Da kan toch nooitquote:Op woensdag 29 november 2006 11:15 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat wordt een 15-minutendienst gedurende een groot deel van de dag, wel met het huidige materieel (twee keer per uur door naar Kerkrade vanaf Maastricht).
Alles wordt met wadlopers gereden, niet alleen in de spits.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:02 schreef Xbox_360 het volgende:
Vraag je aan mensen die nu met die wadlopers reizen in de ochtendspits. Zijn dat veel treinstellen? Want wat ik op de foto's van wadlopers zie, zijn hoogstens twee treinstellen achter elkaaren dat is echt veeeeeeeeel te weinig voor Roermond-Nijmegen
Het huidige materieel kan wellicht ook uitgebreid wordt als je daar op doelt. Voor de nummertjesliefhebbers: Veolia heeft de stellen 841, 842, 843, 844, 845,quote:
Het interieur dat je zag was van de 1e klas (het enige verschil is dat plankje met een doekje er over tussen de ramen en een andere kleur zitting).quote:Op woensdag 29 november 2006 18:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Het interieur van die wadlopers valt me nog wel mee. Maar zijn ze enigzins comfortabel? Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat ze erg lawaaierig zijn![]()
pff.. dat ze dat station maar uit het traject venlo-eindhoven halen.. zelfs achteruit kruipen vanuit daar naar station venlo gaat sneller..quote:Op woensdag 22 november 2006 18:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Update:
Slecht nieuws voor alle mensen die op station Blerick opstappen. Er zullen een jaar lang geen treinen stoppen op station Blerick. De treinen die Veolia heeft overgekocht van de NS zijn trager dan de treinen die er nu rijden en zouden hierdoor de geplande tijden van de nieuwe dienstregeling niet kunnen halen. Veolia ziet geen andere oplossing dan statoin Blerick op te offeren. Mensen die normaalgesproken in Blerick opstappen, kunnen vanaf 10 december rekenen op een half uur extra reistijd.
Ja, maar omdat de NS denkt dat de klant achterlijk is, zijn er vanaf december (bijna) geen sneltreinen meer, alleen maar IC's en Stroptreinen (maar die heten in de randstand dan weer sprinter).quote:Op woensdag 29 november 2006 19:51 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Dat heette vroeger toch een sneltrein?
Vanochtend was echt zwaar klote ja. Ik was eerst van plan de trein van 23 over 7 te nemen (vanuit boxmeer) hoewel ik ook op tijd zou zijn als ik die van 8 uur zou nemen. Ik had echt geen zin in die kuttrein van 8 uur. Ik had me verslapen en kon die van 23 over 7 niet meer halen. Stond ik rond 8 uur een beetje achteraan op het perron, stopt die trein helemaal vooraan aan. Ik dacht: WTF is dat nou weer? Ga ik kijken, 1 treinstelquote:Op donderdag 30 november 2006 09:26 schreef tonks het volgende:
Vanaf vandaag weet ik precies waar je het over hebt TS, ik stond in cuijk om 7:32 en de trein kwam met 2 stellen of 3 stellen helemaal vol dus. Het was ijskoud maar ik ga toch niet in zo'n mega volle trein staan. Dus wachten tot die van 8 over die pas om 17 over kwamen die zat ook weer helemaal vol. Die conducteurs wisten ook niet wat ze moesten dus die haalde de mensen er weer uit omdat het zo vol was. Toen om 8:32 kwam eindelijk een grote trein en kon iedereen mee. Wat een ellende
.
Moesten er helemaaal geen mensen in en uit?quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:34 schreef Apfel het volgende:
Vierlingsbeek...![]()
Van de week stopte de trein er, bleven de deuren dicht en ging ie gewoon verder naar Venray.![]()
Das leuk als je geen ov-studentenkaart hebt en je trajectkaart loopt maar tot vierlingsbeek vanaf nijmegen gezienquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:12 schreef Apfel het volgende:
Nee, die mensen moesten in Venray allemaal rennen naar de overstaptrein![]()
Arriva heeft vast nog wel een paar oude Wadlopers over en in Zwolle staan nog een paar Plan U-tjes op het opstelterrein.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:06 schreef Xbox_360 het volgende:
Al had ik wel gelijk twijfels over 4 treinen in het uur. Als het met 2 treinen in het uur al fout gaat, hoe moet het dan lukken met 4 in het uur? Komen we dan ooit nog op onze eindbestemming? Maargoed: met de juiste planning, zou het mischien wel moeten lukken, dacht ik. Laatst bleek dat de geweldige treinstellen die beloofd werden nog gemaakt moeten worden. Dit zal waarschijnlijk niet lukken voor 2008. De NS wil de treinen die er nu rijden ergens anders inzetten. Ofterwijl: Binnen krap een maand moeten er zodanig veel treinstellen komen dat er in de ochtend- en avond- spits 4 treinen in het uur gaan rijden. M'n verwachtingen zijn al niet al te hoog meer als ze me eerst lekker maken met betere treinen en vervolgens blijkt dat ze eigenlijk niet eens treinen hebben![]()
Dit komt omdat OV-bedrijven tegenwoordig plannen met een computerprogramma en daar krijg je de raarste combinaties uit.Arriva had een standplaats in Emmen en in Groningen,'s Morgens moets er een bus leeg naar Emmen rijden om vervolgens de eerste rit naar Groningen te doen,terwijl er in Emmen bussen genoeg stonden.quote:Waar ik me nog wel het meeste aan erger is dat de dienstregeling voor december 2005 prima werktte en dat één of ander randdebiel het dan in z'n kop haalt een goed systeem compleet te verneukenMocht iemand nog informatie hebben over de toekomst van de Maaslijn, zet het maar hier.
Omdat het inzetten van IRM in een serie die alleen maar met ICM wordt gereden niet erg practisch is met combineren en splitsen aangezien beiden treindelen dan met het zelfde materieel moet worden gereden en dat erg fout gaat bij wisselingen (bijvoorbeeld als bij te veel vertraging vervangend materieel in wordt gezet vanaf Groningen en niet vanaf Friesland).quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:11 schreef RealZeus het volgende:
Afgelopen zaterdag moest ik trouwens ook met de trein.De IC van Groningen naar Amsterdam had in Assen al 5 minuten vertraging.Ik had een 1e klas kaartje.Maar de hele trein zat al vol inclusief de 1e klas.Dat is niet de eerste keer dat die trein zo vol zit.Dus waarom de NS daar geen DD-IRM op zet?
Wees blij dat het grootste deel daar ICM blijft. Je moet er toch niet aan denken om van Utrecht naar Groningen te moeten in een IRM... Brrr!quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:27 schreef MREn het volgende:
[..]
Omdat het inzetten van IRM in een serie die alleen maar met ICM wordt gereden niet erg practisch is met combineren en splitsen aangezien beiden treindelen dan met het zelfde materieel moet worden gereden en dat erg fout gaat bij wisselingen (bijvoorbeeld als bij te veel vertraging vervangend materieel in wordt gezet vanaf Groningen en niet vanaf Friesland).
Ondanks dit komt er toch een dagelijkse rit met IRM van/naar Groningen in zowel de ochtend- als avondspits als er vanwege de maximale treinlengte toch al los wordt gereden in twee delen.
Ik wordt al genoeg gepest doordat er IRM gaat rijden op Utrecht-Eindhoven (overigens: Amsterdam-Maastricht, dat wordt pas een hel), maar gelukkig wel 4x per uur in het weekend vanaf de 10equote:Op dinsdag 5 december 2006 21:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wees blij dat het grootste deel daar ICM blijft. Je moet er toch niet aan denken om van Utrecht naar Groningen te moeten in een IRM... Brrr!![]()
Ja shit happens. Vroeger reden alle doorgaande treinen Rotterdam - Utrecht ook netjes met IRM, tot iemand bedacht dat de aparte spitstreinen (2800 serie) niet nodig waren als je IRM in zou zetten. En er vervolgens toch achterkwamen dat het niet paste, zodat de 2800 weer rijdt, en nu met net welk mat er voorhanden is. Ik ben benieuwd wat er tussen Rotterdam en Amersfoort gaat rijden. Er stond een tijdje geleden een instructiestam DDM1 op Rtd...quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik wordt al genoeg gepest doordat er IRM gaat rijden op Utrecht-Eindhoven (overigens: Amsterdam-Maastricht, dat wordt pas een hel), maar gelukkig wel 4x per uur in het weekend vanaf de 10ePluspuntje is dat het IRM niet meer in de 3500 (Schiphol-Eindhoven) zit.
Ik geloof gelezen te hebben dat hier ICR komt. Het 'verse' spul uit de BRD komt op Amsterdam-Hilversum-Amsersfoort.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:26 schreef Duvel het volgende:
Ik ben benieuwd wat er tussen Rotterdam en Amersfoort gaat rijden.
Qua beenruimte scoren die krotten inderdaad geen voldoendequote:Op woensdag 29 november 2006 19:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Het interieur dat je zag was van de 1e klas (het enige verschil is dat plankje met een doekje er over tussen de ramen en een andere kleur zitting).
Verder hebben ze weinig beenruimte (afhankelijk van groningse of friese stellen, geen idee welke naar Veolia gaan), zijn ze traag, vaak kapot en maken ze herrie.
Plan Uquote:Op woensdag 15 november 2006 07:34 schreef MREn het volgende:
Er zijn ook materieelreeksen voor plan U gereserveerd
[afbeelding]
Je maakt je voor niets zorgen. De eerste klasse is op dat traject afgeschaft.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:01 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Als student zit ik bijna nooi 1e klas. Soms als het ÉCHT veel te druk is, aangezien ze dan toch niet controleren. Heb het laatst wel 1 keer meegemaakt. Conducteur perst zich door massa's mensen heen om kaartjes te controlereGeluk dat ik toen niet 1e klas zat.
Dat zal al wel wat jaartjes geleden zijn. De laatste jaren waren die krengen nogal storingsgevoelig. Sterker nog: ze werden in principe alleen met twee stellen tegelijk ingezet, zodat, als er weer één uitviel, een stel overbleef om het andere weg te slepen. Dat werd zo gedaan, temeer omdat de koppeling op die stellen alleen geschikt was om andere plan U-treinen aan te koppelen, geen locomotieven en dergelijke.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Plan USchoolsentimenten
Rokerscoupé
![]()
Het waren vieze gammele treinen, wat op zich niet zo vreemd is als het al jaren niet gerenoveerd is, maar wel ruim en snel. Ik heb er nooit echt over geklaagd toen ik er dagelijks mee naar school ging.
Thanksquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:51 schreef Q. het volgende:
Blij dat ik nooit over de Maaslijn hoef: nog één dag echte treinen op de Maaslijn, daarna wordt het een groot drama. Reizigers, sterkte!
Ja gezelligquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:43 schreef tonks het volgende:
trakteer je me een keer op een kop koffie 360 als we samen gestrand zijn?
Naar een ander traject utrecht/zwolle ofzoquote:Op zondag 10 december 2006 13:43 schreef -Sandstorm- het volgende:
Maar die treinen van de NS wat ze daar deden inzetten... ik vond ze best wel ok eigenlijk en ze zagen er mooi uit. Wat gaat daar mee gebeuren ?
Hmz ik vind het maar wazig...quote:Op zondag 10 december 2006 13:45 schreef tonks het volgende:
[..]
Naar een ander traject utrecht/zwolle ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |