Zwolle - Groningen afaik.quote:Op zondag 10 december 2006 13:45 schreef tonks het volgende:
[..]
Naar een ander traject utrecht/zwolle ofzo
Maak daar een jaar van, tot de nieuwe GTW's arriveren.quote:Op zondag 10 december 2006 13:53 schreef bemeall het volgende:
Ik kijk er nu al naar uit om morgenvroeg de trein weer te pakken...
Voor 1x zijn dit soort geintjes leuk, maar ik vrees dat ze nog meer dan een paar maanden door blijven gaan
He ik wou het nog positief houden jaquote:Op zondag 10 december 2006 14:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Maak daar een jaar van, tot de nieuwe GTW's arriveren.
Ja hoor tuurlijkquote:Op vrijdag 8 december 2006 23:28 schreef Renesite het volgende:
Gecondoleerd![]()
Ik heb zo lang ik met de trein reis áltijd moeten staan tussen Groningen - Zwolle, nog zo leuk![]()
Zit jij in Roermond op schoolquote:Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef tonks het volgende:
Ik laat morgen wel even weten hoe het was
Alvast sterktequote:Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef tonks het volgende:
Ik laat morgen wel even weten hoe het was
Nee richting nijmegenquote:Op zondag 10 december 2006 15:11 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Zit jij in Roermond op schoolOf hoezo maak jij gebruik van dat traject ?
Hmz ok. Dus je hebt niks te maken met de verbinding Roermond-Nijmegen toch ?quote:
Jawelquote:Op zondag 10 december 2006 15:23 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Hmz ok. Dus je hebt niks te maken met de verbinding Roermond-Nijmegen toch ?
Ik ookquote:Op zondag 10 december 2006 15:27 schreef Stretto het volgende:
Ik zat gister nog in de laatste NS trein op dat traject....
Misschien wel handig voor de mensen die daar uit moeten.quote:Op zondag 10 december 2006 15:26 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik vraag me af of de trein machinist straks nog de moeite neemt om in Boxmeer, laat staan Cuijk te stoppen![]()
Ja, ik weet jongequote:Op zondag 10 december 2006 16:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Misschien wel handig voor de mensen die daar uit moeten.
:")
Ze zullen wel 4 treinstellen per uur bedoeld hebben.quote:Op zondag 10 december 2006 14:01 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Hmz ik vind het maar wazig...
Sowieso dat Veolia eerst 4 treinen per uur had beloofd wat onmogelijk is omdat er maar 1 spoor loopt (als ik het goed heb).
Dat lijkt me niet zo raar, daar hebben ze gewoon Plan-rammelbakken van NSR voor gehuurd, geen kunst. Als ze die niet hadden kunnen huren (zoals met de DM'90/DH1/2) was het een heel ander verhaal geweest...quote:Op zondag 10 december 2006 17:41 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik hoop toch dat Veolia de 4 treinen per uur op de Heuvellandlijn kan waarmaken, al mensen die daar ervaringen mee hebben?
Truequote:Op zondag 10 december 2006 16:16 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, ik weet jongemaar toch scheint het zo nu en dan te gebeuren dat treinen gewoon stations voorbij rijden
![]()
Maar het blijven Fransen, grote kans dus dat ze stokbrood gaan eten in plaats van treinen laten rijden.quote:Op zondag 10 december 2006 17:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo raar, daar hebben ze gewoon Plan-rammelbakken van NSR voor gehuurd, geen kunst. Als ze die niet hadden kunnen huren (zoals met de DM'90/DH1/2) was het een heel ander verhaal geweest...
Ik wou dat ik met de auto konquote:Op zondag 10 december 2006 17:30 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ze zullen wel 4 treinstellen per uur bedoeld hebben.
Ach,het zal wel gauw rustiger worden op die lijn.Degenen die met die trein reizen en zelf een auto hebben zullen wel gauw besluiten om de auto te pakken.
quote:Op zondag 10 december 2006 17:47 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Maar het blijven Fransen, grote kans dus dat ze stokbrood gaan eten in plaats van treinen laten rijden.
NS kaartjes en abbo's zijn gewoon geldig.quote:Op zondag 10 december 2006 18:32 schreef Stretto het volgende:
Hoe zit het trouwens mbt een NS kortingskaart...kan ik die bij Veolia op de een of andere manier nog gebruiken?
Mooiquote:Op zondag 10 december 2006 18:36 schreef Q. het volgende:
[..]
NS kaartjes en abbo's zijn gewoon geldig.
HBO om 12 uur primaquote:Op woensdag 6 december 2006 00:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
PS:
Waarom laten ze de MBO, HBO en WO niet om 10:00 beginnen i.p.v. 8:00? Dat scheelt een hoop drukte.
Er kunnen wel 4 treinen per uur rijden volgens mij, maar die wadlopers gaan maar 100km/u en dan lukt het niet.quote:Op [curl=http://forum.fok.nl/topic/941110/3/50#44308676]zondag 10 december 2006 18:04[/url] schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik wou dat ik met de auto konHelaas heb ik als lessende student geen keus
En nee, ze bedoelen 4 treinen per uur en niet 4 treinstellen. Volgens mij gaat dat grote vertragingen opleveren aangezien het al vastloopt als er slechts 2 treinen in het uur rijden. Al zal de treinrit toch korter zijn dan een fucking busrit
[..]
Hmm, goed ideequote:Op zondag 10 december 2006 20:29 schreef Eix het volgende:
Maar bekijk het positief, aangezien het een diesellijn is hangt er geen bovenleiding op het grootste gedeelte van het traject en dus zijn dak plaatsen ook mogelijk zonder geëlektrocuteerd te worden. Moet je alleen even bukken als de trein Roermond, Venlo of Nijmegen binnen rijd.![]()
daar komen ze.... de gedrochten....quote:Op zondag 10 december 2006 21:09 schreef Xbox_360 het volgende:
WTF vind ik net op Google![]()
![]()
[afbeelding]
Hoogeveen / Zwolle stappen de meesten uitquote:Op zondag 10 december 2006 14:26 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja hoor tuurlijk. Ik kan je verzekeren dat als je in Zwolle opstapt je altijd een zitplaats hebt. Hoe dat in Groningen is weet ik niet, maar in Zwolle komt niet vaak een tot de nok toe gevulde trein aan.
Ah die gast van de krant heb ik ook nog gezien... alleen die directeur nietquote:Op maandag 11 december 2006 10:13 schreef tonks het volgende:
Ik post dit vanuit de bus naar nijmegen. Heb vanaf 8 uur op het station gestaan in de ijskoude wind en regen. Er was iemand van de krant en de directeur ook. Geweldig
Dat menen jullie niet dat die treinen met een dieplader vervoerd zijn naar de lijn roermond nijmegen, dat had toch net zo makkelijk een keer s'nachts over het spoor kunnen rijden.quote:Op zondag 10 december 2006 21:09 schreef Xbox_360 het volgende:
WTF vind ik net op Google![]()
![]()
[afbeelding]
Ja, als alle reizigers een auto hebben gekocht.quote:Op maandag 11 december 2006 10:32 schreef bemeall het volgende:
[..]
Hopen dat het in de loop van de week al beter gaat worden![]()
Ik ben nog bezig met rijlesquote:Op maandag 11 december 2006 10:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, als alle reizigers een auto hebben gekocht.![]()
Brommer!quote:Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik ben nog bezig met rijlesStudenten hebben over het algemeen geen keuze, zelfs als ze hun rijbewijs hebben is dagelijks met de auto naar school gaan veel te duur.
Die waren er al bijquote:Op maandag 11 december 2006 11:19 schreef Q. het volgende:
Kom op mensen, zoek de media op, dit kan zo niet!
Niet de landelijke, die zitten alleen maar te zeggen dat alles zo geweldig is. Niemand leest die plaatselijke krantjes.quote:
De gelderlander is niet echt een plaatselijk krantjequote:Op maandag 11 december 2006 11:34 schreef Q. het volgende:
[..]
Niet de landelijke, die zitten alleen maar te zeggen dat alles zo geweldig is. Niemand leest die plaatselijke krantjes.
Als ze dat doen, dan kunnen ze nog problemen krijgen met de NS, Arriva en Hermesquote:Op maandag 11 december 2006 15:58 schreef Q. het volgende:
Deze dienstregeling is met de Wadlopers die maar 100 kph kunnen waar 125 nodig is onmogelijk te rijden... ik hoop dat Veolia snel een tussendienstregeling verzint zodat er nog iets van te maken valt...
Jawel.quote:Op maandag 11 december 2006 11:39 schreef tonks het volgende:
[..]
De gelderlander is niet echt een plaatselijk krantje
Dat is waarschijnlijk om het spoor te ontlasten.Dit is de 2006 manier om mensen te vervoeren.Succes in Limburg.quote:Op maandag 11 december 2006 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat menen jullie niet dat die treinen met een dieplader vervoerd zijn naar de lijn roermond nijmegen, dat had toch net zo makkelijk een keer s'nachts over het spoor kunnen rijden.
Dacht het niet grapjasquote:Op maandag 11 december 2006 16:39 schreef hermandeperman het volgende:
Lekkere actie dit weer
En Xbox en Tonks, ga gewoon op kamers wonen
Ik ben benieuwd hoe lang de provincie dat nog volhoudt want de dienstregeling is gewoon niet te rijden met Wadlopers.. Punt.quote:Op maandag 11 december 2006 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ze dat doen, dan kunnen ze nog problemen krijgen met de NS, Arriva en Hermes![]()
En de provincie Limburg wil er niet aan. Veolivla heeft het namelijk zelf al eens voorgesteld
De dienstregeling is werkbaar met het "oude" of het nog-niet-aanwezige materiaal. Ik ben benieuwd hoe lang Veolia dit toelaat. Zou me niets verbazen als ze hiervoor naar de rechter stappen. De periode tussen de toewijzing van de consessie en de ingang hiervan was ook veel te kort, daar kan je geen materiaal bestellen.quote:Op maandag 11 december 2006 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Als de dienstregeling aangepast wordt, is het een zware nederlaag voor de provincie. Nu kunnen ze veolivla nog de schuld geven. Bij een aanpassing lijden de gedeputeerden zelf gezichtsverlies, omdat ze dan toegeven dat ze ingestemd hebben met een onwerkbare dienstregeling. Het is dus een prestige kwestie.
quote:Venlo station.
Omroep: Dames en Heren de trein naar Roermond zal over 20min aankomen...
Trein 20min te laat
3min voor de trein aankomt
Omroep: Dames en Heren vanwege de opgelopen vertraging zal de trein naar Roermond vandaag maar tot Reuver rijden.
Ik met me vrienden zo WTF! hadden we net zo goed de bus kunnen pakken. Nauw evengoed we gaan trein in.
Krijgen 2min voor we in Reuver aankomen. De trein die het half uur daarna zou rijden had ons ingehaald en zou 3min achter ons liggen, wij zo denken oh ok dat maakt het alweer dragelijker.
We stappen uit. Wachten wel geteld 15min dan op de trein vervolgens
Nauw stappen de trein op hoort iedereen om je heen klagen...
Nauw komen 17:15 aan op Roermond station. We moesten de bus 75 hebben naar Meijel, die bus vertrekt uu:06 en uu:36 ieder uur. Komt de bus aan oppeens om 17:23 veronderstel dus dat dat de bus van 17:06 was met 20min vertraging... Nauw SUPER VOL die bus niet normaal kon me nauwelijks vasthouden... was gewoon echt erg...
quote:Voor mij zou het theoretisch voordelig zijn maar het is het niet in de praktijk...
7:15 vanochtend
Vanochtend ik sta om 7:15 bij de bushalte samen met nog 10 mensen...
Bus van Veolia transport komt eraan...
en...
Rijdt gewoon straal langs ons voorbij, terwijl we van te voren zwaaide...
7:45 vanochtend
Sta daar met 25 mensen... bus komt eraan... remt af en doet knipperlicht aan... vervolgens... rijdt ie gewoon weer door ik echt zo van ARGGGGGGGGGG![]()
![]()
![]()
8:15 vanochted
Bus komt weer aan en rijdt WEER door en was tevens te 10min te laat
8:45 vanochtend
Bus komt eraan 5min te laat waardoor we de trein misten.... EN STOPT we stonden daar met 20 mensen en hadden allemaal al zoiets van als die bus stopt gaan we eens met de busschauffeur praten... Nauw daarna gedaan... kregen klachtfomulier en reed verder...
Even later in de trein we staan op het punt te vertrekken, treinen zijn ook van veolia ipv de NS, staat die conducteur daar wat te kloten met de sleutels om de deuren dicht te krijgen daarna hielp een knul van 20 hemecht verschrikkelijk
Werkelijk ze zeggen dat Limburg een beter vervoer heeft gekregen ik kan je verzekeren dat dat niet zo is![]()
De SP heeft al kamervragen gesteldquote:Op maandag 11 december 2006 11:19 schreef Q. het volgende:
Kom op mensen, zoek de media op, dit kan zo niet!
Nauwnauw.quote:
Omdat een krant meestal het nieuws geeft van een dag eerder, sufkut.quote:Op maandag 11 december 2006 18:16 schreef Wouser het volgende:
Waarom zie ik niks van de vertragingen in dagblad de limburg http://www.limburger.nl
Zondag reden er anders ook nog een heleboel Hermes bussen als Veolia bus hier in Sittard rond. Niet alle bussen zijn nieuw dus..quote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef Shakes het volgende:
Och zeik niet. Het is nu even kut maar kijk eens naar de bussen. Allemaal spliksplinternieuwe bussen... Mooi toch marktwerking? Hermes reed en niet op tijd en met aftandse bussen. Veolia doet tenminste een ding goed. Dat de treinen oud zijn en langzaam is ook niet geheel de schuld van Veolia. Ze hebben nadat het traject aan het is toebesteed meteen nieuwe treinen besteld. Dan gaat het allemaal goedkomen, alleen jammer dat het zo lang nog duurt.
Gelukkig hoef ik maar 3x per week naar Nijmegen en na de kerst slechts 2x en even daarna beginnen met afstuderen. Ben ik van de trein af maar over een jaar kun je beter Veolia hebben dan NS, daar ben ik van overtuigd.
Allemaal leuk en aardig, maar Veolia heeft ons eerst lekker gemaakt met een kwartierdienst met treinen met airco die vanaf 10 december zouden rijden. Dit is niet waargemaakt en het bezorgt ons een jaar lang ellende. Goede bussen inzetten is ook wel het minste dat ze konden doen na ons dit geflikt te hebben en ons opschepen met die vooroorlogse en veel te kleine rammelbakken. Er hadden veel betere afspraken gemaakt moeten worden over het spoorwegmateriaal, dit is niet alleen de schuld van Veolia, maar wel gedeeltelijk. Verder heb ik gehoord dat er vanochtend te weinig bussen zijn ingezet.quote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef Shakes het volgende:
Och zeik niet. Het is nu even kut maar kijk eens naar de bussen. Allemaal spliksplinternieuwe bussen... Mooi toch marktwerking? Hermes reed en niet op tijd en met aftandse bussen. Veolia doet tenminste een ding goed. Dat de treinen oud zijn en langzaam is ook niet geheel de schuld van Veolia. Ze hebben nadat het traject aan het is toebesteed meteen nieuwe treinen besteld. Dan gaat het allemaal goedkomen, alleen jammer dat het zo lang nog duurt.
Gelukkig hoef ik maar 3x per week naar Nijmegen en na de kerst slechts 2x en even daarna beginnen met afstuderen. Ben ik van de trein af maar over een jaar kun je beter Veolia hebben dan NS, daar ben ik van overtuigd.
Idd, je moet geen beloftes doen die je niet kan houden.quote:Op maandag 11 december 2006 19:25 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar Veolia heeft ons eerst lekker gemaakt met een kwartierdienst met treinen met airco die vanaf 10 december zouden rijden. Dit is niet waargemaakt en het bezorgt ons een jaar lang ellende. Goede bussen inzetten is ook wel het minste dat ze konden doen na ons dit geflikt te hebben en ons opschepen met die vooroorlogse en veel te kleine rammelbakken. Er hadden veel betere afspraken gemaakt moeten worden over het spoorwegmateriaal, dit is niet alleen de schuld van Veolia, maar wel gedeeltelijk. Verder heb ik gehoord dat er vanochtend te weinig bussen zijn ingezet.
Dat was anders voor een heleboel oorlogen hoor.quote:Op maandag 11 december 2006 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen zijn niet vooroorlogs, maar stammen uit het begin van de jaren '80![]()
Je moet het niet al te letterlijk nemenquote:Op maandag 11 december 2006 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
De treinen zijn niet vooroorlogs, maar stammen uit het begin van de jaren '80![]()
quote:Logistieke problemen Nijmegen - Roermond
Tussen Nijmegen en Roermond moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: logistieke problemen.
Toelichting voorval:
Logistieke problemen Nijmegen - Roermond
Net als vanochtend heeft het treinverkeer tussen Nijmegen en Roermond vanavond te maken met vertragingen, rond 19.30 uur oplopend tot een half uur. De oorzaak van deze vertragingen betreft het materieel waarmee gereden wordt. Ze kunnen maximaal 100 km/uur rijden terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 120 km/uur.
Idd vind ik ook is echt gewoon oneerlijk..quote:Op maandag 11 december 2006 20:49 schreef Apfel het volgende:
Pffffffffffff, in de randstad krijgen ze intercity's met draadloos internet.
Wij kunnen al blij zijn als we in de trein kunnen en op plek B kunnen komen.![]()
![]()
En die vrachtwagens hebben op de terugweg gelijk de Buffels maar meegenomen? Komisch gezicht trouwens, die stoptrein Gn-Zl nu: dieseltreinen op een volledig geëlectrificeerd traject.quote:Op zondag 10 december 2006 21:09 schreef Xbox_360 het volgende:
WTF vind ik net op Google![]()
![]()
[afbeelding]
Hmm.. ik zit liever in een oudere bus die tenminste ongeveer op tijd rijdt, dan in een nieuw geval van veolivla dat óf minstens een kwartier te laat is (halverwege de route, tel maar uit wat daar dan nog bij kan komen...) óf gewoon een paar dorpen in de route overslaat..quote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef Shakes het volgende:
Och zeik niet. Het is nu even kut maar kijk eens naar de bussen. Allemaal spliksplinternieuwe bussen... Mooi toch marktwerking? Hermes reed en niet op tijd en met aftandse bussen. Veolia doet tenminste een ding goed.
Hmm, die heb ik vanmorgen dan met mijn duffe kop gemistquote:Op dinsdag 12 december 2006 08:13 schreef Q. het volgende:
Er stond vandaag een column over de Maaslijn in de Spits van de voorzitter van ROVER.
Goeie column voor de reiziger met een KAARTJE, maar niet voor de studenten met een OV wat hebben wij aan 50% korting??? Wij hebben een OV kaart of gaan ze de helft van ons OV terugbetalen in dat geval heb ik niks gezegd dan. Maar door die shit dienstregeling heb ik gister 2uur les gemist en vandaag... vind echt niet normaal... bij mij mogen ze het studiegeld lekker gaan betalen als ik nog meer lessen ga missen door die shit vervoer...quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:09 schreef Q. het volgende:
Column is te lezen op www.spitsnet.nl rechtsboven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |