die hebben nog een werkende doorloopkop?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is cool:
[afbeelding]
[..]
Staat op de site van Nico Spilt
kwa tijds bestek nog niet toch? :pquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze Nederland kopiëren dan moeten ze de doorloopkop nu ook al dichtgelast hebben of in ieder geval niet meer werkend hebben![]()
Het is eerder andersom. In Japan rijden ook voorgangers van dit model. (Of iig oudere treinen met het doorloopkopprincipe)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is cool:
[afbeelding]
[..]
Staat op de site van Nico Spilt
Hebben we in nederland eigenlijk kantelbakken? Op discovery channel vaak genoeg gezien dat ze er in engeland goede sier mee (proberen te maken). Maar hier in nederland heb ik het nog niet duidelijk gehoord of ze het wel of niet kunnen.quote:Een Japans treinstel, duidelijk afgekeken van Nederlandse Koplopers. Dit is een JR East class 351 "Super Asuza", die sinds 1995 rijdt tussen Tokyo en Matsumoto. Over de afstand van 225 km doet deze kantelbaktrein iets meer dan 2½ uur. Er bestaat een versie met acht en een versie met vier rijtuigen. Tot Matsumoto rijden deze gecombineerd, daarna gaat het achtdelige treinstel verder over het 70 km lange traject naar Minami Otari. Foto omstreeks 2005 gemaakt door de zus van William Jonker.
Ehm...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Je weet maar nooit.
Deze is ook mooi:
[afbeelding]
Stel 3323
Nee, hier zijn geen kantelbakken. Ik geloof dat kantelbakken sowieso nog maar op weinig plekken probleemloos werken dus laten we het in Nederland nog maar even aan ons voorbij gaan, nieuwe dingen zijn we nooit zo goed in.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hebben we in nederland eigenlijk kantelbakken? Op discovery channel vaak genoeg gezien dat ze er in engeland goede sier mee (proberen te maken). Maar hier in nederland heb ik het nog niet duidelijk gehoord of ze het wel of niet kunnen.
Die ribbeltegeltjes hebben ze over de hele wereld, en er zijn nog wat kleine details op de stations zoals borden e.d. die iig niet nederlands zijn. Over de verschillen tussen deze en onze eigen koplopers zal ik maar niet beginnen. Als het een soepie is, dan is het wel een heeeeeel erg goede, uitgebreide en proffesionele.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
En dat asfalt op de perrons in ook zo Nederlands... En die Kanji tekens gebruiken wij hier heel veel...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
240 euro voor een week door Japan treinen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:07 schreef Fixers het volgende:
Daar betaal je dan ook wel voor. Als je kijkt naar wat een Japan Rail Pass kost, en dan is die zo vreselijk goedkoop dat je die alleen vanuit het buitenland kan bestellen speciaal voor toeristen. Betaal je nog een kleine 240 euro voor een weekje treinen in Japan. dan heb je een "green-class" een soort eerste klasse, maar volgens mij moet je voor de meest luxe/snelste treinen nog steeds toeslagen bijbetalen.
Ik betaalde in mei 2006 319 euro voor twee weken een Japan Rail Pass, 2e klas. Alleen voor de Nozomi Skinkansen moet je bijbetalen, verder is het hele land gratis. En op die Nozomi lijnen rijden ook andere Shinkansen, die stoppen alleen twee keer vaker tussen Tokio en Hiroshima ofzo.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:07 schreef Fixers het volgende:
Daar betaal je dan ook wel voor. Als je kijkt naar wat een Japan Rail Pass kost, en dan is die zo vreselijk goedkoop dat je die alleen vanuit het buitenland kan bestellen speciaal voor toeristen. Betaal je nog een kleine 240 euro voor een weekje treinen in Japan. dan heb je een "green-class" een soort eerste klasse, maar volgens mij moet je voor de meest luxe/snelste treinen nog steeds toeslagen bijbetalen.
Rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - Spoorbeheerder Prorail staat voorlopig niet toe dat er sneller wordt gereden op de noordelijke spoorlijnen. Vervoerder Arriva wil de treinen sneller laten rijden, zodat ze meer treinen kan inzetten.
De Spurts, de nieuwe treinen van Arriva, worden steeds meer ingezet om de verouderde Wadlopers te vervangen en kunnen 120 kilometer per uur rijden. Als de treinen ook daadwerkelijk sneller gaan rijden, moet Prorail echter wel sporen, wissels en seinen aanpassen, een intensieve klus.
Prorail gaat dan ook niet over een nacht ijs en wil van Arriva een goed onderbouwd verhaal horen. Maar de spoorbeheerder is niet erg onder de indruk van het huidige verzoek van Arriva. Die gaat nu een nieuw verzoek indienen.
Meer treinen inzetten? Welke treinen?quote:Vervoerder Arriva wil de treinen sneller laten rijden, zodat ze meer treinen kan inzetten.
Hmm, en ik had vanochtend het idee dat de trein waarmee ik reisde van Leeuwarden naar Zuidhorn meer dan 120 km/h reed.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog meer arriva nieuws....
[..]
Rtvnoord.nl
Neequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Ehm...![]()
Hebben we 1 baks buffels hier?![]()
Volgens mij rijd in Zweden de X2000 met succes, en dat leek me van dichtbij best een kantelbak.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, hier zijn geen kantelbakken. Ik geloof dat kantelbakken sowieso nog maar op weinig plekken probleemloos werken dus laten we het in Nederland nog maar even aan ons voorbij gaan, nieuwe dingen zijn we nooit zo goed in..
Ze lopen ver achter daar, de wadjes zijn hier al 1 of 2 maand weg ofzoquote:De Spurts, de nieuwe treinen van Arriva, worden steeds meer ingezet om de verouderde Wadlopers te vervangen
Vergeet niet dat Jappanners een heel andere mentaliteit hebben. Hier in Nederland wordt alles gesloopt, ondergetekend, ondergekotst, opengesneden of anderzins vernield. Reken maar uit wat het zou kosten om dat luxe interieur steeds weer te vervangen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:52 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar over Japanse treinen gesproken: die lui weten wet hoe ze treinen moeten inrichten:
[afbeelding]
Stoelen kun je omdraaien, nette bekleding, houten vloertje, stil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |