abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43564136
Aangewezen zijn op het openbaar veroer is natuurlijk al bagger, maar al helemaal als je in een dorpje opstapt (Vierlingsbeek) waar verdomme maar 1 f*cking trein in het uur komt. En dan ook nog het lef hebben te laat te komen. Toch maar elke dag naar Boxmeer fietsen om nog op tijd te kunnen komen op school. Even wat geschiedenis:

December vorig jaar:
De NS voert zijn nieuwe dienstregeling in. Voor de Maaslijn betekent dit dat er simpelweg een trein geschrapt is. Voorheen gingen er vanuit Boxmeer drie treinen in het uur. Een sneltrein 5 minuten voor het hele uur, die rechtstreeks van Boxmeer naar Nijmegen ging, wat eigenlijk bijna altijd goed ging. Daar deed je ongeveer 17 minuten over. 5 minuten later (op het hele uur) vertrok er een stoptrein. Deze stopte dus ook in Cuijk en Nijmegen Heyendaal. Ongeveer een half uur later kwam er nog een stoptrein. Dit was natuurlijk een geweldig systeem. Het waren twee lange treinen die vrij kort achter elkaar vertrokken waardoor het nooit écht stampvol zat. Wel druk natuurlijk, maar praktisch altijd een zitplek. En er kwamen twee treinen in het uur in Vierlingsbeek.

Nieuwe dienstregeling:
De eerste dag van de nieuwe dienstregeling.. Blijkbaar had de NS die dag niet over het feit nagedacht dat als je van 2 redelijk volle lange trienen, naar 1 zo KORT mogelijke trein gaat, het natuurlijk niet allemaal past. Opstoppingen bij elke ingang van de trein. Mensen pasten er gewoon simpelweg niet bij. En dat een paar dagen lang. Toen hadden ze eindelijk door dat ze de trein langer moesten maken. De trein van 8 uur zit elke dag weer stampvol. Bovendien moeten alle treinen elkaar nu passeren op het station. Hiervoor is planning voor nodig, wil het goed verlopen. Plannen + NS = een dodelijke combinatie. Ofterwijl, het werkt voor geen ene fuck Het staat om de haverklap vast in Cuijk en Boxmeer omdat er gewacht moeten worden op de tegentrein. Verder komt ie vaker te laat dan op tijd. Vooral de trein van 23 over vanuit boxmeer. Praktisch elke dag: "Dames en heren, de sneltrein naar..." je kent het wel :'(

Nog een verslechtering: De NS is "punctueler" geworden. Dit houdt in dat aansluitende treinen niet meer wachten op een vertraagde trein uit de andere richting. Voorbeeld. Ik kom aan in Nijmegen en zie dat ik me moet haasten om m'n aansluiting richting Boxmeer te halen. Moet je ook nog het hele station over om bij je trein te komen. Vanwege lichamelijke problemen kon ik een tijd lang niet rennen en alleen rennend zou je de trein halen. Zeer klantvriendelijk Zeker tegenover oudere mensen. En nu maar in hun reclames zeggen dat ze als 3e van de wereld staan. De rapportcijfertjes van de NS zijn belangrijker dan de tevredenheid van de klant

De toekomst..?
Een andere maatschapij (Veolia volgens mij) gaat de Maaslijn overnemen van de NS. Het klonk echt geweldig toen ik het voor het eerst las:
- 4 treinen in het uur in de ochtendspits (ook vanuit Vierlingsbeek)
- Nieuwe, luxere treinen met meer zitplek
- Airco!

Al had ik wel gelijk twijfels over 4 treinen in het uur. Als het met 2 treinen in het uur al fout gaat, hoe moet het dan lukken met 4 in het uur? Komen we dan ooit nog op onze eindbestemming? Maargoed: met de juiste planning, zou het mischien wel moeten lukken, dacht ik. Laatst bleek dat de geweldige treinstellen die beloofd werden nog gemaakt moeten worden. Dit zal waarschijnlijk niet lukken voor 2008. De NS wil de treinen die er nu rijden ergens anders inzetten. Ofterwijl: Binnen krap een maand moeten er zodanig veel treinstellen komen dat er in de ochtend- en avond- spits 4 treinen in het uur gaan rijden. M'n verwachtingen zijn al niet al te hoog meer als ze me eerst lekker maken met betere treinen en vervolgens blijkt dat ze eigenlijk niet eens treinen hebben

Wordt het ooit nog iets met de Maaslijn of zal de klant de dupe blijven van slechte planning, lekkermakertjes en slechte organisatie? Is er nog hoop voor de Maaslijn? Een klasgenoot zei dat ze mischien wel bussen in gingen zetten. "Wat moeten ze anders als ze geen treinen hebben." Hopen dat het niet zover komt. Dit zou namelijk een verdrie- of verviervoudiging van de reistijd betekenen waardoor ik om 5 uur op zou moeten staan om rond half 9 op school te zijn

Waar ik me nog wel het meeste aan erger is dat de dienstregeling voor december 2005 prima werktte en dat één of ander randdebiel het dan in z'n kop haalt een goed systeem compleet te verneuken Mocht iemand nog informatie hebben over de toekomst van de Maaslijn, zet het maar hier.
Klaag ook gerust over jou traject!
  woensdag 15 november 2006 @ 00:08:50 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_43564183
TYFUS NS !

Je OP is zeer netjes, maar het is topic zoveel over de NS.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_43564519
En weer open, na overleg.

Mijn trajecten zijn overigens nagenoeg perfect.

Amersfoort - Zwolle gaat een goede 4 keer per uur, en alleen op zondag worden er standaard complete stations overhoop gehaald, waardoor je een uurtje met de bus moet, om in een of ander afgelegen weiland gedropt te worden, wat door moet gaan voor een station.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_43564627
Mooi dat ie toch weer heropend is. Bijna al die tekst voor niks ingetypt Vanaf Amersfoort is het inderdaad te doen. M'n opa en oma wonen daar en met de trein gaat dat wel redelijk. Het is wel trager dan met de auto. Maar als bijna 18-jarige zonder rijbewijs en pappie en mammie weg van huis was de auto even geen optie
pi_43564867
Wij wachten hier ook op de hanzelijn. Het schijnt dat die discussie al loopt sinds ik geboren ben....
pi_43565041
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:33 schreef Urvin het volgende:
Wij wachten hier ook op de hanzelijn. Het schijnt dat die discussie al loopt sinds ik geboren ben....
quote:
In 2006 zal een begin worden gemaakt met de aanleg van de Hanzelijn. Een spoorweg verbinding tussen Lelystad en Zwolle die in 2012 voor het eerst bereden zal worden.
Dude 2012, wtf
pi_43565128
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:40 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]


[..]

Dude 2012, wtf
Ik bedoel maar
pi_43565171
Net zo hopeloos als een treinmaatschapij zonder treinen
pi_43565239
Ik wist niet eens dat de naam Maaslijn bestond.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_43565369

Station Boxmeer

en dit soort treinen rijden er:

de hel op wielen
pi_43565439
Heet zo die kut verbinding tussen Nijmgen en Venray???? :-O
Nooit geweten hehehe
Trouwens van mij mogen zij dat Vierlingsbeek wel overslaan, kost alleen maar onnodig veel tijd om daar te stoppen :S
pi_43565464
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:51 schreef Xbox_360 het volgende:
[afbeelding]
Station Boxmeer

en dit soort treinen rijden er:
[afbeelding]
de hel op wielen
De 1e klas is daar best relaxt (A), niets mis mee.
Verder rijden ze prettiger dan die oude barrels.
pi_43565476
Eigenlijk zouden ze het spoor daar gewoon moeten verdubbelen. Via die route reizen staat nu nameljk garant voor vertragingen.
pi_43565556
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:54 schreef DJJoris het volgende:
Heet zo die kut verbinding tussen Nijmgen en Venray???? :-O
Nooit geweten hehehe
Trouwens van mij mogen zij dat Vierlingsbeek wel overslaan, kost alleen maar onnodig veel tijd om daar te stoppen :S
Gedeeltelijk met je eens: of het hele station weg, dus minder oponthoud. Of gewoon meerdere treinen in het uur laten stoppen en goed plannen. 1 in het uur heb je niks aan. Hoorde van m'n pa trouwens dat iemand had bedacht om een tweede station in Boxmeer te bouwen bij de Maasbroekse blokken. Weet niet of m'n pa uit z'n nek lult, of dat het echt in de krant heeft gestaan. Maar hoe dan ook, zoiets bedenk je toch niet
pi_43565594
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:55 schreef DJJoris het volgende:

[..]

De 1e klas is daar best relaxt (A), niets mis mee.
Verder rijden ze prettiger dan die oude barrels.
Als student zit ik bijna nooi 1e klas. Soms als het ÉCHT veel te druk is, aangezien ze dan toch niet controleren. Heb het laatst wel 1 keer meegemaakt. Conducteur perst zich door massa's mensen heen om kaartjes te controlere Geluk dat ik toen niet 1e klas zat.
pi_43567789
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama , altijd maar dan ook altijd vol. En het is eensporig dus ook altijd wachten op de 'tegentrein'....
pi_43567873
Misschien krijgen jullie wel wadlopers, die hier nu voor Arriva rijden
  woensdag 15 november 2006 @ 07:23:44 #18
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43567955
quote:
Op woensdag 15 november 2006 06:23 schreef Remzz het volgende:
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama , altijd maar dan ook altijd vol. En het is eensporig dus ook altijd wachten op de 'tegentrein'....
IK heb er vrij weinig moeite mee, op zich prima treinen

En voor de reizigers op de Maaslijn: sterkte, vanaf volgend jaar zul je erg, heel erg, terug verlangen naar NS, aangezien Veolia met de afgeschreven Wadlopers van Arriva/NoordNed gaat rijden

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 november 2006 @ 07:34:15 #19
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43568007
quote:
Op woensdag 15 november 2006 06:58 schreef Wadloper het volgende:
Misschien krijgen jullie wel wadlopers, die hier nu voor Arriva rijden
Er zijn ook materieelreeksen voor plan U gereserveerd


"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43571841
quote:
Op woensdag 15 november 2006 06:23 schreef Remzz het volgende:
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama , altijd maar dan ook altijd vol. En het is eensporig dus ook altijd wachten op de 'tegentrein'....
Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.

Trouwens, ik hoop dat we deze treinen krijgen:


Lekker ruim
pi_43572917
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:20 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.

Trouwens, ik hoop dat we deze treinen krijgen:
[afbeelding]

Lekker ruim
Gaat lekker makkelijk zonder electriciteitkabels op dat traject er rijden niet voor niets dieseltreinen ;-)
pi_43573476
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:01 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Gaat lekker makkelijk zonder electriciteitkabels op dat traject er rijden niet voor niets dieseltreinen ;-)
Good point Dan leggen ze maar electriciteitskabels aan. Of ze motoriseren die dingen
quote:

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Vanaf 10 december zal dit Franse bedrijf de treindienst gaan onderhouden tussen Nijmegen en Roermond en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade. Hiervoor zal in eerste instantie materieel gehuurd moeten worden, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met het huidige materieel gereden zal gaan worden, namelijk de DM'90, DH1/2 en Mat'64. Veolia is op dit moment in Nederland actief met haar dochterondernemingen BBA (busvervoer in oa. Noord-Brabant en op de Veluwe, alsmede enkele vaarverbindingen), Limex en SBM in Maastricht. Veolia heette voorheen Connex.
Vanaf december 2007 wil Veolia gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:
Dit is afkomstig van Het treinpics, -nieuws en praattopic dl.38 (klote 300-grens)
Treintjes zien er wel grappig uit. Vind het minder dat ze pas eind 2007 er waarschijnlijk mee gaan rijden Ben benieuwd of het nog wat wordt met het zeer beperkte materiaal dat momenteel op onze rails rijdt

[ Bericht 1% gewijzigd door Xbox_360 op 15-11-2006 12:58:23 (spellingsfout :\')) ]
pi_43574003
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:25 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Good point Dan leggen ze maar electriciteitskabels aan. Of ze motoriseren die dingen
Hoe dacht je dat die treinen nu rijden, dat de machinist 2 trappers heeft ofzo?

Ohja en rails is het meervoud van rail. Railsen is dus wat overdreven
pi_43574179
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:49 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Hoe dacht je dat die treinen nu rijden, dat de machinist 2 trappers heeft ofzo?

Ohja en rails is het meervoud van rail. Railsen is dus wat overdreven
Dude Ik bedoel dieselmotoren. Maar goed, ik vind hoe dan ook dat er meer dubbeldekkers moeten rijden. Veel meer plek. Is wel nodig met het aantal reizigers dat jaarlijks toeneemt.

Mijn Nederlands is niet perfect
pi_43575189
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:56 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Dude Ik bedoel dieselmotoren. Maar goed, ik vind hoe dan ook dat er meer dubbeldekkers moeten rijden. Veel meer plek. Is wel nodig met het aantal reizigers dat jaarlijks toeneemt.

Mijn Nederlands is niet perfect
Of mensen moeten gewoon niet in zo'n kutgat gaan wonen.
pi_43576633
quote:
Op woensdag 15 november 2006 13:37 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Of mensen moeten gewoon niet in zo'n kutgat gaan wonen.
Doe ff normaal man Wat kan ik er aan doen dat m'n ouders er zijn gaan wonen? Bovendien is het niet de schuld van de reizigers dat het zo'n shitverbinding is.
  woensdag 15 november 2006 @ 20:40:22 #27
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43587754
quote:
Op woensdag 15 november 2006 11:20 schreef Xbox_360 het volgende:

Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.
Nee, op Enschede-Zwolle rijden bijna de hele dag twee stellen, alleen 's ochtends één trein met drie en 's avonds een paar met één stel, maar dat is over het algemeen genoeg. Alleen in de ochtendspits is het wat druk, maar daar kunnen de stellen van de Maaslijn mooi naartoe als Veolia komt in december.

Grote voordeel van Enschede/Hengelo/Almelo<->Zwolle is dat je ook met de IC via Deventer kan, die is comfortabeler, maar doet er alleen iets langer over.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43590393
Heb straks trouwens wel een mooi excuus om niet naar school te gaan als Veolia het de eerste paar dagen compleet verneukt
pi_43791327
Update:

Slecht nieuws voor alle mensen die op station Blerick opstappen. Er zullen een jaar lang geen treinen stoppen op station Blerick. De treinen die Veolia heeft overgekocht van de NS zijn trager dan de treinen die er nu rijden en zouden hierdoor de geplande tijden van de nieuwe dienstregeling niet kunnen halen. Veolia ziet geen andere oplossing dan statoin Blerick op te offeren. Mensen die normaalgesproken in Blerick opstappen, kunnen vanaf 10 december rekenen op een half uur extra reistijd.

Er zullen vanaf maart volgens dit artikel Wadlopers gaan rijden. Volgens een reactie op het artikel vallen de Wadlopers na jarenlang achterstallig onderhoud van ellende uit elkaar. Daar komt nog eens bij dat Wadlopers niet zo hard kunnen als de buffels. Niet dat die buffels lekker doorrijden, zodra ze een beetje op snelheid zijn, moeten ze weer stoppen en wachten op de trein uit de andere richting.

Twee bijbehorende artikelen:
Komst treinen Maaslijn blijft onzeker (9 november 2006)
Spoorboekje Maaslijn in gevaar (9 november 2006)
  woensdag 22 november 2006 @ 19:57:49 #30
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_43793981
Ik heb nooit problemen met de treinen.
2000 light years from home
pi_43794790
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:57 schreef Merkie het volgende:
Ik heb nooit problemen met de treinen.
Op welk traject rij jij dan?
  woensdag 22 november 2006 @ 20:31:26 #32
36461 Joppy
geen colaboy
pi_43795610
Ik heb 1 keer met die lijn gereisd, en raad eens, vertraging En tot overmaat van ramp was de batterij van mijn mp3-speler op, moest ik dat afschuwelijke limburgs aanhoren.
Let the beat control your body!
pi_43795963
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Joppy het volgende:
Ik heb 1 keer met die lijn gereisd, en raad eens, vertraging En tot overmaat van ramp was de batterij van mijn mp3-speler op, moest ik dat afschuwelijke limburgs aanhoren.
Ik reis elke werkdag met dat traject en raad eens? Bijna elke dag vergraging Vanochten kwam ie 10 minuten te laat aan in Nijmegen. Tot overmaat van ramp ook nog minder treinen richting Arnhem in verband met het ongeluk. Nu gebruiken ze dubbeldekkers als stoptreinen waar ze duidelijk niet voor gemaakt zijn. Ze trekken erg sloom op en moeten al ver van te voren remmen. Kwartier te laat op school terwijl ik er normaalgesproken 20 minuten te vroeg ben. En de leraar (die met de auto naar school gaat) nog zeiken ook dat ik te laat was "Dan neem je toch een trein eerder?"
  woensdag 22 november 2006 @ 20:39:44 #34
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_43796011
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:14 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Op welk traject rij jij dan?
Tussen Rotterdam en Delft .
2000 light years from home
pi_43800222
Eindelijk een topic hierover, ik dacht dat ik de enige was die me stoorde aan de maaslijn. Zelf kom ik uit Cuijk en reis wekelijks richting Enschede.

Dat betekent enkele reis in totaal 2 uur reizen. Het stukje Cuijk- Nijmegen en andersom zie ik altijd het meeste tegenop. Die verbinding is zo slecht dat ik in nijmegen over het algemeen langer sta te wachten dan dat de treinreis Cuijk- Nijmegen duurt.

In theorie zou je de sneltrein vanuit Den Bosch moeten kunnen halen, in praktijk is dat zelden tot nooit. Andersom geldt hetzelfde. Het ergste is dat als ik uit Enschede kom ik dus eigenlijk altijd mijn trein mis (zie ik meestal net wegrijden), dan wel meteen in een trein kan stappen die vervolgens 25 min stil gaat staan. Samen met vele andere reizigers mogen we dan wachten om vervolgens te horen te krijgen dat de trein iets later vertrekt om te wachten op de STOPTREIN vanuit Zutphen! (dan wel wachten) Juist daarin zitten in vergelijking veel minder reizigers dan vanuit de sneltrein uit Deventer!

Kort samengevat: eerst zie ik mijn aansluiting missen met mij vele anderen en vervolgens gaan we wel wachten op die STOPtrein. Wacht dan ook op die sneltrein! Aangezien de trein sinds de nieuwe (inmiddels oude) dienstregeling structureel toch vertraging heeft kunnen ze net zo goed altijd op de aansluiting wachten.

Ik hoor hier ook mensen over de zwolle enschede trein praten. Daar zit ik ook in, wel maar een klein stukje. Maar ik kan je garanderen dat het daar 100x beter geregeld is dan de Maaslijn.

Ik ben benieuwd naar die nieuwe maatschappij maar ben ook bang voor de aankomende tussenperiode, ach ja veel slechter zal het niet worden want dat gaat bijna niet. Of ze zetten helemaal geen treinen meer in.
pi_43802310
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:49 schreef Vandalist het volgende:
Eindelijk een topic hierover, ik dacht dat ik de enige was die me stoorde aan de maaslijn. Zelf kom ik uit Cuijk en reis wekelijks richting Enschede.

Dat betekent enkele reis in totaal 2 uur reizen. Het stukje Cuijk- Nijmegen en andersom zie ik altijd het meeste tegenop. Die verbinding is zo slecht dat ik in nijmegen over het algemeen langer sta te wachten dan dat de treinreis Cuijk- Nijmegen duurt.

In theorie zou je de sneltrein vanuit Den Bosch moeten kunnen halen, in praktijk is dat zelden tot nooit. Andersom geldt hetzelfde. Het ergste is dat als ik uit Enschede kom ik dus eigenlijk altijd mijn trein mis (zie ik meestal net wegrijden), dan wel meteen in een trein kan stappen die vervolgens 25 min stil gaat staan. Samen met vele andere reizigers mogen we dan wachten om vervolgens te horen te krijgen dat de trein iets later vertrekt om te wachten op de STOPTREIN vanuit Zutphen! (dan wel wachten) Juist daarin zitten in vergelijking veel minder reizigers dan vanuit de sneltrein uit Deventer!

Kort samengevat: eerst zie ik mijn aansluiting missen met mij vele anderen en vervolgens gaan we wel wachten op die STOPtrein. Wacht dan ook op die sneltrein! Aangezien de trein sinds de nieuwe (inmiddels oude) dienstregeling structureel toch vertraging heeft kunnen ze net zo goed altijd op de aansluiting wachten.

Ik hoor hier ook mensen over de zwolle enschede trein praten. Daar zit ik ook in, wel maar een klein stukje. Maar ik kan je garanderen dat het daar 100x beter geregeld is dan de Maaslijn.

Ik ben benieuwd naar die nieuwe maatschappij maar ben ook bang voor de aankomende tussenperiode, ach ja veel slechter zal het niet worden want dat gaat bijna niet. Of ze zetten helemaal geen treinen meer in.
Het zou me niks verbazen als ze tot maart bussen inzetten Volgens het artikel van 9 november zijn ze nog in overleg met de NS. Ze moeten nu echt eens gaan opschieten. Voor je het weet is het 10 december. Het kan dus wel erger worden. Liever een trein dan een bus Ik heb in ieder geval dezelfde frustraties. Trein die vaker weg voor je neus wegrijdt dan dat ie ff wacht
pi_43831335
Het was vandaag weer flink raak. Vertrok met de trein van 1 over 8 (5 over 8 vanwege praktisch dagelijkse vertraging) uit Boxmeer en kwam pas 10 uur op school aan in Arnhem. In de trein werd omgeroepen dat de eerste trein richting Arnhem van perron 3 zou gaan, kom ik daar, gaat ie naar Roosendaal. Ik weer naar een ander perron. Er rijden al minder treinen, vallen er ook nog eens twee uit Zit je in een stampvolle stoptrein. De terugweg was ook zwaar kut. Vertraging vanuit Arnhem, zie ik godverdomme die kuttrein weer recht voor m'n neus wegrijden in plaats van 1, hoogstens 2 minuten wachten Dan maar de volgende, vertrekt ie te laat omdat ie nog even moest wachten op de trein uit Arnhem Waarom die trein wel en de vorige niet?! Stelletje shithoofden
pi_43973239
Het is bevestigd. Fucking bussen Dit wordt de eerste paar weken/ de eerste maand echt NIKS. Ik zie het al voor me, de paar vooroorloogse treinstellen die gaan rijden zijn natuurlijk veel te kort, te sloom en bloedoncomfortabel. Verder kunnen we met de bus reizen in de ochtendspits. Mischien valt het qua files nog mee. Het probleem zit em eerder in het door de stad (Nijmegen) heen moeten rijden. Verder denk ik dat ze in het begin veel te weinig bussen inzetten. Net zoals de NS vorig jaar de eerste week véél te korte treinstellen inzette. Ik denk dat de nieuwe diensregeling voor mij gaat neerkomen op een half uur eerder opstaan, dus een half uur eerder naar bed en een half uur later thuis.

Veolia is er blijkbaar maar vanuit gaan dat ze op steun van de NS konden rekenen. Wat een slappe ondernemingshouding. In het eerste bericht van Veolia werden nieuwe, luxere treinen met meer zitplek en airco beloofd. Krijgen we ze pas fucking eind 2007. De NS wil de dieseltreinen die er nu rijden (de buffels) alleen verhuren voor een periode van 10 jaar terwijl ze maar al te goed weten dat Veolia ze eigenlijk maar 1 jaar nodig heeft. Zo van: "Ja, we moeten wel helpen met de overname van de Maaslijn, maar we willen geen treinstellen kwijt." En wie zijn er ALWEER de dupe van het stompzinnige en egoïstische management van zowel Veolia als de NS? Natuurlijk, de reizigers! Vind je het gek dat er steeds meer mensen met de auto gaan? Reizigers worden simpelweg de auto ingejaagd.

Als student heb ik natuurlijk weinig keus. Aankomende zaterdag word ik weliswaar 18 en probeer ik natuurlijk zo snel mogelijk m'n rijbewijs te halen. Maar ik ben bang dat ik met een bijbaantje niet genoeg geld bij elkaar krijg om de kosten voor dagelijks naar school rijden met de auto bij elkaar krijg.

We hadden voor december 2005 een best goede regeling. Na die tijd werd het slechter en zoals het er nu naar uitziet hou ik dankzij die tyfus-maatschapijen geen vrije tijd na school meer over

KUT-NS..KUT-VEOLIA. TYFUS-NAAIBALLEN
pi_43974185
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Niet dat die buffels lekker doorrijden, zodra ze een beetje op snelheid zijn, moeten ze weer stoppen en wachten op de trein uit de andere richting.
Stoppen moeten ze toch aangezien die 'inhaalpunten 'voor 90% bij een station liggen toch ?
pi_43974598
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:17 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Stoppen moeten ze toch aangezien die 'inhaalpunten 'voor 90% bij een station liggen toch ?
Klopt, maar tussen de stations door rijden buffels niet echt lekker door. Heb tenminste nooit het gevoel dat ik harder dan 100 ga.
pi_43975840
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:27 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Klopt, maar tussen de stations door rijden buffels niet echt lekker door. Heb tenminste nooit het gevoel dat ik harder dan 100 ga.
Idd ,maar denk toch dat de trein het nog altijd wint van de bus qua reistijd
pi_43976203
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:56 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Idd ,maar denk toch dat de trein het nog altijd wint van de bus qua reistijd
Dat weet ik wel zeker, daarom heb ik zo'n scheithekel aan de gang van zaken bij de NS en Veolia Alle reizigers tussen Roermond en Nijmegen worden zo fucking hard genaaid door die shitmaatschapijen. En dan ook nog in plaats van in actie komen, een beetje slap gaan lullen over "onderzoek" naar hoeveel treinstellen de NS beschikbaar kan stellen. En dat ze de treinstellen alleen maar voor 10 jaar uit konden huren vanwege En Veolia die beweert "hun stinkende best" te hebben gedaan. 2 kutmaatschapijen + slecht management = reiziger de dupe.
  woensdag 29 november 2006 @ 01:04:26 #43
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43980469
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:27 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Klopt, maar tussen de stations door rijden buffels niet echt lekker door. Heb tenminste nooit het gevoel dat ik harder dan 100 ga.
Tussen Raalte en Nijverdal kachelen ze vrolijk 140
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 29 november 2006 @ 01:12:27 #44
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43980574
Er komen trouwens wel treinen, en wel van het Ierse NSFS: de Wadlopers die Arriva niet meer nodig heeft. De spitstreinen zullen niet niet rijden, maar verbust worden.
Daarmee is de dienstregeling van Veolia trouwens nog altijd onhaalbaar, dus ik voorspel hoe dan ook volop ellende de 10e.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43981013
Liever Buffels dan Wadlopers

Gelukkig gaat Arriva binnenkort hier over op betere treinen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_43983471
Gaat met de nieuwe dienstregeling ook wat veranderen op de lijn van Maastricht - Kerkrade?
Aangezien Veolia die lijn ook gaat exploiteren ben ik benieuwd wat er van deze lijn moet komen.
Tot 10 december is het in ieder geval een redelijke lijn, die alleen af en toe overvol zit.
pi_43983540
Is dat die trein die ook naar cuijk gaat? Want dat is een kut trein.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:15:41 #48
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43986092
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:06 schreef Boschkabouter het volgende:
Gaat met de nieuwe dienstregeling ook wat veranderen op de lijn van Maastricht - Kerkrade?
Aangezien Veolia die lijn ook gaat exploiteren ben ik benieuwd wat er van deze lijn moet komen.
Tot 10 december is het in ieder geval een redelijke lijn, die alleen af en toe overvol zit.
Dat wordt een 15-minutendienst gedurende een groot deel van de dag, wel met het huidige materieel (twee keer per uur door naar Kerkrade vanaf Maastricht).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 29 november 2006 @ 13:22:25 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_43989262
Ik pak die trein wel eens als er iets is gebeurd tussen Eindhoven en Weert en ik niet via die kant naar school kan en dus omga via Venlo en ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat-ie te laat was. Van Venlo naar Roermond gaat dus wel goed.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_43992425
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:11 schreef tonks het volgende:
Is dat die trein die ook naar cuijk gaat? Want dat is een kut trein.
Ja dat is em Hij is nu inderdaad al kut, maar straks wordt ie dus kutter. Ik last trouwens inderdaad dat we wel treinen krijgen.

Vraag je aan mensen die nu met die wadlopers reizen in de ochtendspits. Zijn dat veel treinstellen? Want wat ik op de foto's van wadlopers zie, zijn hoogstens twee treinstellen achter elkaar en dat is echt veeeeeeeeel te weinig voor Roermond-Nijmegen
  woensdag 29 november 2006 @ 15:04:00 #51
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_43992456
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:15 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat wordt een 15-minutendienst gedurende een groot deel van de dag, wel met het huidige materieel (twee keer per uur door naar Kerkrade vanaf Maastricht).
Da kan toch nooit
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:46:05 #52
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43997785
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:02 schreef Xbox_360 het volgende:

Vraag je aan mensen die nu met die wadlopers reizen in de ochtendspits. Zijn dat veel treinstellen? Want wat ik op de foto's van wadlopers zie, zijn hoogstens twee treinstellen achter elkaar en dat is echt veeeeeeeeel te weinig voor Roermond-Nijmegen
Alles wordt met wadlopers gereden, niet alleen in de spits.

Ze kunnen met aardig wat aan elkaar, ik dacht 5 of 6 bakken (delen), er zijn 11 DH-I (één bak) en 6 DH-II (twee bakken) besteld. Rezigers: sterkte met die krotten.

Hier onder wat foto'tjes van deze moderne lightrails




"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 29 november 2006 @ 17:53:13 #53
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43998060
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:04 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

Da kan toch nooit
Het huidige materieel kan wellicht ook uitgebreid wordt als je daar op doelt. Voor de nummertjesliefhebbers: Veolia heeft de stellen 841, 842, 843, 844, 845,
847, 848 en 849 geleased van NSFS.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43999868
Het interieur van die wadlopers valt me nog wel mee. Maar zijn ze enigzins comfortabel? Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat ze erg lawaaierig zijn
  woensdag 29 november 2006 @ 19:09:18 #55
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44000428
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Het interieur van die wadlopers valt me nog wel mee. Maar zijn ze enigzins comfortabel? Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat ze erg lawaaierig zijn
Het interieur dat je zag was van de 1e klas (het enige verschil is dat plankje met een doekje er over tussen de ramen en een andere kleur zitting).
Verder hebben ze weinig beenruimte (afhankelijk van groningse of friese stellen, geen idee welke naar Veolia gaan), zijn ze traag, vaak kapot en maken ze herrie.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44001224
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Update:

Slecht nieuws voor alle mensen die op station Blerick opstappen. Er zullen een jaar lang geen treinen stoppen op station Blerick. De treinen die Veolia heeft overgekocht van de NS zijn trager dan de treinen die er nu rijden en zouden hierdoor de geplande tijden van de nieuwe dienstregeling niet kunnen halen. Veolia ziet geen andere oplossing dan statoin Blerick op te offeren. Mensen die normaalgesproken in Blerick opstappen, kunnen vanaf 10 december rekenen op een half uur extra reistijd.
pff.. dat ze dat station maar uit het traject venlo-eindhoven halen.. zelfs achteruit kruipen vanuit daar naar station venlo gaat sneller..
het ergste is nog wel dat de ns verzonnen heeft dat de intercity daar ook gaat stoppen, net zoals in horst-sevenum en deurne, off all places.. damn, 't is een intercity, het gaat straks meer op een veredelde stoptrein lijken...
  woensdag 29 november 2006 @ 19:43:42 #57
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44001614
De truc is dat een trein die niet op alle stations stopt, een IC heet (vanaf 10 december dan toch). Dus stoptrein Utrecht-Leiden die niet in Terwijde stopt maar verder overal heet dan ook intercity.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 29 november 2006 @ 19:51:20 #58
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_44001881
Dat heette vroeger toch een sneltrein?
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_44002011
Ja dat is hetzelfde als de 'intercity' van Zwolle naar Leeuwarden die op alle stations midden in het weiland stopt.
  woensdag 29 november 2006 @ 20:04:58 #60
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44002402
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:51 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Dat heette vroeger toch een sneltrein?
Ja, maar omdat de NS denkt dat de klant achterlijk is, zijn er vanaf december (bijna) geen sneltreinen meer, alleen maar IC's en Stroptreinen (maar die heten in de randstand dan weer sprinter).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44015395
Vanaf vandaag weet ik precies waar je het over hebt TS, ik stond in cuijk om 7:32 en de trein kwam met 2 stellen of 3 stellen helemaal vol dus. Het was ijskoud maar ik ga toch niet in zo'n mega volle trein staan. Dus wachten tot die van 8 over die pas om 17 over kwam en die zat ook weer helemaal vol. Die conducteurs wisten ook niet wat ze moesten dus die haalde de mensen er weer uit omdat het zo vol was. Toen om 8:32 kwam eindelijk een grote trein en kon iedereen mee. Wat een ellende .
  Redactie Frontpage donderdag 30 november 2006 @ 13:44:52 #62
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_44022226
Hmm k moet zo nu en dan naar Vierlingsbeek met de trein, en vind die Buffels al niks. Maar als ik straks ook nog in zo'n verrekte wadloper moet... Aargh!

Rijdt ie per 7 december wel vaker trouwens? Vond 't vrij verrot dat er altijd maar 1 stoptrein per uur in Vierlingsbeek stopt vanuit Nijmegen. Zeker als je van de ene kant van 't station naar de andere moet in 2 minuten

Gelukkig ga ik in december er met de auto heen
pi_44025397
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:26 schreef tonks het volgende:
Vanaf vandaag weet ik precies waar je het over hebt TS, ik stond in cuijk om 7:32 en de trein kwam met 2 stellen of 3 stellen helemaal vol dus. Het was ijskoud maar ik ga toch niet in zo'n mega volle trein staan. Dus wachten tot die van 8 over die pas om 17 over kwam en die zat ook weer helemaal vol. Die conducteurs wisten ook niet wat ze moesten dus die haalde de mensen er weer uit omdat het zo vol was. Toen om 8:32 kwam eindelijk een grote trein en kon iedereen mee. Wat een ellende .
Vanochtend was echt zwaar klote ja. Ik was eerst van plan de trein van 23 over 7 te nemen (vanuit boxmeer) hoewel ik ook op tijd zou zijn als ik die van 8 uur zou nemen. Ik had echt geen zin in die kuttrein van 8 uur. Ik had me verslapen en kon die van 23 over 7 niet meer halen. Stond ik rond 8 uur een beetje achteraan op het perron, stopt die trein helemaal vooraan aan. Ik dacht: WTF is dat nou weer? Ga ik kijken, 1 treinstel Wat moet ik eigenlijk verstaan onder een treinstel? Zo kort mogelijk in ieder geval. Zo dus:



Ophopingen bij elke ingang. Machinist en conducteurs stonden er ook zo bij van: Ik ga niet in zo'n stampvolle kuttrein zitten. Ik keek nog ff naar binnen toen die wegreed, je zag mensen gewoon helemaal tegen de deur aan geperst worden, dit is toch niet normaal? Ben alleen bang dat het de eerste paar weken na 10 december nog erger wordt. Ik word zaterdag 18 en probeer zo snel mogelijk m'n rijbewijs te halen en hoop dat ik in de toekomst zo nu en dan met de auto naar school kan, ben de trein zo spuugzag. Waarom werden er vanochtend zo weinig treinstellen ingezet? Niemand die het de reizigers verteld Die van 23 over 8 uit Boxmeer was een stuk langer en ik kon nog zitten. Een aantal mensen bij Cuijk ook, maar er moesten er wel een aantal staan, maar die hadden nog wel de ruimte om überhaupt te kunnen staan. Zegt zo'n leraar op school ook nog als er mensen te laat komen: "Ja, jullie geven de treinen altijd de schuld, ik geloof er niks van dat het zo slecht geregeld is" en zelf gaat die flikker elke dag lekker relaxt met de auto kutzooi
pi_44048161
Vierlingsbeek...

Van de week stopte de trein er, bleven de deuren dicht en ging ie gewoon verder naar Venray.
pi_44048949
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:34 schreef Apfel het volgende:
Vierlingsbeek...

Van de week stopte de trein er, bleven de deuren dicht en ging ie gewoon verder naar Venray.
Moesten er helemaaal geen mensen in en uit? Lijkt Arnhem Zuid wel tussen de ochtend- en avond- spits
pi_44048979
Nee, die mensen moesten in Venray allemaal rennen naar de overstaptrein
pi_44049499
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:12 schreef Apfel het volgende:
Nee, die mensen moesten in Venray allemaal rennen naar de overstaptrein
Das leuk als je geen ov-studentenkaart hebt en je trajectkaart loopt maar tot vierlingsbeek vanaf nijmegen gezien Als ze controleren heb je ook nog een dikke boete aan je reet hange
pi_44066108
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:06 schreef Xbox_360 het volgende:


Al had ik wel gelijk twijfels over 4 treinen in het uur. Als het met 2 treinen in het uur al fout gaat, hoe moet het dan lukken met 4 in het uur? Komen we dan ooit nog op onze eindbestemming? Maargoed: met de juiste planning, zou het mischien wel moeten lukken, dacht ik. Laatst bleek dat de geweldige treinstellen die beloofd werden nog gemaakt moeten worden. Dit zal waarschijnlijk niet lukken voor 2008. De NS wil de treinen die er nu rijden ergens anders inzetten. Ofterwijl: Binnen krap een maand moeten er zodanig veel treinstellen komen dat er in de ochtend- en avond- spits 4 treinen in het uur gaan rijden. M'n verwachtingen zijn al niet al te hoog meer als ze me eerst lekker maken met betere treinen en vervolgens blijkt dat ze eigenlijk niet eens treinen hebben
Arriva heeft vast nog wel een paar oude Wadlopers over en in Zwolle staan nog een paar Plan U-tjes op het opstelterrein.
quote:
Waar ik me nog wel het meeste aan erger is dat de dienstregeling voor december 2005 prima werktte en dat één of ander randdebiel het dan in z'n kop haalt een goed systeem compleet te verneuken Mocht iemand nog informatie hebben over de toekomst van de Maaslijn, zet het maar hier.
Dit komt omdat OV-bedrijven tegenwoordig plannen met een computerprogramma en daar krijg je de raarste combinaties uit.Arriva had een standplaats in Emmen en in Groningen,'s Morgens moets er een bus leeg naar Emmen rijden om vervolgens de eerste rit naar Groningen te doen,terwijl er in Emmen bussen genoeg stonden.


Afgelopen zaterdag moest ik trouwens ook met de trein.De IC van Groningen naar Amsterdam had in Assen al 5 minuten vertraging. Ik had een 1e klas kaartje.Maar de hele trein zat al vol inclusief de 1e klas.Dat is niet de eerste keer dat die trein zo vol zit.Dus waarom de NS daar geen DD-IRM op zet?

Ik heb ternauwernood mijn aansluiting gehaald,want in Zwolle hadden we al ruim 10 minuten vertraging.

Ik vraag me af of die kuttrein ooit is aangekomen.
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:27:06 #69
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44173595
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:11 schreef RealZeus het volgende:
Afgelopen zaterdag moest ik trouwens ook met de trein.De IC van Groningen naar Amsterdam had in Assen al 5 minuten vertraging. Ik had een 1e klas kaartje.Maar de hele trein zat al vol inclusief de 1e klas.Dat is niet de eerste keer dat die trein zo vol zit.Dus waarom de NS daar geen DD-IRM op zet?
Omdat het inzetten van IRM in een serie die alleen maar met ICM wordt gereden niet erg practisch is met combineren en splitsen aangezien beiden treindelen dan met het zelfde materieel moet worden gereden en dat erg fout gaat bij wisselingen (bijvoorbeeld als bij te veel vertraging vervangend materieel in wordt gezet vanaf Groningen en niet vanaf Friesland).

Ondanks dit komt er toch een dagelijkse rit met IRM van/naar Groningen in zowel de ochtend- als avondspits als er vanwege de maximale treinlengte toch al los wordt gereden in twee delen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44173738
Ik welk gat woon jij hehe
pi_44176564
idd n kutlijn
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:56:42 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44176938
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:27 schreef MREn het volgende:

[..]

Omdat het inzetten van IRM in een serie die alleen maar met ICM wordt gereden niet erg practisch is met combineren en splitsen aangezien beiden treindelen dan met het zelfde materieel moet worden gereden en dat erg fout gaat bij wisselingen (bijvoorbeeld als bij te veel vertraging vervangend materieel in wordt gezet vanaf Groningen en niet vanaf Friesland).

Ondanks dit komt er toch een dagelijkse rit met IRM van/naar Groningen in zowel de ochtend- als avondspits als er vanwege de maximale treinlengte toch al los wordt gereden in twee delen.
Wees blij dat het grootste deel daar ICM blijft. Je moet er toch niet aan denken om van Utrecht naar Groningen te moeten in een IRM... Brrr!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:02:50 #73
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44177178
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wees blij dat het grootste deel daar ICM blijft. Je moet er toch niet aan denken om van Utrecht naar Groningen te moeten in een IRM... Brrr!
Ik wordt al genoeg gepest doordat er IRM gaat rijden op Utrecht-Eindhoven (overigens: Amsterdam-Maastricht, dat wordt pas een hel), maar gelukkig wel 4x per uur in het weekend vanaf de 10e Pluspuntje is dat het IRM niet meer in de 3500 (Schiphol-Eindhoven) zit.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:26:41 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44178132
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:02 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik wordt al genoeg gepest doordat er IRM gaat rijden op Utrecht-Eindhoven (overigens: Amsterdam-Maastricht, dat wordt pas een hel), maar gelukkig wel 4x per uur in het weekend vanaf de 10e Pluspuntje is dat het IRM niet meer in de 3500 (Schiphol-Eindhoven) zit.
Ja shit happens. Vroeger reden alle doorgaande treinen Rotterdam - Utrecht ook netjes met IRM, tot iemand bedacht dat de aparte spitstreinen (2800 serie) niet nodig waren als je IRM in zou zetten. En er vervolgens toch achterkwamen dat het niet paste, zodat de 2800 weer rijdt, en nu met net welk mat er voorhanden is. Ik ben benieuwd wat er tussen Rotterdam en Amersfoort gaat rijden. Er stond een tijdje geleden een instructiestam DDM1 op Rtd...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:26:52 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44178139
Oh wacht, dit is erg offtopic hier... Sorry!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:29:07 #76
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44178228
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:26 schreef Duvel het volgende:

Ik ben benieuwd wat er tussen Rotterdam en Amersfoort gaat rijden.
Ik geloof gelezen te hebben dat hier ICR komt. Het 'verse' spul uit de BRD komt op Amsterdam-Hilversum-Amsersfoort.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44178929
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Het interieur dat je zag was van de 1e klas (het enige verschil is dat plankje met een doekje er over tussen de ramen en een andere kleur zitting).
Verder hebben ze weinig beenruimte (afhankelijk van groningse of friese stellen, geen idee welke naar Veolia gaan), zijn ze traag, vaak kapot en maken ze herrie.
Qua beenruimte scoren die krotten inderdaad geen voldoende
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 6 december 2006 @ 00:58:04 #78
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_44182561
quote:
Op woensdag 15 november 2006 07:34 schreef MREn het volgende:
Er zijn ook materieelreeksen voor plan U gereserveerd

[afbeelding]
Plan U Schoolsentimenten Rokerscoupé

Het waren vieze gammele treinen, wat op zich niet zo vreemd is als het al jaren niet gerenoveerd is, maar wel ruim en snel. Ik heb er nooit echt over geklaagd toen ik er dagelijks mee naar school ging.

PS:

Waarom laten ze de MBO, HBO en WO niet om 10:00 beginnen i.p.v. 8:00? Dat scheelt een hoop drukte.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_44182608
quote:
Op woensdag 15 november 2006 01:01 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Als student zit ik bijna nooi 1e klas. Soms als het ÉCHT veel te druk is, aangezien ze dan toch niet controleren. Heb het laatst wel 1 keer meegemaakt. Conducteur perst zich door massa's mensen heen om kaartjes te controlere Geluk dat ik toen niet 1e klas zat.
Je maakt je voor niets zorgen. De eerste klasse is op dat traject afgeschaft.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_44205468
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Plan U Schoolsentimenten Rokerscoupé

Het waren vieze gammele treinen, wat op zich niet zo vreemd is als het al jaren niet gerenoveerd is, maar wel ruim en snel. Ik heb er nooit echt over geklaagd toen ik er dagelijks mee naar school ging.
Dat zal al wel wat jaartjes geleden zijn. De laatste jaren waren die krengen nogal storingsgevoelig. Sterker nog: ze werden in principe alleen met twee stellen tegelijk ingezet, zodat, als er weer één uitviel, een stel overbleef om het andere weg te slepen. Dat werd zo gedaan, temeer omdat de koppeling op die stellen alleen geschikt was om andere plan U-treinen aan te koppelen, geen locomotieven en dergelijke.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')