quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Wisselverwarming is straks niet meer nodig als het aan mechanical design engineer Richard de Roos ligt. In plaats van horizontale wisseltongen gebruikt hij verticale
http://www.spoorpro.nl/sp(...)egen-winterproblemen
Is best een interessant concept, omdat het best wel eens betrouwbaarder zou kunnen zijn dan de huidige wissels
Ehm... zo kunnen de bewegende delen toch nog steeds aan de vaste delen vastvriezen? Heb je nog steeds wisselverwarming nodig.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:07 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
beetje oud nieuws PSM btw.
hydrauliek moet dat probleem overkomenquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... zo kunnen de bewegende delen toch nog steeds aan de vaste delen vastvriezen? Heb je nog steeds wisselverwarming nodig.
klopt en ik denk dat het best kans van slagen heeft om op redelijk wat plaatsen toegepast te gaan wordenquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:24 schreef ReisT het volgende:
Daar dacht ik eerst ook aan maar dat blijkt de oude versie te zijn. Het nieuwe nieuws is dat er nu een nieuwe verbeterde versie 2.0 is gepresenteerd.
ok, ik had namelijk het plaatje hier vandaan (feb 2012)quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt en ik denk dat het best kans van slagen heeft om op redelijk wat plaatsen toegepast te gaan worden
Dat gele gaat omhoog en omlaag, dan druk je dus sneeuw/ijs er op omhoog. Bij de huidige wissels kan het tussen de tong gaan zitten, hier dus niet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... zo kunnen de bewegende delen toch nog steeds aan de vaste delen vastvriezen? Heb je nog steeds wisselverwarming nodig.
Klopt en dat is ook een groot voordeel. Maar de delen kunnen nog wel aan elkaar vastvriezen, al is hydrauliek inderdaad sterk genoeg om dat los te trekken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat gele gaat omhoog en omlaag, dan druk je dus sneeuw/ijs er op omhoog. Bij de huidige wissels kan het tussen de tong gaan zitten, hier dus niet.
Is dat extra vergeleken met de huidige situatie of komt dit nog extra naast die twee extra tussenslagen Amsterdam-Brussel die in oktober gaan rijden?quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:58 schreef greavy het volgende:
Thalys gaat per 15 december een extra Thalys-trein rijden tussen Amsterdam Centraal en Brussel Zuid. Deze Thalys gaat NIET door naar Frankrijk. Hetzelfde geldt voor tegengestelde reisrichting.
Welkom in Frankrijkquote:Op dinsdag 10 september 2013 17:58 schreef greavy het volgende:
Hm, ik zat voor zondag 13 oktober een reisje te plannen vanaf Lille naar Noyelles Sur Mer, Frankrijk. Plagen ze mij, of rijden er serieus maar 3 treinen op zondag naar dat station? En een reistijd van 6 tot 9 uur. Nee, dan gaat dat voorlopig wel over.
Dat wordt diezelfde powerpoint als in juni, let maar opquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:09 schreef Adrie072 het volgende:
Het bedrijf zegt dan ook te komen met bewijzen dat de winterproblemen die geleid hebben tot het einde van de dienstregeling te wijten zijn aan de NS en NMBS, en niet aan de Fyra.
Ja, en de eerste mogelijkheid vanuit Lille daarheen, komt pas aan om 17:56. Dan is de dag al voorbijquote:
Hoe wordt het onderhoud uitgevoerd? Eventueel vervangen van puntstukken of de wisseltongen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
en waar slaat de TT op? Nou hierop dus:
[..]
Inclusief gepruts met het fullscreen zetten van Adobe Readerquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt diezelfde powerpoint als in juni, let maar op
Nah, ze doen het nu in preziquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt diezelfde powerpoint als in juni, let maar op
Zal eens vragen of ze nog een goeie IT-er nodig hebben daarquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inclusief gepruts met het fullscreen zetten van Adobe Reader
het gaat imo juist minder vaak stuk omdat je veel minder snel te maken hebt met gescheurde puntstukken of problemen met de wisseltongen. Als het dan wel stuk is dan zul je met infrabeperkingen te maken hebben en kunnen er tijdelijk geen treinen rijden, omdat er onderdelen vervangen moeten worden. Maar he, moet dat bij Hattemerbroek aansluiting ook al niet?quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe wordt het onderhoud uitgevoerd? Eventueel vervangen van puntstukken of de wisseltongen?
Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat imo juist minder vaak stuk omdat je veel minder snel te maken hebt met gescheurde puntstukken of problemen met de wisseltongen. Als het dan wel stuk is dan zul je met infrabeperkingen te maken hebben en kunnen er tijdelijk geen treinen rijden, omdat er onderdelen vervangen moeten worden. Maar he, moet dat bij Hattemerbroek aansluiting ook al niet?
de praktijk moet uitwijzen wie er gelijk heeftquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
GSM-R is ook wel heel erg belangrijk. Die regels waar wij over klagen zijn de kleine die het zo moeilijk maken..quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing.
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
Post Utrecht heeft ook al wel eens 2,5 uur platgelegen omdat GSM-R-Voice was gecrasht... sta je dan, in Maarssen op het perron, met een paar honderd man.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:16 schreef Sandrvich het volgende:
Geen idee of het hier als is langsgekomen, maar we zitten hier soms al flink te zeiken op het regeltjesgezeik van ProRail en NS, maar in Noorwegen kunnen ze er ook wat van: Vanochtend heeft tussen 09h00 en 11h30 geen enkele trein in Noorwegen gereden als gevolg van een GSM-R storing.
Bron; http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11233044
Je kunt wel veel meer doekoes van je vervoerders vragen omdat je spoor nooit meer stuk gaat in plaats van dat het constant op zn reet ligt overal zoals nuquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Wisseltongen en puntstukken slijten gelijktmatig als bij een normaal wissel, immers verandert niet de functie, slechts een deel van de constructie. Daarbij lijkt mij dat dit lastiger onderhouden is waardoor duurder. Daar gaat alweer een deel van je winst.
En bij ERTMS is het verplicht toch vanwege contact met RBC?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
Het is niet geheel onbelangrijk, maar een machinist zou zonder ook nog moeten kunnen rijden, lijkt me.
Level 2 werkt sowieso niet meer zonder GSM-Rquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
En bij ERTMS is het verplicht toch vanwege contact met RBC?
Vrij kansloze line-of-play als je het mij vraagt: Zo'n DVIS zegt "we hebben meer informatie nodig om te kunnen beoordelen of de trein veilig is."quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
AnsaldoBreda eist toelating Fyra V250 op Belgisch spoor
België geeft voorlopig geen toestemming om met de V250, oftewel de Fyra, te rijden op het Belgische spoor. De fabrikant van de trein, het Italiaanse AnsaldoBreda, had daar in een brief om verzocht. Maar de Dienst Veiligheid in Interoperabiliteit van de Spoorwegen in België (DVIS) heeft eerst extra informatie nodig om een oordeel te kunnen vellen, liet de dienst dinsdag weten. Tegen dat besluit heeft AnsaldoBreda bezwaar aangetekend.
Zolang ze die italianen maar dwars zittenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrij kansloze line-of-play als je het mij vraagt: Zo'n DVIS zegt "we hebben meer informatie nodig om te kunnen beoordelen of de trein veilig is."
AB zegt "Nee dat moet je beoordelen op de info die je nu hebt"
DVIS zegt "Okee dan niet"
twitter:SenV_Rotterdam twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:32:41Straks in 112 Ooggetuigen op RTL 5 een stuk over de steekpartij op #Rotterdam CS vorige week.. @NS_online retweet? reageer retweet
S&V is een aparte tak binnen NS, die retweeten we niet.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:38:00@SenV_Rotterdam RT doen we helaas niet, we gebruiken het account toch vooral informatief. Wel dank voor het delen. ^KJ reageer retweet
als ze in de plees het magneetje bij de toiletrolhouder al op de goede plaats hangen kunnen ze het ding al nieuw en verbeterd noemenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Zolang ze die italianen maar dwars zitten
Ik ben stiekem wel erg benieuwd naar 'The New V250'. Misschien is die wel cooler, ofzo
je weet toch wel dat Nick en Simon veel belangrijker zijn. Zij kunnen perfect de producten aan de man brengenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:43 schreef James1988 het volgende:
Onzin over Nick en Simon wel retweeten, maar iets van S&V niet?
Wij zijn van onszelf zo verschrikkelijk interessant, wij zijn veel te goed om troep van anderen te retweeten. Tenzij het ons uitkomt natuurlijkquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
twitter:SenV_Rotterdam twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:32:41Straks in 112 Ooggetuigen op RTL 5 een stuk over de steekpartij op #Rotterdam CS vorige week.. @NS_online retweet? reageer retweet
S&V is een aparte tak binnen NS, die retweeten we niet.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 19:38:00@SenV_Rotterdam RT doen we helaas niet, we gebruiken het account toch vooral informatief. Wel dank voor het delen. ^KJ reageer retweet
Correct. De voordelen van GSM-R vallen weg.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:28 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Level 2 werkt sowieso niet meer zonder GSM-R
Maar zonder GSM-R kun je toch ook geen algemene alarmoproep meer ontvangen?
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoorquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:46 schreef MTL het volgende:
[..]
Correct. De voordelen van GSM-R vallen weg.
Echter, als de trein tijdens de rit een probleem krijgt met het GSM-R netwerk kan er overgeschakeld worden op het normale telefoonnetwerk van KPN. De voordelen vallen dus (als eerder genoemd) weg, maar de treinen mogen wel gewoon doorrijden omdat ze via het KPN netwerk gewoon nog te bereiken zijn.
Asjeblieftzeg..quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
gekke AnsaldoBreda ook....
ik eis de toelating van Plan T, Plan V en duwtrek/stam op de lijn alkmaar-amsterdam
nah, af en toe heb ik problemen met het bereik als ik onderweg ben en in een Arriva GTW zit.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoor
Zie ook een paar posts terugquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:08 schreef b2py het volgende:
Per december gaat er nog een extra retour Amsterdam <-> Brussel plaatsvinden, bovenop de al extra aangekondigde verhoging per 7 oktober.
Bron en meer
"Zeg Truus, dit is wel een heel grote parkeerplaats!"quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:30 schreef Hoog_groen het volgende:
Auto in het spoor tussen Zwolle en Meppel.
Goed sturen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:40 schreef Peter het volgende:
Hoe wijk je uit met een trein?
Met je lasso het wissel 100 meter verder omtrekken oid?
Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:30 schreef Hoog_groen het volgende:
Auto in het spoor tussen Zwolle en Meppel. Aankomende trein heeft een aanrijding weten te voorkomen.
echtquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:55 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:05:59Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen: de auto op het spoor getakeld. Treinen Meppel-Zwolle gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #Zl reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:07:50HERSTEL Zwolle-Leeuwarden/Groningen: de auto is natuurlijk VAN het spoor getakeld. Hoe dan ook; de treinen gaan weer rijden. reageer retweet
zelfs dat kunnen ze nietquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:05:59Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen: de auto op het spoor getakeld. Treinen Meppel-Zwolle gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #Zl reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:07:50HERSTEL Zwolle-Leeuwarden/Groningen: de auto is natuurlijk VAN het spoor getakeld. Hoe dan ook; de treinen gaan weer rijden. reageer retweet
Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:55 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren.
Tijd dat ze dan overstappen op T-mobile. Dan fixt Die Deutsche misschien eens die blinde vlek bij Maartensdijk eindelijk eens.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoor
Een auto uit het water halen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen?
Ik ken een niet nader te noemen grote busvervoerder waarbij er regelmatig problemen zijn met de verbinding met T-mobile...quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Tijd dat ze dan overstappen op T-mobile. Dan fixt Die Deutsche misschien eens die blinde vlek bij Maartensdijk eindelijk eens.
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Misschien een auto te water met iemand er nog in of zoquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen?
Maar da's maar een zaak voor de hulpdiensten lijkt me, een takelwagen komt pas achteraf normaliter neem ik aan. Dus als er niemand meer inzit. Maar misschien ook niet en dan is er natuurlijk wel iets voor te zeggen.quote:Op woensdag 11 september 2013 06:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Misschien een auto te water met iemand er nog in of zo
snelweg voor de berging afsluiten. Is het veiligheidsprobleem ook gelijk opgelostquote:Op woensdag 11 september 2013 09:14 schreef dcm360 het volgende:
Een stuk spoor waar zeker weten geen treinen over rijden is best wel een veilige locatie om een auto nog even wat langer te laten staan. Veel veiliger dan op de vluchtstrook van een snelweg bijvoorbeeld.
Ik moet er straks zijn. Hopen dat die prognose reeeel is.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Als de ProRail storing voorbij is, woekert de logistieke puinhoop van NS nog wel even voort...Sterkte.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:35 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik moet er straks zijn. Hopen dat die prognose reeeel is.
Het is niet waar dat nieuw materiaal storingsvrij is.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Ik moet van Eindhoven naar Scheemda. Dat is op zichzelf al een aardige wereldreis maar moet nu via Rotterdamquote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Ik zit 's avonds het liefste achteruit aan de raamzijde, zodat ik de Thalys naar Parijs voorbij kan zien stormen over de HSLquote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten.
Nu ook minder treinen rond Schiphol door een wisselstoring.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Boeiend, en eigenlijk niet eens heel onlogisch als je er eens goed over nadenkt.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is niet waar dat nieuw materiaal storingsvrij is.
[ afbeelding ]
Het badkuipmodel.
Ik weet niet wat voor techniek er gebruikt wordt rondom Den Bosch. Wellicht ligt daar wel het nieuwste van het nieuwste en is het positief dat nu pas de eerste grote storing zich aandient.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Boeiend, en eigenlijk niet eens heel onlogisch als je er eens goed over nadenkt.
Maar die kinderziekte-fase, hoelang hoort die te duren?
En geldt dat vooral voor een nieuw ontworpen apparaat, of ook voor het toepassen van die nieuw-ontworpen apparaten in wat verder een soort bouwstenen-systeem is, zoals een emplacementsbeveiliging die is opgebouwd uit onderdelen die op zich al als kinderziektevrij moeten worden beschouwd?
Ik wil hier als vaste meelezer van dit topic toch heel even op inhaken.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten. Dat is pas een ergernis.
er komen nog wel verstoringen voor, maar ik heb het idee dat het er een stuk minder zijn dan een jaar geleden. Dat ProRail vrijwel al het kabelwerk en de assentellers en dergelijke vervangen heeft scheelt behoorlijk in het aantal storingen.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:39 schreef Peter het volgende:
Is de achterhoek eigenlijk al zo'n tijd storingsvrij of missen we de wisselstoringen gewoon?
Nu de personeelsstoringen nogquote:Op woensdag 11 september 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
de sein- en wisselstoringen zijn weer voorbij
het vetgedrukte zinnetje klopt niet, maar voor de rest is het pure mazzel dat er behalve een kapotgereden wissel verder niet meer schade wasquote:Treinverkeer Hanzelijn volledig hervat na bijna-botsing Zwolle
Het treinverkeer op de Hanzelijn is volledig hervat. Vannacht is de herstelde wissel weer in gebruik genomen en rijden alle treinen weer volgens dienstregeling. Vorige week maandag reed een Intercity uit Lelystad de wissel stuk, met een bijna-botsing met een andere trein tot gevolg.
De trein uit Lelystad reed door rood en vernielde zo de wissel op het baanvak voor de Hanzeboog vlak voor station Zwolle. De Intercity uit Amersfoort die daar op dat moment ook reed schoot door de vernielde wissel op het verkeerde baanvak, daar waar ook de trein uit Lelystad reed. De machinist op de trein uit Amersfoort maakte een noodstop en daardoor lijkt een botsing voorkomen. ProRail kan niet bevestigen dat door de noodstop een botsing is voorkomen, omdat het incident nog wordt onderzocht. Maar volgens woordvoerder Schaafsma van ProRail lijkt dat wel een logische conclusie. De Inspectie Leefomgeving en Transport is nog een paar weken bezig met het onderzoek naar de bijna-botsing. Tot die tijd kan ProRail geen conclusies trekken.
* Steekt hand opquote:
Oei, zou niet best zijn als dat echt waar isquote:Op woensdag 11 september 2013 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het vetgedrukte zinnetje klopt niet, maar voor de rest is het pure mazzel dat er behalve een kapotgereden wissel verder niet meer schade was
bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=170752
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
IC of sprinter?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
Ik overdrijf natuurlijk wel een beetje maar goed, ik zat daar mooi riant in een vierzitter alleen en dan moet die muts natuurlijk weer precies plaatsnemen naast mij. Ik begrijp wel dat het vervelend is maar waarom dan precies naast mij..quote:Op woensdag 11 september 2013 10:18 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik wil hier als vaste meelezer van dit topic toch heel even op inhaken.
* Gitarist heeft onderontwikkelde spoorhobby
Ik kan me voorstellen dat dit een ergenis is, maar ik heb zelf altijd last van wagenziekte als ik "achteruit" rijd in de trein, bus of tram rijd. Als ik dat doe word ik misselijk en dat is een aantal keer bijna misgegaan.
Als ik in een situatie terecht kom waarin ik achteruit "moet" rijden omdat er geen andere zitplaatsen meer beschikbaar zijn, dan blijf ik meestal staan of ga ik zijwaarts zitten (I know, maar ik kan er ook niks aan doen dat ik me gewoon niet goed ga voelen zodra ik achteruit rijd)
Beetje doorstampen en de vertraging is eruit op Almere c.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
De buschauffeurs hier kunnen er ook wat van. Komt al 5 minuten te laat naar buiten lopen, gaat vervolgens nog eens 5 minuten staan babbelen met collega's en is verontwaardigt wanneer iemand vervolgens "Je bent te laat" naar 'm roept wanneer hij eindelijk eens de bus start.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....
Personeel komt misschien van een andere trein af?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....
Ja dat was 'm. Maar ik moest op Duivendrecht eruit. Paar minuten te laat maar.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje doorstampen en de vertraging is eruit op Almere c.
Edit: ik ga op Schiphol in jouw trein stappen denk ik. 12:26 v Schiphol richting Den Haag?
Op tijd op Schiphol, met +7 op Leiden. Gemiddelde snelheid zal niet boven de 60 gelegen hebben.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja dat was 'm. Maar ik moest op Duivendrecht eruit. Paar minuten te laat maar.
zo snel wordt er ook ongeveer op de Zuidtak geredenquote:Op woensdag 11 september 2013 12:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Op tijd op Schiphol, met +7 op Leiden. Gemiddelde snelheid zal niet boven de 60 gelegen hebben.
dan is dat de reden dat de vertraging er daar uitgereden werd, want normaal is het veel stilstaan en langzaam rijden op dat stukjequote:Op woensdag 11 september 2013 13:03 schreef b2py het volgende:
Zuidtak ging als een raket daarentegen. Ging op Schiphol nog even naar een knappe wc :p
Personeel moet vijf minuten voor vertrek bij de trein zijn, geloof ik.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....
Nergens last van, gewoon naar Utrecht zondagquote:Op woensdag 11 september 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
Die lijst met werkzaamheden voor komend weekend...
Bij één ervan:quote:Op woensdag 11 september 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
Die lijst met werkzaamheden voor komend weekend...
Werkzaamheden met méér treinen als gevolg! Wonderlijk.quote:tussen Utrecht Centraal-Tiel rijden drie in plaats van twee Sprinters per uur
Positief is dit. Appelpop is namelijk dit weekend in Tiel!quote:Op woensdag 11 september 2013 17:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Bij één ervan:
[..]
Werkzaamheden met méér treinen als gevolg! Wonderlijk.
precies. Er wordt gewoon handig gebruik van gemaakt door na 20.00 uur 4 sprinters per uur naar Tiel te sturen en na 22.00 uur 3 per uur.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Positief is dit. Appelpop is namelijk dit weekend in Tiel!
Gaat prima de laatste tijdquote:Op woensdag 11 september 2013 10:39 schreef Peter het volgende:
Is de achterhoek eigenlijk al zo'n tijd storingsvrij of missen we de wisselstoringen gewoon?
Nieuwbouw wil nog wel eens relais zijn, ja. Den Bosch weet ik niet zeker, maar is volgens mij gewoon relais geworden hoor, volgens mij Zwolle (als dat ooit weer verder gaat) ook. Veel degelijker, goedkoper, energiezuiniger en minder storingsgevoelig dan elektronische interlockings.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:09 schreef James1988 het volgende:
Maakt ProRail nog steeds gebruik van relais (ook bij nieuwbouw) of is men inmiddels overstag gegaan voor elektronische interlockings?
Niks aan de hand hoor, zondag gewoon Oldenzaal-Amersfoort zonder werkzaamhedenquote:Op woensdag 11 september 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
Die lijst met werkzaamheden voor komend weekend...
hoe kwam ze erbij dan dat er een spoor 10 zou zijn?quote:Op woensdag 11 september 2013 18:57 schreef KomtTijd... het volgende:
Zojuist een meisje moeten uitleggen dat Schiphol écht geen platform number 10 heeft
Interlocking is by far goedkoper in aanschaf dan een relais. Die dingen kosten een fortuin.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:51 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Nieuwbouw wil nog wel eens relais zijn, ja. Den Bosch weet ik niet zeker, maar is volgens mij gewoon relais geworden hoor, volgens mij Zwolle (als dat ooit weer verder gaat) ook. Veel degelijker, goedkoper, energiezuiniger en minder storingsgevoelig dan elektronische interlockings.
De laatste tijd zijn er verder vooral veel VPI's bijgekomen: Vathorst, Lewedorp, Sloe, Hilversum, Enschede.
quote:Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Interlocking is by far goedkoper in aanschaf dan een relais. Die dingen kosten een fortuin.
Daar had ze afgesproken met een vriend. Ik hoop maar dat ze niet voor een prank-date naar Nederland gekomen isquote:Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe kwam ze erbij dan dat er een spoor 10 zou zijn?
En ohja, relais hebben geen ondersteuning voor ERTMS, en interlocking wel.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:04 schreef Anno1982 het volgende:
[..]En je dacht dat Siemens en Alstom hun spullen gratis weggaven? En daarbij: ook al heb je een elektronische interlocking, dan nog heb je interfacerelais nodig.
"de trein naar kuttendam komt aan op spoor 0 OF 1"quote:Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe kwam ze erbij dan dat er een spoor 10 zou zijn?
Ik mis werkzaamheden bij Heemskerk. Hier stopt de sprinter van (Amsterdam Centraal-)Beverwijk NAAR Uitgeest (Voor de gelegenheid door naar Hoorn) niet te Heemskerk. In de andere richting wel...quote:Op woensdag 11 september 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
Die lijst met werkzaamheden voor komend weekend...
Het is wel zo.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat echt zo debiel klinken he. Alsof er echt 5 meter voor het perron nog een wissel zit met een randomkabouter die bepaalt of de trein op spoor 5 OF 6 komt
Er is echt een randomkabouter?quote:
Het is vooral moeilijk irritant. Iedereen blijft bij de trap staan om op het bord te kijken waar zijn trein vertrekt.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat echt zo debiel klinken he. Alsof er echt 5 meter voor het perron nog een wissel zit met een randomkabouter die bepaalt of de trein op spoor 5 OF 6 komt
Truequote:Op woensdag 11 september 2013 19:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het is vooral moeilijk irritant. Iedereen blijft bij de trap staan om op het bord te kijken waar zijn trein vertrekt.
Hebben ze tegenwoordig bij perron 1/2 wel een mooie "no parking" zone onderaan de trap afgebakend, maar dat is natuurlijk symptoombestrijding die gewoon niet werkt.
En maar klagen dat de reiziger niet klaarstaat om zich optimaal te verspreidenquote:
Nee zes. Aan allebei de kanten van alle drie de perronsquote:
Als een sjoelbak waar ze in rollenquote:
Den Helder ftw!quote:Op woensdag 11 september 2013 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als een sjoelbak waar ze in rollen
En de echte sjoelbak op het Nederlandse spoor is natuurlijk Den Haag CS
quote:Op woensdag 11 september 2013 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nergens wordt zo hard gesjoeld als in Stavoren.
n zo'n geval svp altijd een klacht indienen bij de vervoerder onder vermelding van lijn, plaats, tijd en wagennummer. En een inhoudelijk antwoord eisen en dat ook bewaken.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De buschauffeurs hier kunnen er ook wat van. Komt al 5 minuten te laat naar buiten lopen, gaat vervolgens nog eens 5 minuten staan babbelen met collega's en is verontwaardigt wanneer iemand vervolgens "Je bent te laat" naar 'm roept wanneer hij eindelijk eens de bus start.
En iemand die over een microfoon-draad en zoquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inclusief gepruts met het fullscreen zetten van Adobe Reader
Hoezo, ken je iemand?quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal eens vragen of ze nog een goeie IT-er nodig hebben daar![]()
quote:Op woensdag 11 september 2013 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee zes. Aan allebei de kanten van alle drie de perrons![]()
Als je een Hello Kitty ballon hebt gaan ze gezellig samen kaarten, een paar uurtjes
TGVquote:
Oh je bedoelt dze post? PTA / Treinentopic #79quote:Op woensdag 11 september 2013 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
TGV
hele tijd niks
Schrale paupershit.
Dat weet je nog wel heHij doelt op de schrale paupershit, en dat is nog steeds schrale papuershit in dat zelfvoldane arrogante kloteland van je
6-7 uur van Lille naar Abbeville vind ik niet echt zinnig eigenlijk. Dat red ik vanuit Deventer ook. Op de fiets.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Ter die Greavy bedoelt is best ok hoor, daar rijd dat Bi-Bi-spul+ toeristisch treintje op dat station
Is de lijst dermate indrukwekkend dat jij hem graag wilt posten of is dat een schijnvraag waarin het antwoord reeds besloten ligt?quote:Op woensdag 11 september 2013 21:04 schreef _JdM_ het volgende:
Is er behoefte aan een lijst met de aanpassingen aan de treintjes voor komend weekend?
quote:Op woensdag 11 september 2013 21:04 schreef _JdM_ het volgende:
Is er behoefte aan een lijst met de aanpassingen aan de treintjes voor komend weekend?
Ik heb al een lijst gemaakt voor somda, dus het is slechts een kwestie van nummertjes en afkortingen vertalen.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is de lijst dermate indrukwekkend dat jij hem graag wilt posten of is dat een schijnvraag waarin het antwoord reeds besloten ligt?
Acht minuutjes te laat op Den Bosch aangekomen. Ik was er nog niet geweest sinds de recente werkzaamheden. De trein rijdt echt veel sneller het station binnenquote:Op woensdag 11 september 2013 09:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als de ProRail storing voorbij is, woekert de logistieke puinhoop van NS nog wel even voort...Sterkte.
Hehe.. Relais zitten IN een interlocking, nOOb! Overigens kan je ERTMS prima aan een B-relaisinstallatie vastmaken. De constructie die daarvoor nodig is wordt ook wel gebruikt om ERTMS van fabrikant A aan een interlocking van fabrikant B te knutselen.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
En ohja, relais hebben geen ondersteuning voor ERTMS, en interlocking wel.
Onjuist.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Interlocking is by far goedkoper in aanschaf dan een relais. Die dingen kosten een fortuin.
De werkzaamheden voor komend weekend, per traject. Geprobeerd is om per treinserie meteen voor alle werkzaamheden waar de serie bij betrokken is bij elkaar te zetten. (dus soms 4x dezelfde informatie)quote:
Je vergeet het belangrijkste: Fyra is toeslagvrij.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:21 schreef _JdM_ het volgende:
(gigantische lijst)
Volgens mij was dit hem wel...
Die Fyra is in het weekend volgens mij vaker toeslagvrij dan dat er wel toeslag voor moet worden betaaldquote:Op woensdag 11 september 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je vergeet het belangrijkste: Fyra is toeslagvrij.
Bedankt voor het overzicht!
Jammer dat de IC Den Haag - Brussel niet doorrijdt naar Breda, dat zou het voor internationale reizigers net iets makkelijker maken. Als de sprinter Breda - Dordrecht niet rijdt zou er (nu er vanwege de verbouwing 2 sporen buiten dienst zijn) plek moeten zijn om die trein in Breda te laten keren. Misschien is het rangeerproces een probleem...
Ik ben het spoor bijster en zojuist over een ontspoortong de baan uit gejaagd.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hehe.. Relais zitten IN een interlocking, nOOb! Overigens kan je ERTMS prima aan een B-relaisinstallatie vastmaken. De constructie die daarvoor nodig is wordt ook wel gebruikt om ERTMS van fabrikant A aan een interlocking van fabrikant B te knutselen.
Foutje ontdekt, het blijft handwerk he.quote:
Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteerquote:Op woensdag 11 september 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Stel je niet aan. Je wilt als reiziger de hele dag 15' diensten, moet je ook accepteren dat het spoor er voor onderhoud uit moet.
Sinds wanneer hebben Nederlandse goederentreinen een bel?quote:Op woensdag 11 september 2013 22:54 schreef James1988 het volgende:
Die trein omleiden via Den Bosch / Utrecht is wellicht een beetje onzinnig: vanuit Breda ben je met de Fyra veel sneller in Rotterdam, Schiphol of Amsterdam dan met een omleiding. Bovendien is Amsterdam niet meer de eindbestemming van die trein (stel je voor zeg...)
Keren in Breda zou denk ik de meest ideale oplossing zijn, maar is waarschijnlijk logistiek lastig vanwege de verbouwing. Het opstelterreintje ten oosten van het station (waar nu de Fyra keert) is gebouwd met treinstellen in het achterhoofd (waarbij de machinist alleen een knopje hoeft om te zetten), niet met het aan- en afkoppelen van locs. De locs die achterblijven moeten ook ergens staan, ik denk niet dat daar plek voor is
Over Breda gesproken, hier wat luchtbeelden van de trap bij het station, gemaakt door de firma die die trap heeft geleverd:
/sound effects/bel.wavquote:Op donderdag 12 september 2013 02:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben Nederlandse goederentreinen een bel?
Ja, dat wel. En smalspoor stoomtreintjes daar. En de 13e een grote stoomtrein daar. Die ook moet rangeren enzo. Alleen is het zo slecht te bereiken op zondagquote:Op woensdag 11 september 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh je bedoelt dze post? PTA / Treinentopic #79
De Ter die Greavy bedoelt is best ok hoor, daar rijd dat Bi-Bi-spul+ toeristisch treintje op dat station
Je woont te afgelegen..quote:Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer
inderdaad.... Wat voor verbindingen heeft deventer nou eigenlijk.... Twee spoortjes en èèn stoom-stoptrein per dag...quote:
Ja, en zonder onderhoud wordt het vanzelf een hindernisbaan kreupelbaan en kun je hier weer lekker azijnpissen op de storingen. Misschien moet je gewoon een modelbaan nemen, dan rijden de treinen altijd zoals jij dat wil.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer
Ik verwoord het anders nog heel netjes.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:20 schreef Duvel het volgende:
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
De sfeer is opperbest, alleen lopen de meningen nogal uiteen..quote:Op donderdag 12 september 2013 09:20 schreef Duvel het volgende:
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
Je zonnesteek duurt wel erg lang.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
[..]
De sfeer is opperbest, alleen lopen de meningen nogal uiteen..
Ja. En op die manier bereiken we de hoogst denkbare graad van veiligheid, betrouwbaarheid en comforrt door het hele net gewoon 24/7 in onderhoud te gooien en het nooit meer te gebruiken voor waar het voor bedoeld is. Laten we dat doenquote:Op donderdag 12 september 2013 09:23 schreef James1988 het volgende:
ziggy3 heeft wel gelijk: een spoorsysteem heeft veel onderhoud nodig, en een hogesnelheidslijn nog meer. Dit heeft alles te maken met veiligheid, comfort en betrouwbaarheid.
Ook mét onderhoud lijkt men nooit langer dan 24 uur te kunnen rijden zonder dat Schiphol er eens uitvliegt. Dat onderhoud noodzakelijk is lijkt me duidelijk, maar enige twijfels bij de manier waarop ProRail dat aanvliegt is intussen wel verklaarbaar.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, en zonder onderhoud wordt het vanzelf een hindernisbaan kreupelbaan en kun je hier weer lekker azijnpissen op de storingen.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. En op die manier bereiken we de hoogst denkbare graad van veiligheid, betrouwbaarheid en comforrt door het hele net gewoon 24/7 in onderhoud te gooien en het nooit meer te gebruiken voor waar het voor bedoeld is. Laten we dat doen
Hehe, mijn punt komt overquote:Op donderdag 12 september 2013 10:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst.
Lekker het asfalt op natuurlijk. En je dan lekker scheel betalen aan accijnsquote:Op donderdag 12 september 2013 10:17 schreef Litpho het volgende:
VVD wil langere treinen in de winter
Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten.
Oh, je was weer aan het trollen. Zeg dat dan meteen...quote:
in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan wordenquote:Op donderdag 12 september 2013 10:17 schreef Litpho het volgende:
VVD wil langere treinen in de winter
Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten.
Welnee, of misschien wel. Ik zeg gewoon wat ik wilquote:Op donderdag 12 september 2013 10:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, je was weer aan het trollen. Zeg dat dan meteen...
September is de drukste maand, December/Januari is nu eenmaal rustiger. Je kunt dus dezelfde capaciteit bieden, maar toch voor het reizigersgevoel "langere" treinen inzetten.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
De zoveelste hoop die helaas de grond in zal worden geboord want 1 ding heeft mij de huidige politiek geleerd en dat is dat men wel veel zegt te willen doen,maar als het erop aankomt niets doet of het maar half doet waardoor het probleem blijft bestaan op de langere termijn.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
Het zal ook nooit eens goedkoper worden. Dit is ook van de zotte:quote:Op donderdag 12 september 2013 14:07 schreef Litpho het volgende:
Mansveld kondigt wederom aan dat de NS vrij baan heeft
Is iemand verbaasd? Verrast? Nog geïnteresseerd genoeg om teleurstelling te kunnen ophoesten?
Dat Betty de Boer dan nog schijnt te vinden dat we als reizigers wel veel vragen van de NS zoals bijv. rijden tijdens de winter is bonus.
quote:Tot slot worden extra kosten in rekening gebracht om de problemen met dubbele opstaptarieven te kunnen oplossen. Momenteel zorgen de diverse vervoerders op een reistraject voor meerdere opstapkosten.
Iedereen loopt op het spoor te zeiken, maar je hoort nooit iemand over de files, de vele ongevallen en dergelijke. Vanochtend 4 auto's op de A16 bij Zwijndrecht op elkaar geknald, 3 van de 4 rijstroken dicht. De wijde omgeving stond muurvast, ook in de dorpen en steden. De A20 stond muurvast doordat de A16 van Zwijndrecht t/m Terbregseplein vast stond, maar later stond de A13 uit Den Haag ook muurvast omdat het verkeer de A20 niet meer op kon.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker het asfalt op natuurlijk. En je dan lekker scheel betalen aan accijns
RWS de schuld geven is niet zo makkelijk als NS.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Iedereen loopt op het spoor te zeiken, maar je hoort nooit iemand over de files, de vele ongevallen en dergelijke. Vanochtend 4 auto's op de A16 bij Zwijndrecht op elkaar geknald, 3 van de 4 rijstroken dicht. De wijde omgeving stond muurvast, ook in de dorpen en steden. De A20 stond muurvast doordat de A16 van Zwijndrecht t/m Terbregseplein vast stond, maar later stond de A13 uit Den Haag ook muurvast omdat het verkeer de A20 niet meer op kon.
Maar hee, dat je 2 uur in de file staat, dat is niet belangrijk. Lekker de treinen afzeiken die 3 minuten vertraging heeft. Daar is Nederland goed in, terwijl andere vervoersmiddelen niet eens zoveel beter zijn.
Ja, de reistijd van Terbregseplein naar Zwijndrecht via de A16 was vanochtend ruim 2 uur tijdens de spits.
Nee dat is het punt niet. Hoe je auto rijdt heb je in zekere mate zelf in de hand, dus daar zeik je niet op. Bij het OV ben je letterlijk aan de goden overgeleverd, dus daar kun je naar hartelust op zeikenquote:Op donderdag 12 september 2013 15:29 schreef b2py het volgende:
[..]
RWS de schuld geven is niet zo makkelijk als NS.
Mwahquote:Op donderdag 12 september 2013 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe je auto rijdt heb je in zekere mate zelf in de hand, dus daar zeik je niet op.
ja. Er zijn treinen van/naar Leeuwarden/Assen die door Almere Buiten vanuit of richting Schiphol razen. Ze stoppen er gelukkig nietquote:Op donderdag 12 september 2013 15:47 schreef Litpho het volgende:
Valt Almere Buiten in dezelfde corridor als Zwolle-Assen/Leeuwarden tegenwoordig?
Dat ook natuurlijkquote:Op donderdag 12 september 2013 15:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mwah.
Het is meer dat de NS/ProRail het wél beter zou moeten kunnen, wat mij betreft.
Dat verklaart dat er voor een wisselstoring daar, hier een sprinter opgeheven wordt.quote:Op donderdag 12 september 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Er zijn treinen van/naar Leeuwarden/Assen die door Almere Buiten vanuit of richting Schiphol razen. Ze stoppen er gelukkig niet
zou kunnen, maar ook een defect treintje elders kan voor een opgeheven trein zorgen, omdat er gewoon geen materieel beschikbaar isquote:Op donderdag 12 september 2013 16:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat verklaart dat er voor een wisselstoring daar, hier een sprinter opgeheven wordt.
dat is de hele avond. Er is ook politie in burgerkleding aanwezigquote:Op donderdag 12 september 2013 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Iets nieuws voor mij op het spoor: reizend van Utrecht naar Almere.
Op Utrecht Overvecht is spoor 1 afgegrendeld door een mannetje of 20 van Service & Veiligheid die controleren op in- en uitgangscontrole. Daarnaast stappen er nog eens tien man de Sprinter in om als een razende de hele trein (acht bakken) te controleren.
Met een minuutje vertraging gaat de trein weer verder, terwijl uit mijn voorste stel 1 persoon meegenomen wordt het perron op om kennelijk een bekeuring uit te schrijven.
Eiswissels vormen zelfs al een flankbeveiliging: als wissel 1A rechtsleidend ligt, móet gekoppeld wissel 1B ook rechtsleidend liggen. Wordt veel toegepast bij windspoortjes en is al zo oud als de weg naar Rome.quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'
De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Als ik p2000 en twitter mag geloven in het stationsgebouw.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Ik ook, maar dan zou je denken dat het toch wel eerder ondekt zou moeten zijn (minstens 6 sprinters gingen er al voor)quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:48 schreef b2py het volgende:
Volgens nu en RTL ligt het op het perron. Dan kan ik het wel begrijpen
Het gaat hier om flankzonebewaking, een bepaald type flankbeveiliging. Flankzonebewaking bestaat nog niet zo lang maar het had in principe al vijftig jaar kunnen bestaan omdat het vrij eenvoudig in een relaisbeveiliging aan te leggen is. Ik heb daar gister op een ander forum het volgende over geschreven:quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'
De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Politie staat reizigers te woordquote:Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Als je op veel plaatsen onderweg kort gaat keren dan is het vrij lastig om de treinen schoon te houden. Dan zou je dat deels rijdend moeten doen om dat op te vangenquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
Uiteraard. Daar zijn corridors voor.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Nou, ik sta op filmquote:Op vrijdag 13 september 2013 09:18 schreef winterapfel het volgende:
http://www.regio15.nl/act(...)fen-station-rijswijk
[..]
Politie staat reizigers te woord
Bron: Treinreiziger.nlquote:NS lonkt naar rechtstreekse Intercity Maastricht - Nijmegen
vrijdag 13 september 2013
NS heeft de provincie Limburg aangeboden om onderzoek te doen naar de marktkansen van een nieuwe, directe Intercity Maastricht - Venlo - Nijmegen. Voorwaarde is wel dat de Maaslijn (Roermond–Nijmegen) wordt geëlektrificeerd en verdubbeld. Dat meldt OV-Magazine.
Nu moeten reizigers van Maastricht naar Nijmegen in Roermond overstappen op de stoptrein van Veolia naar Nijmegen (een reis van 1.54 uur) of overstappen in Sittard én ’s-Hertogenbosch (een reis van 2.07 uur) als ze met NS willen reizen. Een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen, die onderweg alleen stopt op de knoopstations Roermond en Venlo, is over de afstand van ongeveer 140 kilometer bijna een half uur sneller.
OV-Magazine meldt verder dat de provincie Limburg nu onderzoekt of Roermond–Nijmegen (deels) geëlektrificeerd en (deels) verdubbeld kan worden. Dat lost het probleem van overvolle treinen op en maakt de verbinding een stuk sneller. Het project kost 400 tot 500 miljoen euro.
Het aanbod van NS om onderzoek te doen naar een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen is pikant omdat Veolia nu Roermond–Nijmegen exploiteert en die regionale spoorlijn niet tot het hoofdrailnet behoort. NS maakte recent bezwaar tegen de plannen voor de Lage Landen Lijn (Den Haag - Brussel) Lage Landen Lijn van Arriva. Daar vreest NS dat de nieuwe treindienst reizigers van het hoofdrailnet zal wegsnoepen.
Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
had je anders verwacht dan?
Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten
Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
klopt allemaal. De initiële sneltrein zal een 20 minuten ofzo sneller zijn geweest dan wat de doorgaande stopper er nu over doet. Lekker snel ging het in ieder geval wel, want met die sneltrein kon die verbinding qua tijd concurreren met de route over Utrechtquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.
Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistischquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minutenquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.
als ie had gereden had jaquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..
Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ie had gereden had ja
Maar goed, echt veel snelle IC's in Nederland zijn er gewoon niet
Zwolle - Groningen is 111 km/hquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?
Utrecht-Den Bosch haalt de 100 km/h nog niet eens.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
Utrecht - Den Haag wil ook nog wel lukken, evenals Amsterdam Amstel / Bijlmer - Utrecht. Ik denk dat Utrecht - Den Bosch ook wel een eind komt.
Ik zat gister aan de vloer van de ICMm geplakt. Verder heb je gelijk dat het over het algemeen wel meevalt. Misschien wat vaker de prullenbakjes legen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)
Bedoel als je wilt kun je overal wel iets vinden en het dan als smerig omschrijven.
Zeker met die wachttijden in Zwollequote:Op vrijdag 13 september 2013 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle - Groningen is 111 km/h
Zwolle - Leeuwarden is 107 km/h
Maar dat zijn deeltrajecten. Bekijk je het over langere afstanden dan zakt de Vgem behoorlijk
gemiddelde op die lijn is 94 km/hquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Zeker met die wachttijden in Zwolle
Groningen - Rotterdam zal nog wel het snelste zijn denk ik, 95 km/h gemiddeld?
Niet overal? Zeg maar gerust: overal niet. Nijmegen-Venlo-Roermond-Maastricht is achtereenvolgens 125, 100, 130. Nergens kan je daar 140 rijden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistisch
komt met 53,2 km/h behoorlijk in de buurt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:57 schreef Doc__Zenith het volgende:
En Amsterdam - Zandvoort de langzaamste? :p
die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper isquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nu is Oostvaarders-Hoofddorp wel twee keer langer stilstaan dan eigenlijk nodig is. Ik denk dat Utrecht-Utrecht Malibaan het traagst is.
Toch nog 27 km/hquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper is
het verbaast me dat je dat nog haalt, inclusief kopmaken en op het korte stukje veelal 40 km/h rijden.quote:
De 2100.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef _serial_ het volgende:
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
in dienstregeling 2009 was het 2.41 uurquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef _serial_ het volgende:
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dienstregeling 2009 was het 2.41 uur
Ik denk dat het rond de eeuwwisseling het snelst was.quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.
Dan mogen we bijna op onze knieën ProRail bedanken dat ze vrijwel alles nachts en in de weekends plannen.. Belgenquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
In Nederland plannen we werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend en in vakanties. In België doen we het vooral zoveel mogelijk doordeweeks op werkuren. En buiten vakanties. Over euro's kijken gesproken..
Werken tussen Diksmuide en De Panne
Vanaf 23 september tot en met 15 november 2013 zijn er tijdens de week vernieuwingswerken gepland aan de spoorinfrastructuur tussen Diksmuide en De Panne.
Tijdens deze werken worden de dwarsliggers vernieuwd en de steenslag (ballast) gezift op het 16,5 km lange spoorbaanvak tussen Diksmuide en Koksijde. Met het oog op een permanente verhoging van de veiligheid vernieuwt Infrabel op dit spoortraject ook 13 overwegen. Infrabel zal van deze treinloze periode ook gebruik maken om nog verschillende andere werken uit te voeren op deze spoorlijn, o.a. leggen van kabels voor de installatie van het Europese veiligheidssysteem ETCS, …
Door de grote omvang van deze infrastructuurwerken en het feit dat het een éénsporig baanvak betreft, zal er gedurende deze periode van maandag 10.30 u. tot vrijdag 16.30 u. geen treinverkeer zijn tussen Diksmuide en De Panne, uitgezonderd tijdens de herfstvakantie van 28 oktober tot en met 1 november 2013.
Wij doen er alles aan om de eventuele hinder te beperken. Daarom kunt u gebruik maken van een vervangende busdienst.
Bron
Ik had meewind!quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Vanmorgen een lijk op een bankje, nu op de terugweg moet de trein langzamer rijden Ivm een loslopende koe op het spoor
Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.quote:
SPOILER: dienstregelingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met dank aan de Op de Rails-facebookPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:18 schreef dennistd het volgende:
Morgen weer een stoomtrein op pad: de SSN gaat van Rotterdam via Utrecht-Arnhem-Emmerich naar Bochum-Dalhausen.Laten we hopen dat het voldoende heeft geregend om de bermbrandjes tegen te gaan..SPOILER: dienstregelingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met dank aan de Op de Rails-facebook
Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was?quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.
Wat gebeurt er? De trein waar ik uitgekomen was werd tegen de verwachting in niet opgeheven en vertrok op de vertrektijd van de sneltrein met +20 naar Leeuwarden met enkele minuten later de sneltrein er achteraan. De stoptrein ging na Buitenpost als sneltrein verder om de kering in Leeuwarden nog te kunnen halen, terwijl de sneltrein na Buitenpost juist stoptrein werd met enkele minuten erachter de eigenlijke stoptrein. De aansluitende bus kon ik uiteraard niet meer halen en uiteindelijk had ik +60.
Hadden ze die ene stoptrein wel opgeheven dan was de vertraging beperkt gebleven tot +30 voor de stoptreinpassagiers en voor de rest had er niets met vertraging rondgereden.
je dacht dat de treinen uitpuilden? Dat valt genoeg mee. Het had allemaal prima gepast, daar ben ik 200% van overtuigd.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |