Oh ja, idd, maar heeft wel al veel weg van de vormen van de Vectron.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
En stil!
[..]
Vroeger HLE 13, tegenwoordig 18. De 18 is géén Vectron, maar een ES64U3.
Klopt, de oude kopvorm van de ES64U4 voldeed niet meer aan botsnormen dus moest men iets nieuws bedenken. Dat is geworden wat nu op de HLE 18 en CP4700 is te zien en wat later ook op de Vectron is geplakt.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja, idd, maar heeft wel al veel weg van de vormen van de Vectron.
In het geval van NMBS: 1,5 kV, 3 kV en 25 kV. Naar het schijnt is het vrij makkelijk om ook 15 kV erbij te krijgen voor de HLE 18, maar heeft men die optie nagelaten omdat de HLE 18 alleen voor Belgisch binnenlands verkeer is bedoeld.quote:
Het aantal keren dat ik (met toeslag) mocht staan tussen Rdam en Schiphol is niet meer op 1 hand te tellen ... dus ...quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eh Rotterdam - Breda toevallig![]()
Maar ze mochten toch geen treinen over de HSL sturen als niet elke reiziger een zitplaats had? Hoe willen ze dat gaan doen met minder dan 10 bakken, van Eindhoven tot Rotterdam gewoon niemand meer in laten stappen?
Ja, die locs en rijtuigen worden daar tegenwoordig ook ingezet, want men heeft nu ook 3 tot 4 setjes met HLE18+10xM6(dubbeldeksrijtuigen)+HLE18 tussen Eupen en Oostende vv rijden, omdat er diverse treinen te weinig capaciteit hebben bij I11,(die enkeldeksrijtuigen) zeker in de spits.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:26 schreef Regenjas het volgende:
Zijn dat ook die rijtuigen die tegenwoordig in de intercity Antwerpen - Brugge - Oostende worden ingezet? Ik vond ze nogal schokkerig bij het optrekken bij de (wel erg veel) stops tussen Antwerpen en Gent.
Homologeren voor NL en gaan met die banaan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, de oude kopvorm van de ES64U4 voldeed niet meer aan botsnormen dus moest men iets nieuws bedenken. Dat is geworden wat nu op de HLE 18 en CP4700 is te zien en wat later ook op de Vectron is geplakt.
[..]
In het geval van NMBS: 1,5 kV, 3 kV en 25 kV. Naar het schijnt is het vrij makkelijk om ook 15 kV erbij te krijgen voor de HLE 18, maar heeft men die optie nagelaten omdat de HLE 18 alleen voor Belgisch binnenlands verkeer is bedoeld.
Op naar Amsterdam wat mij betreft.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Homologeren voor NL en gaan met die banaan.
Hebben ze al ERTMS?quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op naar Amsterdam wat mij betreft.
Als je een spoor van tact in je donder hebt, weet je wanneer je even op je handen zou moeten zitten.quote:
Meen me te herinneren dat was afgesproken met de overheid dat die IC Eindhoven - Den Haag Centraal toeslagvrij zou blijven (en dan kun je natuurlijk niet voor de ICd wel een toeslag vragen voor hetzelfde traject). Dus ik verwacht dat de toeslagplicht alleen tussen Schiphol en Rotterdam blijft zoals nu.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan vragen ze daar toch ook gewoon een toeslag voor? Reizigers die niet met de toeslag-1900 willen reizen kunnen tenslotte in Breda overstappen...
Ik zie het ze doen hoor.
En wat denk je dat de overheid gaat doen als NS besluit om tóch een toeslag te vragen voor de HSL-IC Eindhoven - Den Haag wanneer er een 'gewone IC' via Dordrecht komt te rijden?quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Meen me te herinneren dat was afgesproken met de overheid dat die IC Eindhoven - Den Haag Centraal toeslagvrij zou blijven (en dan kun je natuurlijk niet voor de ICd wel een toeslag vragen voor hetzelfde traject). Dus ik verwacht dat de toeslagplicht alleen tussen Schiphol en Rotterdam blijft zoals nu.
Klopt, maar dat is alvast voorbereidend voor wanneer die IC over de HSL gaat rijden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:44 schreef dennistd het volgende:
Maar goed: momenteel rijdt er ook een gewone IC via Dordrecht en toch hoeft er geen toeslag betaald te worden
nee, maar volgens NS de beste keus. Dus laat ik eens naar ze luisterenquote:Op maandag 11 augustus 2014 08:16 schreef Duvel het volgende:
Via Utrecht is ook geen pretje denk ik.
wat isser aan de hand dan? want op de site staat (nog) niksquote:Op maandag 11 augustus 2014 08:25 schreef Toekito het volgende:
[..]
nee, maar volgens NS de beste keus. Dus laat ik eens naar ze luisteren
enig idee waarom ?quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:04 schreef Bitlord het volgende:
Vond vannacht nog wat cijfers over de spoorwegen in Albanië. Heb ze maar geplaatst op de Engelse wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Albania
Het vervoer stort totaal in... Het aantal reizigerskilometers over heel 2013 werd door NS alleen bereikt in 6 uur... (rond de 1400x groter)
Om 7:30 was in Breda al te lezen dat die verstoring voorbij was.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:14 schreef Toekito het volgende:
Ah Rdam - EHV onderuit. Als ik op tijd wil zijn moet ik via Utrecht. Gezellig! Net nu ik mijn mp3 speler vergeten ben
geen idee borden op Rdam zeiden alleen dat door een verstoring er niks reed na breda. Ook in de app waren de reizen weggekrast. Net op Utrecht overgestapt. Op wat rare hardlopende dwaze na ging het prima.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat isser aan de hand dan? want op de site staat (nog) niks
ik zou schrikken als het wel werkt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend werd in mijn trein heel attent omgeroepen dat er r gratis wifi aan boord was en dat men vooral uitgenodigd werd om daar gebruik van te maken. Alleen hihi haha domo vla: het werkte natuurlijk niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |