quote:Op woensdag 15 november 2006 00:33 schreef Urvin het volgende:
Wij wachten hier ook op de hanzelijn. Het schijnt dat die discussie al loopt sinds ik geboren ben....![]()
Dudequote:In 2006 zal een begin worden gemaakt met de aanleg van de Hanzelijn. Een spoorweg verbinding tussen Lelystad en Zwolle die in 2012 voor het eerst bereden zal worden.
De 1e klas is daar best relaxt (A), niets mis mee.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:51 schreef Xbox_360 het volgende:
[afbeelding]
Station Boxmeer![]()
en dit soort treinen rijden er:
[afbeelding]
de hel op wielen![]()
Gedeeltelijk met je eens: of het hele station weg, dus minder oponthoud. Of gewoon meerdere treinen in het uur laten stoppen en goed plannen. 1 in het uur heb je niks aan. Hoorde van m'n pa trouwens dat iemand had bedacht om een tweede station in Boxmeer te bouwen bij de Maasbroekse blokken. Weet niet of m'n pa uit z'n nek lult, of dat het echt in de krant heeft gestaan. Maar hoe dan ook, zoiets bedenk je toch nietquote:Op woensdag 15 november 2006 00:54 schreef DJJoris het volgende:
Heet zo die kut verbinding tussen Nijmgen en Venray???? :-O
Nooit geweten hehehe
Trouwens van mij mogen zij dat Vierlingsbeek wel overslaan, kost alleen maar onnodig veel tijd om daar te stoppen :S
Als student zit ik bijna nooi 1e klas. Soms als het ÉCHT veel te druk is, aangezien ze dan toch niet controleren. Heb het laatst wel 1 keer meegemaakt. Conducteur perst zich door massa's mensen heen om kaartjes te controlerequote:Op woensdag 15 november 2006 00:55 schreef DJJoris het volgende:
[..]
De 1e klas is daar best relaxt (A), niets mis mee.
Verder rijden ze prettiger dan die oude barrels.
IK heb er vrij weinig moeite mee, op zich prima treinenquote:Op woensdag 15 november 2006 06:23 schreef Remzz het volgende:
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama, altijd maar dan ook altijd vol. En het is eensporig dus ook altijd wachten op de 'tegentrein'....
Er zijn ook materieelreeksen voor plan U gereserveerdquote:Op woensdag 15 november 2006 06:58 schreef Wadloper het volgende:
Misschien krijgen jullie wel wadlopers, die hier nu voor Arriva rijden
Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.quote:Op woensdag 15 november 2006 06:23 schreef Remzz het volgende:
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama, altijd maar dan ook altijd vol. En het is eensporig dus ook altijd wachten op de 'tegentrein'....
Gaat lekker makkelijk zonder electriciteitkabels op dat trajectquote:Op woensdag 15 november 2006 11:20 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.
Trouwens, ik hoop dat we deze treinen krijgen:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Lekker ruim
Good pointquote:Op woensdag 15 november 2006 12:01 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Gaat lekker makkelijk zonder electriciteitkabels op dat trajecter rijden niet voor niets dieseltreinen ;-)
Dit is afkomstig van Het treinpics, -nieuws en praattopic dl.38 (klote 300-grens)quote:
Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Vanaf 10 december zal dit Franse bedrijf de treindienst gaan onderhouden tussen Nijmegen en Roermond en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade. Hiervoor zal in eerste instantie materieel gehuurd moeten worden, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met het huidige materieel gereden zal gaan worden, namelijk de DM'90, DH1/2 en Mat'64. Veolia is op dit moment in Nederland actief met haar dochterondernemingen BBA (busvervoer in oa. Noord-Brabant en op de Veluwe, alsmede enkele vaarverbindingen), Limex en SBM in Maastricht. Veolia heette voorheen Connex.
Vanaf december 2007 wil Veolia gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:
Hoe dacht je dat die treinen nu rijden, dat de machinist 2 trappers heeft ofzo?quote:Op woensdag 15 november 2006 12:25 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Good pointDan leggen ze maar electriciteitskabels aan. Of ze motoriseren die dingen
![]()
Dudequote:Op woensdag 15 november 2006 12:49 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Hoe dacht je dat die treinen nu rijden, dat de machinist 2 trappers heeft ofzo?
Ohja en rails is het meervoud van rail. Railsen is dus wat overdreven
Of mensen moeten gewoon niet in zo'n kutgat gaan wonen.quote:Op woensdag 15 november 2006 12:56 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
DudeIk bedoel dieselmotoren. Maar goed, ik vind hoe dan ook dat er meer dubbeldekkers moeten rijden. Veel meer plek. Is wel nodig met het aantal reizigers dat jaarlijks toeneemt.
Mijn Nederlands is niet perfect
Doe ff normaal manquote:Op woensdag 15 november 2006 13:37 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Of mensen moeten gewoon niet in zo'n kutgat gaan wonen.
Nee, op Enschede-Zwolle rijden bijna de hele dag twee stellen, alleen 's ochtends één trein met drie en 's avonds een paar met één stel, maar dat is over het algemeen genoeg. Alleen in de ochtendspits is het wat druk, maar daar kunnen de stellen van de Maaslijn mooi naartoe als Veolia komt in december.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:20 schreef Xbox_360 het volgende:
Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's.
Op welk traject rij jij dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:57 schreef Merkie het volgende:
Ik heb nooit problemen met de treinen.
Ik reis elke werkdag met dat traject en raad eens? Bijna elke dag vergragingquote:Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Joppy het volgende:
Ik heb 1 keer met die lijn gereisd, en raad eens, vertragingEn tot overmaat van ramp was de batterij van mijn mp3-speler op, moest ik dat afschuwelijke limburgs aanhoren.
Het zou me niks verbazen als ze tot maart bussen inzettenquote:Op woensdag 22 november 2006 21:49 schreef Vandalist het volgende:
Eindelijk een topic hierover, ik dacht dat ik de enige was die me stoorde aan de maaslijn. Zelf kom ik uit Cuijk en reis wekelijks richting Enschede.
Dat betekent enkele reis in totaal 2 uur reizen. Het stukje Cuijk- Nijmegen en andersom zie ik altijd het meeste tegenop. Die verbinding is zo slecht dat ik in nijmegen over het algemeen langer sta te wachten dan dat de treinreis Cuijk- Nijmegen duurt.
In theorie zou je de sneltrein vanuit Den Bosch moeten kunnen halen, in praktijk is dat zelden tot nooit. Andersom geldt hetzelfde. Het ergste is dat als ik uit Enschede kom ik dus eigenlijk altijd mijn trein mis (zie ik meestal net wegrijden), dan wel meteen in een trein kan stappen die vervolgens 25 min stil gaat staan. Samen met vele andere reizigers mogen we dan wachten om vervolgens te horen te krijgen dat de trein iets later vertrekt om te wachten op de STOPTREIN vanuit Zutphen! (dan wel wachten) Juist daarin zitten in vergelijking veel minder reizigers dan vanuit de sneltrein uit Deventer!
Kort samengevat: eerst zie ik mijn aansluiting missen met mij vele anderen en vervolgens gaan we wel wachten op die STOPtrein. Wacht dan ook op die sneltrein! Aangezien de trein sinds de nieuwe (inmiddels oude) dienstregeling structureel toch vertraging heeft kunnen ze net zo goed altijd op de aansluiting wachten.
Ik hoor hier ook mensen over de zwolle enschede trein praten. Daar zit ik ook in, wel maar een klein stukje. Maar ik kan je garanderen dat het daar 100x beter geregeld is dan de Maaslijn.
Ik ben benieuwd naar die nieuwe maatschappij maar ben ook bang voor de aankomende tussenperiode, ach ja veel slechter zal het niet worden want dat gaat bijna niet. Of ze zetten helemaal geen treinen meer in.
Stoppen moeten ze toch aangezien die 'inhaalpunten 'voor 90% bij een station liggen toch ?quote:Op woensdag 22 november 2006 18:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Niet dat die buffels lekker doorrijden, zodra ze een beetje op snelheid zijn, moeten ze weer stoppen en wachten op de trein uit de andere richting.
Klopt, maar tussen de stations door rijden buffels niet echt lekker door. Heb tenminste nooit het gevoel dat ik harder dan 100 ga.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:17 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Stoppen moeten ze toch aangezien die 'inhaalpunten 'voor 90% bij een station liggen toch ?
Idd ,maar denk toch dat de trein het nog altijd wint van de bus qua reistijdquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:27 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Klopt, maar tussen de stations door rijden buffels niet echt lekker door. Heb tenminste nooit het gevoel dat ik harder dan 100 ga.
Dat weet ik wel zeker, daarom heb ik zo'n scheithekel aan de gang van zaken bij de NS en Veoliaquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:56 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Idd ,maar denk toch dat de trein het nog altijd wint van de bus qua reistijd![]()
Tussen Raalte en Nijverdal kachelen ze vrolijk 140quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:27 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Klopt, maar tussen de stations door rijden buffels niet echt lekker door. Heb tenminste nooit het gevoel dat ik harder dan 100 ga.
Dat wordt een 15-minutendienst gedurende een groot deel van de dag, wel met het huidige materieel (twee keer per uur door naar Kerkrade vanaf Maastricht).quote:Op woensdag 29 november 2006 09:06 schreef Boschkabouter het volgende:
Gaat met de nieuwe dienstregeling ook wat veranderen op de lijn van Maastricht - Kerkrade?
Aangezien Veolia die lijn ook gaat exploiteren ben ik benieuwd wat er van deze lijn moet komen.
Tot 10 december is het in ieder geval een redelijke lijn, die alleen af en toe overvol zit.
Ja dat is emquote:Op woensdag 29 november 2006 09:11 schreef tonks het volgende:
Is dat die trein die ook naar cuijk gaat? Want dat is een kut trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |