1.767quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm maar fles? hoeveel bordjes heb je nou in totaal wel niet?
Daar dacht ik ook al aanquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
Mariembourg.. is dat de belgse variant van marienberg?
staat er pas een topic of 20 zo hoor geloof ikquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind die tekst onder het Houten trammetje nog steeds grappig:
Foto: Ene Fles![]()
Grapjas beziggeweest zeker?
Niet dat ik weet, maar het viel me opeens op dat die tekst anders wasquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
1 of andere groentenman?
Jij weer.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:42 schreef Q. het volgende:
Treinvindpost.
Phat chance ja. Trok je toen je waffel open?quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:52 schreef Q. het volgende:
Ik heb je niet gezien vandaag, vorige week nog wel geloof ik, om 16:40 in Amf..
weer zoeen profiteurquote:Op maandag 27 augustus 2007 21:05 schreef Dichterbijer het volgende:
4444 weer es in de intercity dienst op Amersfoort - Amsterdam... vind het maar een k*t trein voor dat stuk.... teveel 1ste klas
Ik kom dat ding 's ochtends ook wel eens tegen, lekker begin van de dag, mag ik meteen weer gaan schelden. Zeker als er verder geen andere stellen aan hangen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 21:05 schreef Dichterbijer het volgende:
4444 weer es in de intercity dienst op Amersfoort - Amsterdam... vind het maar een k*t trein voor dat stuk.... teveel 1ste klas
Nee.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Phat chance ja. Trok je toen je waffel open?Nou dan
![]()
ja, ben ik ook vaakquote:Op maandag 27 augustus 2007 21:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee.Ik was chagerijnig na een dag werken.
Daar heb ik vrijdag nog van 15:00 tot 21:00 gezeten. En daarna kon ik niet meer lopen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, ben ik ook vaak![]()
er zijn van die terrasjes op het busstation. Keertje afstomen daar?
Kee. Morgen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 21:15 schreef Q. het volgende:
Naast de chinees.
Je kan in Gronau binnen twee minuten de trein terug pakken naar Nederland. Als je die niet haalt, moet je een half uur wachten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:57 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Als ik morgen nou daar ff heen jakker, heb ik dan daar een beetje aansluiting op de trein terug? OF voldoende faciliteiten
Nee hoor, dat is een RTL-leugen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die tunnel was toch de stofbak?
Levensmoe?quote:
Och, het is nooit echt in de wereld geweest...alleen RTL dacht weer iets sensatie-achtigs te hebben gevonden. Terwijl iedere aap zo'n beetje kan bedenken dat je stof (als daar al sprake van was) eenvoudig kan doen neerslaan met een waternevel.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dan is dat bij deze uit de wereld
quote:Volgens De Tijd en VRT heeft Infrabel dezelfde 8 ton koper twee keer laten stelen.
Bericht op VRT-site:
In maart meldde het gerecht aan Infrabel dat het een lading koper die eerder in Leuven gestolen was, teruggevonden had in Marche-en-Famenne. In samenspraak met de spoorwegen werd het koper wekenlang geobserveerd, in de hoop zo de bende achter de diefstal te betrappen. Toen dat niets opleverde, vroeg het parket aan Infrabel om de lading koper zelf te bewaken of ze te verplaatsen naar een veiliger locatie. Maar Infrabel deed dat niet. Pas na enkele aanmaningen bood de infrastructuurmaatschappij het koper uiteindelijk in juni te koop aan.
Maar deze keer maakte ze het de dieven wel erg gemakkelijk. In het bericht stond precies te lezen waar de acht ton koper opgeslagen lag. Enkele dagen later was het koper opnieuw gestolen.
Enschede-Gronauquote:
Mooi stuk trouwens Arthur, echt een aanraderquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:08 schreef MREn het volgende:
Enschede-Gronau
Mja het is er niet van gekomen...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi stuk trouwens Arthur, echt een aanrader
Almelo kan niet of zo?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heb ik afgelopen vrijdag ook wel gezien, want toen 10 minuten voor de komst van de internationale trein een setje koplopers uit Enschede Hengelo passeerde zat daar iemand in de eerste klas rustig een broodje te eten. Hopelijk moest ie naar Deventer of verder naar het westen, want anders heeft ie een probleem gehad.
van www.bttb.bequote:NS en NMBS schaffen zomaar trein af
Reizigers willen eindelijk een betere dienst
De Nederlandse reizigersvereniging ROVER en de Vlaamse reizigersbond BTTB verlangen van de NS en de NMBS dat ze hun werk doen: treinen rijden. In plaats daarvan worden er tussen Amsterdam en Brussel tijdelijk twee treinen opgeheven. De reizigersorganisaties willen dat de spoorwegen over het hele traject van Amsterdam naar Brussel vervangende treinen inzetten. Midden in het drukke vakantieseizoen en zonder voldoende compensatie een trein tussen beide steden opheffen is voor de reizigers niet aanvaardbaar.
De inkrimping van de dienst is volgens de spoorwegmaatschappijen nodig omdat er problemen zijn met de Belgische locomotieven, die zowel in Nederland als in België kunnen rijden. Van 16 juli tot en met 31 augustus vervallen twee intercitytreinen, die in de wandeling bekend staan als de “Beneluxtrein”:
Vertrek in Amsterdam Centraal om 10.26u met aankomst in Brussel-Zuid om 13.20u
Vertrek in Brussel-Zuid om 13.40u met aankomst in Amsterdam Centraal om 16.38u
De NMBS rijdt geen vervangende trein en de NS rijdt niet meer dan het traject Rotterdam – Roosendaal. Dat is voor de reizigers onvoldoende. Ook reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam en tussen Antwerpen en Brussel maken veel gebruik van de Beneluxtrein, omdat die een snelle verbinding biedt. Verder maken er ook veel internationale reizigers gebruik van. Daarom moet er over het hele traject een vervangende trein rijden. Daarbij wordt van beide spoorwegmaatschappijen inspanning en creativiteit verwacht.
De reizigersorganisaties constateren met teleurstelling dat het steeds slechter gaat met de Beneluxtrein. Regelmatig valt hij uit en als hij wel rijdt, zijn er meestal veel te weinig zitplaatsen. Het komt regelmatig voor dat reizigers van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan.
De laatste maanden gaat het met de Beneluxtrein van kwaad tot erger. NS wil dat de reizigers tussen Nederland en België alleen via de HSL een vlotte verbinding hebben. Omdat het aantal zitplaatsen per uur nauwelijks zal toenemen, betalen reizigers het gelag: weinig stoelen en torenhoge tarieven. Als voorschot bieden NS en NMBS nu alvast minder stoelen aan.
Jaquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:31 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ja hallo, dit is toch oud nieuws?
Dat zou pas echt nieuws zijnquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
quote:De Traxx-locomotief is eergisteren ook toegelaten in België, althans in ieder geval als goederentreinloc . Vrijdag beginnen de tests op het grensbaanvak om te zien of de transitie van mn de beveiligingssystemen goed loopt.
Hispeed heeft veel haast om Traxx voor Beneluxstammen te kunnen zetten, gezien de deplorabele toestand van het park van de locs reeks 11.8.
Die Traxx-locs zouden inderdaad vanaf september in de BNL gaan rijden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
En daar zeuren ze nu over. De tijdelijke opheffing is tot 31 augustus en dan beginnen ze 4 dagen voor het einde nog te klagen![]()
Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
Als dat net zoeen tranendal wordt als Randstadrail, dan staat de traxxjes nog een roemruchte carriere te wachtenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel, dit duurt natuurlijk tot het spul op de HSL kan rijden![]()
Nou weet ik dat Belgen bij vlagen dommer zijn dan je had durven dromen, maar waarom zou dat iets uitmaken als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef MREn het volgende:
Complicerende factor: die Traxx'en zijn nog helemaal niet toegelaten in België. Tenminste niet voor reizigersvervoer.
die sprinterkop skip ik altijd :w tering druk altijdquote:Op woensdag 29 augustus 2007 06:50 schreef Wadloper het volgende:
Gister naar het spoorwegmuseum geweest. Het was op zich wel leuk, maar een paar dingen vielen mij wel tegen. Zo kon je in het weinige materieel dat er stond écht in, zoals die mat'54 ABk.
Die sprinterkop was wel lachen an sichAlleen een beetje raar dat na een hoog groen meteen een rood sein komt
Naar mijn weten moet er eerst geel zijn![]()
die is vast ook heel wat leuker dan zo`n sim:+quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:56 schreef MREn het volgende:
Laatste keer dat ik in een sprinterkop was, werkte wel alles qua seinen. Maar ja, dat was dan ook in de grote boze buitenwereld
quote:De gemeente Olst-Wijhe wil dat de VROM-inspectie de bestaande klachten over de geluidsoverlast van het treinverkeer serieus neemt.
In een brief vraagt Olst-Wijhe de VROM-inspectie om op te treden tegen spoorbedrijf ProRail. Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen. Olst-Wijhe vindt dat ProRail bewust de regels overtreedt en wil dat er uiterlijk volgend najaar moderne en stillere treinen worden gebruikt.
stations daar maar overslaan.. doortrekken tot 140.. en in de dorpen uitrollen dan maar?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Alsof die doedelzakken stil zijn![]()
Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:23 schreef MREn het volgende:
En ze hebben zelf vorig jaar om extra treinen gevraagd...
Geef mij daar maar gewoon ICRm, natuurlijk minimaal op Tb-Zl.
Tjah of een Plan T, met twee bakken aan komen zettenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 6 bakken al halen. want vaak wordt er ook met 4 gereden als er elders weer meer stellen nodig zijn
Als de mensen bij de NS al klagen om ICRm als stoptrein tussen Ah-Nm in te zetten, dan wordt het wel leuk tussen Zp-Zl. En daarbij komt dat spul totaal niet op gang, en moet je voor de Zl al beginnen te remmen als je bij Olst rijdtquote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:51 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, nu jij zo ICB zegt, dat zou volgens mij niet eens zo’n slechte zet te zijn om in te zetten op de 3700. Dan is het plaatsprobleem tenminste minder erg. Of halen die stammen met ICB-rijtuigen de rijtijden niet, of is er een ander bezwaar?
Dus als de NS nog wat rijtuigen en locs over heeft, wat let ze.![]()
Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoorquote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:05 schreef MREn het volgende:
De media leren snel dat niet alles op het spoor NS is, vandaag de dag...
hoezo nou weer flessemans?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoor![]()
Servex moet ook dood trouwens
Kan voor het vervolg wel vervangen worden door een mooie foto van de bus. De tijdelijke bus die er nog tot 2010 gaat rijden. Tot wanneer het nieuwe station af is enzo....quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
staat er pas een topic of 20 zo hoor geloof ik
Vetquote:
En dat betekent?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:41 schreef MREn het volgende:
Dan word je vast helemaal gelukkig dat dit ding als IRM-VI weer terug komt
Bron: rtvnorod.nlquote:Trein Groningen-Veendam moet in 2009 rijden
VEENDAM - In mei 2009 moeten er weer personentreinen rijden tussen Veendam en Groningen. De provincie Groningen, de gemeente Veendam, Arriva en ProRail hebben hiervoor donderdagmorgen een intentieverklaring getekend.
Arriva wil voor 1 december een definitief contract hebben met de provincie. De vervoerder moet voor die tijd namelijk de benodigde extra treinstellen bestellen. Dit betekent dat proRail voor 1 december de beveiliging van het spoor en de overwegen voor elkaar moet hebben.
De kosten van het project bedragen 10 à 15 miljoen euro. Dit bedrag wordt opgehoest door de provincie en de gemeenten, die profijt hebben van de verbinding. De eerste trein moet rijden op 15 mei 2009; dan is het precies 70 jaar geleden dat het spoor tussen Veendam en Groningen voor personenvervoer werd gesloten.
Dat ie met vier bakken heen gaat, maar met zes terug komt.quote:
Dat blijft gewoon diesel begrijp ik? EN wanneer wordt het doorgetrokken naar Emmen? (En blijft het dan NOG diesel?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:32 schreef Dichterbijer het volgende:
Trouwens, goed nieuws voor Veendammers:
Mwoa zoeen beetje er omheen dan he, ik ken het daar niet echtquote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:53 schreef Charango het volgende:
Doortrekken naar Emmen? Ik dacht het grootste deel van dat traject al was opgebroken en plaats had gemaakt voor nieuwbouw?Die nieuwbouw verplaatsen zou een kostbare zaak zijn,
ja als je dan toch spoorstaven en dwarsliggers legt.. leg dan meteen een spoortje van groningen naar heerenveenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa zoeen beetje er omheen dan he, ik ken het daar niet echt
En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja als je dan toch spoorstaven en dwarsliggers legt.. leg dan meteen een spoortje van groningen naar heerenveen![]()
nee daarvoor komt toch de Hanzelijn... al die bootjes die tegen die drijvende dijk varen en dan weer een spoorstoringquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:31 schreef Charango het volgende:
[..]
En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?![]()
idd.. bij een zuchtje wind buigen de spoorstaven al teveel waardoor je niet veilig kan rijdenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:40 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
nee daarvoor komt toch de Hanzelijn... al die bootjes die tegen die drijvende dijk varen en dan weer een spoorstoring
En als we dan toch al bezig zijn gaan we via Ter Apel weer over de Duitse grens.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:31 schreef Charango het volgende:
[..]
En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?![]()
En toen pakte je er een kaart bij he?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:45 schreef von_Preussen het volgende:
een verbinding Amsterdam - Leeuwarden - Groningen - Ter Apel - Rheine -Bremen - Hamburg - Kopenhagen.![]()
Je meent hetquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Jo Fles, wist je dat er op 15 en 16 september voor 11 euro een dagkaart is voor heel België?
![]()
Jammerquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:17 schreef SNArky het volgende:
Vandaag heb ik een Blokkendoos door station Delft zien racen. Ik was helaas niet snel genoeg om er een foto van de maken.
ben je wel eens in het Spoorwegmuseum geweest? Reuze leerzaamquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:36 schreef crossover het volgende:
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's
Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'.
De 766 woont op opstelterrein Dijksgracht tegenwoordig jaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:38 schreef SNArky het volgende:
Die hondenkop heb ik vrijdag ook gezien in Amsterdam!
Geeft niet joh. We weten allemaal hoe die er uit ziet ;-)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:17 schreef SNArky het volgende:
Vandaag heb ik een Blokkendoos door station Delft zien racen. Ik was helaas niet snel genoeg om er een foto van de maken.
Wist je dat ik dat weekend met jou naar Coo gingquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je meent het
Wist jij dat ze in de voorverkoop 9 euro zijn?
En wist je dat ik een grafknetterhekel heb aan treinen die rampendstampend vol zitten?
Wist je dat dat niet zo is?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:38 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Wist je dat ik dat weekend met jou naar Coo ging![]()
http://www.nicospilt.comquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:36 schreef crossover het volgende:
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's
Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'.
Bemoei je met je eigen zaken, figuur.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit je de boel weer de Flessen?
Vertelquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wist je dat in de eerste klas slaapcabines van de CityNightLine gemiddeld de lelijkste kinderen verwekt worden?
Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is.quote:Prorail belooft reizigers minder vertraging
Binnen twee jaar rijdt tien procent van de treinen die nu vertraagd zijn, op tijd. Dat belooft spoorbeheerder Prorail, die samen met NS miljoenen investeert in nieuwe apparatuur.
Prorail denkt ook meer ruimte op het spoor vrij te maken door treinen niet altijd meer vanaf hetzelfde perron te laten vertrekken. Op dit moment ligt de punctualiteit net onder de 88 procent. Om dit percentage omhoog te krijgen, komt er in de treinen een nieuw computersysteem. Dit laat de bestuurder zien wat er vóór hem gebeurt. Hij kan zo zes treinen ‘vooruit kijken’ en weet daardoor al vroeg of een eerdere trein vaart mindert of tot stilstand is gekomen.
,,De machinist kan daarop anticiperen door vaart te minderen. Dat scheelt de irritante stop die machinisten nu vaak moeten maken in het weiland of vlak voor het station,’’ zegt Maaike van Mourik, manager innovatie van Prorail. ,,Je voorkomt ergernis bij de reizigers, bespaart energie en het is beter voor de punctualiteit.’’
De NS is enthousiast over het systeem. Naast de positieve effecten op de punctualiteit zijn de Spoorwegen vooral enthousiast over de energiebesparing. Om meer treinen op het al druk bereden Nederlandse spoor te krijgen, gaat Prorail perrons anders gebruiken. Nu stoppen treinen altijd op de in de dienstregeling vastgelegde plek. De spoorbeheerder wil hier mee variëren. Op Schiphol loopt een proef. Dat vergroot daar de spoorcapaciteit met een derde. Verlichte pijlen wijzen reizigers de goede richting. Waarschijnlijk komt na Schiphol Den Bosch aan de beurt.
Extra capaciteit op het spoor is nodig, omdat de NS meer klanten krijgt en er dus extra treinen moeten rijden. Dit jaar bedraagt de reizigersgroei 3 tot 4 procent. Tot 2020 moeten er elk jaar 2,5 procent bijkomen. Tot en met 2012 investeert Prorail twee miljard euro in het opknappen van het spoor.
ja, en ik ben de Paashaasquote:Nu stoppen treinen altijd op de in de dienstregeling vastgelegde plek.
Op schiphol werkt het aardig geloof ik hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Artikeltje uit het AD:
[..]
Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is.
Het gaat volgens mij niet zo zeer om extra meters die je moet maken als je moet kopmaken op bijvoorbeeld 11b ipv 11a (zoals de treinen uit Den Haag en Rotterdam richting Amersfoort in Utrecht doen). Waar je veel meer op moet letten denk ik, is kruisende rijpaden. En wat dat betreft denk ik zeker wel dat dit systeem daar een positieve invloed op kan hebbenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
En dat het systeem op schiphol goed werkt zegt me niks. Zou het ook goed werken op stations met kerende treinen, want daar moet je bij vertragingen e.d. dan soms wel meer meters maken als een trein niet altijd aan het zelfde perron stopt.
En het is nog niet klaar hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel waar ja. Operatie ontknoop heeft in Utrecht denk ik wel al voor meer rust gezorgd.
Als de NO weer in Hilversum gaat stoppen, bedoel je?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
En de overstap van de NO naar Amsterdam in Hilversum zal ook leuk zijn, omdat er nu in Amersfoort gerend en gesleept moet worden
De trein naar Enschede hoorde al bij de NOquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:42 schreef Charango het volgende:
De NO (hierbij neem ik de Twente-express naar Enschede ook mee) krijgt dus een extra stop op weg naar Schiphol?
Nee, in de praktijk denk ik dat ook nietquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat de stop bij Duivendrecht komt te vervallen
Staat op de site van Nico Spiltquote:Een Japans treinstel, duidelijk afgekeken van Nederlandse Koplopers. Dit is een JR East class 351 "Super Asuza", die sinds 1995 rijdt tussen Tokyo en Matsumoto. Over de afstand van 225 km doet deze kantelbaktrein iets meer dan 2½ uur. Er bestaat een versie met acht en een versie met vier rijtuigen. Tot Matsumoto rijden deze gecombineerd, daarna gaat het achtdelige treinstel verder over het 70 km lange traject naar Minami Otari. Foto omstreeks 2005 gemaakt door de zus van William Jonker.
die hebben nog een werkende doorloopkop?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is cool:
[afbeelding]
[..]
Staat op de site van Nico Spilt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |