Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:30 schreef Hoog_groen het volgende:
Auto in het spoor tussen Zwolle en Meppel. Aankomende trein heeft een aanrijding weten te voorkomen.
echtquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:55 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:05:59Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen: de auto op het spoor getakeld. Treinen Meppel-Zwolle gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #Zl reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:07:50HERSTEL Zwolle-Leeuwarden/Groningen: de auto is natuurlijk VAN het spoor getakeld. Hoe dan ook; de treinen gaan weer rijden. reageer retweet
zelfs dat kunnen ze nietquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:05:59Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen: de auto op het spoor getakeld. Treinen Meppel-Zwolle gaan weer rijden. http://t.co/hysDWicrPi #Zl reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 10-09-2013 om 22:07:50HERSTEL Zwolle-Leeuwarden/Groningen: de auto is natuurlijk VAN het spoor getakeld. Hoe dan ook; de treinen gaan weer rijden. reageer retweet
Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:55 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Takelwagen was ter plaatse. Heeft de auto niet weggehaald, want werd weggeroepen voor een spoedklus. Versperring gaat dus langer duren.
Tijd dat ze dan overstappen op T-mobile. Dan fixt Die Deutsche misschien eens die blinde vlek bij Maartensdijk eindelijk eens.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook de reden waarom het KPN netwerk altijd zo lekker werkt in de buurt van het spoor
Een auto uit het water halen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen?
Ik ken een niet nader te noemen grote busvervoerder waarbij er regelmatig problemen zijn met de verbinding met T-mobile...quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Tijd dat ze dan overstappen op T-mobile. Dan fixt Die Deutsche misschien eens die blinde vlek bij Maartensdijk eindelijk eens.
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Misschien een auto te water met iemand er nog in of zoquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat heeft er meer spoed dan een auto van het spoor te halen voor een takelwagen?
Maar da's maar een zaak voor de hulpdiensten lijkt me, een takelwagen komt pas achteraf normaliter neem ik aan. Dus als er niemand meer inzit. Maar misschien ook niet en dan is er natuurlijk wel iets voor te zeggen.quote:Op woensdag 11 september 2013 06:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Misschien een auto te water met iemand er nog in of zo
snelweg voor de berging afsluiten. Is het veiligheidsprobleem ook gelijk opgelostquote:Op woensdag 11 september 2013 09:14 schreef dcm360 het volgende:
Een stuk spoor waar zeker weten geen treinen over rijden is best wel een veilige locatie om een auto nog even wat langer te laten staan. Veel veiliger dan op de vluchtstrook van een snelweg bijvoorbeeld.
Ik moet er straks zijn. Hopen dat die prognose reeeel is.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Als de ProRail storing voorbij is, woekert de logistieke puinhoop van NS nog wel even voort...Sterkte.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:35 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik moet er straks zijn. Hopen dat die prognose reeeel is.
Het is niet waar dat nieuw materiaal storingsvrij is.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Ik moet van Eindhoven naar Scheemda. Dat is op zichzelf al een aardige wereldreis maar moet nu via Rotterdamquote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Ik zit 's avonds het liefste achteruit aan de raamzijde, zodat ik de Thalys naar Parijs voorbij kan zien stormen over de HSLquote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten.
Nu ook minder treinen rond Schiphol door een wisselstoring.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Den Bosch sinds aanvang dienst tot zeker 11 uur plat.
Pas nieuwe spullenboel daar. Knap gedaan.
Boeiend, en eigenlijk niet eens heel onlogisch als je er eens goed over nadenkt.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is niet waar dat nieuw materiaal storingsvrij is.
[ afbeelding ]
Het badkuipmodel.
Ik weet niet wat voor techniek er gebruikt wordt rondom Den Bosch. Wellicht ligt daar wel het nieuwste van het nieuwste en is het positief dat nu pas de eerste grote storing zich aandient.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Boeiend, en eigenlijk niet eens heel onlogisch als je er eens goed over nadenkt.
Maar die kinderziekte-fase, hoelang hoort die te duren?
En geldt dat vooral voor een nieuw ontworpen apparaat, of ook voor het toepassen van die nieuw-ontworpen apparaten in wat verder een soort bouwstenen-systeem is, zoals een emplacementsbeveiliging die is opgebouwd uit onderdelen die op zich al als kinderziektevrij moeten worden beschouwd?
Ik wil hier als vaste meelezer van dit topic toch heel even op inhaken.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
Argh, van die mensen die perse vooruit willen zitten. Dat is pas een ergernis.
er komen nog wel verstoringen voor, maar ik heb het idee dat het er een stuk minder zijn dan een jaar geleden. Dat ProRail vrijwel al het kabelwerk en de assentellers en dergelijke vervangen heeft scheelt behoorlijk in het aantal storingen.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:39 schreef Peter het volgende:
Is de achterhoek eigenlijk al zo'n tijd storingsvrij of missen we de wisselstoringen gewoon?
Nu de personeelsstoringen nogquote:Op woensdag 11 september 2013 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
de sein- en wisselstoringen zijn weer voorbij
het vetgedrukte zinnetje klopt niet, maar voor de rest is het pure mazzel dat er behalve een kapotgereden wissel verder niet meer schade wasquote:Treinverkeer Hanzelijn volledig hervat na bijna-botsing Zwolle
Het treinverkeer op de Hanzelijn is volledig hervat. Vannacht is de herstelde wissel weer in gebruik genomen en rijden alle treinen weer volgens dienstregeling. Vorige week maandag reed een Intercity uit Lelystad de wissel stuk, met een bijna-botsing met een andere trein tot gevolg.
De trein uit Lelystad reed door rood en vernielde zo de wissel op het baanvak voor de Hanzeboog vlak voor station Zwolle. De Intercity uit Amersfoort die daar op dat moment ook reed schoot door de vernielde wissel op het verkeerde baanvak, daar waar ook de trein uit Lelystad reed. De machinist op de trein uit Amersfoort maakte een noodstop en daardoor lijkt een botsing voorkomen. ProRail kan niet bevestigen dat door de noodstop een botsing is voorkomen, omdat het incident nog wordt onderzocht. Maar volgens woordvoerder Schaafsma van ProRail lijkt dat wel een logische conclusie. De Inspectie Leefomgeving en Transport is nog een paar weken bezig met het onderzoek naar de bijna-botsing. Tot die tijd kan ProRail geen conclusies trekken.
* Steekt hand opquote:
Oei, zou niet best zijn als dat echt waar isquote:Op woensdag 11 september 2013 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het vetgedrukte zinnetje klopt niet, maar voor de rest is het pure mazzel dat er behalve een kapotgereden wissel verder niet meer schade was
bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=170752
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
IC of sprinter?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
Ik overdrijf natuurlijk wel een beetje maar goed, ik zat daar mooi riant in een vierzitter alleen en dan moet die muts natuurlijk weer precies plaatsnemen naast mij. Ik begrijp wel dat het vervelend is maar waarom dan precies naast mij..quote:Op woensdag 11 september 2013 10:18 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik wil hier als vaste meelezer van dit topic toch heel even op inhaken.
* Gitarist heeft onderontwikkelde spoorhobby
Ik kan me voorstellen dat dit een ergenis is, maar ik heb zelf altijd last van wagenziekte als ik "achteruit" rijd in de trein, bus of tram rijd. Als ik dat doe word ik misselijk en dat is een aantal keer bijna misgegaan.
Als ik in een situatie terecht kom waarin ik achteruit "moet" rijden omdat er geen andere zitplaatsen meer beschikbaar zijn, dan blijf ik meestal staan of ga ik zijwaarts zitten (I know, maar ik kan er ook niks aan doen dat ik me gewoon niet goed ga voelen zodra ik achteruit rijd)
Beetje doorstampen en de vertraging is eruit op Almere c.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
* Steekt hand op
8 minuten te laat weg uit Zwolle richting Lelystad omdat de machinist niet op tijd was. Gelukkig heb ik geen haast en hoef geen aansluiting te halen.
De buschauffeurs hier kunnen er ook wat van. Komt al 5 minuten te laat naar buiten lopen, gaat vervolgens nog eens 5 minuten staan babbelen met collega's en is verontwaardigt wanneer iemand vervolgens "Je bent te laat" naar 'm roept wanneer hij eindelijk eens de bus start.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....
Personeel komt misschien van een andere trein af?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....
Ja dat was 'm. Maar ik moest op Duivendrecht eruit. Paar minuten te laat maar.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje doorstampen en de vertraging is eruit op Almere c.
Edit: ik ga op Schiphol in jouw trein stappen denk ik. 12:26 v Schiphol richting Den Haag?
Op tijd op Schiphol, met +7 op Leiden. Gemiddelde snelheid zal niet boven de 60 gelegen hebben.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja dat was 'm. Maar ik moest op Duivendrecht eruit. Paar minuten te laat maar.
zo snel wordt er ook ongeveer op de Zuidtak geredenquote:Op woensdag 11 september 2013 12:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Op tijd op Schiphol, met +7 op Leiden. Gemiddelde snelheid zal niet boven de 60 gelegen hebben.
dan is dat de reden dat de vertraging er daar uitgereden werd, want normaal is het veel stilstaan en langzaam rijden op dat stukjequote:Op woensdag 11 september 2013 13:03 schreef b2py het volgende:
Zuidtak ging als een raket daarentegen. Ging op Schiphol nog even naar een knappe wc :p
Personeel moet vijf minuten voor vertrek bij de trein zijn, geloof ik.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:57 schreef mschol het volgende:
[..]
personeel mag 5 minuten voor vertrek aankomen op het werk?....
Nergens last van, gewoon naar Utrecht zondagquote:Op woensdag 11 september 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
Die lijst met werkzaamheden voor komend weekend...
Bij één ervan:quote:Op woensdag 11 september 2013 16:55 schreef James1988 het volgende:
Die lijst met werkzaamheden voor komend weekend...
Werkzaamheden met méér treinen als gevolg! Wonderlijk.quote:tussen Utrecht Centraal-Tiel rijden drie in plaats van twee Sprinters per uur
Positief is dit. Appelpop is namelijk dit weekend in Tiel!quote:Op woensdag 11 september 2013 17:42 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Bij één ervan:
[..]
Werkzaamheden met méér treinen als gevolg! Wonderlijk.
precies. Er wordt gewoon handig gebruik van gemaakt door na 20.00 uur 4 sprinters per uur naar Tiel te sturen en na 22.00 uur 3 per uur.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Positief is dit. Appelpop is namelijk dit weekend in Tiel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |