die hebben nog een werkende doorloopkop?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is cool:
[afbeelding]
[..]
Staat op de site van Nico Spilt
kwa tijds bestek nog niet toch? :pquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze Nederland kopiëren dan moeten ze de doorloopkop nu ook al dichtgelast hebben of in ieder geval niet meer werkend hebben![]()
Het is eerder andersom. In Japan rijden ook voorgangers van dit model. (Of iig oudere treinen met het doorloopkopprincipe)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is cool:
[afbeelding]
[..]
Staat op de site van Nico Spilt
Hebben we in nederland eigenlijk kantelbakken? Op discovery channel vaak genoeg gezien dat ze er in engeland goede sier mee (proberen te maken). Maar hier in nederland heb ik het nog niet duidelijk gehoord of ze het wel of niet kunnen.quote:Een Japans treinstel, duidelijk afgekeken van Nederlandse Koplopers. Dit is een JR East class 351 "Super Asuza", die sinds 1995 rijdt tussen Tokyo en Matsumoto. Over de afstand van 225 km doet deze kantelbaktrein iets meer dan 2½ uur. Er bestaat een versie met acht en een versie met vier rijtuigen. Tot Matsumoto rijden deze gecombineerd, daarna gaat het achtdelige treinstel verder over het 70 km lange traject naar Minami Otari. Foto omstreeks 2005 gemaakt door de zus van William Jonker.
Ehm...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Je weet maar nooit.
Deze is ook mooi:
[afbeelding]
Stel 3323
Nee, hier zijn geen kantelbakken. Ik geloof dat kantelbakken sowieso nog maar op weinig plekken probleemloos werken dus laten we het in Nederland nog maar even aan ons voorbij gaan, nieuwe dingen zijn we nooit zo goed in.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hebben we in nederland eigenlijk kantelbakken? Op discovery channel vaak genoeg gezien dat ze er in engeland goede sier mee (proberen te maken). Maar hier in nederland heb ik het nog niet duidelijk gehoord of ze het wel of niet kunnen.
Die ribbeltegeltjes hebben ze over de hele wereld, en er zijn nog wat kleine details op de stations zoals borden e.d. die iig niet nederlands zijn. Over de verschillen tussen deze en onze eigen koplopers zal ik maar niet beginnen. Als het een soepie is, dan is het wel een heeeeeel erg goede, uitgebreide en proffesionele.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
En dat asfalt op de perrons in ook zo Nederlands... En die Kanji tekens gebruiken wij hier heel veel...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef Charango het volgende:
Leuk, Peterselieman, die photoshop van die Japanse trein. Alleen is het jammer dat ze dan wel weer vergeten dat het station waar die 'Japanse trein' op de foto staat oer-Nederlands is (met die witte ribbeltegels aan de rand van het station):P
240 euro voor een week door Japan treinen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:07 schreef Fixers het volgende:
Daar betaal je dan ook wel voor. Als je kijkt naar wat een Japan Rail Pass kost, en dan is die zo vreselijk goedkoop dat je die alleen vanuit het buitenland kan bestellen speciaal voor toeristen. Betaal je nog een kleine 240 euro voor een weekje treinen in Japan. dan heb je een "green-class" een soort eerste klasse, maar volgens mij moet je voor de meest luxe/snelste treinen nog steeds toeslagen bijbetalen.
Ik betaalde in mei 2006 319 euro voor twee weken een Japan Rail Pass, 2e klas. Alleen voor de Nozomi Skinkansen moet je bijbetalen, verder is het hele land gratis. En op die Nozomi lijnen rijden ook andere Shinkansen, die stoppen alleen twee keer vaker tussen Tokio en Hiroshima ofzo.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:07 schreef Fixers het volgende:
Daar betaal je dan ook wel voor. Als je kijkt naar wat een Japan Rail Pass kost, en dan is die zo vreselijk goedkoop dat je die alleen vanuit het buitenland kan bestellen speciaal voor toeristen. Betaal je nog een kleine 240 euro voor een weekje treinen in Japan. dan heb je een "green-class" een soort eerste klasse, maar volgens mij moet je voor de meest luxe/snelste treinen nog steeds toeslagen bijbetalen.
Rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - Spoorbeheerder Prorail staat voorlopig niet toe dat er sneller wordt gereden op de noordelijke spoorlijnen. Vervoerder Arriva wil de treinen sneller laten rijden, zodat ze meer treinen kan inzetten.
De Spurts, de nieuwe treinen van Arriva, worden steeds meer ingezet om de verouderde Wadlopers te vervangen en kunnen 120 kilometer per uur rijden. Als de treinen ook daadwerkelijk sneller gaan rijden, moet Prorail echter wel sporen, wissels en seinen aanpassen, een intensieve klus.
Prorail gaat dan ook niet over een nacht ijs en wil van Arriva een goed onderbouwd verhaal horen. Maar de spoorbeheerder is niet erg onder de indruk van het huidige verzoek van Arriva. Die gaat nu een nieuw verzoek indienen.
Meer treinen inzetten? Welke treinen?quote:Vervoerder Arriva wil de treinen sneller laten rijden, zodat ze meer treinen kan inzetten.
Hmm, en ik had vanochtend het idee dat de trein waarmee ik reisde van Leeuwarden naar Zuidhorn meer dan 120 km/h reed.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog meer arriva nieuws....
[..]
Rtvnoord.nl
Neequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Ehm...![]()
Hebben we 1 baks buffels hier?![]()
Volgens mij rijd in Zweden de X2000 met succes, en dat leek me van dichtbij best een kantelbak.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, hier zijn geen kantelbakken. Ik geloof dat kantelbakken sowieso nog maar op weinig plekken probleemloos werken dus laten we het in Nederland nog maar even aan ons voorbij gaan, nieuwe dingen zijn we nooit zo goed in..
Ze lopen ver achter daar, de wadjes zijn hier al 1 of 2 maand weg ofzoquote:De Spurts, de nieuwe treinen van Arriva, worden steeds meer ingezet om de verouderde Wadlopers te vervangen
Vergeet niet dat Jappanners een heel andere mentaliteit hebben. Hier in Nederland wordt alles gesloopt, ondergetekend, ondergekotst, opengesneden of anderzins vernield. Reken maar uit wat het zou kosten om dat luxe interieur steeds weer te vervangen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:52 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar over Japanse treinen gesproken: die lui weten wet hoe ze treinen moeten inrichten:
[afbeelding]
Stoelen kun je omdraaien, nette bekleding, houten vloertje, stil.
Die reden daar idd 140 km/h. Momenteel rijden de 2 overgebleven buffels op Lw-Hlgh (wel vaak met vertraging)quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:33 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ze lopen ver achter daar, de wadjes zijn hier al 1 of 2 maand weg ofzo
Trouwens, tussen Lw en Gn wordt door die DM'90 stellen toch ook al 140 km/u gereden?![]()
Weet je wat het is?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
xx kan de komende week in ieder geval nog met 5 V'tjes op de kippenlijn blijven rijden. Het contract voor 2 van de V'tjes is met een week verlengd.
Ding komt idd als VIRM VI terug, maar de bakken worden er in Haarlem weer tussenuit gehaald en het stel zal dus gewoon de IV 9502 blijven. Stel komt vannacht weer aan in Nederlandquote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:41 schreef MREn het volgende:
Dan word je vast helemaal gelukkig dat dit ding als IRM-VI weer terug komt
Ding heeft trouwens een 'onverklaarbaar defect' in een hoogspanningskabel.
Ik heb liever 1 keer per uur een trein waarin ik kan zitten zoals bij jou, dan elk kwartier kunnen stampen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Gast zeur niet zo joh. Je woont in de Randstad daar is zoiezo alles al beter geregeld kwa OV dan in de rest van het land... En Cxx kan er dus niks aan doen dat de leverancier van de Protos problemen heeft. Beetje onzin dus om dat op Cxx af te schuiven...
Maar dat ene defecte hoogspanningskabel zit er dus nog steeds in ofzo?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ding komt idd als VIRM VI terug, maar de bakken worden er in Haarlem weer tussenuit gehaald en het stel zal dus gewoon de IV 9502 blijven. Stel komt vannacht weer aan in Nederland
Reactie van de chauffeur: "Ik had niet eerst een geel licht gezien."quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Overigens betekent treinvervangend vervoer dat de bus door rood mag rijden en auto's van de rotonde af mag drukken![]()
![]()
Die rolkoffers daar irriteer ik me ook dood aan altijd. Veel mensen hebben er zelfs 2. Die hebben dan gewoon de breedte van 3 normale voetgangers tegelijk nodig, en gaan dan bij voorkeur ook nog even vertwijfeld onhandig staan doen midden in de loop of op de roltrap. Ophoeren met die kutdingenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:25 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Overigens zorgde dat op roosendaal voor hachelijke twferelen, een mannetje of 60 die niet meekonden en in een soort rolkofferace voorbij de deuren scheurden![]()
en dan achter de trein aan?quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die rolkoffers daar irriteer ik me ook dood aan altijd. Veel mensen hebben er zelfs 2. Die hebben dan gewoon de breedte van 3 normale voetgangers tegelijk nodig, en gaan dan bij voorkeur ook nog even vertwijfeld onhandig staan doen midden in de loop of op de roltrap. Ophoeren met die kutdingenKoop een caravan
Nee, gewoon doodgaan of oprotten, iig zo dat ik er geen last meer van hebquote:
Die kutdingen, ik ga er altijd voor lopen en stop dan ineens.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die rolkoffers daar irriteer ik me ook dood aan altijd. Veel mensen hebben er zelfs 2. Die hebben dan gewoon de breedte van 3 normale voetgangers tegelijk nodig, en gaan dan bij voorkeur ook nog even vertwijfeld onhandig staan doen midden in de loop of op de roltrap. Ophoeren met die kutdingenKoop een caravan
Dat moet je gewoon eens een keer laten gebeuren, en dan een beetje dramaqueenen erbijquote:Op zaterdag 1 september 2007 18:41 schreef en_door_slecht het volgende:
En bij het uitstappen ALTIJD eerst die trekstang uit dat klotending, zodat de rest weer kan wachten, maar de persoon achter je niet uitkijkt en je dus richting die koffer wordt geduwd.
ja, ikquote:Op zaterdag 1 september 2007 20:16 schreef Socios het volgende:
Nog anderen met leuke rondjes in het verschiet?
Dat zijn de Veenexpressjes toch? Die stonden 21-8 nog te Hglquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Wadjes 3101 en 3102 staan ook in Amersfoort of ze geconserveerd zijn, weet ik niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |