1.767quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm maar fles? hoeveel bordjes heb je nou in totaal wel niet?
Daar dacht ik ook al aanquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
Mariembourg.. is dat de belgse variant van marienberg?
staat er pas een topic of 20 zo hoor geloof ikquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind die tekst onder het Houten trammetje nog steeds grappig:
Foto: Ene Fles![]()
Grapjas beziggeweest zeker?
Niet dat ik weet, maar het viel me opeens op dat die tekst anders wasquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
1 of andere groentenman?
Jij weer.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:42 schreef Q. het volgende:
Treinvindpost.
Phat chance ja. Trok je toen je waffel open?quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:52 schreef Q. het volgende:
Ik heb je niet gezien vandaag, vorige week nog wel geloof ik, om 16:40 in Amf..
weer zoeen profiteurquote:Op maandag 27 augustus 2007 21:05 schreef Dichterbijer het volgende:
4444 weer es in de intercity dienst op Amersfoort - Amsterdam... vind het maar een k*t trein voor dat stuk.... teveel 1ste klas
Ik kom dat ding 's ochtends ook wel eens tegen, lekker begin van de dag, mag ik meteen weer gaan schelden. Zeker als er verder geen andere stellen aan hangen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 21:05 schreef Dichterbijer het volgende:
4444 weer es in de intercity dienst op Amersfoort - Amsterdam... vind het maar een k*t trein voor dat stuk.... teveel 1ste klas
Nee.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Phat chance ja. Trok je toen je waffel open?Nou dan
![]()
ja, ben ik ook vaakquote:Op maandag 27 augustus 2007 21:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee.Ik was chagerijnig na een dag werken.
Daar heb ik vrijdag nog van 15:00 tot 21:00 gezeten. En daarna kon ik niet meer lopen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, ben ik ook vaak![]()
er zijn van die terrasjes op het busstation. Keertje afstomen daar?
Kee. Morgen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 21:15 schreef Q. het volgende:
Naast de chinees.
Je kan in Gronau binnen twee minuten de trein terug pakken naar Nederland. Als je die niet haalt, moet je een half uur wachten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:57 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Als ik morgen nou daar ff heen jakker, heb ik dan daar een beetje aansluiting op de trein terug? OF voldoende faciliteiten
Nee hoor, dat is een RTL-leugen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die tunnel was toch de stofbak?
Levensmoe?quote:
Och, het is nooit echt in de wereld geweest...alleen RTL dacht weer iets sensatie-achtigs te hebben gevonden. Terwijl iedere aap zo'n beetje kan bedenken dat je stof (als daar al sprake van was) eenvoudig kan doen neerslaan met een waternevel.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dan is dat bij deze uit de wereld
quote:Volgens De Tijd en VRT heeft Infrabel dezelfde 8 ton koper twee keer laten stelen.
Bericht op VRT-site:
In maart meldde het gerecht aan Infrabel dat het een lading koper die eerder in Leuven gestolen was, teruggevonden had in Marche-en-Famenne. In samenspraak met de spoorwegen werd het koper wekenlang geobserveerd, in de hoop zo de bende achter de diefstal te betrappen. Toen dat niets opleverde, vroeg het parket aan Infrabel om de lading koper zelf te bewaken of ze te verplaatsen naar een veiliger locatie. Maar Infrabel deed dat niet. Pas na enkele aanmaningen bood de infrastructuurmaatschappij het koper uiteindelijk in juni te koop aan.
Maar deze keer maakte ze het de dieven wel erg gemakkelijk. In het bericht stond precies te lezen waar de acht ton koper opgeslagen lag. Enkele dagen later was het koper opnieuw gestolen.
Enschede-Gronauquote:
Mooi stuk trouwens Arthur, echt een aanraderquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:08 schreef MREn het volgende:
Enschede-Gronau
Mja het is er niet van gekomen...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi stuk trouwens Arthur, echt een aanrader
Almelo kan niet of zo?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heb ik afgelopen vrijdag ook wel gezien, want toen 10 minuten voor de komst van de internationale trein een setje koplopers uit Enschede Hengelo passeerde zat daar iemand in de eerste klas rustig een broodje te eten. Hopelijk moest ie naar Deventer of verder naar het westen, want anders heeft ie een probleem gehad.
van www.bttb.bequote:NS en NMBS schaffen zomaar trein af
Reizigers willen eindelijk een betere dienst
De Nederlandse reizigersvereniging ROVER en de Vlaamse reizigersbond BTTB verlangen van de NS en de NMBS dat ze hun werk doen: treinen rijden. In plaats daarvan worden er tussen Amsterdam en Brussel tijdelijk twee treinen opgeheven. De reizigersorganisaties willen dat de spoorwegen over het hele traject van Amsterdam naar Brussel vervangende treinen inzetten. Midden in het drukke vakantieseizoen en zonder voldoende compensatie een trein tussen beide steden opheffen is voor de reizigers niet aanvaardbaar.
De inkrimping van de dienst is volgens de spoorwegmaatschappijen nodig omdat er problemen zijn met de Belgische locomotieven, die zowel in Nederland als in België kunnen rijden. Van 16 juli tot en met 31 augustus vervallen twee intercitytreinen, die in de wandeling bekend staan als de “Beneluxtrein”:
Vertrek in Amsterdam Centraal om 10.26u met aankomst in Brussel-Zuid om 13.20u
Vertrek in Brussel-Zuid om 13.40u met aankomst in Amsterdam Centraal om 16.38u
De NMBS rijdt geen vervangende trein en de NS rijdt niet meer dan het traject Rotterdam – Roosendaal. Dat is voor de reizigers onvoldoende. Ook reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam en tussen Antwerpen en Brussel maken veel gebruik van de Beneluxtrein, omdat die een snelle verbinding biedt. Verder maken er ook veel internationale reizigers gebruik van. Daarom moet er over het hele traject een vervangende trein rijden. Daarbij wordt van beide spoorwegmaatschappijen inspanning en creativiteit verwacht.
De reizigersorganisaties constateren met teleurstelling dat het steeds slechter gaat met de Beneluxtrein. Regelmatig valt hij uit en als hij wel rijdt, zijn er meestal veel te weinig zitplaatsen. Het komt regelmatig voor dat reizigers van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan.
De laatste maanden gaat het met de Beneluxtrein van kwaad tot erger. NS wil dat de reizigers tussen Nederland en België alleen via de HSL een vlotte verbinding hebben. Omdat het aantal zitplaatsen per uur nauwelijks zal toenemen, betalen reizigers het gelag: weinig stoelen en torenhoge tarieven. Als voorschot bieden NS en NMBS nu alvast minder stoelen aan.
Jaquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:31 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ja hallo, dit is toch oud nieuws?
Dat zou pas echt nieuws zijnquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
quote:De Traxx-locomotief is eergisteren ook toegelaten in België, althans in ieder geval als goederentreinloc . Vrijdag beginnen de tests op het grensbaanvak om te zien of de transitie van mn de beveiligingssystemen goed loopt.
Hispeed heeft veel haast om Traxx voor Beneluxstammen te kunnen zetten, gezien de deplorabele toestand van het park van de locs reeks 11.8.
Die Traxx-locs zouden inderdaad vanaf september in de BNL gaan rijden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
En daar zeuren ze nu over. De tijdelijke opheffing is tot 31 augustus en dan beginnen ze 4 dagen voor het einde nog te klagen![]()
Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
Als dat net zoeen tranendal wordt als Randstadrail, dan staat de traxxjes nog een roemruchte carriere te wachtenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel, dit duurt natuurlijk tot het spul op de HSL kan rijden![]()
Nou weet ik dat Belgen bij vlagen dommer zijn dan je had durven dromen, maar waarom zou dat iets uitmaken als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef MREn het volgende:
Complicerende factor: die Traxx'en zijn nog helemaal niet toegelaten in België. Tenminste niet voor reizigersvervoer.
die sprinterkop skip ik altijd :w tering druk altijdquote:Op woensdag 29 augustus 2007 06:50 schreef Wadloper het volgende:
Gister naar het spoorwegmuseum geweest. Het was op zich wel leuk, maar een paar dingen vielen mij wel tegen. Zo kon je in het weinige materieel dat er stond écht in, zoals die mat'54 ABk.
Die sprinterkop was wel lachen an sichAlleen een beetje raar dat na een hoog groen meteen een rood sein komt
Naar mijn weten moet er eerst geel zijn![]()
die is vast ook heel wat leuker dan zo`n sim:+quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:56 schreef MREn het volgende:
Laatste keer dat ik in een sprinterkop was, werkte wel alles qua seinen. Maar ja, dat was dan ook in de grote boze buitenwereld
quote:De gemeente Olst-Wijhe wil dat de VROM-inspectie de bestaande klachten over de geluidsoverlast van het treinverkeer serieus neemt.
In een brief vraagt Olst-Wijhe de VROM-inspectie om op te treden tegen spoorbedrijf ProRail. Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen. Olst-Wijhe vindt dat ProRail bewust de regels overtreedt en wil dat er uiterlijk volgend najaar moderne en stillere treinen worden gebruikt.
stations daar maar overslaan.. doortrekken tot 140.. en in de dorpen uitrollen dan maar?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Alsof die doedelzakken stil zijn![]()
Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:23 schreef MREn het volgende:
En ze hebben zelf vorig jaar om extra treinen gevraagd...
Geef mij daar maar gewoon ICRm, natuurlijk minimaal op Tb-Zl.
Tjah of een Plan T, met twee bakken aan komen zettenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 6 bakken al halen. want vaak wordt er ook met 4 gereden als er elders weer meer stellen nodig zijn
Als de mensen bij de NS al klagen om ICRm als stoptrein tussen Ah-Nm in te zetten, dan wordt het wel leuk tussen Zp-Zl. En daarbij komt dat spul totaal niet op gang, en moet je voor de Zl al beginnen te remmen als je bij Olst rijdtquote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:51 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, nu jij zo ICB zegt, dat zou volgens mij niet eens zo’n slechte zet te zijn om in te zetten op de 3700. Dan is het plaatsprobleem tenminste minder erg. Of halen die stammen met ICB-rijtuigen de rijtijden niet, of is er een ander bezwaar?
Dus als de NS nog wat rijtuigen en locs over heeft, wat let ze.![]()
Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoorquote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:05 schreef MREn het volgende:
De media leren snel dat niet alles op het spoor NS is, vandaag de dag...
hoezo nou weer flessemans?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoor![]()
Servex moet ook dood trouwens
Kan voor het vervolg wel vervangen worden door een mooie foto van de bus. De tijdelijke bus die er nog tot 2010 gaat rijden. Tot wanneer het nieuwe station af is enzo....quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
staat er pas een topic of 20 zo hoor geloof ik
Vetquote:
En dat betekent?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:41 schreef MREn het volgende:
Dan word je vast helemaal gelukkig dat dit ding als IRM-VI weer terug komt
Bron: rtvnorod.nlquote:Trein Groningen-Veendam moet in 2009 rijden
VEENDAM - In mei 2009 moeten er weer personentreinen rijden tussen Veendam en Groningen. De provincie Groningen, de gemeente Veendam, Arriva en ProRail hebben hiervoor donderdagmorgen een intentieverklaring getekend.
Arriva wil voor 1 december een definitief contract hebben met de provincie. De vervoerder moet voor die tijd namelijk de benodigde extra treinstellen bestellen. Dit betekent dat proRail voor 1 december de beveiliging van het spoor en de overwegen voor elkaar moet hebben.
De kosten van het project bedragen 10 à 15 miljoen euro. Dit bedrag wordt opgehoest door de provincie en de gemeenten, die profijt hebben van de verbinding. De eerste trein moet rijden op 15 mei 2009; dan is het precies 70 jaar geleden dat het spoor tussen Veendam en Groningen voor personenvervoer werd gesloten.
Dat ie met vier bakken heen gaat, maar met zes terug komt.quote:
Dat blijft gewoon diesel begrijp ik? EN wanneer wordt het doorgetrokken naar Emmen? (En blijft het dan NOG diesel?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:32 schreef Dichterbijer het volgende:
Trouwens, goed nieuws voor Veendammers:
Mwoa zoeen beetje er omheen dan he, ik ken het daar niet echtquote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:53 schreef Charango het volgende:
Doortrekken naar Emmen? Ik dacht het grootste deel van dat traject al was opgebroken en plaats had gemaakt voor nieuwbouw?Die nieuwbouw verplaatsen zou een kostbare zaak zijn,
ja als je dan toch spoorstaven en dwarsliggers legt.. leg dan meteen een spoortje van groningen naar heerenveenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa zoeen beetje er omheen dan he, ik ken het daar niet echt
En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja als je dan toch spoorstaven en dwarsliggers legt.. leg dan meteen een spoortje van groningen naar heerenveen![]()
nee daarvoor komt toch de Hanzelijn... al die bootjes die tegen die drijvende dijk varen en dan weer een spoorstoringquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:31 schreef Charango het volgende:
[..]
En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?![]()
idd.. bij een zuchtje wind buigen de spoorstaven al teveel waardoor je niet veilig kan rijdenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:40 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
nee daarvoor komt toch de Hanzelijn... al die bootjes die tegen die drijvende dijk varen en dan weer een spoorstoring
En als we dan toch al bezig zijn gaan we via Ter Apel weer over de Duitse grens.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:31 schreef Charango het volgende:
[..]
En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?![]()
En toen pakte je er een kaart bij he?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:45 schreef von_Preussen het volgende:
een verbinding Amsterdam - Leeuwarden - Groningen - Ter Apel - Rheine -Bremen - Hamburg - Kopenhagen.![]()
Je meent hetquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Jo Fles, wist je dat er op 15 en 16 september voor 11 euro een dagkaart is voor heel België?
![]()
Jammerquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:17 schreef SNArky het volgende:
Vandaag heb ik een Blokkendoos door station Delft zien racen. Ik was helaas niet snel genoeg om er een foto van de maken.
ben je wel eens in het Spoorwegmuseum geweest? Reuze leerzaamquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:36 schreef crossover het volgende:
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's
Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'.
De 766 woont op opstelterrein Dijksgracht tegenwoordig jaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:38 schreef SNArky het volgende:
Die hondenkop heb ik vrijdag ook gezien in Amsterdam!
Geeft niet joh. We weten allemaal hoe die er uit ziet ;-)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:17 schreef SNArky het volgende:
Vandaag heb ik een Blokkendoos door station Delft zien racen. Ik was helaas niet snel genoeg om er een foto van de maken.
Wist je dat ik dat weekend met jou naar Coo gingquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je meent het
Wist jij dat ze in de voorverkoop 9 euro zijn?
En wist je dat ik een grafknetterhekel heb aan treinen die rampendstampend vol zitten?
Wist je dat dat niet zo is?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:38 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Wist je dat ik dat weekend met jou naar Coo ging![]()
http://www.nicospilt.comquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:36 schreef crossover het volgende:
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's
Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'.
Bemoei je met je eigen zaken, figuur.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit je de boel weer de Flessen?
Vertelquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wist je dat in de eerste klas slaapcabines van de CityNightLine gemiddeld de lelijkste kinderen verwekt worden?
Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is.quote:Prorail belooft reizigers minder vertraging
Binnen twee jaar rijdt tien procent van de treinen die nu vertraagd zijn, op tijd. Dat belooft spoorbeheerder Prorail, die samen met NS miljoenen investeert in nieuwe apparatuur.
Prorail denkt ook meer ruimte op het spoor vrij te maken door treinen niet altijd meer vanaf hetzelfde perron te laten vertrekken. Op dit moment ligt de punctualiteit net onder de 88 procent. Om dit percentage omhoog te krijgen, komt er in de treinen een nieuw computersysteem. Dit laat de bestuurder zien wat er vóór hem gebeurt. Hij kan zo zes treinen ‘vooruit kijken’ en weet daardoor al vroeg of een eerdere trein vaart mindert of tot stilstand is gekomen.
,,De machinist kan daarop anticiperen door vaart te minderen. Dat scheelt de irritante stop die machinisten nu vaak moeten maken in het weiland of vlak voor het station,’’ zegt Maaike van Mourik, manager innovatie van Prorail. ,,Je voorkomt ergernis bij de reizigers, bespaart energie en het is beter voor de punctualiteit.’’
De NS is enthousiast over het systeem. Naast de positieve effecten op de punctualiteit zijn de Spoorwegen vooral enthousiast over de energiebesparing. Om meer treinen op het al druk bereden Nederlandse spoor te krijgen, gaat Prorail perrons anders gebruiken. Nu stoppen treinen altijd op de in de dienstregeling vastgelegde plek. De spoorbeheerder wil hier mee variëren. Op Schiphol loopt een proef. Dat vergroot daar de spoorcapaciteit met een derde. Verlichte pijlen wijzen reizigers de goede richting. Waarschijnlijk komt na Schiphol Den Bosch aan de beurt.
Extra capaciteit op het spoor is nodig, omdat de NS meer klanten krijgt en er dus extra treinen moeten rijden. Dit jaar bedraagt de reizigersgroei 3 tot 4 procent. Tot 2020 moeten er elk jaar 2,5 procent bijkomen. Tot en met 2012 investeert Prorail twee miljard euro in het opknappen van het spoor.
ja, en ik ben de Paashaasquote:Nu stoppen treinen altijd op de in de dienstregeling vastgelegde plek.
Op schiphol werkt het aardig geloof ik hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Artikeltje uit het AD:
[..]
Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is.
Het gaat volgens mij niet zo zeer om extra meters die je moet maken als je moet kopmaken op bijvoorbeeld 11b ipv 11a (zoals de treinen uit Den Haag en Rotterdam richting Amersfoort in Utrecht doen). Waar je veel meer op moet letten denk ik, is kruisende rijpaden. En wat dat betreft denk ik zeker wel dat dit systeem daar een positieve invloed op kan hebbenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
En dat het systeem op schiphol goed werkt zegt me niks. Zou het ook goed werken op stations met kerende treinen, want daar moet je bij vertragingen e.d. dan soms wel meer meters maken als een trein niet altijd aan het zelfde perron stopt.
En het is nog niet klaar hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel waar ja. Operatie ontknoop heeft in Utrecht denk ik wel al voor meer rust gezorgd.
Als de NO weer in Hilversum gaat stoppen, bedoel je?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
En de overstap van de NO naar Amsterdam in Hilversum zal ook leuk zijn, omdat er nu in Amersfoort gerend en gesleept moet worden
De trein naar Enschede hoorde al bij de NOquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:42 schreef Charango het volgende:
De NO (hierbij neem ik de Twente-express naar Enschede ook mee) krijgt dus een extra stop op weg naar Schiphol?
Nee, in de praktijk denk ik dat ook nietquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat de stop bij Duivendrecht komt te vervallen
Staat op de site van Nico Spiltquote:Een Japans treinstel, duidelijk afgekeken van Nederlandse Koplopers. Dit is een JR East class 351 "Super Asuza", die sinds 1995 rijdt tussen Tokyo en Matsumoto. Over de afstand van 225 km doet deze kantelbaktrein iets meer dan 2½ uur. Er bestaat een versie met acht en een versie met vier rijtuigen. Tot Matsumoto rijden deze gecombineerd, daarna gaat het achtdelige treinstel verder over het 70 km lange traject naar Minami Otari. Foto omstreeks 2005 gemaakt door de zus van William Jonker.
die hebben nog een werkende doorloopkop?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is cool:
[afbeelding]
[..]
Staat op de site van Nico Spilt
kwa tijds bestek nog niet toch? :pquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze Nederland kopiëren dan moeten ze de doorloopkop nu ook al dichtgelast hebben of in ieder geval niet meer werkend hebben![]()
Het is eerder andersom. In Japan rijden ook voorgangers van dit model. (Of iig oudere treinen met het doorloopkopprincipe)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is cool:
[afbeelding]
[..]
Staat op de site van Nico Spilt
Hebben we in nederland eigenlijk kantelbakken? Op discovery channel vaak genoeg gezien dat ze er in engeland goede sier mee (proberen te maken). Maar hier in nederland heb ik het nog niet duidelijk gehoord of ze het wel of niet kunnen.quote:Een Japans treinstel, duidelijk afgekeken van Nederlandse Koplopers. Dit is een JR East class 351 "Super Asuza", die sinds 1995 rijdt tussen Tokyo en Matsumoto. Over de afstand van 225 km doet deze kantelbaktrein iets meer dan 2½ uur. Er bestaat een versie met acht en een versie met vier rijtuigen. Tot Matsumoto rijden deze gecombineerd, daarna gaat het achtdelige treinstel verder over het 70 km lange traject naar Minami Otari. Foto omstreeks 2005 gemaakt door de zus van William Jonker.
Ehm...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Je weet maar nooit.
Deze is ook mooi:
[afbeelding]
Stel 3323
Nee, hier zijn geen kantelbakken. Ik geloof dat kantelbakken sowieso nog maar op weinig plekken probleemloos werken dus laten we het in Nederland nog maar even aan ons voorbij gaan, nieuwe dingen zijn we nooit zo goed in.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hebben we in nederland eigenlijk kantelbakken? Op discovery channel vaak genoeg gezien dat ze er in engeland goede sier mee (proberen te maken). Maar hier in nederland heb ik het nog niet duidelijk gehoord of ze het wel of niet kunnen.
Die ribbeltegeltjes hebben ze over de hele wereld, en er zijn nog wat kleine details op de stations zoals borden e.d. die iig niet nederlands zijn. Over de verschillen tussen deze en onze eigen koplopers zal ik maar niet beginnen. Als het een soepie is, dan is het wel een heeeeeel erg goede, uitgebreide en proffesionele.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
En dat asfalt op de perrons in ook zo Nederlands... En die Kanji tekens gebruiken wij hier heel veel...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
240 euro voor een week door Japan treinen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:07 schreef Fixers het volgende:
Daar betaal je dan ook wel voor. Als je kijkt naar wat een Japan Rail Pass kost, en dan is die zo vreselijk goedkoop dat je die alleen vanuit het buitenland kan bestellen speciaal voor toeristen. Betaal je nog een kleine 240 euro voor een weekje treinen in Japan. dan heb je een "green-class" een soort eerste klasse, maar volgens mij moet je voor de meest luxe/snelste treinen nog steeds toeslagen bijbetalen.
Ik betaalde in mei 2006 319 euro voor twee weken een Japan Rail Pass, 2e klas. Alleen voor de Nozomi Skinkansen moet je bijbetalen, verder is het hele land gratis. En op die Nozomi lijnen rijden ook andere Shinkansen, die stoppen alleen twee keer vaker tussen Tokio en Hiroshima ofzo.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:07 schreef Fixers het volgende:
Daar betaal je dan ook wel voor. Als je kijkt naar wat een Japan Rail Pass kost, en dan is die zo vreselijk goedkoop dat je die alleen vanuit het buitenland kan bestellen speciaal voor toeristen. Betaal je nog een kleine 240 euro voor een weekje treinen in Japan. dan heb je een "green-class" een soort eerste klasse, maar volgens mij moet je voor de meest luxe/snelste treinen nog steeds toeslagen bijbetalen.
Rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - Spoorbeheerder Prorail staat voorlopig niet toe dat er sneller wordt gereden op de noordelijke spoorlijnen. Vervoerder Arriva wil de treinen sneller laten rijden, zodat ze meer treinen kan inzetten.
De Spurts, de nieuwe treinen van Arriva, worden steeds meer ingezet om de verouderde Wadlopers te vervangen en kunnen 120 kilometer per uur rijden. Als de treinen ook daadwerkelijk sneller gaan rijden, moet Prorail echter wel sporen, wissels en seinen aanpassen, een intensieve klus.
Prorail gaat dan ook niet over een nacht ijs en wil van Arriva een goed onderbouwd verhaal horen. Maar de spoorbeheerder is niet erg onder de indruk van het huidige verzoek van Arriva. Die gaat nu een nieuw verzoek indienen.
Meer treinen inzetten? Welke treinen?quote:Vervoerder Arriva wil de treinen sneller laten rijden, zodat ze meer treinen kan inzetten.
Hmm, en ik had vanochtend het idee dat de trein waarmee ik reisde van Leeuwarden naar Zuidhorn meer dan 120 km/h reed.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog meer arriva nieuws....
[..]
Rtvnoord.nl
Neequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Ehm...![]()
Hebben we 1 baks buffels hier?![]()
Volgens mij rijd in Zweden de X2000 met succes, en dat leek me van dichtbij best een kantelbak.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, hier zijn geen kantelbakken. Ik geloof dat kantelbakken sowieso nog maar op weinig plekken probleemloos werken dus laten we het in Nederland nog maar even aan ons voorbij gaan, nieuwe dingen zijn we nooit zo goed in..
Ze lopen ver achter daar, de wadjes zijn hier al 1 of 2 maand weg ofzoquote:De Spurts, de nieuwe treinen van Arriva, worden steeds meer ingezet om de verouderde Wadlopers te vervangen
Vergeet niet dat Jappanners een heel andere mentaliteit hebben. Hier in Nederland wordt alles gesloopt, ondergetekend, ondergekotst, opengesneden of anderzins vernield. Reken maar uit wat het zou kosten om dat luxe interieur steeds weer te vervangen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:52 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar over Japanse treinen gesproken: die lui weten wet hoe ze treinen moeten inrichten:
[afbeelding]
Stoelen kun je omdraaien, nette bekleding, houten vloertje, stil.
Die reden daar idd 140 km/h. Momenteel rijden de 2 overgebleven buffels op Lw-Hlgh (wel vaak met vertraging)quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:33 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ze lopen ver achter daar, de wadjes zijn hier al 1 of 2 maand weg ofzo
Trouwens, tussen Lw en Gn wordt door die DM'90 stellen toch ook al 140 km/u gereden?![]()
Weet je wat het is?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
xx kan de komende week in ieder geval nog met 5 V'tjes op de kippenlijn blijven rijden. Het contract voor 2 van de V'tjes is met een week verlengd.
Ding komt idd als VIRM VI terug, maar de bakken worden er in Haarlem weer tussenuit gehaald en het stel zal dus gewoon de IV 9502 blijven. Stel komt vannacht weer aan in Nederlandquote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:41 schreef MREn het volgende:
Dan word je vast helemaal gelukkig dat dit ding als IRM-VI weer terug komt
Ding heeft trouwens een 'onverklaarbaar defect' in een hoogspanningskabel.
Ik heb liever 1 keer per uur een trein waarin ik kan zitten zoals bij jou, dan elk kwartier kunnen stampen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Gast zeur niet zo joh. Je woont in de Randstad daar is zoiezo alles al beter geregeld kwa OV dan in de rest van het land... En Cxx kan er dus niks aan doen dat de leverancier van de Protos problemen heeft. Beetje onzin dus om dat op Cxx af te schuiven...
Maar dat ene defecte hoogspanningskabel zit er dus nog steeds in ofzo?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ding komt idd als VIRM VI terug, maar de bakken worden er in Haarlem weer tussenuit gehaald en het stel zal dus gewoon de IV 9502 blijven. Stel komt vannacht weer aan in Nederland
Reactie van de chauffeur: "Ik had niet eerst een geel licht gezien."quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Overigens betekent treinvervangend vervoer dat de bus door rood mag rijden en auto's van de rotonde af mag drukken![]()
![]()
Die rolkoffers daar irriteer ik me ook dood aan altijd. Veel mensen hebben er zelfs 2. Die hebben dan gewoon de breedte van 3 normale voetgangers tegelijk nodig, en gaan dan bij voorkeur ook nog even vertwijfeld onhandig staan doen midden in de loop of op de roltrap. Ophoeren met die kutdingenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:25 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Overigens zorgde dat op roosendaal voor hachelijke twferelen, een mannetje of 60 die niet meekonden en in een soort rolkofferace voorbij de deuren scheurden![]()
en dan achter de trein aan?quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die rolkoffers daar irriteer ik me ook dood aan altijd. Veel mensen hebben er zelfs 2. Die hebben dan gewoon de breedte van 3 normale voetgangers tegelijk nodig, en gaan dan bij voorkeur ook nog even vertwijfeld onhandig staan doen midden in de loop of op de roltrap. Ophoeren met die kutdingenKoop een caravan
Nee, gewoon doodgaan of oprotten, iig zo dat ik er geen last meer van hebquote:
Die kutdingen, ik ga er altijd voor lopen en stop dan ineens.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die rolkoffers daar irriteer ik me ook dood aan altijd. Veel mensen hebben er zelfs 2. Die hebben dan gewoon de breedte van 3 normale voetgangers tegelijk nodig, en gaan dan bij voorkeur ook nog even vertwijfeld onhandig staan doen midden in de loop of op de roltrap. Ophoeren met die kutdingenKoop een caravan
Dat moet je gewoon eens een keer laten gebeuren, en dan een beetje dramaqueenen erbijquote:Op zaterdag 1 september 2007 18:41 schreef en_door_slecht het volgende:
En bij het uitstappen ALTIJD eerst die trekstang uit dat klotending, zodat de rest weer kan wachten, maar de persoon achter je niet uitkijkt en je dus richting die koffer wordt geduwd.
ja, ikquote:Op zaterdag 1 september 2007 20:16 schreef Socios het volgende:
Nog anderen met leuke rondjes in het verschiet?
Dat zijn de Veenexpressjes toch? Die stonden 21-8 nog te Hglquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Wadjes 3101 en 3102 staan ook in Amersfoort of ze geconserveerd zijn, weet ik niet
huhquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
de materieelshow daar in Twente
Dat duurt nog kei langquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Op 29 en 30 september is er in het Twentseland een materieelshow met Hengelo als centraal punt
Kun je niet alvast in Utrecht een ticket naar Dortmund kopen? Of hoe ga/ wilde je dat vervoerbewijstechnisch regelen al die ´kleine´ stukjes ´boemel´ in dat gebied?quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
en er is eigenlijk ook niet echt ergens tijd om een NRW ticket te komen
Ja, leuk inderdaad, zoeen hogesnelheidslijn. Mooie geluidswal hebben we er aan overgehouden, anders niksquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:22 schreef Q. het volgende:
2009 of pas in 2019? Iig eerder dan die AnsaldoBreda HSL stellen..
Die Protosjes zijn er al en zullen binnenkort ingezet worden. Op AnsaldoTilburg kun je nog wel even wachtenquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:22 schreef Q. het volgende:
In welk jaar kan ik de Protosjes verwachten? 2009 of pas in 2019? Iig eerder dan die AnsaldoBreda HSL stellen..
http://www.mijnopenbaarvervoer.nl/quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat duurt nog kei lang
Waarom eigenlijk? EN is er dan nog meer te doen daar of zo?
ehmm, daar heb je dus dat NRW ticket voor. hele dag geldig op alle stoptreinen en RE's, erg makkelijk, erg goedkoop, wordt erg vaak gedaan ook door mensen die daar gebruik van makenquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:23 schreef Socios het volgende:
Kun je niet alvast in Utrecht een ticket naar Dortmund kopen? Of hoe ga/ wilde je dat vervoerbewijstechnisch regelen al die ´kleine´ stukjes ´boemel´ in dat gebied?
SWT geldt voor heel duitsland jaquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:13 schreef Socios het volgende:
Aha, handig voor zo´n dag! Kende wel een variant erop, het "Schönes Wochenende-ticket", daar heb ik ook weleens RE/ RB-reisjes meegemaakt, richting Koblenz en Hannover.
En vandaag heb ik een Traxx een BNL zien rijden te Ut. Althans, de loc met ICR-zuurstok bakken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Die Traxx-locs zouden inderdaad vanaf september in de BNL gaan rijden.
En desondanks is de 'tijdelijke' opheffing verlengd tot 9 december. Met vanaf maandag vervangende dienst in NL op het hele traject.
Volgens mij komt dit ook eerder zo een tekort aan rijtuigen, omdat hier de ICRm-stoelen uit worden gehaald voor vrijwel identieke stoelen, maar dan blauw, en met die zuurstokkleurtjes op de zijkant.
Ongetwijfeld worden deze rijtuigen zaterdag natuurlijk gewoon gebruikt voor dat oefeningetje.
Wat het ook geweest is: Dit is niet normaalquote:
Stond al op de vorige paginaquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:51 schreef thats-me het volgende:
Trouwens de Wadlopers 3101 en 3102 Die al enkele weken te Hengelo aan de kant stonden zijn vandaag van Hengelo naar Amersfoort verhuisd. Misschien wel voor de Kippenlijn wie zal het zeggen.
Heb je MREn al eens aan z'n kloten getrokken? Die kan je in Gronau vast wel van zo'n kaartje voorzien, die woont er tenslotte op een steenworp afstand vanaf.quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
ehmm, daar heb je dus dat NRW ticket voor.
Oh, was dat die rit van MREn?quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was besloten vervoer![]()
Was voor een evacuatie oefening in de Groene Hart tunnel
Aan me eige klote trekken doet al pijn, dank jequote:Op zaterdag 1 september 2007 22:53 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Heb je MREn al eens aan z'n kloten getrokken?
Er gingen nog wel wat meer mee hoor, zoals op meerdere plaatsen op internet staat te lezenquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:54 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Oh, was dat die rit van MREn?
Ze zijn niet geconserveerd, omdat ze aan de spots op Somda te zien op eigen kracht naar Amersfoort zijn gekomen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Wadjes 3101 en 3102 staan ook in Amersfoort of ze geconserveerd zijn, weet ik niet
ze worden daar toch geconserveerd ?quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn niet geconserveerd, omdat ze aan de spots op Somda te zien op eigen kracht naar Amersfoort zijn gekomen.
De rest van de wadjes is allemaal in Onnen geconserveerd. Amersfoort heeft momenteel nog geen werkplaats, al laat xx er nu wel eentje bouwen daar.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ze worden daar toch geconserveerd ?
NRW Ticket is al geldig vanaf Enschede!quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:53 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Heb je MREn al eens aan z'n kloten getrokken? Die kan je in Gronau vast wel van zo'n kaartje voorzien, die woont er tenslotte op een steenworp afstand vanaf.
Ja er rijden ook stoomtreinen tussen Oldenzaal en Delden. Als het mooi weer is ga ik daar wel ff kijken. Stukje pimpel meenemen nog op de terugweg, komt wel goed die dagquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat duurt nog kei lang
Waarom eigenlijk? EN is er dan nog meer te doen daar of zo?
Ja die witte wadloper moet ik binnenkort nog eens op de foto zetten, mooi ding is het wel iddquote:Op zondag 2 september 2007 09:43 schreef Robin2130 het volgende:
Dit is de mooiste wadloper die ik ooit gezien hebHet ziet er wat moderner uit
Is dat zo ja?quote:Op zondag 2 september 2007 10:56 schreef Zug-Chef het volgende:
NRW Ticket is al geldig vanaf Enschede!
Keep me posted, ik wil ook wel mee. Behoudens familie-aangelegenhedenquote:Ja er rijden ook stoomtreinen tussen Oldenzaal en Delden. Als het mooi weer is ga ik daar wel ff kijken. Stukje pimpel meenemen nog op de terugweg, komt wel goed die dag
Moest uitslapen hmmquote:Op zondag 2 september 2007 13:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Geen zin in een Belgicatoer?
Ik kwam het nog tegen toen ik oude topics doorspitte laatst, maar geen aandacht meer aan geschonken. Wat zou er mis gegaan zijn?quote:Op zondag 2 september 2007 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, kan iemand zich die lui uit Delft nog herinneren? Die 25.000 kilometer gereden zouden hebben in een week? En die 2 weken na afloop wisten te melden dat de uiteindelijke afstand op 30-8 "tijdens een persevent van TGV.com bekend gemaakt zou worden"?
Nee he, waren jullie allang vergetenIk ook hoor, maar ik dacht er ineens aan
Maar goed, niet op hun site, en niet op TGV.com, is er ook maar iets over te vinden
![]()
ZO wordt het wel de ultieme nachtkaars-ervaring natuurlijk
quote:Op zondag 2 september 2007 15:21 schreef Duvel het volgende:
Ik kwam het nog tegen toen ik oude topics doorspitte laatst, maar geen aandacht meer aan geschonken. Wat zou er mis gegaan zijn?
Hebben ze bij de SNCF een Expresse du Pimple?quote:
Eigenlijk is het een beetje net als met Duitsland, alleen dan veel extremer: een net met hogesnelheidstreinen die superblinkend glanzend glimmend vet zijn, dan een hele tijd niks, en dan een zootje schrale paupershit waarmee ze maar wat raak klooienquote:Op zondag 2 september 2007 16:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee SNCF is kudt met een grote K. Ze hebben niet eens fatsoenlijke intercity's. Bistrotjes zitten alleen in de TGV's en daar is reserveren verplicht.
Nee superkut dus
Ja, ik hoop dat er volgende maand weer gewoon treinen rijden daar, dan ga ik er wel ff langsquote:Op zondag 2 september 2007 20:33 schreef von_Preussen het volgende:
Maandag was ik eventjes in Steinfurt en Gronau, en kwam dus ook langs Metelen Land. Ik vroeg me al af wat al die spoordingen daaro waren, en waarom ze daar stonden. Lijkt me nu dan ook duidelijk.
Over materiaal en technische praat..... Ik heb laatst eens op google earth zitten kijken en volgens mij is die aftakking bij nootdorp, waar een paar jaar terug met heel veel stampij die brug over de A12 is gereden, alleen maar om naar de werkplaats bij leidschendam te rijden. Is dat echt zo? Lijkt me dat ze dat veel goedkoper op hadden kunnen lossen.quote:Op zondag 2 september 2007 21:04 schreef Wadloper het volgende:
In Amersfoort was wel een tankplaat, alleen was deze niet van NSR maar van Raillon dacht ik.
Maar tanken kunnen ze daar wel
Dat is zo ja. Blijkbaar was dit goedkoper dan het verplaatsen van de werkplaats...quote:Op zondag 2 september 2007 21:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
Over materiaal en technische praat..... Ik heb laatst eens op google earth zitten kijken en volgens mij is die aftakking bij nootdorp, waar een paar jaar terug met heel veel stampij die brug over de A12 is gereden, alleen maar om naar de werkplaats bij leidschendam te rijden. Is dat echt zo? Lijkt me dat ze dat veel goedkoper op hadden kunnen lossen.
quote:Op zondag 2 september 2007 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat xx de wadjes wil laten rijden tussen Lunteren en Ede-Wageningen en de rest van het traject met de Protos en Plan V, als ze enkele V'tjes ingeleverd hebben
quote:Op zondag 2 september 2007 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wtf de kippenlijn knippen?
![]()
Hoe jaag je mensen de auto in?![]()
Ik denk dat het tijdelijk de beste oplossing is.quote:Op zondag 2 september 2007 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]wtf de kippenlijn knippen?
![]()
Hoe jaag je mensen de auto in?![]()
Welke lijnen heeft Veolia geknipt eigenlijk?quote:Op zondag 2 september 2007 21:20 schreef Q. het volgende:
Ze zijn in de les geweest bij NSR en vooral Veolia.
Qua mensen uit de trein jagen bedoel ik dan hè? Die eerste weken met die wadjes op de maaslijn, welk een vreugdevol feest voor de reizigers was dat.quote:Op zondag 2 september 2007 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke lijnen heeft Veolia geknipt eigenlijk?
Ah zo ja, commuter's heaven was dat heb ik begrepenquote:Op zondag 2 september 2007 21:24 schreef Q. het volgende:
Qua mensen uit de trein jagen bedoel ik dan hè? Die eerste weken met die wadjes op de maaslijn, welk een vreugdevol feest voor de reizigers was dat.![]()
quote:Op zondag 2 september 2007 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah zo ja, commuter's heaven was dat heb ik begrepen
quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:31 schreef Q. het volgende:
Berichten in De Gelderlander:
http://www.gelderlander.nl/maasland/article915812.ece
http://www.gelderlander.nl/maasland/article916918.ece
http://www.gelderlander.nl/maasland/article916921.ece
http://www.gelderlander.nl/maasland/article916920.ece
Klik daar ook even op reageren en copy-paste uw verhalen aldaar. Hoe meer hoe beter.
Oh wacht... das waar natuurlijk. Het voormalige stadslijn/hofpleinlijn tracject hebben ze afgesloten van het NS spoor en aangesloten op de Haagse en Rotterdamse tram en metro netten. 'k had het zelf kunnen bedenken.quote:Op zondag 2 september 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
De Nootdorpboog is idd alleen voor materieel dat naar de werkplaats moet. Deze is vanwege de komst van RandstadRail aangelegd, anders was de werkplaats niet meer per normaal spoor bereikbaar. Ik heb geen idee hoe ze het goedkoper hadden kunnen doen.
Waarom rijden ze niet door naar Goorquote:Op zondag 2 september 2007 10:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja er rijden ook stoomtreinen tussen Oldenzaal en Delden.
Ik heb geen idee hoeveel treinen per uur op het traject Hengelo - Zutphen kunnen rijden. Maar gezien het aantaal passeersporen zou je zelfs een kwartiersdienst kunnen draaien. Bovendien, kan een stoomtrein wel achteruit rijden?quote:Op zondag 2 september 2007 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze anders de normale treinenloop verstoren?
Spoorplannen, stations.quote:Op zondag 2 september 2007 22:39 schreef Duvel het volgende:
Enlighten me? Wat staat daar allemaal in?
Wordt de kip onthoofdquote:Op zondag 2 september 2007 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]wtf de kippenlijn knippen?
![]()
Hoe jaag je mensen de auto in?![]()
Lang leve de privatisering :/quote:Op zondag 2 september 2007 23:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wordt de kip onthoofd, wat een gedoe zeg om fatsoenlijk spoorvervoer te hebben in Nederland. Ik ga echt dubbel liggen, als er Wadlopers staan in Ede-Wageningen volgende week
. Of dat de protos en treinen van Veolia nog een maand vertraagd zijn, en dus overal weer bussen worden ingezet...
Het grappige is dat die Nootdorpboog nog een tijdje gewoon op de hofpleinlijn aangesloten is geweest. Er hebben zelfs nog een tijdje reizigerstreinen over gereden, in de late avonduren. Zo heb ik die boog ook nog eens op m'n lijstje kunnen bijschrijven, door met de allerlaatste trein ooit op de Zoetermeerlijn mee te zijn geweest (dat was dus vorig jaar 3 juni, en nu is die lijn dus nog altijd niet heropend. Vandaag dus precies 15 maanden buiten dienst...)quote:Op zondag 2 september 2007 22:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Oh wacht... das waar natuurlijk. Het voormalige stadslijn/hofpleinlijn tracject hebben ze afgesloten van het NS spoor en aangesloten op de Haagse en Rotterdamse tram en metro netten. 'k had het zelf kunnen bedenken.
Precies een jaar nadat het oorspronkelijk de bedoeling was dat de hele RSR weer ging rjiden. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot heel Zoetermeer weer in dienst is. Gokje: nog 4 maanden. Wat een amateurisme, onbeschrijfelijk! Kunnen we hier dan niets meer? Het zou al een jaar goed moeten werken hè? Ik hoop dat daar wat koppen zijn gerold.quote:Op maandag 3 september 2007 07:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Oh... en ik hoor net op het radionieuws dat de RET vanaf nu weer op de hele Hofpleinlijn gaat rijden, dat werd ook wel eens tijd zeg...
Nee, want dan was het nog niet kostendekkend geweest en had de burger jaarlijks flink bij moeten dragen.quote:Op maandag 3 september 2007 06:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Lang leve de privatisering :/
ze hadden t gewoon een staatsbedrijf moeten laten.. probleem weg!
nee nou heb je geweldig OV!!quote:Op maandag 3 september 2007 08:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, want dan was het nog niet kostendekkend geweest en had de burger jaarlijks flink bij moeten dragen.
waardoor je meer autos op de snelwegen krijgt..quote:Op maandag 3 september 2007 08:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is de andere kant van het verhaal weer. Je kunt nu alles lastig nog terugdraaien.
dat heeft geen zin.. want ze gaan de benzine al weer met 1 cent per liter verhogen + BTW verhoging.. dus autorijden wordt weer duurder..quote:Op maandag 3 september 2007 08:44 schreef Peterselieman het volgende:
Breng dat iedereen maar eens aan het verstand
Daar is het al Goor. Delden is nog betrekkelijk schoon, moet nog even zoeen dikke rookspuitert langsquote:
quote:Op maandag 3 september 2007 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar is het al Goor. Delden is nog betrekkelijk schoon, moet nog even zoeen dikke rookspuitert langs
Ja nou ja, het begint een beetje mode te worden in OV-land, om er zoeen puinzooi van te maken. Je kwam zelf gisteren al met Veolia, maar ook de problemen met Arriva en Cxx zijn bepaald niet van de luchtquote:Op maandag 3 september 2007 07:11 schreef Q. het volgende:
Wat een amateurisme, onbeschrijfelijk! Kunnen we hier dan niets meer? Het zou al een jaar goed moeten werken hè? Ik hoop dat daar wat koppen zijn gerold.
verknipte buslijnen zijn ook niks neequote:Op maandag 3 september 2007 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja, het begint een beetje mode te worden in OV-land, om er zoeen puinzooi van te maken. Je kwam zelf gisteren al met Veolia, maar ook de problemen met Arriva en Cxx zijn bepaald niet van de lucht
Euh? Zat die er dan nog niet op dan?quote:Op maandag 3 september 2007 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
Op 20 oktober wordt er spanning gezet op de bovenleidingen van de Betuweroute.
En nog wel een paar andere dingen vermoed ik.quote:Op maandag 3 september 2007 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
Nope, was nog niet zo, omdat nog niet alle brandweerkorpsen die in de regio's rond de Betuweroute zitten de vereiste training hadden gehad.
Zwaar oneenschquote:Op maandag 3 september 2007 19:44 schreef Charango het volgende:
Hmm... liever een V-irm waarin je nog fatsoenlijk kan zitten (okay, mits dat ding geen muziek gaat maken zoals gewoonlijk), dan de hele tijd in het fietsencompartiment van de IC-Berlijn te moeten staan.
En er komen nog 50 stellen bijquote:Op maandag 3 september 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
op steeds meer fatsoenlijke lijnen zie je dat kutschroot rijden.
Ook al richting Groningen, en in de 1900 Den Haag - Venlo
Virm zuigt stiereballen in de hel![]()
23 treinen sinds half juniquote:Eurlings laat Betuwelijn ongemoeid
Uitgegeven: 3 september 2007 19:07
DEN HAAG - Verkeersminister Camiel Eurlings vindt dat er ondanks de problemen met de Betuwelijn geen reden is om maatregelen te nemen.
Roel Janssen
Sinds de opening van de goederenspoorlijn hebben er 23 commerciële treinen over gereden, naast een tiental werktreinen en testtreinen.
Eurlings meldde dat maandag aan de Tweede Kamer, die hem vragen had gesteld over het weinige gebruik van de splinternieuwe verbinding. Half juni verrichtte koningin Beatrix de opening van de Betuwelijn, nadat die herhaalde malen was uitgesteld.
Testtreinen
Begin augustus bleek dat er toen alleen testtreinen reden over het tracé tussen de Rotterdamse haven en de grens met Duitsland. Volgens railvervoerder Railion waren er te veel storingen met het veiligheidssysteem, ETSC, om nog goederentreinen te laten rijden.
Nee hoor, ook voor leuke cabineritjes. Levert een mens weer mooie foto's opquote:Op zondag 2 september 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
De Nootdorpboog is idd alleen voor materieel dat naar de werkplaats moet.
Die cabineritjes zijn niet voor iedereen weggelegd, omdat het IWV er vrijwel nooit toestemming voor zal geven. De enige manier om dat boogje nu nog te berijden als treinliefhebber is te wachten totdat de werkplaats opendag heeft en dan de extra trein naar de werkplaats te nemen.quote:Op maandag 3 september 2007 22:43 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, ook voor leuke cabineritjes. Levert een mens weer mooie foto's op
Alleen de op- en afstap in Ldd zijn wat hoog, wegens het ontbreken van perrons...
Formeel mogen zelfs conducteurs niet in de cabine komen.quote:Op maandag 3 september 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die cabineritjes zijn niet voor iedereen weggelegd, omdat het IWV er vrijwel nooit toestemming voor zal geven.
Nee, dan had je een fijne bedrijfsvoering gekregen. De mentaliteit in een overheidsbedrijf is niet om over naar huis te schrijven, allesbehalve servicegericht. Kijk maar bijvoorbeeld naar al die overheidsinstanties, hoe lang je moet wachten en doen wil je iets geregeld krijgen.quote:Op maandag 3 september 2007 06:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Lang leve de privatisering :/
ze hadden t gewoon een staatsbedrijf moeten laten.. probleem weg!
Och, het is beter dan die V-troep (plan rammelbak). Ik weet nog dat ik in mijn IJssellijn-tijd altijd een zucht van verlichting slaakte als een een (V)IRM voor kwam rijden ipv die toen-ook-al-lang-afgeschreven-troep.quote:
Als sinds 1970 o.i.d.!quote:Op maandag 3 september 2007 22:58 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]Traxx als trein 9202 en duidelijk te zien dat er in NL eigenlijk geen 1,5kV op de draad staat
Een van de bakken schijnt wat ingedeukt te zijn. Ik weet niet in hoeverre ze dat goed kunnen repareren.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Een koploper aan de kant vanwege de botsing gisternacht met een bouwkraan... gelijk maar de reservisering ingooien?
Edit
[afbeelding]
Das een flinke knal geweest![]()
Geen revisering, eerst de drie-tjes af, dan ziet NS wel verder waneer de 4-tjes omgebouwd worden.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Een koploper aan de kant vanwege de botsing gisternacht met een bouwkraan... gelijk maar de reservisering ingooien?
Edit
[afbeelding]
Das een flinke knal geweest![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |