken. Heeft uiteindelijk ongeveer anderhalf uur geduurd. Volgens de politie gaat het wel om een zelfdoding. Na onderzoek bleek een misdrijf of ongeval niet het geval te zijn. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:25 | |
Uiteindelijk is alles geel/blauw met stuurstand en Traxx. | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 21:25 | |
De toegevoegde waarde van die nummers ten opzichte van het NVR/UIC-nummer is nagenoeg nul, eigenlijk. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:25 | |
Wordt het net zo'n bonte ratjetoe als de CNL ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:26 | |
Dat is een bepaald soort mensen niet helemaal met je eens vrees ik ![]() | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 21:26 | |
Dat 'bepaald soort' zegt al genoeg, toch? ![]() | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:26 | |
Ja, ik. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:28 | |
Ha ha Duvel is een ramenlikker ![]() | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 21:29 | |
uiteindelijk inderdaad. de eerste tijd is het nog een bonte chaos | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:30 | |
Ach, eind jaren '90, begin '00 was het een nog grotere teringzooi. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:31 | |
Tenminste iemand die ze schoon houdt. | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 21:35 | |
![]() ![]() ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door icloud op 10-08-2014 21:41:08 ] | ||
#ANONIEM | zondag 10 augustus 2014 @ 21:36 | |
![]() | ||
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 21:37 | |
zieke reactie ![]() | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 21:37 | |
Oh, vast en zeker. In andere landen is het altijd een grotere zooi geweest, wij hebben maar een kleine zooi. ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 21:37 | |
Ik vond de Buffel ook mooi toen die kwam en iedereen verguisde het ding ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 10 augustus 2014 @ 21:38 | |
Weet iemand of er in de dienstregeling van 2015 nieuwe stations worden geopend? | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:39 | |
Nee, die is mooi! Mijn vriendin haat 'm, maar die heeft dan ook geen bestand van treinen. | ||
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 21:39 | |
Het is een verademing in vergelijking met enkele dieselstellen die daarvoor reden, alleen de kreukelzone houdt helaas niet over ... | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 21:39 | |
Ik eis alleen mijn gelijk op. | ||
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 21:39 | |
In ieder geval Nijmegen Goffert | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 21:39 | |
Nijmegen Goffert was de enige dacht ik ![]() | ||
GlennQuagmire | zondag 10 augustus 2014 @ 21:40 | |
Dat valt tegenwoordig toch ook wel mee, ze zijn allemaal wit/rood | ||
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 21:41 | |
![]() Totaal niet gepast op zulke momenten | ||
#ANONIEM | zondag 10 augustus 2014 @ 21:41 | |
Bedankt jongens ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:42 | |
Dat is er nou precies zo ziek aan. Maar veel plezier met je gelijk ![]() | ||
icloud | zondag 10 augustus 2014 @ 21:42 | |
Dat soort mensen doen hetzelf, zijn egostische tegenover hun vrienden en familie en ik heb er geen medelijden mee. | ||
#ANONIEM | zondag 10 augustus 2014 @ 21:44 | |
Je weet helemaal niet wat er aan de hand is meneer | ||
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 21:44 | |
Jij moet nog veel leren in deze wereld. Meer kan ik er niet over zeggen | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 21:44 | |
Blij moeten zijn dat het zelfmoord was. Wat van zwaargestoorde knuppel ben jij dan wel niet? | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:45 | |
Klaar nu. Icloud heeft zijn gelijk, de wereld draait weer door ![]() | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 21:45 | |
Dat kan je ook op een andere manier zeggen. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:46 | |
Hee maar waar gaat die blauwgele unit rijden trouwens? Op de ICD? | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 21:46 | |
Yep. | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 21:46 | |
In anders nieuws, ga jij morgen naar Delft heen en weer en zo ja hoe laat ben jij dan eventueel thuis? | ||
Ireyon | zondag 10 augustus 2014 @ 21:48 | |
![]() Sonic 885 treintje uit Japan, je kan wel zien waar de inspiratie voor de neus vandaan komt ![]() | ||
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 21:48 | |
uhuh en dan komen er ook nog nieuwgebouwde locs voor IC-diensten over de HSL en de Beneluxmin | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:48 | |
En de IC Den Haag - Venlo via de HSL. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:49 | |
Ja, en geen enkel flauw idee ![]() | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 21:50 | |
De Beneluxmin zou met NMBS-locs gaan/blijven rijden voor zover ik weet. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:50 | |
Wat voor gezwellen zijn dat aan de onderkant?? ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 21:50 | |
Okay, ik heb een paar belangrijke dingen dus het kan zijn dat m'n werkdag gigantisch uitloopt, als dat het geval is lijkt me een bezoek aan de chinees ofzo wel de moeite waard zodat we even IRL over treinen kunnen praten. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:51 | |
Die Traxx is dus nog steeds de opgefokte goederenvariant met archasch loopwerk? | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:52 | |
Ja en over lekkere wijven. Dat lijkt me een goed plan. | ||
#ANONIEM | zondag 10 augustus 2014 @ 21:52 | |
Ik vind het wel een aardige loc, alleen is een TRAXX gewoon saai en de maximumsnelheid is natuurlijk bedroevend laag. | ||
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 21:52 | |
ja | ||
Ireyon | zondag 10 augustus 2014 @ 21:53 | |
Da's de Turbo Boost ![]() geen idee | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 21:53 | |
Ja, die dingen zijn volledig gelijk aan de barrels die nu om de haverklap naar de tering gaan. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:54 | |
Leuk hoor, nieuwe locs met rijtuigen uit 1981. | ||
Ireyon | zondag 10 augustus 2014 @ 21:54 | |
Toch wordt het volgens mij wel een mooi zicht, zo'n Traxx met 10 bakken erachter (dat mag je op Den Haag - Venlo toch hopen iig). | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:54 | |
Het is KITT niet. | ||
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 21:55 | |
wat wil je ook als ze per dienst van een uur vier maal van spanning veranderen, iets waarvoor ze niet helemaal gemaakt zijn. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:55 | |
Ik weet niet of ze met 160 10 bakken mogen duwen? | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 21:56 | |
Reken er niet op. | ||
DeaDLocK2K | zondag 10 augustus 2014 @ 21:57 | |
Dat mag zolang alle bakken maar het 160 stempel hebben! | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 21:57 | |
Waar wou je sowieso 160? Tussen Helmond en Blerick? I mean, ze gaan toch niet echt Dordrecht overslaan? ![]() | ||
Ireyon | zondag 10 augustus 2014 @ 21:59 | |
Eh Rotterdam - Breda toevallig ![]() Maar ze mochten toch geen treinen over de HSL sturen als niet elke reiziger een zitplaats had? Hoe willen ze dat gaan doen met minder dan 10 bakken, van Eindhoven tot Rotterdam gewoon niemand meer in laten stappen? | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 21:59 | |
Maar men gaat toch niet door naar Venlo dan, en wordt deze ingekort tot Den Haag - Eindhoven. Ik dacht dat het dan Schiphol - Venlo werd. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 21:59 | |
Natuurlijk wel, waarom zou je anders via de Traxxen voor nodig hebben? Genoeg 1700'en voor het conventionele net. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 22:00 | |
Zou ook kunnen. Iig worden er BDs'en aangepast voor zover ik weet. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 22:00 | |
t/m 160 mag dat toch wel, en bij snelheden vanaf 200km/h of hoger toch niet? Dan moet volgens mij iedere reiziger een zitplaats hebben. | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 22:00 | |
Dat is wel wat men vorig jaar als Fyra-alternatief aan de overheid heeft gepresenteerd, die zei "Ok, tof plan!" NS is inmiddels wel aan het kijken hoe ze een IC-verbinding tussen Dordrecht en midden-Brabant kunnen behouden, n van de opties die men onderzoekt is om de Beneluxmin via Dordrecht te sturen. De 1900 via Dordrecht laten rijden is ook iets waar naar gekeken wordt, geloof ik... ==> http://www.treinreiziger.(...)reda_behouden-146323 | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 22:01 | |
Nee, niet zonder meer geduwd. Zie rapport RvTV over de ontsporing van geduwd ICRm in Amsterdam. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 22:03 | |
Volgens mij mag het gewoon volgens internationale regeltjes. Misschien interne NS-regeltjes niet, maar dat weet ik niet. In Duitsland hebben ook veel RE-reizigers met 160km/h in de spits geen zitplaats hoor. | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 22:03 | |
En uiteindelijk rolt er iets gedrochtelijks uit als een pendel-IC die met 1 set van 6 bakken VIRM 2 keer per uur op en neer kart tussen Breda en Dordrecht. Die dan vervolgens de rijtijden net niet haalt, om de haverklap opgeheven wordt etc. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 22:04 | |
Het probleem lijkt me niet zo zeer de snelheid, maar meer het aantal bakken wat je duwt. De Mnchen-Nrnberg-Express rijdt geduwd 200 km/h. Maar niet met meer dan 6 bakken. | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 22:04 | |
Zou me niet verbazen als ze de IC Amsterdam - Dordrecht (de 2200) 2x per uur laten doorrijden naar Breda. Waarna er wel weer een toeslag komt voor de ICd Rotterdam - Breda, want er is tenslotte een toeslagvrij altenatief. ![]() | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 22:04 | |
is het door laten rijden van de 2800 (Utrecht - Rotterdam) of de (12)500 (Leeuwarden/Groningen - Rotterdam) naar Dordrecht geen optie ter vervanging van de 1900 die dan over de HSL kan? oeps verkeerd gelezen. laat maar | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 22:06 | |
Het probleem is niet Rotterdam - Dordrecht, maar Dordrecht - Breda. Die relatie blijft straks verstoken van een snelle verbinding met het Brabantse achterland. Niet dat de sprinter Dordrecht - Breda nou zo veel langzamer is dan de IC, maar op een rit van 18 minuten is een verlenging van 10 minuten (plus overstap voor Tilburg en Eindhoven) toch ineens vrij veel. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 22:06 | |
Zo, hierbij 2 plaatjes vanaf Borkum:![]() Op Zaterdag 9 augustus met een goede kennis even naar het Duitse eiland Borkum geweest. Uiteraard hoort daar ook het pendeltreintje tussen de haven en het dorp bij, zo'n 7 kilometer bijelkaar vandaan gelegen. Het ticket voor de boot is direct ook een toegangsbewijs voor de trein (of bus) als men de van de boot komt of weer vertrekt. Vertrektijden op de tickets vanaf Borkum naar het vaste land zijn altijd de vertrektijden van de trein in het dorp, zodat de reiziger altijd weet welke trein men moet nemen. De AG Ems, de rederij van de veerdienst, en de Borkumer Kleinbahn hebben ook afspraken gemaakt om op elkaar te wachten: Als de boot te laat op het eiland arriveert, door bijvoorbeeld slecht tij, zal de trein in de haven blijven staan. Andersom is het ook het geval, als de trein te laat in de haven is. Extra ritten dienen los gekocht te worden. In het dorp Borkum kon nog een foto gemaakt worden van de trein die goed afgeladen richting de haven vertrekt, om aldaar de passagiers op de veerdienst naar Emden (D) of de Nederlandse Eemshaven te laten overstappen. De reguliere treintjes rijden met 10 moderne rijtuigen, zoals hier afgebeeld is. Aan de kant van de haven vind men het bagagerijtuig, waar men met een rolstoel, fiets of buggy of veel bagage plaats kan nemen. In dat rijtuig is ook zitplaats aanwezig. Vervolgens vind men nog 9 rijtuigen, waar het ook toegestaan is om op de open balkons plaats te nemen. De totale treinrit duurt circa 15 minuten, en heeft aan de rand van het dorp nog n haltering. Het lijntje is circa 7 kilometer lang. De trein bestaat op zulke toeristendagen uit 2 locomotieven, zodat men niet hoeft om te lopen op beide eindpunten. De locomotief op de foto is een nieuwbouw-locomotief uit 2007, gebouwd door Lokomotivenfabrik Schma gevestigd te Diepholz. De andere dieselloks die hier rondrijden van ditzelfde type zijn al enige jaren ouder: de Hannover en Berlin uit 1993, de Mnster III uit 1994. Links in beeld ziet men nog net een deel van de Wismarer Schienenbus staan, die de Borkumer Kleinbahn voor speciale ritten inzet, en staat nu opgesteld bij de werkplaats van de Kleinbahn. ![]() Terwijl wij ons wel weer vermaakt hadden, en net besloten hadden om retour haven te keren, werd deze stoomloc van de Kleinbahn voor een extra trein geplaatst. De Borkumer Kleinbahn zette ieder uur een extra trein in tussen de haven en stad, maar ook in omgekeerde richting vanwege de grote drukte op het eiland. De reguliere treinen en de bus konden de passagiers niet meer vervoeren. Oorspronkelijk was de stoomloc voor speciale ritten tegen extra tarief gepland vanwege de open dag, maar nu werd de stoomloc ingezet voor de extra reguliere ritten. Hier staat de trein vertrekgereed op het station van het dorp Borkum, en zal na enkele minuten vertrekken. De trein bestaat uit wederom een pakwagen en 9 rijtuigen. De gebruikte 10 rijtuigen zijn de oudere rijtuigen, en worden voornamelijk ingezet voor de extra ritten en speciale ritten op het eiland. De Borkum III is een stoomloc uit 1940, en gebouwd door de Firma Maschinenbau und Banbedarf, en voorheen Orenstein & Koppel (O&K)genoemd. Helaas hadden wij ons geen extra tijd gegund om deze trein langs de lijn op n van de fraaie stekken te klikken, dus laten wij het hierbij. Hierna zijn wij ook ingestapt, en meegereden naar de haven, om daar nog even te genieten tijdens het wachten op de boot terug naar de Eemshaven. | ||
boriq | zondag 10 augustus 2014 @ 22:08 | |
ik had mezelf al aangepast, dacht dat ze in Dordrecht meer verbindingen met Rotterdam wilden houden en had over Breda heen gelezen. moeten ze er alleen nog een kerende trein bij tussen zien te passen in Breda. ![]() | ||
Salatrel | zondag 10 augustus 2014 @ 22:11 | |
lijkt me niet als er ook een toeslagvrije 1900 over de HSL gaat | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 22:13 | |
Dan vragen ze daar toch ook gewoon een toeslag voor? Reizigers die niet met de toeslag-1900 willen reizen kunnen tenslotte in Breda overstappen... Ik zie het ze doen hoor. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 22:14 | |
Dat idd. | ||
#ANONIEM | zondag 10 augustus 2014 @ 22:16 | |
In Belgi gaat geduwd met 12 bakken toch ook probleemloos over de HSL met 200? En dan ook nog met staande passagiers omdat die treinen in de spits uitpuilen, dat gelul in Nederland ook altijd ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2014 22:16:53 ] | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 22:17 | |
Ja, bij I11 kan het ook idd. Met 200km/h zelfs. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 22:19 | |
Misschien is I11 qua stoot-en trekwerk wel voorbereid. ICR iig niet. | ||
Ireyon | zondag 10 augustus 2014 @ 22:22 | |
Bazenlocomotief met bazenrijtuigen ![]() | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 22:24 | |
Is dat met Vectron-locs? Of die gammele reeks 13? | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 22:24 | |
En stil! Vroeger HLE 13, tegenwoordig 18. De 18 is gn Vectron, maar een ES64U3. | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 22:24 | |
Die Vectron-achtige locs. HLE18 ja. | ||
Regenjas | zondag 10 augustus 2014 @ 22:26 | |
Zijn dat ook die rijtuigen die tegenwoordig in de intercity Antwerpen - Brugge - Oostende worden ingezet? Ik vond ze nogal schokkerig bij het optrekken bij de (wel erg veel) stops tussen Antwerpen en Gent. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 22:27 | |
Oh ja, idd, maar heeft wel al veel weg van de vormen van de Vectron. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 22:28 | |
BTW: ES64U3 = 3kV, 15kV en 25kV? | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 22:29 | |
Klopt, de oude kopvorm van de ES64U4 voldeed niet meer aan botsnormen dus moest men iets nieuws bedenken. Dat is geworden wat nu op de HLE 18 en CP4700 is te zien en wat later ook op de Vectron is geplakt. In het geval van NMBS: 1,5 kV, 3 kV en 25 kV. Naar het schijnt is het vrij makkelijk om ook 15 kV erbij te krijgen voor de HLE 18, maar heeft men die optie nagelaten omdat de HLE 18 alleen voor Belgisch binnenlands verkeer is bedoeld. | ||
SevenWonders | zondag 10 augustus 2014 @ 22:30 | |
Het aantal keren dat ik (met toeslag) mocht staan tussen Rdam en Schiphol is niet meer op 1 hand te tellen ... dus ... | ||
greavy | zondag 10 augustus 2014 @ 22:30 | |
Ja, die locs en rijtuigen worden daar tegenwoordig ook ingezet, want men heeft nu ook 3 tot 4 setjes met HLE18+10xM6(dubbeldeksrijtuigen)+HLE18 tussen Eupen en Oostende vv rijden, omdat er diverse treinen te weinig capaciteit hebben bij I11,(die enkeldeksrijtuigen) zeker in de spits. Men had vorig jaar 50 M6-rijtuigen omgebouwd voor 200 km/h, maar binnen een maand mochten die nog maar 170 vanwege instabiele rij-eigenschappen en hoge slijtage bij 200 km/h. Men is bezig met een oplossing, maar die laat inmiddels wel lang op zich wachten. De stuurstandrijtuigen van de M6-serie zijn echter te licht, en zullen nooit harder mogen dan 160 km/h in Belgi. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 22:32 | |
Homologeren voor NL en gaan met die banaan. | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 22:33 | |
Op naar Amsterdam wat mij betreft. | ||
Duvel | zondag 10 augustus 2014 @ 22:35 | |
Hebben ze al ERTMS? | ||
James1988 | zondag 10 augustus 2014 @ 22:48 | |
Siemens is bezig met het testen daarvan. | ||
_serial_ | zondag 10 augustus 2014 @ 22:48 | |
Heeft iemand trouwens gehoord hoe het dit jaar met de Sigzet treinen is gegaan aan de grenzen? vorig jaar ging dat niet helemaal soepel toch ? | ||
Dr_Flash | zondag 10 augustus 2014 @ 23:12 | |
Leuk! | ||
ziggyziggyziggy | zondag 10 augustus 2014 @ 23:19 | |
Als je een spoor van tact in je donder hebt, weet je wanneer je even op je handen zou moeten zitten. | ||
ziggyziggyziggy | zondag 10 augustus 2014 @ 23:20 | |
Toffe foto's van Borkum trouwens. Geen sein te vinden op dat eiland zeker? | ||
KnightSolaire | zondag 10 augustus 2014 @ 23:57 | |
Meen me te herinneren dat was afgesproken met de overheid dat die IC Eindhoven - Den Haag Centraal toeslagvrij zou blijven (en dan kun je natuurlijk niet voor de ICd wel een toeslag vragen voor hetzelfde traject). Dus ik verwacht dat de toeslagplicht alleen tussen Schiphol en Rotterdam blijft zoals nu. | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 00:04 | |
En wat denk je dat de overheid gaat doen als NS besluit om tch een toeslag te vragen voor de HSL-IC Eindhoven - Den Haag wanneer er een 'gewone IC' via Dordrecht komt te rijden? Precies, niets. | ||
dennistd | maandag 11 augustus 2014 @ 00:44 | |
Maar goed: momenteel rijdt er ook een gewone IC via Dordrecht en toch hoeft er geen toeslag betaald te worden | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 00:54 | |
Klopt, maar dat is alvast voorbereidend voor wanneer die IC over de HSL gaat rijden. Als er toch een IC via Dordrecht blijft rijden zie ik het er best van komen dat de toeslag voor Breda - Rotterdam via de HSL opnieuw gevraagd gaat worden. | ||
Bitlord | maandag 11 augustus 2014 @ 04:04 | |
Vond vannacht nog wat cijfers over de spoorwegen in Albani. Heb ze maar geplaatst op de Engelse wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Albania Het vervoer stort totaal in... Het aantal reizigerskilometers over heel 2013 werd door NS alleen bereikt in 6 uur... (rond de 1400x groter) | ||
Toekito | maandag 11 augustus 2014 @ 08:14 | |
Ah Rdam - EHV onderuit. Als ik op tijd wil zijn moet ik via Utrecht. Gezellig! Net nu ik mijn mp3 speler vergeten ben ![]() | ||
Duvel | maandag 11 augustus 2014 @ 08:16 | |
Via Utrecht is ook geen pretje denk ik. | ||
Toekito | maandag 11 augustus 2014 @ 08:25 | |
nee, maar volgens NS de beste keus. Dus laat ik eens naar ze luisteren ![]() | ||
Salatrel | maandag 11 augustus 2014 @ 08:28 | |
wat isser aan de hand dan? want op de site staat (nog) niks | ||
mschol | maandag 11 augustus 2014 @ 08:28 | |
enig idee waarom ? wel vreemd... | ||
JDude | maandag 11 augustus 2014 @ 08:29 | |
Om 7:30 was in Breda al te lezen dat die verstoring voorbij was. | ||
SymbolicFrank | maandag 11 augustus 2014 @ 08:37 | |
Sinds kort veel met de trein: tot nu toe 9x Sittard - A'dam (of andersom). - 1x op tijd. - 4x meer dan een kwartier vertraging. - 3x meer dan 3 kwartier vertraging (twee keer door werkzaamheden). - 1x (gisteren) is de trein na vertraging omgekeerd en ben ik mee terug naar huis gegaan ivm. niet meer op tijd in het hotel kunnen zijn. (Dat kost trouwens 20 Euro.) Wel enig begrip van de NS medewerkers, maar ook: "Als het je niet bevalt, dan ga je maar met de auto!". | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 08:53 | |
Vanochtend werd in mijn trein heel attent omgeroepen dat er r gratis wifi aan boord was en dat men vooral uitgenodigd werd om daar gebruik van te maken. Alleen hihi haha domo vla: het werkte natuurlijk niet ![]() | ||
Toekito | maandag 11 augustus 2014 @ 08:59 | |
geen idee borden op Rdam zeiden alleen dat door een verstoring er niks reed na breda. Ook in de app waren de reizen weggekrast. Net op Utrecht overgestapt. Op wat rare hardlopende dwaze na ging het prima. | ||
Toekito | maandag 11 augustus 2014 @ 09:01 | |
ik zou schrikken als het wel werkt. | ||
DeaDLocK2K | maandag 11 augustus 2014 @ 09:02 | |
Wifi in de trein is echt bijzonder nutteloos. | ||
DeaDLocK2K | maandag 11 augustus 2014 @ 09:02 | |
Niet omdat het er is trouwens maar omdat het zo slecht functioneert. | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 09:14 | |
Ik heb anders nooit problemen met WiFi in de trein... ...want ik gebruik mijn telefoon als hotspot, hihi haha hoho | ||
ReisT | maandag 11 augustus 2014 @ 09:14 | |
We moeten alles wat is afgesproken voor de nieuwe concessie dus maar meteen vergeten, NS hoeft zich toch nergens aan te houden? | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 09:17 | |
Inderdaad. Als er ets is wat de Nederlandse overheid tijdens de Fyraproblemen heeft laten zien dan is het wel dat het in het belang van de overheid is om NS in het zadel te houden. Als hiervoor afspraken moeten worden geschonden (zoals over bedieningspatroon, punctualiteit, prijzen, noem maar op) dan is dat iets wat men slikt. Er is wel wat gemor in de Kamer, maar dat is allemaal voor de bhne. | ||
DriekOplopers | maandag 11 augustus 2014 @ 09:19 | |
Blafbrief aan ProRail over aanhoudende storingen versus wisselkaalslag: http://www.voorbeterov.nl/130219.php | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 09:19 | |
Dat werkt nooit veel beter want Vodafone ![]() ![]() | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 09:22 | |
4G werkt anders prima ![]() Behalve in een DDZ, want die dingen werken als een kooi van Faraday. ![]() | ||
_serial_ | maandag 11 augustus 2014 @ 09:32 | |
Als je in de motorbak zit ja, in de gewone bakken werkt het wel | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 09:37 | |
Niet geweldig hoor, in bijvoorbeeld ICRm werkt het veel beter. | ||
_serial_ | maandag 11 augustus 2014 @ 09:39 | |
Dat is wel waar, maar in de motorbak heb ik regelmatig dat het tot GPRS teurggaat. | ||
DriekOplopers | maandag 11 augustus 2014 @ 09:41 | |
Dat geld ga je toch wel terug eisen? Behoefte aan een handje hulp daarbij? | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 09:46 | |
Dat merk ik in alle DDZ-bakken wel, al hangt het af van waar ik ben (sterkte masten e.d.). In ICRm/ICMm heb ik dat veel minder. ![]() Denk dat NS zich dan beroept op BW 8:108... | ||
DriekOplopers | maandag 11 augustus 2014 @ 10:02 | |
Geschillencommissie schijnt inmiddels een keer 8:108BW terzijde te hebben geschoven. Mooi om eens te proberen. | ||
greavy | maandag 11 augustus 2014 @ 10:39 | |
Ik ben daar nog niet geweest, maar wat ik uit reportages en de dienstregeling zelf kan concluderen: - Niet erg veel treinen per traject - Wel goedkoper als de bus, maar de bus rijdt vaker - Het materieel is een beetje erg versleten - De hoofdstad van Albani, Tirana, is niet meer per trein bereikbaar omdat men het belangrijker vond om wegen aan te leggen, dus moest het station gesloopt worden. | ||
MTL | maandag 11 augustus 2014 @ 10:46 | |
Pff, was me het weekje wel weer ![]() Van zoekgeraakte conducteurs tot gestrand zijn met de allerlaatste trein omdat er iemand zo nodig om 1 uur 's nachts onder de trein voor mij moest komen, tot hysterische (agressieve) reizigers omdat ik (met een intercity) niet op de tussengelegen stoptreinstations stopte, tot politie-inzet en daarna ook nog iemand onwel geworden in dezelfde trein. Weken gebeurd er dan echt helemaal niets en opeens van alles achter elkaar. Maar dat maakt het machinistenberoep dan ook weer heel erg leuk ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 11-08-2014 11:55:43 ] | ||
b2py | maandag 11 augustus 2014 @ 11:47 | |
Meer mensen die hun reishistorie niet kunnen ophalen op mijnns? Ov-chipkaart.nl is ook down, misschien gerelateerd.. | ||
greavy | maandag 11 augustus 2014 @ 11:48 | |
Is gerelateerd ja. | ||
Pino112 | maandag 11 augustus 2014 @ 11:55 | |
Ja die site was onveilig toch? Zijn ze vast aan het fixen nu. | ||
daanski82 | maandag 11 augustus 2014 @ 11:56 | |
Nieuwe week nieuwe kansen. Donderdag met de Bier trein van Hannover en vanaf daar met de ICE door naar Berlijn. en zondag met de biertrein van Berlijn terug naar Hengelo! ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 12:08 | |
Wisten ze zaterdag al ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 12:09 | |
ha ha overstappen voor dat kwartiertje winst ![]() | ||
greavy | maandag 11 augustus 2014 @ 12:10 | |
Beetje overdreven, maar wel leuk | ||
Surveillance-Fiets | maandag 11 augustus 2014 @ 12:12 | |
Een geslaagde dienst dus. ![]() | ||
greavy | maandag 11 augustus 2014 @ 12:14 | |
Oja, zo maakt ie wel meer filmpjes: | ||
b2py | maandag 11 augustus 2014 @ 12:37 | |
Die ICE is wel echt 1000 keer chiller dan de pimpel hoor ![]() | ||
GlennQuagmire | maandag 11 augustus 2014 @ 12:40 | |
Nee, de stoelen in ICE2 zijn echt heel kut. Echt alles is beter dan dat. | ||
greavy | maandag 11 augustus 2014 @ 12:40 | |
Overstappen voor een kwartiertje winst, terwijl je in de Pimpel een prima plekje hebt ![]() | ||
b2py | maandag 11 augustus 2014 @ 12:40 | |
Zijn inmiddels gewoon zelfde als ICE3 hoor ![]() | ||
GlennQuagmire | maandag 11 augustus 2014 @ 12:44 | |
Nee, die nieuwe stoelen zijn net een tikje anders. onder andere de vorm van de rugleuning is net zo gemaakt dan het slecht zit ICE3 ![]() ICE2 ![]() Het is de kromming die het echt verschrikkelijke stoelen maakt. Ook zijn de stoelen nogal hard, al kan dat liggen aan het feit dat ze nog nieuw zijn en 'ingezeten' moeten worden. Tevens had ik in het algemeen wel wat meer verwacht van de stoelen in een ICE. Heb wel op betere stoelen gezeten. [ Bericht 37% gewijzigd door GlennQuagmire op 11-08-2014 12:52:51 ] | ||
daanski82 | maandag 11 augustus 2014 @ 12:51 | |
Nee, woon om eens in een ICE rond te kijken. | ||
Kentekenplaat | maandag 11 augustus 2014 @ 13:03 | |
Logisch, als reiziger ben je maar een lastig iets tijdens het ijzerschuiven. | ||
Ireyon | maandag 11 augustus 2014 @ 13:18 | |
Toch wel "Internet in de Trein" als SSID hoop ik ![]() | ||
b2py | maandag 11 augustus 2014 @ 13:21 | |
Ik heb geen verschil gemerkt in ieder geval.. | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 13:27 | |
Loc 186.001 is inmiddels aangekomen op de Watergraafsmeer. | ||
Ireyon | maandag 11 augustus 2014 @ 13:30 | |
![]() Dit vind ik nou een mooie neus ![]() | ||
spectrumanalyser | maandag 11 augustus 2014 @ 13:55 | |
![]() ![]() | ||
Sandrvich | maandag 11 augustus 2014 @ 14:35 | |
In Tiran zelf gaan de geruchten dat het zou gaan om de bouw van een shoppingcenter en men daarna het station zou gaan renoveren, wat niemand gelooft. ![]() | ||
Sandrvich | maandag 11 augustus 2014 @ 15:32 | |
"Sapsan en z'n vriendjes!" ![]() | ||
Kentekenplaat | maandag 11 augustus 2014 @ 15:34 | |
Ik vind het een lelijk ding eerlijk gezegd. ![]() Maar goed, 1500V , dus iets voor NS? | ||
GlennQuagmire | maandag 11 augustus 2014 @ 15:35 | |
![]() ![]() | ||
Fiorano | maandag 11 augustus 2014 @ 15:45 | |
Best een mooi plaatje:![]() | ||
Ireyon | maandag 11 augustus 2014 @ 16:25 | |
![]() Op dit formaat is-tie tenminste nog een beetje scherp. Waar kijken we berhaupt naar? Dit is in de UK aan de trein te zien? | ||
Fiorano | maandag 11 augustus 2014 @ 17:28 | |
Jup in Keynsham (nabij Bristol) waar op dit moment 1 van de grootste Heteluchtballonfeesten ter wereld gehouden worden. De Britse luchtballon fabrikant Cameroon huist daar in de buurt. | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 17:39 | |
Geinig ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 17:50 | |
Leuk man. Wisselstoring bij Gouda. Gaan we het binnen de +100 houden of niet? Pak uw kastjes en Stem!! | ||
#ANONIEM | maandag 11 augustus 2014 @ 17:50 | |
Ik dacht dat de wisselproblematiek wel voorbij moest zijn bij Gouda. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 17:53 | |
Nee dus. Geklungel ![]() | ||
Frozen-assassin | maandag 11 augustus 2014 @ 17:54 | |
Ik zet in op +117 | ||
Duvel | maandag 11 augustus 2014 @ 18:11 | |
Mijn moeder wilde naar huis en kwam in die zooi terecht, benieuwd waar ze nu is... | ||
Duvel | maandag 11 augustus 2014 @ 18:12 | |
Geweldige samenloop ook: Utrecht half plat, en wat er dan nog rijdt ook nog eens verprutsen. | ||
Toekito | maandag 11 augustus 2014 @ 18:13 | |
112 ![]() | ||
Alexxxxx | maandag 11 augustus 2014 @ 18:26 | |
![]() Wisselstoring kennen ze niet bij station Harlingen Haven... | ||
#ANONIEM | maandag 11 augustus 2014 @ 18:27 | |
Nee | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 19:01 | |
Had al n half uur geleden aan het bier kunnen zitten op mijn balkon. Nu lekker in een stampvolle trein tussen Diemen en fokking Weesp ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 19:24 | |
En weer een aanrijding bij t Harde.Daar hoef ik niet langs, maar we zijn er nog niet. Er is nog ruimte voor minimaal 58 km ellende. | ||
Frozen-assassin | maandag 11 augustus 2014 @ 19:24 | |
Op hoeveel minuten extra zit je al? | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 19:28 | |
Nu precies een uur | ||
Peterselieman | maandag 11 augustus 2014 @ 19:33 | |
H, daar ben ik eerder dit jaar geweest. En jij bent vorige week nog gespot toen je hier in de buurt met je dinnetje bij iemand op bezoek ging ![]() | ||
Sandrvich | maandag 11 augustus 2014 @ 19:41 | |
Op het eerste gezicht een photoshop van treinen in Teletubbyland of zo. ![]() | ||
Bitlord | maandag 11 augustus 2014 @ 20:02 | |
PTA / Treinentopic #701: Theorie VS praktijk Fijn dat Trans Link Systems dit een halfjaar heeft laten liggen. Nu er eindelijk in de media iets over wordt vermeld, is het probleem opeens snel opgelost. | ||
Duvel | maandag 11 augustus 2014 @ 20:06 | |
H wacht eens, dan is het nog ouder. Jaren geleden kreeg ik een keer een brief dat de OV-chipkaart die ik verstuurd had, succesvol vernietigd was. Tof, behalve dat ik niks had opgestuurd. Die brief zal ik wel niet meer hebben, maar er is dus blijkbaar sprake van een langlopende teringzooi daar. Met andere woorden, ik word steeds meer gesterkt en bevestigd in mijn overtuiging dat de OV-chipkaart verwoest moet worden. | ||
JDude | maandag 11 augustus 2014 @ 20:09 | |
Nou Fles, weet je ook meteen waar die willekeurige GtbV bedragen vandaan komen. | ||
DeaDLocK2K | maandag 11 augustus 2014 @ 20:10 | |
Op alles wat ik invul vul ik Fles' rekeningnummer in. Doe ik al sinds een eeuwigheid. | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 20:10 | |
Nou, "het viel mee". +93. Grafbermstengelende pijphoerenzooi. | ||
Duvel | maandag 11 augustus 2014 @ 20:11 | |
De kern van de database is een random number generator. | ||
DeaDLocK2K | maandag 11 augustus 2014 @ 20:11 | |
Vrij essentieel onderdeel van ieder besturingssysteem ![]() | ||
Duvel | maandag 11 augustus 2014 @ 20:12 | |
Dit waardeer ik in je. Zelfs in de grootste duisternis, weet je er nog een positief puntje aan te zuigen. Hulde! ![]() | ||
Duvel | maandag 11 augustus 2014 @ 20:12 | |
Maar niet bij het opslaan van klantgegevens, buiten de versleuteling. | ||
boriq | maandag 11 augustus 2014 @ 20:12 | |
Aantal foto's gemaakt van de situatie rond Utrecht Centraal vanuit de lucht door Stefan Verkerk voor Treinreiziger: https://www.flickr.com/ph(...)s/72157645951463178/ Eerste deel is Utrecht, tweede deel foto's van de Hanzelijn uit 2012. | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 20:16 | |
Er moet meer gepijpt en gezogen worden. Daar is de reiziger meer bij gebaat dan bij deze volstrekte onkunde. | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 20:19 | |
Thuis. De gordijnen kunnen bijna dicht. Bedankt voor het verneuken van mijn avond prutsrail ![]() | ||
Salatrel | maandag 11 augustus 2014 @ 20:19 | |
de SPR? die is altijd gezellig druk in de spits ja ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 20:27 | |
Nee, op dat moment zat ik al in de IC. De Haringen-in-een-tonnetje-express had ik tussen Den Haag en Schiphol. Omdat Schiphol ook het omreisadvies werd voor Utrecht. Lekker een enkel zesje slettenbak. En geen conducteur natuurlijk, dus eenmansbediening, dus op elk station nog een minuutje extra oplopen. Yaldaldee ![]() | ||
Peterselieman | maandag 11 augustus 2014 @ 20:30 | |
Wees blij dat die trein reed en niet opgeheven was omdat een dagje Efteling belangrijker is dan meer lijngebonden personeelsinzet | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 20:34 | |
![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 20:34 | |
heb je hem weer hoor. JA het kon nog kutter. JA er zijn ook mensen met een nog zwaarder leven. MAAR DIT IS OOK ERG JA ![]() | ||
Duvel | maandag 11 augustus 2014 @ 20:37 | |
![]() Vanuit mijn vakgebied vind ik deze tof. ![]() | ||
James1988 | maandag 11 augustus 2014 @ 20:39 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 20:41 | |
![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 11 augustus 2014 @ 20:45 | |
| ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 20:50 | |
het gebeurt wel vaak trouwens. Te vaak. Ik zal eens kijken. | ||
Peter | maandag 11 augustus 2014 @ 20:51 | |
![]() Maar wat is dan nu het voordeel.. hmm | ||
ziggyziggyziggy | maandag 11 augustus 2014 @ 21:01 | |
It's a dirty job, but someone's gotta do it. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 11 augustus 2014 @ 21:09 | |
30 januari - Wisselstoring bij Delft 4 februari - Wisselstoring bij Hoevelaken 11 februari - Defecte trein bij Schiedam 14 februari - Gouda ineens preventief plat in de spits 17 februari - Wisselstoring bij Hengelo 18 februari - Bovenleidingsstoring bij Den Dolder 20 februari - Wisselinspectiegelazer rond Den haag 17 maart - Overwegstoringen tussen Gouda en Zoetermeer 28 maart - Wisselstoring bij Schiedam 1 april - Wisselstoring bij Utrecht Centraal 3 april - Defecte trein bij Den Dolder 9 april - Trein komt 18 minuten te laat binnen in Utrecht, geen uitleg. 14 april - Seinstoring bij Delft 24 april - Vertrekprocedure kon zogenaamd niet gestart worden vanwege te grote drukte. Kwartier later lukte het ineens wel. 30 april - Stroomstoring rond Amsterdam 1 mei - Wisselstoring bij Gouda 2 mei - Defecte trein bij Amersfoort 13 mei - Koppeling mislukt, met 3 ipv minimaal 7 bakken moeten vertrekken 26 mei - Aansluiting gemist "door reizigersoverschot" 27 mei - Opnieuw plotselinge noodinspectie wissels bij Den Haag 28 mei - Defecte trein bij Amersfoort 23 juni - Srpinter in Den Haag HS opgeheven "wegens te grote vertraging" (+10) 24 juni - Stapvoets sukkelen tusen Zoetermeer en Den Haag, en net zo langzaam binnen rijden dat iedereen genaaid is. Nul info. 25 juni - Trein opgeheven in Amersfoort vanwege "technische problemen" 4 juli - Tien minuten vertraging opgelopen omdat er op een 2e conducteur gewacht moest worden. Gecontroleerd werd er niet. 10 juli - Defecte trein in Utrecht 18 juli - Gekloot met remmen die het niet of wel of misschien toch niet doen. +21 11 augustus - Wisselstoring bij Gouda. En dat zijn alleen de verwijtbare dingen. In een half jaartje. Op 1 traject. Wooptie fucking doo ![]() | ||
b2py | maandag 11 augustus 2014 @ 21:12 | |
Maar goed, hoeveel forensen maken zoveel kilometers op een dag? | ||
Fixers | maandag 11 augustus 2014 @ 21:16 | |
Jeetje, wat lijkt die oude stationshal een poppenhuisje vergelen met de nieuwe. En wat kan je goed zien dat spoor 18/19 B complete uitbijters zijn geografisch gezien. | ||
Peterselieman | maandag 11 augustus 2014 @ 21:17 | |
Zat laatst in een hotel in Spanje waar op de kamers voor dit soort dingen zelfs de verlichting aangepast kon worden. Was een speciale knop voor ![]() | ||
Duvel | maandag 11 augustus 2014 @ 21:22 | |
Je weet dat ze 20 en 21 aan het bouwen zijn momenteel? | ||
Fixers | maandag 11 augustus 2014 @ 21:23 | |
Zie, ze hadden nooit het oude postperron hoeven slopen. | ||
Duvel | maandag 11 augustus 2014 @ 21:27 | |
Idd... ![]() |