abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52827020
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is cool:

[afbeelding]
[..]

Staat op de site van Nico Spilt
die hebben nog een werkende doorloopkop? !
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 23:28:22 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52827093
Als ze Nederland kopiëren dan moeten ze de doorloopkop nu ook al dichtgelast hebben of in ieder geval niet meer werkend hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52827155
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze Nederland kopiëren dan moeten ze de doorloopkop nu ook al dichtgelast hebben of in ieder geval niet meer werkend hebben
kwa tijds bestek nog niet toch? :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 23:33:12 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52827217
Je weet maar nooit.

Deze is ook mooi:


Stel 3323
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52827505
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is cool:

[afbeelding]
[..]

Staat op de site van Nico Spilt
Het is eerder andersom. In Japan rijden ook voorgangers van dit model. (Of iig oudere treinen met het doorloopkopprincipe)
pi_52832280
quote:
Een Japans treinstel, duidelijk afgekeken van Nederlandse Koplopers. Dit is een JR East class 351 "Super Asuza", die sinds 1995 rijdt tussen Tokyo en Matsumoto. Over de afstand van 225 km doet deze kantelbaktrein iets meer dan 2½ uur. Er bestaat een versie met acht en een versie met vier rijtuigen. Tot Matsumoto rijden deze gecombineerd, daarna gaat het achtdelige treinstel verder over het 70 km lange traject naar Minami Otari. Foto omstreeks 2005 gemaakt door de zus van William Jonker.
Hebben we in nederland eigenlijk kantelbakken? Op discovery channel vaak genoeg gezien dat ze er in engeland goede sier mee (proberen te maken). Maar hier in nederland heb ik het nog niet duidelijk gehoord of ze het wel of niet kunnen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:52:41 #157
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52832324
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Je weet maar nooit.

Deze is ook mooi:

[afbeelding]
Stel 3323
Ehm...

Hebben we 1 baks buffels hier?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52832555
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
Socialist in Mercedes
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:09:33 #159
141482 Q.
JurassiQ
pi_52832562
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:50 schreef Fixers het volgende:

[..]

Hebben we in nederland eigenlijk kantelbakken? Op discovery channel vaak genoeg gezien dat ze er in engeland goede sier mee (proberen te maken). Maar hier in nederland heb ik het nog niet duidelijk gehoord of ze het wel of niet kunnen.
Nee, hier zijn geen kantelbakken. Ik geloof dat kantelbakken sowieso nog maar op weinig plekken probleemloos werken dus laten we het in Nederland nog maar even aan ons voorbij gaan, nieuwe dingen zijn we nooit zo goed in. .
For great justice!
pi_52832763
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
Die ribbeltegeltjes hebben ze over de hele wereld, en er zijn nog wat kleine details op de stations zoals borden e.d. die iig niet nederlands zijn. Over de verschillen tussen deze en onze eigen koplopers zal ik maar niet beginnen. Als het een soepie is, dan is het wel een heeeeeel erg goede, uitgebreide en proffesionele.

Bewijsstuk nummer 1: Een shinkansen op Osaka, inclusief de ribbeltegeltjes.
pi_52833407
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
En dat asfalt op de perrons in ook zo Nederlands... En die Kanji tekens gebruiken wij hier heel veel...

Maar over Japanse treinen gesproken: die lui weten wet hoe ze treinen moeten inrichten:

Stoelen kun je omdraaien, nette bekleding, houten vloertje, stil.
pi_52833720
Daar betaal je dan ook wel voor. Als je kijkt naar wat een Japan Rail Pass kost, en dan is die zo vreselijk goedkoop dat je die alleen vanuit het buitenland kan bestellen speciaal voor toeristen. Betaal je nog een kleine 240 euro voor een weekje treinen in Japan. dan heb je een "green-class" een soort eerste klasse, maar volgens mij moet je voor de meest luxe/snelste treinen nog steeds toeslagen bijbetalen.
pi_52833902
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
Je bent niet goed wijs
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52833953
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:07 schreef Fixers het volgende:
Daar betaal je dan ook wel voor. Als je kijkt naar wat een Japan Rail Pass kost, en dan is die zo vreselijk goedkoop dat je die alleen vanuit het buitenland kan bestellen speciaal voor toeristen. Betaal je nog een kleine 240 euro voor een weekje treinen in Japan. dan heb je een "green-class" een soort eerste klasse, maar volgens mij moet je voor de meest luxe/snelste treinen nog steeds toeslagen bijbetalen.
240 euro voor een week door Japan treinen? Dat is echt een koopje 7 NS-dagkaarten zijn al bijna 300 euro. En Japan is wel EFFE iets groter en vetter dan Nederland
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52834122
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:07 schreef Fixers het volgende:
Daar betaal je dan ook wel voor. Als je kijkt naar wat een Japan Rail Pass kost, en dan is die zo vreselijk goedkoop dat je die alleen vanuit het buitenland kan bestellen speciaal voor toeristen. Betaal je nog een kleine 240 euro voor een weekje treinen in Japan. dan heb je een "green-class" een soort eerste klasse, maar volgens mij moet je voor de meest luxe/snelste treinen nog steeds toeslagen bijbetalen.
Ik betaalde in mei 2006 319 euro voor twee weken een Japan Rail Pass, 2e klas. Alleen voor de Nozomi Skinkansen moet je bijbetalen, verder is het hele land gratis. En op die Nozomi lijnen rijden ook andere Shinkansen, die stoppen alleen twee keer vaker tussen Tokio en Hiroshima ofzo.
pi_52838189
Nog meer arriva nieuws....
quote:
GRONINGEN - Spoorbeheerder Prorail staat voorlopig niet toe dat er sneller wordt gereden op de noordelijke spoorlijnen. Vervoerder Arriva wil de treinen sneller laten rijden, zodat ze meer treinen kan inzetten.

De Spurts, de nieuwe treinen van Arriva, worden steeds meer ingezet om de verouderde Wadlopers te vervangen en kunnen 120 kilometer per uur rijden. Als de treinen ook daadwerkelijk sneller gaan rijden, moet Prorail echter wel sporen, wissels en seinen aanpassen, een intensieve klus.

Prorail gaat dan ook niet over een nacht ijs en wil van Arriva een goed onderbouwd verhaal horen. Maar de spoorbeheerder is niet erg onder de indruk van het huidige verzoek van Arriva. Die gaat nu een nieuw verzoek indienen.
Rtvnoord.nl
pi_52838782
quote:
Vervoerder Arriva wil de treinen sneller laten rijden, zodat ze meer treinen kan inzetten.
Meer treinen inzetten? Welke treinen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:07:29 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52838952
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog meer arriva nieuws....
[..]

Rtvnoord.nl
Hmm, en ik had vanochtend het idee dat de trein waarmee ik reisde van Leeuwarden naar Zuidhorn meer dan 120 km/h reed.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:07:50 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52838965
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Ehm...

Hebben we 1 baks buffels hier?
Nee
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:31:40 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52843594
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:09 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, hier zijn geen kantelbakken. Ik geloof dat kantelbakken sowieso nog maar op weinig plekken probleemloos werken dus laten we het in Nederland nog maar even aan ons voorbij gaan, nieuwe dingen zijn we nooit zo goed in. .
Volgens mij rijd in Zweden de X2000 met succes, en dat leek me van dichtbij best een kantelbak.

Hier reed ie ook succesvol langs de camping bij Sala:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_52843647
quote:
De Spurts, de nieuwe treinen van Arriva, worden steeds meer ingezet om de verouderde Wadlopers te vervangen
Ze lopen ver achter daar, de wadjes zijn hier al 1 of 2 maand weg ofzo
Trouwens, tussen Lw en Gn wordt door die DM'90 stellen toch ook al 140 km/u gereden?
pi_52844527
Weet trouwens iemand of er ook een versie van de Planner Plus is die je standalone op je mobiel (zonder draadloos internet) kan installeren?
Socialist in Mercedes
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:25:46 #173
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52846865
Ik weet dat de Hafas CD-rom van Die Bahn ( met Europese dienstregeling) op Symbian kan draaien.

Verder: de 600 naar brussel op dordrecht van 13 uur nogwat: "Deze trein is overvol, reizigers naar roosendaal u wordt verzocht de stoptrein van 13.56 te nemen"

Ja daahaag NS Ik heb me er dus gewoon bijgeperst he

Overigens zorgde dat op roosendaal voor hachelijke twferelen, een mannetje of 60 die niet meekonden en in een soort rolkofferace voorbij de deuren scheurden
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52847958
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:52 schreef en_door_slecht het volgende:

Maar over Japanse treinen gesproken: die lui weten wet hoe ze treinen moeten inrichten:
[afbeelding]
Stoelen kun je omdraaien, nette bekleding, houten vloertje, stil.
Vergeet niet dat Jappanners een heel andere mentaliteit hebben. Hier in Nederland wordt alles gesloopt, ondergetekend, ondergekotst, opengesneden of anderzins vernield. Reken maar uit wat het zou kosten om dat luxe interieur steeds weer te vervangen.
Daar waar in andere landen de zaken vooral het gemak van de reiziger moet dienen, moet het in Nederland vooral stevig gebouwd zijn. Het liefst zou de NS een betonnen interieur met plastic kuipstoeltjes hebben. Is ook meteen veel gemakkelijker schoon te maken.
pi_52850268
Als het aan de NS zou liggen hadden ze liever helemaal geen interieur..... Sta-plaatsen zijn nog veel goedkoper in onderhoud. Maar inderdaad.... alles in dit land moet hufterproof zijn. Blijkbaar vind men het nodig om alles maar dan ook alles te slopen. Wat dat betreft een klotecultuur hier in dit land. Ik stem voor het afhakken van handen van vandalen (en dan natuurlijk geen recht op wat voor uitkering dan ook).

Overigens een merkwaardige omroep op Rotterdam CS vanmiddag: "Dames en heren, wij willen u er op attent maken dat de uurwerken op dit station vanaf heden niet meer de juiste tijd aangeven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')