abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:17:46 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135546766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, en die omruilactie voor de nieuwe generatie ga ik zo lang mogelijk uitstellen. Dr zit meer geheugen in dat ding, dus meer historiek, en dus bij uitlezen meer ritjes waarin misschien wel een een check in dan wel check out mist ;)
_O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 00:20:34 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135546847
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik al "boem is ho" gezegd hier?
ik geloof het niet, maar vertel :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135546937
Ik reageer nog even op de harde kritiek op het door mij op de site van MVBOV 2 uur na de ontsporing geplaatste stukje.

> ZORGEN NA ONTSPORING HILVERSUM

Ja, MVBOV maakt zich wel zorgen over de technische staat van treinen en infra, en dit incident heeft dat verergerd.

> De spoorsector dient onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving en transport te worden geplaatst. Dat vindt reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV, die zich zorgen maakt over de onderhoudstoestand van spoorinfrastructuur en treinen. De ontsporing van een reizigerstrein bij Hilversum is de druppel die de emmer doet overlopen.

N.a.v. eerdere incidenten hadden we bij MVBOV besloten om te wachten op een goed moment om ILT te verzoeken, nu eindelijk eens stevig in het geweer te komen. Deze ontsporing leek mij een uitgelezen aanleiding om dat plan tot uitvoer te brengen. Uit respect zouden we hebben gezwegen als er slachtoffers waren geweest, want we gaan niet over lijken. Maar stevige ontsporing met nul gewonden: als aanleiding geschikt.

> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud, een oude stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen strandde met een vastgelopen wielstel en het spoor keer op keer buiten dienst moet worden gesteld wegens noodreparaties, kwam het vandaag te Hilversum tot een ontsporing.

Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.

> De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt de ontsporing, waarbij gelukkig geen reizigers gewond raakten. Inzittenden verklaren overigens dat het treinpersoneel de situatie goed onder controle had en dat de evacuatie vlot en ordelijk is verlopen.

Hierin wordt op geen enkele wijze gespeculeerd over de oorzaak. (Sterker nog: in een interview met RTVNH heb ik vanavond de vraag “was dit ongeluk te voorkomen geweest” geweigerd te beantwoorden: ik heb gezegd dat we daarvoor eerst de (voorlopige) uitkomsten van het onderzoek moeten afwachten.)

> Voor Beter OV zal zijn bezorgdheid over de onderhoudstoestand van treinen en sporen aan de inspectie kenbaar maken, en vragen om verscherpt toezicht.

Dit is exact wat we gaan doen.
pi_135547003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Salopérie de caténaire! :(
nogal ja _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik al "boem is ho" gezegd hier?
Boem? Nee geen boem :N Dus wat jou betreft hadden we gewoon door kunnen rijden.

Moet trouwens wel zeggen dat de trein in mijn beleving niet door een ingezette snelremming maar gewoon door weerstand van de onderbouw tot stilstand kwam. Kan ook zijn doordat zo'n machinist ook niet in 1 seconde in de gaten heeft wat er gebeurt natuurlijk. Maar goed, nogmaals. benieuwd naar ILT-rapport.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:30:33 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135547111
Toen die ene stroomafnemer z'n schuitje verloor zal de tractie van het desbetreffende stel ook zijn weggevallen, dat merk je wel.

Heeft een treinstel eigenlijk ook een luchtleiding die bij een breuk meteen de remmen aantrekt (zoals bij een cargo)? En hoe werkt dat met meerdere treinstellen die met een AK gecombineerd zijn?
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:33:00 #107
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547178
Ja, alle treinen hebben die treinleiding, ook gekoppelde.
doei
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:35:00 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135547227
De treinleiding zit ook in de automatische koppeling verwerkt, dus als in het tweede stel een bak losbreekt zal ook het eerste stel gaan remmen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 00:36:03 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135547247
jup, zie ook die gebroken DDZ van nog niet al te lang geleden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:36:09 #110
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547251
:Y
doei
pi_135547300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:35 schreef James1988 het volgende:
De treinleiding zit ook in de automatische koppeling verwerkt, dus als in het tweede stel een bak losbreekt zal ook het eerste stel gaan remmen?
Dat lijkt me duidelijk ja. Maar idd, tegenwoordig lopen er ook luchtslangetjes mee door die schuitjes heen, dus als daar wat mee mis gaat verwacht je dat de remmen aanslaan. Het fail-safe principe.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk ja. Maar idd, tegenwoordig lopen er ook luchtslangetjes mee door die schuitjes heen, dus als daar wat mee mis gaat verwacht je dat de remmen aanslaan. Het fail-safe principe.
Die slangetjes zorgen toch dat de panto neergaat bij defect?
pi_135547399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die slangetjes zorgen toch dat de panto neergaat bij defect?
ja. Zijn die niet gekoppeld met de remslangetjes dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:42:43 #114
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547421
Nee. Maar zolang het de enige panto van de trein is is dat ook niet zo'n probleem xD
doei
pi_135547467
Okee. Dan blijft mijn waarneming dus op zich overeind. Want met 2 stellen heb je allicht 2 panto's in de lucht en als er 1 down gaat is dat geen probleem. Op zich.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547479
Ik mag toch aannemen dat de slangetjes in de pantograaf er voor zorgen dat de panto " omhoog" blijft staan. Geen/minder lucht in de slangetjes=panto omlaag.

(of zoals bij een verkeerd weggezette plan V: na anderhalve week-twee weken zakt de pantoograaf, dus kan ook halverwege het dak en de draad gaan staan)
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:48:17 #117
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547549
Ja tuurlijk is dat zo, maar er is altijd wel een klein beetje luchtverlies. En bij zo'n weggezette V staat de compressor dan ook al twee weken niet aan, komt geen druk meer bij, dus ja, dan gaat-ie zakken.
doei
pi_135547587
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.

Overigens weet ik niet welk treinstel zijn schuitje verloren is, ik vermoed de 40nogwat op kop, want mijn stel, de 4202 achterop, had nog een uur lang bovenleidingsspanning volgens de conducteur (ook al ging na een kwartier de verlichting op minimaal en deed de airco het meteen al niet meer, waardoor ik dus dacht dat we meteen al op de accu draaiden)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547606
quote:
> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud [...]

Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.
er was een onderdeel van een draaistel gevonden in de loods waardoor het hele zooitje terug moest voor controle, da's toch echt heel wat anders
  donderdag 16 januari 2014 @ 01:00:09 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135547780
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.
De slangetjes in de stroomafnemer zijn bedoeld om te voorkomen dat de bovenleiding wordt neergehaald bij een defect aan dat ding. De meeste treinen hebben twee stroomafnemers, als tijdens de rit een stroomafnemer daalt kan men de rit uitrijden met de andere stroomafnemer (daarna zal het wel een retourtje werkplaats worden).
quote:
Overigens weet ik niet welk treinstel zijn schuitje verloren is, ik vermoed de 40nogwat op kop, want mijn stel, de 4202 achterop, had nog een uur lang bovenleidingsspanning volgens de conducteur (ook al ging na een kwartier de verlichting op minimaal en deed de airco het meteen al niet meer, waardoor ik dus dacht dat we meteen al op de accu draaiden)
Hmm, ik denk dat de conducteur ernaast zat. Airco uit en minimale verlichting duidt op noodstroom. :)
pi_135547788
quote:
15s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:51 schreef Maegrim het volgende:

[..]

er was een onderdeel van een draaistel gevonden in de loods waardoor het hele zooitje terug moest voor controle, da's toch echt heel wat anders
Zo is het destijds niet door NS HiSpeed gecommuniceerd.
pi_135547794
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.
Gelukkig niet :)
Die luchtslangetjes in de schuitjes zijn overigens alleen te vinden in VIRM als ik het goed heb.
Als bij een ontsporing de bakken zover uitelkaar getrokken worden dat de luchtslang van de treinleiding loskomt, volgt automatisch een snelremming.
Mcn zal dan ook zijn stroomafnemers moeten laten zakken en alarmoproep+gevaarsein moeten maken.
Dat het licht is blijven branden klopt wel, en inderdaad gaat na een kwartiertje (+/-) de boel op de noodverlichting. Zeer vermoedelijk heeft de mcn dus wel degelijk zijn stroomafnemers laten zakken.
pi_135547805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 01:00 schreef James1988 het volgende:
Hmm, ik denk dat de conducteur ernaast zat. Airco uit en minimale verlichting duidt op noodstroom. :)
Ja, dat leek mij dus ook :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135548156
quote:
NOS Teletekst 751
 1/2
S P O O R W E G E N actueel

01:20 uur

Hilversum<->Naarden Bussum

Door herstelwerkzaamheden rijden er
tussen Hilversum en Naarden-Bussum geen
treinen maar bussen.

Vertraging: 30-60 minuten.

Reisadvies:
* Utrecht<->Almere omreizen via
Amsterdam Zuid.
* Amersfoort<->Schiphol en
Amersfoort<->Amsterdam omreizen via
Utrecht Centraal..

Prognose:
* Naar verwachting tot maandag 20 jan.
okee. Wacht wat?

quote:
Prognose:
* Naar verwachting tot maandag 20 jan.
WAT??

quote:
Prognose:
* Naar verwachting tot maandag 20 jan.
G***de[peep]***[peep]***[peep]**[peep]***r :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135548165
Het is dan ook een gigantische ravage daar.
pi_135548234
ja hoi, ik was daar net nog. Maar dit is toch wel alle ambitieloosheid voorbij.

Want we weten allemaal dat als er NU al gerekend wordt op 4-5 dagen, dat het meer dan een week gaat duren. Dan wil ik echt heel graag weten wat er allemaal precies ZO heel erg stuk is aan trein, onderbouw en bovenbouw, dat dat ZO lang moet duren. Want dit is onacceptabel. Eerder was het al "einde dienst" en later "tot na de ochtendspits van donderdag (dus dan weet je dat het vrijdagmiddag wordt :') ) maar dit gaat wel alle perken te buiten.

Overigens valt die "gigantische ravage" best mee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 16 januari 2014 @ 01:59:18 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135548531
In 1962 gebeurde het ongeluk bij Harmelen op 8 januari om 9.19u:
quote:
Met behulp van twee autokranen en snijbranders werden de lichtere wrakstukken verwijderd.Om ± 2:00 uur ´s-nachts was de baan vrij van ontspoord materieel en wrakstukken en waren de laatste slachtoffers afgevoerd. In de loop van de nacht van 9 januari 1962 werd de baan zover hersteld, dat deze ´s-morgens om 8:00 uur berijdbaar was met 5 km/uur. Om 9:00 uur werd begonnen met het aanbrengen van de bovenleiding. Om 16:00 uur stond de bovenleiding onder spanning. De eerste drie treinen passeerden de plaats van het ongeval met 30 km/uur. Daarna werd tot de volgende ochtend 8:00 uur met 60 km/uur gereden, waarna baanvaksnelheid werd hervat.
Oftewel: een veel kleiner ongeval (slechts een ontsporing), de techniek is 50 jaar verder maar het herstel duurt ruim 5x zo lang :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135548634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 01:59 schreef dennistd het volgende:
In 1962 gebeurde het ongeluk bij Harmelen op 8 januari om 9.19u:

[..]

Oftewel: een veel kleiner ongeval (slechts een ontsporing), de techniek is 50 jaar verder maar het herstel duurt ruim 5x zo lang :N
Ja, dat zei iemand vanmiddag ook al en die werd toen zowat vermoord. Ik had het zelf ook niet gedacht, maar dat er nu koudweg een prognose van 5 dagen afgegeven wordt is een totaal brevet van onvermogen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135548660
beter rijdt alles UITERLIJK vrijdagmiddag weer perfect volgens plan of er gaat wat zwaaien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 16 januari 2014 @ 02:38:41 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135548938
De Pimpel van morgenvroeg heeft nu al +8... Leg dat ding dan meteen goed in een nieuw pad neer :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135548963
zo is het net alsof hij die +32 tussen Rheine en Osna oploopt 8)7 Wat natuurlijk niet zo is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 02:42:49 #132
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135548994
En terug in de tijd reist :s)
doei
  Redactie Sport donderdag 16 januari 2014 @ 02:47:12 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135549040
Die +32 wil ik voor Deventer nog wel geloven, maar in Bentheim kan er zeker 10 minuten ingelopen worden met een snelle locwissel. De sprinter kan in Rijssen aan de kant, Deventer-Almelo staat 26 minuten voor, dat kan ook wel in 21 met een beetje doorrijden, Almelo-Hengelo kan in 9-10 ipv 11.

Oftewel: +10 bij vertrek uit Bentheim als ze het goed doen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 16 januari 2014 @ 02:53:18 #134
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135549084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 02:47 schreef dennistd het volgende:
... als ze het goed doen.
Ja hu laat maar, kannie :N
doei
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 06:52:51 #135
42184 crew  DaMart
pi_135549766
quote:
Reisadvies:
* Utrecht<->Almere omreizen via
Amsterdam Zuid.
* Amersfoort<->Schiphol en
Amersfoort<->Amsterdam omreizen via
Utrecht Centraal..
Zal wel lekker knus worden op de omleidingsroute, aan het begin van de spits:

quote:
Utrecht C.-Amersfoort
Donderdag 16 Januari 05:57
Oorzaak
Tussen Utrecht C. en Amersfoort rijden minder treinen door een wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen Den Dolder en Soest.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 7:30 uur verholpen.
pi_135549776
Sis train is 30 minutes diläit.
  donderdag 16 januari 2014 @ 07:30:15 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135549906
Gisteren op station Tilburg een omroep over het rookverbod, tweemaal, in het Duits. Geen omroep gehoord in het Nederlands, Engels, Frans of plaatselijk dialect.
  donderdag 16 januari 2014 @ 07:36:29 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135549934
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef b2py het volgende:
Dat iedereen ook denkt dat ik energie in een fop VBOV brief zou stoppen :') :P
PTA / Treinentopic 108 - 1 april grappen en andere grollen
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135550262
quote:
13s.gif Op donderdag 16 januari 2014 02:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zei iemand vanmiddag ook al en die werd toen zowat vermoord. Ik had het zelf ook niet gedacht, maar dat er nu koudweg een prognose van 5 dagen afgegeven wordt is een totaal brevet van onvermogen.
Hopen dat dit commentaar op wat meer sympathie kan rekenen:

http://www.voorbeterov.nl/
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:18:56 #140
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135550265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik reageer nog even op de harde kritiek op het door mij op de site van MVBOV 2 uur na de ontsporing geplaatste stukje.

> ZORGEN NA ONTSPORING HILVERSUM

Ja, MVBOV maakt zich wel zorgen over de technische staat van treinen en infra, en dit incident heeft dat verergerd.

> De spoorsector dient onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving en transport te worden geplaatst. Dat vindt reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV, die zich zorgen maakt over de onderhoudstoestand van spoorinfrastructuur en treinen. De ontsporing van een reizigerstrein bij Hilversum is de druppel die de emmer doet overlopen.

N.a.v. eerdere incidenten hadden we bij MVBOV besloten om te wachten op een goed moment om ILT te verzoeken, nu eindelijk eens stevig in het geweer te komen. Deze ontsporing leek mij een uitgelezen aanleiding om dat plan tot uitvoer te brengen. Uit respect zouden we hebben gezwegen als er slachtoffers waren geweest, want we gaan niet over lijken. Maar stevige ontsporing met nul gewonden: als aanleiding geschikt.

> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud, een oude stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen strandde met een vastgelopen wielstel en het spoor keer op keer buiten dienst moet worden gesteld wegens noodreparaties, kwam het vandaag te Hilversum tot een ontsporing.

Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.

> De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt de ontsporing, waarbij gelukkig geen reizigers gewond raakten. Inzittenden verklaren overigens dat het treinpersoneel de situatie goed onder controle had en dat de evacuatie vlot en ordelijk is verlopen.

Hierin wordt op geen enkele wijze gespeculeerd over de oorzaak. (Sterker nog: in een interview met RTVNH heb ik vanavond de vraag “was dit ongeluk te voorkomen geweest” geweigerd te beantwoorden: ik heb gezegd dat we daarvoor eerst de (voorlopige) uitkomsten van het onderzoek moeten afwachten.)

> Voor Beter OV zal zijn bezorgdheid over de onderhoudstoestand van treinen en sporen aan de inspectie kenbaar maken, en vragen om verscherpt toezicht.

Dit is exact wat we gaan doen.
Ic direct erbij halen snap ik niet helemaal, dit ongeval lijkt vooral op een probleem ontstaan door de infrastructuur. Dus Prorail en niet de NS.

Bovendien suggereer je wel degelijk dat door het 'slechte' onderhoud dit ongeval is ontstaan.(einde 2e kopje)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:21:15 #141
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135550290
Overigens is het momenteel staan in de IC Amersfoort - Utrecht maar was de trein wel degelijk langer dan normaal. Nu nog kijken of dat ook geld voor de IC's richting Amsterdam/Schiphol
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135550316
Zojuist ProRail aan de lijn. De beschadigde wissels worden voorzichtig uitgegraven ivm onderzoek naar de oorzaak. Dat kost meer tijd.
pi_135550355
Kut ns. :'). Tipje, ga nooit in dicussie over dat weekend-vrij abonnement met kortingsperiodes en vergeet de maand daarna om je abonnement te betalen waardoor je uiteindelijk ipv 1x 40 euro - 3x 40 euro betaald (40 NS, 40 handmatig overgemaakt naar NS en 40 euro incassokosten).

Nu weet ik niet zeker of ik december 2013 heb betaald en staat de factuur voor januari 2014 ook op 40 euro ipv de oh zo beloofde 29 euro. (En dan heb ik er nog achteraan gebeld ook om te kijken of het klopte.) "Nee sorry mevrouw, wij van de klantenservice kunnen niet kijken in uw betaalgegevens."

Het is dat ik afhankelijk ben van dat rot abonnement, anders had ik m allang opgezegd. :( :(
pi_135550537
Wissels uitgraven / vervangen, 255 meter spoor moet vervangen worden

https://www.prorail.nl/ni(...)um-en-naarden-bussum

Toch bijzonder dat het dan zo enorm lang moet duren in vergelijking met borne.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:43:24 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135550545
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:18 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ic direct erbij halen snap ik niet helemaal, dit ongeval lijkt vooral op een probleem ontstaan door de infrastructuur. Dus Prorail en niet de NS.

Bovendien suggereer je wel degelijk dat door het 'slechte' onderhoud dit ongeval is ontstaan.(einde 2e kopje)
Een ontsporing kan zowel door materieel (zie Borne) als door infra (zie Bretigny) ontstaan. Nu al vooruit lopen op de oorzaak is rijkelijk voorbarig. Slechte beurt, Driek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:44:42 #146
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135550565
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boem? Nee geen boem :N Dus wat jou betreft hadden we gewoon door kunnen rijden.
Overdrachtelijk bedoeld dan he, die boem.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:00:41 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135550786
quote:
Versperring Hilversum

Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
De Intercity Berlijn wordt vanaf Amsterdam Centraal omgeleid en stopt niet in Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. Reis vanaf Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn naar Deventer en stap hier over op de Intercity Berlijn.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 minuten.
De verstoring is naar verwachting 20 januari rond 6:00 uur verholpen.

Dit bericht is geplaatst op donderdag 16 januari om 08:00 uur
Amsterdam - Deventer non-stop? O+

Wel typisch weer... vorig jaar werd een paar dagen voor ons rondje de V250 uit de dienst genomen, nu ligt er een deel van het traject uit. Het is ons niet gegund. :')
pi_135550837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Amsterdam - Deventer non-stop? O+
Helaas, stopt ook in Almere Centrum ;)
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:06:09 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135550850
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:05 schreef MTL het volgende:

[..]

Helaas, stopt ook in Almere Centrum ;)
Of all places... :s)

Maar aan welk perron is nog even een verrassing:
1
2
3
4
D 09:36    Berlin Ostbahnhof
      Intercity
     Via Zwolle, Deventer, Almelo
     Additional train
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:06:41 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135550856
Kunnen ze de Pimpel niet langs Nijverdal sturen? Zo te zien loopt het ding pas twintig minuten planschade op tussen Zwolle en Deventer. Én dan kunnen Mono en ik zaterdag gewoon blijven zitten vanaf Zwolle...

:s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')