quote:Op woensdag 15 november 2006 00:33 schreef Urvin het volgende:
Wij wachten hier ook op de hanzelijn. Het schijnt dat die discussie al loopt sinds ik geboren ben....![]()
Dudequote:In 2006 zal een begin worden gemaakt met de aanleg van de Hanzelijn. Een spoorweg verbinding tussen Lelystad en Zwolle die in 2012 voor het eerst bereden zal worden.
De 1e klas is daar best relaxt (A), niets mis mee.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:51 schreef Xbox_360 het volgende:
[afbeelding]
Station Boxmeer![]()
en dit soort treinen rijden er:
[afbeelding]
de hel op wielen![]()
Gedeeltelijk met je eens: of het hele station weg, dus minder oponthoud. Of gewoon meerdere treinen in het uur laten stoppen en goed plannen. 1 in het uur heb je niks aan. Hoorde van m'n pa trouwens dat iemand had bedacht om een tweede station in Boxmeer te bouwen bij de Maasbroekse blokken. Weet niet of m'n pa uit z'n nek lult, of dat het echt in de krant heeft gestaan. Maar hoe dan ook, zoiets bedenk je toch nietquote:Op woensdag 15 november 2006 00:54 schreef DJJoris het volgende:
Heet zo die kut verbinding tussen Nijmgen en Venray???? :-O
Nooit geweten hehehe
Trouwens van mij mogen zij dat Vierlingsbeek wel overslaan, kost alleen maar onnodig veel tijd om daar te stoppen :S
Als student zit ik bijna nooi 1e klas. Soms als het ÉCHT veel te druk is, aangezien ze dan toch niet controleren. Heb het laatst wel 1 keer meegemaakt. Conducteur perst zich door massa's mensen heen om kaartjes te controlerequote:Op woensdag 15 november 2006 00:55 schreef DJJoris het volgende:
[..]
De 1e klas is daar best relaxt (A), niets mis mee.
Verder rijden ze prettiger dan die oude barrels.
IK heb er vrij weinig moeite mee, op zich prima treinenquote:Op woensdag 15 november 2006 06:23 schreef Remzz het volgende:
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama, altijd maar dan ook altijd vol. En het is eensporig dus ook altijd wachten op de 'tegentrein'....
Er zijn ook materieelreeksen voor plan U gereserveerdquote:Op woensdag 15 november 2006 06:58 schreef Wadloper het volgende:
Misschien krijgen jullie wel wadlopers, die hier nu voor Arriva rijden
Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.quote:Op woensdag 15 november 2006 06:23 schreef Remzz het volgende:
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama, altijd maar dan ook altijd vol. En het is eensporig dus ook altijd wachten op de 'tegentrein'....
Gaat lekker makkelijk zonder electriciteitkabels op dat trajectquote:Op woensdag 15 november 2006 11:20 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.
Trouwens, ik hoop dat we deze treinen krijgen:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Lekker ruim
Good pointquote:Op woensdag 15 november 2006 12:01 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Gaat lekker makkelijk zonder electriciteitkabels op dat trajecter rijden niet voor niets dieseltreinen ;-)
Dit is afkomstig van Het treinpics, -nieuws en praattopic dl.38 (klote 300-grens)quote:
Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Vanaf 10 december zal dit Franse bedrijf de treindienst gaan onderhouden tussen Nijmegen en Roermond en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade. Hiervoor zal in eerste instantie materieel gehuurd moeten worden, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met het huidige materieel gereden zal gaan worden, namelijk de DM'90, DH1/2 en Mat'64. Veolia is op dit moment in Nederland actief met haar dochterondernemingen BBA (busvervoer in oa. Noord-Brabant en op de Veluwe, alsmede enkele vaarverbindingen), Limex en SBM in Maastricht. Veolia heette voorheen Connex.
Vanaf december 2007 wil Veolia gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:
Hoe dacht je dat die treinen nu rijden, dat de machinist 2 trappers heeft ofzo?quote:Op woensdag 15 november 2006 12:25 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Good pointDan leggen ze maar electriciteitskabels aan. Of ze motoriseren die dingen
![]()
Dudequote:Op woensdag 15 november 2006 12:49 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Hoe dacht je dat die treinen nu rijden, dat de machinist 2 trappers heeft ofzo?
Ohja en rails is het meervoud van rail. Railsen is dus wat overdreven
Of mensen moeten gewoon niet in zo'n kutgat gaan wonen.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:56 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
DudeIk bedoel dieselmotoren. Maar goed, ik vind hoe dan ook dat er meer dubbeldekkers moeten rijden. Veel meer plek. Is wel nodig met het aantal reizigers dat jaarlijks toeneemt.
Mijn Nederlands is niet perfect
Doe ff normaal manquote:Op woensdag 15 november 2006 13:37 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Of mensen moeten gewoon niet in zo'n kutgat gaan wonen.
Nee, op Enschede-Zwolle rijden bijna de hele dag twee stellen, alleen 's ochtends één trein met drie en 's avonds een paar met één stel, maar dat is over het algemeen genoeg. Alleen in de ochtendspits is het wat druk, maar daar kunnen de stellen van de Maaslijn mooi naartoe als Veolia komt in december.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:20 schreef Xbox_360 het volgende:
Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.
Op welk traject rij jij dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:57 schreef Merkie het volgende:
Ik heb nooit problemen met de treinen.
Ik reis elke werkdag met dat traject en raad eens? Bijna elke dag vergragingquote:Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Joppy het volgende:
Ik heb 1 keer met die lijn gereisd, en raad eens, vertragingEn tot overmaat van ramp was de batterij van mijn mp3-speler op, moest ik dat afschuwelijke limburgs aanhoren.
Het zou me niks verbazen als ze tot maart bussen inzettenquote:Op woensdag 22 november 2006 21:49 schreef Vandalist het volgende:
Eindelijk een topic hierover, ik dacht dat ik de enige was die me stoorde aan de maaslijn. Zelf kom ik uit Cuijk en reis wekelijks richting Enschede.
Dat betekent enkele reis in totaal 2 uur reizen. Het stukje Cuijk- Nijmegen en andersom zie ik altijd het meeste tegenop. Die verbinding is zo slecht dat ik in nijmegen over het algemeen langer sta te wachten dan dat de treinreis Cuijk- Nijmegen duurt.
In theorie zou je de sneltrein vanuit Den Bosch moeten kunnen halen, in praktijk is dat zelden tot nooit. Andersom geldt hetzelfde. Het ergste is dat als ik uit Enschede kom ik dus eigenlijk altijd mijn trein mis (zie ik meestal net wegrijden), dan wel meteen in een trein kan stappen die vervolgens 25 min stil gaat staan. Samen met vele andere reizigers mogen we dan wachten om vervolgens te horen te krijgen dat de trein iets later vertrekt om te wachten op de STOPTREIN vanuit Zutphen! (dan wel wachten) Juist daarin zitten in vergelijking veel minder reizigers dan vanuit de sneltrein uit Deventer!
Kort samengevat: eerst zie ik mijn aansluiting missen met mij vele anderen en vervolgens gaan we wel wachten op die STOPtrein. Wacht dan ook op die sneltrein! Aangezien de trein sinds de nieuwe (inmiddels oude) dienstregeling structureel toch vertraging heeft kunnen ze net zo goed altijd op de aansluiting wachten.
Ik hoor hier ook mensen over de zwolle enschede trein praten. Daar zit ik ook in, wel maar een klein stukje. Maar ik kan je garanderen dat het daar 100x beter geregeld is dan de Maaslijn.
Ik ben benieuwd naar die nieuwe maatschappij maar ben ook bang voor de aankomende tussenperiode, ach ja veel slechter zal het niet worden want dat gaat bijna niet. Of ze zetten helemaal geen treinen meer in.
Stoppen moeten ze toch aangezien die 'inhaalpunten 'voor 90% bij een station liggen toch ?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Niet dat die buffels lekker doorrijden, zodra ze een beetje op snelheid zijn, moeten ze weer stoppen en wachten op de trein uit de andere richting.
Klopt, maar tussen de stations door rijden buffels niet echt lekker door. Heb tenminste nooit het gevoel dat ik harder dan 100 ga.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:17 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Stoppen moeten ze toch aangezien die 'inhaalpunten 'voor 90% bij een station liggen toch ?
Idd ,maar denk toch dat de trein het nog altijd wint van de bus qua reistijdquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:27 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Klopt, maar tussen de stations door rijden buffels niet echt lekker door. Heb tenminste nooit het gevoel dat ik harder dan 100 ga.
Dat weet ik wel zeker, daarom heb ik zo'n scheithekel aan de gang van zaken bij de NS en Veoliaquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:56 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Idd ,maar denk toch dat de trein het nog altijd wint van de bus qua reistijd![]()
Tussen Raalte en Nijverdal kachelen ze vrolijk 140quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:27 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Klopt, maar tussen de stations door rijden buffels niet echt lekker door. Heb tenminste nooit het gevoel dat ik harder dan 100 ga.
Dat wordt een 15-minutendienst gedurende een groot deel van de dag, wel met het huidige materieel (twee keer per uur door naar Kerkrade vanaf Maastricht).quote:Op woensdag 29 november 2006 09:06 schreef Boschkabouter het volgende:
Gaat met de nieuwe dienstregeling ook wat veranderen op de lijn van Maastricht - Kerkrade?
Aangezien Veolia die lijn ook gaat exploiteren ben ik benieuwd wat er van deze lijn moet komen.
Tot 10 december is het in ieder geval een redelijke lijn, die alleen af en toe overvol zit.
Ja dat is emquote:Op woensdag 29 november 2006 09:11 schreef tonks het volgende:
Is dat die trein die ook naar cuijk gaat? Want dat is een kut trein.
Da kan toch nooitquote:Op woensdag 29 november 2006 11:15 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat wordt een 15-minutendienst gedurende een groot deel van de dag, wel met het huidige materieel (twee keer per uur door naar Kerkrade vanaf Maastricht).
Alles wordt met wadlopers gereden, niet alleen in de spits.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:02 schreef Xbox_360 het volgende:
Vraag je aan mensen die nu met die wadlopers reizen in de ochtendspits. Zijn dat veel treinstellen? Want wat ik op de foto's van wadlopers zie, zijn hoogstens twee treinstellen achter elkaaren dat is echt veeeeeeeeel te weinig voor Roermond-Nijmegen
Het huidige materieel kan wellicht ook uitgebreid wordt als je daar op doelt. Voor de nummertjesliefhebbers: Veolia heeft de stellen 841, 842, 843, 844, 845,quote:
Het interieur dat je zag was van de 1e klas (het enige verschil is dat plankje met een doekje er over tussen de ramen en een andere kleur zitting).quote:Op woensdag 29 november 2006 18:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Het interieur van die wadlopers valt me nog wel mee. Maar zijn ze enigzins comfortabel? Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat ze erg lawaaierig zijn![]()
pff.. dat ze dat station maar uit het traject venlo-eindhoven halen.. zelfs achteruit kruipen vanuit daar naar station venlo gaat sneller..quote:Op woensdag 22 november 2006 18:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Update:
Slecht nieuws voor alle mensen die op station Blerick opstappen. Er zullen een jaar lang geen treinen stoppen op station Blerick. De treinen die Veolia heeft overgekocht van de NS zijn trager dan de treinen die er nu rijden en zouden hierdoor de geplande tijden van de nieuwe dienstregeling niet kunnen halen. Veolia ziet geen andere oplossing dan statoin Blerick op te offeren. Mensen die normaalgesproken in Blerick opstappen, kunnen vanaf 10 december rekenen op een half uur extra reistijd.
Ja, maar omdat de NS denkt dat de klant achterlijk is, zijn er vanaf december (bijna) geen sneltreinen meer, alleen maar IC's en Stroptreinen (maar die heten in de randstand dan weer sprinter).quote:Op woensdag 29 november 2006 19:51 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Dat heette vroeger toch een sneltrein?
Vanochtend was echt zwaar klote ja. Ik was eerst van plan de trein van 23 over 7 te nemen (vanuit boxmeer) hoewel ik ook op tijd zou zijn als ik die van 8 uur zou nemen. Ik had echt geen zin in die kuttrein van 8 uur. Ik had me verslapen en kon die van 23 over 7 niet meer halen. Stond ik rond 8 uur een beetje achteraan op het perron, stopt die trein helemaal vooraan aan. Ik dacht: WTF is dat nou weer? Ga ik kijken, 1 treinstelquote:Op donderdag 30 november 2006 09:26 schreef tonks het volgende:
Vanaf vandaag weet ik precies waar je het over hebt TS, ik stond in cuijk om 7:32 en de trein kwam met 2 stellen of 3 stellen helemaal vol dus. Het was ijskoud maar ik ga toch niet in zo'n mega volle trein staan. Dus wachten tot die van 8 over die pas om 17 over kwamen die zat ook weer helemaal vol. Die conducteurs wisten ook niet wat ze moesten dus die haalde de mensen er weer uit omdat het zo vol was. Toen om 8:32 kwam eindelijk een grote trein en kon iedereen mee. Wat een ellende
.
Moesten er helemaaal geen mensen in en uit?quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:34 schreef Apfel het volgende:
Vierlingsbeek...![]()
Van de week stopte de trein er, bleven de deuren dicht en ging ie gewoon verder naar Venray.![]()
Das leuk als je geen ov-studentenkaart hebt en je trajectkaart loopt maar tot vierlingsbeek vanaf nijmegen gezienquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:12 schreef Apfel het volgende:
Nee, die mensen moesten in Venray allemaal rennen naar de overstaptrein![]()
Arriva heeft vast nog wel een paar oude Wadlopers over en in Zwolle staan nog een paar Plan U-tjes op het opstelterrein.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:06 schreef Xbox_360 het volgende:
Al had ik wel gelijk twijfels over 4 treinen in het uur. Als het met 2 treinen in het uur al fout gaat, hoe moet het dan lukken met 4 in het uur? Komen we dan ooit nog op onze eindbestemming? Maargoed: met de juiste planning, zou het mischien wel moeten lukken, dacht ik. Laatst bleek dat de geweldige treinstellen die beloofd werden nog gemaakt moeten worden. Dit zal waarschijnlijk niet lukken voor 2008. De NS wil de treinen die er nu rijden ergens anders inzetten. Ofterwijl: Binnen krap een maand moeten er zodanig veel treinstellen komen dat er in de ochtend- en avond- spits 4 treinen in het uur gaan rijden. M'n verwachtingen zijn al niet al te hoog meer als ze me eerst lekker maken met betere treinen en vervolgens blijkt dat ze eigenlijk niet eens treinen hebben![]()
Dit komt omdat OV-bedrijven tegenwoordig plannen met een computerprogramma en daar krijg je de raarste combinaties uit.Arriva had een standplaats in Emmen en in Groningen,'s Morgens moets er een bus leeg naar Emmen rijden om vervolgens de eerste rit naar Groningen te doen,terwijl er in Emmen bussen genoeg stonden.quote:Waar ik me nog wel het meeste aan erger is dat de dienstregeling voor december 2005 prima werktte en dat één of ander randdebiel het dan in z'n kop haalt een goed systeem compleet te verneukenMocht iemand nog informatie hebben over de toekomst van de Maaslijn, zet het maar hier.
Omdat het inzetten van IRM in een serie die alleen maar met ICM wordt gereden niet erg practisch is met combineren en splitsen aangezien beiden treindelen dan met het zelfde materieel moet worden gereden en dat erg fout gaat bij wisselingen (bijvoorbeeld als bij te veel vertraging vervangend materieel in wordt gezet vanaf Groningen en niet vanaf Friesland).quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:11 schreef RealZeus het volgende:
Afgelopen zaterdag moest ik trouwens ook met de trein.De IC van Groningen naar Amsterdam had in Assen al 5 minuten vertraging.Ik had een 1e klas kaartje.Maar de hele trein zat al vol inclusief de 1e klas.Dat is niet de eerste keer dat die trein zo vol zit.Dus waarom de NS daar geen DD-IRM op zet?
Wees blij dat het grootste deel daar ICM blijft. Je moet er toch niet aan denken om van Utrecht naar Groningen te moeten in een IRM... Brrr!quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:27 schreef MREn het volgende:
[..]
Omdat het inzetten van IRM in een serie die alleen maar met ICM wordt gereden niet erg practisch is met combineren en splitsen aangezien beiden treindelen dan met het zelfde materieel moet worden gereden en dat erg fout gaat bij wisselingen (bijvoorbeeld als bij te veel vertraging vervangend materieel in wordt gezet vanaf Groningen en niet vanaf Friesland).
Ondanks dit komt er toch een dagelijkse rit met IRM van/naar Groningen in zowel de ochtend- als avondspits als er vanwege de maximale treinlengte toch al los wordt gereden in twee delen.
Ik wordt al genoeg gepest doordat er IRM gaat rijden op Utrecht-Eindhoven (overigens: Amsterdam-Maastricht, dat wordt pas een hel), maar gelukkig wel 4x per uur in het weekend vanaf de 10equote:Op dinsdag 5 december 2006 21:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wees blij dat het grootste deel daar ICM blijft. Je moet er toch niet aan denken om van Utrecht naar Groningen te moeten in een IRM... Brrr!![]()
Ja shit happens. Vroeger reden alle doorgaande treinen Rotterdam - Utrecht ook netjes met IRM, tot iemand bedacht dat de aparte spitstreinen (2800 serie) niet nodig waren als je IRM in zou zetten. En er vervolgens toch achterkwamen dat het niet paste, zodat de 2800 weer rijdt, en nu met net welk mat er voorhanden is. Ik ben benieuwd wat er tussen Rotterdam en Amersfoort gaat rijden. Er stond een tijdje geleden een instructiestam DDM1 op Rtd...quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik wordt al genoeg gepest doordat er IRM gaat rijden op Utrecht-Eindhoven (overigens: Amsterdam-Maastricht, dat wordt pas een hel), maar gelukkig wel 4x per uur in het weekend vanaf de 10ePluspuntje is dat het IRM niet meer in de 3500 (Schiphol-Eindhoven) zit.
Ik geloof gelezen te hebben dat hier ICR komt. Het 'verse' spul uit de BRD komt op Amsterdam-Hilversum-Amsersfoort.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:26 schreef Duvel het volgende:
Ik ben benieuwd wat er tussen Rotterdam en Amersfoort gaat rijden.
Qua beenruimte scoren die krotten inderdaad geen voldoendequote:Op woensdag 29 november 2006 19:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Het interieur dat je zag was van de 1e klas (het enige verschil is dat plankje met een doekje er over tussen de ramen en een andere kleur zitting).
Verder hebben ze weinig beenruimte (afhankelijk van groningse of friese stellen, geen idee welke naar Veolia gaan), zijn ze traag, vaak kapot en maken ze herrie.
Plan Uquote:Op woensdag 15 november 2006 07:34 schreef MREn het volgende:
Er zijn ook materieelreeksen voor plan U gereserveerd
[afbeelding]
Je maakt je voor niets zorgen. De eerste klasse is op dat traject afgeschaft.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:01 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Als student zit ik bijna nooi 1e klas. Soms als het ÉCHT veel te druk is, aangezien ze dan toch niet controleren. Heb het laatst wel 1 keer meegemaakt. Conducteur perst zich door massa's mensen heen om kaartjes te controlereGeluk dat ik toen niet 1e klas zat.
Dat zal al wel wat jaartjes geleden zijn. De laatste jaren waren die krengen nogal storingsgevoelig. Sterker nog: ze werden in principe alleen met twee stellen tegelijk ingezet, zodat, als er weer één uitviel, een stel overbleef om het andere weg te slepen. Dat werd zo gedaan, temeer omdat de koppeling op die stellen alleen geschikt was om andere plan U-treinen aan te koppelen, geen locomotieven en dergelijke.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Plan USchoolsentimenten
Rokerscoupé
![]()
Het waren vieze gammele treinen, wat op zich niet zo vreemd is als het al jaren niet gerenoveerd is, maar wel ruim en snel. Ik heb er nooit echt over geklaagd toen ik er dagelijks mee naar school ging.
Thanksquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:51 schreef Q. het volgende:
Blij dat ik nooit over de Maaslijn hoef: nog één dag echte treinen op de Maaslijn, daarna wordt het een groot drama. Reizigers, sterkte!
Ja gezelligquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:43 schreef tonks het volgende:
trakteer je me een keer op een kop koffie 360 als we samen gestrand zijn?
Naar een ander traject utrecht/zwolle ofzoquote:Op zondag 10 december 2006 13:43 schreef -Sandstorm- het volgende:
Maar die treinen van de NS wat ze daar deden inzetten... ik vond ze best wel ok eigenlijk en ze zagen er mooi uit. Wat gaat daar mee gebeuren ?
Hmz ik vind het maar wazig...quote:Op zondag 10 december 2006 13:45 schreef tonks het volgende:
[..]
Naar een ander traject utrecht/zwolle ofzo
Zwolle - Groningen afaik.quote:Op zondag 10 december 2006 13:45 schreef tonks het volgende:
[..]
Naar een ander traject utrecht/zwolle ofzo
Maak daar een jaar van, tot de nieuwe GTW's arriveren.quote:Op zondag 10 december 2006 13:53 schreef bemeall het volgende:
Ik kijk er nu al naar uit om morgenvroeg de trein weer te pakken...
Voor 1x zijn dit soort geintjes leuk, maar ik vrees dat ze nog meer dan een paar maanden door blijven gaan
He ik wou het nog positief houden jaquote:Op zondag 10 december 2006 14:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Maak daar een jaar van, tot de nieuwe GTW's arriveren.
Ja hoor tuurlijkquote:Op vrijdag 8 december 2006 23:28 schreef Renesite het volgende:
Gecondoleerd![]()
Ik heb zo lang ik met de trein reis áltijd moeten staan tussen Groningen - Zwolle, nog zo leuk![]()
Zit jij in Roermond op schoolquote:Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef tonks het volgende:
Ik laat morgen wel even weten hoe het was
Alvast sterktequote:Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef tonks het volgende:
Ik laat morgen wel even weten hoe het was
Nee richting nijmegenquote:Op zondag 10 december 2006 15:11 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Zit jij in Roermond op schoolOf hoezo maak jij gebruik van dat traject ?
Hmz ok. Dus je hebt niks te maken met de verbinding Roermond-Nijmegen toch ?quote:
Jawelquote:Op zondag 10 december 2006 15:23 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Hmz ok. Dus je hebt niks te maken met de verbinding Roermond-Nijmegen toch ?
Ik ookquote:Op zondag 10 december 2006 15:27 schreef Stretto het volgende:
Ik zat gister nog in de laatste NS trein op dat traject....
Misschien wel handig voor de mensen die daar uit moeten.quote:Op zondag 10 december 2006 15:26 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik vraag me af of de trein machinist straks nog de moeite neemt om in Boxmeer, laat staan Cuijk te stoppen![]()
Ja, ik weet jongequote:Op zondag 10 december 2006 16:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Misschien wel handig voor de mensen die daar uit moeten.
:")
Ze zullen wel 4 treinstellen per uur bedoeld hebben.quote:Op zondag 10 december 2006 14:01 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Hmz ik vind het maar wazig...
Sowieso dat Veolia eerst 4 treinen per uur had beloofd wat onmogelijk is omdat er maar 1 spoor loopt (als ik het goed heb).
Dat lijkt me niet zo raar, daar hebben ze gewoon Plan-rammelbakken van NSR voor gehuurd, geen kunst. Als ze die niet hadden kunnen huren (zoals met de DM'90/DH1/2) was het een heel ander verhaal geweest...quote:Op zondag 10 december 2006 17:41 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik hoop toch dat Veolia de 4 treinen per uur op de Heuvellandlijn kan waarmaken, al mensen die daar ervaringen mee hebben?
Truequote:Op zondag 10 december 2006 16:16 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, ik weet jongemaar toch scheint het zo nu en dan te gebeuren dat treinen gewoon stations voorbij rijden
![]()
Maar het blijven Fransen, grote kans dus dat ze stokbrood gaan eten in plaats van treinen laten rijden.quote:Op zondag 10 december 2006 17:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo raar, daar hebben ze gewoon Plan-rammelbakken van NSR voor gehuurd, geen kunst. Als ze die niet hadden kunnen huren (zoals met de DM'90/DH1/2) was het een heel ander verhaal geweest...
Ik wou dat ik met de auto konquote:Op zondag 10 december 2006 17:30 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ze zullen wel 4 treinstellen per uur bedoeld hebben.
Ach,het zal wel gauw rustiger worden op die lijn.Degenen die met die trein reizen en zelf een auto hebben zullen wel gauw besluiten om de auto te pakken.
quote:Op zondag 10 december 2006 17:47 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Maar het blijven Fransen, grote kans dus dat ze stokbrood gaan eten in plaats van treinen laten rijden.
NS kaartjes en abbo's zijn gewoon geldig.quote:Op zondag 10 december 2006 18:32 schreef Stretto het volgende:
Hoe zit het trouwens mbt een NS kortingskaart...kan ik die bij Veolia op de een of andere manier nog gebruiken?
Mooiquote:Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Q. het volgende:
[..]
NS kaartjes en abbo's zijn gewoon geldig.
HBO om 12 uur primaquote:Op woensdag 6 december 2006 00:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
PS:
Waarom laten ze de MBO, HBO en WO niet om 10:00 beginnen i.p.v. 8:00? Dat scheelt een hoop drukte.
Er kunnen wel 4 treinen per uur rijden volgens mij, maar die wadlopers gaan maar 100km/u en dan lukt het niet.quote:Op [curl=http://forum.fok.nl/topic/941110/3/50#44308676]zondag 10 december 2006 18:04[/url] schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik wou dat ik met de auto konHelaas heb ik als lessende student geen keus
En nee, ze bedoelen 4 treinen per uur en niet 4 treinstellen. Volgens mij gaat dat grote vertragingen opleveren aangezien het al vastloopt als er slechts 2 treinen in het uur rijden. Al zal de treinrit toch korter zijn dan een fucking busrit
[..]
Hmm, goed ideequote:Op zondag 10 december 2006 20:29 schreef Eix het volgende:
Maar bekijk het positief, aangezien het een diesellijn is hangt er geen bovenleiding op het grootste gedeelte van het traject en dus zijn dak plaatsen ook mogelijk zonder geëlektrocuteerd te worden. Moet je alleen even bukken als de trein Roermond, Venlo of Nijmegen binnen rijd.![]()
daar komen ze.... de gedrochten....quote:Op zondag 10 december 2006 21:09 schreef Xbox_360 het volgende:
WTF vind ik net op Google![]()
![]()
[afbeelding]
Hoogeveen / Zwolle stappen de meesten uitquote:Op zondag 10 december 2006 14:26 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja hoor tuurlijk. Ik kan je verzekeren dat als je in Zwolle opstapt je altijd een zitplaats hebt. Hoe dat in Groningen is weet ik niet, maar in Zwolle komt niet vaak een tot de nok toe gevulde trein aan.
Ah die gast van de krant heb ik ook nog gezien... alleen die directeur nietquote:Op maandag 11 december 2006 10:13 schreef tonks het volgende:
Ik post dit vanuit de bus naar nijmegen. Heb vanaf 8 uur op het station gestaan in de ijskoude wind en regen. Er was iemand van de krant en de directeur ook. Geweldig
Dat menen jullie niet dat die treinen met een dieplader vervoerd zijn naar de lijn roermond nijmegen, dat had toch net zo makkelijk een keer s'nachts over het spoor kunnen rijden.quote:Op zondag 10 december 2006 21:09 schreef Xbox_360 het volgende:
![]()
[afbeelding]
Ja, als alle reizigers een auto hebben gekocht.quote:Op maandag 11 december 2006 10:32 schreef bemeall het volgende:
[..]
Hopen dat het in de loop van de week al beter gaat worden![]()
Ik ben nog bezig met rijlesquote:Op maandag 11 december 2006 10:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, als alle reizigers een auto hebben gekocht.![]()
Brommer!quote:Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik ben nog bezig met rijlesStudenten hebben over het algemeen geen keuze, zelfs als ze hun rijbewijs hebben is dagelijks met de auto naar school gaan veel te duur.
Die waren er al bijquote:Op maandag 11 december 2006 11:19 schreef Q. het volgende:
Kom op mensen, zoek de media op, dit kan zo niet!
Niet de landelijke, die zitten alleen maar te zeggen dat alles zo geweldig is. Niemand leest die plaatselijke krantjes.quote:
De gelderlander is niet echt een plaatselijk krantjequote:Op maandag 11 december 2006 11:34 schreef Q. het volgende:
[..]
Niet de landelijke, die zitten alleen maar te zeggen dat alles zo geweldig is. Niemand leest die plaatselijke krantjes.
Als ze dat doen, dan kunnen ze nog problemen krijgen met de NS, Arriva en Hermesquote:Op maandag 11 december 2006 15:58 schreef Q. het volgende:
Deze dienstregeling is met de Wadlopers die maar 100 kph kunnen waar 125 nodig is onmogelijk te rijden... ik hoop dat Veolia snel een tussendienstregeling verzint zodat er nog iets van te maken valt...
Jawel.quote:Op maandag 11 december 2006 11:39 schreef tonks het volgende:
[..]
De gelderlander is niet echt een plaatselijk krantje
Dat is waarschijnlijk om het spoor te ontlasten.Dit is de 2006 manier om mensen te vervoeren.Succes in Limburg.quote:Op maandag 11 december 2006 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat menen jullie niet dat die treinen met een dieplader vervoerd zijn naar de lijn roermond nijmegen, dat had toch net zo makkelijk een keer s'nachts over het spoor kunnen rijden.
Dacht het niet grapjasquote:Op maandag 11 december 2006 16:39 schreef hermandeperman het volgende:
Lekkere actie dit weer
En Xbox en Tonks, ga gewoon op kamers wonen
Ik ben benieuwd hoe lang de provincie dat nog volhoudt want de dienstregeling is gewoon niet te rijden met Wadlopers.. Punt.quote:Op maandag 11 december 2006 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ze dat doen, dan kunnen ze nog problemen krijgen met de NS, Arriva en Hermes![]()
En de provincie Limburg wil er niet aan. Veolivla heeft het namelijk zelf al eens voorgesteld
De dienstregeling is werkbaar met het "oude" of het nog-niet-aanwezige materiaal. Ik ben benieuwd hoe lang Veolia dit toelaat. Zou me niets verbazen als ze hiervoor naar de rechter stappen. De periode tussen de toewijzing van de consessie en de ingang hiervan was ook veel te kort, daar kan je geen materiaal bestellen.quote:Op maandag 11 december 2006 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Als de dienstregeling aangepast wordt, is het een zware nederlaag voor de provincie. Nu kunnen ze veolivla nog de schuld geven. Bij een aanpassing lijden de gedeputeerden zelf gezichtsverlies, omdat ze dan toegeven dat ze ingestemd hebben met een onwerkbare dienstregeling. Het is dus een prestige kwestie.
quote:Venlo station.
Omroep: Dames en Heren de trein naar Roermond zal over 20min aankomen...
Trein 20min te laat
3min voor de trein aankomt
Omroep: Dames en Heren vanwege de opgelopen vertraging zal de trein naar Roermond vandaag maar tot Reuver rijden.
Ik met me vrienden zo WTF! hadden we net zo goed de bus kunnen pakken. Nauw evengoed we gaan trein in.
Krijgen 2min voor we in Reuver aankomen. De trein die het half uur daarna zou rijden had ons ingehaald en zou 3min achter ons liggen, wij zo denken oh ok dat maakt het alweer dragelijker.
We stappen uit. Wachten wel geteld 15min dan op de trein vervolgens
Nauw stappen de trein op hoort iedereen om je heen klagen...
Nauw komen 17:15 aan op Roermond station. We moesten de bus 75 hebben naar Meijel, die bus vertrekt uu:06 en uu:36 ieder uur. Komt de bus aan oppeens om 17:23 veronderstel dus dat dat de bus van 17:06 was met 20min vertraging... Nauw SUPER VOL die bus niet normaal kon me nauwelijks vasthouden... was gewoon echt erg...
quote:Voor mij zou het theoretisch voordelig zijn maar het is het niet in de praktijk...
7:15 vanochtend
Vanochtend ik sta om 7:15 bij de bushalte samen met nog 10 mensen...
Bus van Veolia transport komt eraan...
en...
Rijdt gewoon straal langs ons voorbij, terwijl we van te voren zwaaide...
7:45 vanochtend
Sta daar met 25 mensen... bus komt eraan... remt af en doet knipperlicht aan... vervolgens... rijdt ie gewoon weer door ik echt zo van ARGGGGGGGGGG![]()
![]()
![]()
8:15 vanochted
Bus komt weer aan en rijdt WEER door en was tevens te 10min te laat
8:45 vanochtend
Bus komt eraan 5min te laat waardoor we de trein misten.... EN STOPT we stonden daar met 20 mensen en hadden allemaal al zoiets van als die bus stopt gaan we eens met de busschauffeur praten... Nauw daarna gedaan... kregen klachtfomulier en reed verder...
Even later in de trein we staan op het punt te vertrekken, treinen zijn ook van veolia ipv de NS, staat die conducteur daar wat te kloten met de sleutels om de deuren dicht te krijgen daarna hielp een knul van 20 hemecht verschrikkelijk
Werkelijk ze zeggen dat Limburg een beter vervoer heeft gekregen ik kan je verzekeren dat dat niet zo is![]()
De SP heeft al kamervragen gesteldquote:Op maandag 11 december 2006 11:19 schreef Q. het volgende:
Kom op mensen, zoek de media op, dit kan zo niet!
Nauwnauw.quote:
Omdat een krant meestal het nieuws geeft van een dag eerder, sufkut.quote:Op maandag 11 december 2006 18:16 schreef Wouser het volgende:
Waarom zie ik niks van de vertragingen in dagblad de limburg http://www.limburger.nl
Zondag reden er anders ook nog een heleboel Hermes bussen als Veolia bus hier in Sittard rond. Niet alle bussen zijn nieuw dus..quote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef Shakes het volgende:
Och zeik niet. Het is nu even kut maar kijk eens naar de bussen. Allemaal spliksplinternieuwe bussen... Mooi toch marktwerking? Hermes reed en niet op tijd en met aftandse bussen. Veolia doet tenminste een ding goed. Dat de treinen oud zijn en langzaam is ook niet geheel de schuld van Veolia. Ze hebben nadat het traject aan het is toebesteed meteen nieuwe treinen besteld. Dan gaat het allemaal goedkomen, alleen jammer dat het zo lang nog duurt.
Gelukkig hoef ik maar 3x per week naar Nijmegen en na de kerst slechts 2x en even daarna beginnen met afstuderen. Ben ik van de trein af maar over een jaar kun je beter Veolia hebben dan NS, daar ben ik van overtuigd.
Allemaal leuk en aardig, maar Veolia heeft ons eerst lekker gemaakt met een kwartierdienst met treinen met airco die vanaf 10 december zouden rijden. Dit is niet waargemaakt en het bezorgt ons een jaar lang ellende. Goede bussen inzetten is ook wel het minste dat ze konden doen na ons dit geflikt te hebben en ons opschepen met die vooroorlogse en veel te kleine rammelbakken. Er hadden veel betere afspraken gemaakt moeten worden over het spoorwegmateriaal, dit is niet alleen de schuld van Veolia, maar wel gedeeltelijk. Verder heb ik gehoord dat er vanochtend te weinig bussen zijn ingezet.quote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef Shakes het volgende:
Och zeik niet. Het is nu even kut maar kijk eens naar de bussen. Allemaal spliksplinternieuwe bussen... Mooi toch marktwerking? Hermes reed en niet op tijd en met aftandse bussen. Veolia doet tenminste een ding goed. Dat de treinen oud zijn en langzaam is ook niet geheel de schuld van Veolia. Ze hebben nadat het traject aan het is toebesteed meteen nieuwe treinen besteld. Dan gaat het allemaal goedkomen, alleen jammer dat het zo lang nog duurt.
Gelukkig hoef ik maar 3x per week naar Nijmegen en na de kerst slechts 2x en even daarna beginnen met afstuderen. Ben ik van de trein af maar over een jaar kun je beter Veolia hebben dan NS, daar ben ik van overtuigd.
Idd, je moet geen beloftes doen die je niet kan houden.quote:Op maandag 11 december 2006 19:25 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar Veolia heeft ons eerst lekker gemaakt met een kwartierdienst met treinen met airco die vanaf 10 december zouden rijden. Dit is niet waargemaakt en het bezorgt ons een jaar lang ellende. Goede bussen inzetten is ook wel het minste dat ze konden doen na ons dit geflikt te hebben en ons opschepen met die vooroorlogse en veel te kleine rammelbakken. Er hadden veel betere afspraken gemaakt moeten worden over het spoorwegmateriaal, dit is niet alleen de schuld van Veolia, maar wel gedeeltelijk. Verder heb ik gehoord dat er vanochtend te weinig bussen zijn ingezet.
Dat was anders voor een heleboel oorlogen hoor.quote:Op maandag 11 december 2006 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen zijn niet vooroorlogs, maar stammen uit het begin van de jaren '80![]()
Je moet het niet al te letterlijk nemenquote:Op maandag 11 december 2006 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen zijn niet vooroorlogs, maar stammen uit het begin van de jaren '80![]()
quote:Logistieke problemen Nijmegen - Roermond
Tussen Nijmegen en Roermond moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: logistieke problemen.
Toelichting voorval:
Logistieke problemen Nijmegen - Roermond
Net als vanochtend heeft het treinverkeer tussen Nijmegen en Roermond vanavond te maken met vertragingen, rond 19.30 uur oplopend tot een half uur. De oorzaak van deze vertragingen betreft het materieel waarmee gereden wordt. Ze kunnen maximaal 100 km/uur rijden terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 120 km/uur.
Idd vind ik ook is echt gewoon oneerlijk..quote:Op maandag 11 december 2006 20:49 schreef Apfel het volgende:
Pffffffffffff, in de randstad krijgen ze intercity's met draadloos internet.
Wij kunnen al blij zijn als we in de trein kunnen en op plek B kunnen komen.![]()
![]()
En die vrachtwagens hebben op de terugweg gelijk de Buffels maar meegenomen? Komisch gezicht trouwens, die stoptrein Gn-Zl nu: dieseltreinen op een volledig geëlectrificeerd traject.quote:Op zondag 10 december 2006 21:09 schreef Xbox_360 het volgende:
![]()
[afbeelding]
Hmm.. ik zit liever in een oudere bus die tenminste ongeveer op tijd rijdt, dan in een nieuw geval van veolivla dat óf minstens een kwartier te laat is (halverwege de route, tel maar uit wat daar dan nog bij kan komen...) óf gewoon een paar dorpen in de route overslaat..quote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef Shakes het volgende:
Och zeik niet. Het is nu even kut maar kijk eens naar de bussen. Allemaal spliksplinternieuwe bussen... Mooi toch marktwerking? Hermes reed en niet op tijd en met aftandse bussen. Veolia doet tenminste een ding goed.
Hmm, die heb ik vanmorgen dan met mijn duffe kop gemistquote:Op dinsdag 12 december 2006 08:13 schreef Q. het volgende:
Er stond vandaag een column over de Maaslijn in de Spits van de voorzitter van ROVER.
Goeie column voor de reiziger met een KAARTJE, maar niet voor de studenten met een OV wat hebben wij aan 50% korting??? Wij hebben een OV kaart of gaan ze de helft van ons OV terugbetalen in dat geval heb ik niks gezegd dan. Maar door die shit dienstregeling heb ik gister 2uur les gemist en vandaag... vind echt niet normaal... bij mij mogen ze het studiegeld lekker gaan betalen als ik nog meer lessen ga missen door die shit vervoer...quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:09 schreef Q. het volgende:
Column is te lezen op www.spitsnet.nl rechtsboven.
ben ook van planquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:53 schreef Q. het volgende:
Stuur brieven naar de LANDELIJKE media, niet alleen naar het lokale huppelflups-krantje, zorg dat de provincie LANDELIJK negatief in het nieuws komt, de enige manier om hier iets aan te doen!
Wij wel en een beetje medelijden staat wel op z'n plaatst aangezien jullie in de Randstad toch alles krijgenquote:Op dinsdag 12 december 2006 17:20 schreef PDOA het volgende:
Who gives a fuck? Ik kom daar nooit.
(quote uit dit bericht van de Gelderlander)quote:De jonge student Bob van Mierlo uit Afferden staat deze asgrauwe maandagochtend even na half negen mismoedig in de gestaag vallende regen op station Cuijk.
[...]
Bobs reismaatje Tim van der Meer uit Boxmeer stond zondag op het station bij Venray al een uur te wachten op de trein naar zijn woonplaats.
Mischien heb je het nog niet gemerkt, maar er zijn behalve jij nog meer mensen op deze wereld.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:20 schreef PDOA het volgende:
Mwoah, ik zit dagelijks in een bus waarbij de buschauffeur de deuren dichtgooit omdat er geen mensen meer bijpassen (die nog wel buiten staan te wachten).quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:49 schreef Wouser het volgende:
zo vol was het als we een ongeluk hadden gehad was dat het grootste busongeluk ooit... Echt ga morgen me camera meeneme en foto'tjes maken, en vervolgens dan naar Dagblad de Limburger sturen... hun maar zitten te zegge in de krant dat het allemaal zo goed gaat, behalve met de maaslijn
Heeft ie het er terug in geschroefd ? Dadelijk vet ongeluk enzoquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:34 schreef Xbox_360 het volgende:
Bij m'n broertje was trouwens een schroefje uit het plafond van de wadloper op z'n hoofd gevallenKwalitief gezien, hoogstaande treinen
![]()
Nee, hij liet het met volle trots aan mij zienquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:40 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Heeft ie het er terug in geschroefd ? Dadelijk vet ongeluk enzo
Ga je overal zulke posts plaatsen? Probeer je zo je postcount op Tong80-niveau te brengen of zo?quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:20 schreef PDOA het volgende:
Veolia heeft dus niet zo een regeling geloof ikquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:07 schreef Shakes het volgende:
De treinen reden voor mij niet verder dan Cuijk. Wel lastig als je in Nijmegen moet zijn en er gaan geen bussen van Cuijk naar Nijmegen. Aangezien ik slechts 2u college had was het niet meer zinnig om nog te gaan dus kon ik weer naar huis.
Bij de NS kon je geld-terug-bij-vertraging formulieren invullen. Hoe zit dit bij Veolia? Het is niet geheel de schuld van Veolia maar vooral van de provincie Limburg (overheid doet altijd alles fout) maar toch. Ga na de kerst denk ik maar met de auto. Zo lang hoef ik ook niet meer, nog tot februari 2x per week daarna misschien iets meer en dan afstuderen. Eindelijk van het ov af. Kwam er ook net achter dat er geen bus meer komt waar ik woon, altijd lastig.
je merkt dan toch meteen of een Wadslomer staat of een Buffel?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:24 schreef Da_Ripper het volgende:
dit verklaard die paar norse blikken maandag. Kwam daar rustig met mn mp3 speler op op mn fiets op station Cuijk. Stond barstensvol.. vond het al raar.
Gewoon 5 min gewacht en daar was mn trein...Gelukkig hoef ik niet meer dagelijks met de trein.
Heb medelijden met al die dat wel moeten
Die komen rond eind 2007.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben wel degelijk formuliertjes, alleen waren deze maandag nog niet geleverd
Kijk, dat was afgelopen maandag in Cuijk. De trein reed niet verder dan Cuijk en daarom moest iedereen in de bus. Ik neem de bus van 7 uur 's ochtends (in de praktijk is ie alleen nog maar 7:15 vertrokkenquote:
Kijk nog eens goed naar die fotoquote:
Even het plaatje weer neergezet om een uitspraak van een Arriva medewerker kracht bij te zetten. De uitspraak komt van een ander forum.quote:
Zal wel afgeleid zijn van de Roemeense dictator Ceaucescu: "Er is geen gebrek aan voedsel, maar de Roemenen eten gewoon teveel".quote:Op woensdag 13 december 2006 21:55 schreef Xbox_360 het volgende:
De treinen zijn lang genoeg. Er zijn alleen teveel mensen die er mee willen reizen![]()
Nog een uur eerder op dan?quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:29 schreef Wouser het volgende:
Me bus van 7:15 reed gewoon dooren dat is me eerste bus
![]()
ik ga dus de school echt nooit meer halen
![]()
Dat mag niet van de provincie want dan voldoen ze niet aan de consessie.quote:Op maandag 18 december 2006 17:55 schreef Da_Ripper het volgende:
Hoe moeilijk is het nu om een beetje planning te maken...stelletje amateurs![]()
consessie..quote:Op maandag 18 december 2006 17:57 schreef Q. het volgende:
Dat mag niet van de provincie want dan voldoen ze niet aan de consessie.
Volgens mij ben je in de war met een andere lijnquote:Op maandag 18 december 2006 20:41 schreef Da_Ripper het volgende:
Stond deze Maaslijn ook niet bekend als de Zelfmoord-lijn?
Misschien dat ze daarom zo onregelmatig rijden?
of is dit over het randje?![]()
Cuijk-Noord, is dat niet de ghetto van Cuijk? Lekker trouwens.. je hebt er toch niks van gezien of wel?quote:Op maandag 18 december 2006 20:57 schreef Da_Ripper het volgende:
Zat er n keer in toen een man vlak bij Heyendaal ervoor sprong.
Toen was er ook nog dat 14 jarig meisje dat bij Cuijk-Noord ervoor sprong
![]()
Dat was mijn vriendinquote:Op maandag 18 december 2006 20:57 schreef Da_Ripper het volgende:
Zat er n keer in toen een man vlak bij Heyendaal ervoor sprong.
Toen was er ook nog dat 14 jarig meisje dat bij Cuijk-Noord ervoor sprong
![]()
Gecondoleerdquote:Op maandag 18 december 2006 21:27 schreef tonks het volgende:
[..]
Dat was mijn vriendin
Een vriendin van mij bedoel ik
You fucking prickquote:Op maandag 18 december 2006 21:11 schreef Steve-O het volgende:
Lang leve de Randstad
4 treinen per uur op mijn kleine kutstationen 9 minuten van mijn werk zitten vanaf onderstaand station
[afbeelding]
en nog vind ik 4 te weinig
Wolla is de ghetto van Cuijkquote:Op maandag 18 december 2006 21:01 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Cuijk-Noord, is dat niet de ghetto van Cuijk? Lekker trouwens.. je hebt er toch niks van gezien of wel?
Zo erg is het ook niet (al moet ik bekennen naar belangrijke dingen met de auto te gaan!). Heel soms kom je niet verder dan Cuijk maar normaals 'slechts' 10 minuten vertraging! Dat is vrij normaal nu in Venray richting Nijmegen - zeg maar standaard. Ook moet je gaan staan!quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:14 schreef Apfel het volgende:
Ik moet donderdag om half 9 in Elst zijn.
Denk dat ik maar om half 6 vertrek uit Venray.![]()
Hoe herken ik de 3231?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
Er is een versnelde invoer van stellen in het noorden, dus het zou kunnen. Jullie hebben afgelopen vrijdag de 3231 al gekregen
quote:Op maandag 15 januari 2007 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ook slingert dit stel iets meer dan de andere stellen
Dat ding is verschrikkelijkquote:Op maandag 15 januari 2007 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Aan het nummer dat op het stel staat![]()
Ook slingert dit stel iets meer dan de andere stellen
Dan hebbe we helemaal niks meerquote:Op maandag 15 januari 2007 22:26 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Dat ding is verschrikkelijk
Maar Wadlopers in Limburg vind ik niet echt passen.
Zullen ze die dingen dan omdopen in koeienvlaaien?
ja is ook zo, maar je had wel te weinig beenruimte als er iemand tegenover je zat, maar de stoelen zaten iets beter en de treine zelf zijn wat minder rumoerigquote:Op maandag 15 januari 2007 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
Persoonlijk vind ik buffels beter. Een beetje comfortabeler voor de langere afstand.
wie wil er nou in maastricht (zonder hoofdletter) wonen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:15 schreef SEMTEX het volgende:
Veolia is helemaal kut trouwens, ze hebben ook het busvervoer in Maastricht overgenomen.
Precies! (ik woon er nl. nietquote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:20 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
wie wil er nou in maastricht (zonder hoofdletter) wonen.![]()
Je hoort em constant touren maken, en nog niet vooruitkomen hequote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:34 schreef SuperUli het volgende:
Wat een trage zaadtrein is dat zeg, Nijmegen-Roermond. Onlangs moest ik dat treintje nemen naar Reuver.
Trage zooi is het..
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het eerste stel uit de serie was eind vorig jaar al 25 jaar oud
Niks van gemerktquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las dat er vandaag een stel met wat brandschade rondreed. Maar vertragingen heb ik niet gezien voor de maaslijn vandaag.
Om half 1?quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:42 schreef tonks het volgende:
Hey x360 pak die noodbussen eens joh
Van de meeste buffels hebben ze de bovenkant al wit geschilderd om die reden, en nee het is anders echt niet te doenquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:42 schreef Xbox_360 het volgende:
Trein van half 1 reed niet, kutzooien die trein daarna was maar 3 treinstellen lang. Proppen dus
Verder kunnen die kutraampjes maar voor de helft open en stond ook nog de verwarming aan. Dat wordt nog leuk in de zomer
![]()
Zaterdag is nog wel te doen denk ikquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:59 schreef PartyAnimal87 het volgende:
zaterdag waarschijnlijk met de trein naar V'beek, eens kijken wat 't is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |