Almelo kan niet of zo?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heb ik afgelopen vrijdag ook wel gezien, want toen 10 minuten voor de komst van de internationale trein een setje koplopers uit Enschede Hengelo passeerde zat daar iemand in de eerste klas rustig een broodje te eten. Hopelijk moest ie naar Deventer of verder naar het westen, want anders heeft ie een probleem gehad.
van www.bttb.bequote:NS en NMBS schaffen zomaar trein af
Reizigers willen eindelijk een betere dienst
De Nederlandse reizigersvereniging ROVER en de Vlaamse reizigersbond BTTB verlangen van de NS en de NMBS dat ze hun werk doen: treinen rijden. In plaats daarvan worden er tussen Amsterdam en Brussel tijdelijk twee treinen opgeheven. De reizigersorganisaties willen dat de spoorwegen over het hele traject van Amsterdam naar Brussel vervangende treinen inzetten. Midden in het drukke vakantieseizoen en zonder voldoende compensatie een trein tussen beide steden opheffen is voor de reizigers niet aanvaardbaar.
De inkrimping van de dienst is volgens de spoorwegmaatschappijen nodig omdat er problemen zijn met de Belgische locomotieven, die zowel in Nederland als in België kunnen rijden. Van 16 juli tot en met 31 augustus vervallen twee intercitytreinen, die in de wandeling bekend staan als de “Beneluxtrein”:
Vertrek in Amsterdam Centraal om 10.26u met aankomst in Brussel-Zuid om 13.20u
Vertrek in Brussel-Zuid om 13.40u met aankomst in Amsterdam Centraal om 16.38u
De NMBS rijdt geen vervangende trein en de NS rijdt niet meer dan het traject Rotterdam – Roosendaal. Dat is voor de reizigers onvoldoende. Ook reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam en tussen Antwerpen en Brussel maken veel gebruik van de Beneluxtrein, omdat die een snelle verbinding biedt. Verder maken er ook veel internationale reizigers gebruik van. Daarom moet er over het hele traject een vervangende trein rijden. Daarbij wordt van beide spoorwegmaatschappijen inspanning en creativiteit verwacht.
De reizigersorganisaties constateren met teleurstelling dat het steeds slechter gaat met de Beneluxtrein. Regelmatig valt hij uit en als hij wel rijdt, zijn er meestal veel te weinig zitplaatsen. Het komt regelmatig voor dat reizigers van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan.
De laatste maanden gaat het met de Beneluxtrein van kwaad tot erger. NS wil dat de reizigers tussen Nederland en België alleen via de HSL een vlotte verbinding hebben. Omdat het aantal zitplaatsen per uur nauwelijks zal toenemen, betalen reizigers het gelag: weinig stoelen en torenhoge tarieven. Als voorschot bieden NS en NMBS nu alvast minder stoelen aan.
Jaquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:31 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ja hallo, dit is toch oud nieuws?
Dat zou pas echt nieuws zijnquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
quote:De Traxx-locomotief is eergisteren ook toegelaten in België, althans in ieder geval als goederentreinloc . Vrijdag beginnen de tests op het grensbaanvak om te zien of de transitie van mn de beveiligingssystemen goed loopt.
Hispeed heeft veel haast om Traxx voor Beneluxstammen te kunnen zetten, gezien de deplorabele toestand van het park van de locs reeks 11.8.
Die Traxx-locs zouden inderdaad vanaf september in de BNL gaan rijden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
En daar zeuren ze nu over. De tijdelijke opheffing is tot 31 augustus en dan beginnen ze 4 dagen voor het einde nog te klagen![]()
Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
Als dat net zoeen tranendal wordt als Randstadrail, dan staat de traxxjes nog een roemruchte carriere te wachtenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel, dit duurt natuurlijk tot het spul op de HSL kan rijden![]()
Nou weet ik dat Belgen bij vlagen dommer zijn dan je had durven dromen, maar waarom zou dat iets uitmaken als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef MREn het volgende:
Complicerende factor: die Traxx'en zijn nog helemaal niet toegelaten in België. Tenminste niet voor reizigersvervoer.
die sprinterkop skip ik altijd :w tering druk altijdquote:Op woensdag 29 augustus 2007 06:50 schreef Wadloper het volgende:
Gister naar het spoorwegmuseum geweest. Het was op zich wel leuk, maar een paar dingen vielen mij wel tegen. Zo kon je in het weinige materieel dat er stond écht in, zoals die mat'54 ABk.
Die sprinterkop was wel lachen an sichAlleen een beetje raar dat na een hoog groen meteen een rood sein komt
Naar mijn weten moet er eerst geel zijn![]()
die is vast ook heel wat leuker dan zo`n sim:+quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:56 schreef MREn het volgende:
Laatste keer dat ik in een sprinterkop was, werkte wel alles qua seinen. Maar ja, dat was dan ook in de grote boze buitenwereld
quote:De gemeente Olst-Wijhe wil dat de VROM-inspectie de bestaande klachten over de geluidsoverlast van het treinverkeer serieus neemt.
In een brief vraagt Olst-Wijhe de VROM-inspectie om op te treden tegen spoorbedrijf ProRail. Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen. Olst-Wijhe vindt dat ProRail bewust de regels overtreedt en wil dat er uiterlijk volgend najaar moderne en stillere treinen worden gebruikt.
stations daar maar overslaan.. doortrekken tot 140.. en in de dorpen uitrollen dan maar?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Alsof die doedelzakken stil zijn![]()
Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:23 schreef MREn het volgende:
En ze hebben zelf vorig jaar om extra treinen gevraagd...
Geef mij daar maar gewoon ICRm, natuurlijk minimaal op Tb-Zl.
Tjah of een Plan T, met twee bakken aan komen zettenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 6 bakken al halen. want vaak wordt er ook met 4 gereden als er elders weer meer stellen nodig zijn
Als de mensen bij de NS al klagen om ICRm als stoptrein tussen Ah-Nm in te zetten, dan wordt het wel leuk tussen Zp-Zl. En daarbij komt dat spul totaal niet op gang, en moet je voor de Zl al beginnen te remmen als je bij Olst rijdtquote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:51 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, nu jij zo ICB zegt, dat zou volgens mij niet eens zo’n slechte zet te zijn om in te zetten op de 3700. Dan is het plaatsprobleem tenminste minder erg. Of halen die stammen met ICB-rijtuigen de rijtijden niet, of is er een ander bezwaar?
Dus als de NS nog wat rijtuigen en locs over heeft, wat let ze.![]()
Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoorquote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:05 schreef MREn het volgende:
De media leren snel dat niet alles op het spoor NS is, vandaag de dag...
hoezo nou weer flessemans?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoor![]()
Servex moet ook dood trouwens
Kan voor het vervolg wel vervangen worden door een mooie foto van de bus. De tijdelijke bus die er nog tot 2010 gaat rijden. Tot wanneer het nieuwe station af is enzo....quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
staat er pas een topic of 20 zo hoor geloof ik
Vetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |