bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() ![]() | |
Jhovall | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:49 |
Misschien een beetje domme vraag, maar hoe gaan ze het met de anonieme OV chip-kaart doen als je een buitenlander bent die op een zondag in enschede is beland en naar schiphol wilt? Ik heb al een paar keer gehad dat er japanners aan mij vroegen hoe een kaartje kopen ging. (Je krijgt nogal wat vragen als je in een geel hesje daar rondloopt, ookal ben je geen NS personeel). | |
KnightSolaire | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:51 |
Een toerist kan gewoon een eenmalige chipkaart kopen. | |
dennistd | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:54 |
Die DDZ-bakken worden ook goed vies zo te zien: een viertje met twee nieuwe bakken en dus een zesje geworden is | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:54 |
Gisteren functioneringsgesprek gehad. Vast contract in de pocket. Vandaag vrij dus dat is gisteravond gevierd met collega's en wat andere mensen ![]() | |
Jhovall | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:56 |
Yah, maar kan dat ook als de loketten gesloten zijn? Want ik heb daar eigenlijk nog nooit een optie voor gezien. | |
MTL | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:57 |
Vandaag arbeidsvoorwaardengesprek gehad, vanaf 1 juli aan de slag als machinist bij NS Reizigers ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:57 |
Dat is nu ook een, beetje dat ding. Ik heb naast een persoonlijke ook een anonime chipkaart. Die had ik al 1000 keer kunnen uitlenen/weggeven aan Franse collegas die naar Nederland komt voor de plantjes, maar ik hou m toch zelf want ik WEET gewoon dat er een situatie gaat komen dat ik er toch aanspraak op moet gaan maken. Nu hebben wij vervoersfans de luxe dat we er vaak meerdere hebben... Maar eigenlijk is het in en in triest dat wij "kenners" weten, dat je er een reserve moet houden ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:57 |
Gefeliciteerd ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:58 |
Gefeliciteerd hoor! ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:59 |
Ach, een anonieme OV-chipkaart kun je altijd gewoon uit de automaat trekken. Een reserve heb je dus snel bij de hand ![]() Komen gewoon in de kaartautomaat, zijn er nu al op een aantal stations op proef. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:59 |
Dat is maar goed ook ![]() ![]()
![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:02 |
Ja maar, je bent het toch wel met me eens dat het eigenlijk gewoon belachelijk is... ![]() | |
Jhovall | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:04 |
Eigenlijk is dit wel belachelijk, want de mensen betalen zo altijd te veel voor hun reis. | |
KnightSolaire | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:04 |
Tijdelijk reisrecht kun je nadat het is aangevraagd min of meer direct op een vervangende kaart zetten. Vroeger moest je een week of twee wachten voordat je een duplicaat van je abonnement had. Dat lijkt me vooruitgang. | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:06 |
Monopoly en MTL, beiden gefeliciteerd! ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:08 |
Je hebt een punt ja... ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:10 |
Dat heb ik nu dus ook, ik heb nu ook 2 keer 'reizen op saldo produkt' op mn NS kaart staan, na het niet kunnen opladen van mn VDU kaart... geen idee waarom ![]() | |
ReisT | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:14 |
Dat je een apart 'reizen op saldo product' nodig hebt bij NS is om te beginnen al belachelijk. 't Is de basisfunctie van een chipkaart... | |
KnightSolaire | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:16 |
Hoe moet de kaartlezer dan weten of je 2e of 1e klas wil reizen? | |
Facepalm | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:18 |
Standaard 2e klas tenzij je een reisproduct voor 1e klas hebt ofzo. | |
ReisT | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:21 |
Ja, zoiets. Moet technisch super simpel zijn, ook zonder 'product'. bitje staat standaard op '0' = tweede klas, indien gewenst zet je die om naar '1'. | |
KnightSolaire | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:22 |
Die logica is wel de reden dat als je het product nog niet hebt, dit standaard erop wordt geladen (2e klas) als je saldo laadt bij NS. | |
cherrycoke | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:29 |
hallo luitjes, ik dank dat dit topic wel mijn vraag kwijt kan stel je wilt naar Antwerpen met de trein via Roosendaal (want thalys is duur) moet je dan in Roosendaal een Belgisch treinkaartje kopen? | |
SevenWonders | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:46 |
Ik kom even uit de lurkingmodus: Fietste net van het station naar huis en door het geluidsscherm zag ik een oude zwart-bruine 1200-locomotief (met aan de bovenkant de tekst: " Het origineel is hier " oid voorbij komen, met een hele bonte sleep met rijtuigen zoals je vroeger in de trein naar Parijs zag. Wat was dat voor trein? Was omstreeks 13:30u op station Dordrecht. | |
Peter | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:49 |
MTL en Mono gefeliciteerd! | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:54 |
Dit, jeeej!! | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:54 |
Autoslaaptrein naar Italië als ik het goed heb. | |
Jhovall | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:00 |
Ya. Want een andere vervoerder (NMBS) | |
cherrycoke | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:03 |
dankjewel | |
ReisT | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:04 |
NS verkoopt ook gewoon kaartjes naar België. Als er nog steeds geen Belgische automaat in Roosendaal staat kan je daar geen Belgische kaartjes kopen. Een e-ticket kopen bij de NMBS is meestal het voordeligste. | |
Jhovall | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:07 |
Is daar niet een incheckpaal voor NMBS? | |
ReisT | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:08 |
Nee, want die bestaan helemaal niet, de ov-chipkaart is immers een Nederlands systeem. Er is alleen een NS-paal. | |
lyolyrc | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:13 |
Toen ik laatst een overstap had in Roosendaal viel het me op wat een afgeragde oude troep die Belgen naar Roosendaal sturen. Dat moet toch wel beter kunnen? | |
Jhovall | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:15 |
Tuurlijk, domme ik ........ Maar ik weet zeker dat je daar kan overstappen met een kaartje ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:16 |
En opslitsen in Roosendaal nog voordeliger | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:17 |
Ik kan nu geen van NL naar NL kaartje meer kopen op de site van de zuiderburen, vanochtend ging dat nog wel ![]() Edit: Toevoeging: Niet van naar Roosendaal - NL station | |
Ireyon | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:17 |
Nee, dan koop je gewoon bij een willekeurige NS automaat een kaartje naar Antwerpen. Je kan dan de directe intercity Den Haag HS - Brussel nemen of in Roosendaal overstappen op de stoptrein Roosendaal - Antwerpen. Kaartjes via de NMBS kopen is in Roosendaal niet mogelijk. | |
MTL | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:19 |
Bedankt voor de felicitaties ![]() | |
cherrycoke | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:21 |
super bedankt allemaal voor de reacties | |
lyolyrc | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:27 |
Van mij ook gefeliciteerd! Wat wordt je standplaats? Mono ook gefeliciteerd met je vaste aanstelling! | |
Ajaxfan | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:46 |
Oepsie bij Driebergen. | |
GlennQuagmire | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:48 |
Dus bovenleiding bij ede en een boom bij driebergen. ![]() Het is weer vrijdag hè? ![]() | |
Dos37 | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:50 |
Vrijdag ![]() | |
Ajaxfan | vrijdag 27 juni 2014 @ 16:01 |
Ik begrijp nu wel waarom daar bij storm snel bomen op het spoor liggen. Wat een knudde plek zo. | |
Deezertje | vrijdag 27 juni 2014 @ 16:10 |
Je zou denken dat alle bomen daar wel weg zijn onderhand.. Ligt vaak genoeg een boom op het spoor. Of herplanten ze m weer? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juni 2014 @ 16:11 |
Alle bomen verbieden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2014 16:12:03 ] | |
GlennQuagmire | vrijdag 27 juni 2014 @ 16:17 |
Zou het serieus iets voor ProRail vinden om alle bomen in een straal van x meter te kappen. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juni 2014 @ 16:21 |
Nederland heeft al zo weinig bomen, dan kom je idd al gauw op het idee om op de paar plekken waar ze wel staan de boel dan ook maar om te hakken. | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 16:38 |
Dat hebben ze gedaan ![]() | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 17:15 |
MTL en Mono proficiat! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juni 2014 @ 17:20 |
^^ Dat dus ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juni 2014 @ 17:32 |
Thanks voor de feliciados. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 18:43 |
Werd om 17:35 ook eens in mijn trein omgeroepen toen we Utrecht binnen reden ![]() | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 18:47 |
Is al opgelost, ook de bovenleiding storing tussen Ede en Arnhem. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 18:53 |
" al" ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 18:54 |
En gefeliciteerd werknemers ![]() | |
Viezze | vrijdag 27 juni 2014 @ 18:59 |
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je dit op Twitter gaat zetten? ![]() | |
boriq | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:01 |
Gefeliciteerd Monopoly & MTL! | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:04 |
als jan boerelul in de trein het weet, weten al die clubjes het ook allang. Heb jij het nummer van ProRail trouwens? | |
Viezze | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:05 |
Maar hij stond op het perron. Nou weet je dan natuurlijk niet of het net is gebeurd, of dat die boom er al vijftien minuten ligt want dan weten ze het onderhand ook wel daar. Nee. Maar als je kan Twitteren kan je dat nummer ook wel opzoeken. | |
boriq | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:05 |
0900-9336366227928 | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:10 |
Ze weten het direct want de TRDL krijgt een melding dat er geen bovenleiding spanning meer is. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:10 |
Is dat 0900-VINGERVERVEN? ![]() | |
boriq | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:11 |
0900-WEDOENMAARWAT ![]() 0900-VINGERVERVEN ![]() | |
boriq | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:14 |
In alle serieusheid: het is 0800-PRORAIL ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:15 |
gmta ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:16 |
SNEL GA BELLEN ER LICHD EEN BOOM OP HED SPOOR BIJ DRIEBERGEN ZIJST WAT MOET IK DOEN | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:17 |
Iedereen weet toch dat je dan 0118 999 881 999 119 7253 moet bellen? ![]() | |
boriq | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:18 |
Wordt het telefoonnummer van Prorail niet bepaald door een algoritme welke ervoor zorgt dat het elke 30 seconden een compleet ander nummer is? | |
Viezze | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:22 |
![]() Toch niet uit je hoofd he ![]() | |
Litpho | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:23 |
Niet aan ProRail, NS of politie, nee, maar iemand moet @NS_Online toch op de hoogte stellen? De NS of ProRail zelf doen het overduidelijk niet. | |
Viezze | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:24 |
Zo had ik er nog niet naar gekeken | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:29 |
Herstelwerkzaamheden, obvious. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:30 |
alles waar je @NS_Online van op de hoogte stelt, daar kun je net zo goed de vissen in het aquarium van de afhaalchinees van op de hoogte stellen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:31 |
Arnhem Nijmegen nu ook weer een seinstoring trouwens | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:40 |
Door een spoorloper bij London Waterloo is de treindienst vanaf daar 'enigszins' verstoord...
![]() De spanning was van de derde rail gehaald en de persoon is inmiddels weggehaald, maar South West Trains verwacht dat de gevolgen van deze storing nog tot 22:00 Britse tijd zullen aanhouden. ![]() SWT heeft een Journey Check-website waar je live informatie kunt vinden over de status van het netwerk, en ook over bijvoorbeeld kortere treinen dan gebruikelijk. Ik vind het er best wel bruikbaar uit zien, zou misschien ook handig kunnen zijn voor Nederland. | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:45 |
Complexe personeelsdiensten ook daar Ja? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:49 |
Het is wel te hopen dat NS voor de Coradia Polyvalent of Coradia Meridian kiest, van die lelijke dingen van CAF word je 's nachts badend in het zweet wakker ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2014 19:49:32 ] | |
greavy | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:56 |
Maarja, Europese regeltjes ![]() ![]() En dat heeft zich tot een V250 geleidt die nu ter dood veroordeeld staat. | |
derLudolf | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:58 |
Kameraad heeft nu de IC Arnhem-Zwolle met 1 stel mat '64 ![]() Als je normale capaciteit wil mag je wel Mey 4 stellen gaan rijden... | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:58 |
Die Europese regels zijn prima, dat er bij de NS een stel mongolen zitten/zaten die daar niet mee om konden gaan is niet de schuld van de EU. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2014 19:58:37 ] | |
greavy | vrijdag 27 juni 2014 @ 19:59 |
Ja, dat klopt. Als ze de eisen en dergelijke strenger hadden gemaakt, dan had dit ook beperkt kunnen worden inderdaad ![]() | |
derLudolf | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:01 |
In principe is NS een privaat bedrijf toch? Met weliswaar de staat als aandeelhouder. Of geld die regeling ook voor bedrijven? | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:04 |
CAF is niet onervaren als het om stoptreinen gaat. | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:04 |
Die regels gelden niet voor NS inderdaad.. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:17 |
Het zit hem dan ook in het woord relatief, hoewel ik weet dat CAF stoptreinen maakt zou ik niet weten waar die treinen rondrijden in West-Europa. | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:20 |
Dat is dus helemaal niet waar (ff geen parate tekst bij de hand maar is uitgebreid langs geweest), NS heeft bewust voor Ansaldo gekozen. | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:21 |
CAF maakt ook HSL-treinen, is alleen onbekend hier. Onbekend is onbemind misschien? | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:28 |
Het klinkt gewoon niet cool. Wat voor trein heb je? Ja een CAF. Oh, ik heb Alstom of ik heb Bombardier. Klinkt toch als iets met veel meer body. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:32 |
Ik ken CAF vooral van de slijtagegevoelige metro's in Amsterdam. Wat verder overigens prima dingetjes zijn. | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:33 |
Je vindt ze veel in Spanje en Portugal, maar ze hebben bijvoorbeeld ook aan Ierland geleverd. Daarnaast hebben ze ook veel ervaring met stadsmaterieel (trams voor Edinburgh, metro's voor Amsterdam en Brussel). Op hun website, www.caf.es, kun je zien wat ze zoal gebouwd hebben en voor wie. Dan gebruik je toch de volledige naam? | |
ReisT | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:33 |
Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles is best een indrukwekkende naam. ![]() | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:35 |
Bonuspunten als je het in perfect Castilliaans uit kunt spreken. | |
greavy | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:43 |
Joepie. Heb antwoord van NS op mailtje 457 ofzo. Kortweg: "Nee, wij kunnen geen producten van een kaart verwijderen. Alleen als u een abonnement beëindigd, kan dat. Ja, maar uw abonnement is al beëindigd, en het verwijderen is mislukt, dus wij kunnen dat echt niet opnieuw doen hoor." ![]() Dan zondag maar ff met die kennis een rondje treinen, en dan vragen wat hij er van vind, en wat de juiste opties zijn (Senior test engineer bij NSR afd. OV-chipkaart). ps. Die mensen hebben het wel relaxed hoor. 1x/maand een weekje naar Parijs, om nieuwe software te testen bij Thales voordat het naar Nederland komt. Dan weer 3 weken in Amersfoort testen, en dan weer een weekje naar Thales toe. | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:52 |
Wat is er relaxed aan iedere 3 weken naar Parijs? Dat is misschien de eerste drie keer leuk, maar daarna heb je het ook wel gezien en is het gewoon een reis voor je werk hoor. ![]() | |
Ireyon | vrijdag 27 juni 2014 @ 21:21 |
Is er verder niemand hier die ook op 3 juli voor het NS Testlab is uitgenodigd? Ik zie het echt niet zitten om met alleen een stel Tweakers daar te zijn.. ![]() | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 21:29 |
Castilliaans? CAF komt toch uit Euskal Herria?? | |
greavy | vrijdag 27 juni 2014 @ 21:29 |
Soms zit er wat meer tijd tussen. Maar hij vindt het best relaxed hoor. | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 21:35 |
Klopt, maar voor zover ik kan zien is de naam in Castilliaans (gewoon Spaans) geschreven ![]() | |
boriq | vrijdag 27 juni 2014 @ 21:45 |
in gedachten zijn wij bij je ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 22:13 |
Single icm 3 van Enschede richting Schiphol ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 27 juni 2014 @ 22:20 |
Vanmorgen hadden ze op Enschede moeite twee drietjes aan elkaar te koppelen, vijf minuten voor vertrek "nog 1 poging, anders doen we het zonder". Lukte niet, dus met 1 drietje vertrokken, maar wel op tijd, en in Hengelo hadden ze er al een tweede stel bij geregeld! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 22:27 |
O h netjes ![]() ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 27 juni 2014 @ 22:37 |
![]() ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 27 juni 2014 @ 22:38 |
![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 27 juni 2014 @ 22:38 |
Feli Mono en MTL | |
greavy | vrijdag 27 juni 2014 @ 22:56 |
Zie voor meer info OVtenders.nl Zie ook Limburg.nl - OV2016 [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 27-06-2014 23:02:50 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juni 2014 @ 23:17 |
Hopelijk Arriva ![]() | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 23:25 |
Mooie reactie van SWT ![]()
Het ging om deze lastpak: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 23:26 |
Ook uitgebreid even een foto van gaan staan maken natuurlijk he ![]() | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 23:43 |
Tsja, je moet wat als je stilstaat he ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 23:46 |
Zou ik ook doen hoor. "Okee door JOU staan we nu allemaal stil mooie zweetlul. Kom maar op de plaat ook dan. Hier, vange *klik" ![]() | |
_serial_ | vrijdag 27 juni 2014 @ 23:48 |
MTL en Mono gefeliciteerd met de nieuwe mijlpaal in jullie carriere ! | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 23:49 |
Yep, dat is ook wat er gebeurt. De foto gaat aardig rond op Twitter, met daarbij opmerkingen als "Bedankt, door jou waren honderden mensen uren later thuis" en "Wie kent deze man? De reizigers van/naar Londen Waterloo van vanavond zouden dat graag willen weten." Het Oostenrijkse WESTbahn, de private concurrent voor ÖBB die sinds december 2011 tussen Wenen en Salzburg rijdt, schrijft zwarte cijfers. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 juni 2014 @ 00:29 |
Zweetlul ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 00:49 |
![]() | |
greavy | zaterdag 28 juni 2014 @ 09:02 |
![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 09:05 |
Hopelijk Abellio ![]() | |
dennistd | zaterdag 28 juni 2014 @ 09:18 |
De dag begint al weer lekker: in Hengelo de omroep dat er geen treienen Deventer-Apeldoorn rijden, en dat je via Zwolle moet reizen. Nog net de trein naar Zwolle kunnen halen, wordt er net voor Almelo omgeroepen dat de verstoring voorbij is en dat de IC weer doorrijdt. Zit nu in de IC, maar volgens de NS-site duurt het nog tot 10.30u. Maar hopen dat ie toch dooorrrijdt. Edit: nu net een omroep dat de versperring inderdaad voorbij is. | |
dennistd | zaterdag 28 juni 2014 @ 09:46 |
Wat is dat OBIS ook een dom systeem. Als we om 9.44u bij de Intratuin in Apeldoorn zitten zijn we niet om 9.44u op station Apeldoorn... | |
Viezze | zaterdag 28 juni 2014 @ 09:50 |
Jawel, OBIS loopt ver op zijn tijd vooruit want je kan er mee tijdreizen. Althans, hij geeft wel eens om 09.44 aan dat je om 09.43 aankomt ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 juni 2014 @ 09:59 |
Hopelijk Veolia (of Keolis). | |
b2py | zaterdag 28 juni 2014 @ 10:02 |
Buiten de werkzaamheden om is het weer een puinzooi. Utrecht - Utrecht Overvecht eruit door aanrijding persoon. | |
Peterselieman | zaterdag 28 juni 2014 @ 10:04 |
jij en MTL gefeliciteerd ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 28 juni 2014 @ 10:10 |
Weinig mis met CAF behalve het uiterlijk. Zat de afgelopen dagen meermalen in de metro in Madrid en daar rijden ook CAFs. Het rijdt prima, alleen die koppen van die metrostellen zien er totaal niet uit | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 10:35 |
De meningen verschillen hier merk ik wel! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 10:43 |
"om uw reis zo makkelijk mogelijk te maken" ![]() ![]() | |
ReisT | zaterdag 28 juni 2014 @ 12:02 |
Ik heb net toch die mail gehad met code on voor 2 euro een persoonlijke of anonieme kaart aan te schaffen. Voor medereizigers. | |
bork | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:19 |
mm, Hanneke ook maar ik nog niet ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:21 |
Mail? code>? ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:27 |
Abonnementhouders van NS krijgen een code waarmee ze tot maximaal drie anonieme OV-chipkaarten kunnen kopen à ¤ 2,00 per stuk. Voor medereizigers die nu nog een OV-chipkaart hebben. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:28 |
Oh abonnementhouders, okee ![]() EN vanaf hoeveel abonnementen krijg je dat? ![]() | |
bork | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:28 |
a 3 stuks dat stond er niet bij volgens mij, heb me al geegerd aan Eva ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:28 |
Eén abonnement volstaat wel hoor ![]() | |
GlennQuagmire | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:29 |
3 per abbonement natuurlijk, krijg je tenminste dat six-pack vol. | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:29 |
Staat erbij als je doorklikt in de mail naar de bestelpagina! | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:31 |
Toch nog maar eens m'n spambox door akkeren dan.... | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:41 |
Oh ja ik heb hem ook ![]() Nou ja niks anoniems aan natuurlijk, dat wordt allemaal aan mij zelf gekoppeld ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:44 |
Ik snap er geen flikker van. Dus ik moet eerst een mailtje afwachten naar een website gaan een kortingscode en nog van alles invullen 2 euro betalen wachten tot ik de kaart thuisgestuurd krijg kaart aan mijn meereizer geven die moet dan het product Samenreiskorting op die kaart zetten en dan natuurlijk ook nog een minimum saldo en dan moet je nog inchecken en dan pas mag je de trein in. En dat durven ze dan "om u het reizen zo makkelijk mogelijk te maken" te noemen. Wat een schandvolk daar ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:53 |
Ze snappen niet helemaal wat het woord "makkelijk" betekent, geloof ik. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 14:02 |
Je zal maar bij NS werken. Dan moet je je toch je ogen uit je kop schamen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 28 juni 2014 @ 16:22 |
Nog leden van het topic in de buurt van het noorden vandaag?
| |
Kentekenplaat | zaterdag 28 juni 2014 @ 16:26 |
Bijzonder niet? Ik vraag me toch af wat er in die kantoorkoppen omgaat. Gewoon het station in banjeren was toch beduidend makkelijker dan met die klotenkaart. | |
Fixers | zaterdag 28 juni 2014 @ 17:22 |
Dat was dus exact waar mijn rant op Twitter (en hier) gisteren over ging. Een dagje samen winkelen met mijn moeder is nu goedkoper met de auto dan met voordeelurenkorting. Zie net op Hilversum extra lichtbakken naast het vertreksein. Afgeplakt met plastic nog, waar zijn die voor? | |
Viezze | zaterdag 28 juni 2014 @ 17:40 |
Aftelborden toch? Om aan te geven hoe lang het duurt voordat het sein veilig komt. | |
b2py | zaterdag 28 juni 2014 @ 17:45 |
Ze zijn lekker aan het prutsen in Utrecht ![]() | |
Litpho | zaterdag 28 juni 2014 @ 17:47 |
Mede met dank aan de Vervoerder-apologisten die meermaals aangeven dat je niet moet zeuren omdat de plannen nog niet definitief zijn afgewisseld met "waarom kom je nu pas met je klachten terwijl het proces al zo ver gevorderd is" ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 18:29 |
Klachten waren er altijd al hoor. Dat ze nu pas, misschien, gehoord worden is wat anders ![]() Stelletje walgelijke incompetente huichelachtige leugenaars zijn het. Neukfouten. | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 18:55 |
Gaat weer lekker los hier, weinig argumentatie en veel loze uitspraken. Ik ben nog altijd blij met de OV-chipkaart. Niet iedere keer naar de kaartautomaat om losse kaartjes te kopen. Niet iedere keer langs de kaartautomaat om ICd toeslagen te kopen, maar gewoon even langs een paal halen. Dagje eerste klas met een klassewissel die je zo op de kaart hebt gezet, in plaats van losse overgangsbewijzen. Niet weken wachten op een duplicaat van je abonnement, maar binnen een kwartier tijdelijk reisrecht op een andere OV-chipkaart. Met automatisch opladen nooit meer pinnen bij de kaartautomaat, dus minder kans op misbruik van je pinpas. Als de poortjes sluiten minder zwartrijders en overlast, zoals in de reeds gesloten metrosystemen van Rotterdam en Amsterdam. Meer doen met één pas: OV-fiets huren, je fiets stallen, Greenwheels huren, en natuurlijk reizen met alle andere OV in plaats van een portemonnee die uitpuilt van strippenkaarten en verbruikt oude papieren tickets. Moet ik doorgaan?Dat is echt onzin. De korting blijft precies hetzelfde. Die OV-chipkaart koop je nu voor ¤ 2,00. Het restsaldo gebruik je de volgende keer dat je samen met je moeder gaat shoppen.Kortom een eenmalige investering van ¤ 2,00. Ik vraag me trouwens wel af of je bij het autogebruik ook de eenmalige aanschafkosten van de auto iedere keer meerekent. Ben je toch iedere keer mooi een paar duizend euro kwijt als je naar de stad gaat. | |
Yreal | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:02 |
en als je niet een standaard ritje a>b doet betaal je dik meer nu ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:05 |
De tarieven bij NS zijn niet verhoogd anders dan de gebruikelijke inflatiecorrectie, plus de verhoogde gebruikskosten van het spoor aan ProRail. Ze mogen niet eens meer worden verhoogd dan dat. Of bedoel je de reizen met regionale vervoerders? Tja, die zijn nu eenmaal een duurder dan NS. Dat ligt bij de provincies en die vervoerders. Heeft niets met de OV-chipkaart te maken. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:32 |
Kijk, een NS-er ![]() Dingen waar jij het niet mee eens bent zijn niet meteen "loze uitspraken" Heerlijk toch dan ![]() Dit komt een beetje gehersenspoeld over, maar goed. Kan jij ook niet helpen verder ![]() Ga je goddelijke gang, ik ga voetbal kijken ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:38 |
Was gezellig. | |
Ireyon | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:48 |
En voor de hond? de fiets? de meereiskorting? de grenstrajecten? Ja tof gewoon 25 euro voor een klassewissel aftikken of je nou van Vlissingen naar Middelburg of van Groningen naar Maastricht reist. Niet serieus te nemen dit. Wachten op zowel een nieuwe OV-Chipkaart als een abonnement dat klaarstaat duurt wéken. Staat los van het product 'OV-chipkaart', dit had net zo goed met andere vervoersbewijzen gerealiseerd kunnen worden. LOL. Jij denkt dat al die producten op één OV-chipkaart kunnen, hi-la-risch. Aparte kaart voor studentenreisproduct, aparte kaart voor de fietsenstalling, aparte kaart voor NS-abonnementen en aparte kaart voor Greenwheels, dát is de realiteit ja. | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:50 |
"Stelletje walgelijke incompetente huichelachtige leugenaars zijn het. Neukfouten." Noem ik loze uitspraken. Discussie is dus zinloos als je dat niet eens onderschrijft ![]() Inderdaad moet je daarvoor langs de kaartautomaat. Maar dat was vroeger niet anders. Overall een verbetering. Inderdaad, die producten kunnen allemaal op één kaart. Natuurlijk kun je het nog niet gebruiken om je fiets te stallen in de fietsenstalling bij Hindeloopen maar ja dat zou ik ook wat onrealistisch vinden. Ontwikkeling vindt meestal gestaag plaats, zou leuk zijn als het anders was natuurlijk maar toch ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door KnightSolaire op 28-06-2014 19:57:05 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:52 |
Tsja, als je niet eens weet hoe discussie werkt, dan houdt het op inderdaad. En dat er wat zogenaamd loze uitspraken tussen staan geeft je nog niet het recht om maar te ontkennen dat er ook wel zinnige argumenten tussen staan. Dus met jou ben ik wel klaar inderdaad ![]() | |
Yreal | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:56 |
bijvoorbeeld reizen met onderbreking is de ov chip veel duurder dan met kaartjes. | |
Ireyon | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:57 |
Ja doei. Vooral lekker de rest negeren en gewoon blijven volhouden dat het een verbetering is, kansloos. Nee, dat kan niet. Iedereen die dat ooit heeft geprobeerd, weet dat dat niet kan. Je hebt écht geen idee waar je over praat jij. | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:58 |
Ik heb je nog geen tegenargumenten zien geven i.t.t.t. Ireyon. Weinig om op in te gaan dus. Maar ik wil je complimenteren met deze post. Geen loze uitspraken te bekennen! Zo zou ik de bal ook terug naar jou kunnen spelen; jij doet volgens deze logica het omgekeerde. Ach ja. | |
Ireyon | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:59 |
Ik kan niet van tevoren weten dat je achteraf je post gaat aanpassen hè ![]() | |
Yreal | zaterdag 28 juni 2014 @ 19:59 |
Of het niet meer kunnen kopen van een retourtje ![]() of niet even snel voor 4¤ een 1ste klas overgang kunnen halen ![]() | |
Ireyon | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:01 |
Ik vind dat serieus zo kanker hè. Ik nam regelmatig een overgangskaartje voor Tilburg - Eindhoven à 2 euro als ik wist dat het druk zou worden. Echt een teringmongool die dat geschrapt heeft. | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:01 |
Als je reist met afgekocht reisrecht heb je inderdaad minder keuze, absoluut waar. Zonder afgekocht reisrecht kun je wel een klassewissel laden en betaal je afhankelijk van het traject de 1e klas ritprijs. Daar doelde ik op. | |
Yreal | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:05 |
ja en daar gaat het dus om. Minder opties.. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:06 |
Ik was gisteren ook nogal teleurgesteld toen het gewoon niet meer in de automaat bleek te zitten ![]() | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:08 |
Oh dat heb ik nog niet meegekregen. Ik heb een ov jaarkaart 2e klas en nam altijd een 1e klas overgang met korting voor lange treinreizen zoals naar Maastricht | |
Yreal | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:09 |
ook dat gedoe met die automaten nu.. Ene helft geeft nog normale papieren kaartjes. Mensen die dat niet door hebben dan een euro extra aftroggelen is echt treurig ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:09 |
Klopt. Maar het treft relatief wel een beperkt aantal reizen. En in andere gevallen kan het weer relatief voordelig zijn qua prijs, die toeslagproducten, vergeleken met de papieren overgangen (voor langere trajecten en in de dal/weekenduren voornamelijk). Maar dat betekent niet dat alles slecht en kut is, die weergave is te eenzijdig als je het mij vraagt. Volgens http://www.treinreiziger.(...)ige_chipkaart-146215 wordt er nu nog geen toeslag geheven op de eenmalige chipkaarten die al worden verkocht? Zou nogal vreemd zijn als dat nu is veranderd, dat kun je niet maken inderdaad. | |
Yreal | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:10 |
je kan nog wel een hele dag afkopen, dus in jouw geval maakt het niet uit, als je ook retour gaat die dag. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:13 |
ook zoiets wat compleet haaks staat op alles wat rijmt op "makkelijker" inderdaad. En dan weer eoa promo riedeltje over het ene type heeft een bolle buik en de andere een platte buik en daaraan kan je het herkennen en allemaal van die onzin die in een kantoorgebouw bedacht wordt ![]() | |
Yreal | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:15 |
wel in heel uitzonderlijke stukken is het goedkoper. Dat het 5¤ goedkoper is in het weekend is wel weer aardig. oh dan heb ik dat verkeerd. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:25 |
Ik ben ook wel tevreden met de OV chipkaart, met m'n voordeelurenabonnement en automatisch opladen kom ik nooit meer bij een automaat en ik vind het prima dat ik het in al het OV probleemloos kan gebruiken ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2014 20:26:01 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:34 |
in Estland hebben ze een chipkaart die vrijwel alle tekortkomingen van die van ons oplost: http://elron.ee/en/piletid/elron-soidukaart/ het KAN dus wel. Als je maar wilt. Als je maar daadwerkelijk oog hebt voor je klanten ![]() | |
GlennQuagmire | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:39 |
Estland is toch een land met 1 pasje voor veel, volgens mij kan je daarmee ook de rechtbank binnenkomen enzo. | |
Dr.Mikey | zaterdag 28 juni 2014 @ 20:53 |
Op de heenweg naar Rotterdam mochten we Utrecht niet in en stonden we vast op Bilthoven nu terug staan we weer vast te wachten op een spoor. | |
derLudolf | zaterdag 28 juni 2014 @ 21:08 |
Dus hoeft het niet verbeterd worden? | |
Kentekenplaat | zaterdag 28 juni 2014 @ 21:14 |
Ik vind de OV-chipkaart een onding. Waarom? Om te beginnen de aanschafprijs. Voor iemand die zelden met het OV gaat is dat wel een overweging. De strippenkaart had ik ook voor iets van 7,50, maar dat kon ik gelijk naar Groningen en weer terug. Nu heb ik alleen een lege kaart, waar ik dan eerst weer saldo op moet pleuren. De strippenkaart was op veel meer plekken verkrijgbaar dan dat er nu oplaadpunten zijn. In ons dorp kon je de strippenkaart op vijf verschillende plekken kopen, nu zijn er nog maar twee oplaadpunten. Vroeger had je de OV-dagkaart en de Zomertoer, waarbij je voor een klein extra bedrag ook met het resterende OV kon. Nu is er altijd wel een vage toeslag waardoor dat niet kan. Of doordat een vervoerder er niet in participeert. En dan natuurlijk dat gehannes wat hier voorbij komt. Dingen die niet overgezet worden, verplicht inchecken met een abonnement (dat hoefde eerder niet). Afgezien van de aanbiedingskaartjes is het niet meer leuk om voor de lol met de trein ergens heen te gaan. De auto is, als je die al hebt, met meerdere mensen al gauw goedkoper en vooral sneller en betrouwbaarder. Het OV is gewoon compleet naar de kloten geholpen door Europese regelgeving, totale desinteresse naar de klant en incompetent management van de desbetreffende instanties. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 juni 2014 @ 21:15 |
Er staat toch dat het voor (de nodige) verbeteringen vatbaar is? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2014 21:18:48 ] | |
Regenjas | zaterdag 28 juni 2014 @ 21:21 |
Het papieren overgangsbewijs 2-1 voor enkele reizen en dagretours is absoluut niet verdwenen, ik heb deze gisteren nog uit een automaat in Eindhoven gehaald. De overgangsbewijzen staan nu onder Papieren kaartjes (knop linksonder) -> Overige kaartjes (opnieuw knop linksonder) -> Overgangsbewijs 2-1 dagretour en Overgangsbewijs 2-1 enkele reis, in de meest rechtse kolom van het Overige kaartjes-scherm. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 21:35 |
niet op mijn automaat. | |
greavy | zaterdag 28 juni 2014 @ 22:04 |
Niet alle automaten verkopen nog de papieren kaartjes. | |
greavy | zaterdag 28 juni 2014 @ 22:07 |
Tijdens de Grote Snoeiactie bij Zevenbergen op de fotobult bij de Molenweg even bezoek gehad van ome agent. Wat ik aan het doen was, want een machinist had gebeld dat er een auto langs de weg, vlakbij het spoor, onbeheerd geparkeerd stond ![]() Hij en zijn collega zagen even vreemd op toen zij wel wat gekortwiekt onkruid zagen enzo, maar dat vonden zij helemaal niet boeiend. Ook de snoeischaar die zij op de grond zagen liggen, was niet van belang. Zij peerden 'm weer toen ik vertelde dat ik treintjes fotografeerde. Moet er misschien nog een keer heen, want ben 40 minuten bezig geweest, en toen had ik er genoeg van. Ben nog niet echt klaar ![]() | |
dennistd | zaterdag 28 juni 2014 @ 22:30 |
Sorry, ik had wat anders te doen. Ik kwam nog wel een trein tegen trouwens: ![]() | |
Dr.Mikey | zaterdag 28 juni 2014 @ 22:37 |
Treinen die te vroeg komen waardoor ze lang stilstaan op het perron terwijl je er al inzit is ook ergelijk. | |
Bitlord | zaterdag 28 juni 2014 @ 22:38 |
Terig de omgeleide IC Alkmaar - Nijmegen rijdt zo veel om via Hilversum.en staat een kwartier stil op Amsterdam, dat het sneller is om op Sloterdijk uit te stappen, de trein naar Schiphol te gaan en daar de NS-bus naar Utrecht te pakken. Komt niet vaak voor dat de NS-bus sneller is dan de trein. | |
greavy | zaterdag 28 juni 2014 @ 22:47 |
NS is het spoor helemaal bijster. Dit heeft serieus op de schermen gestaan vandaag ![]() ![]() | |
GlennQuagmire | zaterdag 28 juni 2014 @ 22:50 |
juist ja ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 22:52 |
![]() ![]() | |
Sandrvich | zaterdag 28 juni 2014 @ 23:16 |
Ik dacht om 16h55 in Amsterdam ook 'even snel naar huis [Breda] te gaan met de ICd'. En ik dacht; laat ik de toeslagpaal eens proberen! Uiteindelijk springer bij Rotterdam-Lombardijen dus reed er *niks* meer naar het zuiden. Uiteindelijk via Utrecht moeten reizen en tegen 21h30 een keer thuis. ![]() ...maar om voor het geld-terug-bij-vertraging en de toeslagpaal-toeslag terug te krijgen heb ik dan wel weer 2 aparte formulieren in moeten vullen die naar twee aparte adressen moesten, waarvan die naar NS International dan ook nog een postzegel moet, maar op die naar NS weer niet. Ik vermoed die toeslagpaal-toeslag ook niet meer terug te zien eerlijk gezegd. ![]() | |
greavy | zaterdag 28 juni 2014 @ 23:18 |
Moest je vanaf Amsterdam richting Utrecht, of bij Schiphol afgetakt? Die toeslag kan je binnen 15? minuten op hetzelfde station weer terug naar je OVC chippen, door weer "in te checken" bij de zuil. | |
greavy | zaterdag 28 juni 2014 @ 23:19 |
![]() Sinds kort werkt ERS met Freightliner samen om de Poznàn-shuttles tussen Polen en Rotterdam te vervoeren. Hiervoor zijn 2 ERS-189'en, te weten de 189 212 en 189 213, voorzien van speciale bestickering. De 189 201 is naar Freightliner overgegaan, en voorzien van kleine stickertjes 'Freightliner'. Bij Dordrecht passeert deze shuttle met vooraan de 189 201, gevolgd door de 189 212, onderweg naar de Waalhaven. | |
Peterselieman | zaterdag 28 juni 2014 @ 23:32 |
ik had je dus kunnen treffen in Leeuwarden, want mijn trein kwam om 20.17 aan. Viel me wel op dat de sneltrein van 20.43 uur al erg vroeg omgebouwd was, maar dat was jij dus ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juni 2014 @ 23:33 |
Wat een gehaat. Loze opmerkingen, dit is gewwon veel makkelijker voor de reiziger. Luister maar naar KnightSolaire ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 28 juni 2014 @ 23:35 |
wahaha ![]() | |
Maegrim | zondag 29 juni 2014 @ 00:09 |
Brandje in een bordbistro van een ICE | |
dennistd | zondag 29 juni 2014 @ 00:17 |
Je moet ook niet de frituurpan van de ICE gebruiken als je 's avonds honger hebt ![]() | |
Maegrim | zondag 29 juni 2014 @ 00:19 |
Fikkende servetjes geloof ik ![]() | |
derLudolf | zondag 29 juni 2014 @ 00:20 |
Rijden die op dit tijdstip nog of is dit de laatste die aankomt? | |
GlennQuagmire | zondag 29 juni 2014 @ 00:25 |
Laatste ICE komt volgens mij rond half 12 al aan in Amsterdam, mss was ie vertraagd [edit] onee, vandaag rijdt die niet, de laatste die vandaag aankwam was al om 21:55 in Amsterdam | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 00:33 |
Als je binnen 30 minuten je kaart weer tegen de toeslagzuil houdt (op hetzelfde station als waar je de toeslag hebt gekocht natuurlijk) krijg je het geld terug. Anders moet het via een loket of klantenservice. | |
AIex | zondag 29 juni 2014 @ 00:54 |
Ik heb even gekeken maar ik zie niet waarin die Elron kaart verschilt met onze? | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 00:57 |
Kost 2,50 en is te koop bij een conducteur, geen vervaldatum, opladen kan zelfs in de trein (met hulp van een conducteur), kaart kan door anderen gebruikt worden. | |
Peter | zondag 29 juni 2014 @ 00:57 |
Dan kijk je niet gped ![]() (o.a. inchecken bij conducteur, meerdere personen op 1 kaart, thuis bijstorten.. overdraagbaar.. 2,50 productiekosten..) | |
AIex | zondag 29 juni 2014 @ 01:07 |
En jij ziet het voor je als 1 miljoen reizigers zich bij het instappen eerst moeten melden bij de hc om in te checken mits je er eerst online een kaartje op geboekt hebt, of voldoende geld (ook via de hc) erop hebt geladen. 2,50¤ is natuurlijk wel correcter dan die schandalige 7,50¤. | |
Kentekenplaat | zondag 29 juni 2014 @ 01:17 |
WTF? ![]() ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 29 juni 2014 @ 01:18 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 juni 2014 @ 01:28 |
Die betreffende machinist zou ik ook wel even een uurtje willen ondervragen trouwens. | |
#ANONIEM | zondag 29 juni 2014 @ 04:04 |
Ja, ik zat voetbal te luisteren op Radio 1. Wilde zo snel mogelijk in de andere cabine zitten met het geluid aan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 29 juni 2014 @ 04:07 |
Als het een plek is waar veel gebeurt met spoorlopers, suïcidale mensen etc, kan ik het op zich wel begrijpen. Je komt genoeg mafketels tegen op en langs het spoor. Van de week nog iemand die op de brug over het Van Starkenborghkanaal (voorbij Groningen Noord) over de reling hing, half op het spoor, om een foto te maken van de trein die ik reed. Wat een gek, heb getyfoneerd als een idioot en mijn middelvinger opgestoken ![]() Toen ik weer terug ging naar Delfzijl een paar minuten later was hij weg. | |
greavy | zondag 29 juni 2014 @ 07:39 |
Die fotobult ligt bij een boer in een weiland. En die boer doet er niks mee, en er is door mij (en nog een paar fotografen) vorig jaar gevraagd of wij een pad op die bult mochten snoeien, zodat daar een fraaie fotostek kwam. Dat mocht. Helaas was die stek inmiddels weer volledig dichtgegroeid, maar was ik er al even niet meer geweest. Nu had ik het initiatief dus genomen om te snoeien ![]() | |
boriq | zondag 29 juni 2014 @ 08:03 |
![]() | |
Kentekenplaat | zondag 29 juni 2014 @ 10:17 |
Met andere woorden: je redt je maar. | |
Dr_Flash | zondag 29 juni 2014 @ 12:18 |
En dat noemt iemand anders een gek ![]() | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 12:54 |
Bij het passeren van Hollandsche Rading: "Dames en heren, we bereiken zometeen Utrecht Centraal" Euhh dat is nog wel 10 minuten hoor ![]() | |
GlennQuagmire | zondag 29 juni 2014 @ 13:00 |
Vaak genoeg gehad dat Den Haag CS al werd omgeroepen tussen Zoetermeer en Ypenburg ![]() | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 13:12 |
Faith in humanity restored: in mijn Facebook-inbox een bericht van iemand die mijn OV-chipkaart heeft gevonden. Helaas kan ik er niks meer mee, want ik heb die kaart al laten blokkeren door TLS. Deblokkeren kan niet, dus die kaart is nu onbruikbaar. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 juni 2014 @ 13:18 |
Tuurlijk wel. | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 13:25 |
Technisch kan het vast wel (het nummer moet weer verwijderd worden van de te-blokkeren-kaarten-lijsten), maar ik kan me wel voorstellen dat het procedureel ongewenst is. Een kaart laat je met een reden blokkeren (diefstal, verlies), als je een mogelijkheid geeft om de kaart te laten deblokkeren open je een mogelijkheid tot misbruik/fraude/etc. Wel stom, degene die mijn kaart heeft gevonden had me zo'n 3 uur voor ik 'm liet blokkeren een bericht gestuurd, maar omdat ik niet met hem bevriend ben kwam het ding in het mapje "Other" op FB. Anders had ik het wel gezien, en had ik die hele kaart nooit hoeven laten blokkeren ![]() | |
Dos37 | zondag 29 juni 2014 @ 13:37 |
Ook vaak gezien, tientallen mensen beginnen bij zo'n mededeling ook in de benen te komen. Want stel je voor de trein stopt en gaat 3 seconden later weer te rijden dan zit je toch mooi vast, toch? | |
Yreal | zondag 29 juni 2014 @ 14:14 |
Of mensen die al bij leidsche rijn gaan staan in de Intercity Rotterdam -> Leeuwarden ![]() | |
b2py | zondag 29 juni 2014 @ 14:18 |
![]() Tough life. | |
Yreal | zondag 29 juni 2014 @ 14:23 |
Jouw rugzak ![]() | |
b2py | zondag 29 juni 2014 @ 14:24 |
Rugzak van vriendinlief ![]() Die mijne zie je rechtsonder nog een stukje. | |
GlennQuagmire | zondag 29 juni 2014 @ 14:25 |
Deed ik vroeger nog wel eens als het enigszins druk was, had namelijk een overstap van 1 minuut, en anders moest ik de bus nemen. ![]() | |
Yreal | zondag 29 juni 2014 @ 14:27 |
Je weet dat 1ste klas overgang en meereis niet mag worden gecombineerd he? | |
Dr_Flash | zondag 29 juni 2014 @ 14:27 |
Wat moet dat inlegkruisje op die andere stoel? | |
b2py | zondag 29 juni 2014 @ 14:29 |
Weekendvrij en weekendov ![]() Maar alsnog bedankt. | |
#ANONIEM | zondag 29 juni 2014 @ 14:33 |
![]() ![]() Ze helpen op zich wel aardig bloed tegenhouden, alleen sta je gigantisch voor lul als je die om je neus heen vouwt ![]() | |
KnightSolaire | zondag 29 juni 2014 @ 14:38 |
Wel stil zijn samen hè... ![]() | |
Peterselieman | zondag 29 juni 2014 @ 15:14 |
![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 29 juni 2014 @ 15:15 |
enige juiste actie bij dit soort idioten. | |
Kentekenplaat | zondag 29 juni 2014 @ 16:20 |
![]() ![]() | |
Viezze | zondag 29 juni 2014 @ 16:27 |
2013 belde... | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 16:28 |
Hè wat flauw. ![]() Maar daarover gesproken, ik ben sinds 11u30 op pad en heb nog geen enkele vertraging gehad. Sterker nog, doordat een ICE vertraagd was was ik zelfs wat sneller op reis. ![]() | |
b2py | zondag 29 juni 2014 @ 16:34 |
Idem, nul conducteurs gezien ook overigens. Jij? | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 16:37 |
3 keer 4 keer controle gehad. [ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 29-06-2014 16:45:54 ] | |
DriekOplopers | zondag 29 juni 2014 @ 16:43 |
Het kan nog erger. Er bestaan ook tampons met aan twee kanten een touwtje. Die touwtjes (elastisch) doe je dan links en rechts om je oren. Dient om bloedingen na een neusoperatie (vanbinnen dus) te stelpen. Ik heb vier dagen totaal voor lul gelopen met tampons dwars over m’n smoel als een soort snor. Mensen die zich afvragen “schaamt die Oplopers zich nou nooit ergens voor” weten nu dus het antwoord. Als je dit doorstaat, kan je alles aan. | |
Anne | zondag 29 juni 2014 @ 16:44 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 juni 2014 @ 16:49 |
Als je je er niet voor schaamt waarom zou je dan zeggen dat je voor lul loopt met zoiets. Ik vind namelijk niet dat je dan voor lul loopt. Loop je voor lul als je poot in het gips zit? Als je nadat je een wervel breekt met een looprek moet lopen? Hell no. Iedereen die denkt dat dat wel zo is is een trieste idioot. | |
DeaDLocK2K | zondag 29 juni 2014 @ 16:50 |
Behalve als je een dwerg bent. Natuurlijk. Want dan kan ik niet anders dan oncontroleerbaar hard lachen. Ja ik ben een hypocriet maar ik kan het niet helpen. | |
b2py | zondag 29 juni 2014 @ 16:51 |
Jeetje, wat een geluk. | |
greavy | zondag 29 juni 2014 @ 16:52 |
4x controle waarvan 1x bij Arriva vechtdallijn Zwolle Emmen. | |
greavy | zondag 29 juni 2014 @ 16:58 |
Vanochtend strandde DDZ 7646 Als IC1922 Eindhoven - Den Haag in Dordrecht, vanwege vastgelopen remmen bij 2 draaistellen, en werd bij haltering in Dordrecht gevonden (veel rookontwikkeling, brandgeur. Was nog niet bekend). Binnen 5 minuten had men besloten de trein op te heffen, en werd al het treinverkeer via spoor 3 ipv 1 geleid. De IC richting Rotterdam - Amsterdam - Lelystad wachtte keurig op de overstappende reizigers. Na ongeveer een uur werd er leeg richting Rotterdam vertrokken. Ze stonden wel met 11 man te kijken naar de rookontwikkeling. 8x V&S, PLP, Hc, Mcn. Blussen was niet nodig, maar men had gelijk 2 schuimblussers gepakt. | |
#ANONIEM | zondag 29 juni 2014 @ 16:58 |
![]() ![]() Dat is ook niet al te fraai nee. Zijn nare dingen. Maar goed, als het helpt, dan helpt het ![]() Ik hoop dat bij de nieuwe concessie in het noorden wordt besloten om standaard op elke trein een steward te hebben. In ieder geval 's avonds. Laatste tijd veel mensen die zich schijnbaar niet in kunnen houden met de drank- en drugs inname. | |
DriekOplopers | zondag 29 juni 2014 @ 17:31 |
![]() | |
derLudolf | zondag 29 juni 2014 @ 17:36 |
Ik ben nog nooit niet gecontroleerd op Zwolle Emmen | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 17:41 |
Ik heb het vandaag bescheiden gehouden, net iets meer dan 400 km afgelegd. ![]() | |
greavy | zondag 29 juni 2014 @ 17:42 |
sinds Arriva daar rijdt, heb ik altijd controle daar. Thuiskomst met 5 controles. Een mooie vangst. | |
greavy | zondag 29 juni 2014 @ 17:44 |
hier ook niet zoveel. Dordrecht - Breda - Zwolle - Mariënberg (lunchen bij Spoor 7 in het stationsgebouw) - Almelo - Utrecht - Rotterdam - Dordrecht. Straks ook ff berekenen. Ja, ik ga serieus naar Mariënberg om te lunchen. Die uitsmijters zijn daar verrukkelijk. | |
Peterselieman | zondag 29 juni 2014 @ 17:44 |
Zeker. Ik heb gister op Schiphol - Leeuwarden (met overstap in Zwolle) geen enkele controle gehad | |
derLudolf | zondag 29 juni 2014 @ 17:48 |
Ik rijd er net voorbij :p Maar had er idd vaker goede dingen over gehoord. Ik vind het trouwens nog best druk in de trein op dit moment. Hoopte dat iedereen aan de buis zou zijn gekluisterd | |
Fixers | zondag 29 juni 2014 @ 18:24 |
Vanwege werkzaamheden reed de een van de sprinters Hilversum-Utrecht via Baarn en Soest. Ik had dus de toeristische route vandaag. Wel een beetje apart stukje spoor, zo'n enkel lijntje door de bossen en woonwijken op een dijkje. Met overal overwegen en overpaden. Het is net zo'n pretparktreintje. Het is koddig gewoon. ![]() | |
greavy | zondag 29 juni 2014 @ 18:28 |
Ook het Sallands Beenhammetje voor het avondeten is aan te raden. Een heerlijk streekgerecht. Spoor 7 Mariënberg is van dezelfde eigenaar als die al enige jaren in Ommen zit, ook in het stationsgebouw. Die is eveneens goed. | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 18:30 |
Het is een heel leuk lijntje, inderdaad. Waarom er nog treinen rijden, geen idee, ik kan me niet voorstellen dat dat ding ooit kostendekkend is. ![]() Ik ben vandaag met de ICE van Amsterdam naar Arnhem gegaan via Hilversum/Hollandse Rading. Ook erg leuk! Vertrek uit Amsterdam was met 15 minuten vertraging, volgens de omroep "in verband met de rusttijdenwet." Dat vond ik niet erg, want daardoor had ik 'm nog kunnen halen ![]() Waar ik vandaag zoal geweest ben. De streep van Wijhe naar Schiphol klopt niet helemaal, die moet via Zwolle/Lelystad/Almere lopen. ![]() | |
greavy | zondag 29 juni 2014 @ 18:41 |
Vanwege de aangekondigde staking in België vanaf 22:00 heeft DB alle ICE's uit de planner gehaald tussen Keulen en Brussel. De allerlaatste rijdt niet, en morgen rijdt er ook niks. In Dit document is alle informatie te vinden, inclusief de vervangende businzet per ICE. Ook zal dinsdagochtend de eerste ICE van Brussel naar Keulen niet rijden tussen Brussel en Luik, omdat er geen ICE's in Brussel overnachten. | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 18:43 |
Thalys rijdt wel, maar met aanpassingen. De laatste Thalys van Amsterdam naar Parijs zal vanavond niet rijden. | |
greavy | zondag 29 juni 2014 @ 18:53 |
Ja, dat zat ik net op te zoeken voor de Thalys. Die zullen wel veel minder last hebben van de staking qua personeel, ofzo. ICE wordt door de NMBS gereden in België, en niet door DB-machinisten. | |
greavy | zondag 29 juni 2014 @ 19:08 |
![]() ![]() | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 20:12 |
LOL. | |
DeaDLocK2K | zondag 29 juni 2014 @ 20:13 |
Goed gebracht (y) | |
Ireyon | zondag 29 juni 2014 @ 20:13 |
Zeg alsjeblieft dat dit geen persiflage-account is ![]() | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 20:15 |
Dit is het echte GVB-account. ![]() | |
derLudolf | zondag 29 juni 2014 @ 20:35 |
Ik had net zo goed een kaartje Emmen-Emmen Zuid kunnen kopen ipv Emmen-Ede-Wageningen. Na Emmen geen controle weer gehad. Conducteurs zullen wel aan radio 1 gekluisterd hebben gezeten... | |
Peterselieman | zondag 29 juni 2014 @ 20:52 |
Wahaha | |
derLudolf | zondag 29 juni 2014 @ 20:55 |
Aldus hun Twitter rijden ze weer en is het groot feest | |
James1988 | zondag 29 juni 2014 @ 20:57 |
En hoe:
![]() | |
#ANONIEM | zondag 29 juni 2014 @ 22:29 |
Nachtdienst. Kijken of ik deze week wegbekendheid kan uitbreiden naar Onnen-Noord en de boog. Dan kan ik zelf ook driehoeken ![]() | |
Jhovall | zondag 29 juni 2014 @ 22:38 |
Werd net wel gecontroleerd in de trein tijdens de wedstrijd :p. Zelfs de koffie-en-thee slaaf kwam gewoon langs. Van heerenveen -> utrecht. Trouwens, waarom is het internet in de trein de laatste tijd zo vreselijk slecht. Eerst kon ik zelfs wel eens ermee gamen, nu kan ik nauwelijks plaatjes laden. | |
DeaDLocK2K | zondag 29 juni 2014 @ 22:53 |
Hoe werkt dat eigenlijk? Eén keer heen en terug en je bent er? | |
Dr_Flash | zondag 29 juni 2014 @ 23:00 |
Ho ho, moet je niet te licht over denken. Ook goed uit je hoofd leren in welke volgorde de hectometerborden staan ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 juni 2014 @ 23:03 |
Ja dat lijkt me zeer belangrijk! | |
Peterselieman | zondag 29 juni 2014 @ 23:07 |
overwegen, seinen, etc. Lijkt me wel dat je ook voor dat korte stukje een soort van examen wegbekendheid moet doen | |
dennistd | zondag 29 juni 2014 @ 23:13 |
Ik ben 5x op station Rijssen en 6x op station Goor geweest vandaag ![]() Acht uur gewerkt (waarvan zes uur effectief gereden) en in totaal wel negen reizigers gehad ![]() | |
derLudolf | zondag 29 juni 2014 @ 23:26 |
In Rijssen mogen ze natuurlijk ook niet reizen op zondag ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 juni 2014 @ 23:29 |
Niets van de optocht meegekregen in Goor? | |
dennistd | zondag 29 juni 2014 @ 23:43 |
Ik moest vier keer van Rijssen naar Markelo en terug, en volgens mij heb ik geen enkele keer dezelfde route gereden omdat er steeds weer een andere weg afgesloten was ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 juni 2014 @ 23:45 |
Ja, Schoolfeest <3 ![]() | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 00:07 |
![]() Goed geplaatst. | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 00:10 |
En nu moeten wij zeker raden waar het is? Post eens een moeilijker opgave, want ik zie in een oogopslag welk station het is ![]() | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 00:10 |
![]() | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 00:11 |
gaat om de plaatsing van het paaltje... | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 00:14 |
Dat andere paaltje bij de trap staat er ook wat vreemd en er staat nog een eenzaam paaltje bij die hoge trap ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 juni 2014 @ 00:17 |
op sommige plekken zijn die dingen echt door een zwakzinnige geplaatst ja. In Zutphen ook bijv. | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 00:19 |
Als je vanuit de haven aankomt ja ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 juni 2014 @ 00:21 |
het herinnert mij eraan dat ik nog reiskosten moet claimen. morgen maar even doen | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 00:35 |
Of op zoetermeer oost, kaartjes automaat achter de poortjes. Ook zo handig. Of op beide stations uberhaupt nog maar 1 automaat ![]() | |
dennistd | maandag 30 juni 2014 @ 00:36 |
In Enschede staat ook een kaartautomaat op perron 1/2. ![]() | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 00:38 |
zit te bedenken of ik nog meer rare dingen kan verzinnen. Volgens mij staan de automaten op duivendrecht ook achter de poortjes... | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 00:41 |
Er staat er vast ook wel een buiten de poortjes, maar de meeste reizigers komen natuurlijk overstappen vanaf de metro en zijn dan al binnen de poortjes. | |
dennistd | maandag 30 juni 2014 @ 00:45 |
Op Duivendrecht is het wel logisch dat er automaten binnen de poortjes staan om die reden, maar waarom in Enschede? Mensen die inchecken, bij de trein zien dat ie toch wel erg vol zit en alsnog 1e klas willen reizen? | |
Yreal | maandag 30 juni 2014 @ 00:47 |
Duivendrecht is ook echt alleen maar voor overstappers | |
j0k3 | maandag 30 juni 2014 @ 01:30 |
Nee, echt? Meen je dat nou? Het is maandverband, had je gedacht dat het zo lek was als een zeef? | |
dennistd | maandag 30 juni 2014 @ 02:53 |
Welke van deze vier reizen naar Moeskroen is het interessantst voor mij als treinliefhebbende niet-België-kenner? http://dennistd.nl/temp/tr/mt-lille/1.jpg (Luik-HSL-Brussel-Gent) http://dennistd.nl/temp/tr/mt-lille/2.jpg (Luik-Landen-Brussel) http://dennistd.nl/temp/tr/mt-lille/3.jpg (Luik-HSL-Brussel) http://dennistd.nl/temp/tr/mt-lille/4.jpg (Luik-Namen-Charleroi-Bergen) | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2014 @ 04:27 |
Een bloedneus is toch wat meer bloedverlies dan een paar laffe druppels en wat slijm. Of heb jij er bij je ongesteldheid ook van die zwarte stolsels etc bij zitten? ![]() ![]() | |
Litpho | maandag 30 juni 2014 @ 07:19 |
Zag net op Lelystad dat men in ieder geval iets meer moeite had gedaan om bolle buik automaten van ov-chip-only automaten te onderscheiden. Dus dat zal wel verbetering zijn. | |
greavy | maandag 30 juni 2014 @ 07:31 |
Het gaat lekker bij de Belgen, en vooral Wallonië. Vanaf Charleroi hebben nog maar 2(!!!) treinen gereden, te weten een Thalys naar Parijs en één P-trein richting Brussel. Het is daar een zootje, station is overvol. Ook zijn er stations (ook IC-stations) waar nog geen trein heeft vertrokken! In Vlaanderen is het leed kleiner. | |
Sunshine1982 | maandag 30 juni 2014 @ 07:32 |
Er is toch van te voren aangegeven dat ze gingen staken? | |
JDude | maandag 30 juni 2014 @ 07:34 |
Ook met zo'n mooie gele lichtbak er boven? Zet er "kroketten" op en het is net de Febo. | |
JDude | maandag 30 juni 2014 @ 07:53 |
Fijn, met 40 door Rijen boemelen ivm "aanwijzing verkeersleiding". Straks "ongeplande werkzaamheden"? | |
Leafeon672 | maandag 30 juni 2014 @ 08:13 |
Stond net met mijn koffertje of Brussel-Centraal, kon ik mooi weer terug ![]() Kut NMBS ![]() |