abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:52:45 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52762892
Dat heb ik afgelopen vrijdag ook wel gezien, want toen 10 minuten voor de komst van de internationale trein een setje koplopers uit Enschede Hengelo passeerde zat daar iemand in de eerste klas rustig een broodje te eten. Hopelijk moest ie naar Deventer of verder naar het westen, want anders heeft ie een probleem gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52763336
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heb ik afgelopen vrijdag ook wel gezien, want toen 10 minuten voor de komst van de internationale trein een setje koplopers uit Enschede Hengelo passeerde zat daar iemand in de eerste klas rustig een broodje te eten. Hopelijk moest ie naar Deventer of verder naar het westen, want anders heeft ie een probleem gehad.
Almelo kan niet of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:08:53 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52763440
Nope. Het was een LM ritje van Enschede naar Deventer dat plaatsvindt op het moment dat er een internationale trein rijdt. Vanuit Deventer start dan de 1600.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52763982
Oh okee Dan had hij dus eigenlijk sowieso al een probleem. Je hoort als reiziger niet in een LM trein te zitten, zelfs niet in de eerste klas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52764018
quote:
NS en NMBS schaffen zomaar trein af

Reizigers willen eindelijk een betere dienst

De Nederlandse reizigersvereniging ROVER en de Vlaamse reizigersbond BTTB verlangen van de NS en de NMBS dat ze hun werk doen: treinen rijden. In plaats daarvan worden er tussen Amsterdam en Brussel tijdelijk twee treinen opgeheven. De reizigersorganisaties willen dat de spoorwegen over het hele traject van Amsterdam naar Brussel vervangende treinen inzetten. Midden in het drukke vakantieseizoen en zonder voldoende compensatie een trein tussen beide steden opheffen is voor de reizigers niet aanvaardbaar.

De inkrimping van de dienst is volgens de spoorwegmaatschappijen nodig omdat er problemen zijn met de Belgische locomotieven, die zowel in Nederland als in België kunnen rijden. Van 16 juli tot en met 31 augustus vervallen twee intercitytreinen, die in de wandeling bekend staan als de “Beneluxtrein”:
Vertrek in Amsterdam Centraal om 10.26u met aankomst in Brussel-Zuid om 13.20u
Vertrek in Brussel-Zuid om 13.40u met aankomst in Amsterdam Centraal om 16.38u

De NMBS rijdt geen vervangende trein en de NS rijdt niet meer dan het traject Rotterdam – Roosendaal. Dat is voor de reizigers onvoldoende. Ook reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam en tussen Antwerpen en Brussel maken veel gebruik van de Beneluxtrein, omdat die een snelle verbinding biedt. Verder maken er ook veel internationale reizigers gebruik van. Daarom moet er over het hele traject een vervangende trein rijden. Daarbij wordt van beide spoorwegmaatschappijen inspanning en creativiteit verwacht.

De reizigersorganisaties constateren met teleurstelling dat het steeds slechter gaat met de Beneluxtrein. Regelmatig valt hij uit en als hij wel rijdt, zijn er meestal veel te weinig zitplaatsen. Het komt regelmatig voor dat reizigers van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan.

De laatste maanden gaat het met de Beneluxtrein van kwaad tot erger. NS wil dat de reizigers tussen Nederland en België alleen via de HSL een vlotte verbinding hebben. Omdat het aantal zitplaatsen per uur nauwelijks zal toenemen, betalen reizigers het gelag: weinig stoelen en torenhoge tarieven. Als voorschot bieden NS en NMBS nu alvast minder stoelen aan.
van www.bttb.be

Stoer hoor, nu ineens moord en brand gaan lopen schreeuwen. Die 11.8 serie is al jaren een voortschrijdend tranendal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:31:03 #56
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52764189
Ja hallo, dit is toch oud nieuws?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52764411
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:31 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ja hallo, dit is toch oud nieuws?
Ja

maar nu wordt er een BNL "tijdelijk" ( ) opgeheven, en NU is het ineens huilen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:41:10 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52764525
En daar zeuren ze nu over. De tijdelijke opheffing is tot 31 augustus en dan beginnen ze 4 dagen voor het einde nog te klagen


Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52764768
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
Dat zou pas echt nieuws zijn Dat zou echt strijdig zijn met het idee "ze willen iedereen de HSL in jagen voor veel"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:49:02 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52764815
Let wel, dit duurt natuurlijk tot het spul op de HSL kan rijden


Edit: Quote van Somda:
quote:
De Traxx-locomotief is eergisteren ook toegelaten in België, althans in ieder geval als goederentreinloc . Vrijdag beginnen de tests op het grensbaanvak om te zien of de transitie van mn de beveiligingssystemen goed loopt.
Hispeed heeft veel haast om Traxx voor Beneluxstammen te kunnen zetten, gezien de deplorabele toestand van het park van de locs reeks 11.8.


[ Bericht 64% gewijzigd door Peterselieman op 28-08-2007 21:54:29 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:54:23 #61
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52764985
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
En daar zeuren ze nu over. De tijdelijke opheffing is tot 31 augustus en dan beginnen ze 4 dagen voor het einde nog te klagen


Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
Die Traxx-locs zouden inderdaad vanaf september in de BNL gaan rijden.

En desondanks is de 'tijdelijke' opheffing verlengd tot 9 december. Met vanaf maandag vervangende dienst in NL op het hele traject.
Volgens mij komt dit ook eerder zo een tekort aan rijtuigen, omdat hier de ICRm-stoelen uit worden gehaald voor vrijwel identieke stoelen, maar dan blauw, en met die zuurstokkleurtjes op de zijkant.

Ongetwijfeld worden deze rijtuigen zaterdag natuurlijk gewoon gebruikt voor dat oefeningetje.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52764999
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel, dit duurt natuurlijk tot het spul op de HSL kan rijden
Als dat net zoeen tranendal wordt als Randstadrail, dan staat de traxxjes nog een roemruchte carriere te wachten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:56:39 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52765079
De locs moeten eerst nog maar eens voor reizigersvervoer in België toegelaten worden...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:00:17 #64
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52765212
Complicerende factor: die Traxx'en zijn nog helemaal niet toegelaten in België. Tenminste niet voor reizigersvervoer.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52765264
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef MREn het volgende:
Complicerende factor: die Traxx'en zijn nog helemaal niet toegelaten in België. Tenminste niet voor reizigersvervoer.
Nou weet ik dat Belgen bij vlagen dommer zijn dan je had durven dromen, maar waarom zou dat iets uitmaken als ik vragen mag?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:03:18 #66
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52765314
Geen idee...geen voorzieningen noodremmen of verwarming of stroomvoorziening die je bij goederen niet nodig hebt en bij reizigers wel? Ik heb geen idee...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52765385
Nodeloos belangrijk doen denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52771770
Gister naar het spoorwegmuseum geweest. Het was op zich wel leuk, maar een paar dingen vielen mij wel tegen. Zo kon je in het weinige materieel dat er stond écht in, zoals die mat'54 ABk.

Die sprinterkop was wel lachen an sich Alleen een beetje raar dat na een hoog groen meteen een rood sein komt
Naar mijn weten moet er eerst geel zijn
  woensdag 29 augustus 2007 @ 07:37:42 #69
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52771900
Dus he kan nog wel even duiren met die Traxx locs?


Inkoppertjer, Bijnaam: Straks-locs
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52782017
Ik ga morgen na 2 maanden maar weer eens met de trein

Harlingen - Groningen v.v.
pi_52782078
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 06:50 schreef Wadloper het volgende:
Gister naar het spoorwegmuseum geweest. Het was op zich wel leuk, maar een paar dingen vielen mij wel tegen. Zo kon je in het weinige materieel dat er stond écht in, zoals die mat'54 ABk.

Die sprinterkop was wel lachen an sich Alleen een beetje raar dat na een hoog groen meteen een rood sein komt
Naar mijn weten moet er eerst geel zijn
die sprinterkop skip ik altijd :w tering druk altijd
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:56:09 #72
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52782925
Laatste keer dat ik in een sprinterkop was, werkte wel alles qua seinen. Maar ja, dat was dan ook in de grote boze buitenwereld
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52783900
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:56 schreef MREn het volgende:
Laatste keer dat ik in een sprinterkop was, werkte wel alles qua seinen. Maar ja, dat was dan ook in de grote boze buitenwereld
die is vast ook heel wat leuker dan zo`n sim:+
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:52:58 #74
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52784375
Ja hoor, was bovendien nog in een leuke boog waar nooit reizigerstreinen komen, alleen LM-ritjes.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:05:59 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52791228
De media leren snel dat niet alles op het spoor NS is, vandaag de dag...
quote:
De gemeente Olst-Wijhe wil dat de VROM-inspectie de bestaande klachten over de geluidsoverlast van het treinverkeer serieus neemt.

In een brief vraagt Olst-Wijhe de VROM-inspectie om op te treden tegen spoorbedrijf ProRail. Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen. Olst-Wijhe vindt dat ProRail bewust de regels overtreedt en wil dat er uiterlijk volgend najaar moderne en stillere treinen worden gebruikt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52791374
Echt snappen doen ze het nog steeds niet.
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 augustus 2007 @ 21:20:55 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52791843
Alsof die doedelzakken stil zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:23:44 #78
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52791955
En ze hebben zelf vorig jaar om extra treinen gevraagd...

Geef mij daar maar gewoon ICRm, natuurlijk minimaal op Tb-Zl.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52798084
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Alsof die doedelzakken stil zijn
stations daar maar overslaan.. doortrekken tot 140.. en in de dorpen uitrollen dan maar?
pi_52798091
Morgen 2x VIRM door Hengelo
1x Smart connection-zooi
en 1x gesleept naar Bentheim
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 augustus 2007 @ 23:52:10 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52798343
Jij boft maar weer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52798543
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:23 schreef MREn het volgende:
En ze hebben zelf vorig jaar om extra treinen gevraagd...

Geef mij daar maar gewoon ICRm, natuurlijk minimaal op Tb-Zl.
Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen.

ProRail zou dus het materieel plannen , moet nog leuker worden... Maar ik vrees dat de 3700 vanaf september een ramp wordt. Voornamelijk op het traject Zl-Ah. Waar vroeger een V-IRM (VI) al krap was, is mat'64 met zes bakken veels te krap...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 00:01:41 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52798684
Als ze de 6 bakken al halen. want vaak wordt er ook met 4 gereden als er elders weer meer stellen nodig zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 00:14:58 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52799110
Zo te lezen heeft Stichting TEE 2 dieselmotoren uit een Plan U geregeld. Sloper Hoeben heeft ze er uitgehaald tijdens de sloop.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52799133
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 6 bakken al halen. want vaak wordt er ook met 4 gereden als er elders weer meer stellen nodig zijn
Tjah of een Plan T, met twee bakken aan komen zetten .
Maar volgens mij is de 3700 de best verdiende trein per stoel , ik heb echt nog nooit een treinserie altijd zo vol zien zitten. Ieder moment tussen 07:00 en 20:00 is het gewoon druk .
  donderdag 30 augustus 2007 @ 03:12:20 #86
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52801662
Vroeger (2000) reden ze ook met 6bakken mat'64 en dat was klapstoeltjeswerk (Zp-Bd), ik krijg nog rugpijn als ik er aan terugdenk. Gelukkig daarna vervangen door 7 bakken IRM in de spits, dat was nog wel vol te houden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52802972
Mat '64 is gewoon een ramp Vooral als ze maar met 2 stellen in de spits gaan rijden vanaf Den Haag CS-Roosendaal. Gelukkig zet de NS op dat traject vaker SGMm in .

Maar wat vinden jullie van de ICB?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_52803702
Trouwens, nu jij zo ICB zegt, dat zou volgens mij niet eens zo’n slechte zet te zijn om in te zetten op de 3700. Dan is het plaatsprobleem tenminste minder erg. Of halen die stammen met ICB-rijtuigen de rijtijden niet, of is er een ander bezwaar?

Dus als de NS nog wat rijtuigen en locs over heeft, wat let ze.
pi_52804363
Neh die halen ze niet. Vooral het instappen is lastig doordat Nederlanders geen logica zien... En tja die smalle deurtjes helpen er niet echt bij. Verder zijn al die stops zo dicht op elkaar ook niet handig. Helaas. Wat ik mag vanaf komende maandag elke dag de 3700 pakken tussen Zl en Dv
pi_52807026
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:51 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, nu jij zo ICB zegt, dat zou volgens mij niet eens zo’n slechte zet te zijn om in te zetten op de 3700. Dan is het plaatsprobleem tenminste minder erg. Of halen die stammen met ICB-rijtuigen de rijtijden niet, of is er een ander bezwaar?

Dus als de NS nog wat rijtuigen en locs over heeft, wat let ze.
Als de mensen bij de NS al klagen om ICRm als stoptrein tussen Ah-Nm in te zetten, dan wordt het wel leuk tussen Zp-Zl. En daarbij komt dat spul totaal niet op gang, en moet je voor de Zl al beginnen te remmen als je bij Olst rijdt .
pi_52807307
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:05 schreef MREn het volgende:
De media leren snel dat niet alles op het spoor NS is, vandaag de dag...
Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoor

Servex moet ook dood trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52807711
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoor

Servex moet ook dood trouwens
hoezo nou weer flessemans?
pi_52808306
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

staat er pas een topic of 20 zo hoor geloof ik
Kan voor het vervolg wel vervangen worden door een mooie foto van de bus. De tijdelijke bus die er nog tot 2010 gaat rijden. Tot wanneer het nieuwe station af is enzo....
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:22:21 #94
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52808972


Diesel powerrrrr (maar het blijft een rangeerloc )

(foto kon beter, maar ik had maar een paar minuten de tijd en ik heb deze cam pas een dag)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52809278
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:22 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]

Diesel powerrrrr
Vet

en ik zie nog iets veel vetters op die foto ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:35:09 #96
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52809362
Geen bier, want de ex-brouwerij is gesloopt
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52809419
Nee, ik doelde ook op die kennelijk defecte Virm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:41:41 #98
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52809492
Dan word je vast helemaal gelukkig dat dit ding als IRM-VI weer terug komt
Ding heeft trouwens een 'onverklaarbaar defect' in een hoogspanningskabel.

[ Bericht 23% gewijzigd door MREn op 30-08-2007 13:47:01 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52809627



Nou ja, het is beter dan lopen niewaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 14:08:41 #100
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52810000
Sta je in de west tunnel van Amsterdam CS, bij de kiosk. Staat er : Ga naar www.studentenkortingskaart.com en vraag de kortingsgoldkaart aan voor een korting van 20 %


Dus doe dast meteen ff op mijn mobiel. Moet je het station van ophalen aangeven: Nou Amsterdam CS Westtunnel dus. Dus ik naar de kiosk.

Heb je een briefje uitgeprint?

Niet dus .


Dus ik naar huis boeltje nogmaals invoeren ( gaat op studentnummer) om m maar in mijn woonplaats Den Haag op te halen werkt het niet. Ik had t namelijk al eens gedaan

Nu moet ik met een uitgeprinte mail weer helemaal terug naar Amsterdam CS
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')