Ik ben het spoor bijster en zojuist over een ontspoortong de baan uit gejaagd.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hehe.. Relais zitten IN een interlocking, nOOb! Overigens kan je ERTMS prima aan een B-relaisinstallatie vastmaken. De constructie die daarvoor nodig is wordt ook wel gebruikt om ERTMS van fabrikant A aan een interlocking van fabrikant B te knutselen.
Foutje ontdekt, het blijft handwerk he.quote:
Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteerquote:Op woensdag 11 september 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Stel je niet aan. Je wilt als reiziger de hele dag 15' diensten, moet je ook accepteren dat het spoor er voor onderhoud uit moet.
Sinds wanneer hebben Nederlandse goederentreinen een bel?quote:Op woensdag 11 september 2013 22:54 schreef James1988 het volgende:
Die trein omleiden via Den Bosch / Utrecht is wellicht een beetje onzinnig: vanuit Breda ben je met de Fyra veel sneller in Rotterdam, Schiphol of Amsterdam dan met een omleiding. Bovendien is Amsterdam niet meer de eindbestemming van die trein (stel je voor zeg...)
Keren in Breda zou denk ik de meest ideale oplossing zijn, maar is waarschijnlijk logistiek lastig vanwege de verbouwing. Het opstelterreintje ten oosten van het station (waar nu de Fyra keert) is gebouwd met treinstellen in het achterhoofd (waarbij de machinist alleen een knopje hoeft om te zetten), niet met het aan- en afkoppelen van locs. De locs die achterblijven moeten ook ergens staan, ik denk niet dat daar plek voor is
Over Breda gesproken, hier wat luchtbeelden van de trap bij het station, gemaakt door de firma die die trap heeft geleverd:
/sound effects/bel.wavquote:Op donderdag 12 september 2013 02:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben Nederlandse goederentreinen een bel?
Ja, dat wel. En smalspoor stoomtreintjes daar. En de 13e een grote stoomtrein daar. Die ook moet rangeren enzo. Alleen is het zo slecht te bereiken op zondagquote:Op woensdag 11 september 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh je bedoelt dze post? PTA / Treinentopic #79
De Ter die Greavy bedoelt is best ok hoor, daar rijd dat Bi-Bi-spul+ toeristisch treintje op dat station
Je woont te afgelegen..quote:Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer
inderdaad.... Wat voor verbindingen heeft deventer nou eigenlijk.... Twee spoortjes en ččn stoom-stoptrein per dag...quote:
Ja, en zonder onderhoud wordt het vanzelf een hindernisbaan kreupelbaan en kun je hier weer lekker azijnpissen op de storingen. Misschien moet je gewoon een modelbaan nemen, dan rijden de treinen altijd zoals jij dat wil.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer
Ik verwoord het anders nog heel netjes.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:20 schreef Duvel het volgende:
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
De sfeer is opperbest, alleen lopen de meningen nogal uiteen..quote:Op donderdag 12 september 2013 09:20 schreef Duvel het volgende:
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
Je zonnesteek duurt wel erg lang.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
[..]
De sfeer is opperbest, alleen lopen de meningen nogal uiteen..
Ja. En op die manier bereiken we de hoogst denkbare graad van veiligheid, betrouwbaarheid en comforrt door het hele net gewoon 24/7 in onderhoud te gooien en het nooit meer te gebruiken voor waar het voor bedoeld is. Laten we dat doenquote:Op donderdag 12 september 2013 09:23 schreef James1988 het volgende:
ziggy3 heeft wel gelijk: een spoorsysteem heeft veel onderhoud nodig, en een hogesnelheidslijn nog meer. Dit heeft alles te maken met veiligheid, comfort en betrouwbaarheid.
Ook mét onderhoud lijkt men nooit langer dan 24 uur te kunnen rijden zonder dat Schiphol er eens uitvliegt. Dat onderhoud noodzakelijk is lijkt me duidelijk, maar enige twijfels bij de manier waarop ProRail dat aanvliegt is intussen wel verklaarbaar.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, en zonder onderhoud wordt het vanzelf een hindernisbaan kreupelbaan en kun je hier weer lekker azijnpissen op de storingen.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. En op die manier bereiken we de hoogst denkbare graad van veiligheid, betrouwbaarheid en comforrt door het hele net gewoon 24/7 in onderhoud te gooien en het nooit meer te gebruiken voor waar het voor bedoeld is. Laten we dat doen
Hehe, mijn punt komt overquote:Op donderdag 12 september 2013 10:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst.
Lekker het asfalt op natuurlijk. En je dan lekker scheel betalen aan accijnsquote:Op donderdag 12 september 2013 10:17 schreef Litpho het volgende:
VVD wil langere treinen in de winter
Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |