abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131080289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Hehe.. Relais zitten IN een interlocking, nOOb! Overigens kan je ERTMS prima aan een B-relaisinstallatie vastmaken. De constructie die daarvoor nodig is wordt ook wel gebruikt om ERTMS van fabrikant A aan een interlocking van fabrikant B te knutselen.
Ik ben het spoor bijster en zojuist over een ontspoortong de baan uit gejaagd.
pi_131080428
Kan iemand het eens bedacht krijgen dat er ook zoiets bestaat als "teveel werkzaamheden tegelijk"? Ik bedoel, leuk dat alles naar voren gehaald wordt om de sector aan het werk te houden maar de complete infrastructuur van het hele land wordt gecrippled op deze manier. En als dit nou eens een éénmalige uitzondering was okee, maar dit soort flauwekul is al 8 jaar lang elk weekend hetzelfde. Ik word er gewoon misselijk van ondertussen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131080668
Stel je niet aan. Je wilt als reiziger de hele dag 15' diensten, moet je ook accepteren dat het spoor er voor onderhoud uit moet.
pi_131080676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:21 schreef _JdM_ het volgende:

[..]
Foutje ontdekt, het blijft handwerk he.

In Amersfoort worden normaal gesproken crossplatform overstappen geboden tussen de IC Schiphol-Schothorst met de IC Den Haag C-Enschede en de IC Schiphol-Enschede met de IC Den Haag C-Schothorst.

In dit weekend wordt er in Amersfoort meer corridor gereden: Vanuit Den Haag Centraal gaat men door naar Enschede (dus nu 2x per uur), vanuit Schiphol/Hilversum gaat men door naar Schothorst. (2x per uur)

IC Dordrecht-Haarlem-Amsterdam C wordt nog steeds omgeleid via Schiphol en gaat nog steeds door als IC naar Amersfoort, maar heeft nu dus 2x per uur de eindbestemming Amersfoort Schothorst.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131080731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Stel je niet aan. Je wilt als reiziger de hele dag 15' diensten, moet je ook accepteren dat het spoor er voor onderhoud uit moet.
Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer :)
pi_131084269
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:54 schreef James1988 het volgende:
Die trein omleiden via Den Bosch / Utrecht is wellicht een beetje onzinnig: vanuit Breda ben je met de Fyra veel sneller in Rotterdam, Schiphol of Amsterdam dan met een omleiding. Bovendien is Amsterdam niet meer de eindbestemming van die trein (stel je voor zeg...)

Keren in Breda zou denk ik de meest ideale oplossing zijn, maar is waarschijnlijk logistiek lastig vanwege de verbouwing. Het opstelterreintje ten oosten van het station (waar nu de Fyra keert) is gebouwd met treinstellen in het achterhoofd (waarbij de machinist alleen een knopje hoeft om te zetten), niet met het aan- en afkoppelen van locs. De locs die achterblijven moeten ook ergens staan, ik denk niet dat daar plek voor is :X

Over Breda gesproken, hier wat luchtbeelden van de trap bij het station, gemaakt door de firma die die trap heeft geleverd:
Sinds wanneer hebben Nederlandse goederentreinen een bel?
pi_131084572
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 02:17 schreef Fixers het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben Nederlandse goederentreinen een bel?
/sound effects/bel.wav :+

Leuk filmpje :)
  donderdag 12 september 2013 @ 06:26:29 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131084934
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh je bedoelt dze post? PTA / Treinentopic #79

De Ter die Greavy bedoelt is best ok hoor, daar rijd dat Bi-Bi-spul+ toeristisch treintje op dat station :Y
Ja, dat wel. En smalspoor stoomtreintjes daar. En de 13e een grote stoomtrein daar. Die ook moet rangeren enzo. Alleen is het zo slecht te bereiken op zondag :(
pi_131084944
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer :)
Je woont te afgelegen..
  PR/Manusje van alles donderdag 12 september 2013 @ 06:44:31 #185
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131085013
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 06:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Je woont te afgelegen..
inderdaad.... Wat voor verbindingen heeft deventer nou eigenlijk.... Twee spoortjes en ččn stoom-stoptrein per dag...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 12 september 2013 @ 08:27:47 #186
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_131085762
Kolere, 4 bakken Virm in de IC Amersfoort - Duivendrecht. Het drama van savonds breidt zich uit naar smorgens...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 12 september 2013 @ 09:06:12 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131086376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, en zonder onderhoud wordt het vanzelf een hindernisbaan kreupelbaan en kun je hier weer lekker azijnpissen op de storingen. Misschien moet je gewoon een modelbaan nemen, dan rijden de treinen altijd zoals jij dat wil.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:20:50 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131086596
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 september 2013 @ 09:22:26 #189
45532 ziggyziggyziggy
pi_131086615
quote:
15s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:20 schreef Duvel het volgende:
Ik verwoord het anders nog heel netjes.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:23:51 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131086635
ziggy3 heeft wel gelijk: een spoorsysteem heeft veel onderhoud nodig, en een hogesnelheidslijn nog meer. Dit heeft alles te maken met veiligheid, comfort en betrouwbaarheid.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:26:29 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131086670
Om even bij stil te staan, uit: De Zomer van 1823 – Zwolle, 2000

Men kon de tijd niet naar zijn hand zetten, men moest vertraging accepteren als een deel van het leven, en dat schiep een andere levenshouding. Snelheid was niet de allesbepalende norm. Alle grotere wegen waren bezaaid met tolhekken. De diligence, het snelste vervoermiddel van die tijd, had zes uur nodig om van Utrecht naar Den Bosch te rijden.

In deze periode, vlak voor de komst van de spoorwegen, moet het op de wegen vaak vol en druk geweest zijn. Uit bewaard gebleven tolregisters blijkt dat er met name een levendig voetgangersverkeer bestond. Voor al die wandelaars bestond er een flinke infrastructuur van logementen en herbergen. Lopen was voor de meeste mensen - uitgezonderd de rijken - nu eenmaal de meest gebruikelijke manier van zich verplaatsen. Ook Jacob en Dirk bereisden het grootste deel van hun route te voet. Vooral in het begin - later krijgt Van Hogendorp voetproblemen - leggen ze dagelijks forse afstanden af, niet zelden 35, 40 kilometer, en daarna nemen ze nog eens alle tijd voor een stadswandeling en het bezoek aan een of andere notabel.
De hele structuur van dorpen, steden en wegen was echter ook op loopafstanden ingesteld. De afstand van het ene dorp naar het andere werd niet in kilometers uitgedrukt, maar in looptijd. Veel dorpen lagen op weinig meer dan 'een uur gaans' van elkaar, marktplaatsen zelden op meer dan vijfentwintig kilometer, zodat iedereen nooit veel meer dan twee uur gaans - plm twaalf kilometer - van een markt en een bestuurlijk centrum vandaan woonde. Verder kwam de gewone Nederlander zelden of nooit.

Naarmate Van Lennep en Van Hogendorp verder vorderen beginnen hun voetreis-aspiraties te verwateren. Steeds vaker maken ze gebruik van andere soorten van vervoer. Allereerst en bovenal was dat de trekschuit, het unieke transportsysteem van de Nederlandse kustprovincies waarover buitenlanders niet raakten uitgepraat. Zo'n trekschuit ging niet sneller dan zo'n zeven, acht kilometer per uur. (Dit met uitzondering van de 'vliegende schuit' tussen Amsterdam en Utrecht, die werd aangejaagd met galopperende paarden, de TGV onder de trekschuiten.) De voordelen waren echter groot: de schuiten voeren frekwent en op tijd, ze waren relatief goedkoop, verbindingen sloten vaak goed op elkaar aan, en het hele netwerk functioneerde met de betrouwbaarheid van een uurwerk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131086810
quote:
15s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:20 schreef Duvel het volgende:
De sfeer is opperbest, alleen lopen de meningen nogal uiteen.. ;)
  donderdag 12 september 2013 @ 09:45:53 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131086969
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:36 schreef b2py het volgende:

[..]

De sfeer is opperbest, alleen lopen de meningen nogal uiteen.. ;)
Je zonnesteek duurt wel erg lang.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131087412
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 06:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Je woont te afgelegen..
Zegt de keizer van Heerhugomeer :')
pi_131087462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:23 schreef James1988 het volgende:
ziggy3 heeft wel gelijk: een spoorsysteem heeft veel onderhoud nodig, en een hogesnelheidslijn nog meer. Dit heeft alles te maken met veiligheid, comfort en betrouwbaarheid.
Ja. En op die manier bereiken we de hoogst denkbare graad van veiligheid, betrouwbaarheid en comforrt door het hele net gewoon 24/7 in onderhoud te gooien en het nooit meer te gebruiken voor waar het voor bedoeld is. Laten we dat doen ^O^
pi_131087483
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, en zonder onderhoud wordt het vanzelf een hindernisbaan kreupelbaan en kun je hier weer lekker azijnpissen op de storingen.
Ook mét onderhoud lijkt men nooit langer dan 24 uur te kunnen rijden zonder dat Schiphol er eens uitvliegt. Dat onderhoud noodzakelijk is lijkt me duidelijk, maar enige twijfels bij de manier waarop ProRail dat aanvliegt is intussen wel verklaarbaar.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 12 september 2013 @ 10:16:29 #197
45532 ziggyziggyziggy
pi_131087536
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. En op die manier bereiken we de hoogst denkbare graad van veiligheid, betrouwbaarheid en comforrt door het hele net gewoon 24/7 in onderhoud te gooien en het nooit meer te gebruiken voor waar het voor bedoeld is. Laten we dat doen ^O^
Overdrijven is ook een kunst. ;)
pi_131087558
VVD wil langere treinen in de winter

Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten :{w.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131087703
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. ;)
Hehe, mijn punt komt over :+
pi_131087720
quote:
12s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:17 schreef Litpho het volgende:
VVD wil langere treinen in de winter

Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten :{w.
Lekker het asfalt op natuurlijk. En je dan lekker scheel betalen aan accijns :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')