En dat betekent?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:41 schreef MREn het volgende:
Dan word je vast helemaal gelukkig dat dit ding als IRM-VI weer terug komt
Bron: rtvnorod.nlquote:Trein Groningen-Veendam moet in 2009 rijden
VEENDAM - In mei 2009 moeten er weer personentreinen rijden tussen Veendam en Groningen. De provincie Groningen, de gemeente Veendam, Arriva en ProRail hebben hiervoor donderdagmorgen een intentieverklaring getekend.
Arriva wil voor 1 december een definitief contract hebben met de provincie. De vervoerder moet voor die tijd namelijk de benodigde extra treinstellen bestellen. Dit betekent dat proRail voor 1 december de beveiliging van het spoor en de overwegen voor elkaar moet hebben.
De kosten van het project bedragen 10 ā 15 miljoen euro. Dit bedrag wordt opgehoest door de provincie en de gemeenten, die profijt hebben van de verbinding. De eerste trein moet rijden op 15 mei 2009; dan is het precies 70 jaar geleden dat het spoor tussen Veendam en Groningen voor personenvervoer werd gesloten.
Dat ie met vier bakken heen gaat, maar met zes terug komt.quote:
Dat blijft gewoon diesel begrijp ik? EN wanneer wordt het doorgetrokken naar Emmen? (En blijft het dan NOG diesel?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:32 schreef Dichterbijer het volgende:
Trouwens, goed nieuws voor Veendammers:
Mwoa zoeen beetje er omheen dan he, ik ken het daar niet echtquote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:53 schreef Charango het volgende:
Doortrekken naar Emmen? Ik dacht het grootste deel van dat traject al was opgebroken en plaats had gemaakt voor nieuwbouw?Die nieuwbouw verplaatsen zou een kostbare zaak zijn,
ja als je dan toch spoorstaven en dwarsliggers legt.. leg dan meteen een spoortje van groningen naar heerenveenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa zoeen beetje er omheen dan he, ik ken het daar niet echt
En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja als je dan toch spoorstaven en dwarsliggers legt.. leg dan meteen een spoortje van groningen naar heerenveen![]()
nee daarvoor komt toch de Hanzelijn... al die bootjes die tegen die drijvende dijk varen en dan weer een spoorstoringquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:31 schreef Charango het volgende:
[..]
En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?![]()
idd.. bij een zuchtje wind buigen de spoorstaven al teveel waardoor je niet veilig kan rijdenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:40 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
nee daarvoor komt toch de Hanzelijn... al die bootjes die tegen die drijvende dijk varen en dan weer een spoorstoring
En als we dan toch al bezig zijn gaan we via Ter Apel weer over de Duitse grens.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:31 schreef Charango het volgende:
[..]
En trek hem dan gewoon over een 'drijvende dijk' door naar de Randstad....waarom niet?![]()
En toen pakte je er een kaart bij he?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:45 schreef von_Preussen het volgende:
een verbinding Amsterdam - Leeuwarden - Groningen - Ter Apel - Rheine -Bremen - Hamburg - Kopenhagen.![]()
Je meent hetquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Jo Fles, wist je dat er op 15 en 16 september voor 11 euro een dagkaart is voor heel België?
![]()
Jammerquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:17 schreef SNArky het volgende:
Vandaag heb ik een Blokkendoos door station Delft zien racen. Ik was helaas niet snel genoeg om er een foto van de maken.
ben je wel eens in het Spoorwegmuseum geweest? Reuze leerzaamquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:36 schreef crossover het volgende:
Waar kan ik een site vinden hoe alles wat met treinen te maken heeft werkt? Denk aan de wissels en hoe ze bediend worden, het remmen, accelereren etc etc. Met foto's
Ik zit elke dag in de trein en er komt altijd wel een vraag bij me op als in 'hoe zou dit werken?'.
De 766 woont op opstelterrein Dijksgracht tegenwoordig jaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:38 schreef SNArky het volgende:
Die hondenkop heb ik vrijdag ook gezien in Amsterdam!
Geeft niet joh. We weten allemaal hoe die er uit ziet ;-)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:17 schreef SNArky het volgende:
Vandaag heb ik een Blokkendoos door station Delft zien racen. Ik was helaas niet snel genoeg om er een foto van de maken.
Wist je dat ik dat weekend met jou naar Coo gingquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je meent het
Wist jij dat ze in de voorverkoop 9 euro zijn?
En wist je dat ik een grafknetterhekel heb aan treinen die rampendstampend vol zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |