abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:17:46 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135546766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, en die omruilactie voor de nieuwe generatie ga ik zo lang mogelijk uitstellen. Dr zit meer geheugen in dat ding, dus meer historiek, en dus bij uitlezen meer ritjes waarin misschien wel een een check in dan wel check out mist ;)
_O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 00:20:34 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135546847
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik al "boem is ho" gezegd hier?
ik geloof het niet, maar vertel :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135546937
Ik reageer nog even op de harde kritiek op het door mij op de site van MVBOV 2 uur na de ontsporing geplaatste stukje.

> ZORGEN NA ONTSPORING HILVERSUM

Ja, MVBOV maakt zich wel zorgen over de technische staat van treinen en infra, en dit incident heeft dat verergerd.

> De spoorsector dient onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving en transport te worden geplaatst. Dat vindt reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV, die zich zorgen maakt over de onderhoudstoestand van spoorinfrastructuur en treinen. De ontsporing van een reizigerstrein bij Hilversum is de druppel die de emmer doet overlopen.

N.a.v. eerdere incidenten hadden we bij MVBOV besloten om te wachten op een goed moment om ILT te verzoeken, nu eindelijk eens stevig in het geweer te komen. Deze ontsporing leek mij een uitgelezen aanleiding om dat plan tot uitvoer te brengen. Uit respect zouden we hebben gezwegen als er slachtoffers waren geweest, want we gaan niet over lijken. Maar stevige ontsporing met nul gewonden: als aanleiding geschikt.

> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud, een oude stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen strandde met een vastgelopen wielstel en het spoor keer op keer buiten dienst moet worden gesteld wegens noodreparaties, kwam het vandaag te Hilversum tot een ontsporing.

Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.

> De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt de ontsporing, waarbij gelukkig geen reizigers gewond raakten. Inzittenden verklaren overigens dat het treinpersoneel de situatie goed onder controle had en dat de evacuatie vlot en ordelijk is verlopen.

Hierin wordt op geen enkele wijze gespeculeerd over de oorzaak. (Sterker nog: in een interview met RTVNH heb ik vanavond de vraag “was dit ongeluk te voorkomen geweest” geweigerd te beantwoorden: ik heb gezegd dat we daarvoor eerst de (voorlopige) uitkomsten van het onderzoek moeten afwachten.)

> Voor Beter OV zal zijn bezorgdheid over de onderhoudstoestand van treinen en sporen aan de inspectie kenbaar maken, en vragen om verscherpt toezicht.

Dit is exact wat we gaan doen.
pi_135547003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Salopérie de caténaire! :(
nogal ja _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik al "boem is ho" gezegd hier?
Boem? Nee geen boem :N Dus wat jou betreft hadden we gewoon door kunnen rijden.

Moet trouwens wel zeggen dat de trein in mijn beleving niet door een ingezette snelremming maar gewoon door weerstand van de onderbouw tot stilstand kwam. Kan ook zijn doordat zo'n machinist ook niet in 1 seconde in de gaten heeft wat er gebeurt natuurlijk. Maar goed, nogmaals. benieuwd naar ILT-rapport.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:30:33 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135547111
Toen die ene stroomafnemer z'n schuitje verloor zal de tractie van het desbetreffende stel ook zijn weggevallen, dat merk je wel.

Heeft een treinstel eigenlijk ook een luchtleiding die bij een breuk meteen de remmen aantrekt (zoals bij een cargo)? En hoe werkt dat met meerdere treinstellen die met een AK gecombineerd zijn?
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:33:00 #107
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547178
Ja, alle treinen hebben die treinleiding, ook gekoppelde.
doei
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:35:00 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135547227
De treinleiding zit ook in de automatische koppeling verwerkt, dus als in het tweede stel een bak losbreekt zal ook het eerste stel gaan remmen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 00:36:03 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135547247
jup, zie ook die gebroken DDZ van nog niet al te lang geleden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:36:09 #110
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547251
:Y
doei
pi_135547300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:35 schreef James1988 het volgende:
De treinleiding zit ook in de automatische koppeling verwerkt, dus als in het tweede stel een bak losbreekt zal ook het eerste stel gaan remmen?
Dat lijkt me duidelijk ja. Maar idd, tegenwoordig lopen er ook luchtslangetjes mee door die schuitjes heen, dus als daar wat mee mis gaat verwacht je dat de remmen aanslaan. Het fail-safe principe.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk ja. Maar idd, tegenwoordig lopen er ook luchtslangetjes mee door die schuitjes heen, dus als daar wat mee mis gaat verwacht je dat de remmen aanslaan. Het fail-safe principe.
Die slangetjes zorgen toch dat de panto neergaat bij defect?
pi_135547399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die slangetjes zorgen toch dat de panto neergaat bij defect?
ja. Zijn die niet gekoppeld met de remslangetjes dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:42:43 #114
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547421
Nee. Maar zolang het de enige panto van de trein is is dat ook niet zo'n probleem xD
doei
pi_135547467
Okee. Dan blijft mijn waarneming dus op zich overeind. Want met 2 stellen heb je allicht 2 panto's in de lucht en als er 1 down gaat is dat geen probleem. Op zich.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547479
Ik mag toch aannemen dat de slangetjes in de pantograaf er voor zorgen dat de panto " omhoog" blijft staan. Geen/minder lucht in de slangetjes=panto omlaag.

(of zoals bij een verkeerd weggezette plan V: na anderhalve week-twee weken zakt de pantoograaf, dus kan ook halverwege het dak en de draad gaan staan)
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:48:17 #117
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135547549
Ja tuurlijk is dat zo, maar er is altijd wel een klein beetje luchtverlies. En bij zo'n weggezette V staat de compressor dan ook al twee weken niet aan, komt geen druk meer bij, dus ja, dan gaat-ie zakken.
doei
pi_135547587
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.

Overigens weet ik niet welk treinstel zijn schuitje verloren is, ik vermoed de 40nogwat op kop, want mijn stel, de 4202 achterop, had nog een uur lang bovenleidingsspanning volgens de conducteur (ook al ging na een kwartier de verlichting op minimaal en deed de airco het meteen al niet meer, waardoor ik dus dacht dat we meteen al op de accu draaiden)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135547606
quote:
> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud [...]

Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.
er was een onderdeel van een draaistel gevonden in de loods waardoor het hele zooitje terug moest voor controle, da's toch echt heel wat anders
  donderdag 16 januari 2014 @ 01:00:09 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135547780
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.
De slangetjes in de stroomafnemer zijn bedoeld om te voorkomen dat de bovenleiding wordt neergehaald bij een defect aan dat ding. De meeste treinen hebben twee stroomafnemers, als tijdens de rit een stroomafnemer daalt kan men de rit uitrijden met de andere stroomafnemer (daarna zal het wel een retourtje werkplaats worden).
quote:
Overigens weet ik niet welk treinstel zijn schuitje verloren is, ik vermoed de 40nogwat op kop, want mijn stel, de 4202 achterop, had nog een uur lang bovenleidingsspanning volgens de conducteur (ook al ging na een kwartier de verlichting op minimaal en deed de airco het meteen al niet meer, waardoor ik dus dacht dat we meteen al op de accu draaiden)
Hmm, ik denk dat de conducteur ernaast zat. Airco uit en minimale verlichting duidt op noodstroom. :)
pi_135547788
quote:
15s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:51 schreef Maegrim het volgende:

[..]

er was een onderdeel van een draaistel gevonden in de loods waardoor het hele zooitje terug moest voor controle, da's toch echt heel wat anders
Zo is het destijds niet door NS HiSpeed gecommuniceerd.
pi_135547794
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja ik was even in de veronderstelling dat "defect schuitje" ook meteen "snelremming" zou hebben moeten betekenen vanwege die slangetjes, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.
Gelukkig niet :)
Die luchtslangetjes in de schuitjes zijn overigens alleen te vinden in VIRM als ik het goed heb.
Als bij een ontsporing de bakken zover uitelkaar getrokken worden dat de luchtslang van de treinleiding loskomt, volgt automatisch een snelremming.
Mcn zal dan ook zijn stroomafnemers moeten laten zakken en alarmoproep+gevaarsein moeten maken.
Dat het licht is blijven branden klopt wel, en inderdaad gaat na een kwartiertje (+/-) de boel op de noodverlichting. Zeer vermoedelijk heeft de mcn dus wel degelijk zijn stroomafnemers laten zakken.
pi_135547805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 01:00 schreef James1988 het volgende:
Hmm, ik denk dat de conducteur ernaast zat. Airco uit en minimale verlichting duidt op noodstroom. :)
Ja, dat leek mij dus ook :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135548156
quote:
NOS Teletekst 751
 1/2
S P O O R W E G E N actueel

01:20 uur

Hilversum<->Naarden Bussum

Door herstelwerkzaamheden rijden er
tussen Hilversum en Naarden-Bussum geen
treinen maar bussen.

Vertraging: 30-60 minuten.

Reisadvies:
* Utrecht<->Almere omreizen via
Amsterdam Zuid.
* Amersfoort<->Schiphol en
Amersfoort<->Amsterdam omreizen via
Utrecht Centraal..

Prognose:
* Naar verwachting tot maandag 20 jan.
okee. Wacht wat?

quote:
Prognose:
* Naar verwachting tot maandag 20 jan.
WAT??

quote:
Prognose:
* Naar verwachting tot maandag 20 jan.
G***de[peep]***[peep]***[peep]**[peep]***r :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135548165
Het is dan ook een gigantische ravage daar.
pi_135548234
ja hoi, ik was daar net nog. Maar dit is toch wel alle ambitieloosheid voorbij.

Want we weten allemaal dat als er NU al gerekend wordt op 4-5 dagen, dat het meer dan een week gaat duren. Dan wil ik echt heel graag weten wat er allemaal precies ZO heel erg stuk is aan trein, onderbouw en bovenbouw, dat dat ZO lang moet duren. Want dit is onacceptabel. Eerder was het al "einde dienst" en later "tot na de ochtendspits van donderdag (dus dan weet je dat het vrijdagmiddag wordt :') ) maar dit gaat wel alle perken te buiten.

Overigens valt die "gigantische ravage" best mee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 16 januari 2014 @ 01:59:18 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135548531
In 1962 gebeurde het ongeluk bij Harmelen op 8 januari om 9.19u:
quote:
Met behulp van twee autokranen en snijbranders werden de lichtere wrakstukken verwijderd.Om ą 2:00 uur ´s-nachts was de baan vrij van ontspoord materieel en wrakstukken en waren de laatste slachtoffers afgevoerd. In de loop van de nacht van 9 januari 1962 werd de baan zover hersteld, dat deze ´s-morgens om 8:00 uur berijdbaar was met 5 km/uur. Om 9:00 uur werd begonnen met het aanbrengen van de bovenleiding. Om 16:00 uur stond de bovenleiding onder spanning. De eerste drie treinen passeerden de plaats van het ongeval met 30 km/uur. Daarna werd tot de volgende ochtend 8:00 uur met 60 km/uur gereden, waarna baanvaksnelheid werd hervat.
Oftewel: een veel kleiner ongeval (slechts een ontsporing), de techniek is 50 jaar verder maar het herstel duurt ruim 5x zo lang :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135548634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 01:59 schreef dennistd het volgende:
In 1962 gebeurde het ongeluk bij Harmelen op 8 januari om 9.19u:

[..]

Oftewel: een veel kleiner ongeval (slechts een ontsporing), de techniek is 50 jaar verder maar het herstel duurt ruim 5x zo lang :N
Ja, dat zei iemand vanmiddag ook al en die werd toen zowat vermoord. Ik had het zelf ook niet gedacht, maar dat er nu koudweg een prognose van 5 dagen afgegeven wordt is een totaal brevet van onvermogen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135548660
beter rijdt alles UITERLIJK vrijdagmiddag weer perfect volgens plan of er gaat wat zwaaien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 16 januari 2014 @ 02:38:41 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135548938
De Pimpel van morgenvroeg heeft nu al +8... Leg dat ding dan meteen goed in een nieuw pad neer :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135548963
zo is het net alsof hij die +32 tussen Rheine en Osna oploopt 8)7 Wat natuurlijk niet zo is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 02:42:49 #132
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135548994
En terug in de tijd reist :s)
doei
  Redactie Sport donderdag 16 januari 2014 @ 02:47:12 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135549040
Die +32 wil ik voor Deventer nog wel geloven, maar in Bentheim kan er zeker 10 minuten ingelopen worden met een snelle locwissel. De sprinter kan in Rijssen aan de kant, Deventer-Almelo staat 26 minuten voor, dat kan ook wel in 21 met een beetje doorrijden, Almelo-Hengelo kan in 9-10 ipv 11.

Oftewel: +10 bij vertrek uit Bentheim als ze het goed doen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 16 januari 2014 @ 02:53:18 #134
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135549084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 02:47 schreef dennistd het volgende:
... als ze het goed doen.
Ja hu laat maar, kannie :N
doei
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 06:52:51 #135
42184 crew  DaMart
pi_135549766
quote:
Reisadvies:
* Utrecht<->Almere omreizen via
Amsterdam Zuid.
* Amersfoort<->Schiphol en
Amersfoort<->Amsterdam omreizen via
Utrecht Centraal..
Zal wel lekker knus worden op de omleidingsroute, aan het begin van de spits:

quote:
Utrecht C.-Amersfoort
Donderdag 16 Januari 05:57
Oorzaak
Tussen Utrecht C. en Amersfoort rijden minder treinen door een wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen Den Dolder en Soest.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 7:30 uur verholpen.
pi_135549776
Sis train is 30 minutes diläit.
  donderdag 16 januari 2014 @ 07:30:15 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135549906
Gisteren op station Tilburg een omroep over het rookverbod, tweemaal, in het Duits. Geen omroep gehoord in het Nederlands, Engels, Frans of plaatselijk dialect.
  donderdag 16 januari 2014 @ 07:36:29 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135549934
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef b2py het volgende:
Dat iedereen ook denkt dat ik energie in een fop VBOV brief zou stoppen :') :P
PTA / Treinentopic 108 - 1 april grappen en andere grollen
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135550262
quote:
13s.gif Op donderdag 16 januari 2014 02:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zei iemand vanmiddag ook al en die werd toen zowat vermoord. Ik had het zelf ook niet gedacht, maar dat er nu koudweg een prognose van 5 dagen afgegeven wordt is een totaal brevet van onvermogen.
Hopen dat dit commentaar op wat meer sympathie kan rekenen:

http://www.voorbeterov.nl/
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:18:56 #140
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135550265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik reageer nog even op de harde kritiek op het door mij op de site van MVBOV 2 uur na de ontsporing geplaatste stukje.

> ZORGEN NA ONTSPORING HILVERSUM

Ja, MVBOV maakt zich wel zorgen over de technische staat van treinen en infra, en dit incident heeft dat verergerd.

> De spoorsector dient onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving en transport te worden geplaatst. Dat vindt reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV, die zich zorgen maakt over de onderhoudstoestand van spoorinfrastructuur en treinen. De ontsporing van een reizigerstrein bij Hilversum is de druppel die de emmer doet overlopen.

N.a.v. eerdere incidenten hadden we bij MVBOV besloten om te wachten op een goed moment om ILT te verzoeken, nu eindelijk eens stevig in het geweer te komen. Deze ontsporing leek mij een uitgelezen aanleiding om dat plan tot uitvoer te brengen. Uit respect zouden we hebben gezwegen als er slachtoffers waren geweest, want we gaan niet over lijken. Maar stevige ontsporing met nul gewonden: als aanleiding geschikt.

> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud, een oude stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen strandde met een vastgelopen wielstel en het spoor keer op keer buiten dienst moet worden gesteld wegens noodreparaties, kwam het vandaag te Hilversum tot een ontsporing.

Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.

> De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt de ontsporing, waarbij gelukkig geen reizigers gewond raakten. Inzittenden verklaren overigens dat het treinpersoneel de situatie goed onder controle had en dat de evacuatie vlot en ordelijk is verlopen.

Hierin wordt op geen enkele wijze gespeculeerd over de oorzaak. (Sterker nog: in een interview met RTVNH heb ik vanavond de vraag “was dit ongeluk te voorkomen geweest” geweigerd te beantwoorden: ik heb gezegd dat we daarvoor eerst de (voorlopige) uitkomsten van het onderzoek moeten afwachten.)

> Voor Beter OV zal zijn bezorgdheid over de onderhoudstoestand van treinen en sporen aan de inspectie kenbaar maken, en vragen om verscherpt toezicht.

Dit is exact wat we gaan doen.
Ic direct erbij halen snap ik niet helemaal, dit ongeval lijkt vooral op een probleem ontstaan door de infrastructuur. Dus Prorail en niet de NS.

Bovendien suggereer je wel degelijk dat door het 'slechte' onderhoud dit ongeval is ontstaan.(einde 2e kopje)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:21:15 #141
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135550290
Overigens is het momenteel staan in de IC Amersfoort - Utrecht maar was de trein wel degelijk langer dan normaal. Nu nog kijken of dat ook geld voor de IC's richting Amsterdam/Schiphol
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135550316
Zojuist ProRail aan de lijn. De beschadigde wissels worden voorzichtig uitgegraven ivm onderzoek naar de oorzaak. Dat kost meer tijd.
pi_135550355
Kut ns. :'). Tipje, ga nooit in dicussie over dat weekend-vrij abonnement met kortingsperiodes en vergeet de maand daarna om je abonnement te betalen waardoor je uiteindelijk ipv 1x 40 euro - 3x 40 euro betaald (40 NS, 40 handmatig overgemaakt naar NS en 40 euro incassokosten).

Nu weet ik niet zeker of ik december 2013 heb betaald en staat de factuur voor januari 2014 ook op 40 euro ipv de oh zo beloofde 29 euro. (En dan heb ik er nog achteraan gebeld ook om te kijken of het klopte.) "Nee sorry mevrouw, wij van de klantenservice kunnen niet kijken in uw betaalgegevens."

Het is dat ik afhankelijk ben van dat rot abonnement, anders had ik m allang opgezegd. :( :(
pi_135550537
Wissels uitgraven / vervangen, 255 meter spoor moet vervangen worden

https://www.prorail.nl/ni(...)um-en-naarden-bussum

Toch bijzonder dat het dan zo enorm lang moet duren in vergelijking met borne.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:43:24 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135550545
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:18 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ic direct erbij halen snap ik niet helemaal, dit ongeval lijkt vooral op een probleem ontstaan door de infrastructuur. Dus Prorail en niet de NS.

Bovendien suggereer je wel degelijk dat door het 'slechte' onderhoud dit ongeval is ontstaan.(einde 2e kopje)
Een ontsporing kan zowel door materieel (zie Borne) als door infra (zie Bretigny) ontstaan. Nu al vooruit lopen op de oorzaak is rijkelijk voorbarig. Slechte beurt, Driek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:44:42 #146
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135550565
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boem? Nee geen boem :N Dus wat jou betreft hadden we gewoon door kunnen rijden.
Overdrachtelijk bedoeld dan he, die boem.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:00:41 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135550786
quote:
Versperring Hilversum

Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
De Intercity Berlijn wordt vanaf Amsterdam Centraal omgeleid en stopt niet in Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. Reis vanaf Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn naar Deventer en stap hier over op de Intercity Berlijn.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 minuten.
De verstoring is naar verwachting 20 januari rond 6:00 uur verholpen.

Dit bericht is geplaatst op donderdag 16 januari om 08:00 uur
Amsterdam - Deventer non-stop? O+

Wel typisch weer... vorig jaar werd een paar dagen voor ons rondje de V250 uit de dienst genomen, nu ligt er een deel van het traject uit. Het is ons niet gegund. :')
pi_135550837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Amsterdam - Deventer non-stop? O+
Helaas, stopt ook in Almere Centrum ;)
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:06:09 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135550850
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:05 schreef MTL het volgende:

[..]

Helaas, stopt ook in Almere Centrum ;)
Of all places... :s)

Maar aan welk perron is nog even een verrassing:
1
2
3
4
D 09:36    Berlin Ostbahnhof
      Intercity
     Via Zwolle, Deventer, Almelo
     Additional train
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:06:41 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135550856
Kunnen ze de Pimpel niet langs Nijverdal sturen? Zo te zien loopt het ding pas twintig minuten planschade op tussen Zwolle en Deventer. Én dan kunnen Mono en ik zaterdag gewoon blijven zitten vanaf Zwolle...

:s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:07:25 #151
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135550863
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Amsterdam - Deventer non-stop? O+

Wel typisch weer... vorig jaar werd een paar dagen voor ons rondje de V250 uit de dienst genomen, nu ligt er een deel van het traject uit. Het is ons niet gegund. :')
Hoe gaat het opgelost worden? :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:10:56 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135550911
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoe gaat het opgelost worden? :)
Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken.
pi_135550974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Of all places... :s)

Maar aan welk perron is nog even een verrassing:
[ code verwijderd ]

Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo? :P
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:17:30 #154
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135551000
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:15 schreef MTL het volgende:

[..]

Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo? :P
Gesorteerd op vertrektijd. En die klopt in Zwolle niet met de rest.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:17:43 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551002
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:15 schreef MTL het volgende:

[..]

Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo? :P
_O-

Lijkt me dat die tijden verkeerd om staan en dat die trein +35 oploopt tussen Zwolle en Deventer?

Rijden daar toevallig spitstreinen die a.s. zaterdag niet zullen rijden? O-)
pi_135551082
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kunnen ze de Pimpel niet langs Nijverdal sturen? Zo te zien loopt het ding pas twintig minuten planschade op tussen Zwolle en Deventer. Én dan kunnen Mono en ik zaterdag gewoon blijven zitten vanaf Zwolle...

:s)
Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:26:44 #157
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135551145
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:21 schreef Crientj het volgende:

[..]

Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen.
Er staat wel een wegsleeploc in Zwolle, denk ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:33:15 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551255
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken.
Net ff aan de planner bij NS HiSpeed gevraagd: Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken.
Omdat het niet beter in de dienstregeling past, zal de ICBerlijn 8 minuten later als gepland uit Amsterdam moeten vertrekken. De trein heeft in Deventer een vertraging van ongeveer 30 tot 35 minuten te pakken.
Op dit moment stopt de trein ook in Zwolle en Almere, maar of dit blijvend is, weten zij nog niet. Dit is in de loop van de dag bekend, en hij zal mij daar over informeren.

Maar hierbij geld: Bij de opgelopen vertraging zal er direct worden vertrokken als het sein veilig is. Wees dus altijd op tijd.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:35:36 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551303
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:33 schreef greavy het volgende:

[..]
Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken.
Omdat het niet beter in de dienstregeling past, zal de ICBerlijn 8 minuten later als gepland uit Amsterdam moeten vertrekken. De trein heeft in Deventer een vertraging van ongeveer 30 tot 35 minuten te pakken.
Ofwel, de kans dat we onze aansluiting in Osnabrück (17 minuten) halen is klein.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:36:29 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551318
Klopt, dat risico is reëel. Mogelijk dat er wel tijd ingelopen wordt, maar enige garanties daarover kunnen niet gegeven worden.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:38:07 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135551349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ofwel, de kans dat we onze aansluiting in Osnabrück (17 minuten) halen is klein.
Dus als ik het goed begrijp: Of bier in de pimpel, of in Bremen... :7
pi_135551373
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp: Of bier in de pimpel, of in Bremen... :7
Keuzes :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:44:06 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551460
Vanaf Osnabrück gaat er ieder uur een Fernverkehr-trein en een RE richting Bremen. Als we onze aansluiting niet meer kunnen halen (wat waarschijnlijk is) kunnen we zo'n IC pakken van een uur later. Helaas geen ICE dan :(

Het is denk ik wel verstandig om even langs de boordchef te gaan i.v.m. de Zugbinding?
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:46:30 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551506
Ja, je kan je melden bij de treinchef in de ICBerlijn, die kan daar dan een aantekening voor maken. En als de vertraging inloopt, kan hij vragen aan de Betriebszentrale Fernverkehr of de aansluiting mag wachten.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:48:24 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551556
Wat zijn daar zo'n beetje de regels voor? Ik kan me voorstellen dat ze een ICE wel 5 maar niet 20 minuten vasthouden...
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:54:50 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551701
Toevallig ben ik afgelopen jaar bij de Betriebszentrale Fernverkehr geweest van het NRW (te Duisburg), en daar werd aardig wat uitgelegd.
Fernverkehr:
- Hoeveel reizigers zijn gedupeerd bij het missen van de overstap
- Als de aansluitende trein een X-aantal minuten wacht, hoeveel vertraging loopt deze trein dan in na vertrek?
- Gaan er overstappen verloren op een volgend station voor de aansluitende trein als deze wacht?
- Moet een RE/RB dan even wachten om het Fernverkehr voorbij te laten?

In theorie wacht Fernverkehr op elkaar als het dus geen grotere gevolgen heeft, bij het Regionalverkehr is het ingewikkelder. Een RE en RB wachten op Fernverkehr, maar een RE wacht niet op een RB. Een RB wacht wel op een RE, en met S-bahnen zijn eigenlijk geen afspraken.

De prioriteit is ook duidelijk:
- Fernverkehr
- Nahverkehr, in de volgorde:
* RE
* RB
* S-bahn
- Guterverkehr

Een goederentrein zal dus altijd moeten wijken, ookal heeft een RE +10 en rijdt de goederentrein in zijn eigen pad. Als er een RB achter hangt, is het afhankelijk of de RB sneller is als de goederentrein of niet.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:59:51 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551793
Duidelijk... dat wordt dus ook de Duitse actuele vertrektijden in de gaten houden.

Voor vandaag gaat dat niet veel opleveren, ICE 1028 (uit Osnabrück om 12:53) rijdt niet, er rijdt een vervangende IC.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:00:52 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551823
En je op tijd melden bij de treinchef helpt ook. Niet 5 minuten voor Osnabrück pas, maar net na vertrek uit Bentheim. Dan kunnen ze alvast bellen en dergelijke.
pi_135551829
quote:
Het herstellen van de schade gaat in ieder geval duren tot maandag 20 januari.
Het is nog triester dan ik dacht dus. Hoe is het mogelijk. -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:02:12 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551849
Kreeg zojuist de melding van de planner bij NSH dat de stops in Zwolle en Almere aanblijven.

Ook de DB Bahn meldt dit inmiddels:
quote:
Aktuell liegen uns folgende Meldungen für den Fernverkehr vor:
Haltausfälle zwischen Deventer und Amsterdam IC-Linie 77

Haltausfälle zwischen Deventer und Amsterdam IC-Linie 77
Auf Grund einer Entgleisung in Hilversum (NL) werden bis vsl. einschließlich Sonntag den 19.01.2014 die IC-Züge der Linie 77 (Berlin - Hannover - Bad Bentheim - Hengelo - Almelo - Amsterdam) zwischen Deventer (NL) und Amsterdam (NL) in beiden Richtungen umgeleitet. Die planmäßigen Halte Apeldoorn (NL), Amersfoort (NL) sowie Hilversum (NL) entfallen, dafür sind Ersatzhalte in Zwolle (NL) und Almere C (NL) eingerichtet. Bedingt durch die Umleitung muss mit Verspätungen von bis zu 30 Minuten gerechnet werden.

Bitte informieren Sie sich auch vor Reiseantritt über die Reiseauskunft der Deutschen Bahn unter www.bahn.de/reiseauskunft über Ihre gewählte Zugverbindung oder unter www.bahn.de/aktuell über die aktuelle Lage.
De haltering in Zwolle is op 8:28 - 10:28 - 12:28 enz richting Duitsland, is mij net gemeld. Spoor is nog niet bekend.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:07:09 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551949
Zaterdag reis ik per IC of IC/ICd naar Amsterdam en neem dan IC143. Weet niet wat James doet?
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:08:44 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:07 schreef greavy het volgende:
Zaterdag reis ik per IC of IC/ICd naar Amsterdam en neem dan IC143. Weet niet wat James doet?
Ook mijn plan.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:10:42 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552035
de ICDirect dan zeker? Die van 7:54 uit Rotterdam naar Amsterdam had ik in de planning, ben je 8:36 in het Amsterdamse. 7:27 (?) uit Breda dus
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:10:46 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552038
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:23 schreef DriekOplopers het volgende:
Zojuist ProRail aan de lijn. De beschadigde wissels worden voorzichtig uitgegraven ivm onderzoek naar de oorzaak. Dat kost meer tijd.
kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135552049
quote:
9s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is nog triester dan ik dacht dus. Hoe is het mogelijk. -O-
de berichtgeving suggereert dat er vier wissels vervangen worden vanwege het onderzoek naar de oorzaak.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:12:48 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135552091
Geen ICE? -O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:13:38 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135552110
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug.
Ja, en dat doe je even in een uurtje. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:13:39 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552111
quote:
9s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is nog triester dan ik dacht dus. Hoe is het mogelijk. -O-
en je was eerder nog wel zo'n rasoptimist met je voorspelling dat het een dag langer zou gaan duren en niet nog langer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135552123
Die wissels waren afwijkend (licht meegebogen) en gaan tijdelijk vervangen worden door 2x recht spoor.

Een trein uit Amersfoort/Utrecht naar Naarden Bussem kan dus alleen nog maar op spoor 4/5. (of linkerspoor Hilversum-Crailoo)
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:15:40 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552169
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, en dat doe je even in een uurtje. :')
nee, maar dan zou het mogelijk moeten zijn om in de loop van vrijdag weer het spoor in dienst te nemen. Voor die wisseltjes heb je daarna nog een buitendienststelling van 52 uur nodig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:17:02 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552202
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:02 schreef greavy het volgende:
Kreeg zojuist de melding van de planner bij NSH dat de stops in Zwolle en Almere aanblijven.

Ook de DB Bahn meldt dit inmiddels:

[..]

De haltering in Zwolle is op 8:28 - 10:28 - 12:28 enz richting Duitsland, is mij net gemeld. Spoor is nog niet bekend.
dat schopt mijn planning stevig door de war -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:19:56 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552267
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg?
Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:25:32 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:19 schreef greavy het volgende:
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg?
Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle
het gaat niet om de ochtend, maar om iets dat ik 's avonds heb, waardoor ik daar mogelijk een uur later ben
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:26:02 #184
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135552407
WAAROM GAAT ER WEER VAN ALLES FOUT! :(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:29:46 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135552498
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:19 schreef greavy het volgende:
Onze trein is die van 10:28 uit Zwolle. Kan je toch later van huis weg?
Alleen vreemd dat de reisplanners geen vertreksporen weten in Almere en Zwolle
ik denk niet dat ze er stoppen, maar dat Deventer weer de eerste reguliere stop is
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:30:47 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552523
Ze stoppen er wel, de planner heeft het zo ingelegd. Ook de DB meldt het. Maar ik wordt er over op de hoogte gehouden.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:33:15 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552582
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:34:13 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135552608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef greavy het volgende:
de ICDirect dan zeker? Die van 7:54 uit Rotterdam naar Amsterdam had ik in de planning, ben je 8:36 in het Amsterdamse. 7:27 (?) uit Breda dus
Yep, die trein. De 909. :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:36:17 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552679
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik denk niet dat ze er stoppen, maar dat Deventer weer de eerste reguliere stop is
Ook NS Lowspeed meld de stop in Zwolle

Versperring Hilversum

Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
InterCity Berlijn wordt vanaf Amsterdam Centraal omgeleid en stopt niet in Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. Reis vanaf Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn naar Deventer en stap hier over op IC Berlijn.
IC Berlijn stopt extra in Almere C en Zwolle.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 minuten.

De verstoring is naar verwachting 20 januari rond 6:00 uur verholpen.

Dit bericht is geplaatst op donderdag 16 januari om 08:00 uur
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:36:51 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135552697
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:33 schreef greavy het volgende:
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij.
Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
pi_135552837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:33 schreef greavy het volgende:
ROVER klaagt nu dat er SGM ingezet wordt in de sprinters tussen Breda/Roosendaal-Den Haag, want de rolstoelers hebben nu weer hulp nodig. Hoefde bij SLT niet, zeggen zij.
Opzich hebben ze gelijk, Kan me voorstellen dat het op dit trajact vaker voorkomt dat mensen hulp nodig hebben dan andere trajecten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_135552844
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar nu hebben de rolstoelers op een ander traject waar nu wel SLT wordt ingezet geen hulp nodig. Je verplaatst het probleem enkel.
Het feit dat SGM ingezet wordt vind ik hoe dan ook een terechte klacht.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:42:13 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135552860
Gemengd bedrijf SLT-SGM een mogelijkheid? Dan kun je alsnog iedere 30 minuten met een rolstoeltoegankelijke trein mee.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:42:57 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135552887
Dit traject hoort ook geen SGM te rijden, want het is nu te veel haringen in een te klein tonnetje in de spits. Maximaal SGM5/6 waar voorheen SLT8/10 reed. En dan durven ze zelfs nog losse SGMmetjes in te zetten in de spits
pi_135552917
Ik keek net raar op toen ik de IC Berlijn in Zwolle zag wegrijden, ben er stiekem wel blij mee, kan ik morgen mooi rechtstreeks van Zwolle de grens over. ^O^
pi_135552967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:43 schreef Facepalm het volgende:
Ik keek net raar op toen ik de IC Berlijn in Zwolle zag wegrijden, ben er stiekem wel blij mee, kan ik morgen mooi rechtstreeks van Zwolle de grens over. ^O^
Dit. Komt goed uit zaterdag :D Hoef ik ook niet over te stappen in Zwolle via Nijverdal etc.
Al ga ik het wel missen, wilde nog even in de DM'90 een paar foto's schieten.
pi_135553054
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, en dat doe je even in een uurtje. :')
een tijdelijke oplossingen is niet wat je wilt. zie treinramp bij Hoofddorp....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_135553059
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:45 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit. Komt goed uit zaterdag :D Hoef ik ook niet over te stappen in Zwolle via Nijverdal etc.
Al ga ik het wel missen, wilde nog even in de DM'90 een paar foto's schieten.
Dan ga je een keertje op en neer naar Kampen, bazenstad :7
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:50:35 #199
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135553114
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kan best voorstellen dat ze dit willen doen omdat het wisseltje er nogal vreemd bij lag, maar vijf dagen voor herstel? Desnoods haal je de wissels tijdelijk weg en plaats je ze op een later moment in het jaar terug.
Sjonge.. Dan vraag ik me toch af wat er Frans is aan "voorzichtig uitgegraven IVM ONDERZOEK". Dat betekent gewoon dat alles minutieus bekeken gaat worden in plaats van dat de hele rommel in een keer eruitgehaald wordt (wat natuurlijk veel sneller is).
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:51:20 #200
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135553139
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:14 schreef _JdM_ het volgende:
Die wissels waren afwijkend (licht meegebogen) en gaan tijdelijk vervangen worden door 2x recht spoor.

Een trein uit Amersfoort/Utrecht naar Naarden Bussem kan dus alleen nog maar op spoor 4/5. (of linkerspoor Hilversum-Crailoo)
Doet me denken aan die ontsporing bij Muiderpoort (2008), daar zijn de bewuste wissels, die bij de herstelwerkzaamheden waren vervangen door recht spoor, nooit meer teruggekeerd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')