Welke lijnen heeft Veolia geknipt eigenlijk?quote:Op zondag 2 september 2007 21:20 schreef Q. het volgende:
Ze zijn in de les geweest bij NSR en vooral Veolia.
Qua mensen uit de trein jagen bedoel ik dan hè? Die eerste weken met die wadjes op de maaslijn, welk een vreugdevol feest voor de reizigers was dat.quote:Op zondag 2 september 2007 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke lijnen heeft Veolia geknipt eigenlijk?
Ah zo ja, commuter's heaven was dat heb ik begrepenquote:Op zondag 2 september 2007 21:24 schreef Q. het volgende:
Qua mensen uit de trein jagen bedoel ik dan hè? Die eerste weken met die wadjes op de maaslijn, welk een vreugdevol feest voor de reizigers was dat.![]()
quote:Op zondag 2 september 2007 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah zo ja, commuter's heaven was dat heb ik begrepen
quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:31 schreef Q. het volgende:
Berichten in De Gelderlander:
http://www.gelderlander.nl/maasland/article915812.ece
http://www.gelderlander.nl/maasland/article916918.ece
http://www.gelderlander.nl/maasland/article916921.ece
http://www.gelderlander.nl/maasland/article916920.ece
Klik daar ook even op reageren en copy-paste uw verhalen aldaar. Hoe meer hoe beter.
Oh wacht... das waar natuurlijk. Het voormalige stadslijn/hofpleinlijn tracject hebben ze afgesloten van het NS spoor en aangesloten op de Haagse en Rotterdamse tram en metro netten. 'k had het zelf kunnen bedenken.quote:Op zondag 2 september 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
De Nootdorpboog is idd alleen voor materieel dat naar de werkplaats moet. Deze is vanwege de komst van RandstadRail aangelegd, anders was de werkplaats niet meer per normaal spoor bereikbaar. Ik heb geen idee hoe ze het goedkoper hadden kunnen doen.
Waarom rijden ze niet door naar Goorquote:Op zondag 2 september 2007 10:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja er rijden ook stoomtreinen tussen Oldenzaal en Delden.
Ik heb geen idee hoeveel treinen per uur op het traject Hengelo - Zutphen kunnen rijden. Maar gezien het aantaal passeersporen zou je zelfs een kwartiersdienst kunnen draaien. Bovendien, kan een stoomtrein wel achteruit rijden?quote:Op zondag 2 september 2007 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze anders de normale treinenloop verstoren?
Spoorplannen, stations.quote:Op zondag 2 september 2007 22:39 schreef Duvel het volgende:
Enlighten me? Wat staat daar allemaal in?
Wordt de kip onthoofdquote:Op zondag 2 september 2007 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]wtf de kippenlijn knippen?
![]()
Hoe jaag je mensen de auto in?![]()
Lang leve de privatisering :/quote:Op zondag 2 september 2007 23:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wordt de kip onthoofd, wat een gedoe zeg om fatsoenlijk spoorvervoer te hebben in Nederland. Ik ga echt dubbel liggen, als er Wadlopers staan in Ede-Wageningen volgende week
. Of dat de protos en treinen van Veolia nog een maand vertraagd zijn, en dus overal weer bussen worden ingezet...
Het grappige is dat die Nootdorpboog nog een tijdje gewoon op de hofpleinlijn aangesloten is geweest. Er hebben zelfs nog een tijdje reizigerstreinen over gereden, in de late avonduren. Zo heb ik die boog ook nog eens op m'n lijstje kunnen bijschrijven, door met de allerlaatste trein ooit op de Zoetermeerlijn mee te zijn geweest (dat was dus vorig jaar 3 juni, en nu is die lijn dus nog altijd niet heropend. Vandaag dus precies 15 maanden buiten dienst...)quote:Op zondag 2 september 2007 22:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Oh wacht... das waar natuurlijk. Het voormalige stadslijn/hofpleinlijn tracject hebben ze afgesloten van het NS spoor en aangesloten op de Haagse en Rotterdamse tram en metro netten. 'k had het zelf kunnen bedenken.
Precies een jaar nadat het oorspronkelijk de bedoeling was dat de hele RSR weer ging rjiden. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot heel Zoetermeer weer in dienst is. Gokje: nog 4 maanden. Wat een amateurisme, onbeschrijfelijk! Kunnen we hier dan niets meer? Het zou al een jaar goed moeten werken hè? Ik hoop dat daar wat koppen zijn gerold.quote:Op maandag 3 september 2007 07:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Oh... en ik hoor net op het radionieuws dat de RET vanaf nu weer op de hele Hofpleinlijn gaat rijden, dat werd ook wel eens tijd zeg...
Nee, want dan was het nog niet kostendekkend geweest en had de burger jaarlijks flink bij moeten dragen.quote:Op maandag 3 september 2007 06:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Lang leve de privatisering :/
ze hadden t gewoon een staatsbedrijf moeten laten.. probleem weg!
nee nou heb je geweldig OV!!quote:Op maandag 3 september 2007 08:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, want dan was het nog niet kostendekkend geweest en had de burger jaarlijks flink bij moeten dragen.
waardoor je meer autos op de snelwegen krijgt..quote:Op maandag 3 september 2007 08:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is de andere kant van het verhaal weer. Je kunt nu alles lastig nog terugdraaien.
dat heeft geen zin.. want ze gaan de benzine al weer met 1 cent per liter verhogen + BTW verhoging.. dus autorijden wordt weer duurder..quote:Op maandag 3 september 2007 08:44 schreef Peterselieman het volgende:
Breng dat iedereen maar eens aan het verstand
Daar is het al Goor. Delden is nog betrekkelijk schoon, moet nog even zoeen dikke rookspuitert langsquote:
quote:Op maandag 3 september 2007 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar is het al Goor. Delden is nog betrekkelijk schoon, moet nog even zoeen dikke rookspuitert langs
Ja nou ja, het begint een beetje mode te worden in OV-land, om er zoeen puinzooi van te maken. Je kwam zelf gisteren al met Veolia, maar ook de problemen met Arriva en Cxx zijn bepaald niet van de luchtquote:Op maandag 3 september 2007 07:11 schreef Q. het volgende:
Wat een amateurisme, onbeschrijfelijk! Kunnen we hier dan niets meer? Het zou al een jaar goed moeten werken hè? Ik hoop dat daar wat koppen zijn gerold.
verknipte buslijnen zijn ook niks neequote:Op maandag 3 september 2007 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja, het begint een beetje mode te worden in OV-land, om er zoeen puinzooi van te maken. Je kwam zelf gisteren al met Veolia, maar ook de problemen met Arriva en Cxx zijn bepaald niet van de lucht
Euh? Zat die er dan nog niet op dan?quote:Op maandag 3 september 2007 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
Op 20 oktober wordt er spanning gezet op de bovenleidingen van de Betuweroute.
En nog wel een paar andere dingen vermoed ik.quote:Op maandag 3 september 2007 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
Nope, was nog niet zo, omdat nog niet alle brandweerkorpsen die in de regio's rond de Betuweroute zitten de vereiste training hadden gehad.
Zwaar oneenschquote:Op maandag 3 september 2007 19:44 schreef Charango het volgende:
Hmm... liever een V-irm waarin je nog fatsoenlijk kan zitten (okay, mits dat ding geen muziek gaat maken zoals gewoonlijk), dan de hele tijd in het fietsencompartiment van de IC-Berlijn te moeten staan.
En er komen nog 50 stellen bijquote:Op maandag 3 september 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
op steeds meer fatsoenlijke lijnen zie je dat kutschroot rijden.
Ook al richting Groningen, en in de 1900 Den Haag - Venlo
Virm zuigt stiereballen in de hel![]()
23 treinen sinds half juniquote:Eurlings laat Betuwelijn ongemoeid
Uitgegeven: 3 september 2007 19:07
DEN HAAG - Verkeersminister Camiel Eurlings vindt dat er ondanks de problemen met de Betuwelijn geen reden is om maatregelen te nemen.
Roel Janssen
Sinds de opening van de goederenspoorlijn hebben er 23 commerciële treinen over gereden, naast een tiental werktreinen en testtreinen.
Eurlings meldde dat maandag aan de Tweede Kamer, die hem vragen had gesteld over het weinige gebruik van de splinternieuwe verbinding. Half juni verrichtte koningin Beatrix de opening van de Betuwelijn, nadat die herhaalde malen was uitgesteld.
Testtreinen
Begin augustus bleek dat er toen alleen testtreinen reden over het tracé tussen de Rotterdamse haven en de grens met Duitsland. Volgens railvervoerder Railion waren er te veel storingen met het veiligheidssysteem, ETSC, om nog goederentreinen te laten rijden.
Nee hoor, ook voor leuke cabineritjes. Levert een mens weer mooie foto's opquote:Op zondag 2 september 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
De Nootdorpboog is idd alleen voor materieel dat naar de werkplaats moet.
Die cabineritjes zijn niet voor iedereen weggelegd, omdat het IWV er vrijwel nooit toestemming voor zal geven. De enige manier om dat boogje nu nog te berijden als treinliefhebber is te wachten totdat de werkplaats opendag heeft en dan de extra trein naar de werkplaats te nemen.quote:Op maandag 3 september 2007 22:43 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, ook voor leuke cabineritjes. Levert een mens weer mooie foto's op
Alleen de op- en afstap in Ldd zijn wat hoog, wegens het ontbreken van perrons...
Formeel mogen zelfs conducteurs niet in de cabine komen.quote:Op maandag 3 september 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die cabineritjes zijn niet voor iedereen weggelegd, omdat het IWV er vrijwel nooit toestemming voor zal geven.
Nee, dan had je een fijne bedrijfsvoering gekregen. De mentaliteit in een overheidsbedrijf is niet om over naar huis te schrijven, allesbehalve servicegericht. Kijk maar bijvoorbeeld naar al die overheidsinstanties, hoe lang je moet wachten en doen wil je iets geregeld krijgen.quote:Op maandag 3 september 2007 06:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Lang leve de privatisering :/
ze hadden t gewoon een staatsbedrijf moeten laten.. probleem weg!
Och, het is beter dan die V-troep (plan rammelbak). Ik weet nog dat ik in mijn IJssellijn-tijd altijd een zucht van verlichting slaakte als een een (V)IRM voor kwam rijden ipv die toen-ook-al-lang-afgeschreven-troep.quote:
Als sinds 1970 o.i.d.!quote:Op maandag 3 september 2007 22:58 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]Traxx als trein 9202 en duidelijk te zien dat er in NL eigenlijk geen 1,5kV op de draad staat
Een van de bakken schijnt wat ingedeukt te zijn. Ik weet niet in hoeverre ze dat goed kunnen repareren.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Een koploper aan de kant vanwege de botsing gisternacht met een bouwkraan... gelijk maar de reservisering ingooien?
Edit
[afbeelding]
Das een flinke knal geweest![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |