abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:10:56 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135550911
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoe gaat het opgelost worden? :)
Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken.
pi_135550974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Of all places... :s)

Maar aan welk perron is nog even een verrassing:
[ code verwijderd ]

Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo? :P
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:17:30 #154
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135551000
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:15 schreef MTL het volgende:

[..]

Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo? :P
Gesorteerd op vertrektijd. En die klopt in Zwolle niet met de rest.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:17:43 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551002
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:15 schreef MTL het volgende:

[..]

Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo? :P
_O-

Lijkt me dat die tijden verkeerd om staan en dat die trein +35 oploopt tussen Zwolle en Deventer?

Rijden daar toevallig spitstreinen die a.s. zaterdag niet zullen rijden? O-)
pi_135551082
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kunnen ze de Pimpel niet langs Nijverdal sturen? Zo te zien loopt het ding pas twintig minuten planschade op tussen Zwolle en Deventer. Én dan kunnen Mono en ik zaterdag gewoon blijven zitten vanaf Zwolle...

:s)
Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:26:44 #157
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135551145
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:21 schreef Crientj het volgende:

[..]

Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen.
Er staat wel een wegsleeploc in Zwolle, denk ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:33:15 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551255
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken.
Net ff aan de planner bij NS HiSpeed gevraagd: Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken.
Omdat het niet beter in de dienstregeling past, zal de ICBerlijn 8 minuten later als gepland uit Amsterdam moeten vertrekken. De trein heeft in Deventer een vertraging van ongeveer 30 tot 35 minuten te pakken.
Op dit moment stopt de trein ook in Zwolle en Almere, maar of dit blijvend is, weten zij nog niet. Dit is in de loop van de dag bekend, en hij zal mij daar over informeren.

Maar hierbij geld: Bij de opgelopen vertraging zal er direct worden vertrokken als het sein veilig is. Wees dus altijd op tijd.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:35:36 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551303
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:33 schreef greavy het volgende:

[..]
Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken.
Omdat het niet beter in de dienstregeling past, zal de ICBerlijn 8 minuten later als gepland uit Amsterdam moeten vertrekken. De trein heeft in Deventer een vertraging van ongeveer 30 tot 35 minuten te pakken.
Ofwel, de kans dat we onze aansluiting in Osnabrück (17 minuten) halen is klein.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:36:29 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551318
Klopt, dat risico is reëel. Mogelijk dat er wel tijd ingelopen wordt, maar enige garanties daarover kunnen niet gegeven worden.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:38:07 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135551349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ofwel, de kans dat we onze aansluiting in Osnabrück (17 minuten) halen is klein.
Dus als ik het goed begrijp: Of bier in de pimpel, of in Bremen... :7
pi_135551373
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp: Of bier in de pimpel, of in Bremen... :7
Keuzes :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:44:06 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551460
Vanaf Osnabrück gaat er ieder uur een Fernverkehr-trein en een RE richting Bremen. Als we onze aansluiting niet meer kunnen halen (wat waarschijnlijk is) kunnen we zo'n IC pakken van een uur later. Helaas geen ICE dan :(

Het is denk ik wel verstandig om even langs de boordchef te gaan i.v.m. de Zugbinding?
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:46:30 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551506
Ja, je kan je melden bij de treinchef in de ICBerlijn, die kan daar dan een aantekening voor maken. En als de vertraging inloopt, kan hij vragen aan de Betriebszentrale Fernverkehr of de aansluiting mag wachten.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:48:24 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551556
Wat zijn daar zo'n beetje de regels voor? Ik kan me voorstellen dat ze een ICE wel 5 maar niet 20 minuten vasthouden...
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:54:50 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551701
Toevallig ben ik afgelopen jaar bij de Betriebszentrale Fernverkehr geweest van het NRW (te Duisburg), en daar werd aardig wat uitgelegd.
Fernverkehr:
- Hoeveel reizigers zijn gedupeerd bij het missen van de overstap
- Als de aansluitende trein een X-aantal minuten wacht, hoeveel vertraging loopt deze trein dan in na vertrek?
- Gaan er overstappen verloren op een volgend station voor de aansluitende trein als deze wacht?
- Moet een RE/RB dan even wachten om het Fernverkehr voorbij te laten?

In theorie wacht Fernverkehr op elkaar als het dus geen grotere gevolgen heeft, bij het Regionalverkehr is het ingewikkelder. Een RE en RB wachten op Fernverkehr, maar een RE wacht niet op een RB. Een RB wacht wel op een RE, en met S-bahnen zijn eigenlijk geen afspraken.

De prioriteit is ook duidelijk:
- Fernverkehr
- Nahverkehr, in de volgorde:
* RE
* RB
* S-bahn
- Guterverkehr

Een goederentrein zal dus altijd moeten wijken, ookal heeft een RE +10 en rijdt de goederentrein in zijn eigen pad. Als er een RB achter hangt, is het afhankelijk of de RB sneller is als de goederentrein of niet.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:59:51 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551793
Duidelijk... dat wordt dus ook de Duitse actuele vertrektijden in de gaten houden.

Voor vandaag gaat dat niet veel opleveren, ICE 1028 (uit Osnabrück om 12:53) rijdt niet, er rijdt een vervangende IC.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:00:52 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551823
En je op tijd melden bij de treinchef helpt ook. Niet 5 minuten voor Osnabrück pas, maar net na vertrek uit Bentheim. Dan kunnen ze alvast bellen en dergelijke.
pi_135551829
quote:
Het herstellen van de schade gaat in ieder geval duren tot maandag 20 januari.
Het is nog triester dan ik dacht dus. Hoe is het mogelijk. -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:02:12 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551849
Kreeg zojuist de melding van de planner bij NSH dat de stops in Zwolle en Almere aanblijven.

Ook de DB Bahn meldt dit inmiddels:
quote:
Aktuell liegen uns folgende Meldungen für den Fernverkehr vor:
Haltausfälle zwischen Deventer und Amsterdam IC-Linie 77

Haltausfälle zwischen Deventer und Amsterdam IC-Linie 77
Auf Grund einer Entgleisung in Hilversum (NL) werden bis vsl. einschließlich Sonntag den 19.01.2014 die IC-Züge der Linie 77 (Berlin - Hannover - Bad Bentheim - Hengelo - Almelo - Amsterdam) zwischen Deventer (NL) und Amsterdam (NL) in beiden Richtungen umgeleitet. Die planmäßigen Halte Apeldoorn (NL), Amersfoort (NL) sowie Hilversum (NL) entfallen, dafür sind Ersatzhalte in Zwolle (NL) und Almere C (NL) eingerichtet. Bedingt durch die Umleitung muss mit Verspätungen von bis zu 30 Minuten gerechnet werden.

Bitte informieren Sie sich auch vor Reiseantritt über die Reiseauskunft der Deutschen Bahn unter www.bahn.de/reiseauskunft über Ihre gewählte Zugverbindung oder unter www.bahn.de/aktuell über die aktuelle Lage.
De haltering in Zwolle is op 8:28 - 10:28 - 12:28 enz richting Duitsland, is mij net gemeld. Spoor is nog niet bekend.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:07:09 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551949
Zaterdag reis ik per IC of IC/ICd naar Amsterdam en neem dan IC143. Weet niet wat James doet?
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:08:44 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:07 schreef greavy het volgende:
Zaterdag reis ik per IC of IC/ICd naar Amsterdam en neem dan IC143. Weet niet wat James doet?
Ook mijn plan.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:10:42 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552035
de ICDirect dan zeker? Die van 7:54 uit Rotterdam naar Amsterdam had ik in de planning, ben je 8:36 in het Amsterdamse. 7:27 (?) uit Breda dus
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:10:46 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552038
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:23 schreef DriekOplopers het volgende:
Zojuist ProRail aan de lijn. De beschadigde wissels worden voorzichtig uitgegraven ivm onderzoek naar de oorzaak. Dat kost meer tijd.
kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135552049
quote:
9s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is nog triester dan ik dacht dus. Hoe is het mogelijk. -O-
de berichtgeving suggereert dat er vier wissels vervangen worden vanwege het onderzoek naar de oorzaak.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:12:48 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135552091
Geen ICE? -O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:13:38 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135552110
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug.
Ja, en dat doe je even in een uurtje. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:13:39 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552111
quote:
9s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is nog triester dan ik dacht dus. Hoe is het mogelijk. -O-
en je was eerder nog wel zo'n rasoptimist met je voorspelling dat het een dag langer zou gaan duren en niet nog langer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135552123
Die wissels waren afwijkend (licht meegebogen) en gaan tijdelijk vervangen worden door 2x recht spoor.

Een trein uit Amersfoort/Utrecht naar Naarden Bussem kan dus alleen nog maar op spoor 4/5. (of linkerspoor Hilversum-Crailoo)
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:15:40 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552169
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, en dat doe je even in een uurtje. :')
nee, maar dan zou het mogelijk moeten zijn om in de loop van vrijdag weer het spoor in dienst te nemen. Voor die wisseltjes heb je daarna nog een buitendienststelling van 52 uur nodig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:17:02 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552202
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:02 schreef greavy het volgende:
Kreeg zojuist de melding van de planner bij NSH dat de stops in Zwolle en Almere aanblijven.

Ook de DB Bahn meldt dit inmiddels:

[..]

De haltering in Zwolle is op 8:28 - 10:28 - 12:28 enz richting Duitsland, is mij net gemeld. Spoor is nog niet bekend.
dat schopt mijn planning stevig door de war -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:19:56 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552267
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg?
Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:25:32 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:19 schreef greavy het volgende:
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg?
Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle
het gaat niet om de ochtend, maar om iets dat ik 's avonds heb, waardoor ik daar mogelijk een uur later ben
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:26:02 #184
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135552407
WAAROM GAAT ER WEER VAN ALLES FOUT! :(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:29:46 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552498
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:19 schreef greavy het volgende:
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg?
Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle
ik denk niet dat ze er stoppen, maar dat Deventer weer de eerste reguliere stop is
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:30:47 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552523
Ze stoppen er wel, de planner heeft het zo ingelegd. Ook de DB meldt het. Maar ik wordt er over op de hoogte gehouden.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:33:15 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552582
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:34:13 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135552608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef greavy het volgende:
de ICDirect dan zeker? Die van 7:54 uit Rotterdam naar Amsterdam had ik in de planning, ben je 8:36 in het Amsterdamse. 7:27 (?) uit Breda dus
Yep, die trein. De 909. :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:36:17 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552679
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik denk niet dat ze er stoppen, maar dat Deventer weer de eerste reguliere stop is
Ook NS Lowspeed meld de stop in Zwolle

Versperring Hilversum

Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
InterCity Berlijn wordt vanaf Amsterdam Centraal omgeleid en stopt niet in Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. Reis vanaf Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn naar Deventer en stap hier over op IC Berlijn.
IC Berlijn stopt extra in Almere C en Zwolle.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 minuten.

De verstoring is naar verwachting 20 januari rond 6:00 uur verholpen.

Dit bericht is geplaatst op donderdag 16 januari om 08:00 uur
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:36:51 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135552697
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:33 schreef greavy het volgende:
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij.
Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
pi_135552837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:33 schreef greavy het volgende:
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij.
Opzich hebben ze gelijk, Kan me voorstellen dat het op dit trajact vaker voorkomt dat mensen hulp nodig hebben dan andere trajecten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_135552844
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
Het feit dat SGM ingezet wordt vind ik hoe dan ook een terechte klacht.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:42:13 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135552860
Gemengd bedrijf SLT-SGM een mogelijkheid? Dan kun je alsnog iedere 30 minuten met een rolstoeltoegankelijke trein mee.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:42:57 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552887
Dit traject hoort ook geen SGM te rijden, want het is nu te veel haringen in een te klein tonnetje in de spits. Maximaal SGM5/6 waar voorheen SLT8/10 reed. En dan durven ze zelfs nog losse SGMmetjes in te zetten in de spits
pi_135552917
Ik keek net raar op toen ik de IC Berlijn in Zwolle zag wegrijden, ben er stiekem wel blij mee, kan ik morgen mooi rechtstreeks van Zwolle de grens over. ^O^
pi_135552967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef Facepalm het volgende:
Ik keek net raar op toen ik de IC Berlijn in Zwolle zag wegrijden, ben er stiekem wel blij mee, kan ik morgen mooi rechtstreeks van Zwolle de grens over. ^O^
Dit. Komt goed uit zaterdag :D Hoef ik ook niet over te stappen in Zwolle via Nijverdal etc.
Al ga ik het wel missen, wilde nog even in de DM'90 een paar foto's schieten.
pi_135553054
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, en dat doe je even in een uurtje. :')
een tijdelijke oplossingen is niet wat je wilt. zie treinramp bij Hoofddorp....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_135553059
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:45 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit. Komt goed uit zaterdag :D Hoef ik ook niet over te stappen in Zwolle via Nijverdal etc.
Al ga ik het wel missen, wilde nog even in de DM'90 een paar foto's schieten.
Dan ga je een keertje op en neer naar Kampen, bazenstad :7
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:50:35 #199
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135553114
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug.
Sjonge.. Dan vraag ik me toch af wat er Frans is aan "voorzichtig uitgegraven IVM ONDERZOEK". Dat betekent gewoon dat alles minutieus bekeken gaat worden in plaats van dat de hele rommel in een keer eruitgehaald wordt (wat natuurlijk veel sneller is).
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:51:20 #200
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135553139
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:14 schreef _JdM_ het volgende:
Die wissels waren afwijkend (licht meegebogen) en gaan tijdelijk vervangen worden door 2x recht spoor.

Een trein uit Amersfoort/Utrecht naar Naarden Bussem kan dus alleen nog maar op spoor 4/5. (of linkerspoor Hilversum-Crailoo)
Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:52:56 #201
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135553183
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
Waarmee compleet Amsterdam CS-Amsterdam Bijlmer ArenA uit twee losse sporen bestaat. Enkelspoor rijden gaat daar dus niet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:53:27 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135553197
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Sjonge.. Dan vraag ik me toch af wat er Frans is aan "voorzichtig uitgegraven IVM ONDERZOEK". Dat betekent gewoon dat alles minutieus bekeken gaat worden in plaats van dat de hele rommel in een keer eruitgehaald wordt (wat natuurlijk veel sneller is).
er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135553205
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Dan ga je een keertje op en neer naar Kampen, bazenstad :7
Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station?
Daar ging ik nog regelmatig met een klasgenoot wat drinken toen ik nog in Zwolle woonde.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:02:55 #204
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135553458
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er is niets Frans aan, alleen dat het nu ook weer geen hogere school wiskunde is
Je kan de hele meuk in een dagje regelen maar dan kan je het veiligheidonderzoek vergeten. Begon Rikus gister niet iets over veiligheid en slecht onderhoud? Mensen die hetzelfde roepen krijgen het voor elkaar dat het wat langer duurt dan strikt noodzakelijk.

Aangezien ik het een beetje een vreemd ongeval vind omdat het lastig is te weten te komen wat er nu precies gebeurd is, denk ik dat het onderzoek niet zo'n vreemd idee is. Al denk ik dat men daar best wat tempo bij mag hebben.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 11:05:32 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135553519
ik heb er ook geen probleem mee dat ze minutieus uit willen zoeken wat er precies gebeurd is, maar dan nog zou je mogen verwachten dat er zaterdag bij aanvang dienstregeling weer wat rijdt en niet maandag pas.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135553522
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zit de Majesteit er nog op dat pleintje vlakbij de brug van het station?
Daar ging ik nog regelmatig met een klasgenoot wat drinken toen ik nog in Zwolle woonde.
Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier. :9
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:05:52 #207
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135553526
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb er ook geen probleem mee dat ze minutieus uit willen zoeken wat er precies gebeurd is, maar dan nog zou je mogen verwachten dat er zaterdag bij aanvang dienstregeling weer wat rijdt.
Domme kut!
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:10:59 #208
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135553651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten.

Het is blijkbaar te lastig voor NS om gewoon eens te zeggen: vanaf nu rijden er op dit en dit traject gelijkvloerse treinen en dat blijft zo.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:14:50 #209
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135553777
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:10 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het vervelende is vooral dat het probleem elke keer weer opnieuw verplaatst wordt. Het is nauwelijks bij te houden op welke trajecten er nu wel of niet treinen met een gelijkvloerse instap rijden. Het zelfde (of nou ja, eigenlijk precies omgekeerd) geldt voor het wel of niet aanwezig zijn van toiletten.

Het is blijkbaar te lastig voor NS om gewoon eens te zeggen: vanaf nu rijden er op dit en dit traject gelijkvloerse treinen en dat blijft zo.
Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen.
pi_135553972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Ja de Majesteit zit er nog altijd. Ook een leuke is de brug aflopen en dan op de Oudestraat naar rechts, kom je na een klein stukje op een plein en daar zit de Stomme van Campen, die hebben heel veel lekker speciaalbier. :9
Goed idee, daar ga ik binnenkort eens even buurten dan :P
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Mee eens, ik zou zelfs zeggen dat de NS in de reisplanner erbij moet zetten welke trein komt voorrijden, met name op sprintertrajecten. Zodat de rolstoelers daarop kunnen anticiperen door bijvoorbeeld op tijd NS te bellen om te vragen om een servicemedewerker op die en die tijdstip. Als er een SLT komt hoeven ze niets te doen.
Dit. Maar materieelplanning is niet de sterkste kant van de NS :')
Wat dat betreft hebben wij het wat makkelijker. Enige waar onze materieelplanning rekening mee moet houden zijn de Duitse stelletjes (Indusi) die daadwerkelijke de grens over gaan. Voor de rest is al het materieel hetzelfde.
pi_135554219
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
WAAROM GAAT ER WEER VAN ALLES FOUT! :(
Omdat jullie weer een rondje hebben geplanned. Doe dat nu ook gewoon niet dan hebben andere reizigers ook geen last van vertraging. En had ik morgen zonder gedoe mijn retourtje Hilversum Amsterdam Zuid kunnen maken. :+
pi_135554235
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en je was eerder nog wel zo'n rasoptimist met je voorspelling dat het een dag langer zou gaan duren en niet nog langer :P
Ster***[&*^@%$^*%@ 8)7 &(@%&(@%]***achel :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135554553
Ik had gisteren ook weer een lekkere reis hoor. Moest van Eindhoven naar Roosendaal na een tof avondje pubquizzen.

IC van 23:03 zou gewoon normaal rijden.
Om 23:15 verdwijnt-ie van het bord.
Om 23:20 staat de sprinter naar Nijmegen klaar en vertelt de conducteur doodleuk dat er toch echt is omgeroepen dat de IC van 23:03 is opgeheven. Dus de ong. 60 mensen op het perron hebben gewoon allemaal niet goed geluisterd. Ongelofelijke teringmongool.
IC van 23:33 verschijnt op het bord. Pas om 23:45 verschijnt de melding dat-ie +15 heeft. Is er om 23:55 nog steeds niet.
Via de omroep krijgen reizigers naar Tilburg het advies om de Sprinter vanaf spoor 2 te nemen. Iedereen perron af, tunnel door, perron op, trein in.
Zodra iedereen zit komt er weer een NS figuur binnenlopen met de mededeling dat deze sprinter is opgeheven en iedereen weer terug naar spoor 6 moet lopen waar nu eindelijk de IC binnenkomt.
Met +65 uit Eindhoven vertrokken, met +80 in Breda aangekomen waar ik me maar heb laten oppikken.

0 relevante omroepen gehoord. Geen enkel NS personeelslid die kon vertellen wat er aan de hand was en een denigrerende klereleijer van een conducteur die vrolijk komt vertellen dat de reizigers niet goed luisteren. Ongekend gefaal weer.
pi_135555070
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:59 schreef James1988 het volgende:
Duidelijk... dat wordt dus ook de Duitse actuele vertrektijden in de gaten houden.

Voor vandaag gaat dat niet veel opleveren, ICE 1028 (uit Osnabrück om 12:53) rijdt niet, er rijdt een vervangende IC.
Waarom niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:13:45 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135555673
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom niet?
Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit"
pi_135555808
De aflevering van Rail away al gezien op Corsica?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1389653

Prachtige beelden. Ben als kleine Monopoly 3 weken lang op Corsica geweest met de oude lui op vakantie. Heel mooi eiland, maar geen treinen gezien toen (helaas!).
pi_135555892
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit"
zo zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135556111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen idee, er stond op de site van DB niets meer dan "Rit valt uit"
Daar stond hij gisteravond ook al op overigens ;)
pi_135556913
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
Het is gewoon Prorail die de trein deed ontsporen ;). Zo komen ze mooi van de overbodige wissels af.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 13:01:52 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135557172
Een stukje op de site van ProRail over Hilversum
http://www.prorail.nl/nie(...)versum-in-volle-gang
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135557398
Prognose is ietsjes verbeterd. Van "minimaal 20 januari" tot "naar verwachting 20 januari" :')

Ambitieloze schijthazerij :') Als je gewoon recht spoor teruglegt moet het morgen kunnen rijden ook. Klaar ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135557853
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
Een stukje op de site van ProRail over Hilversum
http://www.prorail.nl/nie(...)versum-in-volle-gang
Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor :') )"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:27:31 #223
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135557961
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor :') )"
Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.
pi_135558344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.
:D
pi_135558561
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vind die laatste foto erg raar. "HIER NIET HET SPOOR OP LOPEN!! I.v.m. calamiteit. (Volgende week mag het gewoon weer hoor :') )"
En volgens ProRail is het een Sneltrein die naast de rails gelopen was!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 13:46:53 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135558657
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135559409
quote:
Dat is maar een doel he. Een "streven". Mocht nou onverhoopt stomtoevallig blijken dat dat niks met de werkelijkheid te maken heeft, dan, tsja... Dan niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135559537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Waarschijnlijk huren ze gewoon treinkoppers in zodat ze wekelijks een reden hebben om de reizigers te pesten met vertragingen en uitvallende treinen.
Wat een goed idee zeg :D

"Geachte treinkopper. Iemand anders was u voor, u bent nog niet aan de beurt."

_O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135559701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En volgens ProRail is het een Sneltrein die naast de rails gelopen was!
Klopt ja. Dat heette zo toen Prorail nog de reisinformatie mocht doen :+ Sindsdien nergens meer naar gekeken natuurlijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135559950
quote:
Langer dan 48 uur van te voren schrappen telt niet voor de punctualiteit.
pi_135560056
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Langer dan 48 uur van te voren schrappen telt niet voor de punctualiteit.
schrappen telt sowieso niet voor de punctualiteit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135560812
Wat ik nou niet snap he. Waarom betaal je nu alleen toeslag voor de exFyra tussen schiphol - Rotterdam? Omdat dat stuk spoorlijn de HSL zit? Hoe lang blijft NSH of de overheid nog aanklooien?

Het is toch veel verstandiger om een nieuwe aanbesteding uit te schrijven?
AJAX AMSTERDAM!
pi_135560885
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

schrappen telt sowieso niet voor de punctualiteit.
Wel interne KPI.
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:00:24 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135561411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:42 schreef bloodysunday het volgende:
Wat ik nou niet snap he. Waarom betaal je nu alleen toeslag voor de exFyra tussen schiphol - Rotterdam? Omdat dat stuk spoorlijn de HSL zit? Hoe lang blijft NSH of de overheid nog aanklooien?

Het is toch veel verstandiger om een nieuwe aanbesteding uit te schrijven?
Omdat de overheid extra veel geld vraagt voor ritten over de HSL en NS dit mag doorberekenen met een toeslag van 20 tot 30 %. Die case is alleen niet sluitend voor NS.
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:19:49 #235
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135562010
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een goed idee zeg :D

"Geachte treinkopper. Iemand anders was u voor, u bent nog niet aan de beurt."

_O_
Hadden we vorig jaar toch een keer? Springer bij Nunspeet ofzo, anderhalf uur later reden de eerste treinen weer en dook er gelijk weer iemand voor. Alsof ze nummertjes hadden getrokken...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135563801
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel interne KPI.
Oh dat zal vast wel :O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 16:07:52 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135564207
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135564430
Mooi zo. Vortmachen bitte.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135566278
Wordt er wel doorgewerkt na 17:00? Of waarom anders staat de prognose nog STEEDS op 20 januari? :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135566408
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt er wel doorgewerkt na 17:00? Of waarom anders staat de prognose nog STEEDS op 20 januari? :(
In de bouw stoppen ze al rond half vier hoor ;)
pi_135566438
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef b2py het volgende:

[..]

In de bouw stoppen ze al rond half vier hoor ;)
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor :D
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:58:44 #242
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135566487
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
pi_135566600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
Nee Borne is lekker urgent gebied ja :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135566720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
Iets met appels en peren.
pi_135566779
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Iets met appels en peren.
Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135566841
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km? :?
Omdat het in Borne vier kilometer recht spoor betrof wat je makkelijk met een ombouwtrein kan doen. Het loont nauwelijks, voor zover dit al loont, om 200 meter dubbelspoor te vervangen. Als je de vorderingen zo ziet durf ik wel te zeggen dat zaterdag de Pimpel gewoon over Amersfoort naar Duitsland gaat trouwens.
pi_135567011
Oh geweldig :D dus eigenlijk duurt het langer omdat er TE WEINIG kapotgereden is _O-

Da's wel komisch natuurlijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 17:11:17 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135567061
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef mschol het volgende:

[..]

hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor :D
In Breda beginnen ze 's ochtends rond 7:30 en stoppen ze zo rond 19:30 een keertje.
pi_135567394
Reizigers tussen Utrecht (en verder) en Almere (en verder) zijn zwaar gedupeerd door de stremming bij Hilversum. Zij moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Dat is een onnodig lange omweg. Voor Beter OV heeft verzocht, de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen te Duivendrecht. Dat bespaart de reizigers al gauw een kwartier tijdverlies.

AAN:
NS
ProRail

Reizigers tussen Utrecht (en verder, Zoals Amersfoort en omstreken) en Almere moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Hierbij het verzoek om de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen op Duivendrecht. Dat scheelt de betrokken reizigers reistijd.

De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
pi_135567457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
Of op Breukelen als er weer eens wat blik dwars op de weg staat :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135567727
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
pi_135567776
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
MVBOV is dan ook een Reizigersbelangenbehartigingsorganisatie.

NS is een IJzerschuiversbelangenbehartigingsorganisatie (achterkant van het bord verder Scrabblen :P )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135567908
Iemand al eens iets van ROVER gehoord trouwens? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135568430
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh geweldig :D dus eigenlijk duurt het langer omdat er TE WEINIG kapotgereden is _O-

Da's wel komisch natuurlijk :P
Nee, in Borne is geen wisselconplex gesloopt.
pi_135568449
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al eens iets van ROVER gehoord trouwens? :?
Die houden wel wijselijk hun mond.
pi_135568512
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
Ach, het geeft ons de kans om ook eens iets wél goed te doen. ;)
pi_135568612
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee, in Borne is geen wisselconplex gesloopt.
Mwah, bij Hilversum worden de wissels niet heraangelegd. De vier overloopwissels worden gewoon vervangen door rechte stukken spoor.

:N
  donderdag 16 januari 2014 @ 17:51:02 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135568691
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
De extra reistijd Utrecht C-Almere C via Amsterdam Zuid is maar 12 minuten. Misschien vinden ze dat te weinig om extra maatregelen te nemen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_135568720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef mschol het volgende:

[..]

hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor :D
Om vijf uur begonnen zeker? Meeste van die bouwvakkersbusjes racen om half vier sneller en betrouwbaarder dan een fyra van de baas naar hun eigen beunhazerij...
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_135568781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mwah, bij Hilversum worden de wissels niet heraangelegd. De vier overloopwissels worden gewoon vervangen door rechte stukken spoor.

:N
Als er in Borne een wisselcomplex had gelegen was er ook recht spoor voor teruggekomen. Wissels komen nou niet als paddenstoelen uit de grond.
pi_135569040
En dan nog wat, als je een wisselcomplex, wat de oorzaak is van deze ontsporing, verwijdert en vervangt door rechtdoorgaand spoor, dan is DAARMEE al voorkomen dat hetzelfde probleem op die plek nog een keer optreedt. Dus wat rukt het wat het probleem was? :{w Voorzichtig uitgraven is voor mietjes. Lossnijden en hup de kliko in :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135569174
quote:
3s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan nog wat, als je een wisselcomplex, wat de oorzaak is van deze ontsporing, verwijdert en vervangt door rechtdoorgaand spoor, dan is DAARMEE al voorkomen dat hetzelfde probleem op die plek nog een keer optreedt. Dus wat rukt het wat het probleem was? :{w Voorzichtig uitgraven is voor mietjes. Lossnijden en hup de kliko in :W
Doe niet zo. Dat wisselcomplex komt op een later moment terug.
pi_135569229
Dus hoe ik Zaterdag op tijd van Den Haag de pimpel in kom is puzzelen, en de overstap naar de ICE is ook een twijfelgevalletje... hmmmm, hoe zit dat met die kaartjes? Als je door vertraging van treinen je eigen trein mist en je hebt treinbinding, wat dan?
dag
pi_135569232
Waarom? Er liggen daar al zat genoeg plenty overloopwissels. Bij Crailo en bij Naarden weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135569268
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:04 schreef Peter het volgende:
Dus hoe ik Zaterdag op tijd van Den Haag de pimpel in kom is puzzelen, en de overstap naar de ICE is ook een twijfelgevalletje... hmmmm, hoe zit dat met die kaartjes? Als je door vertraging van treinen je eigen trein mist en je hebt treinbinding, wat dan?
Het is even puzzelen, maar ik neem aan dat je sowieso met een ICE kaartje ook wel in de RE van een half uurtje of zo later mag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135569278
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Doe niet zo. Dat wisselcomplex komt op een later moment terug.
Dat is volgens ProRail-communicatie nog maar zeer de vraag.
pi_135569301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat is volgens ProRail-communicatie nog maar zeer de vraag.
Ze hebben geen keus. Maar of dat nog voor de zomer gaat gebeuren. Dat er ook nog geen eenduidig besluit over genomen is lijkt me duidelijk. Prorail AM heeft wel iets anders aan zijn hoofd.
pi_135569376
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:06 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen keus.
Tuurlijk wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135569457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Reizigers tussen Utrecht (en verder) en Almere (en verder) zijn zwaar gedupeerd door de stremming bij Hilversum. Zij moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Dat is een onnodig lange omweg. Voor Beter OV heeft verzocht, de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen te Duivendrecht. Dat bespaart de reizigers al gauw een kwartier tijdverlies.

AAN:
NS
ProRail

Reizigers tussen Utrecht (en verder, Zoals Amersfoort en omstreken) en Almere moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Hierbij het verzoek om de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen op Duivendrecht. Dat scheelt de betrokken reizigers reistijd.

De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
Verzoek is zo te zien ingewilligd, in ieder geval richting Utrecht. Heb nog geen officiële bevestiging, maarrrr:

http://ovtijden.com/avtdag/DVD/live/
pi_135569588
Ik vind 1 IC nou niet echt de moeite :')
pi_135569766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:14 schreef b2py het volgende:
Ik vind 1 IC nou niet echt de moeite :')
Ik zie hem ieder halfuur staan. Als dat mooi aansluit op iets snels vanuit Almere, dan is dat mooi, zeker morgenochtend qua spitsrichting.

Ik zie dat NS en ProRail moeite doen, en waardeer dat ook.
pi_135569902
beter rijdt die hoerige hoerentrein ASAP weer gewoon }:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135569941
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik zie hem ieder halfuur staan. Als dat mooi aansluit op iets snels vanuit Almere, dan is dat mooi, zeker morgenochtend qua spitsrichting.

Ik zie dat NS en ProRail moeite doen, en waardeer dat ook.
Ovtijden geeft mij alleen de '3067', ri Nijmegen.
pi_135570237
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Ovtijden geeft mij alleen de '3067', ri Nijmegen.
En 3065 stopte er ook. Kan het zijn dat ze dat nu bij VL met de hand zitten aan te passen, trein voor trein, en dat je dat niet te lang vantevoren ziet?
pi_135570315
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:31 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En 3065 stopte er ook. Kan het zijn dat ze dat nu bij VL met de hand zitten aan te passen, trein voor trein, en dat je dat niet te lang vantevoren ziet?
Ik kijk gewoon op die link van jou.
  donderdag 16 januari 2014 @ 18:38:14 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135570514
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
beter rijdt die hoerige hoerentrein ASAP weer gewoon }:|
NS.nl om 17:35:

quote:
Op woensdagmiddag is er bij Hilversum een rijtuig van een Intercity met zijn wielen naast de rails gelopen. Hierbij is aanzienlijke schade aangericht aan het spoor. Het herstellen van de schade gaat naar verwachting tot maandag 20 januari duren, mogelijk iets eerder. Vrijdag volgt een nieuwe update van de prognose. Zie voor foto's en meer info deze site van ProRail: http://www.prorail.nl/nie(...)in-volle-gangexterne link
"Iets" klinkt als "zondagmiddag", niet als "zaterdagochtend, en IC Berlijn 143 is de eerste die erlangs mag"... ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is even puzzelen, maar ik neem aan dat je sowieso met een ICE kaartje ook wel in de RE van een half uurtje of zo later mag.
Zugbinding vervalt als je een aansluiting buiten jouw schuld om mist, maar je moet je volgens mij wel even laten zien bij een Schäffner of een loket zodat er iets op je kaartje geschreven kan worden (vooral belangrijk bij eventuele zitplaatsreserveringen). Zugbindung geldt alleen voor het Fernverkehr, met het Nahverkehr mag je sowieso mee als je een geldig kaartje hebt voor dat traject.
pi_135570835
Okee dus ook met gewoon rechtdoorgaand spoor duurt het blijkbaar tot maandag.

Da's lekker. Ik ga wel puzzelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135571938
quote:
3s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan nog wat, als je een wisselcomplex, wat de oorzaak is van deze ontsporing, verwijdert en vervangt door rechtdoorgaand spoor, dan is DAARMEE al voorkomen dat hetzelfde probleem op die plek nog een keer optreedt. Dus wat rukt het wat het probleem was? :{w Voorzichtig uitgraven is voor mietjes. Lossnijden en hup de kliko in :W
Inderdaad, maar helaas ligt dit type wisselsteller wel meer in Nederland. Het zou een beetje zonde zijn als er over een half jaar weer een ontsporing is met grotere gevolgen, waarbij de oorzaak precies dezelfde was.

Maar het duurt inderdaad wel lang, dat inlassen van twee stukjes spoor. De meeste weekendonttrekkingen duren ca. 54 uur, deze duurt minimaal 96 uur en het uitgevoerde werk is een stuk minder dan wat in weekend gedaan wordt. Toegegeven, er was nu geen voorbereidingstijd, maar dan nog.
pi_135571996
Die post van mij was ook niet geheel serieus. Welgemeende excuses aan iedereen die er mij via allerlei kanalen over lastig valt. Ik zal het nooit meer doen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135572087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:07 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Inderdaad, maar helaas ligt dit type wisselsteller wel meer in Nederland. Het zou een beetje zonde zijn als er over een half jaar weer een ontsporing is met grotere gevolgen, waarbij de oorzaak precies dezelfde was.

Maar het duurt inderdaad wel lang, dat inlassen van twee stukjes spoor. De meeste weekendonttrekkingen duren ca. 54 uur, deze duurt minimaal 96 uur en het uitgevoerde werk is een stuk minder dan wat in weekend gedaan wordt. Toegegeven, er was nu geen voorbereidingstijd, maar dan nog.
Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:16:58 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135572409
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.
Het is niet alleen "we trekken dat wissel eruit" (door de configuratie te wijzigen, of door de besturing te laten geloven dat het wissel correct functioneert), het moet ook allemaal uitgebreid getest worden om sein- en (fantoom)wisselstoringen te voorkomen.
pi_135572425
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.
Ja daar zit wel wat werk in. Anders moet je met aanwijzingen sts gaan kloten, de treindienstleider krijgt het sein anders niet veilig. Ook kan hij geen rijwegen meer inleggen.
Eventueel kunnen ze de trein na het halteren dmv een aanwijzing sts laten vertrekken (of geel knipper als dat wel lukt), over het spoor knallen en snelheid hernemen na je eerste sein (p-sein toevallig?)
pi_135572665
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik begreep dat het aanpassen van de beveiliging (wissels uit het systeem halen) veel tijd kost.
Dat is werkelijkwaar gelul. Van vier wissels even de inlezing op de VPI manipuleren zodat ze altijd rechtdoor gemeld worden, dat doe ik in maximaal vier uur tijd, inclusief test en alles.

Tenzij ze besloten hebben om nieuwe EPROMs te bakken, waarin de wissels volledig uit de beveiligingslogica gehaald zijn, maar dat lijkt me nogal onlogisch om te doen.
pi_135572735
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:21 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Dat is werkelijkwaar gelul. Van vier wissels even de inlezing op de VPI manipuleren zodat ze altijd rechtdoor gemeld worden, dat doe ik in maximaal vier uur tijd, inclusief test en alles.

Tenzij ze besloten hebben om nieuwe EPROMs te bakken, waarin de wissels volledig uit de beveiligingslogica gehaald zijn, maar dat lijkt me nogal onlogisch om te doen.
Er ligt op Hilversum geen VPI.
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:39:02 #286
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135573585
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt er wel doorgewerkt na 17:00? Of waarom anders staat de prognose nog STEEDS op 20 januari? :(
Ja. Er wordt gewoon 's nachts doorgewerkt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135573682
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja. Er wordt gewoon 's nachts doorgewerkt.
Dat wist ik, was ook nog een restant uit de periode dat ik onserieuze dingen zei hier. Vergeef me.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:43:16 #288
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135573831
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat wist ik, was ook nog een restant uit de periode dat ik onserieuze dingen zei hier. Vergeef me.
Kusjekroel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135573938
Goed, rondjevrienden die zich aangemeld hebben voor zaterdag. Ik heb even wat alternatieven uitgezocht voor als de Pimpel ook zaterdag nog niet langs Hilversum kan.

Variant 1:
Gewoon overal meteen doorrijden bij de eerste gelegenheid (wat Socios en PSM van plan waren). Dit loopt een uur vertraging op, we zijn niet eerder dan 17:37 in Groningen.

Variant 2:
Doorrijden in Osnabrück, 2 en een half uur stadsbezoek in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen

Variant 3:
Anderhalf uur stadsbezoek in Osnabrück en anderhalf uur in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen

Variant 4:
2 en een half uur stadsbezoek in Osnabrück en doorrijden in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen.

In alle gevallen zullen we de tickets voor ICE 1028 moeten laten omzetten naar een andere trein tussen Osnabrück en Bremen.

Zeg het maar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135573962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Er ligt op Hilversum geen VPI.
Nee, ik hoop dat hij gewoon nog netjes staat inderdaad. :+
pi_135574003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Nee, ik hoop dat hij gewoon nog netjes staat inderdaad. :+
:P
pi_135574328
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, rondjevrienden die zich aangemeld hebben voor zaterdag. Ik heb even wat alternatieven uitgezocht voor als de Pimpel ook zaterdag nog niet langs Hilversum kan.

Variant 1:
Gewoon overal meteen doorrijden bij de eerste gelegenheid (wat Socios en PSM van plan waren). Dit loopt een uur vertraging op, we zijn niet eerder dan 17:37 in Groningen.

Variant 2:
Doorrijden in Osnabrück, 2 en een half uur stadsbezoek in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen

Variant 3:
Anderhalf uur stadsbezoek in Osnabrück en anderhalf uur in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen

Variant 4:
2 en een half uur stadsbezoek in Osnabrück en doorrijden in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen.

In alle gevallen zullen we de tickets voor ICE 1028 moeten laten omzetten naar een andere trein tussen Osnabrück en Bremen.

Zeg het maar :)
Mij maakt het echt geen moer uit. Ik vind het allemaal prima, en ik ga met de flow mee.
pi_135574487
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, rondjevrienden die zich aangemeld hebben voor zaterdag. Ik heb even wat alternatieven uitgezocht voor als de Pimpel ook zaterdag nog niet langs Hilversum kan.

Variant 1:
Gewoon overal meteen doorrijden bij de eerste gelegenheid (wat Socios en PSM van plan waren). Dit loopt een uur vertraging op, we zijn niet eerder dan 17:37 in Groningen.

Variant 2:
Doorrijden in Osnabrück, 2 en een half uur stadsbezoek in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen

Variant 3:
Anderhalf uur stadsbezoek in Osnabrück en anderhalf uur in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen

Variant 4:
2 en een half uur stadsbezoek in Osnabrück en doorrijden in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen.

In alle gevallen zullen we de tickets voor ICE 1028 moeten laten omzetten naar een andere trein tussen Osnabrück en Bremen.

Zeg het maar :)
Variant 2 en 3 lijken me nooit op dezelfde tijd te eindigen toch? :@

Ik ben akkoord met alles, maar liever niet optie 1. Zonde om nergens uit te stappen voor een shnitzel/bier/bratwurst :Y.
dag
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:57:37 #294
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135574672
Ik vind het allemaal best, als het maar geen nachtwerk wordt. Ik moet 's avonds nog bij een maat wijn drinken en Noorderslag kijken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135574678
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Variant 2 en 3 lijken me nooit op dezelfde tijd te eindigen toch? :@

Ik ben akkoord met alles, maar liever niet optie 1. Zonde om nergens uit te stappen voor een shnitzel/bier/bratwurst :Y.
Je kunt in Bremen en in Osnabrück kiezen tussen een half, anderhalf en twee en een half uur. Alleen de Arrivaboemel gaat maar 1 keer in de 2 uur op die tijd, vandaar. Er is dus de keuze uit 1 of 3 uur (voor OS en HB samen), en bij die 3 uur kun je wat schuiven met welk deel ervan je waar doorbrengt ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135574742
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:46 schreef b2py het volgende:

[..]

:P
Maar even serieus... waarschijnlijk ben je van mening dat Hilversum voorzien zou zijn van een EBS-beveiliging. In het vrijgavetraject van EBS (ergens jaren '80) heeft Hilversum inderdaad een EBS gehad, dit was een SIMIS-B die (volgens mij) via een omschakelinrichting aangesloten was. Op deze manier was het mogelijk om terug te schakelen naar de B-relais. Later is deze installatie weer verwijderd, bleven alleen de B-relais over en is de eerste vrijgegeven EBS in Rotterdam geplaatst (SIMIS-C). Enkele jaren geleden (toen ook de EBO is verwijderd), is er een nieuwe VPI-installatie geplaatst.
pi_135574784
En als jullie variant 3 of 4 kiezen moet ik als de sodemieter nog een bosje interessante toeristische info over Osnabrück bij elkaar schrapen, maar dat is geen probleem O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135574807
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:58 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Maar even serieus... waarschijnlijk ben je van mening dat Hilversum voorzien zou zijn van een EBS-beveiliging. In het vrijgavetraject van EBS (ergens jaren '80) heeft Hilversum inderdaad een EBS gehad, dit was een SIMIS-B die (volgens mij) via een omschakelinrichting aangesloten was. Op deze manier was het mogelijk om terug te schakelen naar de B-relais. Later is deze installatie weer verwijderd, bleven alleen de B-relais over en is de eerste vrijgegeven EBS in Rotterdam geplaatst (SIMIS-C). Enkele jaren geleden (toen ook de EBO is verwijderd), is er een nieuwe VPI-installatie geplaatst.
Ohja echt? Ik was echt in de veronderstelling dat ze EBS had laten zitten bij de verbouwing aantal jaar terug. Thanks! ^O^
pi_135575419
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Ohja echt? Ik was echt in de veronderstelling dat ze EBS had laten zitten bij de verbouwing aantal jaar terug. Thanks! ^O^
De EBS was al ver voor de verbouwing weggehaald. Dat had te maken met de hardware van de SIMIS-B die kennelijk niet geschikt genoeg geacht werd en ook niet ge-upgrade kon worden naar SIMIS-C. Bovendien bleek Hilversum eigenlijk veel te klein voor een EBS-emplacement.
pi_135575627
ja vol.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')