b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:37 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 18:38 | |
Mooi Tpoic mên ![]() | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:39 | |
Heb je helemaal gelijk in, maar de rechtertong zal aanliggend aan de aanslagspoorstaaf hebben moeten liggen, anders had de trein helemaal niet kunnen wisselen. Zelfde geldt voor de linkertong die afliggend heeft moeten liggen omdat de trein ook dan niet had kunnen wisselen. Verder zouden alle stangen in het wissel gebroken moeten zijn om dit mogelijk te maken, heel bijzonder. | ||
DriekOplopers | woensdag 15 januari 2014 @ 18:49 | |
Geen stang kapot, maar bouten gebroken? | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 18:50 | |
Geen idee. Puur speculatief hè. Maar dat beide tongen aanliggen is buitengewoon vreemd iig. | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 18:50 | |
Leuk man, even een middagje bier drinken in Amsterdam. Bijna was het nog gelukt ook. Helaas, de trein ontspoorde. In plaats van (or rather, in aanvulling op) al het geleuter hier, nog even wat foto's die ik in het inmiddels slechte licht kon maken. 1. De verlichting die na een kwartier op minimaal ging. ![]() 2. Hesjes die continu langs de trein op en neer liepen. ![]() 3. De ontscheping verliep uitstekend. ![]() 4. 5. Overzicht van de situatie. ![]() ![]() 6. 7. Paar geknapte hangdraden, rijdraad was intact. ![]() ![]() 8. Gezellig samenzijn van blauwe zwaailichten. ![]() 9. Brandweer-commandokamer is al ingericht. ![]() 10. Helaasheid in Hilversum. ![]() De evacuatie zelf: "enjoy" ![]() | ||
Fixers | woensdag 15 januari 2014 @ 18:50 | |
We hadden de oude topic titel kunnen recycelen. Er staan twee stellen DM'90 net ten noorden van de ontspoorde trein. Een overbodige evacuatietrein of een alternatieve wegsleeploc?![]() [ Bericht 39% gewijzigd door Fixers op 15-01-2014 18:56:29 ] | ||
Anno1982 | woensdag 15 januari 2014 @ 19:01 | |
Op het moment dat ik denk dat b2py zijn fantasie de vrije loop gelaten heeft, en alvast een opzetje gemaakt heeft voor Driek, blijkt deze tekst serieus op de site van MVBOV te staan ![]() | ||
WhiteJoker | woensdag 15 januari 2014 @ 19:02 | |
Exactly my reaction... | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 19:03 | |
Mijn I&M tekstverwerker staat nog op zolder helaas ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 19:03 | |
Niet gezien. Maar het was zelfs met mijn berenconditie maar 5 minuten lopen naar het station in Hilversum, terwijl ik ook nog onderweg een paar keer gestopt ben voor foto's. En de bussen naar Amsterdam en Schiphol zullen dan ook wel daarnaartoe gestuurd worden lijkt me. Enneh, wat wou je wegslepen aan een trein die met zijn pootjes in de grindbak staat? ![]() | ||
Anno1982 | woensdag 15 januari 2014 @ 19:05 | |
Nu je dit zo zegt... heeft Jos Verstappen wellicht een nieuwe roeping als machinist gevonden? | ||
_JdM_ | woensdag 15 januari 2014 @ 19:05 | |
Dit. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 15 januari 2014 @ 19:06 | |
En die van mij. | ||
Maegrim | woensdag 15 januari 2014 @ 19:07 | |
dat was het niet eens ![]() | ||
Fixers | woensdag 15 januari 2014 @ 19:07 | |
Die DM'90 staat aan de noordkant tussen Hilversum Noord Mediapark en de ontspoorde trein in. Om weg te slepen, staat 'ie ook nog eens op het verkeerde spoor. In elk geval voor het voorste stel. | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 19:08 | |
+1 | ||
_JdM_ | woensdag 15 januari 2014 @ 19:09 | |
(uit het vorig topic)Zie ook de spoorspatting ("kattenruggen") op het rechter spoor na het puntstuk in het "normale" spoor. Ziet er ook raar uit... | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 19:10 | |
Ja dat was niet zo handig idd. Neem aan dat het inmiddels weg is en er aan een eventueel iets meer doordachte reactie gewerkt wordt? We gaan het zien ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 19:10 | |
Wat deed dat ding daar sowieso dan? ![]() | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 19:13 | |
Werkplaats Haarlem. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 19:15 | |
Ik maak geen beloftes die ik niet kan nakomen ![]() | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 19:22 | |
Dat iedereen ook denkt dat ik energie in een fop VBOV brief zou stoppen ![]() ![]() | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 19:23 | |
Dat zou je doen, ja. ![]() | ||
MTL | woensdag 15 januari 2014 @ 19:23 | |
En ook hier... WTF ![]() | ||
Anno1982 | woensdag 15 januari 2014 @ 19:24 | |
Mwah, dat wel, maar dat je de site van Driek hackt om het daar ook nog even te uploaden, vind ik persoonlijk wel weer wat te ver gaan... ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 19:27 | |
Tuurlijk zou je dat doen. En het zou jou nog HEEL weinig energie kosten ook ![]() | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 19:27 | |
Ik had er dan sowieso een brandbrief van gemaakt ![]() | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 19:28 | |
De flessenhals tussen Den Haag HS en Rotterdam is weer duidelijk te voelen: op tijd vertrokken uit Den Haag HS, inmiddels +11 bij binnenkomst te Rotterdam... ... +14 in Dordrecht... [ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 15-01-2014 19:44:57 ] | ||
Sj0rSz | woensdag 15 januari 2014 @ 19:51 | |
En daar is de derde dode in de regio in drie dagen... Nondeju | ||
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 19:52 | |
niet best daar ![]() | ||
Fixers | woensdag 15 januari 2014 @ 19:54 | |
Uit het nieuwsbericht over de ontsporing op de Frontpage. | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 19:54 | |
Welke regio? ![]() | ||
Sj0rSz | woensdag 15 januari 2014 @ 19:54 | |
Ohh pardon, Midden-Brabant. Oisterwijk, Eindhoven en Vught zijn inmiddels afgekruisd. Elke dag één. | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 19:54 | |
![]() | ||
JDude | woensdag 15 januari 2014 @ 19:55 | |
Vught-Boxtel is de sjaak qua "aanrijding met persoon". | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 19:55 | |
Oh ik had er op FB al een gedichtje over geschreven ook ![]() Droge wolken stof afkomstig van beton De wieltjes naast de baan gewoon, omdat het kon! Hesjes overal Lekker belangrijk doen Oh daar is de brandweer al en die zeiden toen "Stap maar uit en loop maar terug Hier, geef me een arm. Kijk onze mooie alu-brug Inzetbaar bij alarm!" Gelukkig was het niet zo ver terug naar het station. Gestrande mensen her en der; als ik maar naar het oosten kon! Dat ging prima volgens testen dus ik naaide er vantussen. Maar ergens verder naar het westen heet een station nu Naarde Bussen ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 19:56 | |
Dat is een bekende hotspot ja. Net als bij Beek-Elsloo, Ermelo, Wolfheze. Krankzinnigengesticht + spoor = bingo. | ||
JDude | woensdag 15 januari 2014 @ 19:56 | |
*Mooi. *Stil. | ||
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 19:57 | |
dat is wel heel erg fout. Gelijk maar even aangepast ![]() | ||
JDude | woensdag 15 januari 2014 @ 19:57 | |
Die alutrappen hadden ze 7 jaar geleden nog niet trouwens. Toen mocht ik bij Oisterwijk ergens nog uit een ICK-rijtuig springen. | ||
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 19:57 | |
Held ![]() | ||
Bitlord | woensdag 15 januari 2014 @ 19:58 | |
Volgens sommige van onze collega's op Somda zouden de eerste twee bakken (drie draaistellen) van de Intercity rechtdoor gereden en de rest wel overgelopen. Het zou in elk geval verklaren waarom de pantograaf (althans het sleepstuk) er van af gevallen was. | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 20:02 | |
Niet iedere aanrijding loopt dodelijk af hè ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 20:03 | |
en het verklaart ook waarom de balg geknapt is | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 20:03 | |
Staat wel duidelijk bij vermeld dat het een persoonlijke opvatting is hè. | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 20:04 | |
De persoon die er in Eindhoven onder kwam is inmiddels dood. | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 20:06 | |
God god, zullen we gewoon op het ILT rap[port wachten anders? Trein is stuk, rails is stuk, Bovenleiding is ook een beetje stuk. Niemand gewond, morgen rijden er weer treinen. En hoe het kwam zien we later wel ![]() | ||
Sj0rSz | woensdag 15 januari 2014 @ 20:06 | |
Nee, dat snap ik.. Maar van deze weet ik het toevallig | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 20:07 | |
Nou...
| ||
Salatrel | woensdag 15 januari 2014 @ 20:08 | |
broodkruimels op de rails. NS zet mussen in | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 20:08 | |
Ik denk dat het morgen nog niet opgelost is. | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 20:10 | |
Hopelijk tegen zaterdag wel, de Pimpel rijdt daarlangs. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 20:13 | |
De pimpel wordt wel omgeleid. | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 20:15 | |
ja vet leuk, maar in Osnabliksemstein hebben we minder dan 20 minuten overstap dus dan valt alsnog de hele dag zo'n beetje in het water. | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 20:16 | |
Wordt dit zo'n zelfde geintje als vorig jaar? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 20:16 | |
mja, starten vanuit Amersfoort zou nog kunnen, maar ik denk dat het wel op tijd gefixt is | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 20:17 | |
Dat denk ik ook. En anders maar een half uur eerder uit Amsterdam weg stelletje hufters ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 20:18 | |
Hu, een trein ontspoort? ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 20:20 | |
Nee, afgesproken werk. | ||
Peterselieman | woensdag 15 januari 2014 @ 20:20 | |
ik ga zaterdag met de 8.04 uit Leeuwarden weg. Kan ik rustig aan doen ![]() | ||
Gezicht | woensdag 15 januari 2014 @ 20:21 | |
Ik woon in Elsloo en kan me niet herinneren dat hier in de afgelopen paar jaar ook maar een iemand onder een trein is gekomen... Tevens geen kliniek oid. in de buurt hier. | ||
JDude | woensdag 15 januari 2014 @ 20:21 | |
Godver, zijn er al users in de 400K-reeks? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 20:21 | |
Als ik me vroeg in het ziekenhuis moet melden kom ik denk ik ff hoi zeggen in de knoop van Zwolle of Deventerror. | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 20:22 | |
ja vet man. | ||
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2014 @ 20:22 | |
![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 20:22 | |
Oh dan ben ik in de war met oeen andere plek daar. Bunde? ![]() ![]() | ||
Bitlord | woensdag 15 januari 2014 @ 20:24 | |
Inderdaad, vandaar "zou". Verder inderdaad maar een ILENT-rapport afwachten. | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 20:27 | |
Wat? | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 20:28 | |
Allang man. | ||
JDude | woensdag 15 januari 2014 @ 20:29 | |
Mensen op Fok! met een registratienummer >400.000. Oh ![]() | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 20:48 | |
Dan kunnen we toch gewoon mee met de volgende trein (2 uur later ofzo...) | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 20:49 | |
ja of misschien wel 1 uur later, maar dan valt het hele stadsbezoek in Bremen in de puin, of we moeten ALLES een uur opschuiven. Wat ik op zich ook wel prima vind hoor. | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 20:52 | |
Ga je toch in Osnabrugge bierbierie | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 20:55 | |
Laten we eerst maar even kijken hoe het loopt. Ben lang genoeg bezig geweest met dat boekie, als ik nou op stel en sprong de helft ineens totaal overnieuwt moet doen dan ehmm. Kan dat gewoon. | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 21:27 | |
Bij ons overheid hebben ze ook niet stilgezeten vandaag: Beantwoording vragen van de leden Paulus Jansen en Bashir (beiden SP) over de halvering van de bediening van station Utrecht Lunetten per 15 december 2013 Beantwoording Kamervragen van de leden Smaling en Karabulut (beiden SP) over het bericht dat de Nederlandse Spoorwegen vast personeel van de fietsenstallingen wil vervangen door werklozen | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 21:28 | |
leuk man. Twee keer zo VEEL sporen, dan ook twee keer zo WEINIG treinen. Ja zo komen we er wel ![]() | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 21:31 | |
Wat? Er liggen daar geen vier sporen hoor. Vanmiddag toen ik op weg was naar Amsterdam niet in ieder geval. | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 21:32 | |
Daar wordt toch nog aan gewerkt? | ||
KnightSolaire | woensdag 15 januari 2014 @ 21:32 | |
Jep, wordt nog gewerkt, staat ook in de beantwoording op de vragen. Eind 2015 moet alles helemaal af zijn, inclusief dive-under ook. | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 21:33 | |
tuurlijk liggen er bij Lunetten vier sporen. Tot aan de Schalkwijkse brug liggen er gewoon 4 sporen. | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 21:33 | |
Echt niet. | ||
KnightSolaire | woensdag 15 januari 2014 @ 21:34 | |
Er zijn maar twee sporen in gebruik bij Lunetten. Rest wordt nog aan gewerkt. | ||
DaMart | woensdag 15 januari 2014 @ 21:35 | |
Ze blijven optimistisch bij de NS ![]()
| ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 21:38 | |
Daar wordt het al 10:00 op de 16e, succes eah! | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 21:39 | |
Godverdomme dat wordt dus morgennacht einde dienst. | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 22:06 | |
als ze NU al zoiets zeggen dan wordt het wel vrijdagmiddag. | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 22:08 | |
Of misschien wel zaterdag! ![]() ![]() | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 22:13 | |
Bij Borne dachten ze toch ook eerst 'morgen 10:00'? ![]() | ||
greavy | woensdag 15 januari 2014 @ 22:13 | |
Nachtbraken ja. Hengelooooo: ![]() DBS 6416 + lege Caprolactam ![]() DBS 6416 + lege Caprolactam Na het omlopen Almeloooo ![]() DBS 6413 + beladen Caprolactam ![]() DBS 6416 + lege Caprolactam Emmen ![]() DBS 6416 + lege Caprolactam | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 22:30 | |
Ik heb wel wat beters te doen in de nacht eigenlijk ![]() | ||
greavy | woensdag 15 januari 2014 @ 22:32 | |
Soms moet je wat tijd opofferen voor zoiets. Nu nog een keer naar de Maaslijn, waar DBS met Veolia moet passeren. Staat die trein toch ff stil | ||
b2py | woensdag 15 januari 2014 @ 22:37 | |
De schade aan het spoor bij Hilversum is aanzienlijk. De bovenleiding is beschadigd over enkele honderden meters en er moet een wissel worden gerepareerd. Voordat de herstelwerkzaamheden kunnen beginnen moet eerst het treinstel van het spoor worden getakeld. Daarna gaat de aannemer met man en macht aan de slag. Gezien de omvang van de schade kunnen er donderdagochtend helaas nog geen treinen rijden tussen Hilversum en Naarden-Bussum. Aldus Prorail in een update op Prorail.nl | ||
DeaDLocK2K | woensdag 15 januari 2014 @ 23:20 | |
Hoezo van het spoor worden getakeld, werkt hersporen anders tegenwoordig? | ||
James1988 | woensdag 15 januari 2014 @ 23:24 | |
Eerst de onderkant bekijken, je wilt niet dat die trein na een hersporing en wegsleepactie een paar km dwarsliggers beschadigt. | ||
DriekOplopers | woensdag 15 januari 2014 @ 23:30 | |
![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2014 @ 23:39 | |
Jij doet de aanname dat de trein onbeschadigd is. Ik kan je vertellen: Dat is niet zo. ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 16 januari 2014 @ 00:07 | |
Nee, en die omruilactie voor de nieuwe generatie ga ik zo lang mogelijk uitstellen. Dr zit meer geheugen in dat ding, dus meer historiek, en dus bij uitlezen meer ritjes waarin misschien wel een een check in dan wel check out mist ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 16 januari 2014 @ 00:10 | |
Salopérie de caténaire! ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 00:17 | |
Had ik al "boem is ho" gezegd hier? | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 00:17 | |
![]() | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 00:20 | |
ik geloof het niet, maar vertel ![]() | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 00:24 | |
Ik reageer nog even op de harde kritiek op het door mij op de site van MVBOV 2 uur na de ontsporing geplaatste stukje. > ZORGEN NA ONTSPORING HILVERSUM Ja, MVBOV maakt zich wel zorgen over de technische staat van treinen en infra, en dit incident heeft dat verergerd. > De spoorsector dient onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving en transport te worden geplaatst. Dat vindt reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV, die zich zorgen maakt over de onderhoudstoestand van spoorinfrastructuur en treinen. De ontsporing van een reizigerstrein bij Hilversum is de druppel die de emmer doet overlopen. N.a.v. eerdere incidenten hadden we bij MVBOV besloten om te wachten op een goed moment om ILT te verzoeken, nu eindelijk eens stevig in het geweer te komen. Deze ontsporing leek mij een uitgelezen aanleiding om dat plan tot uitvoer te brengen. Uit respect zouden we hebben gezwegen als er slachtoffers waren geweest, want we gaan niet over lijken. Maar stevige ontsporing met nul gewonden: als aanleiding geschikt. > Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud, een oude stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen strandde met een vastgelopen wielstel en het spoor keer op keer buiten dienst moet worden gesteld wegens noodreparaties, kwam het vandaag te Hilversum tot een ontsporing. Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct. > De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt de ontsporing, waarbij gelukkig geen reizigers gewond raakten. Inzittenden verklaren overigens dat het treinpersoneel de situatie goed onder controle had en dat de evacuatie vlot en ordelijk is verlopen. Hierin wordt op geen enkele wijze gespeculeerd over de oorzaak. (Sterker nog: in een interview met RTVNH heb ik vanavond de vraag “was dit ongeluk te voorkomen geweest” geweigerd te beantwoorden: ik heb gezegd dat we daarvoor eerst de (voorlopige) uitkomsten van het onderzoek moeten afwachten.) > Voor Beter OV zal zijn bezorgdheid over de onderhoudstoestand van treinen en sporen aan de inspectie kenbaar maken, en vragen om verscherpt toezicht. Dit is exact wat we gaan doen. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 00:26 | |
nogal ja ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 00:28 | |
Boem? Nee geen boem ![]() Moet trouwens wel zeggen dat de trein in mijn beleving niet door een ingezette snelremming maar gewoon door weerstand van de onderbouw tot stilstand kwam. Kan ook zijn doordat zo'n machinist ook niet in 1 seconde in de gaten heeft wat er gebeurt natuurlijk. Maar goed, nogmaals. benieuwd naar ILT-rapport. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 00:30 | |
Toen die ene stroomafnemer z'n schuitje verloor zal de tractie van het desbetreffende stel ook zijn weggevallen, dat merk je wel. Heeft een treinstel eigenlijk ook een luchtleiding die bij een breuk meteen de remmen aantrekt (zoals bij een cargo)? En hoe werkt dat met meerdere treinstellen die met een AK gecombineerd zijn? | ||
Prins_Pils | donderdag 16 januari 2014 @ 00:33 | |
Ja, alle treinen hebben die treinleiding, ook gekoppelde. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 00:35 | |
De treinleiding zit ook in de automatische koppeling verwerkt, dus als in het tweede stel een bak losbreekt zal ook het eerste stel gaan remmen? | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 00:36 | |
jup, zie ook die gebroken DDZ van nog niet al te lang geleden | ||
Prins_Pils | donderdag 16 januari 2014 @ 00:36 | |
![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 00:38 | |
Dat lijkt me duidelijk ja. Maar idd, tegenwoordig lopen er ook luchtslangetjes mee door die schuitjes heen, dus als daar wat mee mis gaat verwacht je dat de remmen aanslaan. Het fail-safe principe. | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 00:39 | |
Die slangetjes zorgen toch dat de panto neergaat bij defect? | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 00:42 | |
ja. Zijn die niet gekoppeld met de remslangetjes dan? ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 16 januari 2014 @ 00:42 | |
Nee. Maar zolang het de enige panto van de trein is is dat ook niet zo'n probleem xD | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 00:44 | |
Okee. Dan blijft mijn waarneming dus op zich overeind. Want met 2 stellen heb je allicht 2 panto's in de lucht en als er 1 down gaat is dat geen probleem. Op zich. | ||
_JdM_ | donderdag 16 januari 2014 @ 00:44 | |
Ik mag toch aannemen dat de slangetjes in de pantograaf er voor zorgen dat de panto " omhoog" blijft staan. Geen/minder lucht in de slangetjes=panto omlaag. (of zoals bij een verkeerd weggezette plan V: na anderhalve week-twee weken zakt de pantoograaf, dus kan ook halverwege het dak en de draad gaan staan) | ||
Prins_Pils | donderdag 16 januari 2014 @ 00:48 | |
Ja tuurlijk is dat zo, maar er is altijd wel een klein beetje luchtverlies. En bij zo'n weggezette V staat de compressor dan ook al twee weken niet aan, komt geen druk meer bij, dus ja, dan gaat-ie zakken. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 00:49 | |
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld. Overigens weet ik niet welk treinstel zijn schuitje verloren is, ik vermoed de 40nogwat op kop, want mijn stel, de 4202 achterop, had nog een uur lang bovenleidingsspanning volgens de conducteur (ook al ging na een kwartier de verlichting op minimaal en deed de airco het meteen al niet meer, waardoor ik dus dacht dat we meteen al op de accu draaiden) | ||
Maegrim | donderdag 16 januari 2014 @ 00:51 | |
er was een onderdeel van een draaistel gevonden in de loods waardoor het hele zooitje terug moest voor controle, da's toch echt heel wat anders | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 01:00 | |
De slangetjes in de stroomafnemer zijn bedoeld om te voorkomen dat de bovenleiding wordt neergehaald bij een defect aan dat ding. De meeste treinen hebben twee stroomafnemers, als tijdens de rit een stroomafnemer daalt kan men de rit uitrijden met de andere stroomafnemer (daarna zal het wel een retourtje werkplaats worden). Hmm, ik denk dat de conducteur ernaast zat. Airco uit en minimale verlichting duidt op noodstroom. ![]() | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 01:00 | |
Zo is het destijds niet door NS HiSpeed gecommuniceerd. | ||
mc3347 | donderdag 16 januari 2014 @ 01:01 | |
Gelukkig niet ![]() Die luchtslangetjes in de schuitjes zijn overigens alleen te vinden in VIRM als ik het goed heb. Als bij een ontsporing de bakken zover uitelkaar getrokken worden dat de luchtslang van de treinleiding loskomt, volgt automatisch een snelremming. Mcn zal dan ook zijn stroomafnemers moeten laten zakken en alarmoproep+gevaarsein moeten maken. Dat het licht is blijven branden klopt wel, en inderdaad gaat na een kwartiertje (+/-) de boel op de noodverlichting. Zeer vermoedelijk heeft de mcn dus wel degelijk zijn stroomafnemers laten zakken. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 01:02 | |
Ja, dat leek mij dus ook ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 01:27 | |
okee. Wacht wat? WAT?? G***de[peep]***[peep]***[peep]**[peep]***r ![]() | ||
remcoP | donderdag 16 januari 2014 @ 01:28 | |
Het is dan ook een gigantische ravage daar. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 01:33 | |
ja hoi, ik was daar net nog. Maar dit is toch wel alle ambitieloosheid voorbij. Want we weten allemaal dat als er NU al gerekend wordt op 4-5 dagen, dat het meer dan een week gaat duren. Dan wil ik echt heel graag weten wat er allemaal precies ZO heel erg stuk is aan trein, onderbouw en bovenbouw, dat dat ZO lang moet duren. Want dit is onacceptabel. Eerder was het al "einde dienst" en later "tot na de ochtendspits van donderdag (dus dan weet je dat het vrijdagmiddag wordt ![]() Overigens valt die "gigantische ravage" best mee. | ||
dennistd | donderdag 16 januari 2014 @ 01:59 | |
In 1962 gebeurde het ongeluk bij Harmelen op 8 januari om 9.19u:Oftewel: een veel kleiner ongeval (slechts een ontsporing), de techniek is 50 jaar verder maar het herstel duurt ruim 5x zo lang ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 02:10 | |
Ja, dat zei iemand vanmiddag ook al en die werd toen zowat vermoord. Ik had het zelf ook niet gedacht, maar dat er nu koudweg een prognose van 5 dagen afgegeven wordt is een totaal brevet van onvermogen. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 02:12 | |
beter rijdt alles UITERLIJK vrijdagmiddag weer perfect volgens plan of er gaat wat zwaaien. | ||
dennistd | donderdag 16 januari 2014 @ 02:38 | |
De Pimpel van morgenvroeg heeft nu al +8... Leg dat ding dan meteen goed in een nieuw pad neer ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 02:40 | |
zo is het net alsof hij die +32 tussen Rheine en Osna oploopt ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 16 januari 2014 @ 02:42 | |
En terug in de tijd reist ![]() | ||
dennistd | donderdag 16 januari 2014 @ 02:47 | |
Die +32 wil ik voor Deventer nog wel geloven, maar in Bentheim kan er zeker 10 minuten ingelopen worden met een snelle locwissel. De sprinter kan in Rijssen aan de kant, Deventer-Almelo staat 26 minuten voor, dat kan ook wel in 21 met een beetje doorrijden, Almelo-Hengelo kan in 9-10 ipv 11. Oftewel: +10 bij vertrek uit Bentheim als ze het goed doen. | ||
Prins_Pils | donderdag 16 januari 2014 @ 02:53 | |
Ja hu laat maar, kannie ![]() | ||
DaMart | donderdag 16 januari 2014 @ 06:52 | |
Zal wel lekker knus worden op de omleidingsroute, aan het begin van de spits:
| ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 06:55 | |
Sis train is 30 minutes diläit. | ||
JDude | donderdag 16 januari 2014 @ 07:30 | |
Gisteren op station Tilburg een omroep over het rookverbod, tweemaal, in het Duits. Geen omroep gehoord in het Nederlands, Engels, Frans of plaatselijk dialect. | ||
Duvel | donderdag 16 januari 2014 @ 07:36 | |
PTA / Treinentopic 108 - 1 april grappen en andere grollen | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 08:18 | |
Hopen dat dit commentaar op wat meer sympathie kan rekenen: http://www.voorbeterov.nl/ | ||
Fiorano | donderdag 16 januari 2014 @ 08:18 | |
Ic direct erbij halen snap ik niet helemaal, dit ongeval lijkt vooral op een probleem ontstaan door de infrastructuur. Dus Prorail en niet de NS. Bovendien suggereer je wel degelijk dat door het 'slechte' onderhoud dit ongeval is ontstaan.(einde 2e kopje) | ||
Fiorano | donderdag 16 januari 2014 @ 08:21 | |
Overigens is het momenteel staan in de IC Amersfoort - Utrecht maar was de trein wel degelijk langer dan normaal. Nu nog kijken of dat ook geld voor de IC's richting Amsterdam/Schiphol | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 08:23 | |
Zojuist ProRail aan de lijn. De beschadigde wissels worden voorzichtig uitgegraven ivm onderzoek naar de oorzaak. Dat kost meer tijd. | ||
Crientj | donderdag 16 januari 2014 @ 08:27 | |
Kut ns. ![]() Nu weet ik niet zeker of ik december 2013 heb betaald en staat de factuur voor januari 2014 ook op 40 euro ipv de oh zo beloofde 29 euro. (En dan heb ik er nog achteraan gebeld ook om te kijken of het klopte.) "Nee sorry mevrouw, wij van de klantenservice kunnen niet kijken in uw betaalgegevens." Het is dat ik afhankelijk ben van dat rot abonnement, anders had ik m allang opgezegd. ![]() ![]() | ||
_serial_ | donderdag 16 januari 2014 @ 08:42 | |
Wissels uitgraven / vervangen, 255 meter spoor moet vervangen worden https://www.prorail.nl/ni(...)um-en-naarden-bussum Toch bijzonder dat het dan zo enorm lang moet duren in vergelijking met borne. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 08:43 | |
Een ontsporing kan zowel door materieel (zie Borne) als door infra (zie Bretigny) ontstaan. Nu al vooruit lopen op de oorzaak is rijkelijk voorbarig. Slechte beurt, Driek. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 08:44 | |
Overdrachtelijk bedoeld dan he, die boem. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 09:00 | |
Amsterdam - Deventer non-stop? ![]() Wel typisch weer... vorig jaar werd een paar dagen voor ons rondje de V250 uit de dienst genomen, nu ligt er een deel van het traject uit. Het is ons niet gegund. ![]() | ||
MTL | donderdag 16 januari 2014 @ 09:05 | |
Helaas, stopt ook in Almere Centrum ![]() | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 09:06 | |
Of all places... ![]() Maar aan welk perron is nog even een verrassing:
| ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 09:06 | |
Kunnen ze de Pimpel niet langs Nijverdal sturen? Zo te zien loopt het ding pas twintig minuten planschade op tussen Zwolle en Deventer. Én dan kunnen Mono en ik zaterdag gewoon blijven zitten vanaf Zwolle... ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 16 januari 2014 @ 09:07 | |
Hoe gaat het opgelost worden? ![]() | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 09:10 | |
Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken. | ||
MTL | donderdag 16 januari 2014 @ 09:15 | |
Ze rijden wel erg om nu: http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/ Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 09:17 | |
Gesorteerd op vertrektijd. En die klopt in Zwolle niet met de rest. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 09:17 | |
![]() Lijkt me dat die tijden verkeerd om staan en dat die trein +35 oploopt tussen Zwolle en Deventer? Rijden daar toevallig spitstreinen die a.s. zaterdag niet zullen rijden? ![]() | ||
Crientj | donderdag 16 januari 2014 @ 09:21 | |
Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 09:26 | |
Er staat wel een wegsleeploc in Zwolle, denk ik. | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 09:33 | |
Net ff aan de planner bij NS HiSpeed gevraagd: Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken. Omdat het niet beter in de dienstregeling past, zal de ICBerlijn 8 minuten later als gepland uit Amsterdam moeten vertrekken. De trein heeft in Deventer een vertraging van ongeveer 30 tot 35 minuten te pakken. Op dit moment stopt de trein ook in Zwolle en Almere, maar of dit blijvend is, weten zij nog niet. Dit is in de loop van de dag bekend, en hij zal mij daar over informeren. Maar hierbij geld: Bij de opgelopen vertraging zal er direct worden vertrokken als het sein veilig is. Wees dus altijd op tijd. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 09:35 | |
Ofwel, de kans dat we onze aansluiting in Osnabrück (17 minuten) halen is klein. | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 09:36 | |
Klopt, dat risico is reëel. Mogelijk dat er wel tijd ingelopen wordt, maar enige garanties daarover kunnen niet gegeven worden. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 16 januari 2014 @ 09:38 | |
Dus als ik het goed begrijp: Of bier in de pimpel, of in Bremen... ![]() | ||
_serial_ | donderdag 16 januari 2014 @ 09:39 | |
Keuzes ![]() | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 09:44 | |
Vanaf Osnabrück gaat er ieder uur een Fernverkehr-trein en een RE richting Bremen. Als we onze aansluiting niet meer kunnen halen (wat waarschijnlijk is) kunnen we zo'n IC pakken van een uur later. Helaas geen ICE dan ![]() Het is denk ik wel verstandig om even langs de boordchef te gaan i.v.m. de Zugbinding? | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 09:46 | |
Ja, je kan je melden bij de treinchef in de ICBerlijn, die kan daar dan een aantekening voor maken. En als de vertraging inloopt, kan hij vragen aan de Betriebszentrale Fernverkehr of de aansluiting mag wachten. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 09:48 | |
Wat zijn daar zo'n beetje de regels voor? Ik kan me voorstellen dat ze een ICE wel 5 maar niet 20 minuten vasthouden... | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 09:54 | |
Toevallig ben ik afgelopen jaar bij de Betriebszentrale Fernverkehr geweest van het NRW (te Duisburg), en daar werd aardig wat uitgelegd. Fernverkehr: - Hoeveel reizigers zijn gedupeerd bij het missen van de overstap - Als de aansluitende trein een X-aantal minuten wacht, hoeveel vertraging loopt deze trein dan in na vertrek? - Gaan er overstappen verloren op een volgend station voor de aansluitende trein als deze wacht? - Moet een RE/RB dan even wachten om het Fernverkehr voorbij te laten? In theorie wacht Fernverkehr op elkaar als het dus geen grotere gevolgen heeft, bij het Regionalverkehr is het ingewikkelder. Een RE en RB wachten op Fernverkehr, maar een RE wacht niet op een RB. Een RB wacht wel op een RE, en met S-bahnen zijn eigenlijk geen afspraken. De prioriteit is ook duidelijk: - Fernverkehr - Nahverkehr, in de volgorde: * RE * RB * S-bahn - Guterverkehr Een goederentrein zal dus altijd moeten wijken, ookal heeft een RE +10 en rijdt de goederentrein in zijn eigen pad. Als er een RB achter hangt, is het afhankelijk of de RB sneller is als de goederentrein of niet. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 09:59 | |
Duidelijk... dat wordt dus ook de Duitse actuele vertrektijden in de gaten houden. Voor vandaag gaat dat niet veel opleveren, ICE 1028 (uit Osnabrück om 12:53) rijdt niet, er rijdt een vervangende IC. | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:00 | |
En je op tijd melden bij de treinchef helpt ook. Niet 5 minuten voor Osnabrück pas, maar net na vertrek uit Bentheim. Dan kunnen ze alvast bellen en dergelijke. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 10:01 | |
Het is nog triester dan ik dacht dus. Hoe is het mogelijk. ![]() | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:02 | |
Kreeg zojuist de melding van de planner bij NSH dat de stops in Zwolle en Almere aanblijven. Ook de DB Bahn meldt dit inmiddels: De haltering in Zwolle is op 8:28 - 10:28 - 12:28 enz richting Duitsland, is mij net gemeld. Spoor is nog niet bekend. | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:07 | |
Zaterdag reis ik per IC of IC/ICd naar Amsterdam en neem dan IC143. Weet niet wat James doet? | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 10:08 | |
Ook mijn plan. | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:10 | |
de ICDirect dan zeker? Die van 7:54 uit Rotterdam naar Amsterdam had ik in de planning, ben je 8:36 in het Amsterdamse. 7:27 (?) uit Breda dus | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 10:10 | |
kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug. | ||
spectrumanalyser | donderdag 16 januari 2014 @ 10:11 | |
de berichtgeving suggereert dat er vier wissels vervangen worden vanwege het onderzoek naar de oorzaak. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:12 | |
Geen ICE? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:13 | |
Ja, en dat doe je even in een uurtje. ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 10:13 | |
en je was eerder nog wel zo'n rasoptimist met je voorspelling dat het een dag langer zou gaan duren en niet nog langer ![]() | ||
_JdM_ | donderdag 16 januari 2014 @ 10:14 | |
Die wissels waren afwijkend (licht meegebogen) en gaan tijdelijk vervangen worden door 2x recht spoor. Een trein uit Amersfoort/Utrecht naar Naarden Bussem kan dus alleen nog maar op spoor 4/5. (of linkerspoor Hilversum-Crailoo) | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 10:15 | |
nee, maar dan zou het mogelijk moeten zijn om in de loop van vrijdag weer het spoor in dienst te nemen. Voor die wisseltjes heb je daarna nog een buitendienststelling van 52 uur nodig. | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 10:17 | |
dat schopt mijn planning stevig door de war ![]() | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:19 | |
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg? Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 10:25 | |
het gaat niet om de ochtend, maar om iets dat ik 's avonds heb, waardoor ik daar mogelijk een uur later ben | ||
Darkwing_Duck | donderdag 16 januari 2014 @ 10:26 | |
WAAROM GAAT ER WEER VAN ALLES FOUT! ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 10:29 | |
ik denk niet dat ze er stoppen, maar dat Deventer weer de eerste reguliere stop is | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:30 | |
Ze stoppen er wel, de planner heeft het zo ingelegd. Ook de DB meldt het. Maar ik wordt er over op de hoogte gehouden. | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:33 | |
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 10:34 | |
Yep, die trein. De 909. ![]() | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:36 | |
Ook NS Lowspeed meld de stop in Zwolle Versperring Hilversum Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden. InterCity Berlijn wordt vanaf Amsterdam Centraal omgeleid en stopt niet in Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. Reis vanaf Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn naar Deventer en stap hier over op IC Berlijn. IC Berlijn stopt extra in Almere C en Zwolle. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 minuten. De verstoring is naar verwachting 20 januari rond 6:00 uur verholpen. Dit bericht is geplaatst op donderdag 16 januari om 08:00 uur | ||
Frozen-assassin | donderdag 16 januari 2014 @ 10:36 | |
Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel. | ||
_serial_ | donderdag 16 januari 2014 @ 10:41 | |
Opzich hebben ze gelijk, Kan me voorstellen dat het op dit trajact vaker voorkomt dat mensen hulp nodig hebben dan andere trajecten. | ||
KomtTijd... | donderdag 16 januari 2014 @ 10:41 | |
Het feit dat SGM ingezet wordt vind ik hoe dan ook een terechte klacht. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 10:42 | |
Gemengd bedrijf SLT-SGM een mogelijkheid? Dan kun je alsnog iedere 30 minuten met een rolstoeltoegankelijke trein mee. | ||
greavy | donderdag 16 januari 2014 @ 10:42 | |
Dit traject hoort ook geen SGM te rijden, want het is nu te veel haringen in een te klein tonnetje in de spits. Maximaal SGM5/6 waar voorheen SLT8/10 reed. En dan durven ze zelfs nog losse SGMmetjes in te zetten in de spits | ||
Facepalm | donderdag 16 januari 2014 @ 10:43 | |
Ik keek net raar op toen ik de IC Berlijn in Zwolle zag wegrijden, ben er stiekem wel blij mee, kan ik morgen mooi rechtstreeks van Zwolle de grens over. ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 16 januari 2014 @ 10:45 | |
Dit. Komt goed uit zaterdag ![]() Al ga ik het wel missen, wilde nog even in de DM'90 een paar foto's schieten. | ||
spectrumanalyser | donderdag 16 januari 2014 @ 10:48 | |
een tijdelijke oplossingen is niet wat je wilt. zie treinramp bij Hoofddorp.... | ||
Facepalm | donderdag 16 januari 2014 @ 10:48 | |
Dan ga je een keertje op en neer naar Kampen, bazenstad ![]() | ||
Mr_Klaasje | donderdag 16 januari 2014 @ 10:50 | |
Sjonge.. Dan vraag ik me toch af wat er Frans is aan "voorzichtig uitgegraven IVM ONDERZOEK". Dat betekent gewoon dat alles minutieus bekeken gaat worden in plaats van dat de hele rommel in een keer eruitgehaald wordt (wat natuurlijk veel sneller is). | ||
ReisT | donderdag 16 januari 2014 @ 10:51 | |
Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd... | ||
Mr_Klaasje | donderdag 16 januari 2014 @ 10:52 | |
Waarmee compleet Amsterdam CS-Amsterdam Bijlmer ArenA uit twee losse sporen bestaat. Enkelspoor rijden gaat daar dus niet. | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 10:53 | |
er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde is | ||
#ANONIEM | donderdag 16 januari 2014 @ 10:53 | |
Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station? Daar ging ik nog regelmatig met een klasgenoot wat drinken toen ik nog in Zwolle woonde. | ||
Mr_Klaasje | donderdag 16 januari 2014 @ 11:02 | |
Je kan de hele meuk in een dagje regelen maar dan kan je het veiligheidonderzoek vergeten. Begon Rikus gister niet iets over veiligheid en slecht onderhoud? Mensen die hetzelfde roepen krijgen het voor elkaar dat het wat langer duurt dan strikt noodzakelijk. Aangezien ik het een beetje een vreemd ongeval vind omdat het lastig is te weten te komen wat er nu precies gebeurd is, denk ik dat het onderzoek niet zo'n vreemd idee is. Al denk ik dat men daar best wat tempo bij mag hebben. | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 11:05 | |
ik heb er ook geen probleem mee dat ze minutieus uit willen zoeken wat er precies gebeurd is, maar dan nog zou je mogen verwachten dat er zaterdag bij aanvang dienstregeling weer wat rijdt en niet maandag pas. | ||
Facepalm | donderdag 16 januari 2014 @ 11:05 | |
Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier. ![]() | ||
Mr_Klaasje | donderdag 16 januari 2014 @ 11:05 | |
Domme kut! | ||
ReisT | donderdag 16 januari 2014 @ 11:10 | |
Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten. Het is blijkbaar te lastig voor NS om gewoon eens te zeggen: vanaf nu rijden er op dit en dit traject gelijkvloerse treinen en dat blijft zo. | ||
Frozen-assassin | donderdag 16 januari 2014 @ 11:14 | |
Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen. | ||
#ANONIEM | donderdag 16 januari 2014 @ 11:21 | |
Goed idee, daar ga ik binnenkort eens even buurten dan ![]() Dit. Maar materieelplanning is niet de sterkste kant van de NS ![]() Wat dat betreft hebben wij het wat makkelijker. Enige waar onze materieelplanning rekening mee moet houden zijn de Duitse stelletjes (Indusi) die daadwerkelijke de grens over gaan. Voor de rest is al het materieel hetzelfde. | ||
Fixers | donderdag 16 januari 2014 @ 11:29 | |
Omdat jullie weer een rondje hebben geplanned. Doe dat nu ook gewoon niet dan hebben andere reizigers ook geen last van vertraging. En had ik morgen zonder gedoe mijn retourtje Hilversum Amsterdam Zuid kunnen maken. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 11:30 | |
Ster***[&*^@%$^*%@ ![]() ![]() | ||
Ireyon | donderdag 16 januari 2014 @ 11:40 | |
Ik had gisteren ook weer een lekkere reis hoor. Moest van Eindhoven naar Roosendaal na een tof avondje pubquizzen. IC van 23:03 zou gewoon normaal rijden. Om 23:15 verdwijnt-ie van het bord. Om 23:20 staat de sprinter naar Nijmegen klaar en vertelt de conducteur doodleuk dat er toch echt is omgeroepen dat de IC van 23:03 is opgeheven. Dus de ong. 60 mensen op het perron hebben gewoon allemaal niet goed geluisterd. Ongelofelijke teringmongool. IC van 23:33 verschijnt op het bord. Pas om 23:45 verschijnt de melding dat-ie +15 heeft. Is er om 23:55 nog steeds niet. Via de omroep krijgen reizigers naar Tilburg het advies om de Sprinter vanaf spoor 2 te nemen. Iedereen perron af, tunnel door, perron op, trein in. Zodra iedereen zit komt er weer een NS figuur binnenlopen met de mededeling dat deze sprinter is opgeheven en iedereen weer terug naar spoor 6 moet lopen waar nu eindelijk de IC binnenkomt. Met +65 uit Eindhoven vertrokken, met +80 in Breda aangekomen waar ik me maar heb laten oppikken. 0 relevante omroepen gehoord. Geen enkel NS personeelslid die kon vertellen wat er aan de hand was en een denigrerende klereleijer van een conducteur die vrolijk komt vertellen dat de reizigers niet goed luisteren. Ongekend gefaal weer. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 11:55 | |
Waarom niet? | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 12:13 | |
Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit" | ||
#ANONIEM | donderdag 16 januari 2014 @ 12:17 | |
De aflevering van Rail away al gezien op Corsica? http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1389653 Prachtige beelden. Ben als kleine Monopoly 3 weken lang op Corsica geweest met de oude lui op vakantie. Heel mooi eiland, maar geen treinen gezien toen (helaas!). | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 12:19 | |
zo zo. | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 12:27 | |
Daar stond hij gisteravond ook al op overigens ![]() | ||
Brembo | donderdag 16 januari 2014 @ 12:52 | |
Het is gewoon Prorail die de trein deed ontsporen ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 13:01 | |
Een stukje op de site van ProRail over Hilversum http://www.prorail.nl/nie(...)versum-in-volle-gang | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 13:09 | |
Prognose is ietsjes verbeterd. Van "minimaal 20 januari" tot "naar verwachting 20 januari" ![]() Ambitieloze schijthazerij ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 13:24 | |
Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor ![]() | ||
Frozen-assassin | donderdag 16 januari 2014 @ 13:27 | |
Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen. | ||
#ANONIEM | donderdag 16 januari 2014 @ 13:38 | |
![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 januari 2014 @ 13:44 | |
En volgens ProRail is het een Sneltrein die naast de rails gelopen was! | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 13:46 | |
Mansveld: werk aan spoor geen excuus vertraging | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 14:06 | |
Dat is maar een doel he. Een "streven". Mocht nou onverhoopt stomtoevallig blijken dat dat niks met de werkelijkheid te maken heeft, dan, tsja... Dan niet ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 14:10 | |
Wat een goed idee zeg ![]() "Geachte treinkopper. Iemand anders was u voor, u bent nog niet aan de beurt." ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 14:13 | |
Klopt ja. Dat heette zo toen Prorail nog de reisinformatie mocht doen ![]() ![]() | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 14:19 | |
Langer dan 48 uur van te voren schrappen telt niet voor de punctualiteit. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 14:22 | |
schrappen telt sowieso niet voor de punctualiteit. | ||
bloodysunday | donderdag 16 januari 2014 @ 14:42 | |
Wat ik nou niet snap he. Waarom betaal je nu alleen toeslag voor de exFyra tussen schiphol - Rotterdam? Omdat dat stuk spoorlijn de HSL zit? Hoe lang blijft NSH of de overheid nog aanklooien? Het is toch veel verstandiger om een nieuwe aanbesteding uit te schrijven? | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 14:44 | |
Wel interne KPI. | ||
Mr_Klaasje | donderdag 16 januari 2014 @ 15:00 | |
Omdat de overheid extra veel geld vraagt voor ritten over de HSL en NS dit mag doorberekenen met een toeslag van 20 tot 30 %. Die case is alleen niet sluitend voor NS. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 15:19 | |
Hadden we vorig jaar toch een keer? Springer bij Nunspeet ofzo, anderhalf uur later reden de eerste treinen weer en dook er gelijk weer iemand voor. Alsof ze nummertjes hadden getrokken... | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 15:58 | |
Oh dat zal vast wel ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 16 januari 2014 @ 16:07 | |
| ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 16:12 | |
Mooi zo. Vortmachen bitte. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 16:54 | |
Wordt er wel doorgewerkt na 17:00? Of waarom anders staat de prognose nog STEEDS op 20 januari? ![]() | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 16:57 | |
In de bouw stoppen ze al rond half vier hoor ![]() | ||
mschol | donderdag 16 januari 2014 @ 16:57 | |
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor ![]() | ||
Frozen-assassin | donderdag 16 januari 2014 @ 16:58 | |
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar? | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 17:00 | |
Nee Borne is lekker urgent gebied ja ![]() ![]() | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 17:03 | |
Iets met appels en peren. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 17:04 | |
Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km? ![]() | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 17:06 | |
Omdat het in Borne vier kilometer recht spoor betrof wat je makkelijk met een ombouwtrein kan doen. Het loont nauwelijks, voor zover dit al loont, om 200 meter dubbelspoor te vervangen. Als je de vorderingen zo ziet durf ik wel te zeggen dat zaterdag de Pimpel gewoon over Amersfoort naar Duitsland gaat trouwens. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 17:09 | |
Oh geweldig ![]() ![]() Da's wel komisch natuurlijk ![]() | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 17:11 | |
In Breda beginnen ze 's ochtends rond 7:30 en stoppen ze zo rond 19:30 een keertje. | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 17:19 | |
Reizigers tussen Utrecht (en verder) en Almere (en verder) zijn zwaar gedupeerd door de stremming bij Hilversum. Zij moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Dat is een onnodig lange omweg. Voor Beter OV heeft verzocht, de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen te Duivendrecht. Dat bespaart de reizigers al gauw een kwartier tijdverlies. AAN: NS ProRail Reizigers tussen Utrecht (en verder, Zoals Amersfoort en omstreken) en Almere moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Hierbij het verzoek om de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen op Duivendrecht. Dat scheelt de betrokken reizigers reistijd. De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 17:20 | |
Of op Breukelen als er weer eens wat blik dwars op de weg staat ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 16 januari 2014 @ 17:26 | |
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 17:28 | |
MVBOV is dan ook een Reizigersbelangenbehartigingsorganisatie. NS is een IJzerschuiversbelangenbehartigingsorganisatie (achterkant van het bord verder Scrabblen ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 17:31 | |
Iemand al eens iets van ROVER gehoord trouwens? ![]() | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 17:45 | |
Nee, in Borne is geen wisselconplex gesloopt. | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 17:45 | |
Die houden wel wijselijk hun mond. | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 17:46 | |
Ach, het geeft ons de kans om ook eens iets wél goed te doen. ![]() | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 17:49 | |
Mwah, bij Hilversum worden de wissels niet heraangelegd. De vier overloopwissels worden gewoon vervangen door rechte stukken spoor. ![]() | ||
Janneke141 | donderdag 16 januari 2014 @ 17:51 | |
De extra reistijd Utrecht C-Almere C via Amsterdam Zuid is maar 12 minuten. Misschien vinden ze dat te weinig om extra maatregelen te nemen? | ||
Clicks_nl | donderdag 16 januari 2014 @ 17:51 | |
Om vijf uur begonnen zeker? Meeste van die bouwvakkersbusjes racen om half vier sneller en betrouwbaarder dan een fyra van de baas naar hun eigen beunhazerij... | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 17:52 | |
Als er in Borne een wisselcomplex had gelegen was er ook recht spoor voor teruggekomen. Wissels komen nou niet als paddenstoelen uit de grond. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 17:59 | |
En dan nog wat, als je een wisselcomplex, wat de oorzaak is van deze ontsporing, verwijdert en vervangt door rechtdoorgaand spoor, dan is DAARMEE al voorkomen dat hetzelfde probleem op die plek nog een keer optreedt. Dus wat rukt het wat het probleem was? ![]() ![]() | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 18:02 | |
Doe niet zo. Dat wisselcomplex komt op een later moment terug. | ||
Peter | donderdag 16 januari 2014 @ 18:04 | |
Dus hoe ik Zaterdag op tijd van Den Haag de pimpel in kom is puzzelen, en de overstap naar de ICE is ook een twijfelgevalletje... hmmmm, hoe zit dat met die kaartjes? Als je door vertraging van treinen je eigen trein mist en je hebt treinbinding, wat dan? | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 18:04 | |
Waarom? Er liggen daar al zat genoeg plenty overloopwissels. Bij Crailo en bij Naarden weer. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 18:05 | |
Het is even puzzelen, maar ik neem aan dat je sowieso met een ICE kaartje ook wel in de RE van een half uurtje of zo later mag. | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 18:05 | |
Dat is volgens ProRail-communicatie nog maar zeer de vraag. | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 18:06 | |
Ze hebben geen keus. Maar of dat nog voor de zomer gaat gebeuren. Dat er ook nog geen eenduidig besluit over genomen is lijkt me duidelijk. Prorail AM heeft wel iets anders aan zijn hoofd. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 18:08 | |
Tuurlijk wel. | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 18:10 | |
Verzoek is zo te zien ingewilligd, in ieder geval richting Utrecht. Heb nog geen officiële bevestiging, maarrrr: http://ovtijden.com/avtdag/DVD/live/ | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 18:14 | |
Ik vind 1 IC nou niet echt de moeite ![]() | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 18:19 | |
Ik zie hem ieder halfuur staan. Als dat mooi aansluit op iets snels vanuit Almere, dan is dat mooi, zeker morgenochtend qua spitsrichting. Ik zie dat NS en ProRail moeite doen, en waardeer dat ook. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 18:22 | |
beter rijdt die hoerige hoerentrein ASAP weer gewoon ![]() | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 18:23 | |
Ovtijden geeft mij alleen de '3067', ri Nijmegen. | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 18:31 | |
En 3065 stopte er ook. Kan het zijn dat ze dat nu bij VL met de hand zitten aan te passen, trein voor trein, en dat je dat niet te lang vantevoren ziet? | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 18:33 | |
Ik kijk gewoon op die link van jou. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 18:38 | |
NS.nl om 17:35: "Iets" klinkt als "zondagmiddag", niet als "zaterdagochtend, en IC Berlijn 143 is de eerste die erlangs mag"... ![]() Zugbinding vervalt als je een aansluiting buiten jouw schuld om mist, maar je moet je volgens mij wel even laten zien bij een Schäffner of een loket zodat er iets op je kaartje geschreven kan worden (vooral belangrijk bij eventuele zitplaatsreserveringen). Zugbindung geldt alleen voor het Fernverkehr, met het Nahverkehr mag je sowieso mee als je een geldig kaartje hebt voor dat traject. | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 18:41 | |
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 18:45 | |
Okee dus ook met gewoon rechtdoorgaand spoor duurt het blijkbaar tot maandag. Da's lekker. Ik ga wel puzzelen. | ||
Anno1982 | donderdag 16 januari 2014 @ 19:07 | |
Inderdaad, maar helaas ligt dit type wisselsteller wel meer in Nederland. Het zou een beetje zonde zijn als er over een half jaar weer een ontsporing is met grotere gevolgen, waarbij de oorzaak precies dezelfde was. Maar het duurt inderdaad wel lang, dat inlassen van twee stukjes spoor. De meeste weekendonttrekkingen duren ca. 54 uur, deze duurt minimaal 96 uur en het uitgevoerde werk is een stuk minder dan wat in weekend gedaan wordt. Toegegeven, er was nu geen voorbereidingstijd, maar dan nog. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 19:08 | |
Die post van mij was ook niet geheel serieus. Welgemeende excuses aan iedereen die er mij via allerlei kanalen over lastig valt. Ik zal het nooit meer doen. | ||
DriekOplopers | donderdag 16 januari 2014 @ 19:10 | |
Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost. | ||
James1988 | donderdag 16 januari 2014 @ 19:16 | |
Het is niet alleen "we trekken dat wissel eruit" (door de configuratie te wijzigen, of door de besturing te laten geloven dat het wissel correct functioneert), het moet ook allemaal uitgebreid getest worden om sein- en (fantoom)wisselstoringen te voorkomen. | ||
#ANONIEM | donderdag 16 januari 2014 @ 19:17 | |
Ja daar zit wel wat werk in. Anders moet je met aanwijzingen sts gaan kloten, de treindienstleider krijgt het sein anders niet veilig. Ook kan hij geen rijwegen meer inleggen. Eventueel kunnen ze de trein na het halteren dmv een aanwijzing sts laten vertrekken (of geel knipper als dat wel lukt), over het spoor knallen en snelheid hernemen na je eerste sein (p-sein toevallig?) | ||
Anno1982 | donderdag 16 januari 2014 @ 19:21 | |
Dat is werkelijkwaar gelul. Van vier wissels even de inlezing op de VPI manipuleren zodat ze altijd rechtdoor gemeld worden, dat doe ik in maximaal vier uur tijd, inclusief test en alles. Tenzij ze besloten hebben om nieuwe EPROMs te bakken, waarin de wissels volledig uit de beveiligingslogica gehaald zijn, maar dat lijkt me nogal onlogisch om te doen. | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 19:23 | |
Er ligt op Hilversum geen VPI. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 19:39 | |
Ja. Er wordt gewoon 's nachts doorgewerkt. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 19:40 | |
Dat wist ik, was ook nog een restant uit de periode dat ik onserieuze dingen zei hier. Vergeef me. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 19:43 | |
Kusjekroel. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 19:45 | |
Goed, rondjevrienden die zich aangemeld hebben voor zaterdag. Ik heb even wat alternatieven uitgezocht voor als de Pimpel ook zaterdag nog niet langs Hilversum kan. Variant 1: Gewoon overal meteen doorrijden bij de eerste gelegenheid (wat Socios en PSM van plan waren). Dit loopt een uur vertraging op, we zijn niet eerder dan 17:37 in Groningen. Variant 2: Doorrijden in Osnabrück, 2 en een half uur stadsbezoek in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen Variant 3: Anderhalf uur stadsbezoek in Osnabrück en anderhalf uur in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen Variant 4: 2 en een half uur stadsbezoek in Osnabrück en doorrijden in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen. In alle gevallen zullen we de tickets voor ICE 1028 moeten laten omzetten naar een andere trein tussen Osnabrück en Bremen. Zeg het maar ![]() | ||
Anno1982 | donderdag 16 januari 2014 @ 19:45 | |
Nee, ik hoop dat hij gewoon nog netjes staat inderdaad. ![]() | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 19:46 | |
![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 16 januari 2014 @ 19:51 | |
Mij maakt het echt geen moer uit. Ik vind het allemaal prima, en ik ga met de flow mee. | ||
Peter | donderdag 16 januari 2014 @ 19:54 | |
Variant 2 en 3 lijken me nooit op dezelfde tijd te eindigen toch? ![]() Ik ben akkoord met alles, maar liever niet optie 1. Zonde om nergens uit te stappen voor een shnitzel/bier/bratwurst ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 16 januari 2014 @ 19:57 | |
Ik vind het allemaal best, als het maar geen nachtwerk wordt. Ik moet 's avonds nog bij een maat wijn drinken en Noorderslag kijken. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 19:57 | |
Je kunt in Bremen en in Osnabrück kiezen tussen een half, anderhalf en twee en een half uur. Alleen de Arrivaboemel gaat maar 1 keer in de 2 uur op die tijd, vandaar. Er is dus de keuze uit 1 of 3 uur (voor OS en HB samen), en bij die 3 uur kun je wat schuiven met welk deel ervan je waar doorbrengt ![]() | ||
Anno1982 | donderdag 16 januari 2014 @ 19:58 | |
Maar even serieus... waarschijnlijk ben je van mening dat Hilversum voorzien zou zijn van een EBS-beveiliging. In het vrijgavetraject van EBS (ergens jaren '80) heeft Hilversum inderdaad een EBS gehad, dit was een SIMIS-B die (volgens mij) via een omschakelinrichting aangesloten was. Op deze manier was het mogelijk om terug te schakelen naar de B-relais. Later is deze installatie weer verwijderd, bleven alleen de B-relais over en is de eerste vrijgegeven EBS in Rotterdam geplaatst (SIMIS-C). Enkele jaren geleden (toen ook de EBO is verwijderd), is er een nieuwe VPI-installatie geplaatst. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 19:59 | |
En als jullie variant 3 of 4 kiezen moet ik als de sodemieter nog een bosje interessante toeristische info over Osnabrück bij elkaar schrapen, maar dat is geen probleem ![]() | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 19:59 | |
Ohja echt? Ik was echt in de veronderstelling dat ze EBS had laten zitten bij de verbouwing aantal jaar terug. Thanks! ![]() | ||
b2py | donderdag 16 januari 2014 @ 20:00 | |
Minuut vertraging voor herdenken eigendommen | ||
Anno1982 | donderdag 16 januari 2014 @ 20:10 | |
De EBS was al ver voor de verbouwing weggehaald. Dat had te maken met de hardware van de SIMIS-B die kennelijk niet geschikt genoeg geacht werd en ook niet ge-upgrade kon worden naar SIMIS-C. Bovendien bleek Hilversum eigenlijk veel te klein voor een EBS-emplacement. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2014 @ 20:13 | |
ja vol. |