abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:54:37 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143279484
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Da's de Turbo Boost :Y

geen idee
Het is KITT niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 augustus 2014 @ 21:55:16 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143279518
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, die dingen zijn volledig gelijk aan de barrels die nu om de haverklap naar de tering gaan.
wat wil je ook als ze per dienst van een uur vier maal van spanning veranderen, iets waarvoor ze niet helemaal gemaakt zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:55:40 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143279538
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:54 schreef Ireyon het volgende:
Toch wordt het volgens mij wel een mooi zicht, zo'n Traxx met 10 bakken erachter (dat mag je op Den Haag - Venlo toch hopen iig).
Ik weet niet of ze met 160 10 bakken mogen duwen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:56:50 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143279598
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:54 schreef Ireyon het volgende:
Toch wordt het volgens mij wel een mooi zicht, zo'n Traxx met 10 bakken erachter (dat mag je op Den Haag - Venlo toch hopen iig).
Reken er niet op.
pi_143279614
quote:
3s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze met 160 10 bakken mogen duwen?
Dat mag zolang alle bakken maar het 160 stempel hebben!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:57:35 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143279633
quote:
3s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze met 160 10 bakken mogen duwen?
Waar wou je sowieso 160? Tussen Helmond en Blerick? I mean, ze gaan toch niet echt Dordrecht overslaan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143279713
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar wou je sowieso 160? Tussen Helmond en Blerick?
Eh Rotterdam - Breda toevallig :+

Maar ze mochten toch geen treinen over de HSL sturen als niet elke reiziger een zitplaats had? Hoe willen ze dat gaan doen met minder dan 10 bakken, van Eindhoven tot Rotterdam gewoon niemand meer in laten stappen?
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:59:41 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143279739
quote:
3s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze met 160 10 bakken mogen duwen?
Maar men gaat toch niet door naar Venlo dan, en wordt deze ingekort tot Den Haag - Eindhoven. Ik dacht dat het dan Schiphol - Venlo werd.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:59:51 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143279746
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar wou je sowieso 160? Tussen Helmond en Blerick? I mean, ze gaan toch niet echt Dordrecht overslaan? :?
Natuurlijk wel, waarom zou je anders via de Traxxen voor nodig hebben? Genoeg 1700'en voor het conventionele net.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:00:27 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143279778
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar men gaat toch niet door naar Venlo dan, en wordt deze ingekort tot Den Haag - Eindhoven. Ik dacht dat het dan Schiphol - Venlo werd.
Zou ook kunnen. Iig worden er BDs'en aangepast voor zover ik weet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:00:37 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143279785
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Eh Rotterdam - Breda toevallig :+

Maar ze mochten toch geen treinen over de HSL sturen als niet elke reiziger een zitplaats had? Hoe willen ze dat gaan doen met minder dan 10 bakken, van Eindhoven tot Rotterdam gewoon niemand meer in laten stappen?
t/m 160 mag dat toch wel, en bij snelheden vanaf 200km/h of hoger toch niet?
Dan moet volgens mij iedere reiziger een zitplaats hebben.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:00:44 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143279793
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar wou je sowieso 160? Tussen Helmond en Blerick? I mean, ze gaan toch niet echt Dordrecht overslaan? :?
Dat is wel wat men vorig jaar als Fyra-alternatief aan de overheid heeft gepresenteerd, die zei "Ok, tof plan!"

NS is inmiddels wel aan het kijken hoe ze een IC-verbinding tussen Dordrecht en midden-Brabant kunnen behouden, één van de opties die men onderzoekt is om de Beneluxmin via Dordrecht te sturen. De 1900 via Dordrecht laten rijden is ook iets waar naar gekeken wordt, geloof ik...

==> http://www.treinreiziger.(...)reda_behouden-146323
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:01:43 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143279843
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat mag zolang alle bakken maar het 160 stempel hebben!
Nee, niet zonder meer geduwd. Zie rapport RvTV over de ontsporing van geduwd ICRm in Amsterdam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:03:03 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143279913
Volgens mij mag het gewoon volgens internationale regeltjes. Misschien interne NS-regeltjes niet, maar dat weet ik niet. In Duitsland hebben ook veel RE-reizigers met 160km/h in de spits geen zitplaats hoor.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:03:04 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143279915
En uiteindelijk rolt er iets gedrochtelijks uit als een pendel-IC die met 1 set van 6 bakken VIRM 2 keer per uur op en neer kart tussen Breda en Dordrecht. Die dan vervolgens de rijtijden net niet haalt, om de haverklap opgeheven wordt etc. ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:04:01 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143279969
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:03 schreef greavy het volgende:
Volgens mij mag het gewoon volgens internationale regeltjes. Misschien interne NS-regeltjes niet, maar dat weet ik niet. In Duitsland hebben ook veel RE-reizigers met 160km/h in de spits geen zitplaats hoor.
Het probleem lijkt me niet zo zeer de snelheid, maar meer het aantal bakken wat je duwt. De München-Nürnberg-Express rijdt geduwd 200 km/h. Maar niet met meer dan 6 bakken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:04:20 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143279983
quote:
9s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
En uiteindelijk rolt er iets gedrochtelijks uit als een pendel-IC die met 1 set van 6 bakken VIRM 2 keer per uur op en neer kart tussen Breda en Dordrecht. Die dan vervolgens de rijtijden net niet haalt, om de haverklap opgeheven wordt etc. ^O^
Zou me niet verbazen als ze de IC Amsterdam - Dordrecht (de 2200) 2x per uur laten doorrijden naar Breda. Waarna er wel weer een toeslag komt voor de ICd Rotterdam - Breda, want er is tenslotte een toeslagvrij altenatief. :s)
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:04:27 #168
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_143279988
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is wel wat men vorig jaar als Fyra-alternatief aan de overheid heeft gepresenteerd, die zei "Ok, tof plan!"

NS is inmiddels wel aan het kijken hoe ze een IC-verbinding tussen Dordrecht en midden-Brabant kunnen behouden, één van de opties die men onderzoekt is om de Beneluxmin via Dordrecht te sturen. De 1900 via Dordrecht laten rijden is ook iets waar naar gekeken wordt, geloof ik...

==> http://www.treinreiziger.(...)reda_behouden-146323
is het door laten rijden van de 2800 (Utrecht - Rotterdam) of de (12)500 (Leeuwarden/Groningen - Rotterdam) naar Dordrecht geen optie ter vervanging van de 1900 die dan over de HSL kan?
oeps verkeerd gelezen. laat maar
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:06:19 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143280097
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:04 schreef boriq het volgende:

[..]

is het door laten rijden van de 2800 (Utrecht - Rotterdam) of de (12)500 (Leeuwarden/Groningen - Rotterdam) naar Dordrecht geen optie ter vervanging van de 1900 die dan over de HSL kan?
Het probleem is niet Rotterdam - Dordrecht, maar Dordrecht - Breda. Die relatie blijft straks verstoken van een snelle verbinding met het Brabantse achterland.

Niet dat de sprinter Dordrecht - Breda nou zo veel langzamer is dan de IC, maar op een rit van 18 minuten is een verlenging van 10 minuten (plus overstap voor Tilburg en Eindhoven) toch ineens vrij veel.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:06:23 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143280103
Zo, hierbij 2 plaatjes vanaf Borkum:
Borkumer Kleinbahn Diesellok "Aurich" by Durk Houtsma., on Flickr
Op Zaterdag 9 augustus met een goede kennis even naar het Duitse eiland Borkum geweest. Uiteraard hoort daar ook het pendeltreintje tussen de haven en het dorp bij, zo'n 7 kilometer bijelkaar vandaan gelegen. Het ticket voor de boot is direct ook een toegangsbewijs voor de trein (of bus) als men de van de boot komt of weer vertrekt. Vertrektijden op de tickets vanaf Borkum naar het vaste land zijn altijd de vertrektijden van de trein in het dorp, zodat de reiziger altijd weet welke trein men moet nemen. De AG Ems, de rederij van de veerdienst, en de Borkumer Kleinbahn hebben ook afspraken gemaakt om op elkaar te wachten: Als de boot te laat op het eiland arriveert, door bijvoorbeeld slecht tij, zal de trein in de haven blijven staan. Andersom is het ook het geval, als de trein te laat in de haven is.
Extra ritten dienen los gekocht te worden.

In het dorp Borkum kon nog een foto gemaakt worden van de trein die goed afgeladen richting de haven vertrekt, om aldaar de passagiers op de veerdienst naar Emden (D) of de Nederlandse Eemshaven te laten overstappen. De reguliere treintjes rijden met 10 moderne rijtuigen, zoals hier afgebeeld is. Aan de kant van de haven vind men het bagagerijtuig, waar men met een rolstoel, fiets of buggy of veel bagage plaats kan nemen. In dat rijtuig is ook zitplaats aanwezig. Vervolgens vind men nog 9 rijtuigen, waar het ook toegestaan is om op de open balkons plaats te nemen.
De totale treinrit duurt circa 15 minuten, en heeft aan de rand van het dorp nog één haltering. Het lijntje is circa 7 kilometer lang. De trein bestaat op zulke toeristendagen uit 2 locomotieven, zodat men niet hoeft om te lopen op beide eindpunten.

De locomotief op de foto is een nieuwbouw-locomotief uit 2007, gebouwd door Lokomotivenfabrik Schöma gevestigd te Diepholz. De andere dieselloks die hier rondrijden van ditzelfde type zijn al enige jaren ouder: de Hannover en Berlin uit 1993, de Münster III uit 1994.

Links in beeld ziet men nog net een deel van de Wismarer Schienenbus staan, die de Borkumer Kleinbahn voor speciale ritten inzet, en staat nu opgesteld bij de werkplaats van de Kleinbahn.

Borkumer Kleinbahn stoomloc "Borkum III" by Durk Houtsma., on Flickr
Terwijl wij ons wel weer vermaakt hadden, en net besloten hadden om retour haven te keren, werd deze stoomloc van de Kleinbahn voor een extra trein geplaatst. De Borkumer Kleinbahn zette ieder uur een extra trein in tussen de haven en stad, maar ook in omgekeerde richting vanwege de grote drukte op het eiland. De reguliere treinen en de bus konden de passagiers niet meer vervoeren.
Oorspronkelijk was de stoomloc voor speciale ritten tegen extra tarief gepland vanwege de open dag, maar nu werd de stoomloc ingezet voor de extra reguliere ritten.
Hier staat de trein vertrekgereed op het station van het dorp Borkum, en zal na enkele minuten vertrekken.
De trein bestaat uit wederom een pakwagen en 9 rijtuigen. De gebruikte 10 rijtuigen zijn de oudere rijtuigen, en worden voornamelijk ingezet voor de extra ritten en speciale ritten op het eiland.

De Borkum III is een stoomloc uit 1940, en gebouwd door de Firma Maschinenbau und Banbedarf, en voorheen Orenstein & Koppel (O&K)genoemd.

Helaas hadden wij ons geen extra tijd gegund om deze trein langs de lijn op één van de fraaie stekken te klikken, dus laten wij het hierbij. Hierna zijn wij ook ingestapt, en meegereden naar de haven, om daar nog even te genieten tijdens het wachten op de boot terug naar de Eemshaven.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:08:56 #171
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_143280243
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het probleem is niet Rotterdam - Dordrecht, maar Dordrecht - Breda. Die relatie blijft straks verstoken van een snelle verbinding met het Brabantse achterland.

Niet dat de sprinter Dordrecht - Breda nou zo veel langzamer is dan de IC, maar op een rit van 18 minuten is een verlenging van 10 minuten (plus overstap voor Tilburg en Eindhoven) toch ineens vrij veel.
ik had mezelf al aangepast, dacht dat ze in Dordrecht meer verbindingen met Rotterdam wilden houden en had over Breda heen gelezen.

moeten ze er alleen nog een kerende trein bij tussen zien te passen in Breda. :)
pi_143280400
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:04 schreef James1988 het volgende:
Waarna er wel weer een toeslag komt voor de ICd Rotterdam - Breda, want er is tenslotte een toeslagvrij altenatief. :s)
lijkt me niet als er ook een toeslagvrije 1900 over de HSL gaat
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:13:18 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143280491
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:11 schreef Salatrel het volgende:

[..]

lijkt me niet als er ook een toeslagvrije 1900 over de HSL gaat
Dan vragen ze daar toch ook gewoon een toeslag voor? Reizigers die niet met de toeslag-1900 willen reizen kunnen tenslotte in Breda overstappen...

Ik zie het ze doen hoor.
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:14:40 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143280585
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het probleem lijkt me niet zo zeer de snelheid, maar meer het aantal bakken wat je duwt. De München-Nürnberg-Express rijdt geduwd 200 km/h. Maar niet met meer dan 6 bakken.
Dat idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143280690
In België gaat geduwd met 12 bakken toch ook probleemloos over de HSL met 200? En dan ook nog met staande passagiers omdat die treinen in de spits uitpuilen, dat gelul in Nederland ook altijd :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2014 22:16:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')