abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52735831

Hier alweer deel 79 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52735860
hmm maar fles? hoeveel bordjes heb je nou in totaal wel niet?
pi_52735880
Oh ja, nog even de oogst van gisteren spammen:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52735885
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm maar fles? hoeveel bordjes heb je nou in totaal wel niet?
1.767
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52735915
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1.767
KoLeRe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 augustus 2007 @ 20:17:50 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52735949
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
Mariembourg.. is dat de belgse variant van marienberg?
Daar dacht ik ook al aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52735967
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
Daar dacht ik ook al aan
Ja, wie niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 augustus 2007 @ 20:19:23 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52736002
Ik vind die tekst onder het Houten trammetje nog steeds grappig:

Foto: Ene Fles

Grapjas beziggeweest zeker?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52736022
1 of andere groentenman?
pi_52736091
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind die tekst onder het Houten trammetje nog steeds grappig:

Foto: Ene Fles

Grapjas beziggeweest zeker?
staat er pas een topic of 20 zo hoor geloof ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 augustus 2007 @ 20:22:20 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52736092
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
1 of andere groentenman?
Niet dat ik weet, maar het viel me opeens op dat die tekst anders was
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52736756
Treinvindpost.
For great justice!
pi_52737036
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:42 schreef Q. het volgende:
Treinvindpost.
Jij weer.

Zat je vanmiddag weer bij me in de trein soms? trek je muil es open gekkenhuis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52737090
Ik heb je niet gezien vandaag, vorige week nog wel geloof ik, om 16:40 in Amf. .
For great justice!
pi_52737178
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:52 schreef Q. het volgende:
Ik heb je niet gezien vandaag, vorige week nog wel geloof ik, om 16:40 in Amf. .
Phat chance ja. Trok je toen je waffel open? Nou dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52737192
met je negersmiley
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52737507
4444 weer es in de intercity dienst op Amersfoort - Amsterdam... vind het maar een k*t trein voor dat stuk.... teveel 1ste klas
pi_52737557
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:05 schreef Dichterbijer het volgende:
4444 weer es in de intercity dienst op Amersfoort - Amsterdam... vind het maar een k*t trein voor dat stuk.... teveel 1ste klas
weer zoeen profiteur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52737598
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:05 schreef Dichterbijer het volgende:
4444 weer es in de intercity dienst op Amersfoort - Amsterdam... vind het maar een k*t trein voor dat stuk.... teveel 1ste klas
Ik kom dat ding 's ochtends ook wel eens tegen, lekker begin van de dag, mag ik meteen weer gaan schelden. Zeker als er verder geen andere stellen aan hangen.
For great justice!
pi_52737615
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Phat chance ja. Trok je toen je waffel open? Nou dan
Nee. Ik was chagerijnig na een dag werken.
For great justice!
pi_52737708
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:08 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee. Ik was chagerijnig na een dag werken.
ja, ben ik ook vaak

er zijn van die terrasjes op het busstation. Keertje afstomen daar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52737761
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, ben ik ook vaak

er zijn van die terrasjes op het busstation. Keertje afstomen daar?
Daar heb ik vrijdag nog van 15:00 tot 21:00 gezeten. En daarna kon ik niet meer lopen. . Bij de Wagenmeester. Werkt trouwens een verdomd lekker chickie. . Dat mag ik hier zeggen want dit is toch een nerd-topic. .
For great justice!
pi_52737781
Wagenmeester? Is dat aan de overkant van de grote weg of wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52737843
Naast de chinees.
For great justice!
pi_52738001
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

weer zoeen profiteur
Profiteur? Ik? Neuh... that's not me
pi_52738122
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:15 schreef Q. het volgende:
Naast de chinees.
Kee. Morgen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52738537
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:57 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Als ik morgen nou daar ff heen jakker, heb ik dan daar een beetje aansluiting op de trein terug? OF voldoende faciliteiten
Je kan in Gronau binnen twee minuten de trein terug pakken naar Nederland. Als je die niet haalt, moet je een half uur wachten.
  maandag 27 augustus 2007 @ 21:44:50 #28
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52738682
THX Hier heb ik wat aan.


En Fles wat betreft die HAFAS CD-rom. Ik had toch verteld dat ik binnen 2 weken mijn nieuwe laptop aan gort gedraaid had? Ja? Mooi die CD zit daar dus nog in, was m toen aan het installeren
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52738713
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
En Fles
Ja, en nu is het mijn schuld zeker.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 augustus 2007 @ 21:49:23 #30
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52738786
Nee
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52739155
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kee. Morgen?
Morgen ben ik vrij.
For great justice!
pi_52739321
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Morgen ben ik vrij.
Betekent dat ja of nee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:31:21 #33
136283 knars
Teethgrinder
pi_52739779
Ha, nog anderhalve week en dan eindelijk eens een ritje met de Thalys maken
pi_52740564
Afgelopen vrijdag heb ik (eindelijk) voor het eerst de 4011+4012 gezien (ik neem ten minste aan dat het die twee waren). Alleen wel vanaf het muziekgebouw aan 't IJ, dus nou heb ik er nog steeds niet ingezeten .
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:54:39 #35
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52741618
Had ik al verteld dat ik as. zaterdag door de groene harttunnel ga met de trein?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:13:06 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52742020
Die tunnel was toch de stofbak?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52742073
Ik wil weer in de RandstadRail
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:15:23 #38
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52742081
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die tunnel was toch de stofbak?
Nee hoor, dat is een RTL-leugen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:16:17 #39
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52742106
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:15 schreef marcito het volgende:
Ik wil weer in de RandstadRail
Levensmoe?

Je kan trouwens gewoon met RR mee hoor, dat ligt niet overal stil.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:16:39 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52742120
Dan is dat bij deze uit de wereld
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 04:11:47 #41
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52744509
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dan is dat bij deze uit de wereld
Och, het is nooit echt in de wereld geweest...alleen RTL dacht weer iets sensatie-achtigs te hebben gevonden. Terwijl iedere aap zo'n beetje kan bedenken dat je stof (als daar al sprake van was) eenvoudig kan doen neerslaan met een waternevel.

Overigens: Hoera... vrijdag t/m zondag een heel baanvak buitendienst, en mooi dat de NS-reisplanner, de folders en TT er weer geen woord over zeggen...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 06:59:31 #42
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52744709
Welk baanvak?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52745709
Groningen word ook voorzien van een strak nieuw grindlaagje rondom de rails... weg zwarte steeentjes, welkom wiitte steentjes
pi_52745941
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Betekent dat ja of nee?
Nee.
For great justice!
pi_52746358
Oh okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52749302
Overgenomen van HGBTF.net:
quote:
Volgens De Tijd en VRT heeft Infrabel dezelfde 8 ton koper twee keer laten stelen.

Bericht op VRT-site:

In maart meldde het gerecht aan Infrabel dat het een lading koper die eerder in Leuven gestolen was, teruggevonden had in Marche-en-Famenne. In samenspraak met de spoorwegen werd het koper wekenlang geobserveerd, in de hoop zo de bende achter de diefstal te betrappen. Toen dat niets opleverde, vroeg het parket aan Infrabel om de lading koper zelf te bewaken of ze te verplaatsen naar een veiliger locatie. Maar Infrabel deed dat niet. Pas na enkele aanmaningen bood de infrastructuurmaatschappij het koper uiteindelijk in juni te koop aan.

Maar deze keer maakte ze het de dieven wel erg gemakkelijk. In het bericht stond precies te lezen waar de acht ton koper opgeslagen lag. Enkele dagen later was het koper opnieuw gestolen.
Jezus wat een mongolen daar zeg. Belgen zijn ECHT heel erg dom
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:08:30 #47
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52755162
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 06:59 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Welk baanvak?
Enschede-Gronau
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52758841
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:08 schreef MREn het volgende:
Enschede-Gronau
Mooi stuk trouwens Arthur, echt een aanrader

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52761037
Weet iemand zo of je bij de Kiosk (te almelo) ook een NS-Stamkaart kan kopen? Of moet ik daarvoor naar de NS-Servocebalie te Hengelo/Enschede (hier het dicht in de buurt).
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:27:48 #50
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52762134
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi stuk trouwens Arthur, echt een aanrader

Mja het is er niet van gekomen...

Ik heb vandaag geleerd dat:

Je niet als een kip zonder kop een -voor mij nieuw- stuk materieel moet inlopen (in mijn geval de 4011) hij zou weleens af gerangeerd kunnen worden
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:52:45 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52762892
Dat heb ik afgelopen vrijdag ook wel gezien, want toen 10 minuten voor de komst van de internationale trein een setje koplopers uit Enschede Hengelo passeerde zat daar iemand in de eerste klas rustig een broodje te eten. Hopelijk moest ie naar Deventer of verder naar het westen, want anders heeft ie een probleem gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52763336
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heb ik afgelopen vrijdag ook wel gezien, want toen 10 minuten voor de komst van de internationale trein een setje koplopers uit Enschede Hengelo passeerde zat daar iemand in de eerste klas rustig een broodje te eten. Hopelijk moest ie naar Deventer of verder naar het westen, want anders heeft ie een probleem gehad.
Almelo kan niet of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:08:53 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52763440
Nope. Het was een LM ritje van Enschede naar Deventer dat plaatsvindt op het moment dat er een internationale trein rijdt. Vanuit Deventer start dan de 1600.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52763982
Oh okee Dan had hij dus eigenlijk sowieso al een probleem. Je hoort als reiziger niet in een LM trein te zitten, zelfs niet in de eerste klas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52764018
quote:
NS en NMBS schaffen zomaar trein af

Reizigers willen eindelijk een betere dienst

De Nederlandse reizigersvereniging ROVER en de Vlaamse reizigersbond BTTB verlangen van de NS en de NMBS dat ze hun werk doen: treinen rijden. In plaats daarvan worden er tussen Amsterdam en Brussel tijdelijk twee treinen opgeheven. De reizigersorganisaties willen dat de spoorwegen over het hele traject van Amsterdam naar Brussel vervangende treinen inzetten. Midden in het drukke vakantieseizoen en zonder voldoende compensatie een trein tussen beide steden opheffen is voor de reizigers niet aanvaardbaar.

De inkrimping van de dienst is volgens de spoorwegmaatschappijen nodig omdat er problemen zijn met de Belgische locomotieven, die zowel in Nederland als in België kunnen rijden. Van 16 juli tot en met 31 augustus vervallen twee intercitytreinen, die in de wandeling bekend staan als de “Beneluxtrein”:
Vertrek in Amsterdam Centraal om 10.26u met aankomst in Brussel-Zuid om 13.20u
Vertrek in Brussel-Zuid om 13.40u met aankomst in Amsterdam Centraal om 16.38u

De NMBS rijdt geen vervangende trein en de NS rijdt niet meer dan het traject Rotterdam – Roosendaal. Dat is voor de reizigers onvoldoende. Ook reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam en tussen Antwerpen en Brussel maken veel gebruik van de Beneluxtrein, omdat die een snelle verbinding biedt. Verder maken er ook veel internationale reizigers gebruik van. Daarom moet er over het hele traject een vervangende trein rijden. Daarbij wordt van beide spoorwegmaatschappijen inspanning en creativiteit verwacht.

De reizigersorganisaties constateren met teleurstelling dat het steeds slechter gaat met de Beneluxtrein. Regelmatig valt hij uit en als hij wel rijdt, zijn er meestal veel te weinig zitplaatsen. Het komt regelmatig voor dat reizigers van Rotterdam tot Antwerpen moeten staan.

De laatste maanden gaat het met de Beneluxtrein van kwaad tot erger. NS wil dat de reizigers tussen Nederland en België alleen via de HSL een vlotte verbinding hebben. Omdat het aantal zitplaatsen per uur nauwelijks zal toenemen, betalen reizigers het gelag: weinig stoelen en torenhoge tarieven. Als voorschot bieden NS en NMBS nu alvast minder stoelen aan.
van www.bttb.be

Stoer hoor, nu ineens moord en brand gaan lopen schreeuwen. Die 11.8 serie is al jaren een voortschrijdend tranendal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:31:03 #56
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52764189
Ja hallo, dit is toch oud nieuws?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52764411
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:31 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ja hallo, dit is toch oud nieuws?
Ja

maar nu wordt er een BNL "tijdelijk" ( ) opgeheven, en NU is het ineens huilen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:41:10 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52764525
En daar zeuren ze nu over. De tijdelijke opheffing is tot 31 augustus en dan beginnen ze 4 dagen voor het einde nog te klagen


Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52764768
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
Dat zou pas echt nieuws zijn Dat zou echt strijdig zijn met het idee "ze willen iedereen de HSL in jagen voor veel"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:49:02 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52764815
Let wel, dit duurt natuurlijk tot het spul op de HSL kan rijden


Edit: Quote van Somda:
quote:
De Traxx-locomotief is eergisteren ook toegelaten in België, althans in ieder geval als goederentreinloc . Vrijdag beginnen de tests op het grensbaanvak om te zien of de transitie van mn de beveiligingssystemen goed loopt.
Hispeed heeft veel haast om Traxx voor Beneluxstammen te kunnen zetten, gezien de deplorabele toestand van het park van de locs reeks 11.8.


[ Bericht 64% gewijzigd door Peterselieman op 28-08-2007 21:54:29 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:54:23 #61
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52764985
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
En daar zeuren ze nu over. De tijdelijke opheffing is tot 31 augustus en dan beginnen ze 4 dagen voor het einde nog te klagen


Ik meende dat er spoedig Traxx locs in de Benelux in gaan stromen ter vervanging van een deel van de 11.8 locs.
Die Traxx-locs zouden inderdaad vanaf september in de BNL gaan rijden.

En desondanks is de 'tijdelijke' opheffing verlengd tot 9 december. Met vanaf maandag vervangende dienst in NL op het hele traject.
Volgens mij komt dit ook eerder zo een tekort aan rijtuigen, omdat hier de ICRm-stoelen uit worden gehaald voor vrijwel identieke stoelen, maar dan blauw, en met die zuurstokkleurtjes op de zijkant.

Ongetwijfeld worden deze rijtuigen zaterdag natuurlijk gewoon gebruikt voor dat oefeningetje.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52764999
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel, dit duurt natuurlijk tot het spul op de HSL kan rijden
Als dat net zoeen tranendal wordt als Randstadrail, dan staat de traxxjes nog een roemruchte carriere te wachten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:56:39 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52765079
De locs moeten eerst nog maar eens voor reizigersvervoer in België toegelaten worden...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:00:17 #64
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52765212
Complicerende factor: die Traxx'en zijn nog helemaal niet toegelaten in België. Tenminste niet voor reizigersvervoer.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52765264
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef MREn het volgende:
Complicerende factor: die Traxx'en zijn nog helemaal niet toegelaten in België. Tenminste niet voor reizigersvervoer.
Nou weet ik dat Belgen bij vlagen dommer zijn dan je had durven dromen, maar waarom zou dat iets uitmaken als ik vragen mag?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:03:18 #66
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52765314
Geen idee...geen voorzieningen noodremmen of verwarming of stroomvoorziening die je bij goederen niet nodig hebt en bij reizigers wel? Ik heb geen idee...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52765385
Nodeloos belangrijk doen denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52771770
Gister naar het spoorwegmuseum geweest. Het was op zich wel leuk, maar een paar dingen vielen mij wel tegen. Zo kon je in het weinige materieel dat er stond écht in, zoals die mat'54 ABk.

Die sprinterkop was wel lachen an sich Alleen een beetje raar dat na een hoog groen meteen een rood sein komt
Naar mijn weten moet er eerst geel zijn
  woensdag 29 augustus 2007 @ 07:37:42 #69
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52771900
Dus he kan nog wel even duiren met die Traxx locs?


Inkoppertjer, Bijnaam: Straks-locs
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52782017
Ik ga morgen na 2 maanden maar weer eens met de trein

Harlingen - Groningen v.v.
pi_52782078
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 06:50 schreef Wadloper het volgende:
Gister naar het spoorwegmuseum geweest. Het was op zich wel leuk, maar een paar dingen vielen mij wel tegen. Zo kon je in het weinige materieel dat er stond écht in, zoals die mat'54 ABk.

Die sprinterkop was wel lachen an sich Alleen een beetje raar dat na een hoog groen meteen een rood sein komt
Naar mijn weten moet er eerst geel zijn
die sprinterkop skip ik altijd :w tering druk altijd
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:56:09 #72
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52782925
Laatste keer dat ik in een sprinterkop was, werkte wel alles qua seinen. Maar ja, dat was dan ook in de grote boze buitenwereld
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52783900
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:56 schreef MREn het volgende:
Laatste keer dat ik in een sprinterkop was, werkte wel alles qua seinen. Maar ja, dat was dan ook in de grote boze buitenwereld
die is vast ook heel wat leuker dan zo`n sim:+
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:52:58 #74
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52784375
Ja hoor, was bovendien nog in een leuke boog waar nooit reizigerstreinen komen, alleen LM-ritjes.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:05:59 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52791228
De media leren snel dat niet alles op het spoor NS is, vandaag de dag...
quote:
De gemeente Olst-Wijhe wil dat de VROM-inspectie de bestaande klachten over de geluidsoverlast van het treinverkeer serieus neemt.

In een brief vraagt Olst-Wijhe de VROM-inspectie om op te treden tegen spoorbedrijf ProRail. Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen. Olst-Wijhe vindt dat ProRail bewust de regels overtreedt en wil dat er uiterlijk volgend najaar moderne en stillere treinen worden gebruikt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52791374
Echt snappen doen ze het nog steeds niet.
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 augustus 2007 @ 21:20:55 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52791843
Alsof die doedelzakken stil zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:23:44 #78
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52791955
En ze hebben zelf vorig jaar om extra treinen gevraagd...

Geef mij daar maar gewoon ICRm, natuurlijk minimaal op Tb-Zl.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52798084
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Alsof die doedelzakken stil zijn
stations daar maar overslaan.. doortrekken tot 140.. en in de dorpen uitrollen dan maar?
pi_52798091
Morgen 2x VIRM door Hengelo
1x Smart connection-zooi
en 1x gesleept naar Bentheim
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 augustus 2007 @ 23:52:10 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52798343
Jij boft maar weer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52798543
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:23 schreef MREn het volgende:
En ze hebben zelf vorig jaar om extra treinen gevraagd...

Geef mij daar maar gewoon ICRm, natuurlijk minimaal op Tb-Zl.
Volgens de gemeente zet ProRail oud en lawaaiig materieel in op de lijn Zwolle - Nijmegen.

ProRail zou dus het materieel plannen , moet nog leuker worden... Maar ik vrees dat de 3700 vanaf september een ramp wordt. Voornamelijk op het traject Zl-Ah. Waar vroeger een V-IRM (VI) al krap was, is mat'64 met zes bakken veels te krap...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 00:01:41 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52798684
Als ze de 6 bakken al halen. want vaak wordt er ook met 4 gereden als er elders weer meer stellen nodig zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 00:14:58 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52799110
Zo te lezen heeft Stichting TEE 2 dieselmotoren uit een Plan U geregeld. Sloper Hoeben heeft ze er uitgehaald tijdens de sloop.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52799133
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 6 bakken al halen. want vaak wordt er ook met 4 gereden als er elders weer meer stellen nodig zijn
Tjah of een Plan T, met twee bakken aan komen zetten .
Maar volgens mij is de 3700 de best verdiende trein per stoel , ik heb echt nog nooit een treinserie altijd zo vol zien zitten. Ieder moment tussen 07:00 en 20:00 is het gewoon druk .
  donderdag 30 augustus 2007 @ 03:12:20 #86
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52801662
Vroeger (2000) reden ze ook met 6bakken mat'64 en dat was klapstoeltjeswerk (Zp-Bd), ik krijg nog rugpijn als ik er aan terugdenk. Gelukkig daarna vervangen door 7 bakken IRM in de spits, dat was nog wel vol te houden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52802972
Mat '64 is gewoon een ramp Vooral als ze maar met 2 stellen in de spits gaan rijden vanaf Den Haag CS-Roosendaal. Gelukkig zet de NS op dat traject vaker SGMm in .

Maar wat vinden jullie van de ICB?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_52803702
Trouwens, nu jij zo ICB zegt, dat zou volgens mij niet eens zo’n slechte zet te zijn om in te zetten op de 3700. Dan is het plaatsprobleem tenminste minder erg. Of halen die stammen met ICB-rijtuigen de rijtijden niet, of is er een ander bezwaar?

Dus als de NS nog wat rijtuigen en locs over heeft, wat let ze.
pi_52804363
Neh die halen ze niet. Vooral het instappen is lastig doordat Nederlanders geen logica zien... En tja die smalle deurtjes helpen er niet echt bij. Verder zijn al die stops zo dicht op elkaar ook niet handig. Helaas. Wat ik mag vanaf komende maandag elke dag de 3700 pakken tussen Zl en Dv
pi_52807026
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:51 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, nu jij zo ICB zegt, dat zou volgens mij niet eens zo’n slechte zet te zijn om in te zetten op de 3700. Dan is het plaatsprobleem tenminste minder erg. Of halen die stammen met ICB-rijtuigen de rijtijden niet, of is er een ander bezwaar?

Dus als de NS nog wat rijtuigen en locs over heeft, wat let ze.
Als de mensen bij de NS al klagen om ICRm als stoptrein tussen Ah-Nm in te zetten, dan wordt het wel leuk tussen Zp-Zl. En daarbij komt dat spul totaal niet op gang, en moet je voor de Zl al beginnen te remmen als je bij Olst rijdt .
pi_52807307
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:05 schreef MREn het volgende:
De media leren snel dat niet alles op het spoor NS is, vandaag de dag...
Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoor

Servex moet ook dood trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52807711
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou is Prorail wel de bron van een heleboel ellende, dus zo raar vind ik dit niet hoor

Servex moet ook dood trouwens
hoezo nou weer flessemans?
pi_52808306
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

staat er pas een topic of 20 zo hoor geloof ik
Kan voor het vervolg wel vervangen worden door een mooie foto van de bus. De tijdelijke bus die er nog tot 2010 gaat rijden. Tot wanneer het nieuwe station af is enzo....
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:22:21 #94
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52808972


Diesel powerrrrr (maar het blijft een rangeerloc )

(foto kon beter, maar ik had maar een paar minuten de tijd en ik heb deze cam pas een dag)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52809278
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:22 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]

Diesel powerrrrr
Vet

en ik zie nog iets veel vetters op die foto ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:35:09 #96
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52809362
Geen bier, want de ex-brouwerij is gesloopt
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52809419
Nee, ik doelde ook op die kennelijk defecte Virm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:41:41 #98
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52809492
Dan word je vast helemaal gelukkig dat dit ding als IRM-VI weer terug komt
Ding heeft trouwens een 'onverklaarbaar defect' in een hoogspanningskabel.

[ Bericht 23% gewijzigd door MREn op 30-08-2007 13:47:01 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52809627



Nou ja, het is beter dan lopen niewaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 14:08:41 #100
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52810000
Sta je in de west tunnel van Amsterdam CS, bij de kiosk. Staat er : Ga naar www.studentenkortingskaart.com en vraag de kortingsgoldkaart aan voor een korting van 20 %


Dus doe dast meteen ff op mijn mobiel. Moet je het station van ophalen aangeven: Nou Amsterdam CS Westtunnel dus. Dus ik naar de kiosk.

Heb je een briefje uitgeprint?

Niet dus .


Dus ik naar huis boeltje nogmaals invoeren ( gaat op studentnummer) om m maar in mijn woonplaats Den Haag op te halen werkt het niet. Ik had t namelijk al eens gedaan

Nu moet ik met een uitgeprinte mail weer helemaal terug naar Amsterdam CS
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52810543
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:41 schreef MREn het volgende:
Dan word je vast helemaal gelukkig dat dit ding als IRM-VI weer terug komt
En dat betekent?

Trouwens, goed nieuws voor Veendammers:
quote:
Trein Groningen-Veendam moet in 2009 rijden
VEENDAM - In mei 2009 moeten er weer personentreinen rijden tussen Veendam en Groningen. De provincie Groningen, de gemeente Veendam, Arriva en ProRail hebben hiervoor donderdagmorgen een intentieverklaring getekend.

Arriva wil voor 1 december een definitief contract hebben met de provincie. De vervoerder moet voor die tijd namelijk de benodigde extra treinstellen bestellen. Dit betekent dat proRail voor 1 december de beveiliging van het spoor en de overwegen voor elkaar moet hebben.

De kosten van het project bedragen 10 à 15 miljoen euro. Dit bedrag wordt opgehoest door de provincie en de gemeenten, die profijt hebben van de verbinding. De eerste trein moet rijden op 15 mei 2009; dan is het precies 70 jaar geleden dat het spoor tussen Veendam en Groningen voor personenvervoer werd gesloten.
Bron: rtvnorod.nl
  donderdag 30 augustus 2007 @ 14:46:09 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52810904
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:32 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

En dat betekent?
Dat ie met vier bakken heen gaat, maar met zes terug komt.
De staan namelijk nog in de fabriek wegens schade.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52810989
Ah op die manier.

Kwam hem vanochtend ook tegen op Amersfoort en ook op de gevoelige digitale plaat vastgelegd... alleen jij bent mij voor
pi_52811040
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:32 schreef Dichterbijer het volgende:

Trouwens, goed nieuws voor Veendammers:
Dat blijft gewoon diesel begrijp ik? EN wanneer wordt het doorgetrokken naar Emmen? (En blijft het dan NOG diesel? )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52811136
Doortrekken naar Emmen? Ik dacht het grootste deel van dat traject al was opgebroken en plaats had gemaakt voor nieuwbouw?Die nieuwbouw verplaatsen zou een kostbare zaak zijn, laat staan het plaatsen van waslijnen over de Hondsrug.

Desondanks zou het toch een leuk idee zijn, de intercity
Groningen - Veendam - Emmen- Mariënberg - Almelo - Hengelo - Enschede

De verbinding Groningen - Twente is nu erg slecht namelijk vanwege de lange overstap in Zl. Misschien een idee voor een of ander Europees Structuurfondsje?
Socialist in Mercedes
pi_52811821
dr rijden niet voor niks stapels snelbussen vanaf groningen naar emmen
pi_52811833
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:53 schreef Charango het volgende:
Doortrekken naar Emmen? Ik dacht het grootste deel van dat traject al was opgebroken en plaats had gemaakt voor nieuwbouw?Die nieuwbouw verplaatsen zou een kostbare zaak zijn,
Mwoa zoeen beetje er omheen dan he, ik ken het daar niet echt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52811909
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa zoeen beetje er omheen dan he, ik ken het daar niet echt
ja als je dan toch spoorstaven en dwarsliggers legt.. leg dan meteen een spoortje van groningen naar heerenveen
pi_52812243
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja als je dan toch spoorstaven en dwarsliggers legt.. leg dan meteen een spoortje van groningen naar heerenveen
En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?
Socialist in Mercedes
pi_52812525
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:31 schreef Charango het volgende:

[..]

En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?
nee daarvoor komt toch de Hanzelijn... al die bootjes die tegen die drijvende dijk varen en dan weer een spoorstoring
pi_52814372
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:40 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

nee daarvoor komt toch de Hanzelijn... al die bootjes die tegen die drijvende dijk varen en dan weer een spoorstoring
idd.. bij een zuchtje wind buigen de spoorstaven al teveel waardoor je niet veilig kan rijden

nee dat wordt hem niet

Mischien kan je nog iets met de houtribdijk doen
pi_52814442
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:31 schreef Charango het volgende:

[..]

En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?
En als we dan toch al bezig zijn gaan we via Ter Apel weer over de Duitse grens.

Uiteraard een NBS die toegelaten is voor 300km/h met elke uur een ICE 3 in beide richtingen tussen Amsterdam - Groningen - Ter Apel - Keulen - Frankfurt
+ een verbinding Amsterdam - Leeuwarden - Groningen - Ter Apel - Rheine -Bremen - Hamburg - Kopenhagen.
pi_52814990
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:45 schreef von_Preussen het volgende:
een verbinding Amsterdam - Leeuwarden - Groningen - Ter Apel - Rheine -Bremen - Hamburg - Kopenhagen.
En toen pakte je er een kaart bij he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52815305
Jo Fles, wist je dat er op 15 en 16 september voor 11 euro een dagkaart is voor heel België?

pi_52815535
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Jo Fles, wist je dat er op 15 en 16 september voor 11 euro een dagkaart is voor heel België?

Je meent het

Wist jij dat ze in de voorverkoop 9 euro zijn?

En wist je dat ik een grafknetterhekel heb aan treinen die rampendstampend vol zitten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52815784
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's
Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_52815825
Waar is het tram-topic?
For great justice!
pi_52816740
Vandaag heb ik een Blokkendoos door station Delft zien racen. Ik was helaas niet snel genoeg om er een foto van de maken .
pi_52817178
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:17 schreef SNArky het volgende:
Vandaag heb ik een Blokkendoos door station Delft zien racen. Ik was helaas niet snel genoeg om er een foto van de maken .
Jammer Ik zag vorige week bij Amsterdam CS ook een blokkendoos en een hondekop staan (in het groen)
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_52817391
Die hondenkop heb ik vrijdag ook gezien in Amsterdam!
pi_52818058
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:36 schreef crossover het volgende:
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's
Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'.
ben je wel eens in het Spoorwegmuseum geweest? Reuze leerzaam
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52818093
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:38 schreef SNArky het volgende:
Die hondenkop heb ik vrijdag ook gezien in Amsterdam!
De 766 woont op opstelterrein Dijksgracht tegenwoordig ja Dus als hij niet onderweg is voor een ritje of een broodnodige revisie, dan staat hij daar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52818844
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:17 schreef SNArky het volgende:
Vandaag heb ik een Blokkendoos door station Delft zien racen. Ik was helaas niet snel genoeg om er een foto van de maken .
Geeft niet joh. We weten allemaal hoe die er uit ziet ;-)

@Fles misschien ga ik die zondag nog een ritje proberen vanuit Arnhem via Maastricht en Luxemburg naar Brussel en weer terug. Die zaterdag is immers opendag bij NedTrain Zaanstraat waar een hoop puik materieel komt
pi_52819151
zo zo, enthousiast nou, ik weet nog niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:38:41 #125
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52819182
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je meent het

Wist jij dat ze in de voorverkoop 9 euro zijn?

En wist je dat ik een grafknetterhekel heb aan treinen die rampendstampend vol zitten?
Wist je dat ik dat weekend met jou naar Coo ging
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52819339
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:38 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Wist je dat ik dat weekend met jou naar Coo ging
Wist je dat dat niet zo is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52819754
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wist je dat dat niet zo is?
zit je de boel weer de Flessen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 19:59:38 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52819792
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:36 schreef crossover het volgende:
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's
Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'.
http://www.nicospilt.com

Hier staat wel 'iets' van je gading bij denk ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 20:01:10 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52819831
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:38 schreef Q. het volgende:
Waar is het tram-topic?
Niet hier in ieder geval
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52820255
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit je de boel weer de Flessen?
Bemoei je met je eigen zaken, figuur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:36:02 #131
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52820849
Wist je dat je in de met combinatie spits & DDAR-trein de kans het grootst is dat je een paar bosrten een kwartier lang in je rug gepriemd krijgt?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_52820894
Wist je dat in de eerste klas slaapcabines van de CityNightLine gemiddeld de lelijkste kinderen verwekt worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:40:06 #133
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_52820959
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wist je dat in de eerste klas slaapcabines van de CityNightLine gemiddeld de lelijkste kinderen verwekt worden?
Vertel
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:05:07 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52821706
In september zal er eindelijk begonnen worden met het op de goede hoogte brengen van de perrons in Noord-Nederland.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52821801
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:40 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Vertel
is Fles daar verwerkt ?

hoewel? NAH! vast niet
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:14:04 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52821994
Artikeltje uit het AD:
quote:
Prorail belooft reizigers minder vertraging

Binnen twee jaar rijdt tien procent van de treinen die nu vertraagd zijn, op tijd. Dat belooft spoorbeheerder Prorail, die samen met NS miljoenen investeert in nieuwe apparatuur.

Prorail denkt ook meer ruimte op het spoor vrij te maken door treinen niet altijd meer vanaf hetzelfde perron te laten vertrekken. Op dit moment ligt de punctualiteit net onder de 88 procent. Om dit percentage omhoog te krijgen, komt er in de treinen een nieuw computersysteem. Dit laat de bestuurder zien wat er vóór hem gebeurt. Hij kan zo zes treinen ‘vooruit kijken’ en weet daardoor al vroeg of een eerdere trein vaart mindert of tot stilstand is gekomen.

,,De machinist kan daarop anticiperen door vaart te minderen. Dat scheelt de irritante stop die machinisten nu vaak moeten maken in het weiland of vlak voor het station,’’ zegt Maaike van Mourik, manager innovatie van Prorail. ,,Je voorkomt ergernis bij de reizigers, bespaart energie en het is beter voor de punctualiteit.’’

De NS is enthousiast over het systeem. Naast de positieve effecten op de punctualiteit zijn de Spoorwegen vooral enthousiast over de energiebesparing. Om meer treinen op het al druk bereden Nederlandse spoor te krijgen, gaat Prorail perrons anders gebruiken. Nu stoppen treinen altijd op de in de dienstregeling vastgelegde plek. De spoorbeheerder wil hier mee variëren. Op Schiphol loopt een proef. Dat vergroot daar de spoorcapaciteit met een derde. Verlichte pijlen wijzen reizigers de goede richting. Waarschijnlijk komt na Schiphol Den Bosch aan de beurt.

Extra capaciteit op het spoor is nodig, omdat de NS meer klanten krijgt en er dus extra treinen moeten rijden. Dit jaar bedraagt de reizigersgroei 3 tot 4 procent. Tot 2020 moeten er elk jaar 2,5 procent bijkomen. Tot en met 2012 investeert Prorail twee miljard euro in het opknappen van het spoor.
Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52822165
quote:
Nu stoppen treinen altijd op de in de dienstregeling vastgelegde plek.
ja, en ik ben de Paashaas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52822259
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Artikeltje uit het AD:
[..]

Ik moet dat dynamisch train management system nog zien, omdat Prorail momenteel niet altijd een even betrouwbare partij is.
Op schiphol werkt het aardig geloof ik hoor

Maar als ik Prorail was zou ik eerst eens zorgen dat de huidige systemen allemaal redundant uitgevoerd werden. Zodat we niet weer bij een stroomstoring ineens in het halve land geen treinverkeer meer hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:29:40 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52822590
Ik meende dat het pas 2010 het geval is dat ze alles dubbel hebben.

En dat het systeem op schiphol goed werkt zegt me niks. Zou het ook goed werken op stations met kerende treinen, want daar moet je bij vertragingen e.d. dan soms wel meer meters maken als een trein niet altijd aan het zelfde perron stopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52822823
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
En dat het systeem op schiphol goed werkt zegt me niks. Zou het ook goed werken op stations met kerende treinen, want daar moet je bij vertragingen e.d. dan soms wel meer meters maken als een trein niet altijd aan het zelfde perron stopt.
Het gaat volgens mij niet zo zeer om extra meters die je moet maken als je moet kopmaken op bijvoorbeeld 11b ipv 11a (zoals de treinen uit Den Haag en Rotterdam richting Amersfoort in Utrecht doen). Waar je veel meer op moet letten denk ik, is kruisende rijpaden. En wat dat betreft denk ik zeker wel dat dit systeem daar een positieve invloed op kan hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:46:17 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52823239
Dat is wel waar ja. Operatie ontknoop heeft in Utrecht denk ik wel al voor meer rust gezorgd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52823395
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel waar ja. Operatie ontknoop heeft in Utrecht denk ik wel al voor meer rust gezorgd.
En het is nog niet klaar hoor In Baarn wordt een compleet nieuw spoor +perron aangelegd om de traditionele kruising tussen de rijpaden Utrecht - Baarn en Amersfoort - Hilversum op te heffen. Alleen daarvoor dus, een compleet nieuw spoor met perron. Dat betekent dat het VEEL geld waard is, lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:56:51 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52823673
En de overstap van de NO naar Amsterdam in Hilversum zal ook leuk zijn, omdat er nu in Amersfoort gerend en gesleept moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 21:57:25 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52823701
Zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52824001
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
En de overstap van de NO naar Amsterdam in Hilversum zal ook leuk zijn, omdat er nu in Amersfoort gerend en gesleept moet worden
Als de NO weer in Hilversum gaat stoppen, bedoel je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 22:15:14 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52824417
Ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52825539
De NO (hierbij neem ik de Twente-express naar Enschede ook mee) krijgt dus een extra stop op weg naar Schiphol?

Ik hoop dat hier tegenoverstaat dat de stop in Duivendrecht gaat vervallen, aangezien sinds de Utrechtboog in werking is genomen, daar bijna niemand meer hoeft over te stappen?
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 22:46:31 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52825666
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:42 schreef Charango het volgende:
De NO (hierbij neem ik de Twente-express naar Enschede ook mee) krijgt dus een extra stop op weg naar Schiphol?
De trein naar Enschede hoorde al bij de NO

En ja ze krijgen een extra stop onderweg naar Schiphol. Ik denk niet dat de stop bij Duivendrecht komt te vervallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52825760
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:46 schreef Peterselieman het volgende:

Ik denk niet dat de stop bij Duivendrecht komt te vervallen
Nee, in de praktijk denk ik dat ook niet Hoewel ik het wel met Charango eens ben dat Duivendrecht een van de meest waardeloze stations ooit moet zijn. in 1993-94 voor veel geld uit de grond gestampt, en inmiddels alweer goeddeels overbodig...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 23:23:20 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52826944
Deze is cool:

quote:
Een Japans treinstel, duidelijk afgekeken van Nederlandse Koplopers. Dit is een JR East class 351 "Super Asuza", die sinds 1995 rijdt tussen Tokyo en Matsumoto. Over de afstand van 225 km doet deze kantelbaktrein iets meer dan 2½ uur. Er bestaat een versie met acht en een versie met vier rijtuigen. Tot Matsumoto rijden deze gecombineerd, daarna gaat het achtdelige treinstel verder over het 70 km lange traject naar Minami Otari. Foto omstreeks 2005 gemaakt door de zus van William Jonker.
Staat op de site van Nico Spilt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52827020
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is cool:

[afbeelding]
[..]

Staat op de site van Nico Spilt
die hebben nog een werkende doorloopkop? !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')