ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Jou. Daarnaast is het zo dat er heel veel individuele treinen zijn waar regio's en zelfs gemeentes aan meebetalen. Hoe denk je dat er een nachtnet in Brabant kan zijn?
Onzin dat heet het inkopen van diensten, doet adam ook met lijn 66.
Ns krijgt geen dubbeltje subsidie van onze roverheid en dat weet je best.
Deadlock je bent zelf een zure stroom. icloud net zo goed trouwens.
En verder zal het me aan m'n reet roesten of Huges hier mee lurkt of niet. Hij zou er best wat van op kunnen steken. Ik heb gewoon geen zin in ruzie maken, dat is alles
Van 18 t/m 22 augustus gaat NS International gratis ijsjes uitdelen op een aantal ICdefect-treinen. Waarom is me een raadsel, maar de Railcatering Utrecht heeft de opdracht daarvoor gekregen.
Euh, dat is dus zeg maar de definitie van subsidie....
Nee als ik betaal voor iets en ik krijg er iets voor terug, dan koop ik een dienst, subsidie is het tegen beter weten rendabel maken van een niet rendable dienstuitvoering.(in de spoorwereld dan)
De jaarlijks subsidie die de ns vroeger kreeg werd gewoon jaarlijks over de schutting gesmeten zonder enige vorm van eisen of controle.
Ik zou zeggen ga eens een potje janken en daarna naar bedje toe je bent moe en vervelend.
Op zondag 10 augustus 2014 18:25 schreef greavy het volgende: Van 18 t/m 22 augustus gaat NS International gratis ijsjes uitdelen op een aantal ICdefect-treinen. Waarom is me een raadsel, maar de Railcatering Utrecht heeft de opdracht daarvoor gekregen.
Nee als ik betaal voor iets en ik krijg er iets voor terug, dan koop ik een dienst, subsidie is het tegen beter weten rendabel maken van een niet rendable dienstuitvoering.(in de spoorwereld dan)
Ja maar dat is dus precies wat er gebeurt met bepaalde treinen. Ze zijn niet rendabel maar de gemeenten of provincies vinden het belangrijk omdat er een maatschappelijke functie aan kleeft en daarom leggen ze het geld bij omdat NS anders de trein niet rijdt. Dát is dus gewoon subsidie.
Om nog maar te zwijgen van de 900 miljoen per jaar die NS indirect krijgt omdat ProRail het onderhoud onder de kostprijs doet.
Ja maar dat is dus precies wat er gebeurt met bepaalde treinen. Ze zijn niet rendabel maar de gemeenten of provincies vinden het belangrijk omdat er een maatschappelijke functie aan kleeft en daarom leggen ze het geld bij omdat NS anders de trein niet rijdt. Dát is dus gewoon subsidie.
onzin dat is inkopen, betaal je niet dan gebeurt het niet.
quote:
Om nog maar te zwijgen van de 900 miljoen per jaar die NS indirect krijgt omdat ProRail het onderhoud onder de kostprijs doet.
onzin prorail is al jaren een zelfstandig bedrijf en maakt zelfstandig haar beslissingen, ns is gewoon een klant, zij profiteren ervan als prorail goedkoper haar diensten levert maar omdat nu subsidie voor de ns te noemen dat is onzin.
onzin prorail is al jaren een zelfstandig bedrijf en maakt zelfstandig haar beslissingen, ns is gewoon een klant, zij profiteren ervan als prorail goedkoper haar diensten levert maar omdat nu subsidie voor de ns te noemen dat is onzin.
lees het artikel eens, of ga pitten en vertel mij morgen dat ik gelijk heb.
quote:
Lees jij ooit jaarverslagen? Wtf gast
dit is totale onzin, dit soort besparingen kun je niet als subsidie toeschrijven aan de vervoersmaatschappijen, nog los van het feit dat veolia arriva en syntus ook gewoon meeprofiteren, het is simpelweg een lagere inkoopsprijs geen subsidie.
lees het artikel eens, of ga pitten en vertel mij morgen dat ik gelijk heb.
Gelezen en je bent nog steeds een domme mongool!
quote:
dit is totale onzin, dit soort besparingen kun je niet als subsidie toeschrijven aan de vervoersmaatschappijen, nog los van het feit dat veolia arriva en syntus ook gewoon meeprofiteren, het is simpelweg een lagere inkoopsprijs geen subsidie.
Als ik jou was zou ik geen financieel beroep kiezen jochie.
ProRail is weliswaar een BV die zelfstandig haar beslissingen kan maken, maar wordt weldegelijk aangestuurd door de Nederlandse overheid. Jaarlijks gaat er een flinke zak met geld naar ProRail zodat de infraheffing laag kan blijven.
Enkele jaren terug heeft Schultz de kraan een beetje dichtgedraaid (ik meen me te herinneren dat het om ¤ 160 miljoen per jaar gaat), gevolg is dat de infraheffing omhoog ging.
Zie ook Engeland: Network Rail ontvangt in principe geen belastinggeld voor instandhouding van de status quo, die kosten worden gedragen door de gebruikers (reizigers en cargo). De Britse overheid trekt wel de portemonnee voor grote projecten zoals uitbreidingen en vernieuwingen van stations.
Op zondag 10 augustus 2014 18:52 schreef James1988 het volgende: ProRail is weliswaar een BV die zelfstandig haar beslissingen kan maken, maar wordt weldegelijk aangestuurd door de Nederlandse overheid. Jaarlijks gaat er een flinke zak met geld naar ProRail zodat de infraheffing laag kan blijven.
Enkele jaren terug heeft Schultz de kraan een beetje dichtgedraaid (ik meen me te herinneren dat het om ¤ 160 miljoen per jaar gaat), gevolg is dat de infraheffing omhoog ging.
Zie ook Engeland: Network Rail ontvangt in principe geen belastinggeld voor instandhouding van de status quo, die kosten worden gedragen door de gebruikers (reizigers en cargo). De Britse overheid trekt wel de portemonnee voor grote projecten zoals uitbreidingen en vernieuwingen van stations.
Volgens ontkent er niemand dat prorail een subsidiespons is, maar daarmee kun je niet zeggen dat de vervoersmaatschaapijen daarmee ook automatisch (indirect) subsidie krijgen, ze profiteren alleen daarvan doordat ze een lagere inkoopsprijs(infraheffing) betalen.
Volgens ontkent er niemand dat prorail een subsidiespons is, maar daarmee kun je niet zeggen dat de vervoersmaatschaapijen daarmee ook automatisch (indirect) subsidie krijgen, ze profiteren alleen daarvan doordat ze een lagere inkoopsprijs(infraheffing) betalen.
Volgens ontkent er niemand dat prorail een subsidiespons is, maar daarmee kun je niet zeggen dat de vervoersmaatschaapijen daarmee ook automatisch (indirect) subsidie krijgen, ze profiteren alleen daarvan doordat ze een lagere inkoopsprijs(infraheffing) betalen.